Skocz do zawartości
xsnsx

Pomoc w sprawie kupna mietka

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich czytających moje wypociny, zacznę zwięźle mam na oku sprecyzowane kupno w124 w dwóch wersjach sport/coupe i sedan.

 

Odnośnie starej lecz pięknej wersji sportowej interesuje mnie czym kierować się w zakupie(nie chodzi mi o to czy sercem a może rozumem) lecz chodzi mi o wady itp na które najbardziej zwrócić uwagę...

 

Z kolei sedan wersje silnikowe 2.3/2.2 150KM/2.6 na instalacji lpg. Ukryte wady? czego się wystrzegać?

 

Pytanie odnośnie diesla interesuje mnie podzielone mniemanie ludzi odnośnie spalania w silniku 2.5d 2.5td i 3.0td +-140KM.

 

Dziękuję wszystkim pomocnym!


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

silniki benzynowe 2.2, 2.3 moim zdaniem za słabe do tak ciężkiego samochodu - spalanie porównywalne z 3.0 188KM (czyli nawet 25litrów przy ostrej jeździe).

2.6 jest na wtrysku mechanicznym - nie kupuj z gazem bo będziesz miał frajdę tylko do pierwszego wystrzału!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

W coupe najczęsciej pada blacha zaraz za drzwiami (pod szybką trójkątną) bo tam się zbiera woda... kolejne miejsce to klapa i okolice listw...

Silnik - w coupe nawet 2,0 sobie nieźle radzi...

 

Co do gazu - nie każdy silnik się nadaje... spora część ma mechaniczny wtrysk i będzie d....

 

 

ogólnie silniki "rozwiercone" czyli np. 3.2 są uznawane za bardziej awaryjne, tak samo wersje 24V.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Silnik - w coupe nawet 2,0 sobie nieźle radzi...

nie wiem skąd taka opinia. Jeśli do spokojnej jazdy, to może i radzi sobie.

Miałem 300E (M103), E320 (M104) a mój brat 230E coupe. Żałował, że nie kupił mocniejszego.

ogólnie silniki "rozwiercone" czyli np. 3.2 są uznawane za bardziej awaryjne, tak samo wersje 24V.

a kto je uznał za bardziej awaryjne?

M103 ma kilka odmian (2.6, 3.0). Nie słyszałem, by 3.0 było gorsze od 2,6.

3.2 zaś to nowocześniejszy silnik ze względu na w końcu w pełni elektroniczne sterowanie wtryskiem. Miał on wadę, ale nie wiem jak ją połączyć z tym że miał 24 zawory?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
nie wiem skąd taka opinia. Jeśli do spokojnej jazdy, to może i radzi sobie.

wielokrotnie takim jeździłem i nadal od czasu do czasu jeżdżę... i uwierz mi że dojście do 200 nie jest problemem a przy naszych drogach to i tak za dużo ;) Podobnie elastyczność - bezproblemowe wyprzedzanie nawet bez redukcji to norma... Wiadomo że jak porówna się to z 300 to różnica jest, ale nie ma co przesadzać że to muł...

 

Co do awaryjności - na forum merca udzielałem się tylko przez rok... więc może i nie wiem wszystkiego, ale jak szukałem auta dla siebie to każdy mi mówił (pisał) o tym że silniki z zasilaniem KE-JET czyli M103 3.0 (180koni) i M104 3.0 (225koni) sa mniej awaryjne niz silniki z wtryskiem elektronicznym M104 2.8 i M104 3.2

 

Co do 24V to w sumie faktycznie może się źle wyraziłem... w przypadku 24V naprawy będą tylko troszkę częstsze ale za to droższe...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
    • 5 Posts
    • 165 Views
    • 17 Posts
    • 4297 Views
    • 3 Posts
    • 1323 Views
    • 23 Posts
    • 14010 Views
    • 5 Posts
    • 3763 Views
    • 1 Posts
    • 390 Views

×