Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Również tzw "w gorącej wodzie kąpani" po upływie krótkiego czasu będą żałowali, iż ich auto nie "postało" u lakiernika ze dwa dnie dłużej. Namolny klient który nie ma czasu, bo już chce odebrać auto, który popędza przeciętny lakiernik o słabych nerwach zadowoli szybkością wykonania poprzez między innymi: nie doschnięta szpachla... nie dokładnie przygotowana powierzchnia do podkładu, później nie doschnięte poszczególne powłoki lakieru - szczególnie jeśli dochodzi lakier tzw metalik, no i wszech stosowana metoda szybkiego wyschnięcia - zbyt duża ilość utwardzacza...... Po kilku deszczowych bądż mroźnych dniach.... nawet po myjni i bezdotykowej (pod ciśnieniem) zaobserwujemy np spływający lakier (kolor lub w przypadku metalika - metaliczna powłoka spłynie pozostawiając efekt łuszczenia); odpadające płaty szpachli.....

Ale to tak drastycznie....

Oszczędność finansowa wiąże się z niższą jakością poszczególnych materiałów.....w tym i lakieru....

Przede wszystkim lakiernika można ocenić po pierwszym wrażeniu jakie odczujemy gdy zobaczymy jego samego no i oczywiście jego warsztat pracy. A tu wymagana jest czystość!!!! Zero smarów, mechaniki przede wszystkim!!!!! Bo jeśli w jednym pomieszczeniu wczoraj skończył ktoś wymieniać silnik a jutro będzie w nim malowane auto.... to kicha. :cwaniak:

To taka moja babska opinia.

:cisza: tylko Panowie się proszę nie śmiać ze mnie jak by co. :ok::hyhy:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Moją radą jest nie oszczędzanie na lakierowaniu auta. :)

W pełni to potwierdzam :)i tu również należy wybrać odpowiedni warsztat który wykonuje usługę na wysokim poziomie adekwatną do naszych oczekiwań, a często zdarza sie że oddajemy swoje samochody do "warsztatu" który to dysponuje pomieszczeniem do lakierowania typu garaż z wentylatorem wyciągowym w ścianie który kiedyś służył jako dodatkowe chłodzenie we Fiacie 125p i sprężarką samoróbką która pluje wodą i olejem na prawo i lewo ;)

 

Bardzo często przy odbiorze samochodu od lakiernika jesteśmy niemile rozczarowani jakimiś niedociągnięciami takimi jak: złe wyprowadzenie powierzchni, niedomalowaniem niektórych wewnętrznych części elementów, licznymi wtrąceniami na powłoce, różnicą koloru, czy ogólnie źle naniesiona powłoką(gruba tzw.skórka pomarańczy)

 

Takie małe słabo wyspecjalizowane warsztaty skłonne są stosowania tanich niskiej jakości produktów a niejednokrotnie do pomijania niektórych z bardzo ważnych procesów technologicznych takich jak:stosowanie co jest koniecznością podkładów antykorozyjnych (epoksydowych, trawiennych) w fazie początkowej naprawy czy złe wykończenie powierzchni z powodu nie stosowania odpowiednich gradacji papierów ściernych i braku do tego celu odpowiedniego sprzętu, to jeśli chodzi o zabezpieczenie i przygotowanie powierzchni

 

Bardzo często zdarza się ze lakier bezbarwny odwarstwia się od bazy(metalika) jest to w głównej mierze spowodowane tym iż warsztat/lakiernik nie stosuje pełnej technologii, tzn jeśli chodzi o powłoki wierzchnie często nakładany jest tani produkt baza firmy "A" a lakier bezbarwny(jeszcze tańszy) firmy "B"co nie daje 100% kompatybilności, lub nakładane są powłoki w warunkach o wysokiej wilgotności co również ma ujemny wpływ na wygląd powłoki późniejszym czasie..

 

 

Jeżeli tak naprawdę zależy nam na wysokiej jakości usługi lakierniczej powinniśmy oddawać swoje auta do warsztatów które specjalizują się w tego tupu naprawach, które dysponują pełną technologią jeśli chodzi o produkty użyte do naprawy,jak i odpowiednim sprzętem począwszy od pistoletów zdolnych do odpowiedniego nanoszenia produktów konwencjonalnych jak i wodorozcieńczalnych po promienniki podczerwieni fal krótkich, odpowiedni sprzęt szlifierski i na profesjonalnej kabinie lakierniczej skoczywszy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

nikt nie komentuje wypowiedzi kolegi jacklack, bo widze ze kazdy woli jednak to drugie -garaż .tańszą opcje naprawy swojego kochanego autka w primitywnych warunkach :D:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Witam wszystkich :)

Z racji tego że w niedalekiej przyszłości noszę się z zamiarem kupna używanego samochodu,a nie chciał bym kupić auta które było mocno rozbite i jest odrobione tak że trudno stwierdzić okiem laika co tak na prawdę było w nim uszkodzone a co nie?

Na co zwracać uwagę?, po czym można poznać co było malowane i jak to dostrzec?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Po czym można poznać auto po naprawie lakierniczej? jest bardzo wiele rzeczy na co można zwrócić uwagę , wymienię te podstawowe

Podnosząc np. pokrywę silnika można wiele dowiedzieć się o wcześniejszym ewentualnym uszkodzeniu i naprawie, należy zwracać uwagę na takie niuanse jak:

 

- kolor, jak i wysokość połysku, matu czy też półmatu powłoki w komorze silnika, niejednokrotnie komora polakierowana jest inaczej niż to serwuje fabryka

 

- masa uszczelniająca z prawej jak i z lewej strony komory musi być nałożona charakterystyczną dla danej marki grubością i strukturą

 

- powinny być widoczne jednakowe technologiczne zgrzewy na podłużnicach, kielichach

 

- drobne dziurki i ryski charakterystyczne dla niedokładnego szlifu szpachli lub podkładu

 

- uszkodzona powłoka lakieru na śrubach mocujących błotniki przednie, drzwi przednie/tylne, pokrywę silnika/bagażnika

 

- umalowane kable, elementy osłon

 

Defekty widoczne na powłoce z zewnątrz karoserii:

 

Poza widoczną dla wszystkich różnicą kolorów trzeba również zwrócić uwagę na powłokę przyglądając się dokładniej a najlepiej pod kątem, często występują takie defekty jak:

 

- nierówna pofalowana powierzchnia elementu.

 

- drobne rysy, dziury, kratery, pęcherzyki

 

- liczne wtrącenia (drobiny widoczne na powłoce jak i pod nią)

 

- nierówna struktura lakieru (tzw. Skórka pomarańczy) lub jej brak

 

- nierównomierna intensywność wybicia ziarna metaliku

 

- refleksy po polerskie

 

- chmurki, mgiełki, plamy

 

- pękanie powłoki

 

- zacieki

 

Warto również zwrócić uwagę na takie detale:

 

- zapylone lakierem plastikowe nadkola, listwy zgarniające, relingi

 

- widoczne nacieki (zgrubienia lakieru) przy klamkach, listwach ozdobnych, listwach zgarniających

 

- widoczne przejścia lakieru na progach, rantach błotników tylnych i przednich

 

- nie dolakierowane kolorem właściwym (bazą) lakierem bezbarwnym elementy w dolnych ich częściach od wewnątrz, (patrz również pod tapicerką)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

no zgadzam sie ale jak ktos maluje auta cale w garazu to myslisz ze wyciaga silnik i maluje komore? daj spokoj, jak na taki sam kolor maluje sie to nie ma zadnej roznicy, wiadomo ze od srodka nikt nie zauywazy roznicy jak kolor jest idealnie dobrany, a takie drobiny pod lakierem przy polerce latwo zetrzec. najlepiej miernikiem sprawdzac bo niektorzy potrafia to tak dobrze zrobic ze duzo osob sie wtapia w takie fury:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Witam wszystkich :)

Z racji tego że w niedalekiej przyszłości noszę się z zamiarem kupna używanego samochodu,a nie chciał bym kupić auta które było mocno rozbite i jest odrobione tak że trudno stwierdzić okiem laika co tak na prawdę było w nim uszkodzone a co nie?

Na co zwracać uwagę?, po czym można poznać co było malowane i jak to dostrzec?

 

Za 30 zł na alledrogo kupisz w miarę sensowny czujnik grubości powłoki (magnetyczny). Nie nastawiaj się też, ze kupisz auto za mniej niż 25 tys zł, w którym nic nie było malowane...


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Warto zwrócić uwagę na charakterystyczne elementy np. emblematy , które często po lakierowaniu nie są montowane. Sam miałem przypadek , że pojechałem oglądać samochód i zaciekawiło mnie , że nie posiadał charakterystycznego dla tego modelu znaczka GDI na przednim błotniku. Jak się potem okazało po dłuższych oględzinach bok był szpachlowany i malowany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

O kurcze takie rzeczy nie powinny się zdarzać fakt że gruntowne lakierowanie zdarza się raczej po stłuczce niż po zadrapaniu pod blokiem bo komuś auto "przeszkadzało"....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Witam!

Jakis czas temu kupilem auto. Caly przedni zderzak jest podrapany i poscierany (Osoba uczaca sie jezdzic przytarla zderzak) i chce kupic nowy zderzak ale chcialbym sie dowiedziec jaki dokladny kolor auta mam aby kupic lakier do pomalowania nowego. Gdzie to sprawdzic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Najprościej? do lakiernika :) Lub jeszcze lepiej, do mieszalni farb. Oni wezmą od Ciebie jakiś mały polakierowany element twojego samochodu (np. klapka wlewu paliwa) i od razu dostaniesz lakier jakiego szukasz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jest to VW Polo 6N 98r. Za 2 tygodnie mam egzamin na "Pelne prawo jazdy" Ze wzgledu na to ze mieszkam w irlandii i jezeli zdam bede chcial sprzedac ten samochod drozej niz kupilem bo byl w fatalnym stanie a auta ok. pojemnosci 1l sa tutaj dosc drogie :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

W książce samochodu (jeżeli taka jest) musi być zapisany nr lakieru w postaci kodu, radziłbym tam sprawdzić, ale jeżeli jest to już wiekowy samochód więc lakier może być lekko wypłowiały więc radziłbym udac się do jakiegos dobrego warsztatu i tam dobrac kolor lakieru

 

SIGNUM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Wracając do tematu ,czy może mnie ktos poinstruować jak metoda garazową za pomocą lakieru w sprayu zrobić zaprawki ???? Po kolei co trzeba zrobić tak by potem w miare to wyglądało...

PS. Mam starego budynia MB124 i chce go trochę odswieżyć po zimie. A lakier budyń to zwykły lakier i dosć dobrze wychodzą takie zaprawki sprayowe w tym kolorze......Dzięki i pzdr.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Zawsze można spróbować zaoszczędzić na lakierowaniu. Ważne tylko, żeby robić to z głową, bo miejsc gdzie obiecują cuda jest dość dużo. Ja miałem szczęście, korzystałem ok. miesiąca temu z Pullera i jestem bardzo zadowolony. Na stronie macie info o tym jak działają i namiary - http://www.puller.com.pl/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
    • 5 Posts
    • 11052 Views
    • 1 Posts
    • 2280 Views
    • 1 Posts
    • 15815 Views
    • 1 Posts
    • 4287 Views
    • 1 Posts
    • 3010 Views

×