lukasz54 0 Zgłoś odpowiedź Napisano 28 Maj 2008 który rodzaj napędu jest najoszczędniejszy diesel, benzyna, czy lpg czy oplaca sie kupowac diesla? wszyscy mówią ze taki oszczędny a ropa idzie w góre, ze szok a jak jest z wrażeniami czym najlepiej sie jezdzi, znam ludzi co mówią "tylko TDI" Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi
Grzybek 0 Zgłoś odpowiedź Napisano 28 Maj 2008 no diesel ogolnie chyba lepszy jest , spalanie niewielkie przy sporych silnikach , mniej wiecej ten sam cykl spalania w miescie jak i w trasie , no i wytrzymalosc silnika a co do ceny to komentarza nie wymaga niestety Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi
lukasz54 0 Zgłoś odpowiedź Napisano 28 Maj 2008 no diesel ogolnie chyba lepszy jest , spalanie niewielkie przy sporych silnikach , mniej wiecej ten sam cykl spalania w miescie jak i w trasie , no i wytrzymalosc silnika a co do ceny to komentarza nie wymaga niestety tak ale oplaci sie kupic diesla? kozstuje wiecej ropa tez droższa jest sporo od benzyny a ma byc jeszcze drozsza najtańszy jest obecnie lpg rocznie robie 6-7tys km a gdzie jest wieksza frajda z jazdy? tz przyspieszenia i dynamika Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi
MorgothV8 0 Zgłoś odpowiedź Napisano 28 Maj 2008 Tylko benzyna Spalanie większe ale tańszy Tańszy w naprawie Prostszy w budowie Bardziej niezawodny Zakres obrotów duuużo większy A jak porównujecie do diesli to TDiesel do TBenz a Diesel do Bezn (wolnossaki) Elstyczność diesla to mit (niby moment obrotowy przy podobnej pojemności większy - oczywiście dla turbodiesla vs. wolnossąca benz, ale i tak przegrywa bo skrzynia ma mniejsze przełożenie czyli ostateczny moment na kołach mniejszy lub podobny) Cała oszczędnośc to mit Do tego klekocze,śmierdzi i dymi Ogólnie padaczka Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi
QJaw 0 Zgłoś odpowiedź Napisano 28 Maj 2008 Wg mnie nowe silniki diesla które teraz są produkowane są dobrymi i ciekawymi jednostkami mimo to nie chciałbym mieć klekota w osobówce wolę jednak benzynę. ropa teraz będzie drożeć bo na rynku jest bardzo duże zapotrzebowanie na nią także bedzie dużo droższa od benzyny bo przez kilka lat wszyscy ładowali się albo w diesla albo w LPG Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi
Dishman 0 Zgłoś odpowiedź Napisano 28 Maj 2008 Przy małych przebiegach i kupnie nowego samochodu faktycznie diesel się nie opłaca. Jest zbyt drogi. Inaczej się to ma w przypadku aut używanych, choć i tak jest tendencja, że diesel jest droższy (ale używane nie tak łatwo porównać, bo dochodzi przebieg, stan samochodu, itd, jego wcześniejsze użytkowanie). Instalacja gazowa to wydatek przynajmniej 2000 zł. Dobrze założona instalacja nie powinna zmniejszyć odczuwalnie mocy auta, a spalanie będzie większe. Jednak instalację trzeba pilnować i ciągle poprawiać. A co do diesla i benzyny i przyspieszania. Moim zdaniem kultura w dieslu jest zdecydowanie lepsza. Bardzo szybko łapie obroty, nie potrzeba robić redukcji przy wyprzedzaniu (np. z 80 do 120 na V biegu). Benzynę trzeba wkręcać na obroty, im wyższe tym większe spalanie. Mnie przeszkadza warczący jak zarzynana świnia silnik. Cenię sobie ciszę i spokój podczas jazdy. Diesle po prostu łatwiej wprowadzić na wyższą prędkość. A że benzyna przy prędkościach maksymalnych połknie diesla? Jak ktoś z uporem maniaka jeździ codziennie z prędkościami maksymalnymi, to jego sprawa - ja nie jeżdżę. Ale z tą niezawodnością to się tak nie zgodzę. Te stare diesle to i owszem, solidne, ale mułowate, ale czy nowe diesle są takie trwałe? Ojjj....... . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi
dabas 0 Zgłoś odpowiedź Napisano 29 Maj 2008 Według mnie to wszystko zależy czy samochód nowy czy stary ... Moi rodzice są szczęśliwymi posiadaczami Peugeota 307 SW diesel pracuje bardzo ładnie jest przejechane 80 tys samochód ma 3 lata i wszystko bardzo ładnie pracuje ani razu przez 3 lata nie było awarii silnika. Z tego co wiem to zawsze mieliśmy diesla raz tylko była benzyna z gazem ale to była makabra samochód palił 20 litrów benzyny i 30 gazu a przy częstej jeździe to był szok z tankowaniem, stare diesel e są głośne ale nie są awaryjne bynajmniej to chyba zależy od auta ... Miałem okazje jechać diesel ami typu : VW Passat ( stary ) Ford ( stary ) Peugeot 307 SW ( jak kto woli 3 letni to chyba nowy co ?? ) Peugeotem 806 ( stary ) <--- największa porażka benzyna. Oczywiście jeździłem już sporą ilością samochodów przeważnie jako pasażer ale to tylko przykłady ja polecam Diesela PoZdRo Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi
MorgothV8 0 Zgłoś odpowiedź Napisano 29 Maj 2008 "Diesel się łatwiej na obroty wkręca?" Masz na mysli turbo diesla vs turbobenzynę, czy porównujesz ze zwykłą benzyną To ja Ci powiem że turbo benzyna wkręca się lepiej od wolnossącego diesla i co? (Mówimy o tych samych pojemnościach) Diesle są droższe w zakupie i naprawach, bardziej zawodne (łatwiej się psują), gorzej brzmią, a ich "elastyczność" to mit, poczytaj o momencie obrotowym na silniku, na kołach, zakresie użytevcznym obrotów i PRZEDE WSZYSTKIM o przełożeniach skrzyni biegów. Policz co jest "elastyczniejsze" JEDYNĄ zaletą diesla jest małe zużycie paliwa i NIC więcej dosłownie NIC, ZERO, NULL Jeździłem i dieslem, i turbo dieslem, i benzyną i turbobenzyną i mam jako takie porównanie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi
Dishman 0 Zgłoś odpowiedź Napisano 29 Maj 2008 To ja Ci powiem że turbo benzyna wkręca się lepiej od wolnossącego diesla i co? (Mówimy o tych samych pojemnościach) Diesle są droższe w zakupie i naprawach, bardziej zawodne (łatwiej się psują), gorzej brzmią, a ich "elastyczność" to mit, poczytaj o momencie obrotowym na silniku, na kołach, zakresie użytevcznym obrotów i PRZEDE WSZYSTKIM o przełożeniach skrzyni biegów. Policz co jest "elastyczniejsze" Ta, tylko to wszystko rozbija się o odczucia końcowe. Miałem okazję jeździć Oplem Astrą II 1,7 DTI (bodajże 85KM). Na co dzień poruszam się Oplem Astrą II 1,4 16v (90 KM). Powiedzmy, że przyspieszenie jako takie oba auta mają podobne. Ale bardziej praktyczny okazuje się diesel. Wyobraź sobie bardzo popularną sytuację na drodze. Dojeżdżasz do TIRa i chcesz go wyprzedzić, czekasz na wolne miejsce. TIR jedzie 80-90 km/h. Dieslem po prostu wciskasz gaz i po chwili dostajesz kopniaka. W benzynie bez redukcji nic nie zdziałasz, a i tak kopa będziesz miał słabszego. Co z tego, że na autostradzie na długiej prostej diesel z benzyną nie ma żadnych szans. I takie porównanie w brzmieniu obu aut. Benzyna przy 3 tys. obrotów na III biegu ma 60 km/h Diesel przy 3 tys. obrotów też na III biegu - 80 km/h. Benzyną żeby jeździć dynamicznie trzeba kręcić w okolicach 4 tys. obrotów, a to już komfort dla ucha nie jest. [ Dodano: 2008-05-29, 17:00 ] To ja Ci powiem że turbo benzyna wkręca się lepiej od wolnossącego diesla i co? (Mówimy o tych samych pojemnościach) Diesle są droższe w zakupie i naprawach, bardziej zawodne (łatwiej się psują), gorzej brzmią, a ich "elastyczność" to mit, poczytaj o momencie obrotowym na silniku, na kołach, zakresie użytevcznym obrotów i PRZEDE WSZYSTKIM o przełożeniach skrzyni biegów. Policz co jest "elastyczniejsze" Ta, tylko to wszystko rozbija się o odczucia końcowe. Miałem okazję jeździć Oplem Astrą II 1,7 DTI (bodajże 85KM). Na co dzień poruszam się Oplem Astrą II 1,4 16v (90 KM). Powiedzmy, że przyspieszenie jako takie oba auta mają podobne. Ale bardziej praktyczny okazuje się diesel. Wyobraź sobie bardzo popularną sytuację na drodze. Dojeżdżasz do TIRa i chcesz go wyprzedzić, czekasz na wolne miejsce. TIR jedzie 80-90 km/h. Dieslem po prostu wciskasz gaz i po chwili dostajesz kopniaka. W benzynie bez redukcji nic nie zdziałasz, a i tak kopa będziesz miał słabszego. Co z tego, że na autostradzie na długiej prostej diesel z benzyną nie ma żadnych szans. I takie porównanie w brzmieniu obu aut. Benzyna przy 3 tys. obrotów na III biegu ma 60 km/h Diesel przy 3 tys. obrotów też na III biegu - 80 km/h. Benzyną żeby jeździć dynamicznie trzeba kręcić w okolicach 4 tys. obrotów, a to już komfort dla ucha nie jest. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi
MorgothV8 0 Zgłoś odpowiedź Napisano 29 Maj 2008 Oplem Astrą II 1,7 DTI (bodajże 85KM). Na co dzień poruszam się Oplem Astrą II 1,4 16v (90 KM). Jaaaasne, TURBO diesel vs WOLNOSSĄCA beznyna Jasne że niskie obroty będą mocniejsze w dieslu bo ma TURBO, poza tym pomijając nawet to, diesle podałeś 1,7 a benzynę 1,4 porównaj sobie np: Astra II 1,7 DTI z Audi A3 1.8T (oba z turbo) i co wtedy?? A jak chcesz porównywać z benzyną 1,4 wolnossącą to porównaj z Golfem Mk2 1.6D (bez turbo) i co wtedy?? Z tego co napisałeś wynika że silniki z TURBO mają mocniejszy dolny zakres obrotów - przecież to norma niezależnie czy Pb czy On..... A poza tym co z tego że diesel jest mocniejszy przy 3tys obrotów (na silniku) niż benzyna przy 3tys obrotów na silniku Jak diesel przy 3tys obrotów na ostatnim biegu ma powiedzmy 135 km/h a benzyna przy 3tys obrotów ma 100 km/h (i niższy bieg co daje większy moment na kołach) Ile razy trzeba pisać że Moment obrotowy na silniku NIE MA ZNACZENIA, wązny jest na KOŁACH Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi
lukasz54 0 Zgłoś odpowiedź Napisano 29 Maj 2008 Ile razy trzeba pisać że Moment obrotowy na silniku NIE MA ZNACZENIA, wązny jest na KOŁACH co tz na kołach, jaka to różnica koledzy to dlaczego wszyscy mówią ze diesle są elastyczne i dlaczego wszyscy kupują diesle TDI porównójmy raczej turbo diesla i benzyne zwykłą bo benzyna turbo doładowana moze ma mocy, ale pali duuuuuuuuuuzo więcej, no i duzo więcej kosztuje obecnie w 10letnich autach do diesla trzeba doplacic średnio 2 tys zł to tylko co kosztuje lpg Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi
MorgothV8 0 Zgłoś odpowiedź Napisano 29 Maj 2008 Więc dyskusja nie ma sensu 1) Dowiedz się o momencie nas kołach, bo moment na silniku to "łłłłłłchłyt maketinkowy" 2) N/A nie porównuje się z T - to bez sensu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi
radek1986 0 Zgłoś odpowiedź Napisano 29 Maj 2008 fakt faktem ropa jest droższa od benzyny ale niewielka a poza tym np. ropa w silniku 1.9TDi spala dużo mniej od benzyny Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi
lukasz54 0 Zgłoś odpowiedź Napisano 29 Maj 2008 fakt faktem ropa jest droższa od benzyny ale niewielka a poza tym np. ropa w silniku 1.9TDi spala dużo mniej od benzyny tak ale benzyne mozna przerobic na lpg!!! ie no diesel jest elastyczny na 100%! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi
bruno1110 0 Zgłoś odpowiedź Napisano 29 Maj 2008 duża benzyna też jest elastyczna pozatym w starym turbo dislu( z dużym przebiegiem i cięzkim traktowaniem) jak padnie nam turbo lub wtryskiwacze, to cała oszczędność wynikająca z mniejszego spalania pójdze sie .......je Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi
Dishman 0 Zgłoś odpowiedź Napisano 29 Maj 2008 Jasne że niskie obroty będą mocniejsze w dieslu bo ma TURBO, poza tym pomijając nawet to, diesle podałeś 1,7 a benzynę 1,4 O rany, jest silnik 1,6 16v ok 100 KM i różnicy specjalnie dużej nie ma. porównaj sobie np:Astra II 1,7 DTI z Audi A3 1.8T (oba z turbo) i co wtedy?? Taaa... silnik 80 KM i silnik o ile pamiętam 150 KM (o ile nie 180 KM) w autach o takiej samej masie (albo zbliżonej). a ile kosztuje A3 1,8T i Astra II 1,7 DTI? Mówmy o tym jak się to ma od strony praktycznej. Podobna cena, podobne osiągi. A poza tym co z tego że diesel jest mocniejszy przy 3tys obrotów (na silniku) niż benzyna przy 3tys obrotów na silniku Jak diesel przy 3tys obrotów na ostatnim biegu ma powiedzmy 135 km/h a benzyna przy 3tys obrotów ma 100 km/h (i niższy bieg co daje większy moment na kołach) To z tego, że chodzi o komfort jazdy, rzadsze sięganie po lewarek w autach tej samej klasy za podobną kwotę. Nie wiem jaki diesel ma na najwyższym biegu przy 135 km/h 3 tys. obrotów. Ja wolę auta które zbierają się "z dołu", nie lubię wysokich obrotów w żadnym aucie, a diesle właśnie to zapewniają. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi
dabas 0 Zgłoś odpowiedź Napisano 30 Maj 2008 Porównajmy jeszcze spalanie pomiędzy dieslem a benzyną. Każdy kto ma diesla mówi jakie ma średnie spalanie i jaką samochód ma moc a także moment obrotowy myślę, że tak będzie lepiej Diesel : - VW Passat średnie spalanie 5 litrów ... ( to zależy jak kto jeździ ) mocy silnika nie pamiętam, nie był często u mechanika - Peugeot 307 SW średnie spalanie 5/6 litrów ... moc, 90 Koni Mechanicznych, nie wiem jaki ma moment obrotowy .... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi
MorgothV8 0 Zgłoś odpowiedź Napisano 30 Maj 2008 Taaa... silnik 80 KM i silnik o ile pamiętam 150 KM (o ile nie 180 KM) w autach o takiej samej masie (albo zbliżonej). a ile kosztuje A3 1,8T i Astra II 1,7 DTI? No i co wina benzyny że przy podobnej pojemności (1.8 vs 1.7 w DTI) ma 150 KM a 1.7 ma 80?? Są Twoim zdaniem nieporównywalne??? Przykro mi bo to bezpośredni rywale i dopiero TUTAJ możesz porównywać Pb vs ON, a Ty nie chcesz bo ten przykład pokazuje właśnie przewagę Pb (mówimy o obu silnikach z TURBO) Jak już nie raz mówiłem, T z T i wolnossak z wolnossakiem wtedy jest rozmowa, pojemności też zblizone bo to o to chodzi A jak Ty uparcie porównujesz 1.7 diesla z Turbo z wolnossącą 1,6 nawet benzyną to nie dziwne że diesel wydaje Ci się elastyczniejszy, ale powtarzam jeszcze raz to TURBINA daje Ci "elastyczność" a nie silnik diesla, przejedź się dieslem BEZ turbo to zniknie Ci ta elastyczność, przejedź się benzyną w TURBO to nie uwierzysz że to 1,5 razy mniejsza pojemność niż taki sam TDI a jedzie jak wariat Inny przykład 2,7 BiT (biturbo) v.s 3.0 TDI (bardzo podobne), przekonaj się co wygra jeszcze inny 4.2 BiTurbo (RS6) vs. 4.2 TDI (podobnie) jeszcze inny 1.8T (stary jak świat np 150 KM) vs najnowsze super TDI 2.0 (ten mocniejszy 170KM) - dopiero tu jest w miarę podobnie, chociaż moim zdaniem dalej diesel daje dupy Porównaj nawet !! Punto 1.1 z 1.6D (bez turbo) i co?? też benzyna go zgnoi TYLKO i WYŁĄCZNIE w każdym przypdaku diesel mniej pali - to wszystko co ma do zaoferowania Weżmy teraz np 1.9 TDI po MAX czipie 1.9 TDI 150 KM, 315 Nm I seryjne 1.8T 150 KM, ZALEDWIE 210 Nm Jak widać moc ta sama, ale moment obrotowy w dieslu 1,5 większy Więc NIBY elastyczniejszy ALE Diesel ma przy 100 km/h 2100 RPM (co daje około 200 km/h max przy około 4200 RPM) Benzyna ma 100 km/h 3000 RPM (co daje 200 km/h max przy 6000 RPM) Teraz policzmy "z jaką siłą ciągną koła" Silnik benzynowy musi zrobić 3000/2100 ~= 1,5 razy tyle obrotów aby jechać z tą samą prędkością, co oznacza ma 1,5 razy większe przełożenie skrzyni biegów, co dalej oznacza że przełożenie na koła ma 1,5 raza większe Czyli na koła w dieslu idzie 315 Nm x przełożenie Czyli na koła w benzynie idzie 210 Nm x przełożenie x 1,5 = 315 x przelozenie (czyli TO SAMO CO W DIESLU) Benzyna mimo 210 Nm tylko (na silniku) ale za to z większym przełożeniem skrzyni biegów ma TAKĄ SAMĄ siłę ciągu co diesel, za to od 2000 RPM do 6200 a nie jak w dieslu od 1700 do 4000 (mniej wahlować biegami trzeba) Jedyne co więcej pali - to nie ulega wątpliwości W formule F1 masz obroty około 18000 RPM, (zwykłe benzyny do 6000) co oznacza 3 razy takie przełożenie można zastosować Więc mimo silnika 3,0 bez turbo który niech ma 350 Nm (więcej nie ma), daje to na kołach jak wolnoobrotowy silnik mający !!!! ponad 1000 Nm, inna sprawa że nie jedzie poniżej 10000 RPM ale to akurat inna bajka A diesel?? Diesel nawet nie ma co marzyć o zwiększaniu obrotów ponad 4500 RPM (po prostu gnój nie nadąża się spalać) - benzyna ma przynajmniej taką opcję A że diesel jest elastyczniejszy od benzyny (wolnossącej) wynika z PRZEBIEGU momentu obrotowego (dość płaski i wysoki za sprawą TURBINY), w wolnossącej benzynie moment pojawia się na wysokich obrotach (bo nie ma turbo), w wolnossącym dieslu praktycznie brak tego momentu wszędzie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi
DAREK2218 0 Zgłoś odpowiedź Napisano 30 Maj 2008 Ja powiem tak każdy kupuje TDI bo zwykły diesel już nie ma przyspieszenia, a zwykły benzyniak bez problemu w osiągach konkuruje z TDI(mowa o tych samych pojemnościach), TDI do Turbo benzyny nie ma polotu , jeżeli kupować starszy to lepiej benzyniak bo w starszym dieslu już może sie cos sypać a to drogie rzeczy więc nie ma sensu Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi
lukasz54 0 Zgłoś odpowiedź Napisano 30 Maj 2008 i tak nie planuje sprzedawac auta które zamierzam kupic to moze inaczej którym autem sie lepiej jezdzi np ebnzyna 1,8 115km czy diesel 1,9 90km no i ok ale turbo benzynę bardoz trudno spotkach w autach, jest ich mało a turbo dieslów jest bardzo duzo bo i nie mówmy o turbo benzynie bo ona na pewno pali jak cholera np porównajmy audi a4 (to najstarsze do 17-18tys zł) silnik TDI 90KM, TDI 110KM czy wolnossąca benzyna 1,6 101KM, 1,8 125KM jak te silniki sie sprawują, który najlepszy Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi
Dishman 0 Zgłoś odpowiedź Napisano 30 Maj 2008 No i co wina benzyny że przy podobnej pojemności (1.8 vs 1.7 w DTI) ma 150 KM a 1.7 ma 80?? Są Twoim zdaniem nieporównywalne???Przykro mi bo to bezpośredni rywale i dopiero TUTAJ możesz porównywać Pb vs ON, a Ty nie chcesz bo ten przykład pokazuje właśnie przewagę Pb (mówimy o obu silnikach z TURBO) Tak są nieporównywalne, bo generalnie trudno porównywać Opla do Audi. Ceny nowego A3 zaczynają się od ok. 80-90 tys. zł, ceny Astry III - od ok. 50 tys. zł. Między samochodami jest różnica klasy. Ja mówię o porównywaniu praktycznym. Dwa popularne auta z podobną mocą w mniej więcej takiej samej cenie. Diesel jest bardziej praktyczny od benzyny, ale benzyna ciągle króluje w rajdach. TYLKO i WYŁĄCZNIE w każdym przypdaku diesel mniej pali - to wszystko co ma do zaoferowania Ma do zaoferowania kompletną praktyczność. Zdecydowanie lepsza kultura pracy, poczucie większej mocy, sprawne wyprzedzanie, mniejsze spalanie (dla kogoś kto sam tankuje swoje auto ma to jednak gigantyczne znaczenie). Co mi z turbo benzyny skoro ta spali swoje? Co mi po przewadze w maksymalnej prędkości zwykłej benzyny, skoro polskie drogi nie pozwalają na osiąganie V-maxów? Poza tym piszesz o momencie obrotowym na kołach, przytaczając w sumie jedną zasadę - benzyna potrzebuje wejść na obroty i wtedy jest dynamiczna. ameryki nie odkryłeś, bo już wcześniej o tym pisałem. Pytanie czy ktoś lubi jeździć benzyną na 6 tys. obrotów i jaka jest wtedy kultura pracy. Szczerze mówiąc, mnie szkoda silnika na takie zabawy. A ścigając się z dieslowską Astrą faktycznie dam radę za nią nadążyć, ale muszę wchodzić na bardzo duże obroty. I w tym problem. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi
lukasz54 0 Zgłoś odpowiedź Napisano 31 Maj 2008 1. decydowanie lepsza kultura pracy kultura pracy i diesel????????? 2. dla kogoś kto sam tankuje swoje auto ma to jednak gigantyczne znaczenie masz racje ale porównując turbo diesla do zwykłej benzyny to taniej wyjdzie benzyna bo mozna ją przerobic na gaz, a diesel co z tego ze spali 5l jak 1l tosztuje drożej niz benzyna, a gaz kosztuje bardzo malo... no i diesel jest duuuuuzo drozszy w zakupie 3. TDI 90KM, TDI 110KM czy wolnossąca benzyna 1,6 101KM, 1,8 125KM jak te silniki sie sprawują, który najlepszy Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi
Dishman 0 Zgłoś odpowiedź Napisano 31 Maj 2008 kultura pracy i diesel????????? W przypadku jazdy - jak najbardziej tak. Diesla nie trzeba katować wysokimi obrotami, dieselem lepiej się wyprzedza, itd. Na wolnych obrotach jasne, że diesel jest gorszy. masz racje ale porównując turbo diesla do zwykłej benzyny to taniej wyjdzie benzyna bo mozna ją przerobic na gaz, a diesel co z tego ze spali 5l jak 1l tosztuje drożej niz benzyna, a gaz kosztuje bardzo malo... no i diesel jest duuuuuzo drozszy w zakupie Instalacja też kosztuje, a nie można jej raz założyć i zapomnieć, trzeba co jakiś czas ją kontrolować i poprawiać. Faktycznie obecnie ceny zarówno ON jak i PB są szalone, ale nie sądzę, żeby taki stan miał długo miejsce. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi
M4NHUNT 0 Zgłoś odpowiedź Napisano 31 Maj 2008 JA popieram diesla , ktos kiedys napisal ze diesle to traktory bez mocy , o_0 lol to tem ktos nie widzial prawdziwych diesli . mialem bmw 530D m-sport w automacie , wyciagala 230koni przed a 270 koni po chip tuningu. . bmw 528i (benzyna) nie miala szans do mojej , a wiec nie uwazam ze diesle sa wolowate , tew stare , moze tak ale te po 2000 sa naprawde dobre i je polecam . oczywiscie nie wszystkie , ale niemieckie : TAK [ Dodano: 2008-05-31, 17:01 ] diesel jest gorszy oj chyba nie widziales mojej bmw <czytaj post powyzej> Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi
Dishman 0 Zgłoś odpowiedź Napisano 31 Maj 2008 oj chyba nie widziales mojej bmw W sensie, że cicha? Sąsiad ma BMW 320d (E46), jak odpali zimą i auto postoi na wolnych obrotach, to ja jego pracę słyszę na III piętrze... . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi