Skocz do zawartości
niems

Audi VR experience: salon samochodowy 
w aktówce

Rekomendowane odpowiedzi

Audi VR experience: salon samochodowy 
w aktówce

 

 

 

Innowacyjny zestaw Virtual Reality wzbogaca ofertę usług dla klienta

Luca de Meo, szef sprzedaży Audi podkreśla: „To kolejny dowód wiodącej roli Audi na polu digitalizacji”

 

Pierwsze salony Audi wprowadzą nowe rozwiązanie już w roku 2015

 

 

Detroit/Ingolstadt, 19 stycznia 2015 r. Audi poczyniło kolejny krok w kierunku wprowadzenia cyfrowych technologii do swej sieci handlowej. Audi VR experience, za pomocą okularów Virtual Reality, daje klientom możliwość konfiguracji swojego wymarzonego pojazdu i doświadczenia całego procesu niemalże 
w rzeczywistości. Okulary pozwalają na przejrzenie całego portfolio modeli marki Audi we wszystkich możliwych wariantach wyposażenia. Koncern z Ingolstadt, jako pierwszy na świecie producent z branży samochodowej, stworzył specjalne, skonfigurowane z okularami oprogramowanie wspomagające sprzedaż.

 

 

Luca de Meo, szef sprzedaży i marketingu Audi AG, zaprezentował Audi VR experience podczas targów motoryzacyjnych w Detroit. Podkreślił przy tym: „Wspólnie z całą naszą siecią dealerską wprowadzamy cyfrowe innowacje do salonów sprzedaży po to, by jakość obsługi i doradztwa była na jak najwyższym poziomie. Oddając do użytku takie rozwiązanie jakim jest Audi VR experience, po raz kolejny dajemy dowód naszej wiodącej w tej dziedzinie roli.“

 

 

Dzięki temu innowacyjnemu rozwiązaniu, klienci, ale też wszyscy miłośnicy marki Audi, mogą wejść do wirtualnego świata czterech pierścieni. Świata dającego możliwość obejrzenia wszystkiego w trzech wymiarach, z bogatymi efektami dźwiękowymi, w niemalże namacalny sposób. Mogą wirtualnie zasiąść za kierownicą skonfigurowanego według własnych życzeń i marzeń samochodu, ale też rzucić okiem do bagażnika. Specjalna kamera śledzi w tym celu ruchy głowy użytkownika, 
a system odpowiednio dopasowuje przedstawiany obraz. Przejrzeć można całą paletę modeli Audi, uwzględniając przy tym różne opcje indywidualizacji: począwszy od kolorów, rodzajów skóry i dekoru aż po systemy infotainment. Sprzedawca może więc używając tego narzędzia w wygodny sposób pokazać całą różnorodność oferty Audi i udzielić odwiedzającym salon sprzedaży indywidualnej porady.

 

 

Nowe rozwiązanie wspomagające sprzedaż pojawi się u pierwszych dealerów Audi jeszcze w tym roku – głównie na dynamicznie rosnących rynkach, na których za wzrostem sprzedaży podąża intensywna rozbudowa sieci dealerskiej. W przyszłości możliwe będzie także wykorzystywanie technologii Audi VR experience w postaci rozwiązania mobilnego i prezentacja w ten sposób oferty np. podczas wizyty doradcy w domu klienta.

 

 

Szerokie pole widzenia i bardzo precyzyjne śledzenie ruchu – co jest charakterystyczną cechą okularów Virtual Reality – pozwalają użytkownikowi niemalże zanurzyć się w scenerii. Okulary VR, które pojawią się w salonach Audi, korzystają z bardzo szczegółowych danych modeli zgromadzonych na nowoczesnym serwerze komputerowym, zapewniającym najwyższej jakości obraz. Zestaw Audi VR experience wyposażony jest ponadto w doskonałej jakości słuchawki marki Bang & Olufsen, transmitujące wszystkie dźwięki towarzyszące konkretnemu obrazowi - począwszy od dźwięku zamykanych drzwi, aż po 14-kanałowy dźwięk systemu Advanced Sound Systems oferowany w Audi A8. Słychać przez nie również rozmowę z doradcą klienta.

 

 

Audi AG, pionier w dziedzinie zastosowania Virtual Reality w handlu samochodami, wykorzystuje cyfrowe innowacje już od roku 2012 i łączy je z zaletami i usługami tradycyjnych salonów. Najlepszym tego przykładem jest Audi City – wirtualny, choć rzeczywisty salon sprzedaży, prezentujący w skali 1:1 wszystkie modele Audi na specjalnych, sięgających sufitu ekranach cyfrowych, tzw. powerwall’ach. Odwiedzający mają tam możliwość stopniowej konfiguracji swojego własnego samochodu marzeń.

 

 

Zajmujące niewielką powierzchnię i oferujące ekskluzywne usługi salony Audi City, usytuowane są w atrakcyjnych lokalizacjach różnych metropolii całego świata, uzupełniając tradycyjną sieć salonów koncernu z Ingolstadt. Po Londynie, Pekinie 
i Berlinie, czwarty salon Audi City zostanie otwarty w tym roku w Moskwie. Rozwijając konwencję tego typu sprzedaży, specjaliści z Audi opracowali model implementacji niektórych komponentów cyfrowego salonu sprzedaży na potrzeby konwencjonalnych metod handlu. W roku 2014 moduły Audi City uruchomiono pilotażowo w szesnastu salonach sprzedaży w Europie. W roku 2015 planuje się cyfryzację dwustu kolejnych salonów na całym świecie.

 

Źródło: Volkswagen Group Polska


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
    • 1 Posts
    • 295 Views
    • 1 Posts
    • 325 Views
    • 8 Posts
    • 1349 Views
    • 9 Posts
    • 4990 Views
    • 2 Posts
    • 1421 Views
    • 4 Posts
    • 21193 Views

×