Skocz do zawartości
taszar

Chevrolet SS (2014): Sportowy sedan z wyścigowym DNA

Rekomendowane odpowiedzi

2014-Chevrolet-SS-001-medium.jpg

 

Daytona, Floryda. Nowy model SS, jako pierwszy od 1996 roku tylnonapędowy sedan Chevroleta z silnikiem V8, został zaprojektowany z myślą o dynamicznej jeździe zarówno po ulicach, jak i na torze. Chevrolet SS (rok modelowy 2014) został w ubiegły weekend zaprezentowany na torze Daytona International Speedway. Wydarzenie to zbiegło się z debiutem wyścigowej wersji SS podczas NASCAR Daytona 500.

„Choć reputacja marki Chevrolet została w sporej części zbudowana na mocnych, dynamicznych, tylnonapędowych sedanach, od 17 lat nie mieliśmy takiego auta w naszej ofercie”, wyjaśnia Mark Reuss, prezes General Motors North America. „Nowy Chevrolet SS wypełnia tę lukę i robi to lepiej niż jakikolwiek wcześniejszy model w bogatej historii marki. Wygoda, funkcjonalność, przestronność oraz mocny silnik V-8 czynią z Chevroleta SS ofertę kompletną, dla której trudno byłoby dziś na drogach znaleźć godnych konkurentów”.

Chevrolet SS korzysta ze sprawdzonego w wyścigach układu napędowego tylnej osi, który znany jest między innymi z modeli Camaro, Caprice oraz Holden VF Commodore.

Nowego Chevroleta SS napędza silnik V-8 LS3, który ma generować 415 KM mocy oraz 563 Nm momentu obrotowego. Wykorzystywana również w modelu Corvette jednostka LS3 ma pojemność 6,2 l, czyli więcej niż 5,5 litrowe silniki V-8 konkurentów Chevroleta SS NASCAR.

Silnik LS3 sprzężono z sześciostopniową przekładnią automatyczną, ale biegi zmieniać można również ręcznie za pomocą manetek przy kole kierownicy. Dzięki bardzo dynamicznemu przełożeniu przekładni głównej (3,27), Chevrolet SS od 0 do 100 km/h rozpędza się w około 5 sekund, co sprawia, że jest jednym z najszybszych sedanów na rynku.

Aby samochód równie łatwo pozwalał się prowadzić i zatrzymać, Chevroleta SS wyposażono w sportowo zestrojone podwozie, które obejmuje:

 

  • Układ zawieszenia oparty na kolumnach MacPhersona z przodu oraz niezależnej konstrukcji wielowahaczowej z tyłu
  • Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektronicznym, dostrojony do sportowego stylu jazdy
  • Montowany standardowo układ hamulcowy firmy Brembo z wentylowanymi tarczami o średnicy 355 mm oraz dwuelementowymi, czterotłoczkowymi zaciskami z przodu
  • Felgi ze stopu metali lekkich ze sportowym ogumieniem Bridgestone (przód: felgi w rozmiarze 19 x 8.5 z oponami 245/40ZR19; tył: felgi w rozmiarze 19 x 9.0 z oponami 275/35ZR19).

Samochód prowadzi się pewnie dzięki niemal idealnie równemu rozkładowi masy na przód i tył (50/50) oraz obniżonemu środkowi ciężkości. Osiągnięcie takich wartości było możliwe między innymi za sprawą aluminiowej pokrywy silnika i bagażnika, które ważą o 30% mniej niż gdyby wykonane były z paneli stalowych.

„Chcieliśmy stworzyć samochód, który podczas pokonywania zakrętów zachowywałby świetną przyczepność oraz precyzję prowadzenia i jednocześnie oferował najwyższy komfort podróżowania”, wyjaśnia David Leone, główny inżynier GM ds. projektów globalnych. „W dużej mierze udało się to dzięki wypracowaniu idealnego rozkładu masy oraz za sprawą nisko umieszczonego środka ciężkości. W efekcie pojazd oferuje wysoki komfort podróżowania podczas jazdy autostradą oraz świetne właściwości jezdne i doskonałą charakterystykę prowadzenia podczas pokonywania ciasnych zakrętów”.

Stylistyka modelu SS również stanowi połączenie dynamiki i wygody.

„Z której strony by nie spojrzeć, nadwozie Chevroleta SS podkreśla moc i osiągi”, zauważa John Cafaro, kierownik ds. stylistyki modeli osobowych i klasy crossover Chevroleta. „Samochód posiada sylwetkę o dynamice typowej dla tylnonapędówek, a stylistyka nadwozia i wnętrza, idealnie odzwierciedla osiągi mocnego silnika V-8”.

Muskularną, sportową sylwetkę SS podkreśla również duży rozstaw osi. W przedniej części nadwozia uwagę przykuwa wyraziste przetłoczenie na aluminiowej masce silnika, które zdradza drzemiącą pod nią moc. Wąski, opadający zarys tylnej części karoserii odpowiada za poprawę właściwości aerodynamicznych samochodu. Całości dopełniają liczne detale klasy premium, takie jak elementy chromowane, przednie reflektory HID (wyposażenie standardowe) oraz diodowe światła do jazdy dziennej.

Przestronne wnętrze modelu SS bez problemu pomieści 5 osób, zapewniając 106 cm miejsca na nogi z przodu oraz 99 cm z tyłu. Standardowe wyposażenie obejmuje skórzaną tapicerkę siedzeń oraz regulowane elektrycznie w ośmiu płaszczyznach przednie fotele kubełkowe z dodatkowym podparciem bocznym. Na desce rozdzielczej wykonanej z miękkiego, przyjemnego w dotyku materiału umieszczono wyraziste logo modelu SS. Uwagę zwracają również liczne chromowane wstawki w dwóch odcieniach – satynowym i jasnym chromowanym. W nocy wnętrze oświetlane jest chłodnym, niebieskim światłem.

W konsoli środkowej znajdziemy przełączniki systemu multimedialnego, klimatyzacji oraz inne przełączniki. Chevrolet SS oferuje bardzo długą listę wyposażenia standardowego, które obejmuje między innymi:

 

  • Kolorowy wyświetlacz dotykowy w desce rozdzielczej, obsługujący technologię Chevrolet MyLink oraz najnowszą generację układu nawigacji satelitarnej
  • Markowy zestaw audio firmy Bose® z dziewięcioma głośnikami
  • Kolorowy wyświetlacz przezierny HUD
  • System uruchamiania silnika przyciskiem
  • System kontroli stabilności StabiliTrak
  • Układ ostrzegający o ryzyku kolizji czołowej (FCA)
  • Układ ostrzegający przed niezamierzoną zamianą pasa ruchu (LWD)
  • System ostrzegający o obiektach w tzw. martwym polu
  • Kamerę cofania systemu Rear Cross Traffic Alert.

Chevrolet SS to również pierwszy model marki, który oferuje system automatycznego pakowania (Automatic Parking Assist), wykorzystujący układ czujników ultradźwiękowych do wykrywania odpowiednich miejsc parkingowych. Kierowca operuje jedynie pedałem gazu, hamulca oraz dźwignią zmiany biegów. Podczas parkowania kontrolę nad kierownicą samochodu przejmuje system Automatic Parking Assist.

Chevrolet SS 2014 pojawi się w sprzedaży w USA w czwartym kwartale 2013 roku. Nowy Chevrolet SS dołączy do modeli Corvette oraz Camaro, które w ostatnich dwóch latach uczyniły Chevroleta najpopularniejszym producentem samochodów sportowych w Ameryce.

 

źródło: General Motors

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
    • 1 Posts
    • 853 Views
    • 3 Posts
    • 6685 Views
    • 1 Posts
    • 3458 Views
    • 2 Posts
    • 6182 Views
    • 2 Posts
    • 5248 Views
    • 2 Posts
    • 5517 Views

×