Skocz do zawartości
niems

La bella Italia - Ogier wygrywa po raz czwarty w sezonie

Rekomendowane odpowiedzi

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Włoch

 

La bella Italia - Ogier wygrywa po raz czwarty w sezonie, Volkswagen triumfuje dziesiąty raz z rzędu.

 

- Dwudzieste zwycięstwo Sébastiena Ogiera / Juliena Ingrassi w Rajdowych Mistrzostwach Świata

- Latvala/Anttila na miejscu trzecim, Mikkelsen/ Fløene na czwartym

- Volkswagen i Ogier mistrzami na półmetku – dziesiąty z rzędu triumf w rajdzie

 

Poznań, 9 czerwca 2014 - na Sardynii Volkswagen powiększył swoją przewagę w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA (WRC) we wszystkich trzech kategoriach. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), w niezwykle trudnych warunkach panujących podczas Rajdu Włoch, odnieśli czwarte zwycięstwo w tym sezonie. Volkswagen pozostał zatem w 2014 roku niepokonany i wydłużył swoją serię zwycięstw do dziesięciu z rzędu. Kibice rajdowi przez długi czas z zapartym tchem obserwowali jeden z najbardziej emocjonujących pojedynków w sezonie: Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) długo walczyli z kolegami z zespołu Ogierem/Ingrassią o najlepsze czasy na odcinkach specjalnych, ułamki sekund i prowadzenie w tabeli, zanim przez uszkodzoną oponę nie spadli z pierwszego na trzecie miejsce. Trzeci duet w Volkswagenie Polo R WRC zachwycił bardzo dobrą i dojrzałą jazdą: Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N) ukończyli szósty rajd sezonu na czwartej pozycji.

 

„Ogier kontra Latvala – to był jeden z najbardziej emocjonujących pojedynków, jakie od dawna widziałem” – powiedział dr Heinz-Jakob Neußer, Członek Zarządu marki Volkswagen ds. rozwoju. „Myślę, że rywalizacja tych zawodników przyniesie nam wiele radości w pozostałej części sezonu. Cały zespół Volkswagena wykonał doskonałą pracę. Bardzo dziękuję wszystkim, którzy przyczynili się do tego sukcesu.”

 

Pojedynek gigantów: Ogier kontra Latvala

 

Pierwszy w tabeli kontra drugi w tabeli MŚ – pojedynek o prowadzenie w klasyfikacji generalnej Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) od początku był dominującym motywem Rajdu Włoch. Zgodnie z motto Volkswagena „niech wygra lepszy”, które wyklucza taktyczne układy wewnątrz zespołów, na piątym odcinku specjalnym Jari-Matti Latvala objął prowadzenie. Sébastien Ogier odpowiedział mu najlepszymi czasami na kolejnych oesach. W sobotę po południu pojedynek obu kierowców Volkswagena, ciągnący się już od Rajdu Argentyny, sięgnął szczytu. Na 100 kilometrów przed końcem rajdu obie załogi dzieliło tylko 12,3 sekundy. Jednak jeden błąd Latvali zakończył tę pasjonującą rywalizację – na 13. odcinku specjalnym Latvala wjechał na kamień i uszkodził koło, które musiał zmienić. Podczas gdy Ogier przez nikogo nie zagrożony na prowadzeniu świętował swoje 13-te zwycięstwo w barwach Volkswagena, Latvala do ostatniego oesu walczył z Madsem Østbergiem (Citroën) o drugie miejsce. Ostatecznie Latvala/Anttila ukończyli rajd na trzeciej pozycji i po raz 43 w swojej karierze stanęli na podium, a po raz jedenasty w dziewiętnastu rajdach dla Volkswagena.

 

 

 

Norwesko-norweski comeback: trzeci raz z rzędu czwarte miejsce dla Mikkelsena

 

Zakończone sukcesem norwesko-norweskie pojednanie: Andreas Mikkelsen i jego nowy „stary” pilot Ola Fløene swój pierwszy wspólny start w WRC zakończyli na bardzo dobrej, czwartej pozycji. Dla Mikkelsena było to trzecie z rzędu czwarte miejsce. Mikkelsen/ Fløene przez większą część Rajdu Włoch walczyli z Madsem Østbergiem/Jonasem Anderssonem (N/S, Citroën) o trzecie miejsce, zanim na dwunastym z 17 odcinków specjalnych natrafili na swojej idealnej linii na kamień wielkości koła samochodu i uszkodzili amortyzator. Pozostałe odcinki specjalne Mikkelsen/ Fløene pokonali ostrożnie, bez niepotrzebnego ryzyka, i zapewnili sobie ostatecznie czwartą lokatę.

 

Upał i drobny pył – Rajd Włoch był męczący dla wszystkich uczestników

 

Rajd Włoch był prawdziwym testem dla ludzi i sprzętu. Luźny piasek zmniejszał przyczepność dla samochodów startujących na początku, które „zamiatały” dla następnych aut linię idealną. Zgodnie z regulaminem, duety Volkswagena wyjechały w piątek jako pierwsze na trasę z racji pierwszego, drugiego i trzeciego miejsca w tabeli MŚ. Mimo tej niekorzystnej sytuacji, pierwszą część rajdu zakończyły na pozycji pierwszej, drugiej i czwartej. Dużą rolę odgrywała na Sardynii także kondycja fizyczna: przy 36 stopniach w cieniu w kokpicie było wyjątkowo gorąco. Także służby pogodowe, mimo bezchmurnego nieba zapowiadanego na cały okres rajdu, miały pełne ręce roboty, aby dostarczyć właściwych danych pozwalających prawidłowo dobrać opony. Niezwykły jest fakt, że rano temperatura rosła bardzo szybko – w ciągu dwóch godzin nawet o dziewięć stopni Celsjusza.

 

Nieprzerwana seria zwycięstw – liczby i fakty dotyczące Rajdu Włoch

 

Dzięki czwartemu w sezonie zwycięstwu Sébastiena Ogiera/Juliena Ingrassii, Volkswagen kontynuuje swoją serię wygranych rajdów. Już dziesiąty raz z rzędu – licząc razem ten i ubiegły sezon – laur zwycięzcy trafia do Wolfsburga. Po 19 rajdach Polo R WRC ma na swoim koncie 16 zwycięstw i 28 miejsc na podium. World Rally Car z Wolfsburga jest nie tylko szybki, lecz także niezawodny. W 19 rajdach Polo R WRC, od pierwszego startu w 2013 roku, żaden samochód nie odpadł z wyścigu w wyniku usterki technicznej. W 343 odcinkach specjalnych od Rajdu Monte Carlo w ubiegłym roku, kierowcy Volkswagena zaliczyli 226 najlepszych czasów. Z możliwych 953 czasów z pierwszej trójki, po zakończeniu Rajdu Włoch Polo R WRC miał ich na swoim koncie aż 521.

 

Długie dni, krótkie noce – wyczyn zespołu Volkswagena

 

Dużo pracy, mało snu – dla zespołów serwisowych szósty rajd w sezonie Rajdowych MŚ był wielkim wyzwaniem fizycznym. Techniczne zabezpieczenie duetów Volkswagena podczas ośmiu przerw serwisowych zapewniło nienaganny i niezawodny stan samochodów. Aby dojechać na 15-minutowy serwis w piątek w południe, zaplanowany w Buddusò, 120 kilometrów od parku serwisowego w Alghero, mechanicy musieli spędzić wiele godzin na drogach krajowych Sardynii. Ze względu na długie etapy dojazdowe, załoga serwisowa nie tylko musiała pracować już od szóstej rano, lecz także po godzinie 21.00 wieczorem. Podczas tak zwanego Flexi Service, Polo R WRC były serwisowane po kolei przez 45 minut, zanim mogły wrócić do Parc fermé.

 

30-ty, 31-szy i 32-gi raz: dodatkowe punkty dla załóg Volkswagena na Power Stage.

 

Po raz pierwszy w historii startów Polo R WRC w Rajdowych MŚ, wszystkie dodatkowe punkty na tak zwanym Power Stage trafiły do Wolfsburga. Andreas Mikkelsen z najlepszym czasem po raz pierwszy zdobył trzy dodatkowe punkty, Jari-Matti Latvala za drugie miejsce otrzymał dwa punkty, Sébastienowi Ogierowi za trzeci czas doliczony został jeden punkt. W osiemnastu Power Stage, kierowcy Volkswagena zdobywali 32 razy dodatkowe punkty. Rezultat we Włoszech był także 25-tym przypadkiem, gdy wszystkie trzy Polo R WRC znalazły się na pierwszych trzech miejscach w odcinku specjalnym. Wygrany Power Stage przez Mikkelsena był jedynym odcinkiem specjalnym w Rajdzie Włoch, w którym ten 24-latek uzyskał najlepszy czas.

 

„Joker” dla Ogiera – przewaga w tabeli powiększona

 

Czwartym zwycięstwem w sezonie – i czwartym miejscem na podium oraz dodatkowym punktem za Power Stage, Sébastien Ogier i Julien Ingrassia powiększyli swoją przewagę w kategorii kierowców i pilotów do 33 punktów. Niezależnie od wyniku najbliższego rajdu w Polsce, jest już pewne, że obrońcy tytułu dotrą do półmetka Rajdowych Mistrzostw Świata jako liderzy. Mogliby sobie nawet pozwolić na zero punktów. Ich najgroźniejszymi rywalami są koledzy z zespołu Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila. Także w walce o trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej uczestniczą zawodnicy Volkswagena: czwarty w tabeli Andreas Mikkelsen ma tylko trzy punkty straty do Madsa Østberga.

 

Wypowiedzi po 3. dniu Rajdu Włoch

 

Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1

„Jestem niesamowicie szczęśliwy! To zwycięstwo było definitywnie jednym z najtrudniej wywalczonych zwycięstw w mojej karierze. Od pierwszego dnia tutaj, na Sardynii, Julien i ja jechaliśmy absolutnie na granicy. Przy tym upale i ekstremalnie nieprzyczepnym podłożu na początku, musieliśmy wszystko zaryzykować, aby walczyć z Jari-Matti Latvalą i Miikka Anttilą. Ostatecznie się to opłaciło i wygraliśmy. W Rajdowych MŚ jesteśmy wprawdzie na czele od początku sezonu, ale nie ma żadnych powodów, by spocząć na laurach - Jari-Matti jest teraz w najwyższej formie. Ale musimy się liczyć także z innymi. Mads Østberg był mocny i Andreasowi Mikkelsenowi gratuluję wygranego Power Stage!”

 

Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2

„Nie jestem zbyt zadowolony z trzeciego miejsca. Od piątku byliśmy na prowadzeniu i mieliśmy duże szanse, aby tutaj wygrać. Niestety drift, który zakończył się uszkodzeniem opony, odebrał nam w sobotę wszystkie szanse na zwycięstwo. W niedzielę próbowaliśmy dogonić Madsa Østberga, ale jego przewaga była za duża. Dobrze, że chociaż zdobyliśmy dwa dodatkowe punkty na Power Stage. Nie ulega wątpliwości, że jeżeli chodzi o prędkość, to byliśmy na Sardynii bardzo dobrzy. Sytuacja w mistrzostwach nie stała się łatwiejsza, ale mamy przed sobą jeszcze siedem rajdów i musimy patrzeć do przodu.”

 

Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9

„Mieliśmy dzisiaj łatwą sytuację wyjściową. Do miejsca trzeciego było dużo miejsca. Jeszcze więcej miejsca było za nami, do piątej pozycji. Przez całe przedpołudnie koncentrowaliśmy się na tym, aby chronić opony na ostatni odcinek. To się opłaciło, chociaż zrobiliśmy tam kilka małych błędów. Mimo to starczyło na moje pierwsze zwycięstwo na Power Stage. Super! Ogólnie jestem bardzo zadowolony z Rajdu Włoch. Osiągnęliśmy to, co sobie założyliśmy. Cieszę się, że Ola Fløene znów jest moim pilotem. Od pierwszej sekundy bardzo dobrze wykonywał swoją robotę. To było teraz trzecie czwarte miejsce z rzędu. Następnym razem wolałbym być co najmniej o jedno miejsce lepszy. Myślę, że mam na to duże szanse, bo teraz może być już tylko lepiej.”

 

Jost Capito, Dyrektor Volkswagen Motorsport

„Czapki z głów przed całym zespołem i gratulacje dla Sébastiena Ogiera i Juliena Ingrassii. Nie tylko powtórzyli zeszłoroczne zwycięstwo tutaj, we Włoszech, ale też zadbali o to, żeby Volkswagen na półmetku Rajdowych Mistrzostw Świata był na czele we wszystkich trzech kategoriach. Za tym sukcesem kryje się ciężka praca całego zespołu na miejscu, w Wolfsburgu i Hanowerze. Słowa uznania należą się także Jari-Matti Latvali i Miikka Antilli. Przez długi czas prowadzili w rajdzie i stoczyli spektakularny pojedynek z Sébastienem Ogierem. Wystarczył mały błąd, aby wypaść z rajdu. Ale z pewnością reszta sezonu będzie lepsza. Także Andreas Mikkelsen i Ola Fløene wypadli świetnie i pokazali, że należą do światowej czołówki. Będziemy nadal nieustannie pracować nad tym, aby Polo R WRC i nasi kierowcy pozostali tymi, których trzeba pokonać.”

 

Co się jeszcze wydarzyło...

 

… bezsenne Alhero. Późne godziny serwisów w Rajdzie Włoch zadbały o niepowtarzalny nastrój w parku serwisowym, który leżał bezpośrednio przy porcie Alghero. Tysiące widzów, stragany na ulicach, muzyka i nastrój dobrej imprezy oraz jachty w tle – rajdowym Mistrzostwom Świata towarzyszyła typowo włoska atmosfera.

 

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Włoch – wyniki

 

 

[TABLE]

<tbody>[TR]

[TD=colspan: 3]Czwartek, 5 czerwca Juni 2014

[/TD]

[TD]#1 Ogier

[/TD]

[TD]#2 Latvala

[/TD]

[TD]#9 Mikkelsen

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]OS 01S

[/TD]

[TD]Citta' Di Cagliari

[/TD]

[TD]01,30 km

[/TD]

[TD]P03 (+0,2 sek.)

[/TD]

[TD]P05 (+1,7 sek.)

[/TD]

[TD]P08 (+1,8 sek.)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2]Klasyfikacja ogólna

[/TD]

[TD]01,30 km

[/TD]

[TD]P03 (+0,2 sek.)

[/TD]

[TD]P05 (+1,7 sek.)

[/TD]

[TD]P08 (+1,8 sek.)

[/TD]

[/TR]

</tbody>[/TABLE]

 

 

[TABLE]

<tbody>[TR]

[TD=colspan: 2]Piątek, 6 czerwca 2014

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]#1 Ogier

[/TD]

[TD]#2 Latvala

[/TD]

[TD]#9 Mikkelsen

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]OS 02

[/TD]

[TD]Terranova Nord 1

[/TD]

[TD]20,00 km

[/TD]

[TD]P09 (+12,6 sek.)

[/TD]

[TD]P10 (+13,7 sek.)

[/TD]

[TD]P04 (+5,7 sek.)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]OS 03

[/TD]

[TD]Terranova Sud 1

[/TD]

[TD]12,40 km

[/TD]

[TD]P12 (+9,2 sek.)

[/TD]

[TD]P05 (+5,2 sek.)

[/TD]

[TD]P08 (+6,7 sek.)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]OS 04

[/TD]

[TD]Coiluna–Crastazza 1

[/TD]

[TD]20,29 km

[/TD]

[TD]P07 (+6,3 sek.)

[/TD]

[TD]P03 (+4,9 sek.)

[/TD]

[TD]P11 (+13,4 sek.)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]OS 05

[/TD]

[TD]Loelle 1

[/TD]

[TD]27,30 km

[/TD]

[TD]P05 (+13,8 sek.)

[/TD]

[TD]P01

[/TD]

[TD]P04 (+9,7 sek.)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]OS 06

[/TD]

[TD]Terranova Nord 2

[/TD]

[TD]20,00 km

[/TD]

[TD]P02 (+2,6 sek.)

[/TD]

[TD]P01

[/TD]

[TD]P03 (+5,4 sek.)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]OS 07

[/TD]

[TD]Terranova Sud 2

[/TD]

[TD]12,40 km

[/TD]

[TD]P02 (+2,9 sek.)

[/TD]

[TD]P01

[/TD]

[TD]P03 (+4,0 sek.)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]OS 08

[/TD]

[TD]Coiluna–Crastazza 2

[/TD]

[TD]20,29 km

[/TD]

[TD]P01

[/TD]

[TD]P02 (+1,6 sek.)

[/TD]

[TD]P03 (+2,9 sek.)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]OS 09

[/TD]

[TD]Loelle 2

[/TD]

[TD]27,30 km

[/TD]

[TD]P02 (+1,9 sek.)

[/TD]

[TD]P01

[/TD]

[TD]P04 (+15,2 sek.)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2]Klasyfikacja ogólna

[/TD]

[TD]159,98 km

[/TD]

[TD]P02 (+22,4 sek.)

[/TD]

[TD]P01

[/TD]

[TD]P04 (+37,7 sek.)

[/TD]

[/TR]

</tbody>[/TABLE]

 

 

[TABLE=width: 631]

<tbody>[TR]

[TD=colspan: 3]Sobota, 7 czerwca 2014

[/TD]

[TD]#1 Ogier

[/TD]

[TD]#2 Latvala

[/TD]

[TD]#9 Mikkelsen

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]OS 10

[/TD]

[TD]Monte Olia 1

[/TD]

[TD]19,27 km

[/TD]

[TD]P02 (+6,3 sek.)

[/TD]

[TD]P01

[/TD]

[TD]P04 (+13,3 sek.)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]OS 11

[/TD]

[TD]Monte Lerno 1

[/TD]

[TD]59,13 km

[/TD]

[TD]P01

[/TD]

[TD]P02 (+11,0 sek.)

[/TD]

[TD]P04 (+40,2 sek.)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]OS 12

[/TD]

[TD]Monte Olia 2

[/TD]

[TD]19,27 km

[/TD]

[TD]P01

[/TD]

[TD]P02 (+5,4 sek.)

[/TD]

[TD]P04 (+16,8 sek.)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]OS 13

[/TD]

[TD]Monte Lerno 2

[/TD]

[TD]59,13 km

[/TD]

[TD]P01

[/TD]

[TD]P09 (+2.13,8 min.)

[/TD]

[TD]P05 (+1.18,5 min

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2]Klasyfikacja ogólna

[/TD]

[TD]156,80 km

[/TD]

[TD]P01

[/TD]

[TD]P03 (+2.01,5 min.)

[/TD]

[TD]P04 (+2.37,8 min.)

[/TD]

[/TR]

</tbody>[/TABLE]

 

 

[TABLE=width: 631]

<tbody>[TR]

[TD=colspan: 3]Niedziela, 8 czerwca 2014

[/TD]

[TD]#1 Ogier

[/TD]

[TD]#2 Latvala

[/TD]

[TD]#9 Mikkelsen

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]OS 14

[/TD]

[TD]Cala Flumini

[/TD]

[TD]08,98 km

[/TD]

[TD]P07 (+14,5 sek.)

[/TD]

[TD]P03 (+3,2 sek.)

[/TD]

[TD]P02 (+1,9 sek.)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]OS 15

[/TD]

[TD]Castelsardo

[/TD]

[TD]14,00 km

[/TD]

[TD]P03 (+8,0 sek.)

[/TD]

[TD]P01

[/TD]

[TD]P04 (+8,9 sek.)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]OS 16

[/TD]

[TD]Tergu–Osilo

[/TD]

[TD]14,88 km

[/TD]

[TD]P03 (+7,9 sek.)

[/TD]

[TD]P01

[/TD]

[TD]P10 (+23,6 sek.)

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]OS 17P

[/TD]

[TD]Cala Flumini

[/TD]

[TD]08,98 km

[/TD]

[TD]P03 (+2,5 sek.)

[/TD]

[TD]P02 (+1,0 sek.)

[/TD]

[TD]P01

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2]Klasyfikacja ogólna

[/TD]

[TD]46,84 km

[/TD]

[TD]P01

[/TD]

[TD]P03 (+1.32,8 min.)

[/TD]

[TD]P04 (+2.39,3 min.)

[/TD]

[/TR]

</tbody>[/TABLE]

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Włoch – wyniki końcowe

 

01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 4:02.37,8 godz.

02. Mads Østberg/Jonas Andersson (N/S), Citroën + 1.23,1 min.

03. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 1.32,8 min.

04. Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N), Volkswagen + 2.39,3 min.

05. Elfyn Evans/Daniel Barritt (GB/GB), Ford + 4.41,8 min.

06. Martin Prokop/Jan Tománek (CZ/CZ), Ford + 6.05,3 min.

07. Henning Solberg/Ilka Minor (N/A), Ford + 7.15,8 min.

08. Robert Kubica/Maciej Szczepaniak (PL/PL), Ford + 12.19,0 min.

09. Lorenzo Bertelli/Mitia Dotta (I/I), Ford + 15.22,1 min.

10. Khalid Al-Qassimi/Chris Patterson (UAE/GB), Citroën + 16.49,3 min.

 

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Włoch – wyniki Power Stage

 

01. Andreas Mikkelsen/Ola Flřene (N/N), Volkswagen 5.39,7 min.

02. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 1,0 sek.

03. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen + 2,5 sek.

 

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Włoch – punktacja*

 

Kategoria kierowców

1. Sébastien Ogier, Volkswagen 138 punktów

2. Jari-Matti Latvala, Volkswagen 105 punktów

3. Mads Østberg, Citroen 66 punktów

4. Andreas Mikkelsen, Volkswagen 63 punkty

5. Mikko Hirvonen, Ford 40 punktów

6. Elfyn Evans, Ford 36 punktów

7. Kris Meeke, Citroen 32 punkty

8. Thierry Neuville, Hyundai 31 punktów

9. Martin Prokop, Ford 30 punktów

10. Henning Solberg, Ford 22 punkty

 

Kategoria konstruktorów

1. Volkswagen Motorsport 227 punktów

2. Citroën Total Abu Dhabi WRT 109 punktów

3. M-Sport 78 punktów

4. Volkswagen Motorsport II 64 punkty

5. Hyundai Motorsport 57 punktów

6. Jipocar Czech National Team 32 punkty

7. RK M-Sport WRT 18 punktów

8. Hyundai Motorsport N 4 punkty

 

Źródło: Volkswagen Group Polska


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
    • 1 Posts
    • 1987 Views

×