Skocz do zawartości
taszar

Siedem światowych premier na IAA: od Insignii OPC do Monzy Concept

Rekomendowane odpowiedzi

  • Wiara we własne siły: nowy Opel Insignia OPC gwiazdą targów IAA
  • Przyjemność z jazdy godna klasy premium: nowe wersje Insignii, w tym żądna przygód Country Tourer
  • Przyszłość mobilności: Monza Concept, czyli kierunki rozwoju stylistycznego i rozwiązań w zakresie łączności w samochodach
  • Indywidualizm: łączność i dostęp do aktualnych informacji w modelach ADAM Black Link i ADAM White Link
  • Najwyższe parametry: nowe silniki o jeszcze wyższej mocy i kulturze pracy oraz niższym zużyciu paliwa

 

Opel-Monza-Concept-287882-medium.jpg

 

Rüsselsheim/Frankfurt. Opel przygotowuje aż siedem światowych premier na 65. Międzynarodowy Salon Motoryzacyjny (IAA) we Frankfurcie, który odbędzie się w dniach 12–22 września. Na stoisku D 09, o powierzchni ponad 3200 m2, w Hali nr 8producent z Rüsselsheim zaprezentuje nową Insignię OPC z odświeżoną stylistyką nadwozia, ze zmodernizowanym podwoziem i z innowacyjnym systemem multimedialnym. Zastosowany w tym samochodzie turbodoładowany silnik 2.8 V6 o mocy 239 kW/325 KM rozwija 435 Nm momentu obrotowego i sprawia, że Opel o najbardziej sportowej charakterystyce osiąga prędkość 100 km/h już w 6 sekundach. Nie mniej spektakularną wersją flagowego Opla, przygotowywaną do światowej premiery, jest Insignia Country Tourer, czyli nowy przedstawiciel rodziny Insignia, zaprojektowany dla poszukiwaczy przygód. Podobnie jak Hatchback, Sedan oraz Sports Tourer, otrzymał on nową stylizację nadwozia, pionierski system multimedialny i uzyskał najlepsze w swojej klasie silniki.

Opel zamierza także przedstawić swoją wizję efektywnej mobilności i pokładowych systemów łączności w postaci premierowego modelu Monza Concept. Jednocześnie firma prezentuje aktualną ofertę innowacyjnych modeli i systemów multimedialnych na przykładzie samochodów ADAM Black Link i ADAM White Link, a także nową generację silników. We Frankfurcie debiutują wreszcie 200-konny silnik 1.6 SIDI turbo, przeznaczony dla kabrioletu Cascada, oraz nowa rodzina małolitrażowych silników benzynowych, współpracujących z innowacyjnymi 6-biegowymi przekładniami.

W naszej ofercie mamy świetne produkty, które pozwolą Oplowi powrócić na ścieżkę sukcesu, zaś nasze innowacyjne koncepcje wyznaczą kierunek rozwoju motoryzacji. Różnorodność atrakcyjnych modeli oraz pionierskich technologii sprawia, że nasza pozycja pod tym względem jest lepsza niż kiedykolwiek dotąd. Można się będzie o tym przekonać osobiście już za kilka tygodni” – mówi prezes firmy Opel, dr Karl-Thomas Neumann, zapraszając gości do bezpośredniego kontaktu z produktami Opla na firmowym stoisku.

Nowa Insignia OPC: światowa premiera najmocniejszego silnika Opla

 

1377525894201.jpg

 

Insignia OPC, rozwijająca moc 239 kW/325 KM i z maksymalnym momentem obrotowym 435 Nm, jest najsilniejszą wersją flagowego Opla. Samochód debiutuje na targach IAA z nadwoziem w odświeżonej wersji. Zmieniona estetyka przodu z charakterystycznymi akcentami OPC, takimi jak detale stylistyczne, przypominające kły tygrysa, z przodu oraz końcówki układu wydechowego zintegrowane z tylnym zderzakiem, podkreślają moc i kojarzą się z pokonywanymi z zawrotną prędkością okrążeniami toru Nürburgring.

Przyciągające wzrok nadwozie kryje najnowocześniejszą technologię. Podwozie OPC zostało ulepszone ze szczególnym uwzględnieniem tylnej osi, gdzie – podobnie jak w pozostałych wersjach nowej Insignii – inżynierowie zmodyfikowali około 60% komponentów. Liczne zmiany przyczyniły się też do dalszego ograniczenia hałasu i wibracji. Nowe oprogramowanie ESP pozwala na jeszcze bardziej precyzyjną korektę dynamiki, zwłaszcza w reakcji na skłonność do podsterowności. Zmodyfikowane oprogramowanie tłumienia drgań w podwoziu FlexRide z amortyzatorami o regulowanej charakterystyce zapewnia optymalne trzymanie się drogi. Specjalne oprogramowanie dla wersji OPC poprawia dynamikę jazdy, ponieważ podwozie szybciej i bardziej precyzyjnie reaguje na poszczególne manewry i warunki na drodze. Insignia OPC osiąga prędkość 100 km/h w 6 sekund (Sports Tourer: 6,3 sekundy), a prędkość maksymalna samochodu (elektronicznie ograniczona) wynosi 250 km/h. Po usunięciu elektronicznej blokady OPC z przekładnią manualną może rozpędzić się do 270 km/h (Sports Tourer: 265 km/h). Wyczynowy układ hamulcowy Brembo zapewnia błyskawiczną redukcję prędkości przy zachowaniu maksymalnej stabilności nawet przy bardzo intensywnej eksploatacji.

Kabina OPC wita kierowcę prawdziwie sportowym klimatem. Prestiż wnętrza podnoszą takie elementy, jak sportowe fotele Recaro, dostępne także w wersji skórzanej z pamięcią ustawień, rękojeść dźwigni zmiany biegów OPC oraz zupełnie nowy zestaw wskaźników i konsola centralna. Na opcjonalnym 8-calowym wyświetlaczu, oprócz podstawowych danych, podawane są także bardziej szczegółowe informacje, takie jak ciśnienie i temperatura oleju, napięcie ładowania akumulatora, pozycja przepustnicy, siła hamowania i przyspieszenie boczne.

Nowa wyczynowa kierownica (opcjonalnie podgrzewana) wyposażona jest w manetki do sterowania automatyczną skrzynią biegów. Umożliwiają one błyskawiczną manualną zmianę przełożeń nawet w trybie automatycznym. Tryb automatyczny włącza się ponownie, jeżeli manetki nie są używane, przez co najmniej 12 sekund. W taki oto sposób w Insignii OPC wygodnie połączono zalety manualnej i automatycznej skrzyni biegów.

Nowa Insignia: rewolucyjny system multimedialny

Nowy Opel Insignia debiutuje podczas międzynarodowych targów IAA w odmianach nadwozia: 4-drzwiowym, 5-drzwiowym, Sports Tourer, Country Tourer i OPC. Flagowy model marki przyciąga wzrok jeszcze atrakcyjniejszą stylistyką wnętrza i nadwozia, stanowiącą rozwinięcie uznanej filozofii „artystycznej wrażliwości skojarzonej z niemiecką precyzją”. Na szczególną uwagę zasługuje wprowadzenie systemu multimedialnego nowej generacji, który będzie dostępny we wszystkich wersjach Insignii. Pozwala on na zintegrowanie wielu funkcji smartfona z samochodem, a do intuicyjnej i prostej obsługi systemu służy panel dotykowy w konsoli centralnej. System reaguje także na polecenia głosowe.

Szeroką ofertę silników uzupełniają nowe mocne i ultrawydajne jednostki z bezpośrednim wtryskiem, w tym dwie turbodoładowane jednostki benzynowe oraz nowy turbodiesel z emisją CO2 na poziomie 99 g/km. Ten wyjątkowo niski poziom emisji pozwala zakwalifikować nowego 2-litrowego turbodiesla o mocy 88 kW/120 KM lub 103 kW/140 KM do kategorii A+ w niemieckim systemie oceny efektywności energetycznej. W pojazdach z nadwoziem 4- i 5-drzwiowym, 6-biegową przekładnią manualną i systemem Start/Stop obydwie odmiany silnika zużywają zaledwie 3,7 litra paliwa na 100 kilometrów w cyklu mieszanym przy emisji CO2 wynoszącej 99 g/km (pomiar zgodnie z rozporządzeniem [WE] nr 715/2007), natomiast w przypadku wersji Sports Tourer analogiczne wartości wynoszą odpowiednio: 3,9 l/100 km i 104 g/km. Opel Insignia 2.0 CDTI jest więc najoszczędniejszym pod względem zużycia paliwa samochodem z silnikiem wysokoprężnym w swojej klasie. Dodatkowo projektanci zadbali o dalszą poprawę parametrów aerodynamicznych nadwozia nowej Insignii. Współczynniki oporu aerodynamicznego nowej Insignii wynoszą 0,25 lub 0,28, co oznacza, że Insignia Hatchback jest najbardziej opływowym samochodem 5-drzwiowym na świecie, a Sports Tourer zajmuje pierwsze miejsce pod tym względem w segmencie samochodów kombi.

Nowa Insignia Country Tourer: Insignia dla miłośników przygód

 

Opel-Insignia-Country-Tourer-287545-medium.jpg

 

Trzecia światowa premiera to Opel Insignia Country Tourer. O ile Sports Tourer to eleganckie rodzinne i biznesowe kombi, o tyle bliźniacza Insignia Country Tourer to żądny przygód „awanturnik”. Ten uniwersalny pojazd o atletycznym wyglądzie i wyższym prześwicie zachęca do wyjazdów za miasto, a nawet do opuszczenia sieci asfaltowych dróg. Wyróżniają go przednie i tylne nakładki ochronne podwozia, mocno zarysowane nadkola i niższa listwa progowa. Całości wizerunku dopełniają dwie końcówki wydechu. Zaawansowany technologicznie napęd na wszystkie koła zapewnia przyczepność i doskonałe prowadzenie w każdych warunkach. Dostępne turbodoładowane jednostki to silnik benzynowy 2.0 SIDI z bezpośrednim wtryskiem i mocą 184 kW/250 KM oraz wysokoprężny 2.0 BiTurbo CDTI – w obu przypadkach maksymalny moment obrotowy wynosi 400 Nm.

Monza Concept: wizjonerskie studium na temat przyszłości motoryzacji

 

Sportowa i muskularna sylwetka, unikatowa technologia projekcyjna oraz modułowa konstrukcja, umożliwiająca stosowanie ekologicznych układów napędowych: oto Opel Monza Concept, czyli elegancja i ultranowoczesna efektywność na czterech kołach. Wizjonerskie auto, które również ma swoją światową premierę we Frankfurcie, to przedsmak rozwiązań, jakich mogą się spodziewać klienci Opla w przyszłości.

Efektywność i łączność to dwa podstawowe aspekty, na które będzie położony nacisk w kolejnych generacjach Opli. Monza Concept jest więc fascynującą zapowiedzią nowości, które czekają na wdrożenie. Sylwetka Monzy to ewolucja filozofii „artystycznej wrażliwości skojarzonej z niemiecką precyzją”. Koncepcyjne nadwozie kojarzy się raczej z gibkością i sprężystością sportowca niż z mało subtelną siłą mięśni. W obszarze łączności i systemów multimedialnych zaprezentowane innowacje stanowią ogromny postęp w porównaniu z aktualną ofertą rozwiązań w tym zakresie. Wszystkie informacje są wyświetlane w innowacyjnej technologii projekcyjnej w obrębie zestawu wskaźników, zajmującego całą deskę rozdzielczą – od drzwi do drzwi. W branży motoryzacyjnej to pierwsze rozwiązanie tego typu na świecie. Nie mniej przełomowa jest modułowa konstrukcja Monzy Concept, która zapewnia możliwie maksymalną elastyczność pod względem stosowanych systemów napędu. Monza Concept to zmaterializowana wizja przyszłości motoryzacji.

ADAM – mistrz personalizacji: jeszcze większy wybór, jeszcze bardziej rozbudowana łączność

 

1376574978209.jpg

 

Stylowy Opel ADAM to nie tylko mistrz personalizacji, ale także najlepiej skomunikowany samochód małolitrażowy na rynku. Kolejnym dowodem na słuszność powyższego stwierdzenia są dwie nowe specjalne wersje – ADAM Black Link i ADAM White Link – wyposażone standardowo w system multimedialny oraz sterowanie głosowe Siri Eyes Free. Obydwie wersje debiutują podczas Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego (IAA) we Frankfurcie. ADAM Black Link i White Link, wyprodukowane w limitowanej serii 2000 egzemplarzy, charakteryzują się estetyką, nawiązującą do smartfona, wynikającą z połączenia czarnego lub białego lakieru z detalami z matowego aluminium. Stanowią one zatem perfekcyjną mieszankę ultranowoczesnych technologii multimedialnych i telekomunikacyjnych z przejrzystą stylistyką, inspirowaną technologią.

W najbliższych miesiącach możliwości personalizacji eleganckiego Opla ADAM zostaną podkreślone przez nowe opcje wykończenia wnętrza i nadwozia. Nowe kolory nadwozia i dachu, świeże wzory obręczy kół i innowacyjne elementy ozdobne zwiększą możliwości w zakresie personalizacji wyglądu samochodu. Również w kabinie ADAMa pojawiły się nowe kolory oraz innowacyjna grafika zestawu wskaźników, konsoli centralnej i paneli drzwi, a także świeże wzory tapicerki i podsufitki. Dzięki temu nabywcom ADAMa jeszcze łatwiej będzie skonfigurować niepowtarzalny samochód marzeń.

1.0 SIDI turbo 85 kW/115 KM: nowy silnik 3-cylindrowy

Trzy zupełnie nowe rodziny silników i plany wprowadzenia 13 innowacyjnych jednostek napędowych do końca 2016 r. to sygnał, że Opel błyskawicznie odnawia swoją ofertę także pod tym względem. Na targach IAA światową premierę ma nowo zaprojektowany 3-cylindrowy silnik SIDI (spark ignition direct injection – zapłon iskrowy z bezpośrednim wtryskiem) o mocy 85 kW/115 KM. Ta turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1 litra jest nie tylko przyjazna dla środowiska, ale wyznacza także nowy standard kultury pracy silników 3-cylindrowych, charakteryzując się lepszymi parametrami w zakresie poziomu hałasu i wibracji niż wiele jednostek 4-cylindrowych. Mimo niewielkich rozmiarów silnik ten generuje wysoki moment obrotowy o wartości 166 Nm, w zakresie od 1800 do 4700 obr./min. Silnik zadebiutuje wraz z nową 6-biegową przekładnią manualną w przyszłorocznych egzemplarzach Opla ADAM.

Cascada 1.6 SIDI turbo 147 kW/200 KM: pełna przyjemność z jazdy kabrioletem

 

1350644519269.jpg

 

Wyczynowa wersja silnika 1.6 SIDI turbo, o mocy godnej jednostki stojącej o jedną klasę pojemności wyżej (147 kW/200 KM i 300 Nm momentu obrotowego z funkcją overboost pozwalają rozpędzić samochód do 235 km/h), będzie miała światową premierę w modelu Cascada. To przedstawiciel zupełnie nowej generacji średniolitrażowych silników Opla zasilanych benzyną i wyposażonych w układ bezpośredniego wtrysku. Jego druga odmiana rozwija największą moc wśród silników Opla o pojemności 1,6 litra i jest bezkonkurencyjna pod względem wartości momentu obrotowego w swojej klasie. Dołączy ona do turbodoładowanego silnika 1.6 SIDI o mocy 125 kW/170 KM, który został zaprezentowany przy okazji wprowadzenia Cascady na rynek wiosną tego roku.

 

źródło: General Motors


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
    • 1 Posts
    • 1825 Views
    • 1 Posts
    • 988 Views
    • 1 Posts
    • 3426 Views
    • 1 Posts
    • 889 Views
    • 1 Posts
    • 912 Views

×