Skocz do zawartości
Kryplos

Volkswagen Jetta - opis i dane techniczne

Rekomendowane odpowiedzi

VW_Jetta_front_20080514.jpg

 

Volkswagen Jetta - model samochodu osobowego, będącego wersją sedan samochodu Volkswagen Golf. w Europie kolejne generacje występowały jako Vento i Bora. W Ameryce Północnej wszystkie generacje nosiły oznaczenie Jetta.

Jetta I 
VW Jetta I

Pierwsza Jetta pojawiła się dość późno, bo dopiero we wrześniu 1979 roku. Oferowano ją z dwu lub czterodrzwiowym nadwoziem. Zasadniczą różnicą przedniej części auta w stosunku do Golfa były prostokątne reflektory (które stały się elementem charakterystycznym również dla następnych generacji) i kierunkowskazy zabudowane na narożnikach.

Stosowane silniki: czterocylindrowe, chłodzone cieczą, wałek w głowicy, umieszczone poprzecznie z przodu.

-1100 Formule E: 1093cm³, 50KM (37kW) przy 5600 o/min; 8,4 mkg przy 3300 o/min st. spr. 8:1 Vmax=142km/h

-1300: 1272cm³, 60KM (44kW) przy 5600 o/min; 9,5 mkg przy 3400 o/min st. spr. 8,2:1 Vmax=147km/h spalanie l/100km(4 biegi):6,6/8,7/9,9

-1500: 1457cm³, 70KM (51kW) przy 5600 o/min; 11,2 mkg przy 2500 o/min st. spr. 8,2:1 Vmax=156km/h spalanie l/100km(biegi 4+E):5,8/8,2/10,1

-1600: 1588cm³, 85KM (63kW) przy 5600 o/min; 12,9 mkg przy 3200 o/min st. spr. 8,2:1 Vmax=166km/h spalanie l/100km(4 biegi):6,5/9,2/10,3,(biegi 4+E):5,8/8,0/10,3

-1800 GLI: 1781cm³, 112KM (82kW) przy 5800 o/min; 15,6 mkg przy 3500 o/min wtrysk mechaniczny, zapłon elektroniczny Vmax=182km/h

-Diesel: 1588cm³, 54KM (40kW) przy 4800 o/min; 10,2 mkg przy 2000 o/min st. spr. 23:1 Vmax=141km/h spalanie l/100km(4 biegi):5,1/7,7/6,6

-Turbo-Diesel: 1588cm³, 70KM (51kW) przy 4500 o/min; 13,6 mkg przy 2600 o/min Vmax=153km/h spalanie l/100km(biegi 4+E):4,6/6,9/6,6

Wymiary: 4190x1610/1630x1410 mm Rozstaw osi: 2400 mm Rozstaw kół z przodu: 1390/1404 mm Rozstaw kół z tyłu: 1358/1372 mm Hamulce: przód tarczowe, tył bembnowe

Jetta II 
VW Jetta II

Drugą generację, opartą na Golfie II, produkowano w latach 1984 - 1992. Nadwozie było podobnie jak poprzednio dwu lub czterodrzwiowe. W Europie zakończono sprzedaż w 1991 roku. Samochód oferowany jest obecnie w Chinach pod nazwą FAW-VW Jetta Wang (jest to wersja z 1998 roku z nowym przodem; zrestylizowana w marcu 2004 i pazdzierniku 2005 r.)

Podstawę napędu stanowił silnik o pojemności 1,3 l. i mocy 55 KM. Ponadto oferowano jednostki 1,6 l., 1,8 l. i diesel 1.6 l. Jetta GT posiadała silnik 1,8 l. z wtryskiem paliwa o mocy 112 KM. Stosowane silniki i wersje(na rok '89): czterocylindrowe, chłodzone cieczą, wałek(i) w głowicy, umieszczone poprzecznie z przodu.

-1300 CL: 1272cm³; 55KM (40kW) przy 5200 o/min; 97 Nm przy 3000 o/min; st. spr. 9,5:1; 2 zawory na cylinder; Vmax=149km/h; przyspieszenie0-100km/h 17,2; spalanie l/100km(4 biegi):7,5

-1600 CL,GL: 1595cm³; 70KM (51kW) przy 5200 o/min; 118 Nm przy 2700 o/min; st. spr. 9:1; 2 zawory na cylinder; wtrysk; Vmax=160km/h; przyspieszenie 0-100km/h 14,2; spalanie l/100km(5 biegów):7,8

-1800 CL,GL,GT: 1781cm³, 90KM (66kW) przy 5250 o/min; 142 Nm przy 3000 o/min; st. spr. 9:1; 2 zawory na cylinder; wtrysk; Vmax=173km/h; przyspieszenie 0-100km/h 11,8; spalanie l/100km(5 biegów):8,0

-1800 GT: 1781cm³, 107KM (79kW) przy 5400 o/min; 157 Nm przy 3800 o/min; st. spr. 10:1; 2 zawory na cylinder; wtrysk; Vmax=184km/h; przyspieszenie 0-100km/h 10,6; spalanie l/100km(5 biegów):8,4

-1800 GT 16V: 1781cm³, 129KM (95kW) przy 5800 o/min; 168 Nm przy 4250 o/min; st. spr. 10:1; 2 wałki, 4 zawory na cylinder; wtrysk; Vmax=196km/h; przyspieszenie 0-100km/h 9,3; spalanie l/100km(5 biegów):8,7

-1800 syncro CL,GT: 1781cm³, 98KM (72kW) przy 5400 o/min; 143 Nm przy 3000 o/min; st. spr. 9,1:1; 2 zawory na cylinder; wtrysk; Vmax=178km/h; przyspieszenie 0-100km/h 11,4; spalanie l/100km(5 biegów):8,9 napęd na cztery koła.

-1600 Diesel CL,GL: 1588cm³, 54KM (40kW) przy 4800 o/min; 100 Nm przy 2300 o/min st. spr. 23:1; 2 zawory na cylinder; Vmax=149km/h; przyspieszenie 0-100km/h 17,1; spalanie l/100km(4 biegi):6,0

-1600 Turbo-Diesel CL,GL,GTD: 1588cm³, 70KM (44kW) przy 4500 o/min; 133 Nm przy 2500 o/min st. spr. 23:1; 2 zawory na cylinder; Vmax=167km/h; przyspieszenie 0-100km/h 13,7; spalanie l/100km(5 biegów):5,5

-1600 Turbo-Diesel Ktalizator CL,GL: 1588cm³, 60KM (51kW) przy 4500 o/min; 110 Nm przy 2400 o/min st. spr. 23:1; 2 zawory na cylinder; Vmax=149km/h; przyspieszenie 0-100km/h 17,1; spalanie l/100km(5 biegów):6,0

-1600 Turbo-Diesel CL,GL,GTD: 1588cm³, 80KM (59kW) przy 4500 o/min; 152 Nm przy 2300 o/min st. spr. 23:1; 2 zawory na cylinder; Vmax=167km/h; przyspieszenie 0-100km/h 13,7; spalanie l/100km(5 biegów):5,7

VW_Vento_front_20080320.jpg

Jetta III / Vento
VW Jetta III / Vento

W 1992 roku zadebiutował VW Vento. Rok później wprowadzono go na rynek amerykański pod nazwą Jetta. Występował tylko jako 4-drzwiowa limuzyna. Do napędu użyto silników benzynowych 1,6 l. (75 KM), 1,8 l. (75, 90 KM), 1,8 l. (55, 75KM), 2,0 l. (115, 150 KM), 2,8 l. VR6 (174 KM) oraz nowego diesla 1,9 l. w wersji wolnossącej (64KM) i turbodoładowanej (75 KM). Ciekawostką jest fakt, że Vento miał pojemniejszy bagażnik (550 l.) niż większy od niego Passat (495 l.) Bryła nadwozia Volkswagena Jetty 3 rózniła się tylko nieznacznie detalami takimi jak szersze, bardziej wysunięte zderzaki dopasowane do profilu błotnika, chromowanymi listwami bocznymi oraz brakiem kierunkowskazów na błotnikach, które były umieszczone na spodzie po bokach przedniego zderzaka.

1999-2004_Volkswagen_Bora_(1J)_V5_sedan_

Jetta IV / Bora
Jetta IV / Bora

W 1998, rok po Golfie IV, zadebiutował VW Bora, jako 4-drzwiowy sedan a w 1999 również jako 5-drzwiowe kombi. Bora stała się limuzyną, wyposażaną znacznie lepiej od Golfa. Napęd stanowiły silniki 1,4 l. (tylko sedan - 75 KM), 1,6 l. (100 KM), 1,8 l. (125 KM), 2,0 l. (115 KM), 2,3 l. VR5 (150 KM), 2,8 l. VR6 (204 KM) i diesle 1,9 l. (90-115 KM). Wersje z silnikami 1,8, 2,3, i najmocniejszego diesla można było zamówić również z napędem na cztery koła. Wersja VR6 miała go w standardzie. Produkcję zakończono w 2005 roku.

1280px-VW_Jetta_(V)_%E2%80%93_Frontansic

Jetta V
VW Jetta V

W 2005 roku, w styczniu zadebiutowała na salonie samochodowym w Los Angeles Jetta piątej już generacji. W Ameryce wyposażana jest w silnik benzynowy R5 2,5 l. o mocy 150 KM lub diesla 1,9 l. o mocy 100 KM. W Europie debiut nastąpił jesienią tego samego roku. Na początek, do napędu posłużyły silniki:
1,6 l. - 1595 cm3 (102 KM); Skrzynia biegów: M5
1,6 l. FSI - 1598 cm3 (115 KM); Skrzynia biegów: M6/A6
2,0 l. FSI - 1984 cm3 (150 KM); Skrzynia biegów: M6/A6
2,0 l. FSI Turbo - 1984 cm3 (200 KM); Skrzynia biegów: M6/DSG6
1,9 l. TDI - 1896 cm3 (105 KM); Skrzynia biegów: M5/DSG6
2,0 l. TDI - 1968 cm3 (140 KM); Skrzynia biegów: M6

VW_Jetta_1.6_TDI_Highline_(VI)_%E2%80%93


Nowa Jetta jest dużo bardziej prestiżowa od Golfa, ma lepsze wyposażenie podstawowe, oraz bardziej wysmakowane detale zewnętrzne, co upodabnia ją do o klasę wyższego Passata.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
    • 1 Posts
    • 3063 Views
    • 2 Posts
    • 7300 Views
    • 1 Posts
    • 1286 Views
    • 7 Posts
    • 8835 Views
    • 1 Posts
    • 2090 Views

×