Skocz do zawartości
taszar

Ofensywa silnikowa firmy Opel: najlepsza oferta silników diesla w historii marki

Rekomendowane odpowiedzi

  • Superciche diesle nowej generacji zachwycają kulturą pracy
  • Maksymalna sprawność jednostki: oszczędna eksploatacja bez uszczerbku dla przyjemności z jazdy i elastyczności
  • Wzorowa skuteczność oczyszczania spalin, w tym niska emisja tlenków azotu

 

 

Rüsselsheim/Dublin. Firma Opel realizuje ofensywę produktową, w ramach której w latach 2014–2018 zamierza wprowadzić na rynek 27 nowych modeli i 17 nowych silników. Oznacza to, że silniki wysokoprężne we wszystkich modelach Opla zostaną gruntownie zmodernizowane. Obecnie firma Opel dysponuje portfolio najnowocześniejszych silników diesla w swojej historii. Po wprowadzeniu jednostki 2.0 CDTI w pierwszej połowie 2015 r. superciche diesle nowej generacji będą dostępne od Corsy po Insignię, w trzech klasach pojemności. Wszystkie wspomniane jednostki — mała 1.3, średnia 1.6 i największa 2.0 — zostały opracowane według wspólnej koncepcji:

 

  • poprawa sprawności i ograniczenie emisji we wszystkich kategoriach zanieczyszczeń,
  • zwiększenie elastyczności i podwyższenie momentu obrotowego w niskim przedziale obrotów,
  • istotna redukcja hałasu i wibracji w celu podniesienia komfortu.

1.3 CDTI — mały, ale zdumiewająco oszczędny silnik o dużych możliwościach

Nowy silnik 1.3 CDTI zadebiutował właśnie wraz z nową Corsą, na którą złożono już ponad 120 000 zamówień. Silnik występuje w dwóch wersjach rozwijających identyczny maksymalny moment obrotowy 190 Nm, ale różniących się mocą: 55 kW/75 KM i 70 kW/95 KM. Nowa jednostka jest dużo cichsza od poprzedniczki montowanej w Corsie poprzedniej generacji, a przy tym znacznie elastyczniejsza. Turbosprężarki nowej generacji zapewniają płynną jazdę i przyspieszenie przy niskich obrotach i minimalnym poziomie hałasu. Obie odmiany standardowo wyposażono w zapewniającą oszczędność paliwa technologię Start/Stop. W najoszczędniejszej wysokoprężnej wersji Corsy z silnikiem o mocy 70 kW/95 KM, zautomatyzowaną przekładnią Easytronic 3.0 i systemem odzyskiwania energii hamowania emisja CO2 została zredukowana do 82 g/km, a zużycie paliwa do 3,1 l/100 km w cyklu mieszanym. Te parametry kwalifikują model do niemieckiej klasy efektywności energetycznej A+ (wg rozporządzenia EC nr 715/2007).

1.6 CDTI — supercichy diesel z charakterem

Wykonany w całości z aluminium czterocylindrowy silnik wysokoprężny 1.6 nowej generacji jest gwiazdą w klasie kompaktowej. Okrzyknięty przez prasę branżową „supercichym dieslem” zadebiutował w Zafirze Tourer pod koniec 2013 r. w wersji rozwijającej moc 100 kW/136 KM. Wkrótce pojawiła się także wersja o mocy 88 kW/120 KM. 1.6 CDTI jest teraz dostępny także w Merivie (70 kW/95 KM, 81 kW/110 KM i 100 kW/136 KM), Astrze (81 kW/110 KM i 100 kW/136 KM) oraz sportowej Astrze GTC (100 kW/136 KM). Nowy turbodiesel 1.6 CDTI został uznany za najcichszy i najoszczędniejszy silnik w swojej klasie.

Jest on oferowany również w modelu Opel Mokka, gdzie imponuje wysoką kulturą pracy, niskim spalaniem (zaledwie 4,1 litra oleju napędowego na 100 kilometrów w cyklu mieszanym przy emisji CO2 na poziomie 109 g/km), a także dynamiką. Mokka 1.6 CDTI rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,9 sekundy; tyle samo czasu potrzebuje na zwiększenie prędkości z 80 do 120 km/h na piątym biegu.

2.0 CDTI — flagowy diesel bez skazy

Do oferty diesli firmy Opel dołączyła niedawno flagowa jednostka 2.0 CDTI o wysokiej kulturze pracy. Czterocylindrowy silnik rozwija imponujące 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego oraz moc 125 kW/170 KM dostępną już przy 3750 obr./min. Wyposażona w niego Insignia przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 9 sekund i osiąga prędkość maksymalną 225 km/h. Wiosną bieżącego roku silnik 2.0 CDTI zostanie wprowadzony w Zafirze Tourer (125 kW/170 KM), a później także w innych modelach marki Opel, w tym w kabriolecie Cascada.

Podobnie jak pozostałe diesle firmy Opel nowy silnik 2.0 CDTI spełnia najbardziej rygorystyczne wymagania normy Euro 6 dotyczące emisji spalin. Kierowcy mogą korzystać z osiągów pojazdu bez wyrzutów sumienia, ponieważ diesle nowej generacji w samochodach marki Opel emitują spaliny o czystości porównywalnej z czystością spalin silników benzynowych. Największa słabość diesli — emisja tlenków azotu — to już historia. Insignia jest wyposażona w system selektywnej redukcji katalitycznej (SCR) BlueInjection firmy Opel, który służy do usuwania tlenków azotu ze spalin. Minimalne ilości AdBlue® — nieszkodliwego płynu stanowiącego mieszankę mocznika i wody — są wtryskiwane do strumienia spalin między filtrem cząstek stałych (DPF) a katalizatorem SCR. Roztwór ten natychmiast zamienia się w amoniak (NH3), który zostaje wchłonięty przez katalizator SCR. Następnie, wskutek reakcji chemicznej z amoniakiem, tlenki azotu w spalinach ulegają redukcji do nieszkodliwego azotu i pary wodnej.

Informacja dotyczy rynku niemieckiego i jest aktualna na dzień publikacji. Oferta na rynek polski zostanie ogłoszona w późniejszym terminie.

 

źródło: General Motors


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
    • 1 Posts
    • 4339 Views
    • 1 Posts
    • 612 Views
    • 1 Posts
    • 584 Views
    • 1 Posts
    • 1709 Views
    • 1 Posts
    • 3660 Views

×