Skocz do zawartości
XsioR

Słów kilka dla zainteresowanych kupnem Golfa IV (benzyna)

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli chodzi o silnik 1.6 to ogólnie do gazu się nie nadaje.

Byłem świadkiem dziwnych zdarzeń w silnikach 8v jak i 16v.

Sonda lambda szaleje,zaczyna znikać olej,pojawiają się problemy z odpaleniem.

Myślałem,że to wina gazownika lub samej instalacji,ale jak stag czy brc nie podchodzi 1.6 to ta jednostka po prostu źle znosi gaziora.

Spalanie w 1.6 w gazie to 9-11l na sete,a na benzynie w moich pomiarach 7,2-9l (10 przy ostrym deptaniu).

Tak możesz zmienić same tuleje,ale nie radzę samemu chyba,że masz prasę.

Dzięki Bogu nie zastosowali w nich wielo-wahaczy więc tanio wychodzi.

Ja za zestaw naprawczy do zawiechy na przód dałem 235 zł,gdzie w zestawie były części marki febi bilstena itp (ważne,że nic chińskiego).

Ogólnie takie częsci eksploatacyjne typu zawiecha (tuleje,sworznie,gumy itp) są na każdą kieszeń,ale ja nigdy nie kupuje najtańszych i zawsze biore coś z pułki średniej+.

Przykładowo zamówiłem amory Bilsteina i za komplet na przód zapłaciłem 300 zł w hurtowni.

Osłony (gumy) na maglownice wyniosły mnie 28 zł firmy SWAG.

Co tam jeszcze kupowałem... poduszki na amory+łożyska 58 zł bardzo dobrej jakości.

Ogólnie części karoserii też są tanie i ogólno dostępne do wyboru do koloru.

Jeśli chodzi zaś o części silnika to bywa różnie np.wymiana rozrządu z pompą wody wyniosła mnie 580 zł.

Czy to dużo??

Nie wiem,bo do preludy kosztował mnie trochę więcej...

Jestem tego przekonania,że na takich rzeczach nie ma co oszczędzać.

Jeśli chodzi o różnice między 1.6,a 2.0 jest znaczna mimo tego,że 2 litrówka ma 8v,ale dłuższe przełożenie ma i jest ekonomiczniejszy.

Przy 2.0 golfik nie czuje tak już swojej wagi i spalanie jest mniejsze lub porównywalne do 1.6 i 1.8.

Nie wiem dlaczego,ale przyjęło się tak w jednostach 1.4 do 2.0,że czym większy silnik tym mniej pali.

Mój tato ma 1.4 16v,a czesem jemu spali więcej niż mi.

Co do gazu w 2.0 zachowuje się spoko,spalanie jest o 1l-1,5l większe.

Tylko załóż instalacje pokroju BRC lub Stag.

Wiem,że trzeba 400 zł dołożyć,ale spokój masz gwarantowany do tego gazownik jeszcze kumaty.

Co do 4motion w 2.0 to nie wiem co ci napisać,bo się jeszcze z nim nie spotkałem,ale na pewno będzie palić więcej z tego względu,że jest cięższy i ma większe obciążenie silnika,ale komfortowa jazda gwarantowana.

Patrze po ocenach tego silnika i powiem,że poniżej 4,0 nie schodzi :)

Taki 2.0 to już stabilna jednostka.

Co do eksploatacji 4motion to nie mam pojęcia,ale oceny w tym temacie ma dobre.

Za te pieniądze kupisz już coś poczciwego na luzie,choć ja mam plany zakupić 2.3 V5 i są także 4motion (150km i 170km) już na łańcuszku.

Pozytywem dla aut Vaga jest ogólnie to,że :

1.Jest ich od groma i koszt wyprodukowania części nie jest tak duży jak do nietypowego japońca,daje to również duży dostęp do części używanych :D

2.Możliwość diagnostyki komputerowej u siebie w garażu za pomocą lapka i kabla za parę złotych (i oczywiście trochę chęci)

3.Opcja samodzielnych wymian np. zawieszenia jeśli lubisz się usmarować.

4.Das Auto!!

 

Trzeba zwrócić uwagę na wnętrze:kierownice,tapicerkę,gałkę i mieszek skrzyni biegów,uchwyty na drzwiach i schowki i porównać do przebiegu,odkręcić korek wlewu oleju

i zerknąć czy nie osadził się na nim "smalec" jeśli tak jest to prawdopodobnie uszczelka pod głowicą klęka lub została źle wymieniona.

Pamietaj,że lany olej mineralny do silnika z przebiegiem poniżej 200 tyś też nie wróży nic dobrego.

Posprawdzać elektrykę,spojrzeć na kontrolki czy wszystko działa i nie wierzyć na słowo,że coś raz działa,raz nie,bo ja przez to do tej pory nie wiem czemu nie mam ABS.

Prześledzić zachowanie silnika przy włączonej klimie,bo zdarza się,że silnik wariuje pod obciązeniem klimy.

Zwrócić uwagę na wycieraczkę tylną i spryskiwacz,ponieważ to najczęstsza usterka i zmora golfa IV !!

Dobrym sposobem na sprawdzenie czy macie oryginalną szybę jest zerknięcie w kratkę ściekową przedniej szyby między szybą,a maską bardzo często ludzie zapominają wybrać stamtąd drobne pozostałości szkła.

Obejrzeć sobie bagażnik,sprawdzić ostatni wpis w książce serwisowej.

Jeśli chcecie sprawdzić czy lakier jest oryginalny to w bagażniku pod zasłoną zapasówki po lewej stronie jest karta na której widnieje nr koloru.

Sprawdzić czy w silniku żadne kable sobie nie wiszą,choć powinny być podpiete do czujnika.

Dokładnie trzeba dopatrywać się śladów rąk czyli podrapań,źle założonych plastików,połamanych zatrzasków.

Szukać usterek i schodzić z ceny w miarę możliwości.

Pamiętaj on tego nie naprawił i koszt poniesiecie wy,gdyby to naprawił nie było by tematu i obniżania ceny.

Warto także w miarę możliwości popytać o historię auta:skąd,gdzie naprawiane,jak często i przez kogo użytkowane,najczęstsze usterki,może jakieś faktury,paragony za części bądź usługi świadczone na cel auta.

Sprawdź także opony czy równomiernie są zużyte,bo jeśli nadmiernie zużywa się wewnątrz,ząbkuje itp to jest problem z częściami zawieszenia,a co za tym idzie zbieżność jest nieprawidłowa.

Każde podejrzenia należy dobrze zbadać pytając,drążąc temat.

I to tyle :D

 

Jeśli macie jakieś pytania to piszcie,ale tylko silniki benzynowe :)


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
    • 10 Posts
    • 2132 Views
    • 11 Posts
    • 1127 Views

×