Skocz do zawartości
taszar

Lekkie pojazdy użytkowe marki Opel: nowoczesne, uniwersalne i oszczędne

Rekomendowane odpowiedzi

  • Wszechstronność: bogata oferta wersji, spełniająca wymagania użytkowników reprezentujących różne branże, zawody i grupy społeczne.
  • Combo: najlepszy samochód dostawczy w swojej klasie, dostępny w 108 fabrycznych wersjach.
  • Vivaro: popularny i uniwersalny; ponad 500 000 egzemplarzy w 42 wersjach sprzedanych w Europie.
  • Movano: mistrz wszechstronności; 188 wariantów dopasowanych do niemal wszystkich możliwych potrzeb.
  • Gwarancja jakości: konwersje z certyfikatem Opla wykonywane przez wyspecjalizowanych partnerów.

image.img.w_595.jpg

 

Rüsselsheim. Obecne generacje modeli Combo, Vivaro i Movano stanowią najbardziej urozmaiconą i wszechstronną ofertę lekkich pojazdów użytkowych w dotychczasowej historii marki Opel. Dzięki ponad 330 wariantom fabrycznym i szerokiemu asortymentowi konwersji wykonywanych przez specjalistyczne firmy rekomendowane przez Opla produkty te mogą spełnić praktycznie wszelkie możliwe wymagania stawiane pojazdom o dopuszczalnej masie całkowitej 4,5 tony.

Lekkie pojazdy użytkowe Opel/Vauxhall są sprzedawane w całej Europie Zachodniej i Środkowej. W ubiegłym roku sprzedano ich ponad 88 000 egzemplarzy, co odpowiada udziałowi w rynku wynoszącemu 3,21 procent. W ciągu ostatnich 10 lat (2003–2012) klienci kupili łącznie prawie 1,4 miliona tych pojazdów.

Największymi rynkami zbytu dla Opla i Vauxhalla są Niemcy i Wielka Brytania, gdzie łącznie sprzedawanych jest 45 procent tych pojazdów. Kolejne miejsca zajmują Francja, Hiszpania, Holandia, Włochy i Belgia. Najlepiej sprzedającym się modelem jest Vivaro (42 749 sztuk w ubiegłym roku; 9,33% rynku w segmencie D lekkich pojazdów użytkowych), za którym plasują się Combo (21 869; 2,92% segmentu B) i Movano (13 579; 2,33% segmentu E). Łączna sprzedaż Corsy i Astry w wersji Van wyniosła nieco ponad 9000 egzemplarzy.

Vivaro jest produkowany w licznych wersjach w brytyjskich zakładach Vauxhall w Luton w ramach wspólnego przedsięwzięcia z Renault. Ponad 70% produkcji trafia na eksport. W tych samych supernowoczesnych zakładach będzie produkowana także następna generacja Vivaro, której premierę rynkową zaplanowano na 2014 rok. Movano — również w ramach współpracy z Renault — jest produkowany w Batilly (Francja), Combo zaś powstaje w Bursie (Turcja) w kooperacji z Fiatem.

Najnowsza oferta lekkich pojazdów użytkowych wyposażonych w najnowocześniejsze rozwiązania techniczne

Wszystkie modele zostały zaprojektowane pod kątem obniżenia kosztów eksploatacji i są wyposażone w najnowocześniejsze zespoły napędowe spełniające normę Euro 5 dla silników Diesla. W modelach Combo i Movano wprowadzono także funkcję Start/Stop zapewniającą oszczędności paliwa.

Komfort prowadzenia poprawia dostępna we wszystkich trzech modelach zautomatyzowana przekładnia manualna Easytronic. Systemy audio-informacyjne w modelach Vivaro i Movano są wyposażone w moduły łączności Bluetooth. Można także zamówić do nich system nawigacji najwyższej klasy z mapami na kartach SD.

Standardowe wyposażenie bezpieczeństwa wszystkich modeli zawiera poduszkę powietrzną kierowcy, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami z przodu oraz hamulce z ABS i elektronicznym rozkładem siły hamowania. Elektroniczny program stabilizacji (ESP) jest montowany standardowo w osobowych wersjach Combo, a także w Vivaro Life i Movano z napędem na tylną oś.

Combo: najwyższa ładowność w tej klasie pojazdów

Dzięki wielu wersjom, nowoczesnej ofercie silników oraz najlepszej w swojej klasie funkcjonalności i użyteczności trzecia generacja Opla Combo wyznacza nowe standardy w europejskim segmencie B lekkich pojazdów użytkowych.

Szeroka gama modeli liczy aż 108 wersji zaspokajających najrozmaitsze potrzeby biznesu i rzemiosła. Samochody te sprawdzają się także jako wielofunkcyjne pojazdy rodzinne i rekreacyjne. Combo jest oferowany w dwóch wersjach rozstawu osi, z nadwoziem typu furgon oraz pięcio- lub siedmiomiejscowym nadwoziem osobowym. Wersja o mniejszym rozstawie osi jest dostępna także z wysokim dachem.

Combo charakteryzuje się imponującymi parametrami pod względem ładowności (1000 kg wraz z kierowcą), objętości ładunku (maks. 4,6 m3 ), niskiego progu załadunku (545 mm), długości przedziału towarowego (3400 mm przy złożonym przednim fotelu), szerokości między tylnymi nadkolami (1230 mm) oraz wymiarów otworu tylnych drzwi (1455 mm wysokości i 1231 mm szerokości).

Innowacyjne tylne zawieszenie Bi‑Link zapewnia optymalny komfort i poprawia właściwości jezdne Combo. Zwarta konstrukcja zawieszenia i jego właściwości kinematyczne zapewniają także dostateczną przestrzeń ładunkową do przewożenia europalet.

Różnorodna i konkurencyjna oferta zespołów napędowych montowanych w Oplu Combo obejmuje cztery jednostki wysokoprężne, jedną benzynową i wersję napędzaną gazem CNG. Silniki 1.3 CDTI, 1.6 CDTI (105 KM) i 1.6 CDTI (90 KM) wyposażone w zautomatyzowaną przekładnię manualną Easytronic są również dostępne z przyjazną dla środowiska technologią ecoFLEX zapewniającą duże oszczędności paliwa oraz funkcją Start/Stop.

W silnikach wysokoprężnych — 1.3 (66 kW/90 KM), 1.6 (66 kW/90 KM lub 77 kW/105 KM) oraz 2.0 (99 kW/135 KM) — zastosowano najnowszą technologię common rail. Podstawowa jednostka 1.3 CDTI ecoFLEX należy do najbardziej ekonomicznych silników w swojej klasie. Wyposażony w nią samochód zużywa średnio od 4,8 litra do 4,9 litra paliwa na 100 km (w zależności od wersji nadwozia), a jego emisje CO2 kształtują się na poziomie 126–129 g/km.

Wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1,4 litra ma moc 70 kW/95 KM, a jego turbodoładowana wersja CNG — przystosowana do spalania zarówno benzyny, jak i gazu ziemnego — uzyskuje moc 88 kW/120 KM przy imponującym zasięgu 750 km na jednym tankowaniu CNG (z opcjonalnym dodatkowym zbiornikiem).

Samochód jest oferowany w trzech wariantach wyposażenia: Essentia, Enjoy i Cosmo. Wyposażenie podstawowej wersji Essentia obejmuje między innymi kolumnę kierownicy o regulowanej wysokości, elektrycznie otwierane szyby boczne z przodu oraz elektroniczny program stabilizacji (ESP) z systemem Hill Holder wspomagającym ruszanie na pochyłościach.

Vivaro: popularny i uniwersalny model, dostępny także w wersji Combi Life z możliwością elastycznej aranżacji układu foteli

Na rynku oferowana jest obecnie druga generacja Vivaro. To jeden z najpopularniejszych vanów o dopuszczalnej masie całkowitej 3 tony w Europie, o czym świadczy liczba ponad 500 000 sprzedanych egzemplarzy. Podobnie jak jego większy brat Movano, model ten występuje w szerokiej gamie wariantów fabrycznych (łącznie 42), dzięki czemu skutecznie zaspakaja zróżnicowane potrzeby transportowe.

Vivaro jest produkowany w dwóch wersjach rozstawu osi i dwóch wersjach wysokości nadwozia. Maksymalna przestrzeń ładunkowa to 8,4 m3 przy maksymalnej ładowności 1207 kg. W ofercie znajdują się furgony z pojedynczą lub podwójną kabiną, platformy umożliwiające dostosowanie do szczególnych potrzeb transportowych oraz wersje osobowe takie jak Kombi,Tour i Life z przeszklonym nadwoziem. Vivaro Kombi to 9-osobowy mikrobus, bardziej komfortowy jest Vivaro Tour, zaś wielofunkcyjny Vivaro Life może być wyposażony w zależności od potrzeb w ławkę z funkcją kuszetki, a także przesuwane niezależne fotele lotnicze.

Charakterystycznie wyprofilowany dach „jumbo” nie tylko zwiększa przestronność wnętrza Vivaro, lecz także poprawia widoczność oraz ułatwia wsiadanie i wysiadanie. W innowacyjnie zaprojektowanej kabinie i konsoli centralnej znajduje się aż 12 schowków na niezbędne przedmioty.

Wszystkie wersje są napędzane silnikami 2.0 CDTI o mocy 66 kW/90 KM lub 84 kW/114 KM. Oba typy silnika są wyposażone w przyjazną dla środowiska technologię ecoFLEX, a 114-konna jednostka współpracuje ze zautomatyzowaną sześciobiegową przekładnią manualną Easytronic. Elektroniczny program stabilizacji (ESP) jest standardem w wersji Life, w pozostałych wersjach należy zaś do wyposażenia opcjonalnego.

Najnowszym uzupełnieniem oferty są furgony i kombi w eleganckiej edycji Color Line, wyróżniającej się nadwoziem w kolorze srebrnym lub szarym (lakier metalizowany) oraz czarnym lub szarozielonym (lakier perłowy). Pozostałe cechy to przyciemniane szyby boczne i przyciemniane klosze reflektorów oraz czarne i błyszczące 16-calowe obręcze kół z lekkiego stopu.

Movano: rynkowy lider elastyczności

Movano drugiej generacji to prawdziwy mistrz wszechstronności wśród pojazdów Opla. W przypadku żadnego innego modelu lekkiego pojazdu użytkowego nie oferuje się tak wielu (łącznie 188) wersji fabrycznych, wśród których znajdują się trzy wersje rozstawu osi, pojazdy z napędem na tylną oś z pojedynczymi lub podwójnymi kołami, a także pojazdy z przednim napędem.

Kompleksowa oferta Opla w segmencie pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej 4,5 tony obejmuje furgony (w czterech wersjach długości i trzech wersjach wysokości dachu), kombi, wersje z podwoziem do zabudowy i kabiną załogową (w trzech różnych długościach) oraz platformy z kabiną (w trzech wersjach długości i dwóch wersjach wysokości dachu).

Furgon Movano oferuje najlepszy w swojej klasie dostęp do wnętrza oraz największą łatwość załadunku, wysokość wnętrza oraz kubaturę przestrzeni ładunkowej (do 17 m3). We wszystkich wersjach przez standardowe przesuwane drzwi boczne można załadować i wyładować towar na europalecie.

Do napędu Movano służą silniki 2.3 CDTI w trzech wersjach różniących się mocą: 74 kW/100 KM, 92 kW/125 KM i 110 kW/150 KM.Standardowo w pojeździe jest montowana sześciobiegowa skrzynia manualna, ale wersje z mocniejszymi silnikami mogą być opcjonalnie wyposażone w zautomatyzowaną przekładnię Easytronic.

Opcjonalne zawieszenie pneumatyczne w furgonach z przednim napędem zwiększa komfort jazdy i łatwość załadunku. Umożliwia ono obniżenie pojazdu o 20 cm lub uniesienie o 7 cm.

Elektroniczny program stabilizacji (ESP) to standard we wszystkich modelach z napędem na tylną oś, a w przypadku napędu na przednią oś można go dodatkowo zamówić. Ponadto wersje z napędem na tylną oś opcjonalnie mogą być wyposażone w układ różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym.

Certyfikowane przez Opla konwersje innych producentów: zaspokajanie szczególnych wymagań

Konfiguracje lekkich pojazdów użytkowych marki Opel są projektowane pod kątem potrzeb użytkowników reprezentujących różne branże, zawody i grupy społeczne, dla których opracowano liczne warianty konwersji i specjalistycznych adaptacji. Najpopularniejsze z nich są montowane fabrycznie, ale klienci mogą także skorzystać z oferty wyspecjalizowanych firm zewnętrznych, które przygotowują konwersje z certyfikatem Opla dostosowane do indywidualnych potrzeb i wymagań.

Obecny program certyfikacji został zainicjowany na początku zeszłego roku, a jego celem jest zapewnienie wysokich standardów jakości Opla. Do chwili obecnej zespół technologiczny ds. konwersji Opla certyfikował około 100 różnych konwersji, które są obecnie oferowane przez około 50 partnerów ds. konwersji w całej Europie. Do końca 2013 r. Opel planuje certyfikować co najmniej 100 kolejnych konwersji.

W przypadku wszystkich pojazdów certyfikowane konwersje obejmują montaż stelaży i półek, nadwozi chłodniczych lub izotermicznych do higienicznego transportu artykułów żywnościowych zgodnie z prawodawstwem europejskim oraz konfiguracje specjalistyczne. Istnieją także specjalistyczne adaptacje na potrzeby służb ratunkowych (policja, pogotowie ratunkowe i straż pożarna) oraz do przewozu pasażerów na wózkach inwalidzkich: z rampami, podnośnikami i burtami.

Vivaro i Movano w różnych wariantach można również zaadaptować na mobilne sklepy bądź specjalistyczne pojazdy pasażerskie lub wyposażyć w stelaże do przewozu szkła i dużych paneli. Inne dostosowane do potrzeb modyfikacje Movano obejmują specjalistyczne kontenery o wymiarach i specyfikacjach niedostępnych fabrycznie, a także nadwozia podnośnikowe, skrzynie ładunkowe i wywrotki z lekkimi dźwigami oraz rozwiązania do przechowywania specjalistycznych narzędzi i materiałów. Movano można ponadto przekształcić w lawetę do przewozu pojazdów, kontener dla koni, autobus szkolny lub wyposażyć w podnoszoną platformę hydrauliczną. Dostępne jest także zawieszenie hydrauliczne, a jeśli potrzeba dodatkowej przyczepności, można nawet zamontować napęd na cztery koła. Poza wieloma formatami fabrycznymi niestandardowe modyfikacje w przypadku Combo obejmują specjalne niskopodłogowe konwersje do przewozu osób na wózkach inwalidzkich przeznaczone do transportu pasażerów niepełnosprawnych.

Podstawowa gwarancja Opla obejmuje także certyfikowane konwersje, a firma, która je montuje, musi oferować również analogiczną gwarancję na przeprowadzone modyfikacje. W procesie certyfikacji inżynierowie Opla zatwierdzają prace adaptacyjne, co zostaje odnotowane w odpowiedniej umowie i certyfikacie potwierdzającym zgodność z wytycznymi Opla w zakresie konwersji i standardami jakości. Pojazdy oraz konwersje wykonywane przez firmy zewnętrzne posiadające certyfikaty Opla można zamawiać i odbierać w placówkach sieci dealerskiej Opel/Vauxhall.

 

źródło: General Motors Poland


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
    • 1 Posts
    • 10785 Views
    • 1 Posts
    • 3375 Views
    • 1 Posts
    • 2926 Views
    • 1 Posts
    • 1264 Views
    • 13 Posts
    • 26676 Views
    • Gość AutoElegance.pl
    • Gość AutoElegance.pl

×