Skocz do zawartości
niems

Pierwszy klient odebrał Volkswagena XL1

Rekomendowane odpowiedzi

Pierwszy klient odebrał Volkswagena XL1

 

db2013au00151_large.jpg

 

db2013au00154_large.jpg

 

db2013au00153_large.jpg

 

Więcej zdjęć: Volkswagen XL1 fot. Volkswagen Group Polska - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody

 

Poznań, 3 czerwca 2014 r. – Przedwczoraj w Szklanej Manufakturze w Dreźnie pierwszy klient odebrał swojego Volkswagena XL1. Ten innowacyjny samochód z układem hybrydowym plug-in z silnikami elektrycznym i wysokoprężnym przekazany został dr. Christianowi Malorny z Berlina.

Pierwszy XL1 pokryty jest białym lakierem Oryx, wnętrze utrzymane jest w kolorze czarnym Titan i perłowo-szarym.

„XL1 zachwycił mnie od samego początku i bardzo się cieszę, że będę mógł teraz jeździć moim własnym XL1. Z wizjonerską stylistyką i nowoczesnymi rozwiązaniami Volkswagen odważył się stworzyć coś nowego i innowacyjnego” – powiedział dr Christian Malorny. Wyjątkowe, dwuosobowe auto zostało przekazane właścicielowi przez Thomasa Zahna, dyrektora marketingu i sprzedaży marki Volkswagen Samochody Osobowe w Niemczech. „XL1 jest najbardziej efektywnym seryjnym samochodem na świecie i technologiczną wizytówką marki Volkswagen. Stanowi odzwierciedlenie aktualnych możliwości technicznych” – stwierdził Zahn.

Ze znormalizowanym zużyciem paliwa 0,9 l/100 km XL1 jest najoszczędniejszym seryjnym samochodem na świecie. System hybrydowy plug-in umożliwia dwuosobowemu XL1 przejechanie do 50 km tylko z napędem elektrycznym, zatem bez emisji szkodliwych substancji. Pod względem konstrukcyjnym XL1 opiera się na wzorcu samochodów sportowych. Dzięki minimalnej masie uzyskanej poprzez zastosowanie nadwozia monocoque z CFK (795 kg), perfekcyjnej aerodynamice (cw 0,189) i niezwykle nisko położonemu punktowi ciężkości (wysokość 1153 mm), temu efektywnemu Volkswagenowi wystarczą tylko 6,2 kW/8,4 KM, aby mógł poruszać się po płaskim terenie ze stałą prędkością 100 km/h. W trybie elektrycznym na przejechanie jednego kilometra XL1 zużywa poniżej 0,1 kWh.

XL1: zużycie paliwa w l/100 km: 0,9 (w cyklu mieszanym); zużycie energii elektrycznej w kWh/100 km: 7,2 (w cyklu mieszanym), emisja CO2 w g/km: 21 (w cyklu mieszanym), klasa efektywności: A+

 

Źródło: Volkswagen Group Polska


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
    • 3 Posts
    • 1367 Views
    • 3 Posts
    • 1623 Views
    • 4 Posts
    • 2240 Views
    • 5 Posts
    • 1673 Views
    • 1 Posts
    • 3906 Views
    • 13 Posts
    • 2594 Views

×