Skocz do zawartości
niems

W lutym Audi utrzymało dynamiczny wzrost sprzedaży

Rekomendowane odpowiedzi

W lutym Audi utrzymało dynamiczny wzrost sprzedaży

- Blisko 110 tysięcy sprzedanych w lutym aut, to wzrost o 3,2 procent, a kumulując sprzedaż w styczniu i lutym: aż o 9,4 procent

- Luca de Meo, szef sprzedaży Audi mówi: „Wprowadzenie na rynek nowego Audi A3 Sportback to potwierdzenie dobrej passy trwającej od początku roku.“

- SUV-y i luksusowe limuzyny nakręcają wzrost sprzedaży w USA

To był najlepszy luty w historii Audi. Pomimo zmian wprowadzonych w cieszącym się sporą popularnością Audi A3 Sportback i krótszego miesiąca sprzedażowego w Chinach, Audi AG po raz kolejny poprawiło wyniki w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. W lutym, koncern sprzedał łącznie prawie 110 tys. aut na całym świecie, co przełożyło się 3,2 procentowy wzrost. Co warte jest podkreślenia, wzrost sprzedaży w USA osiągnął wartość dwucyfrową (+27,5%). Dzięki temu, globalna sprzedaż Audi wzrosła w ciągu pierwszych dwóch miesięcy 2013 roku o 9,4 procent, osiągając liczbę ok. 221 800 egzemplarzy i zwiększyła się na wszystkich dużych rynkach Audi: w Azji, Ameryce Północnej oraz w Europie.

„Mając na uwadze wciąż trudną sytuację na rynkach europejskich i odczuwalne turbulencje w lutym, śmiało można stwierdzić, że początek roku był dla Audi bardzo pomyślny“ – powiedział Luca de Meo, szef sprzedaży i marketingu Audi AG.

„Dzięki stopniowemu wprowadzaniu na rynki nowego Audi A3 Sportback, chcemy kontynuować nasz kurs również w nadchodzących miesiącach.“

Odświeżenie modelu najlepiej sprzedającej się serii marki z czterema ringami, miało wpływ na jego lutowe wyniki na wielu ważnych rynkach. Tylko w Europie dwie trzecie wszystkich kupujących Audi A3 wybrało wersję pięciodrzwiową. Dzięki temu, A3 Sportback stało się najczęściej kupowanym pięciodrzwiowym samochodem Audi na naszym kontynencie. Pomimo generacyjnej zmiany w rodzinie A3, koncernowi udało się osiągnąć na trudnym rynku europejskim taki sam wynik jak w porównywalnym miesiącu roku ubiegłego: plus 0,1 proc. Biorąc pod uwagę wszystkie dostępne modele, Audi sprzedało tu w lutym 54 900 egzemplarzy. Sprawił to przede wszystkim ciągle rosnący popyt na Audi A4 Avant i na nową generację Q5. Ponadto na całym świecie wyraźnie wzrosła sprzedaż Audi A1 i Q3. Tego ostatniego modelu sprzedano łącznie 8 300 egzemplarzy. To o 41,6 procent więcej, w stosunku do analogicznego miesiąca 2012.

W porównaniu do lutego 2012, w lutym tego roku, Audi odnotowało wysokie wskaźniki wzrostu w krajach skandynawskich, np. w Szwecji o 18,2 procent (1 484 samochodów) i Danii o 28,7 procent (655 aut). Sprzedaż Audi znacznie zwiększyła się też w Szwajcarii (+13,2%, 1 641 egzemplarzy) i w Rosji (+20,2%, 2.800 sztuk). Również w Hiszpanii Audi zamknęło luty z lepszym wynikiem niż rok temu, 3,3 procent na plusie (4 082 samochody). We Francji koncern sprzedał w ubiegłym miesiącu 5 368 egzemplarzy, co oznacza sprzedaż mniejszą o 5,1 procent w stosunku do lutego 2012, a we Włoszech sprzedano 3 622 auta marki Audi (-9,5%). Nawet w obliczu trudnej sytuacji rynkowej w obu krajach, Audi potwierdziło tu swoją czołową pozycję w segmencie premium.

Na swoich największych rynkach europejskich, w Niemczech (+0,2%, 19 804 aut) i w Wielkiej Brytanii (+7,3%, 4 451 egzemplarzy), Audi AG sprzedało w lutym 2013 więcej pojazdów niż w analogicznym, równie dobrym miesiącu roku ubiegłego.

Od stycznia do lutego sprzedaż w Niemczech wzrosła o 4,8 procent, a w Zjednoczonym Królestwie o 12,7 procent. Łącznie sprzedaż w Europie wzrosła na przestrzeni dwóch pierwszych miesięcy tego roku o 4 procent.

W Polsce w lutym zarejestrowano 438 nowych samochodów Audi (+33,54%).

Po dwóch miesiącach wzrost w stosunku do roku ubiegłego wyniósł 40,1% (856 samochodów).

W USA sprzedaż koncernu w lutym była kontynuacją rekordowego wzrostu. Amerykańskim klientom przekazano 10 877 pojazdów, co dało wzrost o 27,5 procent.

Luty był już dwudziestym szóstym z rzędu miesiącem rekordowej sprzedaży w Stanach Zjednoczonych. Do sukcesu Audi przyczyniły się przede wszystkim popularne tu SUV-y. W stosunku do lutego roku 2012, wprowadzono na rynek o 57 procent więcej nowej generacji modelu Q5 i aż 146,6 procent więcej Audi Q7. Od zawsze, dużym wzięciem u amerykańskich klientów cieszą się sportowe modele luksusowych limuzyn. Debiutujące na amerykańskim rynku jesienią ubiegłego roku nowe wersje Audi S6 i S8, w znaczny sposób wpłynęły na zwiększenie sprzedaży rodziny A6 (+40,9%) i A8 (+22,3%).

W Chinach, pod koniec lutego wypadły obchody chińskiego Nowego Roku.

Ponieważ w ubiegłym roku dni świąteczne przypadły na styczeń, to i tak krótki sprzedażowo luty był w tym roku jeszcze krótszy. Pomimo tego, Audi przekroczyło w Państwie Środka próg 30 tysięcy sprzedanych aut, oddając w ręce klientów 30 268 egzemplarzy i w porównaniu do lutego 2012 roku zanotowało spadek jedynie o 3,5 procenta. Łącznie, od początku bieżącego roku, koncern sprzedał w Chinach 67 946 samochodów, co daje wzrost o 16 procent w stosunku do porównywalnego okresu roku 2012.

Duże przyrosty sprzedaży w ostatnim miesiącu Audi zanotowało również na innych rynkach regionu Azji Południowo-Wschodniej. W Japonii wzrost był efektem bardzo dobrej passy Audi A1 Sportback i Q3, które zwiększyły sprzedaż o 42,4 procent (2 290 egzemplarzy). Audi zakończyło luty dwucyfrowymi wskaźnikami wzrostu sprzedaży także w Korei Południowej (+34,3%, 1 352 samochodów), Australii (+18,2%, 1.418 sztuk) i w Indiach (+29,2%, 775 aut).

 

[TABLE]

[TR]

[TD]Sprzedaż AUDI AG

[/TD]

[TD]w lutym

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[TD]łącznie

[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[TD]2013

[/TD]

[TD]2012

[/TD]

[TD]Wzrost sprzedaży

w stosunku do

2012 r.

[/TD]

[TD]2013

[/TD]

[TD]2012

[/TD]

[TD]Wzrost sprzedaży

w stosunku do

2012 r.

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Świat

[/TD]

[TD]110 000

[/TD]

[TD]106 582

[/TD]

[TD]+3,2%

[/TD]

[TD]221 800

[/TD]

[TD]202 663

[/TD]

[TD]+9,4%

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Europa

[/TD]

[TD]54 900

[/TD]

[TD]54 862

[/TD]

[TD]+0,1%

[/TD]

[TD]104 800

[/TD]

[TD]100 782

[/TD]

[TD]+4,0%

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]- Niemcy

[/TD]

[TD]19 804

[/TD]

[TD]19 769

[/TD]

[TD]+0,2%

[/TD]

[TD]34 415

[/TD]

[TD]32 836

[/TD]

[TD]+4,8%

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]- Wielka Brytania

[/TD]

[TD]4 451

[/TD]

[TD]4 150

[/TD]

[TD]+7,3%

[/TD]

[TD]14 329

[/TD]

[TD]12 715

[/TD]

[TD]+12,7%

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]- Francja

[/TD]

[TD]5 368

[/TD]

[TD]5 654

[/TD]

[TD]-5,1%

[/TD]

[TD]9 379

[/TD]

[TD]9 663

[/TD]

[TD]-2,9%

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]- Włochy

[/TD]

[TD]3 622

[/TD]

[TD]4 003

[/TD]

[TD]-9,5%

[/TD]

[TD]7 389

[/TD]

[TD]7 628

[/TD]

[TD]-3,1%

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]- Hiszpania

[/TD]

[TD]4 082

[/TD]

[TD]3 952

[/TD]

[TD]+3,3%

[/TD]

[TD]6 836

[/TD]

[TD]6 487

[/TD]

[TD]+5,4%

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]- Rosja

[/TD]

[TD]2 800

[/TD]

[TD]2 330

[/TD]

[TD]+20,2%

[/TD]

[TD]4 525

[/TD]

[TD]3 770

[/TD]

[TD]+20,0%

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]USA

[/TD]

[TD]10 877

[/TD]

[TD]8 531

[/TD]

[TD]+27,5%

[/TD]

[TD]20 933

[/TD]

[TD]17 885

[/TD]

[TD]+17,0%

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Meksyk

[/TD]

[TD]889

[/TD]

[TD]486

[/TD]

[TD]+82,9%

[/TD]

[TD]1 742

[/TD]

[TD]1 060

[/TD]

[TD]+64,3%

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Daleki Wschód

[/TD]

[TD]36 900

[/TD]

[TD]36 464

[/TD]

[TD]+1,2%

[/TD]

[TD]81 300

[/TD]

[TD]69 693

[/TD]

[TD]+16,7%

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]-Chiny

(łącznie z Hongkongiem)

[/TD]

[TD]30 268

[/TD]

[TD]31 352

[/TD]

[TD]-3,5%

[/TD]

[TD]67 946

[/TD]

[TD]58 558

[/TD]

[TD]+16,0%

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]- Indie

[/TD]

[TD]775

[/TD]

[TD]600

[/TD]

[TD]+29,2%

[/TD]

[TD]1 512

[/TD]

[TD]1 267

[/TD]

[TD]+19,3%

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

Źródło: Volkswagen Group Polska


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
    • 1 Posts
    • 4750 Views
    • 1 Posts
    • 4550 Views
    • 1 Posts
    • 706 Views
    • 1 Posts
    • 2375 Views
    • 2 Posts
    • 1610 Views

×