Skocz do zawartości
niems

Nowość w polskich salonach Audi - S3 Limousine

Rekomendowane odpowiedzi

Nowość w polskich salonach Audi - S3 Limousine

 

· Audi S3 Limousine już dostępne na polskim rynku

· Sportowe osiągi i napęd na cztery koła quattro zapewnione w standardzie

· Wyróżniająca się sportowa stylizacja

Poznań, 3 lutego 2014 r. U polskich dealerów marki z Ingolstadt można już zamawiać sportowe Audi S3 Limousine ze standardowo montowanym napędem na cztery koła quattro. To samochód charakteryzujący się ogromną mocą i wysoką efektywnością. Wyposażony w mocny silnik 2.0 TFSI, dostępny jest w dwóch wersjach: z sześciobiegową manualną skrzynią biegów i z przekładnią automatyczną S tronic.

Jednostka napędowa 2.0 TFSI, którą zamontowano w nowym Audi S3 Limousine, generuje moc 221 kW (300 KM) i moment obrotowy 380 Nm. W czterocylindrowym silniku zastosowano najnowocześniejsze rozwiązania techniczne związane z efektywnością – podwójny wtrysk, kolektor wylotowy zintegrowany z głowicą silnika, system zmiennych faz rozrządu Audi valvelift i system zarządzania temperaturą z modułem zaworów suwakowo-obrotowych. W układzie napędowym quattro, w który standardowo wyposaża się S3 Limousine, szybko reagujące sprzęgło płytkowe rozdziela siły napędowe pomiędzy przednią i tylną oś.

Audi S3 Limousine z przekładnią automatyczną S tronic rozpędza się od zera do 100 km/h w 4,9 sekundy, a w połączeniu z manualną skrzynią biegów w 5,3 sekundy. Zużywa przy tym średnio odpowiednio 6,9 lub 7,0 l. paliwa na 100 km. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.

Zastosowane tu usportowione zawieszenie sprawia, że karoserię Audi S3 Limousine osadzono o 25 mm niżej niż w konwencjonalnym modelu. Za 18-calowymi kołami, w które pojazd wyposaża się seryjnie, pracują olbrzymie hamulce. Przednie tarcze mają średnicę 340 mm. Progresywne wspomaganie kierownicy z napędem elektrycznym różnicuje przełożenie na pośrednie przy środkowym położeniu kierownicy i bardziej bezpośrednie przy dużym skręcie kół. System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select jest elementem wyposażenia seryjnego, a elektromagnetyczny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride dostępny jest opcjonalnie.

Topowa wersja S3 Limousine charakteryzuje się także zmodyfikowanym wyglądem zderzaków, osłony chłodnicy Singleframe, wlotów powietrza, obudowy lusterek bocznych, progów i tylnego spojlera. W strefie dyfuzora znajdują się cztery owalne końcówki rur układu wydechowego, zaopatrzone w chromowane osłony. We wnętrzu Audi S3 Limousine znajdziemy sportowe siedzenia (opcjonalnie fotele sportowe S), wskaźniki instrumentów z szarymi tarczami, a także czarne, trójwymiarowe listwy dekoracyjne.

Nowy model w wersji z manualną skrzynią biegów kosztuje 169 570 PLN, a w wersji z automatyczną przekładnią S tronic, 178 370 PLN.

 

Źródło: Volkswagen Group Polska


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
    • 1 Posts
    • 2584 Views
    • 1 Posts
    • 634 Views
    • 1 Posts
    • 2009 Views
    • 4 Posts
    • 685 Views
    • 1 Posts
    • 607 Views

×