Skocz do zawartości
niems

Volkswagen triumfuje w Portugalii - wygrana Ogiera i kolejny rekord

Rekomendowane odpowiedzi

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Portugalii

 

Volkswagen triumfuje w Portugalii – wygrana Ogiera i kolejny rekord

vw-20140406-3934.jpg

vw-20140404-3748.jpg

Zdjęcia: WRC Volkswagen w Portugalii 2014 fot. Volkswagen Group Polska - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody

 

- Trzecie zwycięstwo dla Ogiera/Ingrassii, czwarte dla Volkswagena w aktualnym sezonie Rajdowych Mistrzostw Świata

- Najdłuższa seria zwycięstw dla Polo R WRC w historii Rajdowych Mistrzostw Świata

- Volkswagen zwiększa przewagę w klasyfikacji konstruktorów

 

Poznań, 7 kwietnia 2014 r. - Volkswagen odniósł zwycięstwo po zaciętej rywalizacji w kolejnym rajdzie w tym sezonie. Obrońcy tytułu Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) w zmiennych i trudnych warunkach Rajdu Portugalii wywalczyli czwarte zwycięstwo dla Polo R WRC w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA (WRC) i ósme zwycięstwo z rzędu dla Volkswagena. Dziewiętnasta wygrana w klasyfikacji generalnej francuskiego duetu nie przyszła łatwo – na podium znalazło się trzech różnych producentów. Rajd Portugalii przyniósł pojedynki o dziesiąte części sekundy oraz częste zmiany prowadzących. Zespół Volkswagena Andreas Mikkelsen/Mikko Markkula (N/FIN) ukończył rajd na czwartej pozycji. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) po wypadku w piątek przedzierali się z powrotem do czołówki. Zebrali przy tym ważne punkty w klasyfikacji konstruktorów, a końcowe Power Stage, za które przyznawane są dodatkowe punkty dla trzech najlepszych zespołów, zakończyli na drugiej pozycji za Sébastienem Ogierem.

 

„Tak jak się spodziewaliśmy, Rajd Portugalii był trudny dla zespołu i kierowców, ale ostatecznie zakończył się sukcesem” – cieszył się dr Heinz-Jakob Neußer, Członek Zarządu ds. Techniki marki Volkswagen. „Nasz duet Ogier/Ingrassia po raz kolejny w trudnych warunkach udowodnił swoją klasę. Także cały zespół wykonał doskonałą pracę, stawiając w wyznaczonym regulaminem czasie z powrotem na koła uszkodzone w wypadku auto Jari-Matti Latvali. Podróż do Portugalii dla mnie też się opłaciła, bo to wspaniałe przeżycie, móc obserwować zachwyt fanów zgromadzonych licznie wzdłuż trasy, wspierających naszych kierowców.”

 

„Recce”, opony, rajdowa akcja – wspomnienia z Rajdu Portugalii

 

Dla zespołu Volkswagena rajdowy tydzień w Portugalii był pełen atrakcji i sukcesów. W poprzedzającej rajd imprezie „Fafe Rally Sprint” Sébastien Ogier/Julien Ingrassia swoim zwycięstwem przed 140 tysiącami widzów zainaugurowali dalszy ciąg historii sukcesów. Następnie długi, intensywny deszcz zadbał o wyjątkowo trudne warunki na trasie rajdu. Przejazdy mające na celu poznanie trasy, tak zwane „Recce” musiały być częściowo przesunięte, a odcinki specjalne skrócone ze względu na zbyt miękkie podłoże. Mimo poprawy pogody, na wyniki w piątek duży wpływ miał odpowiedni dobór opon – bardziej miękka mieszanka Michelina okazała się być idealnym wyborem. Do niedzieli najważniejszym przykazaniem rajdowym było oszczędne gospodarowanie maksymalnie 16 miękkimi oponami.

 

Od Australii do Portugalii – seria zwycięstw zapisana w annałach Rajdowych Mistrzostw Świata

 

Zwycięstwo Sébastiena Ogiera/Juliena Ingrassii było ósmym z rzędu triumfem Polo R WRC. Tym samym Volkswagen wyrównał rekord najdłuższej serii zwycięstw w historii Rajdowych MŚ. W 2013 roku zespół wygrał w Australii, Francji, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. W obecnym sezonie zapisał na swoim koncie zwycięstwa w Monte Carlo, Szwecji, Meksyku i Portugalii. Do dnia dzisiejszego rekordzistą był rywal Volkswagena – Citroën ze swoją serią zwycięstw z 2011 roku. Teraz, po 17 startach Polo R WRC w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA (WRC), World Rally Car z Wolfsburga wyrównał ten wynik.

 

Jubileusze: zwycięstwo w Portugalii w liczbach

 

W Rajdzie Portugalii Volkswagen świętował kilka jubileuszy w historii startów Polo R WRC. W piątek 315-konne auto z napędem na wszystkie koła pokonało swój trzechsetny odcinek specjalny. Podobnie jak wcześniej 50-ty, 100-tny, 150-ty i 250-ty OS, Polo R WRC po raz kolejny ukończył jubileuszowy OS z najlepszym czasem. Siedem odcinków specjalnych później – kolejny jubileusz: dwusetne zwycięstwo na odcinku specjalnym od momentu włączenia się do rywalizacji w 2013 roku. Po zakończeniu Rajdu Portugalii, Volkswagen ma na koncie 204 najlepsze czasy na rozegranych łącznie 312 odcinkach specjalnych, co daje 65 procentową skuteczność. Z 860 możliwych trzech najlepszych czasów, 459 należy do Polo R WRC. Zwycięstwo Sébastiena Ogiera/Juliena Ingrassii było 24-tym miejscem na podium i 14-tym zwycięstwem dla Volkswagena w 17 rajdach od 2013 roku.

 

Rajdowy comeback Polo R WRC #2 – portugalski wyczyn

 

Niezwykły wyczyn teamu pozwolił Jari-Matti Latvali/Miikka Anttili wrócić na trasę Rajdu Portugalii. Mały błąd, brzemienny w skutki – będąc na drugiej pozycji i walcząc o prowadzenie, fiński duet zaliczył w piątek wypadek. W ciągu określonych przez regulamin trzech godzin, główny mechanik Jose Azevedo w swojej ojczyźnie i z zespołem składającym się w dużej mierze w Portugalczyków postawił Polo R WRC z powrotem na koła. Zarówno dla Latvali/Anttili, jak i dla teamu Volkswagena, wysiłek mechaników nie poszedł na marne. Latvala/Anttila zaliczyli jeszcze dwa najlepsze czasy na odcinkach specjalnych, a na zakończenie rajdu w Power Stage zdobyli dwa punkty w klasyfikacji kierowców i pilotów.

 

Miejsce czwarte: ostrożność Andreasa Mikkelsena/Mikko Markkuli

 

Trudny weekend mają za sobą Andreas Mikkelsen/Mikko Markkula w trzecim Polo R WRC. Przy swoim drugim starcie w World Rally Car z Wolfsburga w Rajdzie Portugalii, zdecydowali się na opracowanie nowej rozpiski trasy. Ze względu na złą widoczność spowodowaną ulewnym deszczem podczas „Recce”, notatki nie były aż tak dokładne, jakby sobie tego życzyli. Nie chcąc zbyt dużo ryzykować, norwesko-fiński duet zdecydował się na maksymalne ograniczenie szkód. Wprawdzie czasy nie były – jak w Szwecji i Meksyku – na poziomie kolegów z zespołu, ale ostatecznie czwarte miejsce to niezły rezultat jak na rajd, w którym wszyscy uczestnicy musieli walczyć z trudnymi warunkami.

 

Prowadzenie we wszystkich trzech kategoriach – tabela MŚ w kolorze niebieskim i białym

 

Po udanym Rajdzie Meksyku, Volkswagen zwiększył swoją przewagę w klasyfikacji kierowców, pilotów i konstruktorów. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia mają na koncie 91 punktów – o 29 więcej, niż ich koledzy z zespołu i najwięksi rywale w MŚ – Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila. Andreas Mikkelsen/Mikko Markkula są na czwartej pozycji w klasyfikacji generalnej. W klasyfikacji konstruktorów Volkswagen zwiększył swoją przewagę nad drugim w tabeli Citroënem o 14 punktów do 69 punktów.

 

 

Wypowiedzi, 3. dzień Rajdu Portugalii

 

Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1

„Cztery zwycięstwa w ciągu pięciu lat. Nie przesadzam, ale Rajd Portugalii jest moim absolutnym faworytem! Cały tydzień był dla mnie i Juliena fantastyczny. Najpierw wspaniałe show „Fafe Rally Sprint” przed ponad 100.000 fanów, a teraz nasza obrona tytułu w Rajdzie Portugalii. Wsparcie i entuzjazm tutejszych kibiców to coś wspaniałego. W ostatni dzień, z miękkimi oponami, staraliśmy się maksymalnie ograniczyć ryzyko. Mimo to trzy punkty w Power Stage były naturalnie naszym celem, ale Jari-Matti nie ułatwiał nam ich zdobycia. Przewaga w tabeli jest teraz trochę większa, ale konkurencja nie śpi, co pokazali Mikko Hirvonen i Mads Østberg. Słyszałem, że Markku Alén z pięcioma zwycięstwami w Portugalii jest niekoronowanym królem. W przyszłym roku ten wyczyn może udać się także nam. To jest teraz nasz cel.”

 

Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2

„Rajd Portugalii po raz kolejny udowodnił, że nie bez podstaw uważany jest za jeden z najtrudniejszych rajdów. Nasza prędkość była bardzo dobra i mieliśmy szansę na miejsce na podium, ale niestety, pozornie niewielki błąd w piątek pociągnął za sobą dość znaczne konsekwencje. To było duże rozczarowanie i szanse na dobry rezultat zmalały do zera. Dlatego nastawiliśmy się na Power Stage i zostawiliśmy sobie miękkie opony, aby powalczyć o dodatkowe punkty, co nam się też udało. W punktacji dystans do naszych kolegów z zespołu powiększył się, ale sezon jest jeszcze długi. Mamy nadzieję, że w Argentynie będziemy mogli znowu walczyć o zwycięstwo.”

 

Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9

„Ogólnie mówiąc Rajd Portugalii nie przebiegał tak, jak sobie to wyobrażaliśmy, choć końcowy rezultat wypadł nieźle. Zdecydowaliśmy się na sporządzenie nowych notatek, jednak ulewny deszcz podczas „Recce” tak utrudniał widoczność, że nie mogliśmy za bardzo ufać nowemu opisowi trasy. Zmienne warunki, szczególnie na początku trasy, wymagały dodatkowej ostrożności. Straciłem dużo czasu, ale nie chciałem za dużo ryzykować. To się opłaciło, przynajmniej w rezultacie końcowym: czwarte miejsce to maksimum, jakie mogliśmy uzyskać. W niedzielę byłem zadowolony ze swojej jazdy. Znalazłem odpowiedni rytm. Cieszę się na najbliższy rajd w Argentynie.”

 

Jost Capito, Dyrektor Volkswagen Motorsport

„Czwarte zwycięstwo w sezonie, wiele nowych rekordów i wspaniała seria zwycięstw – to, czego cała załoga Volkswagena dokonała w ten weekend mimo trudnych warunków, jest po prostu wspaniałym wyczynem. Jestem niezmiernie dumny z każdego członka teamu. Sébastien Ogier i Julien Ingrassia pokazali klasę – w odpowiednim momencie narzucili tempo i w pełni zasłużenie wygrali. Andreas Mikkelsen i Mikko Markkula zrobili, co można było zrobić najlepszego w tak trudnej sytuacji i wykazali swoją dojrzałość. To samo dotyczy Jari-Matti Latvali i Miikka Anttili. Mimo wypadku w piątek dążyli do ograniczenia strat, zebrali ważne punkty w klasyfikacji konstruktorów i dla siebie samych w Power Stage. Z pewnością są wdzięczni mechanikom Volkswagena, że im to umożliwili. Po tym wszystkim mogę – jako dyrektor Volkswagen Motorsport – powiedzieć tylko jedno: jestem dumny.”

 

 

 

 

 

Co się jeszcze wydarzyło...

 

… „French Connection”. W Rajdzie Portugalii zwycięski duet Sébastien Ogier/Julien Ingrassia współpracowali z Francois-Xavierem „FX” Demaison, technicznym kierownikiem projektu Rajdowych MŚ w Volkswagenie. „Ojciec Polo R WRC” w czwartym rajdzie w sezonie był inżynierem rajdowym, podczas gdy Gerard-Jan de Jongh w domu cieszył się z narodzin swojego drugiego dziecka. Tę rolę „FX” wypełniał już z podobnej okazji dla Jari-Matti Latvali/Miikka Anttili, gdy ich inżynier Fabrice van Ertvelde przebywał na krótkim urlopie „tacierzyńskim”.

 

Co jeszcze…

 

... dziewiętnaste zwycięstwo Sébastiena Ogiera w Rajdowych MŚ. Zwycięstwo to jest wyjątkowe z dwóch względów – Ogier zrównał się na liście rekordzistów w Markku Alénem. Alén z pięcioma zwycięstwami w klasyfikacji ogólnej jest niekoronowanym królem Portugalii i jako gość oglądał tegoroczne zmagania w Algarve. Ogier dotychczas wygrał w Portugalii cztery razy, zatem depcze Alénowi po piętach. Jeszcze jedna korzyść związana była z 19-tą wygraną: Ogier otrzymał za swoje zwycięstwo tyle oliwy z oliwek, ile waży – prezent od organizatora.

 

 

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Portugalii – Wyniki

 

 

[TABLE=width: 643]

<tbody>[TR]

[TD=colspan: 3]Czwartek, 3 kwietnia 2014

[/TD]

[TD]#1 Ogier

[/TD]

[TD]#2 Latvala

[/TD]

[TD]#9 Mikkelsen

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]OS 01S

[/TD]

[TD]SSS Lisboa

[/TD]

[TD]03,27 km

[/TD]

[TD]P01

[/TD]

[TD]P02 (+ 1,3 sek.)

[/TD]

[TD]P03 (+ 2,2 sek.)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2]Klasyfikacja generalna

[/TD]

[TD]03,27 km

[/TD]

[TD]P01

[/TD]

[TD]P02 (+ 1,3 sek.)

[/TD]

[TD]P03 (+ 2,2 sek.)

[/TD]

[/TR]

</tbody>[/TABLE]

 

 

[TABLE=width: 643]

<tbody>[TR]

[TD=colspan: 3]Piątek, 4 kwietnia 2014

[/TD]

[TD]#1 Ogier

[/TD]

[TD]#2 Latvala

[/TD]

[TD]#9 Mikkelsen

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]OS 02

[/TD]

[TD]Silves 1

[/TD]

[TD]21,50 km

[/TD]

[TD]P04 (+ 3,9 sek.)

[/TD]

[TD]P06 (+ 6,6 sek.)

[/TD]

[TD]P15 (+ 22,8 sek.)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]OS 03

[/TD]

[TD]Ourique 1

[/TD]

[TD]20,70 km

[/TD]

[TD]P04 (+ 6,5 sek.)

[/TD]

[TD]P06 (+10,0 sek.)

[/TD]

[TD]P12 (+ 29,2 sek.)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]OS 04

[/TD]

[TD]Almodôvar 1

[/TD]

[TD]26,48 km

[/TD]

[TD]P02 (+ 7,1 sek.)

[/TD]

[TD]P01

[/TD]

[TD]P09 (+ 45,5 sek.)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]OS 05

[/TD]

[TD]Silves 2

[/TD]

[TD]21,50 km

[/TD]

[TD]P01

[/TD]

[TD]nie ukończył

[/TD]

[TD]P09 (+ 17,5 sek.)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]OS 06

[/TD]

[TD]Ourique 2

[/TD]

[TD]20,70 km

[/TD]

[TD]P05 (+ 3,1 sek.)

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]P09 (+ 17,4 sek.)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]OS 07

[/TD]

[TD]Almodôvar 2

[/TD]

[TD]26,48 km

[/TD]

[TD]P05 (+ 8,9 sek.)

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]P08 (+ 24,6 sek.)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2]Klasyfikacja generalna

[/TD]

[TD]137,36 km

[/TD]

[TD]P03 (+ 6,5 sek.)

[/TD]

[TD]P43 (+14.54,9 min.)

[/TD]

[TD]P09 (+ 2.16,2 min.)

[/TD]

[/TR]

</tbody>[/TABLE]

 

[TABLE=width: 643]

<tbody>[TR]

[TD=colspan: 3]Sobota, 5 kwietnia 2014

[/TD]

[TD]#1 Ogier

[/TD]

[TD]#2 Latvala

[/TD]

[TD]#9 Mikkelsen

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]OS 08

[/TD]

[TD]Santa Clara 1

[/TD]

[TD]19,09 km

[/TD]

[TD]P01

[/TD]

[TD]P06 (+ 5,7 sek.)

[/TD]

[TD]P08 (+ 12,7 sek.)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]OS 09

[/TD]

[TD]Santana da Serra 1

[/TD]

[TD]31,90 km

[/TD]

[TD]P01

[/TD]

[TD]P07 (+ 18,2 sek.)

[/TD]

[TD]P06 (+ 16,9 sek.)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]OS 10

[/TD]

[TD]Malhão 1

[/TD]

[TD]22,15 km

[/TD]

[TD]P03 (+ 1,9 sek.)

[/TD]

[TD]P01

[/TD]

[TD]P07 (+ 9,4 sek.)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]OS 11

[/TD]

[TD]Santa Clara 2

[/TD]

[TD]19,09 km

[/TD]

[TD]P01

[/TD]

[TD]P09 (+ 25,8 sek.)

[/TD]

[TD]P20 (+ 1.03,5 min.)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]OS 12

[/TD]

[TD]Santana da Serra 2

[/TD]

[TD]31,90 km

[/TD]

[TD]P01

[/TD]

[TD]P03 (+ 17,7 sek.)

[/TD]

[TD]P07 (+ 36,3 sek.)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]OS 13

[/TD]

[TD]Malhão 2

[/TD]

[TD]22,15 km

[/TD]

[TD]P01

[/TD]

[TD]P02 (+ 4,6 sek.)

[/TD]

[TD]P07 (+ 18,2 sek.)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2]Klasyfikacja generalna

[/TD]

[TD]146,28 km

[/TD]

[TD]P01

[/TD]

[TD]P17(+ 15.58,5 min.)

[/TD]

[TD]P06 (+ 4.44,8 min.)

[/TD]

[/TR]

</tbody>[/TABLE]

 

 

[TABLE=width: 643]

<tbody>[TR]

[TD=colspan: 3]Niedziela, 6 kwietnia 2014

[/TD]

[TD]#1 Ogier

[/TD]

[TD]#2 Latvala

[/TD]

[TD]#9 Mikkelsen

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]OS 14

[/TD]

[TD]Loulé 1

[/TD]

[TD]13,83 km

[/TD]

[TD]P05 (+ 8,6 sek.)

[/TD]

[TD]P01

[/TD]

[TD]P03 (+ 8,4 sek.)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]OS 15

[/TD]

[TD]São Brás de Alportel 1

[/TD]

[TD]16,21 km

[/TD]

[TD]P04 (+ 13,8 sek.)

[/TD]

[TD]P05 (+ 14,2 sek.)

[/TD]

[TD]P03 (+ 9,7 sek.)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]OS 16P

[/TD]

[TD]Loulé 2

[/TD]

[TD]13,83 km

[/TD]

[TD]P01

[/TD]

[TD]P02 (+ 3,3 sek.)

[/TD]

[TD]P05 (+ 10,0 sek.)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2]Klasyfikacja generalna

[/TD]

[TD]43,87 km

[/TD]

[TD]P01

[/TD]

[TD]P14 (+ 15.53,6 min.)

[/TD]

[TD]P04 (+ 4.50,5 min.)

[/TD]

[/TR]

</tbody>[/TABLE]

 

 

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Portugalii – Wyniki końcowe

 

01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 3:33.20,4 godz.

02. Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen (FIN/FIN), Ford + 43,2 sek.

03. Mads Østberg/Jonas Andersson (N/S), Citroën + 1.12,4 min.

04. Andreas Mikkelsen/Mikko Markkula (N/FIN), Volkswagen + 4.50,5 min.

05. Henning Solberg/Ilka Minor (N/A), Ford + 5.10,2 min.

06. Martin Prokop/Jan Tománek (CZ/CZ), Ford + 8.27,2 min.

07. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai + 8.32,3 min.

08. Juho Hänninen/Tomi Tuominen (FIN/FIN), Hyundai + 8.51,6 min.

09. Nasser Al-Attiyah/Giovanni Bernacchini (Q/I), Ford + 10.14,7 min.

10. Jari Ketomaa/Kaj Lindström (FIN/FIN), Ford + 10.36,3 min.

 

 

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Portugalii – Wyniki Power Stage

 

01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 8.41,7 min.

02. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 3,3 sek.

03. Mads Østberg/Jonas Andersson (N/S), Citroën + 4,3 sek.

 

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC) – Punktacja*

 

Klasyfikacja kierowców

1. Sébastien Ogier, 91 punktów;

2. Jari-Matti Latvala, 62;

3. Mads Østberg, 48;

4. Andreas Mikkelsen, 36;

5. Mikko Hirvonen, 36;

6. Thierry Neuville, 21;

7. Elfyn Evans, 20;

8. Bryan Bouffier, 18;

9. Martin Prokop, 18;

10. Kris Meeke 17;

 

Klasyfikacja konstruktorów

 

1. Volkswagen Motorsport, 144 punkty

2. Citroën Total Abu Dhabi WRT, 75;

3. M-Sport, 60;

4. Hyundai Motorsport, 45;

5. Volkswagen Motorsport II, 40;

6. Jipocar Czech National Team, 20;

7. RK M-Sport WRT, 4;

8. Hyundai Motorsport N, 0

 

* tymczasowa

 

Źródło: Volkswagen Group Polska


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
    • 1 Posts
    • 2916 Views
    • 1 Posts
    • 2219 Views
    • 2 Posts
    • 7032 Views
    • 1 Posts
    • 1199 Views
    • 7 Posts
    • 8667 Views
    • 1 Posts
    • 2003 Views

×