Skocz do zawartości
niems

Alfa Romeo 4C wybrana Klasykiem Przyszłości przez Czytelników

Rekomendowane odpowiedzi

Alfa Romeo 4C wybrana „Klasykiem Przyszłości” przez Czytelników magazynu „Motor Klassik”.

 

130916_AR_alfa-romeo-4c-02.jpg

 

130916_AR_alfa-romeo-4c-351.jpg

 

 

· Nowe wyróżnienie dla współczesnej ikony marki, która zdobyła już liczne międzynarodowe nagrody i wyróżnienia.

· Czytelnicy niemieckiego magazynu przyznali supersamochodowi Alfa Romeo tytuł „Klasyka przyszłości" w kategorii „Coupé", dzięki 40,5% głosom oddanym spośród około 13.500 uczestników sondażu.

· Klasyfikacja ta jest barometrem trendów dla samochodów, które stają się kolekcjonerskimi „perełkami”.

· Uroczystość wręczenia nagród odbyła się w przepięknej scenerii nadreńskiego zamku Schloss Dyck, znanego ze słynnych „Classic Days", które od lat się tutaj odbywają.

 

 

Niemiecki magazyn poświęcony samochodom zabytkowym „Motor Klassik" przeprowadza regularnie sondaż, aby dowiedzieć się który z obecnych samochodów traktowany jest jako inwestycja w przyszłość.

Tytuł „Klasyka Przyszłości" w ramach „Motor Klassik Awards" ma zatem ogromne znaczenie w ustaleniu, że samochód, który obecnie cieszy się powodzeniem, będzie „roztaczał swój urok” także w przyszłości. Głos Czytelników staje się w ten sposób ważnym wskaźnikiem trendów, jeżeli chodzi o samochody, które staną się kolekcjonerskimi „perełkami’”.

 

Niepodważalną zwyciężczynią w prestiżowej kategorii „Coupé" została w tym roku Alfa Romeo 4C, która uzyskała 40,5% głosów spośród głosów oddanych przez około 13.500 Czytelników biorących udział w sondażu. Uroczystość wręczenia nagród odbyła się w przepięknej scenerii nadreńskiego zamku Schloss Dyck, znanego ze słynnych „Classic Days", które od lat się tutaj odbywają.

 

Nowa Alfa Romeo 4C potwierdza, że jest godną następczynią Alfy Romeo 159 oraz Alfy Romeo 8C Competizione, laureatek „Motor Klassik Awards 2009" w odpowiednich kategoriach. Dodatkowo, w roku 2012 Czytelnicy prestiżowego niemieckiego magazynu wybrali Alfę Romeo 6C 1750 z lat 30. „Klasykiem Roku".

 

Tytuł "Klasyka Przyszłości" wzbogaca prestiżową kolekcję tytułów Alfy Romeo 4C, która uzyskała już tytuły i wyróżnienia takie, jak: „Best Sport Cars” programu telewizji hiszpańskiej MQC, „Car of the Year 2013" brytyjskiego magazynu FHM; „Coup de cœur 2013" przyznany przez Automobile Magazine we Francji; „Auto Trophy 2013" nadany przez Czytelników niemieckiego magazynu Auto Zeitung; „The most beautiful car of the year 2013" we Francji, z okazji XXIX Międzynarodowego Festiwalu Samochodowego; „Best Cars 2014" przyznany przez niemiecki magazyn „Auto, Motor und Sport"; „Le auto che preferisco 2014' w kategorii „Sportive” według Czytelników miesięcznika „Quattroruote” (Włochy); „Auto Lider 2013”, w kategorii „Samochody Sportowe i Coupé”, przyznawany przez polskich Czytelników tygodnika „Motor” i miesięcznika „Auto Moto”; również w Polsce dziennikarze Top Gear – najlepiej sprzedawanego magazynu motoryzacyjnego w kraju - przyznali Alfie Romeo 4C tytuł „Najlepszego Samochodu Roku" w kategorii „Coupé Roku" - i wreszcie tytuł „Best Sports Car 2014” przyznany przez Czytelników portugalskiego czasopisma „Autohoje”.

 

Licznie nagradzana i prawdziwa „driving machine" bez kompromisów, Alfa Romeo 4C, w tym roku będzie pełnić rolę samochodu bezpieczeństwa, zarówno podczas fascynujących Mistrzostw SBK Superbike 2014, jak i podczas World Touring Car Championship 2014 (WTCC ). Zresztą to właśnie na torze ten supersamochód „daje z siebie wszystko", na torze, gdzie prędkość, krótsza droga hamowania oraz przyspieszenie poprzeczne są niezbędne do uzyskania najlepszych czasów przejazdu: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy; maksymalną prędkość 258 km/h oraz szczytowe wartości opóźnienia rzędu 1,2 g oraz przyspieszenia bocznego powyżej 1,1 g. Wszystko to uzyskuje się dzięki zrównoważonemu rozłożeniu obciążeń: 40% na oś przednią, 60% na tylną, co daje stosunek masy do mocy poniżej 4 kg/KM przy całkowitej masie samochodu wynoszącej zaledwie 895 kg, na którą składają się w głównej mierze włókno węglowe, aluminium, stal oraz kompozyt SMC.

 

Doskonałe osiągi uzyskiwane są również dzięki połączeniu nowego benzynowego silnika 1750 turbo o mocy 240 KM ze skrzynią biegów najnowszej generacji, z podwójnym sprzęgłem Alfa TCT i nowoczesnym selektorem Alfa D.N.A., wzbogaconym o nowy tryb „Race." Czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1750 z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem 200 bar oraz korpusem silnika wykonanym z aluminium uzyskuje doskonałe osiągi: wartości momentu obrotowego i mocy plasują go u szczytu swojej kategorii, dzięki wartościom odpowiednio ponad 200 Nm/l oraz 137 KM/l, natomiast maksymalna moc wynosi 240 KM (176 kW) przy 6000 obrotów.

 

Źródło: Fiat Auto Poland


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
    • 2 Posts
    • 994 Views
    • 2 Posts
    • 884 Views
    • 3 Posts
    • 11711 Views
    • 4 Posts
    • 7985 Views
    • 1 Posts
    • 6188 Views
    • 2 Posts
    • 3608 Views

×