Skocz do zawartości
niems

45 lat AMG: rocznica, która rozpoczyna nową erę

Rekomendowane odpowiedzi

45lat AMG: rocznica, która rozpoczyna nową erę

Spistreści Nr strony

45_lat_AMG_1.jpg

 

 

45lat AMG: rocznica, która rozpoczyna nową erę 2

 

 

Strategiakonsekwentnego rozwoju: "AMG Performance 50" 4

 

 

Dynamikai ekskluzywność – historia AMG 9

 

 

Przeglądmodeli AMG 10

 

 

 

 

Informacjew tym dokumencie dotyczą międzynarodowej oferty modeliMercedes-Benz i mogą różnić się zależnie od rynku

 

 

Sportowamarka Mercedes-Benz obchodzi 45. urodziny

 

 

45lat AMG: rocznica,która rozpoczyna nową erę

 

  • Mercedes-AMG zdradza szczegóły dotyczące modelu A 45 AMG. Najmocniejsza Klasa A rozpoczyna nową erę w 45-letniej historii tunera Mercedes-Benz – po raz pierwszy AMG zaoferuje sportowy kompakt.

A45 AMG to prekursor najnowszej strategii "AMG Performance 50",przygotowanej z myślą o 50. urodzinach Mercedes-AMG GmbH. Firma zAffalterbach daje jasny sygnał co do swoich planów dynamicznegowzrostu, bazując na unikalnej gamie modeli. Ofensywa rozpoczyna sięjeszcze tego lata wraz z prezentacją najnowszego GL 63 AMG oraz SLSAMG GT.

Światowapremiera A 45 AMG w pierwszym kwartale 2013 r.

Podmaską najmocniejszej Klasy A zagości turbodoładowany,czterocylindrowy silnik o pojemności 2 litrów. Opracowanyspecjalnie z myślą o A 45 AMG, generujemaksymalny moment obrotowy powyżej 400 Nm i ma ambicje, by zostaćklasowym prymusem zarówno w dziedzinie osiągów, jak i zużyciapaliwa.

-Naszym celem jest stworzenie najmocniejszego, a jednocześnienajbardziej wydajnego produkowanego seryjnie samochodu kompaktowego zsilnikiem czterocylindrowym. Wraz z innymi sportowymi modelamikompaktowymi AMG, nowy model A 45 AMG będzie ucieleśnieniemstrategii "AMG Performance 50" - mówi Ola Källenius, szefMercedes-AMG GmbH.

Zatransmisję siły napędowej do kół obu osi odpowiadazautomatyzowana, siedmiostopniowa przekładnia dwusprzęgłowa AMGSPEEDSHIFT DCT. Sportowe zawieszenie AMG z zaprojektowanąindywidualnie architekturą przedniej i tylnej osi orazelektrohydrauliczny układ kierowniczy zapewniają wyśmieniteprowadzenie, a nad bezpieczeństwem kierowcy i pasażerów czuwająwydajne hamulce AMG oraz trzystopniowy układ ESP z trybem "SPORT".

ModelA 45 AMG adresowany jest do nowej grupy klientów w wieku od 30 do 45lat - młodszych od dotychczasowych nabywców AMG. Zawodowo spełnienii niezależni, szukają oni samochodu kompaktowego z dużym ładunkiemdynamiki i indywidualizmu. Przystępna cena pozwoli A 45 AMG zdobyćtakże zupełnie nowe rynki. Auto zostanie oficjalnie zaprezentowanew I kwartale 2013 roku.

ZaA 45 AMG podąży gama sportowych kompaktów AMG o zróżnicowanymcharakterze. Mercedes-AMG już we wczesnym etapie był zaangażowanyw konstruowanie przednio- i czteronapędowej platformy kompaktowychmodeli. Najbardziej dynamiczne wersje nowej Klasy A - A 250 Sportoraz A 220 CDI Sport - już teraz korzystają z przedniej osizaprojektowanej przez AMG, a także ze specjalnie zestrojonegozawieszenia oraz pięcioramiennych obręczy AMG w kolorze lśniącejczerni z oponami 235/40 R18.

Więcejmodeli AMG z napędem na obie osie

Napędna cztery koła będzie odgrywał w Mercedes-AMG większą rolę - ito nie tylko ze względu na rosnącą gamę SUV-ów i pojazdówterenowych. Obecnie firma oferuje cztery takie modele: ML 63 AMG, G63 i 65 AMG oraz GL 63 AMG. Nową erę zapoczątkuje właśnie A 45AMG, standardowo oferowany z napędem na obie osie.

Strategiakonsekwentnego rozwoju: "AMG Performance 50"

ModeleAMG cieszą się dużym popytem, szczególnie na trzech największychdla firmy rynkach, na których odnotowała ona w zeszłym rokuwyjątkowe wzrosty.Sprzedaż w USA wzrosła o 7 proc., w Niemczech - o 15 proc., a wChinach - niemal o 50 proc. Ostatnie miesiące przyniosły kolejneznaczące wzrosty – w rekordowym w historii firmy I kwartale br.sprzedaż wzrosła o 30 proc.

AMGzamierza kontynuować ofensywę po 2012 roku i wnieść istotny wkładw wyniki Mercedes-Benz Cars. Bazując na ambitnej strategii "AMGPerformance 50", w najbliższych latach zaprezentuje kolejnesportowe modele.

-Zadecydowaliśmy o rozszerzeniu naszej gamy modeli z obecnych 22 dookoło 30 w przyszłości. W ciągu pięciu lat chcemy zwiększyćglobalną sprzedaż z około 20 000 do 30 000 aut rocznie,zaznaczając naszą wiodącą pozycję w tym ekskluzywnym segmencie -podkreśla Ola Källenius. Poza nowym kompaktem i modelami SLS AMG GToraz GL 63 AMG, w przyszłości jeszcze bardziej istotną rolę wgamie AMG odegra Klasa S. Aktualna oferta, złożona z modeli S 63AMG i S 65 AMG oraz CL 63 AMG i CL 65 AMG, zostanie w najbliższychlatach dodatkowo poszerzona.

Bysprostać rosnącemu popytowi, AMG odpowiednio zwiększa także moceprodukcyjne. W rezultacie nowy, dwulitrowy silnik AMG będzieprodukowany w zakładach Mercedes-Benz MDC Power w Kölledzie. Totutaj powstają czterocylindrowe jednostki, zasilające modele KlasyA i B. Na potrzeby nowego motoru AMG powstanie specjalna liniamontażowa. Oczywiście turbodoładowane jednostki produkowane będązgodnie z filozofią AMG: "jeden człowiek, jeden silnik".Cechą charakterystyczną każdego silnika jest emblemat z podpisemodpowiedzialnego zań inżyniera.

350placówekAMG Performance Center na 50-lecie Mercedes-AMG GmbH

Strategia"AMG Performance 50" zakłada również debiuty na nowych,dynamicznych rynkach. AMG dostrzega znaczny potencjał wzrostu wkrajach takich jak Chiny, Rosja, Korea Południowa czy Brazylia.Główną rolęw realizacji strategii odgrywają centra AMG Performance Center; w 24krajach globu otwarto od 2008 roku około 270 takich placówek. Planyfirmy zakładają uruchomienie kolejnych 80 do 2017 roku. Przykłademstrategii rozwoju w Chinach jest nowe AMG Performance Center BeijingSanlitun, uruchomione 22 kwietnia 2012 roku, usytuowane w luksusowymcentrum handlowym Sanlitun Village North w północnej częściPekinu. W przeciwieństwie do uruchamianych wcześniej placówek AMG,nowy obiekt nie jest zintegrowany z salonem sprzedaży Mercedes-Benz.Powstał on w ramach indywidualnej koncepcji, która kładzie jeszczesilniejszy nacisk na ekskluzywną naturę marki AMG.

Znakomitajakość obsługi klientów AMG

Kolejnymważnym elementem strategii dynamicznego wzrostu "AMGPerformance50" jest rozszerzenie zakresu usług dla klientów AMG. Będąoni mogli odbierać auta bezpośrednio z centrali AMG. Po powitaniuprzez osobistego asystenta w AMG Private Lounge, otwartym w 2011roku, nabywców czeka zwiedzanie manufaktury i wizyta w AMGPerformance Studio, gdzie na indywidualne zamówienie powstająniepowtarzalne egzemplarze AMG. Wizyta obejmuje także odwiedzinydziału produkcji silników. To tam klienci mają unikalną okazję,by poznać inżynierów odpowiadających za ręczną produkcję sercaich samochodu, zgodnie z filozofią "jeden człowiek, jedensilnik".


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

"AMGPerformance 50" pomoże ograniczyć zużycie paliwa

Jednymz celów nowej strategii jest redukcja zużycia paliwa floty modeliAMG.

-Na 50-lecie AMG chcemy, by średnia emisja dwutlenku węgla gamynaszych aut oscylowała w okolicy 200 g/km. Nowe, kompaktowesamochody oczywiście pomogą w realizacji tych planów, aczkolwiekzamierzamy również ograniczyć apetyt pozostałych aut. Licznemodele AMG już teraz są najlepsze w klasie, gdy idzie o zużyciepaliwa, osiągi czy moc i moment obrotowy. Nasz sukces to zasługanajnowocześniejszej technologii - mówi Ola Källenius.

Wzoremdo naśladowania jest w tej dziedzinie SLK 55 AMG. Jegoośmiocylindrowe serce korzysta z technologii stosowanej w Formule 1.Dzięki nowo opracowanemu systemowi odłączania cylindrów AMGCylinder Management, to najbardziej wydajny silnik V8 na świecie.SLK 55 AMG zużywa średnio 8,4 l/100 km, o 30 proc. mniej odpoprzednika, i emituje 195 gramów dwutlenku węgla na kilometr(NEDC). Ta sama technologia używana jest w widlastych „ósemkach”Mercedesa o mocy około 750 KM, stosowanych w Formule 1. Czterycylindry zostają uśpione przez odcięcie wtrysku paliwa, gdykierowca zmniejsza obciążenie silnika.

Pionierskąrolę Mercedes-AMG w dziedzinie rozwoju inteligentnych koncepcjinapędu odegra Mercedes-Benz SLS AMG E-CELL. Jego układ napędowy zbateriami litowo-jonowymi powstaje w kooperacji z ekspertami zMercedes AMG High Performance Powertrains w Brixworth w WielkiejBrytanii. Premiera SLS AMG E-CELL nastąpi jesienią, podczas targówmotoryzacyjnych w Paryżu. Później pierwszy w pełni elektrycznysamochód supersportowy trafi do produkcji seryjnej. Model wyjedziena drogi w 2013 roku.

Strategiaprojektowania "AMG Lightweight Performance"

Ambitnezałożeniastrategii projektowania "AMG Lightweight Performance"dotyczą dalszego ograniczenia masy własnej samochodów. Mniejkilogramów to lepsze osiągi i niższe zużycie paliwa. Mercedes-AMGbędzie tu korzystać ze swoich ponad 10-letnich doświadczeń wstosowaniu włókna węglowego, zdobytych przy okazji udziału wsporcie motorowym oraz projektowaniu modeli SLR i AMG Black Series. Zwłókna węglowego powstaje obecnie na przykład wał napędowy SLSAMG oraz struktura osłony przeciwwiatrowej w SLS AMG Roadster, atakże zintegrowany z nadwoziem i połączony z aluminiową ramąprzestrzenną monokok baterii w SLS AMG E-CELL. W przypadku SL 63 AMGi SL 65 AMG, po raz pierwszy włókno węglowe wykorzystano doprodukcji tylnej klapy. Zupełna nowość to wykonany z tego samegomateriału tylny panel z pałąkiem przeciwkapotażowym, dostępnyjako ekskluzywna opcja AMG Performance Studio dla C 63 AMG Coupé AMGBlack Series. Wyjątkowo odporne, atrakcyjne wizualnie komponenty zwłókna węglowego stanowią integralną część nadwozia ipozwalają na ograniczenie masy pojazdu o 7 kilogramów w porównaniudo cywilnego egzemplarza z panelem stalowym.

Przyszłośćsilników V12 w rękach Mercedes-AMG

Wprzyszłości rozwój i produkcja wszystkich agregatów V12 dlaMercedes-Benz zostanie powierzony Mercedes-AMG. Będą one powstawaćzgodnie z filozofią "jeden człowiek, jeden silnik".Obecnie w Affalterbach wytwarzane są jednostki V12 biturbo (M 279) opojemności 6 litrów dla modeli: S 65 AMG, CL 65 AMG, SL 65 AMG orazG 65 AMG.

Czynniksukcesu: pakiet AMG Sports

Kolejnymelementem strategii rozwoju "AMG Performance 50" jestkonsekwentne poszerzanie oferty pakiet AMG Sports. Dynamiczne dodatkizarezerwowane są dla wielu modeli Mercedes-Benz i obejmują elementystylizacji, lekkie obręcze AMG oraz sportowe zawieszenia AMG.Obecnie już co czwarty Mercedes-Benz wyjeżdża z fabryki wyposażonyw pakiet AMG Sports - w 2011 roku zamówiło go ponad 300 tysięcyklientów.

Jużteraz możliwości AMG można zasmakować w przypadku modeli A 250Sport i A 220 CDI Sport oraz specjalnych wariantów Klasy C - C 250Sport oraz C 250 CDI Sport, opracowanych pod okiem specjalistów zAffalterbach. Poza walorami wizualnymi pakietu AMG Sports Plus, obaauta korzystają z szeregu rozwiązań technicznych AMG,zwiększających przyjemność z jazdy.

AkademiaJazdy AMG: droga do zwycięstwa

Intensywnychemocji dostarczają także zajęcia Akademii Jazdy AMG, odbywającesię w ramach bogatego programu eventów, dostosowanych dozróżnicowanych wymagań klientów. Poza zimowymi sesjami w Laponiiczy wyprawach EMOTION o profilu rozrywkowym, organizowane są takżeszkolenia na legendarnych torach wyścigowych, takich jakNürburgring, Hockenheimring czy Zandvoort. Szczególną atrakcjąjest program MASTERS, umożliwiający przejażdżkę SLS AMG GT3 -wyścigową wersją Gullwinga. Mieszkańcy Niemiec mogą przy okazjiwyrobić sobie międzynarodową licencję DMSB (German MotorsportFederation).

ImprezomAkademii Jazdy AMG w Europie towarzyszy synergia radości z jazdy iświadomości ekologicznej. Ilość wydzielonego podczas zajęćdwutlenku węgla ustalana jest na podstawie tzw. "śladuwęglowego" i może być zrekompensowana poprzez zaangażowaniew projekty ochrony klimatu. Eventy Akademii Jazdy AMG odbywają sięobecnie w Niemczech, Polsce, Włoszech, Holandii, Austrii, Szwecji iHiszpanii, jak również w USA, Chinach i Indiach. W oparciu orosnące zainteresowanie klientów, Mercedes-AMG pracuje nadorganizacją imprez w Australii, Japonii, Rosji czy ZjednoczonychEmiratach Arabskich.

Zroku na rok w zajęciach uczestniczy coraz więcej kierowców - w2011 wzięło w nich udział ponad 7000 osób.

Motorsportinspiracją dla inżynierów AMG

FirmaAMG została w 1967 roku założona przez Hansa Wernera Aufrechta iErharda Melchera. Od samego początku odnosiła liczne sukcesy wsportach motorowych. Dzisiaj, tak samo jak dawniej, zaangażowanie natorze wciąż jest głównym źródłem inspiracji dla pracownikówAMG. Obecnie w Affalterbach pracuje 1000 osób, a firma w 100procentach należy do Daimler AG. Jej profesjonalizm wyraża się wpogoni za najwyższą precyzją i wydajnością. Pierwszy samochódopracowany niezależnie przez Mercedes-AMG - supersportowy SLS AMG,zaprezentowany w 2009 roku - to imponujący efekt pasji idoświadczenia ekipy z Affalterbach.

Torbył domem AMG przez dekady. Dość wspomnieć, że to najbardziejutytułowana marka w historii DTM, a SLS AMG GT3 jest najlepszymdebiutantem 2011 roku z 26 zwycięstwami i pucharem europejskichmistrzostw FIA GT3 na koncie. Od 17 lat AMG pozostaje takżeoficjalnym partnerem Formuły 1 i wspiera bezpieczeństwo na torze,dostarczając od 1996 roku oficjalne samochody bezpieczeństwa imedyczne. Ponadto, od 2012 roku w barwach zespołu MERCEDES AMGPETRONAS w królowej sportów motorowych startują Nico Rosberg iMichael Schumacher.

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

45lat manufaktury z Affalterbach

Dynamika i ekskluzywność - historia AMG

Nacałym świecie te trzy litery są uosobieniem wyrafinowanejtechnologii, ekskluzywności i dynamiki jazdy wysokiego kalibru. Wtym roku firma założona przez Hansa Wernera Aufrechta i ErhardaMelchera obchodzi 45. urodziny. Wizerunek AMG jako najszybszychmodeli Mercedes-Benz ma odzwierciedlenie w imponujących sukcesachfirmy w motorsporcie. Dzisiaj marka w pełni należy do Daimler AG ijest technologicznym pociskiem w segmencie aut o wysokich osiągach.

Pierwszeporozumienie o współpracy w 1990 roku, integracja od 1999 roku

Następstwemumowy o współpracy pomiędzy Daimler-Benz AG oraz AMG, zawartej w1990 roku, był pierwszy opracowany wspólnie model - C 36 AMG z 1993roku. Stopniowa integracja firmy z grupą Daimlera rozpoczęła sięw 1999 roku i zakończyła ostatecznie w 2005 roku. Dzisiaj zarządMercedes-AMG GmbH tworzy szef firmy, 43-letni Ola Källenius oraz46-letni Tobias Moers.

Nieograniczonyindywidualizm: AMG Performance Studio

Tym,którzy szukają czegoś specjalnego, Mercedes-AMG poleca wizytę wAMG Performance Studio. Tu urzeczywistnia się marzenia - studiozajmuje się projektowaniem i produkcją niepowtarzalnych egzemplarzyAMG, w tym niemal legendarnych modeli z serii Black Series.

22modele AMG o mocy od 310 kW (422 KM) do 463 kW (630 KM)

Dzisiaj,45 lat po narodzinach AMG, oferta firmy jest większa i bardziejzróżnicowana niż kiedykolwiek wcześniej. Szeroki wybór limuzyn,coupé, SUV-ów i roadsterów obejmuje aż 22 modele z silnikami omocy od 310 kW (422 KM) do 463 kW (630 KM), w tym pierwszy samochódopracowany niezależnie w Affalterbach - SLS AMG.

Każdyz modeli łączy najwyższej klasy dynamikę i wyrafinowanątechnologię. Wyśmienite brzmienie silnika, ekskluzywne opakowanie ipierwszorzędna jakość wykonania również należą do wyposażeniastandardowego. W skrócie, AMG to inżyniera i kunszt godne filozofiimarki - filozofii "drogowego spełnienia".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Przeglądmodeli AMG

Limuzynyi kombi Mercedes-AMG:

 

 

[TABLE=width: 604]

[TR]

[TD] Model

[/TD]

[TD] Układ i liczba cyl.

[/TD]

[TD] Poj.

[/TD]

[TD=width: 71] Moc maks.

kW (KM)

przy obr./min

[/TD]

[TD=width: 62] Maks. moment

Nm przy obr./min

[/TD]

[TD=width: 33] 0-100 km/h s

[/TD]

[TD=width: 33] V

maks. km/h

[/TD]

[TD=width: 52] Średnie zużycie paliwa (NEDC)

l/100 km

[/TD]

[TD=width: 38] Emisja

CO2 (g/km)

[/TD]

[TD=width: 38] Klasa emisji

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 58] C 63 AMG

[/TD]

[TD=width: 43] V8

[/TD]

[TD=width: 33] 6208

[/TD]

[TD=width: 71] 336 (457) 6800

358 (487) 6800*

[/TD]

[TD=width: 62] 600

5000

[/TD]

[TD=width: 33] 4,4

 

 

4,3*

[/TD]

[TD=width: 33] 250

[/TD]

[TD=width: 52] 12,0

[/TD]

[TD=width: 38] 280

[/TD]

[TD=width: 38] G

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 58] C 63 AMG Estate

[/TD]

[TD=width: 43] V8

[/TD]

[TD=width: 33] 6208

[/TD]

[TD=width: 71] 336 (457) 6800

358 (487) 6800*

[/TD]

[TD=width: 62] 600

5000

[/TD]

[TD=width: 33] 4,5

 

 

4,4*

[/TD]

[TD=width: 33] 250

[/TD]

[TD=width: 52] 12,3

[/TD]

[TD=width: 38] 285

[/TD]

[TD=width: 38] G

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 58] E 63 AMG

[/TD]

[TD=width: 43] V8 biturbo

[/TD]

[TD=width: 33] 5461

[/TD]

[TD=width: 71] 386 (525) 5250-5750 410 (557) 5250-5750*

[/TD]

[TD=width: 62] 700

1750-5000

800

2000-4500*

[/TD]

[TD=width: 33] 4,3

 

 

4,2*

[/TD]

[TD=width: 33] 250

[/TD]

[TD=width: 52] 9,8

[/TD]

[TD=width: 38] 230

[/TD]

[TD=width: 38] F

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 58] E 63 AMG Estate

[/TD]

[TD=width: 43] V8 biturbo

[/TD]

[TD=width: 33] 5461

[/TD]

[TD=width: 71] 386 (525) 5250-5750 410 (557) 5250-5750*

[/TD]

[TD=width: 62] 700

1750-5000 800

2000-4500*

[/TD]

[TD=width: 33] 4,4

 

 

4,3*

[/TD]

[TD=width: 33] 250

[/TD]

[TD=width: 52] 10,0

[/TD]

[TD=width: 38] 234

[/TD]

[TD=width: 38] F

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 58] S 63 AMG

[/TD]

[TD=width: 43] V8 biturbo

[/TD]

[TD=width: 33] 5461

[/TD]

[TD=width: 71] 400 (544) 5250-5750 420 (571) 5500*

[/TD]

[TD=width: 62] 800

2000-4500 900

2250-3750*

[/TD]

[TD=width: 33] 4,5

 

 

4,4*

[/TD]

[TD=width: 33] 250

 

 

300*

[/TD]

[TD=width: 52] 10,5

[/TD]

[TD=width: 38] 244

[/TD]

[TD=width: 38] E

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 58] S 65 AMG

[/TD]

[TD=width: 43] V12 biturbo

[/TD]

[TD=width: 33] 5980

[/TD]

[TD=width: 71] 463 (630) 4600-5000

[/TD]

[TD=width: 62] 1000

2300-4300

[/TD]

[TD=width: 33] 4,4

[/TD]

[TD=width: 33] 250

[/TD]

[TD=width: 52] 14,3

[/TD]

[TD=width: 38] 334

[/TD]

[TD=width: 38] G

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

*dane dla wersji z pakietem AMG Performance

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

CoupéMercedes-AMG:

 

 

[TABLE=width: 595]

[TR]

[TD] Model

[/TD]

[TD] Układ i liczba cyl.

[/TD]

[TD] Poj.

[/TD]

[TD] Moc maks.

kW (KM)

przy obr./min

[/TD]

[TD] Maks. moment

Nm przy obr./min

[/TD]

[TD=width: 33] 0-100 km/h s

[/TD]

[TD=width: 33] V

maks. km/h

[/TD]

[TD=width: 52] Średnie zużycie paliwa (NEDC)

l/100 km

[/TD]

[TD=width: 38] Emisja

CO2 (g/km)

[/TD]

[TD=width: 38] Klasa emisji

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 58] C 63 AMG Coupé

[/TD]

[TD=width: 43] V8

[/TD]

[TD=width: 33] 6208

[/TD]

[TD=width: 62] 336 (457) 6800

358 (487) 6800*

[/TD]

[TD=width: 62] 600

5000

[/TD]

[TD=width: 33] 4,4

 

 

4,3*

[/TD]

[TD=width: 33] 250

[/TD]

[TD=width: 52] 12,0

[/TD]

[TD=width: 38] 280

[/TD]

[TD=width: 38] G

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 58] C 63 AMG Coupé Black Series

[/TD]

[TD=width: 43] V8

[/TD]

[TD=width: 33] 6208

[/TD]

[TD=width: 62] 380 (517) 6800

[/TD]

[TD=width: 62] 620

5200

[/TD]

[TD=width: 33] 4,2

[/TD]

[TD=width: 33] 300

[/TD]

[TD=width: 52] 12,2

[/TD]

[TD=width: 38] 286

[/TD]

[TD=width: 38] G

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 58] CL 63 AMG

[/TD]

[TD=width: 43] V8 biturbo

[/TD]

[TD=width: 33] 5461

[/TD]

[TD=width: 62] 400 (544) 5250-5750 420 (571) 5500*

[/TD]

[TD=width: 62] 800

2000-4500

900

2250-3750*

[/TD]

[TD=width: 33] 4,5

 

 

4,4*

[/TD]

[TD=width: 33] 250

 

 

300*

[/TD]

[TD=width: 52] 10,5

[/TD]

[TD=width: 38] 244

[/TD]

[TD=width: 38] E

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 58] CL 65 AMG

[/TD]

[TD=width: 43] V12 biturbo

[/TD]

[TD=width: 33] 5980

[/TD]

[TD=width: 62] 463 (630) 4600-5000

[/TD]

[TD=width: 62] 1000

2300-4300

[/TD]

[TD=width: 33] 4,4

[/TD]

[TD=width: 33] 250

[/TD]

[TD=width: 52] 14,3

[/TD]

[TD=width: 38] 334

[/TD]

[TD=width: 38] G

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 58] CLS 63 AMG

[/TD]

[TD=width: 43] V8 biturbo

[/TD]

[TD=width: 33] 5461

[/TD]

[TD=width: 62] 386 (525) 5250-5750 410 (557)

5250-5750*

[/TD]

[TD=width: 62] 700

1700-5000 800

2000-4500*

[/TD]

[TD=width: 33] 4,4

 

 

4,3*

[/TD]

[TD=width: 33] 250

[/TD]

[TD=width: 52] 9,9

[/TD]

[TD=width: 38] 231

[/TD]

[TD=width: 38] F

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 58] SLS AMG

[/TD]

[TD=width: 43] V8

[/TD]

[TD=width: 33] 6208

[/TD]

[TD=width: 62] 420 (571)

6800

[/TD]

[TD=width: 62] 650

4750

[/TD]

[TD=width: 33] 3,8

[/TD]

[TD=width: 33] 317

[/TD]

[TD=width: 52] 13,2

[/TD]

[TD=width: 38] 308

[/TD]

[TD=width: 38] G

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 58] SLS AMG GT

[/TD]

[TD=width: 43] V8

[/TD]

[TD=width: 33] 6208

[/TD]

[TD=width: 62] 435 (591)

6800

[/TD]

[TD=width: 62] 650

4750

[/TD]

[TD=width: 33] 3,7

[/TD]

[TD=width: 33] 320

[/TD]

[TD=width: 52] 13,2

[/TD]

[TD=width: 38] 308

[/TD]

[TD=width: 38] G

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

*dane dla wersji z pakietem AMG Performance

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

RoadsteryMercedes-AMG:

[TABLE=width: 595]

[TR]

[TD] Model

[/TD]

[TD] Układ i liczba cyl.

[/TD]

[TD] Poj.

[/TD]

[TD] Moc maks.

kW (KM)

przy obr./min

[/TD]

[TD] Maks. moment

Nm przy obr./min

[/TD]

[TD=width: 33] 0-100 km/h s

[/TD]

[TD=width: 33] V

maks. km/h

[/TD]

[TD=width: 52] Średnie zużycie paliwa (NEDC)

l/100 km

[/TD]

[TD=width: 38] Emisja

CO2 (g/km)

[/TD]

[TD=width: 38] Klasa emisji

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 58] SL 63 AMG

[/TD]

[TD=width: 43] V8 biturbo

[/TD]

[TD=width: 33] 5461

[/TD]

[TD=width: 62] 395 (537) 5500

415 (564) 5500*

[/TD]

[TD=width: 62] 800

2000-4500 900

2250-3750*

[/TD]

[TD=width: 33] 4,3

 

 

4,2*

[/TD]

[TD=width: 33] 250

 

 

300*

[/TD]

[TD=width: 52] 9,9

[/TD]

[TD=width: 38] 231

[/TD]

[TD=width: 38] F

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 58] SL 65 AMG

[/TD]

[TD=width: 43] V12 biturbo

[/TD]

[TD=width: 33] 5980

[/TD]

[TD=width: 62] 463 (630) 4800-5400

[/TD]

[TD=width: 62] 1000

2300-4300

[/TD]

[TD=width: 33] 4,0

[/TD]

[TD=width: 33] 250

[/TD]

[TD=width: 52] 11,6

[/TD]

[TD=width: 38] 270

[/TD]

[TD=width: 38] G

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 58] SLK 55 AMG

[/TD]

[TD=width: 43] V8

[/TD]

[TD=width: 33] 5461

[/TD]

[TD=width: 62] 310 (422) 6800

[/TD]

[TD=width: 62] 540

4500

[/TD]

[TD=width: 33] 4,6

[/TD]

[TD=width: 33] 250

[/TD]

[TD=width: 52] 8,4

[/TD]

[TD=width: 38] 195

[/TD]

[TD=width: 38] E

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 58] SLS AMG Roadster

[/TD]

[TD=width: 43] V8

[/TD]

[TD=width: 33] 6208

[/TD]

[TD=width: 62] 420 (571)

6800

[/TD]

[TD=width: 62] 650

4750

[/TD]

[TD=width: 33] 3,8

[/TD]

[TD=width: 33] 317

[/TD]

[TD=width: 52] 13,2

[/TD]

[TD=width: 38] 308

[/TD]

[TD=width: 38] G

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 58] SLS AMG GT Roadster

[/TD]

[TD=width: 43] V8

[/TD]

[TD=width: 33] 6208

[/TD]

[TD=width: 62] 435 (591)

6800

[/TD]

[TD=width: 62] 650

4750

[/TD]

[TD=width: 33] 3,7

[/TD]

[TD=width: 33] 320

[/TD]

[TD=width: 52] 13,2

[/TD]

[TD=width: 38] 308

[/TD]

[TD=width: 38] G

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

*dane dla wersji z pakietem AMG Performance

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

SUV-yi samochody terenowe Mercedes-AMG:

 

 

[TABLE=width: 595]

[TR]

[TD] Model

[/TD]

[TD] Układ i liczba cyl.

[/TD]

[TD] Poj.

[/TD]

[TD] Moc maks.

kW (KM)

przy obr./min

[/TD]

[TD] Maks. moment

Nm przy obr./min

[/TD]

[TD] 0-100 km/h s

[/TD]

[TD=width: 33] V

maks. km/h

[/TD]

[TD=width: 52] Średnie zużycie paliwa (NEDC)

l/100 km

[/TD]

[TD=width: 38] Emisja

CO2 (g/km)

[/TD]

[TD=width: 38] Klasa emisji

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 58] G 63 AMG

[/TD]

[TD=width: 43] V8 biturbo

[/TD]

[TD=width: 33] 5461

[/TD]

[TD=width: 62] 400 (544) 5500

[/TD]

[TD=width: 62] 760

2000-5000

[/TD]

[TD=width: 33] 5,4

[/TD]

[TD=width: 33] 210

[/TD]

[TD=width: 52] 13,8

[/TD]

[TD=width: 38] 322

[/TD]

[TD=width: 38] G

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 58] G 65 AMG

[/TD]

[TD=width: 43] V12 biturbo

[/TD]

[TD=width: 33] 5980

[/TD]

[TD=width: 62] 450 (612) 4300-5600

[/TD]

[TD=width: 62] 1000

2300-4300

[/TD]

[TD=width: 33] 5,3

[/TD]

[TD=width: 33] 230

[/TD]

[TD=width: 52] 17,0

[/TD]

[TD=width: 38] 397

[/TD]

[TD=width: 38] G

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 58] GL 63 AMG

[/TD]

[TD=width: 43] V8 biturbo

[/TD]

[TD=width: 33] 5461

[/TD]

[TD=width: 62] 410 (557) 5250-5750

[/TD]

[TD=width: 62] 760

2000-5000

[/TD]

[TD=width: 33] 4,9

[/TD]

[TD=width: 33] 250

[/TD]

[TD=width: 52] 12,3

[/TD]

[TD=width: 38] 288

[/TD]

[TD=width: 38] E

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=width: 58] ML 63 AMG

[/TD]

[TD=width: 43] V8 biturbo

[/TD]

[TD=width: 33] 5461

[/TD]

[TD=width: 62] 386 (525) 5250-5750 410 (557) 5250-5750*

[/TD]

[TD=width: 62] 700

1750-5000 760

2000-5000*

[/TD]

[TD=width: 33] 4,8

 

 

4,7*

[/TD]

[TD=width: 33] 250

[/TD]

[TD=width: 52] 11,8

[/TD]

[TD=width: 38] 276

[/TD]

[TD=width: 38] F

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

 

*dane dla wersji z pakietem AMG Performance

 

 

Źródło: Mercedes-BenzPolska

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
    • 6 Posts
    • 7299 Views
    • 9 Posts
    • 10192 Views
    • 1 Posts
    • 5836 Views
    • 10 Posts
    • 1666 Views
    • 1 Posts
    • 1347 Views
    • 1 Posts
    • 2335 Views

×