Skocz do zawartości
niems

Mercedes-Benz na targach motoryzacyjnych w Genewie: ofensywa modelowa na pełnych ob

Rekomendowane odpowiedzi

Mercedes-Benz na targach motoryzacyjnych w Genewie: ofensywa modelowa na pełnych obrotach

 

post-4-14868032541906_thumb.jpg

 

post-4-14868032543131_thumb.jpg

 

post-4-14868032544291_thumb.jpg

 

post-4-14868032546174_thumb.jpg

Genewa. Po najlepszym początku roku w historii firmy, z rekordem sprzedaży w styczniu (+13,6 proc.), Mercedes-Benz z pełną mocą kontynuuje ofensywę modelową. Podczas salonu samochodowego w Genewie producent spod znaku trójramiennej gwiazdy prezentuje całą paletę nowości, począwszy od wyścigowego Mercedesa-AMG GT3 do ekskluzywnej limuzyny Mercedes-Maybach Pullman, zbudowanej wedle najlepszych tradycji marki Maybach. Goście pokazu będą mogli z bliska obejrzeć także model C 350 e z hybrydowym napędem plug-in, awangardowe kombi CLA Shooting Brake oraz prototyp V-ision e, bazujący na Klasie V i również zaopatrzony w hybrydowy napęd plug-in. „Gwiazdorską” ofensywę wśród SUV-ów kontynuuje GLE Coupé oraz spektakularny samochód pokazowy G 500 4x42.

Genewskie targi rozpoczęły się na stoisku Mercedes-Benz już o 8 rano – od ryku widlastej „ósemki”, pracującej pod maską najnowszego wyścigowego Mercedesa. „Nowy Mercedes-AMG GT3 to znakomity wóz dla tych, którzy zastrzyku adrenaliny szukają na torze wyścigowym” – powiedział dr Dieter Zetsche, Prezes Zarządu Daimler AG i szef Mercedes-Benz Cars, oddział aut osobowych Mercedes-Benz. „Właśnie dlatego rok 2015 rozpoczynamy nie tylko jako podwójni mistrzowie Formuły 1, ale kontynuujemy też naszą walkę o dominację w zaciętej rywalizacji prywatnych zespołów. Sport motorowy to część naszego DNA”.

Po rekordowej sprzedaży, obrotach i zyskach Mercedes-Benz w 2014 roku firma zdążyła już ustanowić kolejny rekord sprzedaży u progu roku 2015 – w styczniu liczba dostaw nowych Mercedesów na całym świecie wzrosła o 13,6 proc. „Wykorzystamy ten rozmach, by dynamicznie rozwijać się przez cały rok” – kontynuował dr Zetsche. „Główną rolę odgrywa tu nasza ofensywa produktowa – tylko w tym roku pokażemy osiem nowych modeli. Pierwszą nowością Mercedes-Benz w »roku SUV-ów» jest GLE Coupé, łączący sportowy design ze zwinnym prowadzeniem”.

To samo odnosi się do C 350 e – drugiej hybrydy w gamie nowej Klasy C i drugiej hybrydy plug-in Mercedesa po S 500 e. Firma z pełną mocą będzie rozwijać tę obiecującą technologię. „Do 2017 roku wprowadzimy na rynek łącznie 10 modeli plug-in” – powiedział prof. Thomas Weber, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za badania i rozwój. „Już teraz flota naszych aut w Europie emituje średnio poniżej 130 g dwutlenku węgla na kilometr. Nowe modele, budowane na skalowalnej platformie hybrydowej, w znacznym stopniu przyczynią się do dalszego ograniczania emisji CO2”.

Dostępny jako sedan i kombi model C 350 e wyróżnia się niemal sportową dynamiką i niezrównaną wydajnością. Jego napęd generuje moc 205 kW (279 KM) oraz 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a energia zgromadzona w akumulatorach pozwala pokonać dystans 31 km bez użycia silnika spalinowego. Zużycie paliwa na odcinku 100 km według homologacji wynosi zatem jedynie 2,1 l/100 km.

Prototyp V-sion e – lepsze osiągi, mniejsze zużycie paliwa

Hybrydowy napęd plug-in z 4-cylindrowym silnikiem o łącznej mocy 245 kW (333 KM) napędza również koncepcyjny model V-ision e. „To dowód potencjału, jakim dysponują vany Mercedesa i jaki w przyszłości pozwoli spełniać jeszcze bardziej indywidualne potrzeby klientów” – powiedział Volker Mornhinweg, szef Mercedes-Benz Vans. „Dzięki pionierskiej technologii plug-in możemy zwiększyć moc naszej najmocniejszej Klasy V o kolejne 143 KM, a jednocześnie obniżyć jej zużycie paliwa do poziomu auta kompaktowego”. Wewnątrz prototyp V-ision e oferuje przytulną atmosferę nowoczesnego apartamentu – ma luksusowe fotele, które mogą być sterowane za pomocą aplikacji, oraz największy w segmencie panoramiczny dach.

Mercedes-Maybach Pullman - luksus najwyższej klasy

„Drugi model Mercedes-Maybach wjeżdża na absolutny wierzchołek naszej gamy – jako stateczna limuzyna z klasyczną konfiguracją siedzeń twarzą w twarz” – powiedział Ola Källenius, Członek Zarządu Daimler AG odpowiedzialny za marketing i sprzedaż oddziału Mercedes-Benz Cars. „Przy długości 6,5 m i rozstawie osi równym 4,42 m oferuje niezwykle przestronne wnętrze i najwyższej klasy komfort”. Ten ostatni potęguje bezkompromisowa jakość nagłośnienia, zapewniana przez przestrzenny system Burmester High-End 3D Surround – najdroższe audio stosowane w samochodach.

 

Źródło: Mercedes Benz Polska


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
    • 1 Posts
    • 1517 Views
    • 7 Posts
    • 6954 Views
    • 1 Posts
    • 3211 Views
    • 1 Posts
    • 2684 Views
    • 3 Posts
    • 7144 Views
    • 1 Posts
    • 1273 Views

×