Skocz do zawartości
KM7StyleR

Jak najlepsze osiągi i prowadzenie do 30 tyś - jaki kupić samochód?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Od dawna przymierzam się do zakupu auta, interesuje mnie temat wyścigów samochodowych. Chciałbym móc się pościgać na torach w Polsce oraz w Niemczech (często bywam tam u rodziny). Jak wiadomo potrzeba do tego odpowiedniego sprzętu icon_smile.gif Moje wymogi to jak najlepsze osiągi, niska masa auta, bezawaryjność na akceptowalnym poziomie oraz w miarę (podkreślam, ponieważ wiem, że nie jest to możliwe) niskie koszty utrzymania. Chciałbym aby auto nie paliło np: 18l przy spokojnej jeździe. Myślałem nad autami takimi jak Mazda RX8 w wersji 231, BMW M3 E36/E46 (jeżeli budżet by pozwolił i trafiła się okazja), na tym przykładzie doskonale widać te koszta utrzymania, o których wspominałem, otóż BMW pali o wiele mniej od owej Mazdy, będą mniejsze problemy z częściami, naprawą i do tego jest mocniejsze, ale jak wiadomo znacznie droższe. Do głowy przyszło mi także BMW M5 E39 oraz Audi S4/S6, Corvette C4, Ford Mustang, Subaru Impreza STI oraz Mitsubishi Lancer Evo (wersja zależnie od okazji, na jaką starczy pieniążków) . Poza seryjnymi autami myślałem także o tuningu, chciałbym kupić najzwyklejszą BMW 3 z jakimkolwiek silnikiem w niskiej cenie, zrobić swapa i uturbić ją, czy taki zabieg pozwoliłby zdziałać więcej do wspomnianej przeze mnie kwoty? Jak ze spalaniem aut z turbo? Dodam, że auto również będzie przeznaczone do zwykłej jazdy: do pracy itd. Nie wyobrażam sobie utrzymywania dwóch aut, tylko dlatego że moje spala zbyt dużo icon_smile.gif Dlatego koszty utrzymania także mają znaczenie. Z góry dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam!

 


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jeżeli znajdziesz zadbane 334 to spokojnie bierz,budżet pozwala Ci na naprawdę piękną sztukę z najmocniejszym silnikiem. Nie są to awaryjne modele,wręcz przeciwnie i do tego masz bardzo szeroki dostęp do części,które nie są szczególnie drogie w przeciwieństwie do Subaru czy Mazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Z aut które wymieniłeś to tak naprawdę tylko Impreza i EVO nadają się do ścigania przy sensownych warunkach jazdy codziennej... RX8 zabije Cię kosztami serwisowymi, BMW wydaje się ok ale nie oszukujmy się że łatwo znaleźć oryginalną M'kę w dobrym stanie za takie pieniądze...

 

Pamiętaj też o tym ile będziesz wydawał na hamulce i opony (zwykle jeden komplet klocków i opon na jeden/dwa dni torowe)

 

Co do uturbiania i kosztów... SAAB 9-3 II 2.0T który fabrycznie ma turbo i 150-210KM kosztując w zakupie średnio 20tysi (mniej więcej 10latek) wymaga ok 10tysi na zrobienie 300koni (wtryski,turbina,IC,sprzęgło,soft,serwis olejowy), a 350+ to już wydatek 20-30tysięcy (kute tłoki i ogólne przygotowanie silnika+elementy jak wcześniej, tyle że inne param.) do ceny zakupu. A jest to jedno z najtańszych we wzmacnianiu aut.

Oczywiście są tacy co za 3-5tysięcy zrobią swapa i jeszcze uturbią ;) tylko ile to pojeździ, zwłaszcza przy upalaniu.

 

Mój typ - lancer...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Popatrz na jakieś Hot Hatche typu Golf V GTI, Clio RS. Moc około 200KM, niska masa, sensowne koszty utrzymania i możliwość rozwoju ;) Ewentualnie Saaba jak podał kolega wcześniej albo z mocniejszych i w 4x4 - Volvo S60R, taki odpowiednik M3 ale trochę tańszy.

Wszystkie BMW jakie podałeś w tym budżecie są nierealne. Opcja kupna słabszej i swapa jeszcze gorsza, jeśli ma to być zrobione porządnie :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
    • 8 Posts
    • 8393 Views
    • 2 Posts
    • 1199 Views
    • 1 Posts
    • 2233 Views
    • 267 Posts
    • 103258 Views
    • Gość Administrator
    • Gość Administrator
    • 1 Posts
    • 4522 Views

×