niems 1001 Zgłoś odpowiedź Napisano 5 Maj 2015 Audi wykorzystuje dane map nawigacyjnych wysokiej rozdzielczości do systemów wspomagania kierowcy Bardzo dokładne dane wpływają na wygodę podróży i mniejsze zużycie paliwa Asystent wydajności w Audi Q7 pozwala oszczędzić do dziesięciu procent paliwa Członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego prof. dr Ulrich Hackenberg potwierdza: „Znaczenie map wysokiej rozdzielczości ciągle rośnie“ Ingolstadt, 5 maja 2015 r. Audi, jako marka segmentu premium, pracując z gronem znaczących partnerów, rozwija program map nawigacyjnych wysokiej rozdzielczości. Najnowszym przykładem wykorzystania tego rodzaju map, jest asystent wydajności w nowym Audi Q7. Aby skuteczniej i wygodniej doprowadzić nas do celu, system wykorzystuje informacje topograficzne. Mapy wysokiej rozdzielczości będą także odgrywać kluczową rolę w samochodach z systemem autonomicznej jazdy. „Znaczenie trójwymiarowych map wysokiej rozdzielczości będzie w przyszłości stale rosnąć“ - wyjaśnia członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego prof. dr Ulrich Hackenberg i wskazuje system autonomicznej jazdy, jako typowy przykład zastosowania takiego rozwiązania: „Tutaj wykorzystujemy dostarczane przez mapy dane przede wszystkim w sytuacjach, w których decydujące jest przewidywanie - na skrzyżowaniach autostrad, rozwidleniach dróg, zjazdach i wjazdach.“ Przy projekcie nad przyszłościowymi mapami nawigacji, Audi współpracuje ze strategicznymi partnerami. Jednym z nich jest holenderski dostawca map i nawigacji, firma TomTom. Koncern z Ingolstadt zakłada, że kolejna generacja Audi A8 będzie pierwszą, w której na szerszą skalę zastosowany zostanie system autonomicznej jazdy i pierwszą wykorzystującą mapy nawigacyjne wysokiej rozdzielczości. Już dziś, klienci Audi mogą korzystać z bardzo dokładnych danych dostarczanych przez nawigację wyposażoną w odpowiednią mapę. Asystent wydajności w nowym Q7 korzysta z precyzyjnych danych drogowych, zawierających np. informacje dotyczące wysokości i nachylenia pokonywanych wzniesień. System działa, nawet jeśli nawigacja w samochodzie nie jest włączona. Na życzenie, pomaga też oszczędzać paliwo. Daje kierowcy wskazówki, w jakich sytuacjach powinien on ograniczyć prędkość. Asystent wydajności, często długo przed tym, nim zauważy je osoba prowadząca samochód, rozpoznaje zakręty, ronda i skrzyżowania, spadki i wyniesienia oraz miejscowości i tablice z ograniczeniem prędkości. Kierowca w pełni wykorzystujący taki system, może obniżyć zużycie paliwa nawet do dziesięciu procent. Źródło: Volkswagen Group Polska Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi