Skocz do zawartości
niems

Wydajna, inteligentna, atrakcyjna - nowa Klasa E

Rekomendowane odpowiedzi

NowyMercedes-Benz Klasy E

Wydajna,inteligentna, atrakcyjna - nowa Klasa E

 

Nowa_Klasa_E.jpg

 

Nowa_Klasa_E_2_.jpg

 

Nowa_Klasa_E_3_.jpg

 

Nowa_Klasa_E_1_.jpg

Kompleksowozmodernizowana Klasa E - z wydajnymi silnikami, innowacyjnymisystemami bezpieczeństwa oraz nowym językiem projektowania -zaznacza swoją wiodącą pozycję w klasie wyższej. W limuzynie ikombi po raz pierwszy znajdzie zastosowanie nie mniej niż 11 nowychlub zoptymalizowanych systemów wspomagania wprost z najnowszejgeneracji Klasy S. Łączą one szereg funkcji z zakresu komfortu ibezpieczeństwa, przez Mercedes-Benz określanychjako "intelligent drive".

Nowesystemy potrafią zapobiec wypadkom z udziałem pojazdówporuszających się torem poprzecznym do toru jazdy auta, a także zudziałem pieszych. Lane Keeping Assist może pomóc uniknąćzderzenia z pojazdami nadjeżdżającymi z naprzeciwka, a AdaptiveHighbeam Assist PLUS pozwala na podróż z włączonymi światłamidrogowymi bez oślepiania innych uczestników ruchu.

ZmodernizowanaKlasa E to także znaczący krok naprzód w dziedzinie ekologii, a toza sprawą nowych, 4-cylindrowych silników benzynowych BlueDIRECT zsystemem bezpośredniego wtrysku paliwa. Tenpotężny impuls znajduje odzwierciedlenie w ekscytującej aparycjinowej Klasy E - jej nowy design w pełni oddaje wydajność,inteligencję i emocje ukryte pod karoserią.

Mercedes-Benzzmodernizował wszystkie wersje Klasy E bardziej kompleksowo niżkiedykolwiek - tak, aby najnowsze osiągnięcia technologiczneuczynić dostępnymi jak najszybciej. Właśniedlatego nowy model korzysta z rozwiązań, które znajdązastosowanie w kolejnej generacji Klasy S. Dodatkowo, Klasa E zwracauwagę wyrazistą aparycją, łączącą dynamiczne linie znieskazitelną elegancją, oraz jeszcze wyższym komfortempodróżowania, znakomitym wykończeniem, wydajnością iprzyjemnością z jazdy.

- Wraz z nową Klasą E po raz kolejnywyznaczamy standardy w dziedzinie bezpieczeństwa, designu iefektywności. Tobez wątpienia najlepsza Klasa E w historii, co ma zresztąperfekcyjne odzwierciedlenie w jej wyglądzie oraz odnowionejkabinie. Nowy model wpuszcza do klasy luksusowych aut powiew świeżegopowietrza i niezmiennie stoi na czele tego wymagającego segmentu -mówi dr Joachim Schmidt, członek zarządu Mercedes-Benz Cars,odpowiedzialny za sprzedaż i marketing.

Design:dwie wersje nowego przedniego pasa do wyboru

KlasaE występuje teraz w dwóch wersjach stylistycznych, a jej nadwoziezyskało świeże proporcje. Projektancisięgnęli po najnowszy idiom projektowania Mercedes-Benz i na nowozinterpretowali klasyczne wartości, towarzyszące wszystkimlimuzynom ze Stuttgartu. Efekt? Wyrafinowany, sportowy design.

Przednipas został całkowicie przeprojektowany. Zintegrowanelampy spajają teraz wszystkie funkcje pod wspólnym kloszem, ale ichświetlny autograf nadal oddaje typowy dla Klasy E, "czterooki"wygląd. Spojrzenie nowego modelu mierzy wyjątkowo wysoko - światłamijania i światła do jazdy dziennej standardowo zaopatrzone sączęściowo w diody LED, a w pełni LED-owe oświetlenie po razpierwszy dostępne jest w opcji.

Irównież po raz pierwszy Klasa E oferowana jest z dwiema wersjamiprzedniego pasa: odmiana standardowa i linia ELEGANCE otrzymująklasyczny wlot powietrza z trzema poprzeczkami i gwiazdą na masce, alinia AVANTGARDE wyróżnia się sportową osłoną chłodnicy zcentralnie umieszczoną gwiazdą.

Maskęi przednie błotniki także uformowano od początku, podobnie jaknowy przedni zderzak, wolny od funkcji oświetleniowych. Dodatkowyspojler subtelnie uwydatnia sportowe cechy Klasy E.

 

Trójwymiarowarzeźba profilu nadaje limuzynie i kombi nowe, fascynująceproporcje. Wypukłościbiegnące przez drzwi aż do tylnych świateł wydłużają optyczniesylwetkę Klasy E, a efekt ten potęguje niżej poprowadzona wiodącalinia boczna.

Takżetylne lampy i zderzak zyskały nowy wyraz. Horyzontalnieułożone diody LED podkreślają szerokość nadwozia, a ich widoknocą pozostawia niezapomniane wrażenie.

Wysokiejpróby wykończenie kabiny

Efektygruntownej modyfikacji są natychmiast zauważalne również pootwarciu drzwi. Wysokiejjakości materiały, precyzyjny montaż i przemyślany rozkładkokpitu współgrają z ekspresyjnym designem nowej Klasy E.

Nowościąjest dwuczęściowe wykończenie, biegnące przez całą deskęrozdzielczą. Dowyboru są elementy wzorowane na aluminium lub drewnie, niezależnieod linii wyposażenia. Nowy jest także panel instrumentów z trzemazatopionymi w tubach zegarami, ekran na konsoli środkowej w lśniącejoprawie, kształt otworów wentylacyjnych czy analogowy czasomierz.

Niespotykanąharmonię nadaje kabinie przeprojektowana konsola środkowa,pozbawiona dźwigni zmiany biegów, oraz nowa, multifunkcyjnakierownica z selektorem DIRECT SELECT i łopatkami do zmiany biegów(w połączeniu z automatyczną przekładnią).

Niepowtarzalnemożliwości indywidualnej konfiguracji

NowaKlasa E oferuje wiele unikalnych w klasie możliwościindywidualizacji. Wszystkieelementy opcjonalne dostępne są niezależnie od linii wyposażenia.Dlaprzykładu, zupełnie klasyczne na zewnątrz nadwozie może skrywaćwnętrze o bardzo nowoczesnym charakterze.

 

 

 

Poza liniąstandardowego wyposażenia dostępne będą także linie ELEGANCEoraz AVANTGARDE - ta ostatnia w wyjątkowy sposób podkreślasportowe atrybuty limuzyny oraz kombi.

 

 

"Intelligentdrive" - nowe systemy wspomagania

Wprowadzenieprzez Mercedes-Benz systemów PRE-SAFE oraz DISTRONIC PLUS nadałomotoryzacji nowy wymiar - komfort i bezpieczeństwo połączyło wjedno. Projektancize Stuttgartu określają to mianem "intelligent drive". Wnowej Klasie E swoją premierę świętuje cała gama nowych lubzoptymalizowanych systemów wspomagania wprost z najnowszej generacjiKlasy S. Czynią one jazdę bardziej komfortową i bezpieczniejszą.

Bazędla innowacyjnej technologii stanowi nowy układ czujników,wykorzystujących odpowiednie algorytmy. Wrazz wprowadzeniem kamery stereoskopowej (Stereo Multi-Purpose Camera),Mercedes-Benz osiągnął niedostępny wcześniej poziomzaawansowania. Podobnie jak stosowana wcześniej kamera monoskopowa(Mono Multi-Purpose Camera), nowe urządzenie zamontowane jest zaprzednią szybą, w pobliżu lusterka wstecznego. Dwa obiektywy o45-stopniowym kącie widzenia i zasięgu do 500 m generujątrójwymiarowy obraz przestrzeni do 50 m przed samochodem. W tensposób kamera stereoskopowa dostarcza dane, z których korzystająliczne systemy wspomagania. Inteligentne algorytmy przeprowadzająocenę trójwymiarowych informacji w celu wykrycia i przeprowadzeniaidentyfikacji napotykanych obiektów - zarówno pod kątem pojazdówpoprzedzających, przecinających tor ruchu samochodu, jak inadjeżdżających z przeciwka, a także przechodniów i różnegorodzaju znaków drogowych w szerokim polu widzenia.

Mercedes-Benzwprowadza jednocześnie ulepszoną wersję wielostopniowego układuczujników radarowych. W standardzie obie wersje nadwoziowe nowejKlasy E uzbrojone są w system COLLISION PREVENTION ASSIST,ostrzegający przed kolizją. Współpracuje on z układami hamowaniaadaptacyjnego i pozwala znacznie zmniejszyć ryzyko najechania na tyłpoprzedzającego pojazdu. Elementem wyposażenia standardowego jestrównież system ATTENTION ASSIST, który teraz potrafi ostrzec onieuwadze i senności w szerszym zakresie prędkości, a takżepoinformować kierowcę o poziomie jego zmęczenia oraz czasie jazdy,który upłynąłod ostatniego postoju. Dodatkowo, oferuje on regulowany poziomczułości.

Opcjonalniedostępne są również całkiem nowe lub znacząco rozbudowanesystemy wspomagające:

 


  • DISTRONIC PLUS wraz z układem Steering Assist może wspomóc kierowcę w podążaniu zadanym pasem ruchu i półautomatycznie śledzić tor jazdy poprzedzającego auta.
     
  • Po raz pierwszy system BAS PLUS wraz z funkcją Junction Assist jest w stanie wykryć pojazdy i pieszych znajdujących się na torze poprzecznym do toru jazdy auta i w razie potrzeby zwiększyć siłę hamowania wywieraną przez kierowcę.
     
  • PRE-SAFE Brake może wykryć przechodniów i zainicjować autonomiczne hamowanie, by uniknąć kolizji do prędkości 50 km/h.
     
  • PRE-SAFE PLUS potrafi rozpoznać ryzyko najechania na tył samochodu przez kierowcę innego pojazdu. Kierowca tego drugiego zostanie przedtem ostrzeżony poprzez aktywację tylnych świateł awaryjnych ze zwiększoną częstotliwością migania (nie dotyczy USA i Kanady). System PRE-SAFE wdraża następnie środki ochrony pasażerów w celu ograniczenia sił, na które mogliby być oni narażeni podczas wypadku. Może on również uruchomić hamulce unieruchomionego auta w celu uniknięcia kolizji wtórnej - najechania na tył poprzedzającego samochodu.
     
  • Wraz z PRE-SAFE Impulse kierowca i pasażer przedniego fotela są we wczesnej fazie wypadku odciągani przez pasy bezpieczeństwa w kierunku przeciwnym do kierunku zderzenia. Pozwala to znacznie ograniczyć ryzyko i zakres obrażeń odniesionych w trakcie zderzeń czołowych.
     
  • Active Lane Keeping Assist umie teraz rozpoznać, czy sąsiadujący pas jest zajęty, w tym wykryć pojazdy nadjeżdżające z przeciwka. W razie ryzyka kolizji, potrafi on również zapobiec nieumyślnej zmianie pasa (jeśli wytyczone są linie rozdzielające pasy) poprzez uruchomienie hamulców po jednej stronie samochodu. To idealne uzupełnienie systemu Active Blind Spot Assist.
     
  • Adaptive Highbeam Assist PLUS pozwala na permanentne używanie świateł drogowych bez oślepiania innych uczestników ruchu - są oni maskowani w stożku światła.
     
  • Active Parking Assist umożliwia automatyczne parkowanie - zarówno równoległe, jak i prostopadłe - we współpracy z aktywną kontrolą układu kierowniczego i hamulcowego.
     
  • Poza ograniczeniami prędkości, system Traffic Sign Assist informuje teraz o zakazach wyprzedzania oraz znakach je odwołujących. O zakazach wjazdu może on również ostrzegać kierowcę za pomocą komend akustycznych.
     
  • 360-stopniowa kamera generuje wirtualny widok auta z lotu ptaka i pozwala uzyskać podgląd otoczenia ze wszystkich czterech jego stron, a dynamiczne linie pomagają zająć i opuścić miejsce parkingowe.

Silnikii układy napędowe: znakomite osiągi i niewielki apetyt

KlasaE dostępna jest z wyjątkowo szeroką gamą wydajnych jednosteknapędowych: benzynowych i wysokoprężnych. Każda z nichzaopatrzona jest w układ ECO start/stop.

Nowościąjest poszerzenie palety benzynowych silników BlueDIRECT o

4-cylindrowe jednostki ze strumieniowym, bezpośrednim wtryskiempaliwa z przełomową technologią, zastosowaną już w ostatniejgeneracji 6- i 8-cylindrowych agregatów Mercedes-Benz. Wykorzystująone piezoelektryczne wtryskiwacze, turbodoładowanie, regulacjęwałka rozrządu po stronie zaworów ssących i wydechowych, a takżepompę oleju ze sterowaniem na żądanie. Po raz pierwszy4-cylindrowe jednostki otrzymały koło pasowe z tłumikiem drgańskrętnych i łożyskami tocznymi oraz odłączaną pompę wody.

Silnikjako pierwszy na świecie wykorzystuje również warstwowy processpalania w połączeniu z turbodoładowaniem i wysokociśnieniowymukładem recyrkulacji spalin. W efekcie Klasa E zużywa średnio 5,8l/100 km (co odpowiada emisji CO2na poziomie 135 g/km) i jest jedynym w segmencie modelem z klasąefektywności A. Dodatkowo, nowe 4-cylindrowe jednostki benzynoweBlueDIRECT spełniają już normę emisji spalin Euro VI, którabędzie obowiązywać od 2015 roku.

Nowościąjest także 6-cylindrowy silnik benzynowy BlueDIRECT pod maskąmodelu E 400 - po raz pierwszy z podwójnym turbodoładowaniem.Znakomity potencjał i dostępna od najniższych obrotów wysokadawka momentu obrotowego ustanawiają nowe standardy w klasieV-szóstek. Również ta jednostka spełnia normę Euro VI.

 

Silnikibenzynowe

 

 

[TABLE=width: 660]

[TR]

[TD=width: 87] Model

[/TD]

[TD=width: 24] Cyl.

[/TD]

[TD=width: 52] Poj. skokowa (ccm)

[/TD]

[TD=width: 99] Moc maks. przy obr./min

[/TD]

[TD=width: 71] Maks. moment przy obr./min

[/TD]

[TD=width: 33] 0-100 km/h (s)

[/TD]

[TD=width: 52] Zużycie paliwa (l/100 km)

[/TD]

[TD=width: 33] CO2

g/km

[/TD]

[TD=width: 24] EU

[/TD]

[TD=width: 42] Klasa wydaj-ności

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 87] E 200

[/TD]

[TD=width: 24] 4

[/TD]

[TD=width: 52] 1991

[/TD]

[TD=width: 99] 135 kW (184 KM)/

5500

[/TD]

[TD=width: 71] 300 Nm/

1200 - 4000

[/TD]

[TD=width: 33] 7,9

(8,3)

[/TD]

[TD=width: 52] 5,8

(6,0)

[/TD]

[TD=width: 33] 135

(139)

[/TD]

[TD=width: 24] 6

[/TD]

[TD=width: 42] B

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 87] E 250

[/TD]

[TD=width: 24] 4

[/TD]

[TD=width: 52] 1991

[/TD]

[TD=width: 99] 155 kW (211 KM)/

5500

[/TD]

[TD=width: 71] 350 Nm/

1200 - 4000

[/TD]

[TD=width: 33] 7,4

(7,8)

[/TD]

[TD=width: 52] 5,8

(6,1)

[/TD]

[TD=width: 33] 135

(141)

[/TD]

[TD=width: 24] 6

[/TD]

[TD=width: 42] A

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 87] E 300

[/TD]

[TD=width: 24] V6

[/TD]

[TD=width: 52] 3498

[/TD]

[TD=width: 99] 185 kW (252 KM)/

6500

[/TD]

[TD=width: 71] 340 Nm/

3500 - 4500

[/TD]

[TD=width: 33] 7,1

(7,5)

[/TD]

[TD=width: 52] 6,8

(7,1)

[/TD]

[TD=width: 33] 159

(165)

[/TD]

[TD=width: 24] 5

[/TD]

[TD=width: 42] C

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 87] E 300 4MATIC

[/TD]

[TD=width: 24] V6

[/TD]

[TD=width: 52] 3498

[/TD]

[TD=width: 99] 185 kW (252 KM)/

6500

[/TD]

[TD=width: 71] 340 Nm/

3500 - 4500

[/TD]

[TD=width: 33] 7,4

(7,8)

[/TD]

[TD=width: 52] 7,4

(7,8)

[/TD]

[TD=width: 33] 174

(184)

[/TD]

[TD=width: 24] 5

[/TD]

[TD=width: 42] C

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 87] E 350

[/TD]

[TD=width: 24] V6

[/TD]

[TD=width: 52] 3498

[/TD]

[TD=width: 99] 225 kW (306 KM)/

6500

[/TD]

[TD=width: 71] 370 Nm/

3500 - 5250

[/TD]

[TD=width: 33] 6,3

(6,7)

[/TD]

[TD=width: 52] 6,8

(7,1)

[/TD]

[TD=width: 33] 159

(165)

[/TD]

[TD=width: 24] 5

[/TD]

[TD=width: 42] C

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 87] E 350 4MATIC

[/TD]

[TD=width: 24] V6

[/TD]

[TD=width: 52] 3498

[/TD]

[TD=width: 99] 225 kW (306 KM)/

6500

[/TD]

[TD=width: 71] 370 Nm/

3500 - 5250

[/TD]

[TD=width: 33] 6,6

(7,1)

[/TD]

[TD=width: 52] 7,4

(7,8)

[/TD]

[TD=width: 33] 174

(184)

[/TD]

[TD=width: 24] 5

[/TD]

[TD=width: 42] C

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 87] E 400 *

[/TD]

[TD=width: 24] V6

[/TD]

[TD=width: 52] 2996

[/TD]

[TD=width: 99] 245 kW (333 KM)/

5250 - 6000

[/TD]

[TD=width: 71] 480 Nm/

1600 - 4000

[/TD]

[TD=width: 33] 5,9

(6,3)

[/TD]

[TD=width: 52] 7,5

(7,7)

[/TD]

[TD=width: 33] 175

(179)

[/TD]

[TD=width: 24] 6

[/TD]

[TD=width: 42] C

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 87] E 400 4MATIC *

[/TD]

[TD=width: 24] V6

[/TD]

[TD=width: 52] 2996

[/TD]

[TD=width: 99] 245 kW (333 KM)/

5250 - 6000

[/TD]

[TD=width: 71] 480 Nm/

1600 - 4000

[/TD]

[TD=width: 33] 5,9

(6,3)

[/TD]

[TD=width: 52] 8,0

(8,3)

[/TD]

[TD=width: 33] 185

(194)

[/TD]

[TD=width: 24] 6

[/TD]

[TD=width: 42] D

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 87] E 500

[/TD]

[TD=width: 24] V8

[/TD]

[TD=width: 52] 4663

[/TD]

[TD=width: 99] 300 kW (408 KM)/

5000 - 5750

[/TD]

[TD=width: 71] 600 Nm/

1600 - 4750

[/TD]

[TD=width: 33] 5,2

(5,4)

[/TD]

[TD=width: 52] 8,9

(9,3)

[/TD]

[TD=width: 33] 209

(216)

[/TD]

[TD=width: 24] 5

[/TD]

[TD=width: 42] 210

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 87] E 500 4MATIC

[/TD]

[TD=width: 24] V8

[/TD]

[TD=width: 52] 4663

[/TD]

[TD=width: 99] 300 kW (408 KM)/

5000 - 5750

[/TD]

[TD=width: 71] 600 Nm/

1600 - 4750

[/TD]

[TD=width: 33] 5,2

(5,4)

[/TD]

[TD=width: 52] 9,4

(9,5)

[/TD]

[TD=width: 33] 219

(222)

[/TD]

[TD=width: 24] 5

[/TD]

[TD=width: 42] 210

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Danedotyczą wersji z przekładnią 7G-TRONIC PLUS (dane w nawiasie dlawersji kombi)

* = dane tymczasowe

 

 

Mocnediesle grająw najwyższejklasie efektywności

Wybranejednostki wysokoprężne nowej Klasy E dostępne są w wersjachBlueTEC, uzbrojonych w układ selektywnej redukcji katalitycznej SCRi spełniającychnormę emisji spalin Euro VI.

Szeroką gamę silników Dieslauzupełnia model E 300 BlueTEC HYBRID. Napędza go tandem złożony z4-cylindrowej jednostki wysokoprężnej i motoru elektrycznego ołącznej mocy 170 kW (231 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 750Nm. E 300 BlueTEC HYBRID zużywa średnio 4,1 l/100 km,generując107 gramów dwutlenku węglana kilometr,i jest tym samym najbardziej ekonomicznym samochodem w klasie wyższejśredniej.

Silnikiwysokoprężne

[TABLE=width: 669]

[TR]

[TD=width: 77] Model

[/TD]

[TD=width: 24] Cyl.

[/TD]

[TD=width: 52] Poj. skokowa (ccm)

[/TD]

[TD=width: 99] Moc maks. przy obr./min

[/TD]

[TD=width: 99] Maks. moment przy obr./min

[/TD]

[TD=width: 33] 0-100 km/h (s)

[/TD]

[TD=width: 52] Zużycie paliwa (l/100 km)

[/TD]

[TD=width: 33] CO2

g/km

[/TD]

[TD=width: 24] EU

[/TD]

[TD=width: 33] Klasa wydaj-ności

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 77] E 200 CDI

[/TD]

[TD=width: 24] 4

[/TD]

[TD=width: 52] 2143

[/TD]

[TD=width: 99] 100 kW (136 KM)/

2800 - 4600

[/TD]

[TD=width: 99] 360 Nm/

1600 - 2600

[/TD]

[TD=width: 33] 9,5

(10,1)

[/TD]

[TD=width: 52] 4,9

(5,3)

[/TD]

[TD=width: 33] 127

(137)

[/TD]

[TD=width: 24] 5

[/TD]

[TD=width: 33] A

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 77] E 220 CDI

[/TD]

[TD=width: 24] 4

[/TD]

[TD=width: 52] 2143

[/TD]

[TD=width: 99] 125 kW (170 KM)/

3000 - 4200

[/TD]

[TD=width: 99] 400 Nm/

1400 - 2800

[/TD]

[TD=width: 33] 8,4

(8,6)

[/TD]

[TD=width: 52] 4,7

(5,2)

[/TD]

[TD=width: 33] 125

(134)

[/TD]

[TD=width: 24] 5

[/TD]

[TD=width: 33] A

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 77] E 250 CDI

[/TD]

[TD=width: 24] 4

[/TD]

[TD=width: 52] 2143

[/TD]

[TD=width: 99] 150 kW (204 KM)/

3800

[/TD]

[TD=width: 99] 500 Nm/

1600 - 1800

[/TD]

[TD=width: 33] 7,5

(7,8)

[/TD]

[TD=width: 52] 4,8

(5,2)

[/TD]

[TD=width: 33] 128

(136)

[/TD]

[TD=width: 24] 5

[/TD]

[TD=width: 33] A

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 77] E 250 CDI 4MATIC

[/TD]

[TD=width: 24] 4

[/TD]

[TD=width: 52] 2143

[/TD]

[TD=width: 99] 150 kW (204 KM)/

388

[/TD]

[TD=width: 99] 500 Nm/

1600 - 1800

[/TD]

[TD=width: 33] 7,9

(8,1)

[/TD]

[TD=width: 52] 5,5

(5,8)

[/TD]

[TD=width: 33] 143

(152)

[/TD]

[TD=width: 24] 5

[/TD]

[TD=width: 33] A

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 77] E 300 BlueTEC

[/TD]

[TD=width: 24] V6

[/TD]

[TD=width: 52] 2987

[/TD]

[TD=width: 99] 170 kW (231 KM)/

3800

[/TD]

[TD=width: 99] 540 Nm/

1550 - 2400

[/TD]

[TD=width: 33] 7,1

(7,4)

[/TD]

[TD=width: 52] 5,5

(5,7)

[/TD]

[TD=width: 33] 144

(152)

[/TD]

[TD=width: 24] 6

[/TD]

[TD=width: 33] A

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 77] E 350 BlueTEC

[/TD]

[TD=width: 24] V6

[/TD]

[TD=width: 52] 2987

[/TD]

[TD=width: 99] 185 kW (252 KM)/

3600

[/TD]

[TD=width: 99] 620 Nm/

1600 – 2400

[/TD]

[TD=width: 33] 6,6

(6,9)

[/TD]

[TD=width: 52] 5,5

(5,7)

[/TD]

[TD=width: 33] 144

(152)

[/TD]

[TD=width: 24] 6

[/TD]

[TD=width: 33] A

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 77] E 350 BlueTEC 4MATIC

[/TD]

[TD=width: 24] V6

[/TD]

[TD=width: 52] 2987

[/TD]

[TD=width: 99] 185 kW (252 KM)/

3600

[/TD]

[TD=width: 99] 620 Nm/

1600 - 2400

[/TD]

[TD=width: 33] 6,7

(7,0)

[/TD]

[TD=width: 52] 6,0

(6,4)

[/TD]

[TD=width: 33] 160

(170)

[/TD]

[TD=width: 24] 6

[/TD]

[TD=width: 33] B

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 77] E 300 BlueTEC HYBRID

[/TD]

[TD=width: 24] 4

[/TD]

[TD=width: 52] 2143

[/TD]

[TD=width: 99] 150 kW (204 KM)/

4200

Silnik elektryczny:

19 kW (26 KM)

[/TD]

[TD=width: 99] 500 Nm/

1600 – 1800

Silnik elektryczny:

280 Nm

[/TD]

[TD=width: 33] 7,5

(7,8)

[/TD]

[TD=width: 52] 4,1

(4,4)

[/TD]

[TD=width: 33] 107

(116)

[/TD]

[TD=width: 24] 5

[/TD]

[TD=width: 33] A+

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Danedotyczą wersji z przekładnią 7G-TRONIC PLUS (dane w nawiasie dlawersji kombi)

 

 

Dynamicznei efektywne przekładnie

Mercedes-Benzoferuje dla Klasy E dwa rodzaje przekładni: 6-biegową skrzynięmanualną o wysokiej precyzji i krótkim skoku dźwigni biegów oraz7-stopniową przekładnię automatyczną 7G-TRONIC PLUS z selektoremDIRECT SELECT oraz łopatkami do zmiany przełożeń. Ostatniewcielenie skrzyni 7G-TRONIC PLUS zapewnia znaczne korzyści wzakresie efektywności oraz łatwości utrzymania.

Jednąz nowych cech skrzyni jest czasowy tryb M - jeśli kierowca zmieniprzełożenie ręcznie, po chwili przekładnia samoczynnie przełączysię na wydajny tryb w pełni automatyczny.

 

 

Dodatkowątrakcję i stabilność - zwłaszcza w trudnych warunkach drogowych -zapewniają wersje z napędem na obie osie 4MATIC.

Zawieszenie- podstawa doskonałego prowadzenia

Mercedes-Benzoferuje dla nowej Klasy E cztery konfiguracje zawieszenia:

 


  • zorientowane na komfort zawieszenie DIRECT CONTROL z selektywną kontrolą tłumienia w wersji standardowej i ELEGANCE
     
  • sportowe zawieszenie DIRECT CONTROL z selektywną kontrolą tłumienia i obniżonym o 15 mm prześwitem w wersji standardowej oraz AVANTGARDE
     
  • obniżone zawieszenie sportowe dostępne w połączeniu z pakietami Exterior Sports oraz AMG Sports
     
  • pneumatyczne zawieszenie AIRMATIC z elektronicznie sterowaną kontrolą tłumienia, montowane standardowo w wersjach V8 (kombi seryjnie występuje z pneumatycznym zawieszeniem i kontrolą prześwitu tylnej osi)

Wszystkiewarianty zawieszenia odznaczają się niespotykaną wrażliwością idopracowaną charakterystyką w celu zapewnienia najwyższegokomfortu jazdy oraz bezpiecznego prowadzenia.

Każdyz reprezentantów rodziny Klasy E standardowo otrzyma w przyszłościelektromechaniczny układ kierowniczy Direct-Steer. Łączy ondostosowaną do prędkości jazdy siłę wspomagania ze zmiennymprzełożeniem w całym zakresie kąta skrętu. Elektroniczniesterowana zębatkowa przekładnia kierownicza przyczynia się dozwiększenia efektywności.

 

 

 

Zaletyelektromechanicznego układu kierowniczego Direct-Steer:

 


  • lepsza zwinność dzięki bardziej bezpośredniej charakterystyce
     
  • komfortowe manewrowanie i wygoda prowadzenia w całym zakresie prędkości
     
  • znaczny potencjał oszczędności energii, potrzebnej wyłącznie podczas wykonywania manewrów
     
  • współpraca z innowacyjnymi systemami wspomagania, np. Active Parking Assist

Wysokiejjakości wyposażenie

Jużw standardzie nowa Klasa E oferuje bogate wyposażenie z zakresukomfortu i bezpieczeństwa. Lista opcji obejmuje teraz systemHANDS-FREE ACCESS, który pozwala otworzyć i zamknąć tylną klapębezdotykowo - wystarczy gest nogi pod tylnym zderzakiem i już, możnazapakować zakupy.

Nowoczesnagama systemów multimedialnych pomaga kierowcy być na bieżąco ztym, co dzieje się na świecie lub w biurze, odtwarzać z różnychźródeł ulubioną muzykę, łączyć się z internetem i oczywiściekorzystać z rozbudowanej nawigacji. Standardowo Klasa E występuje zsystemem Audio 20 CD Radio z podwójnym tunerem radiowym,odtwarzaczem CD/MP3, interfejsem USB w centralnym podłokietniku orazkolorowym wyświetlaczem TFT o przekątnej 14,7 cm. Współpracuje onz urządzeniami Bluetooth i wyświetla treść wiadomości SMS.Opcjonalnie można wzbogacić go o 6-płytową zmieniarkę płyt CDoraz przystępnie wyceniony układ nawigacji Becker MAP PILOT.

Alternatywnie,Mercedes-Benz oferuje dla Klasy E system multimedialny COMAND Onlinez wysokiej rozdzielczości kolorowym wyświetlaczem o przekątnej17,8 cm, połączeniem internetowym, nawigacją z twardym dyskiem ifunkcją powiadamiania służb ratowniczych oraz - na życzenie -6-płytową zmieniarką DVD. COMAND Online zapewnia dostęp do siecipodczas postoju. Z szybkich i wygodnych aplikacji Mercedes-Benz możnanatomiast korzystać również podczas jazdy. Obejmują one m.in.produkty firmy Google™, w tym Google Maps, Streetview, Panoramiooraz Weather.

Źródło: Mercedes-BenzPolska


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×