Skocz do zawartości
Kryplos

Bmw 5 E34 -opis i dane techniczne

Rekomendowane odpowiedzi

BMW 5 E34

BMW_E34_520i.jpg
Współcześnie piątka istnieje na rynku od 1988 roku, odpowiednio bogata jest więc oferta używanych modeli tej serii. Nie bez wpływu na ten stan rzeczy pozostaje ponadto fakt, że kryzys sprzedaży w branży samochodowej stosunkowo mocno dotknął modeli zaliczanych do wyższej klasy średniej. BMW "piątkę" nie jest więc łatwo zbyć, co czyni sprzedających bardziej skorymi do dyskusji na temat obniżenia ceny.
Hasło na dziś brzmi więc: "kupować!", zwłaszcza że nabycie BMW średniej klasy jest niemal zawsze trafioną inwestycją. Jakość karoserii jest znacznie lepsza niż w BMW "trójce", zaś pod względem komfortu i właściwości jezdnych "piątki" są po prostu wzorowe - ich układ jezdny należy do najlepiej zestrojonych w tej klasie aut. Łatwość prowadzenia, wspaniałe zachowanie na zakrętach - wszystko to czyni jazdę BMW prawdziwie przyjemną.
Bogata jest gama oferowanych silników. Dla kogo największe znaczenie ma moc, sięgnie przede wszystkim do jednostek sześciocylindrowych, wykonanych w technice czterozaworowej, które cieszą się sławą niezawodnych. Ale również starsza generacja silników z jedynie dwoma zaworami na cylinder stanowi interesującą ofertę, gdyż pod względem kultury pracy przewyższają one nawet swych mocniejszych i bardziej skomplikowanych technicznie następców.
Szczególną rolę odgrywa stary silnik o sześciu cylindrach i 3,5 litra pojemości, który w nowych modelach ustąpił miejsca jednostce V8. Do jego zalet nalezą bardzo dobre osiągi i wspaniała kultura pracy. Na rynku samochodów używanych modele 530i oraz 535i trudno sprzedać, stąd dobra okazja do wynegocjowania przez kupującego korzystnej ceny. Sześciocylindrowe silniki w układzie rzędowym zużywają jak na dzisiejsze wymagania, nieco za dużo paliwa, jednak za kupnem bardziej przemawiają wymienione wyżej argumenty.

W 1991 roku wszystkie E34 otrzymały wewnętrzne chłodzenie powietrzne tylnych tarcz hamulcowych, centralny zamek i wspomaganie kierownicy.
BMW E34 M5

Jesienią 1991 roku rozpoczęto produkcję wersji nadwoziowej kombi touring.

BMW E34 był produkowany z przeznaczeniem na pięć rynków: europejski, japoński, tajlandzki, amerykański oraz południowoafrykański.

Rynek europejski
1987 marzec 535i sedan
1987 czerwiec 520i M20 sedan
525i M20 sedan
530i M30 sedan
1987 lipiec 524td
1988 kwiecień M5 3.6 sedan
1989 styczeń 525i M50 sedan
1989 marzec 520i M50 sedan
1989 kwiecień 518i M40 sedan
1990 luty 525tds sedan
1990 marzec 518i M43 sedan
1990 listopad 520i kombi
1990 grudzień 525i kombi
1991 kwiecień 525ix sedan
1991 lipiec 525ix kombi
525tds kombi
M5 3.8 sedan
1992 marzec 530i M60 sedan
540i sedan
M5 kombi
1992 maj 530i kombi
1992 listopad 518i M40 sedan
525td kombi
1992 grudzień 525td sedan
1993 maj 540i kombi
1993 listopad 518i M43 sedan
1995 maj 518g kombi
1995 grudzień zakończenie produkcji sedana
1996 czerwiec zakończenie produkcji kombi

Rynek japoński
1987 kwiecień 535i sedan
1987 czerwiec 525i M20 sedan
1988 kwiecień M5 3.6 sedan
1989 maj 525i M50 sedan
1990 luty 520i sedan
1991 lipiec M5 3.8 sedan
1995 grudzień zakończenie produkcji sedana

Rynek tajlandzki
1990 maj 525i sedan
1996 grudzień zakończenie produkcji sedana

Rynek amerykański
1988 styczeń 525i M20 sedan
535i sedan
1989 wrzesień M5 3.6 sedan
1990 czerwiec 525i M50 sedan
1991 październik 525i kombi
1992 listopad 530i sedan i kombi
540i sedan
1995 grudzień zakończenie produkcji sedana
1996 styczeń zakończenie produkcji kombi

Rynek południowoafrykański
1988 525i M20 sedan
535i sedan
1990 520i sedan
525i M50 sedan
M5 3.6 sedan
1992 530i sedan
540i sedan
1996 styczeń zakończenie produkcji sedana

BMW Alpina

W 1991 roku firma Alpina wypuściła model B10 BiTurbo bazujący na BMW 535i serii E34. Silnik ten wspomagany przez dwie turbosprężarki osiągał moc 360 KM i pozwalał rozpędzić Alpinę do 291 km/h. W 1993 roku Alpina B10 BiTurbo kosztowała 160 000 DM.

Sukces

BMW E34 było dużym sukcesem rynkowym. Łącznie sprzedano 1.331.056 samochodów. We wszystkich krajach Europy można do dzisiaj zaobserwować jeszcze wiele tych modeli, ponieważ model E34 ma bardzo trwale silniki oraz dlatego, ze jakość wykonania całego samochodu była zawsze bardzo wysoka. W styczniu 1988 podczas wprowadzenia BMW E34 do sprzedaży uważano, że jest nowoczesne optycznie oraz technicznie. Nawet dzisiaj samochód uważany jest za bardzo komfortowy. Wielu fanów BMW jest zdania, że BMW E34 to jeden z najlepszych samochodów, jakie BMW w ogóle wprowadziło na rynek. Najbardziej poszukiwane są modele po ostatnim face lifcie w maju 1994, a najbardziej poszukiwanymi silnikami są 525tds (143 KM, 260 Nm) oraz 525i (192 KM, 245Nm). Najchętniej w wersji Touring (kombi) produkowanej od września 1991 do listopada 1996.

Szczegółowe dane techniczne
SilnikSilnik Pojemność Moc maksymalna Maks. moment obrotowy
520i 1991 ccm 150 KM (110 kW) przy 5900 obr/min 190 Nm przy 4200 obr/min
525i 2494 ccm 192 KM (141 kW) przy 5900 obr/min 250 Nm przy 4200 obr/min
530i 2997 ccm 218 KM (160 kW) przy 5800 obr/min 290 Nm przy 4500 obr/min
535i 3430 ccm 211 KM (155 kW) przy 5700 obr/min 305 Nm przy 4000 obr/min
540i 3982 ccm 286 KM (210 KW) przy 5800 obr/min 400 Nm przy 4500 obr/min
M5 3535/3795 ccm 315 KM/340 KM (232/250 kW) przy 6900 obr/min 360/400 Nm przy 4750 obr/min
524td 2443 ccm 115 KM (85 kW) przy 4800 obr/min 220 Nm przy 2400 obr/min
525tds 2498 ccm 143 KM (105 kW) przy 4800 obr/min 260 Nm przy 2200 obr/min
B10 BiTurbo 3430 ccm 360 KM (265 kW) przy 6000 obr/min 520 Nm przy 4000 obr/min

Podwozie
Zawieszenie przednie: wahacz poprzeczny, amortyzator teleskopowy
Zawieszenie tylne: wahacz wzdłużny, sprężyna śrubowa
Hamulce przód/tył: tarczowe/tarczowe
ABS
Wymiary i ciężary
Rozstaw osi: 2761 mm
Rozstaw kół przód/tył: 1470/1495 mm
Ciężar własny: 1445-1720 kg
DMC: 1955-2280 kg
Pojemność bagażnika: 460 dm3 (sedan), 460/1450 dm3 (touring)
Pojemność zbiornika paliwa: 80-90 l
Osi±giSilnik 0-100 km/h Prędkość maks. Zużycie paliwa
520i 10,6 s 211 km/h 8,9 l/100km
525i 8,6 s 230 km/h 9 l/100km
530i 7,7 s 235 km/h 10,5 l/100km
535i 7,7 s 235 km/h 11,3 l/100km
540i 6,8 s 240 km/h 11,5 l/100km
M5 6,3/5,9 s 250 km/h 12 l/100km
524td 12,9 s 192 km/h 7,1 l/100km
525tds 11 s 207 km/h 7,2 l/100km
B10 BiTurbo 5,6 s 291 km/h 12,5 l/100km

Zalety:
dobrze wykonana karoseria
obszerne wnętrze
ponadprzeciętny poziom bezpieczeństwa pasywnego
funkcjonalnie rozplanowane wnętrze, bardzo dobra poręczność
pewne zachowanie podczas jazdy
dobry komfort resorowania

Wady:
niezadowalająca dynamika na niższych obrotach w silnikach o pojemności dwóch litrów

Typowe usterki:
wycieki oleju z silnika j na osi tylnej (starsze modele)
kłopoty z rozruchem rozgrzanego silnika
duże zużycie hamulca ręcznego (starsze modele)
usterki centralnej blokady zamków
nieszczelne tylne okna boczne
odgłosy grzechotania w okolicach tablicy rozdzielczej i drzwi

BMW serii 5 opinie:

Duże, wygodne i ekonomiczne? Udało się to połączyć. Mam wersję z chipem na 180 KM - 9sec. do 100 km/h - maksymalna 230 km/h, a spalanie w mieście 10 L. maksymalnie. Najniższe to 5,5 L. na trasie 400 km - średnia prędkość 80 km/h. Ma swoje wady - ceny części zamiennych, np. silnik - już się martwię jeszcze 250 tys. km i wymiana : ) Teraz ma 235 tys. przebiegu. : ) Super auto!!!

Auto jest konkretne. Sport w kompromisie z przepychem i wygodą. Osobiście do tej wersji wstawiłbym raczej siedzenia kubełkowe niż "zwykłe" skórzane fotele. Wciśnięcie znajdującego się pod pedałem gazu przycisku "kick down" wyzwala z auta bestię. Nie muszę chyba dodawać, że 193 KM i 7,5 sek. do setki pozwala na zostawienie w tylnym lusterku 99% aut jeżdżących po polskich drogach. Do tego steptronic, parktronic, ABS (i niemal wszystkie 3-literowe systemy), sensor deszczu, 4 poduszki, 10-cio głośnikowy zestaw grający z subwooferem, klimatyzacja, przepiękne oryginalne alufelgi, wykończenia w drewnie i mamy auto marzeń. Niezbyt wiele można jeszcze chcieć od tego cudu techniki. I niech mi ktoś powie, że nie jest warte swojej ceny...

Full wypas z wyjątkiem tv i elektrycznych foteli. Zamontowali odtwarzacz na kasety magnetofonowe! Kto w dzisiejszych czasach jeszcze tego używa? Na szczęście jest zmieniarka. Spalanie średnio 13.5l. Po mieście 16 l. Ale w zasadzie 90% czasu jazdy to "ciezka noga". Przy ekonomicznej jeździe 100km/h i braku częstego wyprzedzania udało mi się Spalic 8 l. na 100 km. Względnie spokojna jazda po mieście to jednak 12-14 l. Ale kto kupuje takie auto (245 kM) by przestrzegać "60"? ; -) Auto ogólnie rewelacyjne do niczego sie nie można przyczepić, dawniej jeździłem seria 3 wszystkimi modelami, bez porównania! Jedyne czego mi brakuje to manualnej skrzyni, to poważnie ogranicza "świrowanie", dobrze że jest steptronic. Modele 534 i 540 od 1998 roku mają wbudowane wszystkie systemy z M5 np. system kontroli trakcji itd. Niestety tylko asc+t można wyłączyć z poziomu deski. przez taki system np. zarzucenie autkiem na ręcznym wymaga nauczenia sie tego manewru od nowa, bo dziwnie sie zachowuje, a przy małych prędkościach jest to praktycznie niemożliwe przez elektronikę. Za to w ostre luki wchodzisz 160 km i nic sie nawet nie probuje złego dziać z przyczepnością. Niewiele jest samochodów które mogą sie równać z tym wspaniałym pojazdem. Jeśli kiedykolwiek wymienię na cos innego to może to być wyłącznie M5.

Większość aut firmy BMW, jakie jeździ na polskich drogach to tylko wspomnienie po BMW. Stare lub polepione graty po kataklizmach, zregenerowane u nas w Polsce. Głupie dziewuchy jeszcze sie nimi rajcują. Koleżka podjeżdża pod dyskotekę 10-cio letnia 5-ka po 30 "dzwonach" i robi lepsze wrażenie na szlaufiarach niz gościu z nowiutkiego, siedem razy droższego np. Mitsubishi Carisma. Ale taka mamy w Polsce mentalność. Dlatego ludziom kulturalnym i w miarę normalnym ta marka nie kojarzy sie dobrze, bo utożsamiają ja z pseudogangsterami, cwaniaczkami albo utrzymankami bogatych mamuś. Powiecie pewnie, ze mowie tak, bo jeżdżę Maluchem albo Polonezem, ale tak nie jest. Sam jeszcze pol roku temu jeździłem dwuletnia BMW Z3, która rozbiłem, ale posiadania tego auta nie wspominam najlepiej. Bardzo duże spalanie relatywnie do wielkości silnika i pięćset innych mankamentów, pomimo tego że auto było kupione w salonie i serwisowane i Smorawińskiego oraz "niebite". Teraz kupiłem sobie nowiutki, niezwracający uwagi samochód za 85 000 zł, funkcjonalny, ale... z bajerem gorzej. Wszystkich fanów 10-cio letnich rupieci BMW, namawiam do kupna czegoś spokojniejszego i nowszego. Zawsze kompleksy można nadrobić intelektem. PS-Moja Zet-trojka przy pieszczeniu "gazu" w trasie hajcowała 10 litrów/100km, przy silniku 1.8 115 km, wiec jak 535 może palić 8??????

Kupiłem od staruszka w Niemczech. Auto w bardzo dobrym stanie, wierzyć sie nie chce,że ma 15 lat (180.000 km). Samochód jak na taką moc (129 KM) powinien być troszeczkę zrywniejszy. Spalanie 12-13 litrów w mieście. Egzemplarz trudny do dostania nawet w dobrym stanie, ale jak ktoś trafi... Polecam tym bardziej że złodziej tym modelem się nie zainteresuje. Za takie pieniądze po prostu super!

Kupiłem jak miała rok od dziadka 78-letniego w Niemczech. Miała mały przebieg około 30 tys. Zadowolony byłem do 95 tys km a teraz sie zaczęło.Naprawy, jakich dokonałem: wymiana tarcz hamulcowych 2 krotnie przednich. wahacz przedni wzdłużny prawy. Poduszka tylna zawieszenia wersja z poduszkami zamiast sprężyn.łożysko skrętne zawieszenia tylnego. teleskopy tył i przód. mógłbym tak jeszcze troszkę wymienić parę dupereli.łączna suma ponad 15 tys złotych. Naszczepcie mam instalacje gazowa trój fazowa i pali tyle gazu co benzyny. czyli po mieście 11.5 l trasa kolo 10 l. Ogólnie niemiaszki wcale dobrego samochodu nie zrobiły. Mam równocześnie Leksusa GS420 szczerze nic ale to nic przy nim nie robiłem oprócz wymian materiałów eksploatacyjnych. Niemiaszkom jeszcze daleko do Japończyków. Jeśli ktoś ma kasę i chce kupić bmw z serii e39 i wydać parę dziesiątek tysięcy to lepiej niech kupi leksusa z serii GS300 lub GS420 żaden Niemiec mu nie dorównuje w jakości i na cenie tak szybko nie traci. i jest się oryginalnym posiadaczem luksusowego autka.

Katastrofa, eksploatacja pojazdu przebiega według schematu wymiana, naprawa,wymiana, naprawa... Auto kupione w niezłym stanie z utwardzonym, obniżonym zawieszeniem-kompletna klapa, nigdy więcej tego błędu nie popełnię (nie wierzę, że dożyje czasów polskich autostrad), zawieszenie się sypie, a komfort...można zapomnieć! Gdyby nie szum 6 cylinderków w rzędzie już dawno bym je sprzedał! Kolejny żal czy dresiarze nie mogą zmienić swoich upodobań motoryzacyjnych!

Bardzo dobry samochód. Jeżdżę nim już 4 lata, kupiony był z dużym przebiegiem (i tak nie wiem, czy nieprzekręcony licznik), był rozbity i zrobiony w kraju. Ale co z tego, kiedy to naprawdę bardzo dobry samochód. Pali niewiele - ok. 9 dm3/100 km ON - niezależnie od sposobu i miejsca jazdy. Wady - pomimo że kombi to raczej niewielki bagażnik, słabe przednie zawieszenie. Zalety - przede wszystkim silnik - jego praca to wzór kultury. Każdy, kto zdecyduje się na ten samochód na pewno się nie zawiedzie. Przynajmniej ja się nie zawiodłem. PS - nie używam samochodu dla szpanu czy bajerowania - tylko do ciężkiej pracy.

Jeżeli ktoś nie ma pieniążków na utrzymanie i eksploatację BMW niech
Go nie kupuje. Te auta trzeba kochać, a nie na nie narzekać. Mam trzecią z różnych roczników i nie przesiadłbym się ani na Audi, ani na Mercedesa, czy VW, a tym bardziej na \"Japończyka\".Trzeba widzieć co się od tej marki oczekuje. Panowie trochę szacunku dla tej marki (pomijając dobite \"szroty\"). Nie ma takiego auta, które obędzie się bez nakładów finansowych. Nawet nowe trzeba płacić w serwisie za przeglądy.Zresztą zależy komu, do czego auto jest potrzebne.\"Zarznąć \" można każde: z elektroniką, czy bez nowe czy stare. Ludzie kochajmy BMki. Pozdrawiam wszystkich prawdziwych miłośników tej marki.

Miałem BMW 530i rocznik 88\' sprowadzone z niemiec cos niesamowitego. Spalanie chyba bardzo duże, ale ten silnik tego wymagał, jednak nie zamienił bym tego autka na nic innego, a przepraszam zamienilem bo teraz mam 525i z 94\'i jeszcze bardziej jestem zadowolony kompletnie pełen wypas z telefonem włącznie,poprostu cos pięknego. Koledzy mają racje kupiłem właśnie takie BMW bo nie stać mnie jeszcze na nowe, ale darze do tego by mieć właśnie nowe BMW seri 5. A co do spalania to jest to nie istotne bo wystarczy mi wiedzieć tylko tyle ze silnik 525i na pewno spali więcej niz 10l a kupując właśnie BMW tego sie spodziewałem, w jeśli ktoś kupuje samochód z takim silnikiem to powinien sie przygotowac na takie spalanie a na pewno jest nie małe. Pozdrawiam wszystkich kochających BMW P.S miłośnikiem BMW nie można sie uważać jeśli sie je krytykuje.Choć z drugiej strony powinniśmy być obiektywni co za paradoks.

Sprowadziłem dwa tygodnie temu 525i szczerze mówiąc nie pojechałem po bmw ale trafiła się okazja. Samochód jest w bardzo dobrym stanie jak na 15cie lat zero rdzy zawieszenie idealne nic nie puka silnik to samo oleju nie bierze świece czyściutkie zawory delikatnie klekoczą ale to pryszcz, siedzenia nie poprzecierane był serwisowany w autoryzowanej stacji bmw do 2002 r. Co do spalania to niedużo nim jeszcze przejechałem bo jakieś 2000 km ale mogę coś powiedzieć w trasie 10ltr przy jedzie dynamicznej, natomiast w mieście 12ltr, z włączoną klimą 15ltr. Jedyne uszkodzenia, jakie ma są to delikatne wgniecenia ale żeby wszystkie samochody które jeżdżą po polskich drogach były tak uszkodzone, kupić bezwypadkowy bmw z tych lat graniczy z cudem.


 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
    • 1 Posts
    • 2965 Views
    • 1 Posts
    • 557 Views
    • 2 Posts
    • 5748 Views
    • 1 Posts
    • 6729 Views
    • 2 Posts
    • 3009 Views
    • 1 Posts
    • 511 Views

×