Skocz do zawartości
matecki77

Lexus zakończył produkcję modelu LFA

Rekomendowane odpowiedzi

THUMB_WIDE_lexus_lfa_nurburgring_edition__2_1280x853.jpg

 

Pomimo silnika V10 zamontowanego z przodu, Lexus LFA zasługuje na miano supersamochodu. 560 KM oraz 3,6 sekundy do setki mówią same za siebie. Do tego dźwięk 4,8-litrowej jednostki... Lexus rozpoczął zbieranie zamówień na LFA w czerwcu 2010 roku, ale produkcja wystartowała dopiero 6 miesięcy później. Od tamtego czasu Japończycy stworzyli 550 egzemplarzy, z których większość sprzedała się na pniu. Kilka dni temu z taśm fabryki zjechała ostatnia sztuka z limitowanej, finalnej serii Nurburgring Edition, która zakończyła karierę modelu LFA.

 

Lexus zakoczy produkcj modelu LFA

 

Z jednej strony szkoda, że tak mocno ograniczyli produkcję, ale z drugiej przynajmniej auto jest dzięki temu jeszcze bardziej unikatowe :) Z japońskich supersamochodów teraz czekamy na nową Hondę NSX ;)


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Ciekawe jakie ceny osiągnie za kilka-kilkanaście lat.

 

On już teraz nie jest wart takich pieniędzy jakie za niego chcą więc jeśli jeszcze ma podrożeć to będzie jeszcze bardziej nie wart...

 

Sam Clarkson powiedział, że nie jest tyle wart :) 400.000e to zdecydowanie wygórowana cena wg mnie za coś co nie jedzie szybciej niż SLR i za coś co nie jest bardziej unikatowe niż Ford GT, a za cenę jednego LF-A można mieć dwa te auta.

 

Osobiście te auto w ruchu miejskim widziałem raz, ale niestety nie udało mi się go sfotografować, a jeśli kończą produkcję to będzie ciężko je znaleźć, ale mam nadzieję, że w 2013 uda mi się zrobić zdjęcia z tym autem :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Marcin. Nie zawsze najlepsze, i najszybsze samochody osiągają najwyższe ceny. :) Tylko 550 egzemplarzy. Moim zdaniem ludzie właśnie z tego powodu będą go szukać w przyszłości i płacić sporą kase.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Tylko 550 egzemplarzy... ludzie właśnie z tego powodu będą go szukać w przyszłości

 

Może, ale niekoniecznie. Spójrz np na Aston-Martina One-77. Tylko 77 modeli więc jeszcze rzadszy niż LF-A, a jednak firma miała problem ze sprzedażą wszystkich wyprodukowanych sztuk. Być może w przyszłości będą one warte więcej niż nowe auto dziś, ale to wcale tak nie jest. Musi być odpowiedni popyt na takie auta. Są przecież auta, które wcale nie są limitowane, a jednak osiągają kosmiczne ceny i na odwrót.

 

Nie zawsze najlepsze, i najszybsze samochody osiągają najwyższe ceny

 

To prawda, ale nadal uważam, że cena LF-A jest zawyżona.

 

P.S. Trochę niezrozumiale napisałem pierwszą część posta, ale jakoś nie idzie mi dziś myślenie :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Szkoda, bo autko na prawdę super. Co do NSX'a to czy warto czekać na elektro-silnik? Byłem zajarany powrotem Hondy ale tak sobie myślę, że szkoda, że oszpecą taką jednostką.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Naprawdę szkoda, że to koniec produkcji, ale jak wyżej piszecie - będzie większy unikat :) Jak dla mnie to auto totalnie kosmiczne, przy którym Nissan GTR wygląda jakby był z poprzedniej dekady. I nie o osiągi tutaj chodzi, ale ten klimat który wg mnie Lexus / Toyota stworzyła przy tym projekcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
    • 4 Posts
    • 34135 Views
    • Gość BMW
    • Gość BMW
    • 8 Posts
    • 10181 Views
    • 5 Posts
    • 7038 Views
    • 1 Posts
    • 2130 Views
    • 2 Posts
    • 2122 Views
    • 1 Posts
    • 1716 Views

×