Skocz do zawartości
niems

Alfa Romeo na Salonie Motoryzacyjnym Genewa 2014.

Rekomendowane odpowiedzi

Alfa Romeo na Salonie Motoryzacyjnym Genewa 2014.

140304_AR_4C_Spider_00.jpg

 

· Przedpremierowy pokaz modelu Alfa Romeo 4C Spider.

· „Quadrifoglio Verde” powraca w modelach Giulietta i MiTo.

· Quadrifoglio Verde: symbol włoskiej obecności w wyścigach od 1923 roku.

· Pod sztandarem „pasji i innowacji”.

 

Alfa Romeo powraca na Salon Motoryzacyjny w Genewie z przedpremierowym pokazem modelu Alfa Romeo 4C Spider, czyli kabrioletu będącego ewolucją wielokrotnie nagradzanego coupé. W jej towarzystwie pokazana jest również flagowa wersja Alfa Romeo 4C w wersji coupe, a także nowe wersje Quadrifoglio Verde modeli Giulietta i MiTo. Ozdobą ekspozycji jest niezwykle cenny egzemplarz RL Targa Florio z 1923 roku, czyli pierwsza Alfa Romeo z legendarnym emblematem czterolistnej koniczyny.

 

 

Przedpremierowy pokaz modelu Alfa Romeo 4C Spider.

 

· Wielokrotnie nagradzany supersamochód Alfa Romeo 4C coupe, teraz jako kabriolet.

· Stylistyczny projekt poprzedzające wybór rozwiązań do wdrożenia w produkcji seryjnej, której uruchomienie zaplanowano na początek 2015 roku.

· Ekskluzywny trójwarstwowy błyszczący biały lakier w połączeniu z tapicerką najwyższej jakości.

· Nowy dwustopniowy centralny układ wydechowy obramowany wykończeniem z materiałów tytanowo-karbonowych.

· Nowe obręcze kół ze stopów lekkich o zróżnicowanym rozmiarze (18” z przodu i 19” z tyłu).

 

 

Nowa wersja „Quadrifoglio Verde” z okazji 60‑lecia modelu Giulietta.

 

· Nowa wersja „Quadrifoglio Verde” na 60‑lecie modelu Giulietta.

· Debiut nowego, wykonanego w całości z aluminium silnika benzynowego 1750 Turbo o mocy 240 KM, z bezpośrednim wtryskiem.

· Najnowocześniejsza 6‑biegowa przekładnia Alfa TCT z podwójnym suchym sprzęgłem.

· Nowy układ dolotowy, podkreślający charakterystyczny, rasowy odgłos pracy silnika Alfa Romeo.

· Nowa kierownica, nowy zestaw wskaźników ze specjalną grafiką i logo QV oraz nowe, głębokie sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami oraz tapicerką ze skóry i Alcantary.

· Nowy, szary matowy lakier Magnesio Grey zarezerwowany dla liczącej tylko 500 egzemplarzy limitowanej „edycji premierowej”. Model dostępny także z czerwonymi lakierami Alfa Red i Competizione Red (trójwarstwowa powłoka).

 

 

 

 

Nowa MiTo „Quadrifoglio Verde”.

 

· Na dynamiczny wygląd nowej MiTo „Quadrifoglio Verde” składają się takie elementy jak tylny spojler, nowe kolory zewnętrznych lusterek bocznych, przedniego grilla, klamek drzwi i obramowań świateł przednich i tylnych, a także 17‑calowe obręcze kół ze stopów lekkich z zaciskami hamulców w kolorze czerwonym.

· Nowy turbodoładowany silnik benzynowy 1.4 MultiAir TCT 170 KM, rozwijający 230 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 2500 obr./min.

· Nowa wersja dostępna w nowym ekskluzywnym matowo-szarym kolorze Magnesio Grey.

· Czarna skórzana tapicerka i koło kierownicy, dźwignia zmiany biegów jak i hamulca ręcznego obszyte skórą z kontrastującymi przeszyciami, nowy wyświetlacz z logo QV, deska rozdzielcza Competizione z tworzywa imitującego karbonowe wykończenie i nowe specjalne dywaniki przed siedzeniami.

 

Przedpremierowy pokaz modelu Alfa Romeo 4C Spider.

 

· W Genewie zaprezentowany zostanie kabriolet będący najnowszą wersją modelu 4C coupe wielokrotnie nagradzanego supersamochodu marki Alfa Romeo

· Przedpremierowy pokaz to stylistyczne studium poprzedzające wybór rozwiązań do wdrożenia w produkcji seryjnej, której uruchomienie zaplanowano na początek 2015 roku

· Ekskluzywny trójwarstwowy błyszczący biały lakier w połączeniu z ze skórzaną tapicerką najwyższej jakości

· Dwumiejscowy samochód z centralnie umieszczonym silnikiem i tylnym napędem

· Propozycja dwustopniowego centralnego układu wydechowego z tytanowo-karbonową końcówką

· Charakterystyczny kształt opraw reflektorów

· Nowe obręcze kół ze stopów lekkich o zróżnicowanej średnicy (18” z przodu i 19” z tyłu)

· Specjalne karbonowe obramowanie przedniej szyby i osłona pałąków zabezpieczających

· Ekscytujące osiągi będące zasługą czterocylindrowego turbodoładowanego silnika benzynowego o pojemności 1750 cm³ i przekładni Alfa TCT

 

 

Podczas 84. Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego w Genewie odbędzie się przedpremierowy pokaz modelu Alfa Romeo 4C Spider, czyli kabrioletu będącego rozwinięciem wielokrotnie nagradzanego coupé, obecnego na rynku od zeszłego roku. Wyróżniający się specjalnymi detalami i ekskluzywnymi materiałami wykończeniowymi pojazd to stylistyczne studium poprzedzające wybór rozwiązań do wdrożenia w produkcji seryjnej, której uruchomienie zaplanowano na początek przyszłego roku.

 

Wersje Spider zawsze zajmowały szczególne miejsce w ofercie marki Alfa Romeo, ponieważ najpełniej wyrażają swobodę i emocje, jakie może zapewnić jazda samochodem. W tym samym duchu utrzymano najnowszy model Alfa Romeo 4C Spider, będący naturalną kontynuacją linii Spider, nieodmiennie budzącej silne emocje, zapewniającej wyjątkową przyjemność z jazdy oraz wyróżniającej się efektowną stylistyką i mocnymi, elastycznymi silnikami.

 

Prezentowany pojazd odziedziczył wszystkie atuty modelu Alfa Romeo 4C coupé, który jako współczesny symbol marki reprezentuje sportowy styl zakodowany w DNA Alfa Romeo, wyrażający się w takich aspektach jak doskonałe osiągi, włoskie wzornictwo i techniczna doskonałość pozwalająca na czerpanie maksymalnej przyjemności z jazdy w poczuciu pełnego bezpieczeństwa.

 

 

Nadwozie.

Zaprojektowany przez Centrum Stylistyczne Alfa Romeo (Centro Stile) nowy model w wersji dwumiejscowy kabriolet z centralnie umieszczonym silnikiem i napędem na tylną oś stanowi potwierdzenie doskonałości marki w tym segmencie. Może on śmiało stawać w jednym szeregu z wcześniejszymi słynnymi spiderami, należącymi do najpiękniejszych pojazdów w historii motoryzacji, takimi jak Giulietta Spider z lat 50., niezapomniany Duetto, którym jeździł bohater filmu Absolwent (1967), czy urzekająca Alfa Romeo 8C Spider. Dziś ich miejsce zajmuje Alfa Romeo 4C Spider, dzięki któremu technologia i emocjonalne wartości stanowiące część dziedzictwa marki Alfa Romeo staną się bliskie kolejnym pokoleniom.

 

W prezentowanym egzemplarzu uwagę zwraca ekskluzywny trójwarstwowy błyszczący biały lakier, który dzięki swojej głębokości i opalizacji podkreśla kształt nadwozia, ze szczególnym uwzględnieniem wypukłości i misternie wymodelowanych powierzchni.

 

Zwieńczeniem górnej części eleganckiego nadwozia utrzymanego w typowo włoskim stylu są specjalne, karbonowe osłony pałąków zabezpieczających i krawędzi szyby czołowej. Nadają one pojazdowi lekkości, a jednocześnie zapewniają sztywność konstrukcji, stanowiąc przykład charakterystycznej dla marki Alfa Romeo syntezy piękna i funkcjonalności.

 

Poszukiwanie całkowicie nowych rozwiązań stylistycznych widać również w nowych reflektorach z charakterystycznymi oprawami oraz wyrazistym wzorze obręczy kół o zróżnicowanym rozmiarze (18” z przodu i 19” z tyłu) z dużymi oponami Pirelli.

 

 

Wnętrze.

 

Wyjątkowe wzornictwo i najwyższej jakości materiały cechują również wnętrze pojazdu, zaprojektowane z myślą o maksymalnej przyjemności z jazdy. Uwagę zwraca włókno węglowe wykorzystane do wykończenia kabiny kierowcy i pasażera. Tworzywo to podkreśla zaawansowanie technologiczne pojazdu, nadając wnętrzu unikatowości i lekkości. Ponadto, aby dodatkowo podkreślić wyjątkowość wersji Spider, projektanci Alfa Romeo starannie dobrali tapicerkę wykonaną ze skóry przygotowanej z wykorzystaniem tradycyjnych metod stosowanych przez najlepszych włoskich rzemieślników.

 

 

Wymiary i właściwości aerodynamiczne.

 

Nowa Alfa Romeo 4C Spider ma około 4 metrów długości i rozstaw osi nieprzekraczający

2,4 metra. Wymiary te z jednej strony podkreślają kompaktowy charakter samochodu, a z drugiej akcentują jego zwrotność. Dzięki wysiłkom projektantów samochód osiąga maksymalny poziom efektywności aerodynamicznej, zachowując wartość siły dociskającej z wersji coupé, co przyczynia się do zwiększenia stabilności przy większych prędkościach. Co więcej, dzięki dokładnej analizie rozwiązań poprawiających właściwości aerodynamiczne udało się ograniczyć zawirowania powietrza w przedziale pasażerskim przy otwartym miękkim dachu, co przekłada się na wysoki komfort nawet w trakcie szybkiej jazdy.

 

 

Ograniczony wzrost masy wersji Spider dzięki materiałom wysokiej jakości zastosowanym także w coupé.

 

Dzięki wysokiej jakości konstrukcji 4C coupé oraz karbonowemu podwoziu również wersja 4C Spider charakteryzuje się najlepszym w swojej kategorii stosunkiem mocy do masy i znakomitymi osiągami. Samochód bez płynów eksploatacyjnych waży niespełna 1000 kilogramów. Jest to także zasługa zastąpienia tylnej szyby mieszczącym zagłówki i pałąki zabezpieczające przedłużeniem nadwozia wykonanym z laminatu (SMC). Należy podkreślić, że laminat SMC o niskim ciężarze właściwym (tylko 1,5 g/cm³) jest znacznie lżejszy od stali (~7,8 g/cm³) i aluminium (~2,7 g/cm³), a przy tym jest bardziej plastyczny. Ponadto – w odróżnieniu od aluminium – nie ulega odkształceniom podczas drobnych stłuczek i jest niezwykle odporny na działanie czynników chemicznych i atmosferycznych. Skutecznie rozprasza również dźwięk, poprawiając komfort akustyczny.

 

 

Nowy tytanowo-karbonowy układ wydechowy.

 

W przedpremierowej Alfa Romeo 4C Spider zastosowano dwustopniowy centralny układ wydechowy wykończony obramowaniami tytanowo-karbonowymi. Dostarczyła go firma Akrapovic, która produkuje sportowe układy wydechowe dla Moto GP, Superbike, Supersport, Motocross i Enduro. Do najbardziej charakterystycznych elementów należy sterowany elektrycznie i bezprzewodowo specjalny zawór. Propozycja dwustopniowego wydechu jest w pełni zgodna z charakterem Spidera – samochodu, w którym przyjemność z jazdy z otwartym nadwoziem kierowca może zwiększyć, wybierając jeden z dwóch trybów pracy tłumika: delikatniejszy, do spokojnej jazdy, lub bardziej agresywny, do jazdy sportowej.

 

 

Doskonałe osiągi dzięki nowemu czterocylindrowemu turbodoładowanemu silnikowi benzynowemu Alfa TCT o pojemności 1750 cm³ .

 

Wiadomo już, że w samochodzie będzie stosowana jednostka napędowa pochodząca z wersji coupé: to nowy czterocylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1750 cm³, w którym zastosowano innowacyjny aluminiowy blok – zmniejszający masę podzespołu o 22 kg – oraz niestandardowe kolektory – dolotowy i wydechowy – zoptymalizowane w celu nadania pojazdowi jeszcze bardziej sportowego charakteru. Ponadto nowa wersja może się poszczycić najnowocześniejszymi rozwiązaniami technicznymi, takimi jak bezpośredni wtrysk paliwa, podwójna bezstopniowa regulacja faz rozrządu, turbosprężarka oraz system kontroli wykorzystujący technologię Scavenging w celu wyeliminowania efektu tzw. turbodziury.

 

Turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1750 cm³ będzie dostępna wraz z automatyczną skrzynią biegów Alfa TCT z podwójnym suchym sprzęgłem, która wyznacza nowy standard w swoim segmencie ze względu na niższą wagę i ekstremalnie szybkie działanie. Biegi można również zmieniać w trybie sekwencyjnym, za pomocą specjalnych manetek umieszczonych za kierownicą.

 

Przedpremierowa Alfa Romeo 4C Spider w takiej konfiguracji gwarantuje nawet najbardziej doświadczonemu kierowcy nadzwyczajne osiągi i wrażenia, które podobnie jak w przypadku wersji coupé plasują ten model w czołówce kategorii, zarówno jeżeli chodzi o obiektywne możliwości samochodu wyrażone w liczbach, jak i o właściwości jezdne i przyjemność z jazdy.

 

Podobnie jak wszystkie samochody Alfa Romeo, „genewską” wersję modelu Alfa Romeo 4C Spider wyposażono w przełącznik DNA. Urządzenie to pozwala kierowcy na zmianę temperamentu pojazdu w celu dostosowania go do panujących warunków jazdy. Do trzech dostępnych do tej pory ustawień (Dynamic, Natural oraz All‑Weather) w urządzeniu zaprojektowanym dla supersamochodu Alfa Romeo dodano czwarty tryb: Race. Opracowano go, aby jeszcze bardziej wzmocnić doznania płynące z jazdy po torze wyścigowym.

 

 

Właściwości jezdne.

 

Tym, co przesądza o wyjątkowym charakterze prezentowanej w Genewie Alfa Romeo 4C Spider – nie licząc osiągów – są właściwości jezdne. Pozwalają one doskonale wyczuć samochód i ułatwiają jego prowadzenie, tak aby przyjemność z jazdy można było czerpać w każdych warunkach, a nie tylko na torze wyścigowym. Do kabrioletu opracowano specjalne nastawy zawieszenia, aby zagwarantować takie same wrażenia i przyjemność z jazdy jakie oferuje 4C Coupé.

 

„Quadrifoglio Verde” powraca w modelach Giulietta i MiTo.

 

W Genewie debiutują nowe wersje „Quadrifoglio Verde” modeli Giulietta MiTo. Odświeżone niedawno modele nadal będą wyróżniać się w swoich segmentach perfekcyjnym połączeniem wyrazistego stylu, kompaktowych i mocnych silników, właściwego stosunku mocy do masy oraz typowych dla marki Alfa Romeo rozwiązań technicznych służących przyjemności z jazdy

 

Obydwa modele o podwyższonych osiągach mają wiele wspólnego z fascynującą 4C. Alfa Romeo 4C to współczesny symbol marki, reprezentujący sportowy styl zakodowany w DNA Alfa Romeo i wyrażający się w takich aspektach jak znakomite osiągi i technologia, gwarantujące maksimum przyjemności z jazdy oraz niepowtarzalną estetykę.

 

Jednocześnie obydwa nowe pojazdy są kontynuatorami legendy „Quadrifoglio Verde” – znanego od 1923 roku symbolu kojarzonego z samochodami o najlepszych osiągach, produkowanymi przez firmę Alfa Romeo. Charakterystyczna czterolistna koniczyna pojawiała się nie tylko na wielu samochodach triumfujących na światowych torach wyścigowych, ale także na licznych specjalnych wersjach modeli seryjnych.

 

Pierwszą Alfa Romeo z emblematem Quadrifoglio Verde był RL, którym Ugo Sivocci wygrał 14. edycję Targa Florio w 1923 roku Od tego czasu wszystkie wyścigowe Alfy noszą ten szczęśliwy emblemat, po którym są rozpoznawane na całym świecie. Począwszy od lat 60. XX wieku jest on umieszczany także na egzemplarzach przeznaczonych do jazdy po drogach publicznych.

 

Mito i Giulietta w wersji „Quadrifoglio Verde” nawiązują do najlepszych tradycji Alfa Romeo, takich jak: dynamiczne osiągi bez uszczerbku dla efektywności, szacunek dla środowiska naturalnego i wygoda codziennej eksploatacji. Samochody Alfa Romeo zawsze były projektowane z myślą o klientach, którym zależy, aby samochód był nie tylko „użytecznym środkiem transportu”, ale także zapewniał „emocje” w pełnym tego słowa znaczeniu.

 

Nowe wersje „Quadrifoglio Verde” będą dostępne na rynku od maja 2014 roku.

 

 

Nowa wersja „Quadrifoglio Verde” z okazji 60‑lecia modelu Giulietta.

 

· Nowa wersja „Quadrifoglio Verde” na 60‑lecie modelu Giulietta.

· Debiut nowego, wykonanego w całości z aluminium silnika benzynowego 1750 Turbo o mocy 240 KM, z bezpośrednim wtryskiem – konstrukcji w pełni zgodnej z DNA marki

· Najnowocześniejsza 6‑biegowa przekładnia Alfa TCT z podwójnym suchym sprzęgłem

· Taka sama konfiguracja silnika i przekładni, jak w supersamochodzie Alfa Romeo 4C

· Flagowa Giulietta rozwija prędkość powyżej 240 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,6 sekundy

· Nowy układ dolotowy, podkreślający charakterystyczny, rasowy odgłos pracy silnika Alfa Romeo

· Nowa kierownica, nowy zestaw wskaźników ze specjalną grafiką i logo QV oraz nowe, głębokie, sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami oraz tapicerką ze skóry i Alcantary

· Nowy szary matowy lakier Magnesio Grey zarezerwowany dla liczącej tylko 500 egzemplarzy limitowanej „edycji premierowej”. Model dostępny także z czerwonymi lakierami Alfa Red i Competizione Red (trójwarstwowa powłoka)

 

Dla uczczenia 60. rocznicy modelu Alfa Romeo Giulietta jest ona dostępna także w nowej wersji Quadrifoglio Verde, w pełni odzwierciedlającej DNA marki.

 

Na tle pozostałych wersji modelu nowa Giulietta Quadrifoglio Verde wyróżnia się jeszcze bardziej zdecydowaną sylwetką i mocniej zaznaczonym indywidualnym stylem. Ponadto tylko Quadrifoglio Verde jest wyposażona w silnik pochodzący z supersamochodu Alfa Romeo 4C. To nowa, wykonana w całości z aluminium turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1750 cm3 i mocy 240 KM, współpracująca z najnowocześniejszą 6-stopniową przekładną Alfa TCT z podwójnym suchym sprzęgłem.

 

Z okazji jej wprowadzenia na rynek Alfa Romeo zaprezentuje specjalną limitowaną „edycję premierową” Giulietty Quadrifoglio Verde, liczącą tylko 500 egzemplarzy, ze specjalnymi dodatkami, takimi jak karbonowe spojlery i oprawy lusterek bocznych, spojlery boczne oraz 18‑calowe obręcze kół ze stopów lekkich z pięcioma otworami i błyszczącym antracytowym wykończeniem. Giulietta Quadrifoglio Verde „Launch Edition” będzie oferowana w kolorze czerwonym (Alfa Red lub trójwarstwowy Competizione Red) oraz w ekskluzywnej matowej szarości Magnesio Grey.

 

Nadwozie.

 

Z zewnątrz samochód przyciąga wzrok typowo sportowym profilem oraz legendarnym emblematem „Quadrifoglio Verde” na błotniku, tuż obok kierunkowskazu. Od innych wersji Giulietty odróżnia ją także błyszczące antracytowe wykończenie lusterek bocznych, przedniego grilla, klamek drzwi i opraw lamp przeciwmgielnych.

Agresywną stylizację nowej wersji podkreślono specjalną dużą końcówką wydechu oraz 17- lub 18‑calowymi obręczami kół ze stopów lekkich, przez które widać elementy układu hamulcowego Brembo z czterotłoczkowymi czerwonymi zaciskami i tarczami powiększonymi do 320 mm średnicy.

 

Wnętrze.

 

Dbałość o szczegóły i dobór materiałów wysokiej jakości wskazują na najwyższy poziom włoskiego stylu. W szczególności uwagę zwraca czarny sportowy wystrój podkreślony nowym zestawem wskaźników z logo QV oraz nowymi, pokrytymi skórą i Alcantarą, głębokimi sportowymi fotelami ze zintegrowanymi zagłówkami. Nowa, wyprofilowana kierownica ze skórzanym pokryciem i kontrastującymi białymi przeszyciami jest standardem w tej wersji Giulietty. Mieszek dźwigni zmiany biegów oraz dźwignia hamulca ręcznego są pokryte skórą z białymi i zielonymi przeszyciami. Aluminiowe sportowe pedały, czarna podsufitka oraz specjalne dywaniki dopełniają wystroju wnętrza nowej wersji.

 

Silnik i skrzynia biegów.

 

Wprowadzony najpierw w modelu Alfa Romeo 4C najmocniejszy silnik w ofercie jest teraz montowany w nowej wersji Giulietty Quadrifoglio Verde. To turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1750 cm3, z aluminiowym blokiem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Silnik rozwija 240 KM mocy przy 6000 obr./min oraz wyróżnia się doskonałym stosunkiem momentu obrotowego i mocy do pojemności w swojej kategorii, tj. odpowiednio: 194 Nm/l i 135 KM/l. 340 Nm maksymalnego momentu obrotowego w przedziale 2100-4000 obr./min, z których 80% jest dostępne już przy 1800 obr./min, gwarantuje nadzwyczajną elastyczność i sportową dynamikę.

 

W 240-konnym czterocylindrowym turbodoładowanym silniku benzynowym o pojemności 1750 cm³ zastosowano innowacyjny aluminiowy blok oraz niestandardowe kolektory – dolotowy i wydechowy – zoptymalizowane w celu nadania pojazdowi jeszcze bardziej sportowego charakteru. Ponadto może się on poszczycić najnowocześniejszymi rozwiązaniami technicznymi, takimi jak bezpośredni wtrysk paliwa, podwójna bezstopniowa regulacja faz rozrządu, turbosprężarka oraz system kontroli wykorzystujący technologię Scavenging, eliminujący efekt tzw. turbodziury.

 

Z nowym silnikiem benzynowym 1750 Turbo współpracuje najnowocześniejsza 6‑stoponiowa przekładnia Alfa TCT z podwójnym suchym sprzęgłem, która łączy funkcjonalność skrzyni automatycznej z dynamiką sekwencyjnej zmiany biegów. Skrzynia ta może pracować w trybie automatycznym lub sekwencyjnym. Do zmiany przełożeń „w górę” lub „w dół” służy precyzyjnie działająca i ergonomiczna dźwignia. Kierowca może także posługiwać się manetkami przy kierownicy. Za pomocą przełącznika Alfa DNA może on także dostosować charakterystykę pojazdu pod względem komfortu, osiągów bezpieczeństwa i oszczędności paliwa.

 

Osiągi.

 

Flagowa Giulietta z tym silnikiem rozwija prędkość powyżej 240 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,6 sekundy, co jest wynikiem o 0,2 s lepszym od poprzedniej wersji z manualną skrzynią biegów. Dodatkowe emocje podczas jazdy zapewnia typowy dla samochodów Alfa Romeo rasowy pomruk silnika, podkreślony jeszcze niskimi częstotliwościami wzmacnianymi przez nowy kolektor dolotowy.

 

Mimo imponujących osiągów samochód nie szkodzi nadmiernie środowisku: sterowanie wielopunktowym wtryskiem oraz układy ograniczające tarcie i straty energii sprawiają, że „Quadrifoglio Verde” spełnia bardzo rygorystyczne wymagania normy Euro 6.

 

Symbol najlepszych osiągów można więc teraz intepretować także jako połączenie maksymalnej przyjemności z jazdy z większą świadomością ekologiczną – okazuje się bowiem, że sportowy styl jazdy nie wyklucza zgodności z zasadami zrównoważonego rozwoju.

 

 

Wyposażenie standardowe i system informacyjno-rozrywkowy.

 

Powyższym wyjątkowym atutom związanym z dynamiką oraz stosunkiem osiągów do zużycia paliwa wersji Alfa Romeo Quadrifoglio Verde towarzyszy niespotykany wcześniej poziom wyposażenia standardowego. Obejmuje ono: nowe, głębokie, sportowe fotele z tapicerką ze skóry i Alcantary, specjalny zestaw wskaźników z logo QV, wyprofilowaną kierownicę ze skórzanym pokryciem i białymi przeszyciami, emblemat „Quadrifoglio Verde” na nadwoziu, ciemne oprawy przednich reflektorów, przyciemniane szyby boczne z tyłu, sportowe zawieszenie, boczne spojlery, układ hamulcowy Brembo, sportowe aluminiowe pedały, specjalne dywaniki z logo „Quadrifoglio Verde” oraz specjalne sportowe wykończenie niektórych elementów w błyszczącym antracytowym kolorze (lusterka boczne, klamki drzwi, przedni grill i oprawy lamp przeciwmgielnych).

 

Wśród wielu elementów dodanych do wyposażenia Giulietty począwszy od roku modelowego 2014, obecnych także w wersji Quadrifoglio Verde, na szczególną uwagę zasługuje nowy multimedialny system Uconnect z ekranem dotykowym o przekątnej 5” lub 6,5” wybudowanym w deskę rozdzielczą. Obydwie wersje urządzenia mają interfejs Bluetooth, gniazda Aux‑in i USB oraz rozpoznają polecenia wydawane głosem. W wersji z ekranem 6,5” jest także nawigacja satelitarna z mapami wyświetlanymi w widoku 3D, progresywnymi wskazówkami dotyczącymi trasy oraz funkcją wprowadzania adresu miejsca docelowego za pomocą poleceń głosowych. Obydwa systemy opracowano we współpracy z renomowanymi partnerami: Firmami Harman i Here Auto w przypadku Uconnect 6,5” oraz Continental w przypadku Uconnect 5”.

 

Nowy pakiet QV Line.

 

Wraz z wprowadzeniem wersji Quadrifoglio Verde w ofercie Giulietty znajdzie się pakiet „QV Line”. Dzięki temu klimat wersji „Quadrifoglio Verde” będą mogli poczuć także posiadacze wersji Distinctive i Exclusive z innymi silnikami (z wyjątkiem benzynowego 1.4 Turbo 105 KM i 1.4 Turbo 120 KM przystosowanego do zasilania LPG).

 

Giuliettę QV Line można rozpoznać po emblemacie na nadwoziu, typowo sportowym profilu, a także po hamulcach Brembo, ciemnych oprawach przednich reflektorów, przyciemnianych szybach bocznych z tyłu, bocznych spojlerach oraz specjalnym, błyszczącym, antracytowym wykończeniu lusterek bocznych, klamek, przedniego grilla i opraw lamp przeciwmgielnych. Sportowe akcenty można znaleźć także we wnętrzu: czarna deska rozdzielcza, aluminiowe sportowe pedały, sportowe fotele z tapicerką ze skóry i Alcantary, wyprofilowana kierownica z białymi przeszyciami oraz nakładki na progi z logo Quadrifoglio Verde.

 

 

Giulietta 2014 i nowy silnik 2.0 JTDm TCT 175 KM.

 

Nowa wersja Quadrifoglio Verde jest uzupełnieniem ważnych nowości wprowadzonych niedawno w modelu Alfa Romeo Giulietta z roku modelowego 2014. Model ten wciąż będzie wyróżniał się w swojej kategorii dowodząc, że „mocny” silnik może być także „oszczędny”, że „elegancki” samochód może być również „wygodny” a, „kompaktowe” nadwozie może dostarczyć „przyjemności z jazdy”.

 

Zmodernizowano stylistykę Giulietty, wprowadzając nowy przedni grill, nowe chromowane oprawy lamp przeciwmgielnych oraz różne wzory 16-, 17- i 18‑calowych obręczy kół. Rozszerzono także paletę kolorów, dodają trzy nowe pozycje: Moonlight Pearl, Anodizzato Blue i Bronze. Zmian – takich jak nowa kierownica i tapicerka foteli czy detale deski rozdzielczej, paneli drzwi oraz klamki – nie zabrakło również we wnętrzu.

 

Obecnie, w zależności od kraju, w którym jest oferowana, Giulietta z roku modelowego 2014 jest dostępna w pięciu wariantach wykończenia – Impression, Progression, Distinctive, Exclusive oraz nowym Quadrifoglio Verde – oraz w 7 wersjach silnikowych, w tym z nowym silnikiem 2.0 JTDM 2 150 KM, turbodieslem 2.0 JTDM 2 175 KM (z automatyczną przekładnią TCT) oraz potężnym turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 1750 cm3 i mocy 240 KM, zarezerwowanym wyłącznie dla wersji Quadrifoglio Verde. W ofercie znajdują się także następujące silniki: turbodiesel 1.6 JTDM 105 KM, jednostki benzynowe 1.4 Turbo 105 KM i 120 KM oraz 1.4 MultiAir 170 KM (dostępny również z przekładnią automatyczną Alfa TCT), a także 1.4 Turbo 120 KM w wersji dwupaliwowej (LPG i benzyna).

 

Do najważniejszych nowości na 2014 rok należy też nowy 175‑konny silnik 2.0 JTDM skojarzony z przekładnią Alfa TCT. Taka konfiguracja gwarantuje typowe zalety turbodoładowanego silnika wysokoprężnego i komfort automatycznej przekładni w jednym aucie. Wprowadzona do sprzedaży zaledwie kilka tygodni temu Giuletta 2.0 JTDM 175 KM TCT zostanie zaprezentowana po raz pierwszy na międzynarodowym forum na 84. Salonie Motoryzacyjnym w Genewie.

 

Nowy turbodiesel jest wyposażony w układ wtryskowy najnowszej generacji MultiJet, zapewniający optymalne spalanie w każdych warunkach pracy silnika, a także znaczne obniżenie spalania i emisji hałasu.

 

Wspomagany przez turbosprężarkę niewielkich rozmiarów silnik charakteryzuje się wysokim momentem obrotowym dostępnym już w niskim zakresie prędkości obrotowej (350 Nm przy 1750 obr./min) oraz maksymalną elastycznością. A to nie wszystko. Alfa Romeo Giulietta z tym silnikiem uzyskuje znakomite osiągi: prędkość maksymalna 219 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,8 s, zużycie paliwa 4,4 l/100 km oraz emisja CO2 116 g/km (w cyklu mieszanym).

 

Głównym atutem silnika 2.0 JTDM 2 jest bez wątpienia układ wtrysku „common rail” najnowszej generacji z innowacyjnymi wtryskiwaczami z funkcją sterowania ilością oleju napędowego podawanego do komory spalania z maksymalną precyzją, w wyjątkowo szybkim i elastycznym trybie sekwencyjnym, dzięki zastosowaniu hydraulicznego serwozaworu.

 

Układ ten może wykonać do ośmiu wtrysków w czasie jednego cyklu. Służy to optymalizacji coraz bardziej skomplikowanego procesu spalania. Podobną rolę spełnia system Injection Rate Shaping (IRS), czyli dwa wtryski następujące błyskawicznie jeden po drugim, zapewniające ciągły i modulowany dopływ paliwa do cylindra. Jest to skuteczny sposób na usprawnienie procesu spalania, co przekłada się na cichszą pracę oraz niższą emisję cząstek stałych i tlenów azotu (NOx). Ponadto nowy układ wtryskowy ma jeszcze prostszą i bardziej niezawodną konstrukcję ze względu na uproszczoną budowę samych wtryskiwaczy.

 

 

Nowa MiTo „Quadrifoglio Verde”.

 

· Na dynamiczny wygląd nowej MiTo „Quadrifoglio Verde” składają się takie elementy jak tylny spojler, nowe polerowane wykończenie opraw lusterek bocznych, przedniego grilla, klamek drzwi i opraw reflektorów, a także 17‑calowe obręcze kół z lekkiego stopu i czerwone zaciski hamulcowe

· Nowy turbodoładowany silnik benzynowy 1.4 MultiAir TCT 170 KM, rozwijający 230 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 2500 obr./min

· Prędkość maksymalna powyżej 219 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,3 sekundy

· Emisja CO2 i zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 124 g/km i 5,4 l/100 km

· Nowa wersja dostępna w nowym ekskluzywnym matowo-szarym kolorze Magnesio Grey

· Czarna skórzana tapicerka i skórzane pokrycie koła kierownicy, dźwigni hamulca ręcznego i mieszka dźwigni zmiany biegów z kontrastującymi przeszyciami, nowy zestaw wskaźników z logo QV, deska rozdzielcza Competizione z tworzywa imitującego karbonowe wykończenie i nowe specjalne dywaniki

 

 

Nowa MiTo „Quadrifoglio Verde” to kompaktowy samochód z dynamiką auta sportowego. Zdążył on już zachwycić tych europejskich klientów, którzy cenią włoski styl i techniczną doskonałość służącą zapewnieniu radości z jazdy w poczuciu pełnego bezpieczeństwa.

 

Nadwozie.

 

MiTo „Quadrifoglio Verde” łatwo rozpoznać po takich elementach, jak tylny spojler, sportowy tylny zderzak z dyfuzorem, nowe polerowane wykończenie opraw lusterek bocznych, przedniego grilla, klamek drzwi i opraw reflektorów, a także 17‑calowe obręcze kół z lekkiego stopu i czerwone zaciski hamulcowe. Nowa matowa szarość Magnesio Grey przeznaczona specjalnie dla MiTo Quadrifoglio Verde podkreśla sportowo-dynamiczny styl kompaktowego nadwozia, stanowiąc jednocześnie tło dla emblematu z czterolistną koniczyną pod bocznym kierunkowskazem.

 

Wnętrze.

 

Czarne wnętrze harmonizuje ze stylem nadwozia, a jednocześnie zawiera liczne udoskonalenia wskazujące na najbardziej sportową i dynamiczną wersję modelu. Jej charakter podkreślono takimi elementami jak: wyprofilowana kierownica pokryta skórą z kontrastującymi białymi przeszyciami, nowy zestaw wskaźników z logo QV, deska rozdzielcza Competizione z tworzywa imitującego karbonowe wykończenie i nowe specjalne dywaniki. Dźwignia hamulca ręcznego jest pokryta czarną skórą z białymi przeszyciami. Taką samą skórą, ale z białymi i zielonymi przeszyciami, pokryte są rękojeść i mieszek dźwigni zmiany biegów.

 

Silnik i skrzynia biegów.

 

Serce każdego samochodu Alfa Romeo, a jednocześnie jego największy atut to silnik. Nie inaczej jest w przypadku MiTo „Quadrifoglio Verde”. Sportowy i mocno indywidualny charakter samochodu zapewnia nowy turbodoładowany silnik benzynowy 1.4 MultiAir, który współpracując z 6‑stopniową przekładnią z podwójnym suchym sprzęgłem Alfa TCT nowej generacji rozwija moc 170 KM przy 5500 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 2500 obr./min (w trybie Sport wartość ta rośnie do 250 Nm przy 2500 obr./min).

 

Najważniejszą cechą tego silnika jest znakomity stosunek masy do mocy, który w przypadku samochodów marki Alfa Romeo jest jednym z istotnych czynników decydujących o ich sukcesie na drodze i na torze wyścigowym.

 

Pragnienie wyprzedzania własnej epoki jest zakodowane w DNA modelu Alfa Romeo MiTo. Nowy silnik jest tego potwierdzeniem. MiTo była pierwszym samochodem z rewolucyjnym silnikiem MultiAir, a teraz jako pierwszy model we Włoszech jest oferowana z automatyczną przekładnią Alfa TCT nowej generacji, skojarzoną z <strike>ze 135‑konnym</strike> silnikiem 1.4 MultiAir Turbo (uznanym za „Najlepszy nowy silnik roku 2011” przez międzynarodowe jury ekspertów) oraz systemem Start&Stop.

 

Sercem systemu MultiAir jest elektrohydrauliczny system sterowania zaworami, który przyczynia się do ograniczenia zużycia paliwa (poprzez kierowanie powietrza bezpośrednio do zaworów dolotowych z pominięciem przepustnicy) oraz emisji spalin (poprzez kontrolę procesu spalania). Jak przystało na czołowe rozwiązanie zgodne z koncepcją downsizingu, MultiAir to uniwersalna technologia, którą można zastosować w przypadku wszystkich silników benzynowych. Jednym z przykładów takich jednostek jest nowy silnik 0.9 TwinAir 105 KM wprowadzony niedawno w MiTo.

 

Osiągi.

 

Najbardziej usportowiona wersja MiTo oferuje znakomite osiągi. Rozwija prędkość maksymalną powyżej 219 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,3 sekundy, przy ograniczonym poziomie emisji CO2 i zużycia paliwa. W cyklu mieszanym wartości te wynoszą odpowiednio: 5,4 l/100 km i 124 g/km. W porównaniu z poprzednią Quadrifoglio Verde zmniejszono zarówno emisję CO2 (−11%), jak i zużycie paliwa (−10%).

Warto także podkreślić, że silniki Alfa Romeo można rozpoznać po niepowtarzalnym dźwięku podkreślającym wyjątkowy charakter pojazdu. Mimo to są one przyjazne dla środowiska i spełniają normy ustanowione w przepisach regulujących zasady homologacji pojazdów.

 

Wyposażenie standardowe i opcjonalne.

 

Zgodnie z wizerunkiem pojazdu zaawansowanego technicznie MiTo „Quadrifoglio Verde” z roku modelowego 2014 oferuje to, co najlepsze w dziedzinie systemów informacyjno-rozrywkowych i pokładowego komfortu. Świadczy o tym kompleksowe wyposażenie standardowe, obejmujące dwustrefową automatyczną klimatyzację, tempomat, specjalny zestaw wskaźników z białą grafiką i logo „Quadrifoglio Verde”, wyprofilowaną, sportową kierownicę z białymi przeszyciami i przyciskami do sterowania radiem (8 przycisków), światła przeciwmgielne, hamulce Brembo, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, aluminiowe osłony progów z logo „Quadrifoglio Verde”, przednie fotele z regulacją podparcia kręgosłupa lędźwiowego (z regulacją wysokości fotela pasażera).

 

Spojler i sportowy tylny zderzak, podwójna chromowana końcówka wydechu, 17‑calowe polerowane obręcze kół z lekkiego stopu z logo „Quadrifoglio Verde”, mieszek dźwigni zmiany biegów z podwójnymi biało-zielonym przeszyciami, dźwignia hamulca ręcznego z białymi przecinającymi się przeszyciami, polerowane klamki oraz oprawy przednich i tylnych świateł to także elementy wyposażenia standardowego.

 

Ponadto MiTo Quadrifoglio Verde z roku modelowego 2014 jest wyposażona w nowy system Uconnect z 5‑calowym kolorowym ekranem dotykowym, a nawigacja Tom Tom dostępna jest jako opcja. Wystarczy dotknąć ekranu, aby pobrać i odsłuchać utwór, wybrawszy wcześniej gatunek muzyki. Nie przez przypadek od 2008 roku model MiTo pojawia się w kampaniach komunikacyjnych Alfa Romeo na koncertach, imprezach, występach didżejów, wystawach i prestiżowych sesjach sponsorowanych przez markę.

 

Wreszcie, wnętrze może być wyposażone w głębokie fotele Sabelt z oparciami z włókna węglowego, wykonane innowacyjną metodą RTM (Resin Transfer Moulding), pozwalającą uzyskać wysoką wytrzymałość mechaniczną w połączeniu z małymi wymiarami i niewielką masą elementu. W centralnej części fotela wykończonego Alcantarą umieszczono logo Alfa Romeo. Jest ono ozdobione nowymi biało-zielonymi przeszyciami, które podkreślają wysoką jakość wykonania produktu, podobnie jak ma to miejsce w przypadku skórzanego wykończenia dźwigni zmiany biegów i kierownicy z przyciskami do sterowania radiem.

 

Nowy pakiet QV Line.

 

Inspirowany wersją Quadrifoglio Verde nowy pakiet „QV Line” wkrótce zadebiutuje także jako opcja wersji wyposażenia Distinctive, dostępna ze wszystkimi silnikami oprócz 70‑konnej jednostki 1.4.

 

MiTo QV Line można będzie rozpoznać po specjalnym emblemacie, sportowym tylnym zderzaku, eleganckim polerowanym wykończeniu przedniego grilla i klamek, 17‑calowych obręczach kół z lekkiego stopu oraz oprawach przednich i tylnych świateł. Pakiet QV Line obejmuje także nową kierownicę pokrytą czarną skórą z kontrastującymi białymi przeszyciami oraz czarną skórę na dźwigni hamulca ręcznego (z białymi przeszyciami), a także na rękojeści i mieszku dźwigni zmiany biegów (z biało-zielonymi przeszyciami).

 

Ponadto klient ma do wyboru trzy różne typy foteli z białymi i zielonymi przeszyciami odzwierciedlającymi klimat wnętrza: fotele z tapicerką z czarnej tkaniny z logo Alfa Romeo (wyposażenie standardowe), fotele z tapicerką z wysokogatunkowej skóry Frau lub sportowe fotele Sabelt ze szkieletem z włókna węglowego.

 

Alfa Romeo MiTo – wersje na rok modelowy 2014.

 

Nowa wersja Quadrifoglio Verde stanowi ukoronowanie oferty Alfa Romeo MiTo z roku modelowego 2014 przedstawionej w ubiegłym roku. Powstała ona z myślą o zadowoleniu nowej generacji entuzjastów marki Alfa Romeo, czyli przede wszystkim ludzi młodych, marzących o zakupie bezpiecznego samochodu sportowego o wyjątkowym stylu, wysokim poziomie zaawansowania technicznego i oferowanego w przystępnej cenie.

 

Jednocześnie niskie zużycie paliwa i emisja, a także dynamika i kompaktowe wymiary modelu sprawiają, że MiTo jest też atrakcyjną propozycją dla starszych klientów, którzy zdają się doceniać downsizing.

 

Obecnie Alfa Romeo MiTo z roku modelowego 2014 jest dostępna na rynku włoskim w 4 wersjach wyposażenia: Impression, Progression, Distinctive i Quadrifoglio Verde, w 10 kolorach, w tym nowym Antracite Grey, a także w ekskluzywnej szarości Magnesio Grey zarezerwowanej dla wersji Quadrifoglio Verde. MiTo jak zwykle oferuje liczne możliwości personalizacji, na przykład z wykorzystaniem jednego z 8 wzorów obręczy kół z lekkiego stopu, z których 4 są dostępne z ekskluzywnym polerowanym lub diamentowym wykończeniem.

 

W zależności od wersji klienci mają do wyboru szeroką gamę efektywnych, niezawodnych i przyjaznych dla środowiska silników: 1.4 70 KM, 1.4 78 KM, nowy 0.9 Turbo TwinAir 105 KM, nowy benzynowy 1.4 Turbo MultiAir 140 KM z automatyczną przekładnią Alfa TCT oraz nowy i najmocniejszy w ofercie 1.4 Turbo MultiAir 170 KM, również z automatyczną przekładnią Alfa TCT. Ofertę uzupełniają dwa turbodiesle (1.3 JTDM 85 KM 1.6 JTDM 120 KM) oraz 120-konny silnik 1.4 Turbo przystosowany do spalania benzyny i LPG, który zapewnia sportowe osiągi i jest przyjazny dla środowiska.

 

Niezależnie od wersji wykończenia i silnika Alfa Romeo MiTo może poszczycić się bogatym wyposażeniem standardowym obejmującym: 7 poduszek powietrznych, ESC, układ ułatwiający ruszanie pod górę, ABS, ASR, układ wspomagania hamowania awaryjnego, MSR, CBC, Alfa Q2 i wspomaganie układu kierowniczego Alfa Dynamic Steering. Dla nabywców wersji Distinctive przygotowano trzy pakiety najpopularniejszego wyposażenia i akcesoriów: Sport, Comfort i Lusso.

 

Quadrifoglio Verde: symbol włoskiej obecności w wyścigach od 1923 roku.

 

W skrócie filozofia marki Alfa Romeo, którą symbolizuje Quadrifoglio Verde opiera się na ciągłym doskonaleniu rozwiązań stosowanych w pojazdach rywalizujących w sporcie, a następnie wdrażaniu ich w modelach seryjnych. Emblemat Quadrifoglio nierozerwalnie wiąże się z samochodem Alfa Romeo z 1923 roku, którym Ugo Sivocci wystartował w wyścigu Targa Florio. Symbol ten był namalowany na pokrywie silnika jego RL, który przyniósł marce pierwsze z 10 zwycięstw w tej prestiżowej imprezie.

 

Wygrana przyszła po wspaniałej rywalizacji: pokonanie 432 kilometrów na torze Madonìe (4 okrążenia po 108 km) z zawrotną jak na owe czasy średnią prędkością 59,040 km/h było nie lada wyczynem, zważywszy na wszelkie pułapki i nierówności terenu, w jakie obfitowała nawierzchnia.

 

Sukces marki Alfa Romeo był tak oczywisty, że pozostali kierowcy fabrycznego zespołu – w tym Enzo Ferrari, Antonio Ascari i Giulio Ramponi – postanowili, że szczęśliwa „czterolistna koniczyna” będzie ozdabiać ich samochody także w następnych wyścigach. Od tego czasu „Quadrifoglio Verde” stała się symbolem samochodów wyścigowych Alfa Romeo, a później była stosowana także w modelach seryjnych dla podkreślenia związków turystycznych Alf z pojazdami ścigającymi się na torze.

 

Symbol „Quadrifoglio Verde” widniał na ciemnoczerwonej karoserii P2 Brilliego Peri – zwycięzcy pierwszych Mistrzostw Świata Samochodów Wyścigowych rozegranych w Monzy w 1925 roku Alfa Romeo zdobyła wówczas pierwszy z pięciu tytułów mistrza świata. Pod koniec lat 20. XX wieku „Quadrifoglio Verde” odróżniała Alfy produkowane w rodzimej firmie od egzemplarzy z rozbrykanym koniem występujących na torze w barwach Scuderia Ferrari.

 

W latach 1950 i 1951 Giuseppe „Nino” Farina i Juan Manuel Fangio wygrali dwie pierwsze edycje Mistrzostw Świata Formuła 1 w słynnych „Alfettach”, czyli Alfa Romeo 158 i 159. W latach 60. XX w. „Quadrifoglio Verde” użyto dla oznaczenia „gotowej do wyścigu” Giulii TI Super. Następnie przez kilkadziesiąt lat pojawiał się on obok błękitnego trójkąta Autodelta na modelach począwszy od GTA do 33. W tym czasie model 33 uczestniczył w Mistrzostwach Świata jako „33 TT 12” i „33 SC 12” odpowiednio w latach 1975 i 1977. W latach 80. Alfa Romeo nadal startowała w wyścigach. Po powrocie do F1 w 1980 roku udało się powtórzyć także sukcesy w kategorii samochodów turystycznych (GTV 6 2.5), aż do głośnego zwycięstwa w niemieckich mistrzostwach samochodów turystycznych (DTM) modelem 155 V6 Ti w 1993 oraz całej serii zwycięstw w klasie „156 Superturismo” (1998–2004).

 

Emblemat „Quadrifoglio Verde” nosiło także kilka seryjnych modeli Alfa Romeo. Były to wersje o wyczynowych osiągach, produkowane od lat 60. do 80. ubiegłego wieku. Niektóre z nich miały emblemat na nadwoziu, mimo że „Quadrifoglio Verde” nie widniało w oficjalnej nazwie modelu (Giulia TI Super, Giulia Sprint GT Veloce, 1750 GT Veloce oraz Alfasud Sprint, w przypadku której emblemat był w rzeczywistości złoty). Począwszy od lat 80. wprowadzano modele z „Quadrifoglio Verde” w nazwie: Alfasud ti Quadrifoglio Verde, Sprint Quadrifoglio Verde, różne wersje 33 Quadrifoglio Verde, 75 Quadrifoglio Verde (także w wersji na rynek USA), Spider 2.0 Quadrifoglio Verde, 164 Quadrifoglio Verde oraz 145 Quadrifoglio Verde.

 

W roku 2008 czterolistna koniczyna pojawiła się na modelu MiTo, a w 2010 roku także na modelu Giulietta. Obydwa te samochody kontynuują tradycje najlepszych Alf, słynących z dynamicznych osiągów bez uszczerbku dla efektywności, z szacunku dla środowiska i wygody codziennego użytkowania. Dzięki sportowej charakterystyce i poziomowi bezpieczeństwa MiTo i Giulietta „Quadrifoglio Verde” wystąpiły w roli Oficjalnych Samochodów Bezpieczeństwa w trakcie kilku sezonów Mistrzostw Świata SBK Superbike. Alfa Romeo od 2007 roku jest głównym sponsorem tej serii, podzielając te same wartości sportowej rywalizacji oraz najwyższego poziomu w dziedzinie technologii i bezpieczeństwa.

 

Współczesność to nowy rok modelowy 2014. Obydwa modele noszą legendarny emblemat „Quadrifoglio Verde”, odnawiając w ten sposób autentyczną pasję milionów fanów z całego świata. Pasja ta jest jednocześnie sekretem marki, która w czasie swojego ponad 100‑letniego istnienia zapisała wiele kart w historii motoryzacji.

 

Pod sztandarem „pasji i innowacji”.

 

Alfa Romeo powraca na Salon Motoryzacyjny w Genewie z imponująco urządzonym stoiskiem, na którym goście będą mogli zapoznać się z najnowszą ofertą oraz poczuć emocje, które mogą im zaoferować tylko samochody Alfa Romeo, słynące ze zwrotności, mocnych silników i bezpieczeństwa.

 

Przedpremierowa Alfa Romeo 4C Spider z ekskluzywnym trójwarstwowym błyszczącym białym lakierem kontrastuje z czarną podłogą kojarzącą się z krętą drogą. Wyróżniający się specjalnymi detalami i ekskluzywnymi materiałami wykończeniowymi pojazd to stylistyczne studium poprzedzające wybór rozwiązań do wdrożenia w produkcji seryjnej, której uruchomienie zaplanowano na początek przyszłego roku.

 

Obok stoją dwa modele Alfa Romeo 4C w wersji coupé – jeden czerwony, z trójwarstwowym lakierem Competizione Red, drugi pastelowo czarny. To współczesne symbole marki, będące kwintesencją sportowego samochodu, w którym niepowtarzalnej stylistyce towarzyszą znakomite osiągi. Nic dziwnego, że przyciągające uwagę coupé błyskawicznie zdobywa kolejne międzynarodowe nagrody i wyróżnienia Niedawno samochód otrzymał nominację do tytułów „Najlepszy Samochód Sportowy Roku 2014” od czytelników portugalskiego czasopisma Autohoje oraz „Najlepszy Samochód Roku” w kategorii coupé od czytelników polskiej edycji Top Gear.

 

Na imponującej liście nagród dla supersamochodu Alfa Romeo znajdują się między innymi następujące tytuły: „Najlepszy Samochód Sportowy” od hiszpańskiego programu telewizyjnego MQC, „Samochód Roku 2013” od brytyjskiego czasopisma FHM, „Coup de cœur 2013” od Automobile Magazine we Francji, „Auto Trophy 2013” od czytelników niemieckiego magazynu Auto Zeitung, „Najpiękniejszy samochód roku 2013” we Francji w ramach XXIX International Automobile Festival, „Najlepsze Samochody 2014” od niemieckiego czasopisma Auto, Motor und Sport, „Samochody, które mi się podobają” w kategorii samochodów sportowych plebiscytu czytelników miesięcznika Quattroruote (Wochy), „Auto Lider 2013” w kategorii „samochody sportowe i coupé” od czytelników polskiego tygodnika Motor i miesięcznika Auto Moto.

 

Wielokrotnie nagradzana i prawdziwie bezkompromisowa Alfa Romeo 4C jest w tym roku Samochodem Bezpieczeństwa i Oficjalnym Samochodem fascynujących Mistrzostw Świata SBK Superbike 2014. W tej roli występują także modele MiTo i Giulietta w wersjach Quadrifoglio Verde. W bieżącym sezonie minie 7 lat od nawiązania współpracy między Alfa Romeo, a tą serią wyścigów. Włoska marka wspiera rywalizację motocyklistów od 2007 roku jako Główny Sponsor i dostawca Oficjalnych Samochodów Bezpieczeństwa, podzielając te same wartości sportowego współzawodnictwa oraz najwyższego poziomu w dziedzinie technologii i bezpieczeństwa. To nierozerwalna więź podkreślająca pokrewieństwo obydwu marek i sposobu ich funkcjonowania na rynku. W Mistrzostwach Świata Superbike startują seryjne motocykle, które na torze prezentują pełnię swoich możliwości. Samochody Alfa Romeo doskonale sprawdzają się w mieście, ale kiedy trzeba, potrafią dostarczyć emocji dzięki imponującym osiągom, które są najważniejszym elementem sportowego charakteru marki.

Dotyczy to także debiutujących w Genewie Giulietty i MiTo w nowych wersjach „Quadrifoglio Verde”. Obydwa odświeżone niedawno modele nadal będą wyróżniać się w swoich segmentach perfekcyjnym połączeniem wyrazistego stylu, kompaktowych i mocnych silników, właściwego stosunku mocy do masy oraz typowych dla marki Alfa Romeo rozwiązań technicznych służących przyjemności z jazdy.

 

Goście Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego w Genewie będą mogli zobaczyć z bliska dwie wersje nowej Giulietty. Pierwsza z nich pochodzi ze specjalnej serii „Quadrifoglio Verde Launch Edition”. Ma ekskluzywny szary matowy lakierem Magnesio Grey, nowy silnik 1750 TBi 240 KM i automatyczną skrzynią biegów TCT. Limitowana „edycja premierowa” Giulietty Quadrifoglio Verde powstanie w liczbie tylko 500 egzemplarzy i będzie wyposażona w specjalne dodatki, takie jak spojler i karbonowe oprawy lusterek bocznych, sportowe spojlery z przodu i z tyłu, spojlery boczne oraz 18‑calowe obręcze kół z lekkiego stopu z pięcioma otworami i błyszczącym antracytowym wykończeniem.

 

Na przykładzie drugiej Giulietty zaprezentowany zostanie nowy pakiet QV Line. Dzięki niemu klimat wersji „Quadrifoglio Verde” będą mogli poczuć także posiadacze wersji Distinctive i Exclusive z innymi silnikami (z wyjątkiem benzynowego 1.4 Turbo 105 KM i 1.4 Turbo 120 KM przystosowanego do zasilania LPG). Ten egzemplarz, z nadwoziem w kolorze Competizione Red, jest wyposażony w nowy silnik 2.0 JTDM 175 KM i skrzynię biegów Alfa TCT. To premiera tej konfiguracji na międzynarodowym salonie motoryzacyjnym. Gwarantuje ona typowe zalety turbodoładowanego silnika wysokoprężnego i komfort automatycznej przekładni w jednym aucie, i jest w sprzedaży od zaledwie kilku tygodni.

 

Na stoisku znajdą się także nowe MiTo Quadrifoglio Verde z wyjątkowym turbodoładowanym silnikiem 1.4 MultiAir i najnowocześniejszą 6‑biegową przekładnią z podwójnym suchym sprzęgłem Alfa TCT. Silnik ten rozwija moc maksymalną 170 KM przy 5500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 230 Nm przy 2500 obr./min (w trybie Sport wzrasta on do 250 Nm przy 2500 obr./min). Najważniejszą cechą tego silnika jest znakomity stosunek masy do mocy (6,7 kg/KM), który w przypadku samochodów marki Alfa Romeo jest jednym z istotnych czynników decydujących o ich sukcesie na drodze i na torze wyścigowym – oczywiście obok plasującego się w czołówce segmentu stosunku mocy do pojemności (124 KM/litr).

 

Druga MiTo to egzemplarz w wersji Distinctive, z nowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1.4 MultiAir i skrzynią Alfa TCT. Jego osiągi są również imponujące: prędkość maksymalna 209 km/h i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 8,1 sekundy – a wszystko to przy obniżonej emisji CO2 i zużyciu paliwa. W cyklu mieszanym wartości te wynoszą odpowiednio: 5,4 l/100 km i 124 g/km. Sercem systemu MultiAir jest elektrohydrauliczny system sterowania zaworami, który przyczynia się do ograniczenia zużycia paliwa (poprzez kierowanie powietrza bezpośrednio do zaworów dolotowych z pominięciem przepustnicy) oraz emisji zanieczyszczeń (poprzez kontrolę procesu spalania).

 

Oprócz Giulietty i MiTo Quadrifoglio Verde na stoisku wyeksponowano także pierwszą Alfa Romeo z emblematem Quadrifoglio Verde: model RL, którym Ugo Sivocci wygrał 14. edycję Targa Florio w 1923 roku Od tego czasu wszystkie wyścigowe Alfy noszą ten szczęśliwy emblemat, po którym są rozpoznawane na całym świecie. Począwszy od lat 60. XX wieku jest on umieszczany także na egzemplarzach przeznaczonych do jazdy po drogach publicznych.

 

Wreszcie, gościom zostanie przedstawiona oferta FGA Capital, firmy finansowej specjalizującej się w obsłudze sektora motoryzacyjnego. Na stoisku będą dostępne materiały ilustrujące tę ofertę oraz poświęcone jej media. FGA Capital działa na wszystkich dużych europejskich rynkach – w Szwajcarii we współpracy z Fidis Finance. Jej jedyną misją jest wspieranie sprzedaży samochodów wszystkich marek należących do Fiat Chrysler Automobiles poprzez oferowanie innowacyjnych produktów finansowych wraz z usługami towarzyszącymi. Oferta firmy jest skierowana do sieci dealerskich, osób prywatnych i firm.

 

 

Źródło: Fiat Auto Poland


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
    • 2 Posts
    • 982 Views
    • 2 Posts
    • 866 Views
    • 3 Posts
    • 11683 Views
    • 4 Posts
    • 7947 Views
    • 1 Posts
    • 6163 Views
    • 2 Posts
    • 3584 Views

×