Skocz do zawartości
Skori

Dodge Charger II (1968-1970)

Rekomendowane odpowiedzi

Dodge Charger II

 

 

Dodge Charger był odpowiedzią Dodge’a na nową modę samochodów typu muscle car zapoczątkowaną przez Pontiaca GTO. Bazą dla Chargera był średniej wielkości Dodge Coronet oparty na płycie podłogowej Chrysler B-body. Pierwszy model zjechał z taśm produkcyjnych w 1966 roku, cechował się 2-drzwiowym nadwoziem typu fastback. Produkcję Chargera zakończono w 1978, powstały cztery generacje modelu. Ostatnia z nich oparta została na Chryslerze Cordoba.

 

II generacja:

 

Dodge Charger '1968:

Dodge_Charger_1968.jpeg

 

Dodge Charger R/T '1968:

Dodge_Charger_R_naT_1968.jpeg

 

1968

W roku 1968 cała gama modeli opartych na płycie podłogowej Chrysler B-body została przeprojektowana. Chrysler przy projektowaniu nadwozia wykorzystał nowy nurt stylistyczny coke bottle. Wnętrze pojazdu zostało zmienione. Podstawowym źródłem napędu był silnik V8 318 o mocy maksymalnej 233 KM (172 kW) i momencie obrotowym 461 Nm. Jednostka V8 6.3 (383) dostępna była w wersji z gaźnikiem 2-gardzielowym (moc 294 KM, moment obrotowy 529 Nm oraz 4-gardzielowym (moc 335 KM, moment 576 Nm). Osiągi wersji 426 HEMI i 440 pozostały niezmienione. Rozstaw osi wynosił 2972 mm, długość nadwozia zaś 5283 mm. Od połowy roku 1968 dostępny był silnik R6 3.7 (225) o mocy 147 KM (108 kW) i momencie obrotowym 292 Nm. W roku 1968 zaprezentowano także wersję Charger 500 - cechowała się ulepszoną aerodynamiką nadwozia, dostępna była tylko z silnikami V8 440 i 426 HEMI.

 

Dodge Charger R/T 426 Hemi '1968:

Dodge_Charger_RT_426_Hemi_1968_1.jpeg

 

Dodge_Charger_RT_426_Hemi_1968_2.jpeg

 

1969

Dla rocznika 1969 przygotowano zestaw niewielkich zmian, główną z nich było przestylizowanie przedniego grilla. Moc jednostek napędowych pozostała niezmieniona. Bazowy źródłem napędu był silnik R6 3.7 (225). W 1969 Dodge rozpoczął testy wersji Charger Daytona - cechowała się ona nadwoziem z przedłużoną o 18 cali (460 mm) przednią częścią, charakterystycznym noskiem. Jako podstawowe źródło napędu służył silnik V8 440, opcjonalnie dostępny był 426 HEMI.

 

Dodge Charger '1969:

Dodge_Charger_1969.jpeg

 

Dodge Charger R/T '1969:

Dodge_Charger_RT_XS29_1969.jpeg

 

Dodge Charger Daytona HEMI '1969:

1969_Dodge_Charger_Daytona_Hemi_1.jpeg

 

1969_Dodge_Charger_Daytona_Hemi_2.jpeg

 

1970

Rocznik 1970 charakteryzował się przestylizowanym pasem przednim nadwozia oraz nieznacznie odświeżonym wnętrzem. Nowością była wersja V8 440 Six-Pack wyposażona w silnik o mocy 396 KM (291 kW) i momencie obrotowym 664 Nm zasilany przez trzy 2-gardzielowe gaźniki.

Źródło: Wikipedia

 

Dodge Charger 500 '1970:

Dodge_Charger_500_XP29_1970.jpeg

 

Dodge Charger RT SE '1970:

Dodge_Charger_RT_SE_XS29_1970_1.jpeg

 

Dodge_Charger_RT_SE_XS29_1970_2.jpeg

 

Dodge_Charger_RT_SE_XS29_1970_3.jpeg

 

Dodge Charger RT 426 Hemi '1970:

Dodge_Charger_RT_426_Hemi_XS29_1970.jpeg


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
    • 1 Posts
    • 1555 Views
    • 1 Posts
    • 3715 Views
    • 2 Posts
    • 5527 Views
    • 2 Posts
    • 5237 Views
    • 1 Posts
    • 5791 Views

×