Skocz do zawartości
grzegorz1805

gaz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem jak mogę sprawdzić ile gazu mi spala samochód apel astra 1,6 93r bo zatankowałem do pełna i po przejechaniu 170 km zaświeciła mi się rezerwa dodam że pojemność zbiornika 40 litrów troszkę za dużo według mnie czy trzeba wyregulować czy co proszę o pomoc :wsciekly:


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
jak mogę sprawdzić ile gazu mi spala samochód

 

Tak jak z paliwem...

 

1. tankujesz do pełna

2. spisujesz licznik km / lub zerujesz licznik kasowalny

3. przejeżdzasz najlepiej z 200km (na pewno ponad 100)

4. tankujesz do pełna i zapisujesz ile litrow weszło

5. spisujesz licznik i odejmujesz od tego poprzedni stan / spisujesz licznik kasowalny

 

 

dzielisz ilość zatankowanego paliwa przez przejechany dystans w setkach km. (np. jeśli na 42 litrach przejechałeś 260km to dzielisz 42 przez 2,6) i masz spalanie w litrach na 100km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
przejeżdzasz najlepiej z 200km (na pewno ponad 100)

4. tankujesz do pełna i zapisujesz ile litrow weszło

 

niestety gaz ma zmienną objętość, więc ta metoda nie zadziała. najlepiej wyjeździj gaz do zera, potem zalej na przykład do pełna i zobacz ile robisz na pełnej butli. potem jakoś z proporcji obliczysz

 

ewentualnie tankuj o tej samej porze dnia lub nocy i koniecznie na tej samej stacji i wtedy metoda kolegi powinna być wiarygodna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
niestety gaz ma zmienną objętość

 

ale PV=const

 

Czyli przy tankowaniu do stałego ciśnienia (w treorii na każdej stacji powinno być takie same, w praktyce gdy tankujemy z tego samego dystrybutora) objętość która zmieści się w zbiorniku będzie taka sama. Ciśnienie atmosferyczne nie ma praktycznie żadnego wpływu bo gaz jest wtłaczany, podobnie temeratura - owszem między latem a zimą może być pewna różnica, ale w normalnych warunkach wnętrze butli ma praktycznie stałą temperaturę więc i to nie zmienia ciśnienia gazu w zbiorniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

to tak samo teoretycznie gaz powinien mieć ten sam skład i teoretycznie nie ważne na której stacji tankujesz... a jednak są takie stacje, że nie da się jechać ;)

 

w zależności od ciśnienia tankowania zawór odbija w różnych momentach... wiele jest ciekawostek i na dobrą sprawę najwięcej kanciarzy przeszło na gaz, bo tego nie wykryjesz... moim zdaniem nie da się dokładnie i wiarygodnie zmierzyć spalania gazu. pracowałem jako tankujący gaz i naprawdę sporo na oczy widziałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

rozumiem, że podważasz równanie przytoczone przez kolegę powyżej - niepotrzebnie bo to prawda.

tak samo teoretycznie gaz powinien mieć ten sam skład i teoretycznie nie ważne na której stacji tankujesz

to teoria, która nie ma pokrycia w praktyce. Jeśli chcesz w miarę dokładnie zbadać spalanie gazu, to choćby z powodu powyżej, tankuj na tej samej stacji.

w zależności od ciśnienia tankowania zawór odbija w różnych momentach

no to tankuj na tej samej stacji. Tam ciśnienie tankowania oraz zawór będą miały cały czas podobne parametry niż jakbyś tankował na różnych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

grzegorz1805, ile minęło od ostatniej wymiany filtra powietrza, świec i przewodów i tym podobnych? to też ma wpływ na spalanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

miesiąc temu wymieniałem ale byłem na regulacji i jest jakiś inny ten silnik po przełączeniu się na gaz na zimnym auto niema mocy Jak dodaje pedał gazu tak szybciej to lekko sie dusi i czasami szarpie. ale gdy go popuszczę to auto zaczyna przyspieszać :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

teoretycznie do 40 stopni może się buntować, ale w praktyce nie powinno tak byc. możliwe, że po prostu jest źle wyregulowany i dostaje za dużą dawkę gazu. jeśli gazownika jesteś pewny, to można sprawdzić szczelność dolotu, czy żadna rura nie jest pęknięta i nie łapie lewego powietrza. może jakiś przewód podciśnieniowy się wysunął


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

grzegorz1805, jeśli samochód ma elektroniczny wtrysk paliwa, to sterownik może łapać błędy z powodu zmiany paliwa (zmiana temperatury spalin itp...)

 

jeśli i u ciebie jest taki wtrysk, to przełączenie na benzynę mogło ustabilizować pracę sterownika i jazda na gazie była możliwa. większość instalacji ma tzw. emulację wtrysku o ile się nie mylę i jeśli dzieją się takie rzeczy, to albo regulacja, albo usterka. takie jest moje zdanie ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×