Skocz do zawartości
niems

Mercedes-Benz: najwyższa sprzedaż w historii

Rekomendowane odpowiedzi

Mercedes-Benz: najwyższa sprzedaż w historii

 

post-4-14868032800492_thumb.jpg

 

post-4-14868032801402_thumb.jpg

 

 

  • W marcu Mercedes-Benz dostarczył na świecie 183 467 aut (+15,7%) – więcej niż kiedykolwiek w ciągu jednego miesiąca
  • W Polsce w ubiegłym miesiącu zarejestrowano 991 nowych Mercedesów, ponad dwukrotnie więcej niż przed rokiem
  • Klasa B, Klasa C, Klasa S, CLA, GLA oraz Klasa G i Klasa V liderami polskiego rynku w swoich segmentach
  • Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG ds. sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz Cars: „Mercedes-Benz ma za sobą najlepszy miesiąc i najlepszy kwartał w historii firmy”
  • W pierwszym kwartale odnotowano rekordową sprzedaż Klasy C Sedan i Kombi (+57,8%), SUV-ów (+31,9%), modeli kompaktowych (+25,3%) oraz Klasy S (+7,1%)

Warszawa/Stuttgart. Mercedes-Benz osiąga kolejne rekordy sprzedaży i dalej wzmacnia się na pozycji najsilniejszej marki samochodów premium na polskim rynku. W marcu zarejestrowano w Polsce 991 nowych aut osobowych spod znaku trójramiennej gwiazdy, ponad dwukrotnie więcej niż przed rokiem. Na uwagę zasługują między innymi znakomite wyniki Klasy S, która uzyskała na naszym rynku ponad 70-proc. udział w segmencie luksusowych limuzyn. Na całym świecie dostarczono w tym czasie 183 467 samochodów (+15,7%). Nigdy wcześniej nie uzyskano tak wysokiej sprzedaży w ciągu jednego miesiąca.

Kolejny miesiąc z rzędu Mercedes-Benz jest najchętniej wybieraną marką samochodów premium w Polsce – i jako jedyny spośród największych producentów aut tego segmentu notuje tu wzrosty sprzedaży. W marcu nad Wisłą zarejestrowano 991 nowych osobowych Mercedesów (+109,5%), a od początku roku już 2179 (+66,3%; źródło: PZPM). Jednocześnie marka ze Stuttgartu pozostaje liderem wśród nabywców indywidualnych.

Znakomite wyniki uzyskały m.in.: Klasa C (137 egz.), CLA (153 egz.) i GLA (112 egz.). Wysoką popularnością cieszą się również: Klasa G (23 sztuki), Klasa V (56 aut) oraz Klasa S (66 aut), która niezmiennie dystansuje rywali – w marcu uzyskała ponad 70-proc. udział w sprzedaży luksusowych limuzyn. Wszystkie wspomniane modele, podobnie jak Klasa B (66 egz.), zajmują pozycję liderów w odpowiadających im segmentach rynku – zarówno w marcu, jak i w pierwszym kwartale 2015 r.

Także na świecie Mercedes-Benz kontynuuje wysoką formę. W marcu producent dostarczył rekordową w ciągu jednego miesiąca liczbę 183 467 samochodów (+15,7%). Rekordowy był zresztą cały miniony kwartał (429 602 auta, +14,8%). „Mercedes-Benz ma za sobą najlepszy miesiąc i najlepszy kwartał w historii firmy” – powiedział Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za marketing i sprzedaż w oddziale aut osobowych Mercedes-Benz Cars. „Te sukcesy są w dużej mierze efektem naszej ofensywy modelowej, którą kontynuowaliśmy w marcu. Teraz naszą rodzinę aut kompaktowy uzupełnia zjawiskowy CLA Shooting Brake”.

W ubiegłym miesiącu Mercedes-Benz pobił kolejny rekord sprzedaży w Europie (89 041 sztuk, +16,3%).

Również w USA nowego Mercedesa odebrała rekordowa liczba klientów – w marcu przekazano tam 29 921 pojazdów (+9,2%).

Analogiczne wyniki osiągnięto w Azji (52 206 aut, +18,0%). W Chinach sprzedaż wzrosła o 20,8%, do rekordowych 30 124 egzemplarzy.

Gama kompaktowych modeli wzbogaciła się w marcu o piątego członka: CLA Shooting Brake. Od chwili premiery pierwszego kompaktowego Mercedesa w 1997 roku na zakup Klasy A, B, CLA lub GLA zdecydowało się już ponad 4 miliony klientów. Dziś ich popularność jest większa niż kiedykolwiek – tylko w pierwszym kwartale liczba dostaw wspominanych modeli wzrosła o 25,3%, ustanawiając nowy rekord.

Nieustannie wzrasta sprzedaż Klasy C Sedan i Kombi – od stycznia do marca osiągnęła poziom 109 050 sztuk, o 57,8% wyższy niż w analogicznym okresie roku 2014.

Najczęściej wybierana luksusowa limuzyna na świecie – Klasa S – w ciągu minionych trzech miesięcy trafiła do 25 849 odbiorców (+7,1%). Nigdy wcześniej nie dostarczono tylu egzemplarzy modelu w ciągu jednego kwartału.

Sprzedaż SUV-ów od początku roku wzrosła o 31,9%, do rekordowego poziomu 107 323 aut. Na uwagę zasługuje marcowy skok popularności Klasy G (+24,2%), która tym samym pobiła kolejny rekord popularności.

Również nowe odsłony smarta cieszą się coraz większym wzięciem – w marcu modele fortwo i forfour padły wyborem 11 984 klientów (+25,4%). Po udanym debiucie w Europie dwuosobowe auto miejskie zadebiutowało w USA, podczas zakończonego niedawno salonu samochodowego w Nowym Jorku. Pierwsze egzemplarze smarta fortwo trafią na tamtejszy rynek jesienią br.

 

Źródło: Mercedes Benz Polska


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
    • 4 Posts
    • 10410 Views
    • 1 Posts
    • 1575 Views
    • 7 Posts
    • 7015 Views
    • 1 Posts
    • 3321 Views
    • 1 Posts
    • 2765 Views
    • 3 Posts
    • 7201 Views

×