Skocz do zawartości
niems

Legenda trwa: Modele Giulietta i MiTo w kultowej wersji Quadrifoglio Verde.

Rekomendowane odpowiedzi

Legenda trwa: Modele Giulietta i MiTo w kultowej wersji Quadrifoglio Verde.

 

140609_giulietta_37.jpg

 

140609_giulietta_47.jpg

 

140609_giulietta_50.jpg

 

140609_mito_12.jpg

 

140609_mito_37.jpg

 

· Nowe wersje „Quadrifoglio Verde” na 60‑lecie modelu Giulietta.

· MiTo „Quadrifoglio Verde”: najbardziej dynamiczne oblicze sportowego kompaktu.

· Od roku 1923 samochody oznaczone tym emblematem były symbolem włoskiego ducha rywalizacji.

· Nowa kolekcja „Quadrifoglio Verde” firmy Mopar .

 

Zdjęcia:

http://forumsamochodowe.com/galeria/samochody/p22439-alfa-romeo-giulietta-q.html

http://forumsamochodowe.com/galeria/samochody/p22447-alfa-romeo-mito-quadri.html

 

Do sprzedaży w Europie trafiają właśnie Alfa Romeo Giulietta „Quadrifoglio Verde” z turbodoładowaną jednostką benzynową o pojemności 1750 cm³ i mocy 240 KM TCT oraz Alfa Romeo MiTo „Quadrifoglio Verde” z turbodoładowanym silnikiem 1.4 MultiAir o mocy 170 KM TCT – modele zaprezentowane podczas Salonu Motoryzacyjnego w Genewie 2014. Modele MiTo i Giulietta z roku modelowego 2014 zostały odnowione. Oba modele będą wyróżniać się w swoich segmentach perfekcyjnym połączeniem wyrazistego stylu, kompaktowych i mocnych silników, właściwego stosunku mocy do masy oraz typowych dla marki Alfa Romeo rozwiązań technicznych służących czerpaniu przyjemności z jazdy.

 

Premiera dwóch nowych modeli Quadrifoglio Verde o doskonałych osiągach zbiegła się z prezentacją fascynującego modelu Alfa Romeo 4C stanowiącego współczesny symbol marki, reprezentujący sportowy styl zakodowany w DNA Alfa Romeo i wyrażający się w takich cechach jak znakomite osiągi i technologia gwarantujące maksimum przyjemności z jazdy oraz niepowtarzalną estetykę. Jednocześnie oba nowe samochody doskonale wpisują się w legendę „Quadrifoglio Verde” – znanego od 1923 r. symbolu kojarzonego z samochodami o najlepszych osiągach, produkowanymi przez firmę Alfa Romeo. Charakterystyczna zielona czterolistna koniczyna pojawiała się nie tylko na wielu samochodach triumfujących na światowych torach wyścigowych, ale także na licznych specjalnych wersjach modeli seryjnych.

 

Pierwszym pojazdem Alfa Romeo z logo Quadrifoglio Verde był RL, którym Ugo Sivocci wygrał 14. edycję Targa Florio w 1923 r. Od tego czasu wszystkie wyścigowe Alfy zdobi ten szczęśliwy emblemat, będący ich znakiem rozpoznawczym na całym świecie. Począwszy od lat 60. XX wieku jest on umieszczany także na sportowych wersjach samochodów przeznaczonych do jazdy po drogach publicznych.

 

Mito i Giulietta w wersji „Quadrifoglio Verde” nawiązują do najlepszych tradycji Alfa Romeo, takich jak dynamiczne osiągi bez uszczerbku dla efektywności, poszanowanie środowiska naturalnego i wygoda codziennej eksploatacji. Samochody Alfa Romeo zawsze były projektowane z myślą o Klientach, którym zależy, aby samochód był nie tylko „użytecznym środkiem transportu”, ale także zapewniał „emocje” w pełnym tego słowa znaczeniu.

 

Nowa wersja „Quadrifoglio Verde” na 60‑lecie modelu Giulietta.

 

· Debiut nowego aluminiowego silnika benzynowego 1750 Turbo o mocy 240 KM, z bezpośrednim wtryskiem – konstrukcji w pełni zgodnej z DNA marki.

· Supernowoczesna 6‑biegowa przekładnia Alfa TCT z podwójnym suchym sprzęgłem.

· Taka sama konfiguracja silnika i przekładni jak w supersamochodzie Alfa Romeo 4C.

· Po raz pierwszy system Launch Control zintegrowano z przekładnią Alfa TCT w celu usprawnienia działania wszystkich systemów elektronicznych i zapewnienia maksymalnego przyspieszenia ze startu zatrzymanego.

· Flagowa Giulietta rozwija prędkość maksymalną powyżej 240 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6 sekund.

· Dźwięk silnika QV (QV Intake Engine Sound): nowy układ dolotowy, podkreślający charakterystyczny, ekscytujący odgłos pracy silnika Alfa Romeo.

· Nowa kierownica, specjalny nowy zestaw wskaźników z logo QV oraz nowe głębokie sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami wykończone tapicerką ze skóry i alcantary.

· Nowy szary matowy lakier Magnesio Grey zarezerwowany dla serii limitowanej „Launch Edition”.

 

Aby uczcić 60. rocznicę powstania Alfa Romeo Giulietta, model ten udostępniono w nowej wersji Quadrifoglio Verde, w pełni odzwierciedlającej wyścigowe DNA marki. Na tle pozostałych wersji modelu nowa Giulietta Quadrifoglio Verde wyróżnia się jeszcze bardziej zdecydowaną sylwetką i wyrazistszym indywidualnym stylem. Ponadto tylko Quadrifoglio Verde jest wyposażona w silnik pochodzący z supersamochodu Alfa Romeo 4C. To nowa, wykonana w całości z aluminium turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1750 cm3 i mocy 240 KM, współpracująca z supernowoczesną automatyczną 6-stopniową przekładną Alfa TCT z podwójnym suchym sprzęgłem.

 

Z okazji jej wprowadzenia na rynek Alfa Romeo zaprezentuje limitowaną edycję premierową Giulietty Quadrifoglio Verde ze specjalnymi dodatkami, takimi jak karbonowe boczne spojlery i oprawy lusterek bocznych, sportowe spojlery z przodu i z tyłu, spojlery boczne oraz 18‑calowe obręcze kół z lekkiego stopu z pięcioma otworami i błyszczącym antracytowym wykończeniem. Giulietta Quadrifoglio Verde Launch Edition jest oferowana na rynku włoskim w kolorze czerwonym (Alfa Red lub trójwarstwowy Competizione Red) oraz w ekskluzywnej matowej szarości Magnesio Grey. W Polsce seria limitowana Launch Edition dostępna jest tylko w kolorze matowej szarości Magnesio Grey.

 

Nadwozie.

Z zewnątrz samochód przyciąga wzrok typowo sportowym profilem oraz legendarnym emblematem „Quadrifoglio Verde” na błotniku, tuż obok kierunkowskazu. Od innych wersji Giulietty odróżnia go także błyszczące antracytowe wykończenie lusterek bocznych, przedniego grilla, klamek drzwi i opraw lamp przeciwmgielnych.

Agresywną stylizację nowej wersji podkreślono specjalną szerszą końcówką wydechu oraz 17- lub 18‑calowymi obręczami kół z lekkiego stopu, przez które widać elementy układu hamulcowego Brembo z czterotłoczkowymi czerwonymi zaciskami i tarczami powiększonymi do 320 mm średnicy.

 

Wnętrze.

Dbałość o szczegóły i dobór materiałów wysokiej jakości wskazują na najwyższy poziom włoskiego stylu. W szczególności uwagę zwraca czarny sportowy wystrój podkreślony nowym zestawem wskaźników ze specjalnym logo QV oraz nowymi – pokrytymi skórą i alcantarą – głębokimi sportowymi fotelami ze zintegrowanymi zagłówkami. Nowa wyprofilowana kierownica obszyta skóra z kontrastującymi białymi (lub czerwonymi) przeszyciami jest standardem w tej wersji Giulietty. Mieszek dźwigni zmiany biegów oraz dźwignia hamulca ręcznego są pokryte skórą z białymi i zielonymi (lub czerwonymi) przeszyciami. Aluminiowe sportowe pedały, specjalne osłony progów z logo QV, czarna podsufitka oraz specjalne dywaniki dopełniają wystroju wnętrza nowej wersji.

 

Silnik i skrzynia biegów.

Wprowadzony najpierw w modelu Alfa Romeo 4C najmocniejszy silnik w ofercie jest teraz montowany w nowej wersji Giulietty Quadrifoglio Verde. To turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1750 cm3, z aluminiowym blokiem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Silnik rozwija 240 KM mocy przy 5750 obr./min oraz wyróżnia się doskonałym stosunkiem momentu obrotowego i mocy do pojemności w swojej kategorii, tj. odpowiednio: 194 Nm/l i 137 KM/l. 340 Nm maksymalnego momentu obrotowego w przedziale 2100–4000 obr./min, z których 80% jest dostępne już przy 1800 obr./min, gwarantuje nadzwyczajną elastyczność i sportową dynamikę.

 

W 240-konnym czterocylindrowym turbodoładowanym silniku benzynowym o pojemności 1750 cm³ zastosowano innowacyjny aluminiowy blok oraz niestandardowe kolektory – dolotowy i wydechowy – zoptymalizowane tak, aby nadać pojazdowi jeszcze bardziej sportowy charakter. Ponadto może się on poszczycić najnowocześniejszymi rozwiązaniami technicznymi, takimi jak bezpośredni wtrysk paliwa, podwójna bezstopniowa regulacja faz rozrządu, turbosprężarka oraz system kontroli wykorzystujący technologię Scavenging, eliminujący efekt tzw. turbodziury.

 

Z nowym silnikiem benzynowym 1750 Turbo współpracuje supernowoczesna 6‑stopniowa przekładnia Alfa TCT z podwójnym suchym sprzęgłem, która łączy funkcjonalność skrzyni automatycznej z dynamiką sekwencyjnej zmiany biegów. Skrzynia ta może pracować w trybie automatycznym lub sekwencyjnym. Do zmiany przełożeń w górę lub w dół służy precyzyjnie działająca i ergonomiczna dźwignia. Kierowca może także posługiwać się manetkami przy kierownicy. Za pomocą przełącznika Alfa DNA może on także dostosować charakterystykę pojazdu pod względem komfortu, osiągów bezpieczeństwa i oszczędności paliwa.

 

Kolejny wyjątkowy atut przekładni Alfa TCT montowanej w Giulietcie Quadrifoglio Verde to system Launch Control poprawiający przyspieszenie z miejsca. Aby aktywować system Launch Control, należy nacisnąć jednocześnie do oporu pedał hamulca oraz gazu i nacisnąć łopatkę umieszczoną z lewej strony kierownicy. Po zwolnieniu hamulca system reguluje pracę skrzyni biegów, kontrolę napędu oraz moc i jednocześnie maksymalizuje przyspieszenie.

 

Osiągi.

Flagowa Giulietta z tym silnikiem rozwija prędkość powyżej 240 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6 sekund, co jest wynikiem o 0,8 sekundy lepszym od poprzedniej wersji z manualną skrzynią biegów. Dzięki funkcji Launch Control tak znakomite osiągi mogą uzyskać nawet początkujący kierowcy. Dodatkowe emocje podczas jazdy zapewnia typowy dla samochodów Alfa Romeo rasowy „pomruk” silnika – „QV Intake Engine Sound – podkreślony dodatkowo niskimi częstotliwościami wzmacnianymi przez nowy kolektor dolotowy.

 

Mimo imponujących osiągów samochód spełnia bardzo rygorystyczne wymagania normy emisji spalin Euro 6 m.in. dzięki innowacyjnemu systemowi sterowania wielopunktowym wtryskiem oraz układom ograniczającym tarcie i straty energii. Ponadto w porównaniu z poprzednią wersją Quadrifoglio Verde nowa Giulietta z silnikiem TBi o pojemności 1750 cm³ i mocy 240 KM TCT umożliwia znaczące obniżenie emisji CO2 – ze 177 g/km do 162 g/km.

 

Symbol najlepszych osiągów można więc teraz interpretować także jako połączenie maksymalnej przyjemności z jazdy z większą świadomością ekologiczną – okazuje się bowiem, że sportowy styl jazdy nie wyklucza zgodności z zasadami zrównoważonego rozwoju.

 

Wyposażenie standardowe i system multimedialny.

Powyższym wyjątkowym atutom związanym z dynamiką oraz stosunkiem osiągów do zużycia paliwa, wersji Alfa Romeo Quadrifoglio Verde towarzyszy bogaty poziom wyposażenia standardowego. Obejmuje ono: nowe sportowe fotele z tapicerką ze skóry i alcantary, specjalny zestaw zegarów z logo QV, wyprofilowaną kierownicę ze skórzanym pokryciem i białymi przeszyciami, logo „Quadrifoglio Verde” z boku samochodu, ciemne oprawy przednich reflektorów, przyciemniane szyby boczne z tyłu, sportowe zawieszenie, boczne spojlery, układ hamulcowy Brembo, sportowe aluminiowe nakładki na pedały i podnóżek kierowcy, specjalne dywaniki z logo „Quadrifoglio Verde” oraz specjalne sportowe wykończenie niektórych elementów zewnętrznych wykończone w błyszczącym antracytowym kolorze (lusterka boczne, klamki drzwi, przedni grill i oprawy lamp przeciwmgielnych).

 

Wśród wielu elementów dodanych do wyposażenia Giulietty z roku 2014 i obecnych także w wersji Quadrifoglio Verde na szczególną uwagę zasługuje nowy multimedialny system Uconnect z ekranem dotykowym o przekątnej 5 cala lub 6,5 cala, wybudowanym w deskę rozdzielczą. Obydwie wersje posiadają interfejs Bluetooth, gniazda Aux‑in i port USB. Rozpoznają polecenia wydawane głosem. W wersji z ekranem 6,5” jest także nawigacja satelitarna z mapami wyświetlanymi w widoku 3D, progresywnymi wskazówkami dotyczącymi trasy oraz funkcją wprowadzania adresu miejsca docelowego za pomocą poleceń głosowych. Obydwa systemy opracowano we współpracy z renomowanymi partnerami: Firmami Harman i Here Auto w przypadku Uconnect 6,5” oraz Continental w przypadku Uconnect 5”.

 

Podstawowe standardowe wyposażenie Giulietty Quadrifoglio Verde (na rynku włoskim):

· nowa przekładnia Alfa TCT z przyciskami sterującymi na kierownicy

· wyjątkowy dźwięk silnika QV (QV Intake Engine Sound)

· powiększone podwójne końcówki układu wydechowego

· powiększone tarcze hamulcowe z czerwonymi zaciskami Brembo

· błyszczące antracytowe wykończenie przedniego grilla, klamek, lusterek i opraw lamp przeciwmgielnych

· przyciemniane tylne szyby

· sportowa kierownica spłaszczona u dołu, z białymi (lub czerwonymi) przeszyciami

· 18-calowe obręcze kół „Turbine” z lekkich stopów

· specjalny zestaw wskaźników z logo QV

· specjalne sportowe fotele z tapicerką ze skóry i alcantary

· biało-zielone przeszycia na fotelach, mieszku dźwigni zmiany biegów i dźwigni hamulca ręcznego

· radio Uconnect™ z 5-calowym wyświetlaczem (ekran dotykowy, Bluetooth, czytnik tekstu, odtwarzanie strumieniowe, sterowanie głosowe, mp3, USB oraz wejście Aux-In)

· czarne wykończenie wnętrza

· specjalne nakładki na progi z logo QV

· spojlery boczne

· aportowe aluminiowe nakładki na pedały

· obniżone sportowe zawieszenie

· specjalne dywaniki QV

 

Standardowe wyposażenie Giulietty Quadrifoglio Verde w wersji Launch Edition obejmuje:

· karbonowe oprawy lusterek bocznych i spojlera

· specjalny matowoszary (Matt Grey) kolor.

· 18-calowe polerowane obręcze kół z lekkich stopów z 5 otworami

· sportowe spojlery boczne, spojlery zderzaka przedniego i tylnego

· radio i nawigacja Uconnect™ z wyświetlaczem 6,5-calowym (oprócz radia Uconnect z 5-calowym ekranem: mapy Europy 3D, tuner DAB i karta SD)

· system nagłośnienia Bose HiFi z 9 głośnikami i subwooferem

 

Nowy pakiet QV Line.

Wraz z wprowadzeniem wersji Quadrifoglio Verde w ofercie pojawia się pakiet „QV Line”. Dzięki temu klasę wersji „Quadrifoglio Verde” będą mogli poczuć także posiadacze wersji Distinctive i Exclusive z innymi dostępnymi silnikami.

Giuliettę QV Line można rozpoznać po logo QV line z boku samochodu, hamulcach Brembo, ciemnych oprawach przednich reflektorów, przyciemnianych szybach bocznych z tyłu, bocznych spojlerach oraz specjalnym błyszczącym antracytowym wykończeniu lusterek bocznych, klamek, przedniego grilla i opraw lamp przeciwmgielnych. Sportowe akcenty można znaleźć także we wnętrzu: czarna deska rozdzielcza, aluminiowe sportowe nakładki na pedały i podnóżek kierowcy, sportowe fotele z tapicerką ze skóry i alcantary, wyprofilowana kierownica z białymi (lub czerwonymi) przeszyciami oraz nakładki na progi z logo Quadrifoglio Verde.

 

 

Główne elementy Pakietu QV Line dla Giulietty:

· błyszczące antracytowe wykończenie grilla, klamek zewnętrznych, lusterek i opraw lamp przeciwmgielnych

specjalne nakładki na progi z logo QV

logo QV Line

Sportowa kierownica spłaszczona u dołu, z białymi (lub czerwonymi) przeszyciami

czarne wykończenie wnętrza

powiększone tarcze hamulcowe z czerwonymi zaciskami Brembo

przyciemniane tylne szyby

18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich „Turbine”

specjalne dywaniki QV

aportowe aluminiowe nakładki na pedały

obniżone zawieszenie

spojlery boczne

fotele z tapicerką ze skóry i alcantary

specjalne sportowe fotele z tapicerką ze skóry i alcantary (opcja)

 

 

Alfa Romeo Giulietta – wersje na rok modelowy 2014.

Nowa wersja Quadrifoglio Verde jest uzupełnieniem ważnych nowości wprowadzonych w roku 2014 w modelu Alfa Romeo Giulietta. Oba ostatnio przeprojektowane modele będą nadal wyróżniały się w swoich kategoriach, dowodząc, że mocny silnik może być także oszczędny, że elegancki samochód może być również wygodny i że kompaktowe nadwozie może dostarczyć przyjemności z jazdy.

 

Stylistykę Giulietty zmodernizowano za pomocą przedniego nowego grilla, nowych chromowanych oprawy lamp przeciwmgielnych oraz różnych wzorów 16-, 17- i 18‑calowych obręczy kół. Rozszerzono także paletę kolorów o trzy nowe pozycje: błękitny Moonlight Pearl, niebieski Anodizzato Blue i brązowy Bronze. Wielu zmian – takich jak nowa spłaszczona kierownica i tapicerka foteli czy detale deski rozdzielczej, paneli drzwi oraz klamki – nie zabrakło również we wnętrzu.

 

Obecnie, w zależności od kraju, Giulietta, rok modelowy 2014 jest dostępna w pięciu wariantach wyposażenia – Impression, Progression, Distinctive, Exclusive oraz nowym Quadrifoglio Verde – oraz posiada bogaty wybór silników, w tym nowy 2.0 JTDMJet2 150 KM, 2.0 JTDMJet2 175 KM (z automatyczną przekładnią TCT) oraz potężnym turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 1750 cm3 i mocy 240 KM, zarezerwowanym wyłącznie dla wersji Quadrifoglio Verde. Ofertę uzupełniają: turbodiesel 1.6 JTDM o mocy 105 KM i jednostki benzynowe 1.4 Turbo 105 KM i 120 KM oraz 1.4 MultiAir 170 KM (dostępny również z przekładnią Alfa TCT.

Do nowości na rok 2014 należy zaliczyć 175‑konny silnik 2.0 JTDM współpracujący z przekładnią Alfa TCT. Taka konfiguracja gwarantuje typowe zalety turbodoładowanego silnika wysokoprężnego i komfort automatycznej przekładni w jednym aucie.

 

Nowy turbodiesel jest wyposażony w układ wtryskowy najnowszej generacji MultiJet, zapewniający optymalne spalanie w każdych warunkach pracy silnika, a także znaczne obniżenie spalania i emisji hałasu.

 

Wspomagany przez turbosprężarkę niewielkich rozmiarów silnik charakteryzuje się wysokim momentem obrotowym dostępnym już w niskim zakresie prędkości obrotowej (350 Nm przy 1750 obr./min) oraz maksymalną elastycznością. A to nie wszystko. Alfa Romeo Giulietta z tym silnikiem uzyskuje znakomite osiągi: prędkość maksymalna 219 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,8 s, zużycie paliwa 4,4 l/100 km oraz emisja CO2 116 g/km (w cyklu mieszanym).

 

Głównym atutem silnika 2.0 JTDMJet2 jest bez wątpienia układ wtrysku common rail najnowszej generacji z innowacyjnymi wtryskiwaczami z funkcją sterowania ilością oleju napędowego podawanego do komory spalania z maksymalną precyzją, w wyjątkowo szybkim i elastycznym trybie sekwencyjnym, dzięki zastosowaniu hydraulicznego serwozaworu.

 

Układ ten może wykonać do ośmiu wtrysków w czasie jednego cyklu. Służy to optymalizacji coraz bardziej skomplikowanego procesu spalania. Podobną rolę spełnia system Injection Rate Shaping (IRS), czyli dwa wtryski następujące błyskawicznie jeden po drugim, zapewniające ciągły i modulowany dopływ paliwa do cylindra. Jest to skuteczny sposób na usprawnienie procesu spalania, co przekłada się na cichszą pracę oraz niższą emisję cząstek stałych i tlenów azotu (NOx). Ponadto nowy układ wtryskowy ma jeszcze prostszą i bardziej niezawodną konstrukcję ze względu na uproszczoną budowę samych wtryskiwaczy.

 

 

 

 

 

 

MiTo „Quadrifoglio Verde”: najbardziej dynamiczne oblicze sportowego kompaktu.

 

· Na dynamiczny wygląd nowej MiTo „Quadrifoglio Verde” składają się takie elementy jak tylny spojler, nowe polerowane wykończenie opraw lusterek bocznych, przedniego grilla, klamek drzwi i opraw reflektorów, a także 17‑calowe obręcze kół z lekkiego stopu i czerwone zaciski hamulcowe.

· Nowy turbodoładowany silnik benzynowy 1.4 MultiAir TCT 170 KM, rozwijający 230 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 2500 obr./min.

· Prędkość maksymalna 219 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,3 s.

· Emisja CO2 i zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 124 g/km i 5,4 l/100 km.

· Ekskluzywny nowy szary matowy lakier Magnesio Grey (dostępny również dla limitowanej edycji z pakietem Pack QV Line).

· Czarne skórzana wnętrze z kontrastującymi przeszyciami na kierownicy, dźwigni hamulca ręcznego i mieszku dźwigni zmiany biegów, biało-zielone przeszycia, nowy zestaw wskaźników z logo QV, deska rozdzielcza Competizione z tworzywa imitującego karbonowe wykończenie i nowe specjalne dywaniki.

 

Nowe „Quadrifoglio Verde” dostępne jest także w modelu Mito, czyniąc kompaktowy, miejski samochód ze sportową duszą. Zdążył on już zachwycić tych europejskich klientów, którzy cenią włoski styl i techniczną doskonałość zapewniającą radość z jazdy i poczucie pełnego bezpieczeństwa.

 

Nadwozie.

MiTo w wersji „Quadrifoglio Verde” łatwo rozpoznać po takich elementach zewnętrznych jak tylny spojler, sportowy tylny zderzak, nowe polerowane wykończenie opraw lusterek bocznych, reflektorów, przedniego grilla, klamek drzwi, a także 17‑calowe obręcze kół z lekkiego stopu i efektowne czerwone zaciski hamulcowe. Jednolita matowa szarość Magnesio Grey przeznaczona specjalnie dla MiTo Quadrifoglio Verde podkreśla sportowo-dynamiczny styl kompaktowego nadwozia, a jednocześnie stanowi tło dla logo z czterolistną koniczyną umieszczonego pod bocznym kierunkowskazem.

 

 

 

Wnętrze.

Czarne wnętrze harmonizuje ze stylem nadwozia, a jednocześnie zawiera liczne udoskonalenia podkreślające niepowtarzalny styl tej najbardziej sportowej i dynamicznej wersji modelu. Jej charakter podkreślono takimi elementami, jak wyprofilowana kierownica pokryta skórą z kontrastującymi białymi przeszyciami, nowy zestaw wskaźników z logo QV, deska rozdzielcza Competizione z tworzywa imitującego karbonowe wykończenie i nowe specjalne dywaniki. Dźwignia hamulca ręcznego jest pokryta czarną skórą z białymi przeszyciami. Taką samą skórą – ale z białymi i zielonymi przeszyciami – są pokryte dźwignia i mieszek zmiany biegów.

 

Silnik i skrzynia biegów.

Serce każdego samochodu Alfa Romeo, a jednocześnie jego największy atut to silnik. Nie inaczej jest w przypadku MiTo „Quadrifoglio Verde”. Sportowy i mocno indywidualny charakter samochodu zapewnia nowy turbodoładowany silnik benzynowy 1.4 MultiAir, który współpracuje z 6‑stopniową przekładnią z podwójnym suchym sprzęgłem Alfa TCT nowej generacji. Rozwija on moc 170 KM przy 5500 obr./min i pozwala osiągnąć maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 2500 obr./min (w trybie Dynamic wartość ta rośnie do 250 Nm przy 2500 obr./min).

 

Najważniejszą cechą tego silnika jest znakomity stosunek masy do mocy, który w przypadku samochodów marki Alfa Romeo jest jednym z istotnych czynników decydujących o ich sukcesie na drodze i na torze wyścigowym.

Pragnienie, aby wyprzedzać osiągnięcia własnej epoki, jest zakodowane w DNA modelu Alfa Romeo MiTo. Potwierdza to nowy silnik 1.4 MultiAir o mocy 170 KM dostępny teraz z automatyczną skrzynia biegów Alfa TCT. MiTo debiutował jako pierwszy samochód z rewolucyjnym silnikiem MultiAir 1.4 o mocy 135 KM , uznanym za „Najlepszy Silnik Roku 2011” przez międzynarodowe jury ekspertów, oraz systemem Start&Stop.

 

Sercem systemu MultiAir jest elektrohydrauliczny system sterowania zaworami, który przyczynia się do ograniczenia zużycia paliwa (poprzez kierowanie powietrza bezpośrednio do zaworów dolotowych z pominięciem przepustnicy) oraz emisji zanieczyszczeń (poprzez kontrolę procesu spalania). Jak przystało na czołowe rozwiązanie zgodne z koncepcją downsizingu, MultiAir to uniwersalna technologia, którą można zastosować w przypadku wszystkich silników benzynowych. Jednym z przykładów takich jednostek jest silnik 0.9 TwinAir 105 KM wprowadzony w roku 2013.

 

Osiągi.

Najbardziej usportowiona wersja MiTo 1.4 o mocy 170, wyposażona w automatyczną skrzynię biegów Alfa TCT zapewnia znakomite osiągi. Rozwija prędkość maksymalną 219 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,3 sekundy, a jednocześnie pozwala ograniczyć poziom emisji CO2 i zużycie paliwa. W cyklu mieszanym wartości te wynoszą odpowiednio: 5,4 l/100 km i 124 g/km. W porównaniu z poprzednią wersją Quadrifoglio Verde zmniejszono zarówno emisję CO2 (−11%), jak i zużycie paliwa (−10%).

Warto także podkreślić, że silniki Alfa Romeo można rozpoznać po niepowtarzalnym dźwięku podkreślającym wyjątkowy charakter pojazdu. Mimo to są one przyjazne dla środowiska i spełniają normy ustanowione w przepisach regulujących zasady homologacji pojazdów.

 

Wyposażenie standardowe i opcjonalne.

Zgodnie z wizerunkiem pojazdu zaawansowanego technicznie MiTo w wersji topowej „Quadrifoglio Verde” oferuje to co najlepsze w dziedzinie systemów multimedialnych i komfortu. Świadczy o tym bogate wyposażenie standardowe, obejmujące: specjalne podświetlenie zegarów z białą grafiką i logo „Quadrifoglio Verde”, wyprofilowaną, sportową wielofunkcyjną kierownicę z białymi przeszyciami i przyciskami do sterowania radiem (8 przycisków), światła przeciwmgielne, hamulce Brembo, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, aluminiowe nakładki progowe z logo „Quadrifoglio Verde”, przednie fotele z regulacją.

 

Spojler i sportowy tylny zderzak, podwójna chromowana końcówka wydechu, 17‑calowe polerowane obręcze kół z lekkiego stopu z logo „Quadrifoglio Verde”, mieszek dźwigni zmiany biegów z podwójnymi biało-zielonym przeszyciami, dźwignia hamulca ręcznego z białymi przeszyciami, polerowane klamki oraz oprawy przednich i tylnych świateł to także elementy wyposażenia standardowego.

 

Ponadto nowe Quadrifoglio Verde jest wyposażone w nowy system multimedialnym Uconnect z 5‑calowym kolorowym ekranem dotykowym, a nawigacja Tom Tom dostępna jest jako wyposażenie opcjonalne. Wystarczy dotknąć ekranu, aby pobrać utwór i cieszyć się swoją ulubioną muzyką.

 

Wreszcie – wnętrze może być wyposażone w sportowe fotele Sabelt z oparciami z włókna węglowego, wykonane innowacyjną metodą RTM (Resin Transfer Moulding), pozwalającą uzyskać wysoką wytrzymałość mechaniczną w połączeniu z małymi wymiarami i niewielką masą elementu. W centralnej części fotela siedzenia Sabelt wykończono alcantarą z okrągłym logo Alfa Romeo. Jest ono ozdobione biało-zielonymi przeszyciami, które podkreślają wysoką jakość wykończenia.

 

Standardowe wyposażenie MiTo Quadrifoglio Verde obejmuję (na rynku włoskim):

nowa automatyczna skrzynia biegów Alfa TCT

hamulce z czerwonymi zaciskami Brembo

antracytowe wykończenie przedniego grilla, klamek zewnętrznych, lusterek bocznych oraz , oprawy przednich i tylnych świateł

sportowa kierownica spłaszczona u dołu oraz dźwignia hamulca ręcznego z białymi przeszyciami

17-calowe polerowane obręcze kół z lekkich stopów z 5 otworami

sportowy zderzak z podwójną końcówką układu wydechowego

specjalny zestaw wskaźników z logo QV

deska rozdzielcza z materiału imitującego karbon

światła przeciwmgielne z ciemnymi oprawami

zawieszenie adaptacyjne (Alfa Adaptive Suspension)

nakładki progowe z logo QV

fotele z logo Alfa Romeo obszyte nićmi biało-zielonymi

radio Uconnect™ z 5-calowym wyświetlaczem (ekran dotykowy, Bluetooth, czytnik tekstu, odtwarzanie strumieniowe, sterowanie głosowe, mp3, port USB oraz wejście Aux-In)

manetki zmiany biegów do automatycznej skrzyni biegów Alfa TCT przyciski sterujące przekładnią na kierownicy

specjalne dywaniki QV

fotele skórzane Frau z białymi lamówkami i zielonymi przeszyciami (opcja)

fotele Sabelt ze szkieletem z włókna węglowego (opcja)

nowy matowoszary (Matt Grey) kolor

 

Nowy pakiet QV Line.

Inspirowany wersją Quadrifoglio Verde nowy pakiet „QV Line” zadebiutuje także jako opcja dostępna na poziomie wersji Distinctive, ze wszystkimi dla tej wersji dostępnymi silnikami.

 

MiTo QV Line można będzie rozpoznać po specjalnym logo QV line, sportowym tylnym zderzaku, eleganckim polerowanym wykończeniu przedniego grilla i klamek, 17‑calowych obręczach kół z lekkiego stopu oraz oprawach przednich i tylnych świateł. Pakiet QV Line obejmuje także nową kierownicę pokrytą czarną skórą z kontrastującymi białymi przeszyciami.

 

Ponadto Klient ma do wyboru trzy różne rodzaje foteli odzwierciedlającymi klimat wnętrza: fotele z tapicerką z czarnej tkaniny z logo Alfa Romeo (wyposażenie standardowe), fotele z tapicerką z wysokogatunkowej skóry Frau lub sportowe fotele Sabelt ze szkieletem z włókna węglowego.

 

Główne elementy Pakietu QV Line dla MiTo:

błyszczący antracytowy grill, klamki, lusterka, oprawy przednich i tylnych świateł

sportowa kierownica spłaszczona u dołu z białymi przeszyciami

17-calowe polerowane obręcze kół z lekkich stopów z 5 otworami

sportowy tylny zderzak z deflektorem

mieszek dźwigni zmiany biegów z biało-zielonymi przeszyciami

deska rozdzielcza z materiału imitującego karbon

emblemat QV Line

czarne wykończenie wnętrza

niestandardowe nakładki na progi QV

fabryczne fotele z logo Alfa Romeo i biało-zielonymi przeszyciami

specjalne dywaniki QV

hamulce z czerwonymi zaciskami Brembo (opcjonalne)

fotele skórzane Frau z białymi lamówkami i zielonymi przeszyciami (opcja)

fotele Sabelt ze szkieletem z włókna węglowego

nowy matowoszary (Matt Grey) kolor.

 

 

Alfa Romeo MiTo –rok modelowy 2014.

Nowa wersja Quadrifoglio Verde stanowi ukoronowanie oferty roku modelowego 2014. Powstała ona z myślą o zadowoleniu nowej generacji entuzjastów marki Alfa Romeo, czyli przede wszystkim ludzi młodych, marzących o zakupie bezpiecznego samochodu sportowego o wyjątkowym stylu, wysokim poziomie zaawansowania technicznego i oferowanego w przystępnej cenie.

 

Jednocześnie niskie zużycie paliwa i emisja, a także dynamika i kompaktowe wymiary modelu sprawiają, że MiTo jest też atrakcyjną propozycją dla starszych Klientów, którzy doceniają technologię downsizingu.

 

Obecnie Alfa Romeo MiTo jest dostępna na rynku włoskim w czterech wersjach wyposażenia: Impression, Progression, Distinctive i Quadrifoglio Verde, w 10 kolorach, w tym nowym Antracite Grey, a także w ekskluzywnej szarości Magnesio Grey zarezerwowanej dla wersji Quadrifoglio Verde. MiTo jak zwykle oferuje liczne możliwości personalizacji, na przykład z wykorzystaniem jednego z ośmiu wzorów obręczy kół z lekkiego stopu, z których cztery są dostępne z ekskluzywnym polerowanym lub diamentowym wykończeniem.

 

W zależności od wersji Klienci mają do wyboru szeroką gamę efektywnych, niezawodnych i przyjaznych dla środowiska silników: 1.4 70 KM, 1.4 78 KM, 0.9 Turbo TwinAir 105 KM, nowy benzynowy 1.4 Turbo MultiAir 140 KM z przekładnią Alfa TCT oraz nowy i najmocniejszy w ofercie 1.4 Turbo MultiAir 170 KM, również z przekładnią Alfa TCT. Ofertę uzupełniają dwa turbodiesle (1.3 JTDM 85 KM oraz dostępny na rynku włoskim 1.6 JTDM 120 KM).

 

Niezależnie od wersji wykończenia i silnika Alfa Romeo MiTo może poszczycić się bogatym wyposażeniem standardowym obejmującym: siedem poduszek powietrznych, ESC, układ ułatwiający ruszanie pod górę, ABS, ASR, układ wspomagania hamowania awaryjnego, MSR, CBC, Alfa Q2 oraz wspomaganie układu kierowniczego Alfa Dynamic Steering. Dla nabywców wersji Distinctive przygotowano trzy pakiety najpopularniejszego wyposażenia i akcesoriów: Sport, Comfort i Lux.

 

Quadrifoglio Verde: symbol udziału Włoch w wyścigach od 1923 r.

 

· Pierwszym samochodem oznaczonym czterolistną koniczyną był model RL prowadzony przez Ugo Sivocciego, który pierwszy minął linię mety i zdobył dla Alfa Romeo pierwsze z dziesięciu zwycięstw w wyścigu Targa Florio.

· Od tego czasu czterolistna koniczyna „Quadrifoglio Verde” stała się symbolem samochodów wyścigowych Alfa Romeo, a później zdobiła specjalne wersje samochodów przeznaczonych do jazdy po drogach publicznych.

· Dziś symbol odziedziczyły Giulietta i MiTo „Quadrifoglio Verde” – będące owocem miłości do samochodów, która przyczyniła się do zapisania kilku najpiękniejszych kart historii motoryzacji.

 

W skrócie filozofia marki Alfa Romeo, którą symbolizuje Quadrifoglio Verde, opiera się na ciągłym doskonaleniu rozwiązań stosowanych w pojazdach rywalizujących w sporcie, a następnie wdrażaniu ich w modelach seryjnych. Emblemat „Quadrifoglio Verde” nierozerwalnie wiąże się z samochodem Alfa Romeo z 1923 r., którym Ugo Sivocci wystartował w wyścigu Targa Florio. Symbol ten był namalowany na pokrywie silnika jego RL, który przyniósł marce pierwsze z 10 zwycięstw w tej prestiżowej imprezie.

 

Wygrana przyszła po wspaniałej rywalizacji: pokonanie 432 kilometrów na torze Madonie (cztery okrążenia po 108 km) z zawrotną jak na owe czasy średnią prędkością 59,040 km/h było nie lada wyczynem, zważywszy na rozmaite pułapki i nierówności, w jakie obfitowała nawierzchnia.

 

Sukces marki Alfa Romeo był tak oczywisty, że pozostali kierowcy fabrycznego zespołu – w tym Enzo Ferrari, Antonio Ascari i Giulio Ramponi – postanowili, że szczęśliwa czterolistna koniczyna („Quadrifoglio Verde”) będzie ozdabiać ich samochody także w następnych wyścigach. Od tego czasu „Quadrifoglio Verde” stała się symbolem samochodów wyścigowych Alfa Romeo, a później była stosowana także w modelach seryjnych Alf dla podkreślenia ich związków z pojazdami ścigającymi się na torze.

 

Symbol „Quadrifoglio Verde” widniał na ciemnoczerwonej karoserii P2 Brilliego Peri – zwycięzcy pierwszych Mistrzostw Świata Samochodów Wyścigowych rozegranych w Monzy w 1925 r. Alfa Romeo zdobyła wówczas pierwszy z pięciu tytułów Mistrza Świata. Pod koniec lat 20. XX wieku „Quadrifoglio Verde” odróżniała samochody produkowane przez Alfa Romeo od wytwarzanych przez „Scuderia Ferrari” pojazdów wyścigowych oznaczonych rumakiem stającym dęba.

 

W latach 1950 i 1951 Giuseppe „Nino” Farina i Juan Manuel Fangio wygrali dwie pierwsze edycje Mistrzostw Świata Formuła 1 w słynnych „Alfettach”, czyli Alfa Romeo 158 i Alfa Romeo 159. W latach 60. XX w. znakiem „Quadrifoglio Verde” oznaczono „gotową do wyścigu” Giulii TI Super. Następnie, przez kilkadziesiąt lat pojawiał się on obok błękitnego trójkąta Autodelta na różnych modelach – od GTA do 33. W tym czasie model 33 uczestniczył w Mistrzostwach Świata jako „33 TT 12” i „33 SC 12” odpowiednio w roku 1975 i 1977. W latach 80. Alfa Romeo nadal startowała w wyścigach. Po powrocie do F1 w 1980 r. udało się powtórzyć także sukcesy w kategorii samochodów turystycznych (GTV 6 2.5), aż do głośnego zwycięstwa w niemieckich mistrzostwach samochodów turystycznych (DTM) modelem 155 V6 Ti w 1993 oraz całej serii zwycięstw w klasie „156 Superturismo” (1998–2004).

 

Emblemat „Quadrifoglio Verde” nosiło także kilka seryjnych modeli Alfa Romeo. Były to wersje o wyczynowych osiągach, produkowane od lat 60. do 80. ubiegłego wieku. Niektóre z nich miały emblemat na nadwoziu, mimo że „Quadrifoglio Verde” nie widniało w oficjalnej nazwie modelu (Giulia TI Super, Giulia Sprint GT Veloce, 1750 GT Veloce oraz Alfasud Sprint, w przypadku której emblemat był złoty). Począwszy od lat 80. wprowadzano modele z „Quadrifoglio Verde” w nazwie: Alfasud ti Quadrifoglio Verde, Sprint Quadrifoglio Verde, różne wersje 33 Quadrifoglio Verde, 75 Quadrifoglio Verde (także w wersji na rynek USA), Spider 2.0 Quadrifoglio Verde, 164 Quadrifoglio Verde oraz 145 Quadrifoglio Verde.

W 2008 r. czterolistna koniczyna pojawiła się na modelu MiTo, a w 2010 r. także na modelu Giulietta. Nowe samochody kontynuują tradycje najlepszych modeli Alfa Romeo, słynących z dynamicznych osiągów bez uszczerbku dla efektywności, poszanowaniu środowiska i wygody codziennego użytkowania. Dzięki sportowemu charakterowi i wyposażeniu bezpieczeństwa MiTo i Giulietta „Quadrifoglio Verde” otrzymały status Oficjalnych Samochodów Bezpieczeństwa w trakcie kilku sezonów Mistrzostw Świata SBK Superbike. Alfa Romeo od 2007 r. jest głównym sponsorem tej serii. Marka kieruje się wartościami sportowej rywalizacji oraz zapewnia najwyższy poziom w dziedzinie technologii i bezpieczeństwa.

 

Dziś rolę tę przejęły nowe modele z roku 2014 oznaczone legendarnym emblematem „Quadrifoglio Verde”. Tym samym na nowo wzbudziły autentyczną pasję milionów fanów z całego świata. Pasja ta jest jednocześnie sekretem marki, która w czasie swojego ponad stuletniego istnienia zapisała wiele kart w historii motoryzacji.

 

Nowa kolekcja „Quadrifoglio Verde” firmy Mopar.

 

Mopar, we współpracy z Alfa Romeo, opracował kolekcję z myślą o sportowej wersji Giulietty i MiTo „Quadrifoglio Verde”. Ekskluzywna kolekcja symbolizuje styl życia i daje szansę, by poczuć wyjątkowego sportowego ducha wpisanego w DNA Alfa Romeo, którego najdoskonalszym wyrazem jest „Quadrifoglio Verde”.

 

Wszystkie elementy są wykonane z wysokiej jakości materiałów i zgodnie z tradycją Alfa Romeo. Wśród modnych dodatków można znaleźć uniwersalny szalik z wyszytym logo „Quadrifoglio Verde” lub parę spinek do mankietów w kształcie motyla z logo. Do elementów o bardziej sportowym charakterze należy czarna bluza, która dzięki oryginalnemu kołnierzykowi przypomina kombinezon wyścigowy, koszulki z samochodami wyścigowymi Alfa Romeo, jasnoczerwona kurtka z wyszytym logo „Quadrifoglio Verde” oraz czapka z daszkiem.

 

Charakterystyczne logo „Quadrifoglio Verde” można również znaleźć na dwóch produktach technicznych: awaryjnej ładowarce baterii telefonu komórkowego z logo Alfa Romeo oraz innowacyjnej wielofunkcyjnej bransoletce Shine, która (wraz z aplikacją mobilną) oblicza i przechowuje na smartfonie informacje na temat liczby spożytych kalorii danego dnia. Kolekcję uzupełniają ekskluzywny biały skórzany breloczek z nadrukowanym logo QV, wyjątkowa emaliowana odznaka ze stopu cynku z logo QV, unikatowy notatnik z ramkami na fotografie oraz breloczek ze stopu cynku z emaliowanym logo QV.

 

Źródło: Fiat Auto Poland


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
    • 1 Posts
    • 6897 Views
    • 1 Posts
    • 6561 Views
    • 2 Posts
    • 1023 Views
    • 3 Posts
    • 749 Views
    • 4 Posts
    • 1407 Views

×