Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'zwycięża' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 14 wyników

  1. Wysokie loty w Meksyku: załoga Ogier/Ingrassia w Polo R WRC zwycięża po raz trzeci w sezonie - Dla Ogiera/Ingrassi była to trzecia wygrana w Rajdzie Meksyku w ostatnich trzech latach i trzecie zwycięstwo z rzędu w tym sezonie - Kierowcy VW zajmują dwa pierwsze miejsca w klasyfikacji MŚ – Mikkelsen/Floene trzeci raz z rzędu kończą rajd na podium - 25. zwycięstwo dla Polo R WRC, Volkswagen powiększa przewagę w klasyfikacji producentów Poznań, 9 marca 2015 r. Podwójny hattrick dwukrotnego mistrza świata: załoga Sebastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) świętowała w Meksyku zwycięstwo, wygrywając dzięki wspaniałej jeździe trzecią w tym sezonie rundę Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) i jednocześnie odnosząc trzecie z rzędu zwycięstwo w Rajdzie Meksyku. W sumie duet Ogier/Ingrassia ma na swoim koncie 27 wygranych rajdów, co plasuje kierowcę VW na trzecim miejscu w historii Rajdowych Mistrzostw Świata, przed legendarnym Carlosem Sainzem. Dla Volkswagena było to 25. zwycięstwo Polo R WRC w 29 rajdach. Hattrick świętowali też Andreas Mikkelsen/Ola Floene (N/N), którzy po raz trzeci z kolei stanęli na trzecim miejscu podium i zajmują drugie miejsce w klasyfikacji kierowców i pilotów. Nie do pokonania: dwukrotny mistrz świata w świetnej formie Lepiej się nie da: Sebastien Ogier i Julien Ingrassia w Meksyku spisali się doskonale. Od pierwszego do ostatniego kilometra dwukrotni mistrzowie świata na 21 odcinkach specjalnych Rajdu Meksyku 20 razy plasowali się w pierwszej trójce najszybszych załóg, a 9 razy uzyskali najlepszy czas. Już po 5,61 km Rajdu Meksyku załoga Ogier/Ingrassia objęła prowadzenie. A przecież konkurentów fabrycznym kierowcom Volkswagena nie brakowało – oprócz kolegów z zespołu Andreasa Mikkelsena/Oli Floene oraz Jari-Matti Latvali/Miikki Anttili pasjonującą walkę o prowadzenie stoczyli z nimi Thierry Neuville/Nicolas Gilosoul (B/B, Hyundai) i Mads Ostberg/Jonas Andersson (N/S, Citroën). Punktem wyjścia do piątego zwycięstwa z rzędu był dla Ogiera/Ingrassi odpowiedni dobór opon w piątek – montując „na krzyż” opony zrobione z mieszanki twardej i miękkiej gumy udało im się zrównoważyć niedogodność wynikającą z faktu, że startując jako pierwsi byli zmuszeni oczyszczać trasę z sypkiego szutru. Dzięki bezbłędnej jeździe i perfekcyjnej taktyce udało im się uzyskać wszystko, co możliwe. Trzeci raz z rzędu na podium – wspaniały wynik załogi Mikkelsen/Floene Andreas Mikkelsen i Ola Floene kontynuują pasmo sukcesów zapoczątkowane podczas pierwszego startu w tym sezonie. Po Rajdach Monte Carlo i Szwecji także Rajd Meksyku ukończyli stając na podium. Pierwszy wspólny start tej załogi w tym rajdzie i zajęcie w nim trzeciego miejsca doprowadziło ich na drugą pozycję w ogólnej klasyfikacji kierowców i pilotów. Kluczem do sukcesu okazała się bezwypadkowa, a przy tym bardzo szybka jazda. Chociaż odcinki specjalne w Meksyku są niezwykle trudne, a doświadczenie kierowców i pilotów jest na nich nie do przecenienia, załoga VW stale trzymała się w czołówce. Na końcu rajdu zabrakło im tylko 6,3 s do Madsa Ostberga, który zajął drugie miejsce. Latvala/Anttila – zacięta walka okupiona stratą, na końcu mały happy end Aż do 12 odcinka specjalnego Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila byli jedyną załogą, której udawało się dotrzymywać kroku Ogierowi i Ingrassi. Gdy w sobotę chcieli jeszcze mocniej przyprzeć do muru kolegów z zespołu, ich Polo R WRC zahaczyło tyłem o przydrożne skały. Uszkodzili zawieszenie i zakończyli walkę. W niedzielę Latvala/Anttila powrócili na trasę rajdu zapisując sześć punktów na koncie Volkswagena w klasyfikacji producentów. Zwieńczenie sukcesu: 21 razy pod górę i „El Brinco” na wielki finał Wyżej niż gdziekolwiek w Europie – cała trasa Rajdu Meksyku przebiegała na wysokości powyżej 1800 m n.p.m. Dla porównania, najwyższy punkt trasy w dziesięciu rajdach rozgrywanych na naszym kontynencie znajduje się na wysokości 1608 m n.p.m., jest on położony na odcinku specjalnym „La Bollene-Vesubie-Sospel” Rajdu Monte Carlo. Rajd Meksyku stawia przed zawodnikami najwyższe wyzwania – na odcinku specjalnym „El Chocolate” rajdowe samochody wspięły się w sobotę na wysokość 2.752 m, a w niedzielę zaliczyły najdłuższy odcinek specjalny sezonu 2015: „Guanajuatito”, liczący 55,82 km. Do tego dochodzi jeszcze spektakularny odcinek specjalny, rozgrywany w dużej mierze pod ziemią, w znanym z kopalni srebra mieście Guanajuato, podczas którego zmagania zawodników przyprawiają widzów o gęsią skórkę. Warunki panujące na odcinkach specjalnych były ogromnym wyzwaniem dla kierowców i pilotów. Nawierzchnia na tym pierwszym z sześciu kolejnych szutrowych rajdów składała się z mieszanki sypkiego piasku i grubego, ostrego żwiru. „Otates”, „Los Mexicanos”, „Ibarilla” i „Derramadero” to klasyki Rajdowych Mistrzostw Świata. Ukoronowaniem zmagań był powerstage „El Brinco” ze słynną widowiskową „hopą”. Trzy punkty dla najszybszej załogi powędrowały do Ogiera/Ingressi, dwa – za zajęcie drugiego miejsca – do Andreasa Mikkelsena/Oli Floene. 25 z 48 oraz 21 – fakty o Rajdzie Meksyku Sukces Sebastiena/Ogiera i Juliena Ingrassi był nie tylko 25. zwycięstwem Polo R WRC w Rajdowych Mistrzostwach Świata, lecz jednocześnie 47. miejscem na podium dla Volkswagena od chwili rozpoczęcia startów w 2013 r. Andreas Mikkelsen/Ola Floene zajmując trzecią pozycję dołożyli kolejne, 48. miejsce na podium dla VW. Volkswagen zostaje niepokonany od siedmiu z rzędu rund RMŚ. Od stycznia 2013 r. 373 z 542 możliwych do uzyskania najlepszych czasów powędrowało na konto załóg z Wolfsburga. 21 razy w 28 powerstage’ach od 2013 r. najlepszy czas uzyskiwała załoga Polo R WRC. Wypowiedzi po Rajdzie Meksyku Sebastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC numer 1 „Po prostu niesamowite! Jestem tak szczęśliwy i dumny ze zwycięstwa w Meksyku, to jeden z moich piękniejszych sukcesów w karierze. Julien i ja mieliśmy doskonały weekend, nasze Polo jechało fantastycznie, a cały zespół wykonał solidną robotę. My tam w samochodzie od pierwszej chwili szliśmy na całość, w piątek najlepiej dobraliśmy opony – i na końcu spotkała nas nagroda. To moje trzecie zwycięstwo z kolei, widzę że Meksyk mnie lubi. A ja lubię tu przyjeżdżać. Trasa bardzo mi pasuje, krajobraz jest fascynujący, a kibice za każdym razem zamieniają ten rajd w prawdziwą fiestę”. Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC numer 2 „Ten weekend nie wyglądał tak, jak zaplanowaliśmy. Obiecywałem sobie więcej po pozycji startowej, nie udało mi się opracować właściwego rytmu podczas tego weekendu. Próbowałem na ile to możliwe deptać po piętach Ogierowi, więc musiałem jechać na granicy ryzyka. Gdy uszkodziłem zawieszenie, było po rajdzie. Na szczęście teraz mam urlop i czas żeby jakoś zapomnieć o tym rozczarowującym początku sezonu. Muszę znaleźć właściwy rytm jazdy i znowu zaatakować, tym razem w Argentynie”. Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC numer 9 „Trzecie miejsce w Rajdzie Meksyku i dwa dodatkowe punkty za powerstage – to dla nas absolutnie świetny wynik. Nie mieliśmy zbyt wiele doświadczenia z tutejszymi odcinkami specjalnymi dlatego wybieraliśmy zawsze bezpieczne tempo. Naszym celem było bezbłędnie przejechać każdą próbę. I bardzo dobrze ten plan wykonaliśmy. A drugie miejsce w mistrzostwach naprawdę nie wygląda źle”. Jost Capito, dyrektor Volkswagen Motorsport „Wygrać Rajd Meksyku trzy razy pod rząd to duże osiągnięcie. Sebastien Ogier i Julien Ingressia absolutnie zasłużyli sobie na to zwycięstwo dzięki perfekcyjnej jeździe i doskonałemu pilotażowi. Od nieoczywistego doboru opon po świetnie skalkulowane ryzyko – to był dla nich obydwu bezbłędny rajd. Ale nie tylko oni kontynuowali świetny początek sezonu, tak samo jest z Andreasem Mikkelsenem i Olą Floene. Pod względem taktycznym spisali się po mistrzowsku robiąc wrażenie na wszystkich. Nie można zapominać, że Andreas wystartował w Meksyku dopiero po raz drugi i prawie nie ma doświadczenia z tutejszymi odcinkami specjalnymi. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila po przerwaniu występu w sobotę, zrobili w niedzielę co się da dla swojego zespołu i zdobyli punkty w klasyfikacji producentów. W sumie, jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników naszych załóg w Rajdzie Meksyku.” A tak na marginesie… …pozdrowienia od mistrza dla mistrza. W weekend Renaud Lavillenie uzupełnił swój zbiór mistrzowskich tytułów w skoku o tyczce o kolejny – halowego mistrza Europy (z wynikiem 6,04 m). Sebastien Ogier przesłał swemu rodakowi życzenia za pośrednictwem Facebooka. Podczas Rajdu Monte Carlo Lavillenie był gościem na pokładzie Polo R WRC Ogiera. Lavillenie jest lekkoatletą roku i mistrzem olimpijskim. Oprócz tego jeszcze… …w rajdową niedzielę Międzynarodowy Dzień Kobiet świętowała w Leon także FIA. W 2009 FIA powołała „Woman in Motorsport Commission”, której przewodniczącą jest Michele Mouton, a której celem jest wspieranie kobiet biorących udział w sportach samochodowych. Do uroczystego zdjęcia pozowały, między innymi, trzy panie z Volkswagena. Rajdowe mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Meksyku – zestawienie wyników Czwartek, 5 marca 2015 #1 Ogier #2 Latvala #9 Mikkelsen SS 01 Street Stage Guanajuato 01,01 km P03 (+ 0,4s) P07 (+ 0,9s) P04 (+ 0,4s) SS 02S Super Special 1 04,60 km P01 P03 (+ 1,3s) P02 (+ 1,2s) Klasyfikacja generalna 05,61 km P01 P03 (+ 1,2s) P04 (+ 1,8s) Piątek, 6 marca 2015 #1 Ogier #2 Latvala #9 Mikkelsen SS 03 Los Mexicanos 1 09,91 km P03 (+ 1,5s) P05 (+ 3,3s) P06 (+ 3,6s) SS 04 El Chocolate 1 44,13 km P01 P04 (+ 10,5s) P06 (+ 18,9s) SS 05 Las Minas 1 15,54 km P02 (+ 4,4s) P03 (+ 5,3s) P07 (+ 15,7s) SS 06 Street Stage León 1 01,37 km P01 P07 (+ 0,8s) P04 (+ 0,5s) SS 07 Los Mexicanos 2 09,91 km P02 (+ 1,6s) P01 P04 (+ 1,8s) SS 08 El Chocolate 2 44,13 km P02 (+ 2,1s) P01 P03 (+ 3,9s) SS 09 Las Minas 2 15,54 km P03 (+ 4,6s) P02 (+ 3,4s) P06 (+ 11,3s) SS 10S Super Special 2 04,60 km P01 P05 (+ 2,6s) P04 (+ 2,5s) Klasyfikacja generalna 145,13 km P01 P02 (+ 13,5s) P04 (+ 45,2s) Sobota, 7 marca 2015 #1 Ogier #2 Latvala #9 Mikkelsen SS 11 Ibarrilla 1 30,27 km P01 P02 (+ 0,2s) P06 (+ 17,0s) SS 12 Otates 1 42,90 km P01 P23 (+ 6m 13,8s) P03 (+ 15,0s) SS 13 El Brinco 1 08,25 km P02 (+ 0,6s) wypadek P03 (+ 1,3s) SS 14 Street Stage León 2 01,37 km P02 (+ 0,2s) P07 (+ 0,3s) SS 15 Ibarrilla 2 30,27 km P01 P02 (+ 0,8s) SS 16 Otates 2 42,90 km P03 (+ 1,7s) P02 (+ 1,1s) SS 17 El Brinco 2 08,25 km P01 P02 (+ 2,1s) SS 18S Super Special 3 04,60 km P02 (+ 0,6s) P01 Klasyfikacja generalna 168,81 km P01 wypadek P03 (+ 1m 19,7s) Niedziela, 8 marca 2015 #1 Ogier #2 Latvala #9 Mikkelsen SS 19 Guanajuatito 55,82 km P02 (+ 2,4s) P05 (+ 21,9s) P03 (+ 3,5s) SS 20 Derramadero 06,29 km P06 (+ 4,5s) P02 (+ 1,8s) P04 (+ 3,2s) SS 21P El Brinco 3 12,55 km P01 P04 (+7,4s) P02 (+ 5,6s) Klasyfikacja generalna 74,66 km P01 P15 (+ 48m 48,6s) P03 (+ 1m 25,1s) Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Meksyku – wyniki końcowe 01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 4h 19m 13,4s 02. Mads Ostberg/Jonas Andersson (N/S), Citroën + 1m 18,8s 03. Andreas Mikkelsen/Ola Floene (N/N), Volkswagen + 1m 25,1s 04. Elfyn Evans/Daniel Barritt (GB/GB), Ford + 3m 40,2s 05. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai + 5m 01,8s 06. Martin Prokop/Jan Tománek (CZ/CZ), Ford + 6m 36,1s 07. Nasser Al-Attiyah/Matthieu Baumel (Q/F), Ford + 14m 52,7s 08. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai + 22m 43,3s 09. Nicolás Fuchs/Fernando Musano (PE/RA), Ford + 22m 49,0s 10. Jari Ketomaa/Kaj Lindström (FIN/FIN), Ford + 23m 10,2s … 15. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 48m 48,6s Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Meksyku – wyniki Power Stage 01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 6m 50,5s 02. Andreas Mikkelsen/Ola Floene (N/N), Volkswagen + 5,6s 03. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai + 5,8s Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), punktacja* Kategoria kierowców 1. Sébastien Ogier, 81 punktów; 2. Andreas Mikkelsen, 47; 3. Thierry Neuville, 35; 4. Mads Ostberg, 32; 5. Elfyn Evans, 26; 6. Jari-Matti Latvala, 19; 7. Dani Sordo, 18; 8. Martin Prokop, 14; 9. Ott Tänak, 12; 10. Hayden Paddon, 10. Kategoria producentów 1. Volkswagen Motorsport, 99 punktów; 2. Hyundai Motorsport, 75; 3. M-Sport, 48; 4. Citroën Total Abu Dhabi WRT, 42; 5. Jipocar Czech National Team, 20; 6. Volkswagen Motorsport II, 15; 7. Hyundai Motorsport N, 3; 8. FWRT, 1. * wymaga zatwierdzenia przez FIA Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. Nowy Volkswagen Passat zwycięża w plebiscycie Auto Lider w kategorii samochodów klasy średniej Poznań, 23 lutego 2015 r. – Volkswagen Passat ósmej generacji zwyciężył w plebiscycie Auto Lider w kategorii samochodów klasy średniej. Plebiscyt jest organizowany przez miesięcznik "Auto Moto" i tygodnik "Motor". W tym roku czytelnicy i internauci oddali ponad 77 000 głosów. Tomasz Tonder, PR Manager Volkswagena, odbierając nagrodę podczas piątkowej gali powiedział: „Passat ósmej generacji jest na rynku od czterech miesięcy. W tym czasie otrzymał już nagrody przyznawane przez ekspertów z branży motoryzacyjnej, zyskał także uznanie dziennikarzy. Tylko w Polsce samochód ten wygrał już kilkanaście testów porównawczych. Dziś mam przyjemność odebrać szczególnie ważną nagrodę, bowiem przyznaną Passatowi przez czytelników i internautów, czyli przez kierowców i użytkowników samochodów. To wspaniałe uzupełnienie, za które serdecznie dziękuję.” Od 2005 roku Auto Lider jest największym plebiscytem motoryzacyjnym w Polsce, którego wyniki zależą od głosów czytelników i internautów. Pierwsze trzy edycje plebiscytu, w latach 2002-2004, były organizowane przez miesięcznik „Auto Moto” pod nazwą Auto-Moto Lider. Czwartą edycję, w 2005 roku, zorganizowano już wspólnie z najstarszym polskim pismem motoryzacyjnym „Motor”, które istnieje od 1952 roku. Przez ponad cztery dziesięciolecia Volkswagen udoskonala Passata. Najnowsza generacja tego bestsellera – oferowanego w wersjach Trendline, Comfortline i Highline – jest wyposażona w liczne innowacyjne rozwiązania. Auto jest oferowane z nowymi silnikami (aktualnie, do wyboru jest aż 8 jednostek napędowych o mocy od 120 KM do 240 KM). Cechami szczególnymi Passata są mniejsza masa własna w porównaniu z poprzednikiem i najnowsze systemy multimedialne, a także układy wspomagające prowadzenie samochodu oraz poprawiające komfort obsługi i podróżowania. Podczas Salonu Samochodowego w Genewie, który rozpocznie się w przyszłym tygodniu Volkswagen zaprezentuje nowego Passata Alltracka, natomiast podczas Poznań Motor Show (odbywającego się w dniach 9-12 kwietnia) polskiej publiczności po raz pierwszy zostanie pokazany Passat GTE – hybryda typu plug-in. Maksymalna moc hybrydowego zespołu napędowego Passata GTE wynosi 218 KM. Auto może przejechać nawet 50 km w trybie elektrycznym, a jego całkowity zasięg to ponad 1000 km. Zużycie paliwa wg normy NEFZ wynosi poniżej 2,0 l/100 km. Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. W Spa, Audi po raz trzeci z rzędu w tym sezonie zwycięża w wyścigu 24h Tryumf belgijskiego zespołu Belgian Audi Club Team WRT z załogą Rast/Vanthoor/Winkelhock Trzecie zwycięstwo Audi w wyścigu 24-godzinnym na przestrzeni sześciu tygodni Laurens Vanthoor nowym liderem tabeli Blancpain Endurance Series Ingolstadt/Spa, 28 lipca 2014 r. Audi wygrało najtrudniejszy na świecie wyścig klasy GT3. W klasycznej już imprezie w Ardenach, która w tym roku obchodzi jubileusz dziewięćdziesięciolecia, Audi R8 LMS ultra zatryumfowało już po raz trzeci na przestrzeni czterech lat. Na starcie w tym roku stanęło aż jedenaście marek i sześćdziesięciu uczestników. Przed własną publicznością wygrał jadący Audi R8 LMS belgijski zespół Belgian Audi Club Team WRT w składzie Laurens Vanthoor, René Rast i Markus Winkelhock. Rast i Winkelhock oraz dwaj inni kierowcy zwyciężyli już w lipcu na torze Nürburgring. W sezonie 2014, Audi ma wiele okazji do zademonstrowania swoich kompetencji i doświadczenia w wyścigach długodystansowych. Przypomnijmy: w czerwcu po raz trzynasty wygrało 24-godzinny wyścig w Le Mans. Już tydzień po zwycięstwie sportowej hybrydy R18 e-tron quattro tryumfowało po raz kolejny – tym razem na torze Nürburgring, gdzie w 24-godzinnych zmaganiach wygrało Audi R8 LMS ultra. Pięć tygodni później, w Spa, wywalczyło kolejną wygraną na długim dystansie. W ten sposób, podobnie jak w roku 2012, cztery pierścienie zwyciężyły w trzech wielkich wyścigach w jednym sezonie. Laurens Vanthoor, René Rast i Markus Winkelhock wystartowali z pole positioni przez pierwsze dwie godziny przewodzili stawce. W sobotni wieczór, między godziną 18.00 a 20.00, gdy w krótkim czasie doszło do wielu wypadków, zarządzono cztery długie przerwy w wyścigu, a klasyfikacja uległa znacznym zmianom. Późniejsi zwycięzcy spadli na miejsce szóste. Dopiero w siódmej godzinie zmagań Laurens Vanthoor ponownie objął prowadzenie. Ze względu na różne strategie wizyt w pit stopie, liderzy wyścigu ciągle się zmieniali. Rankiem następnego dnia zespół BMW Marc VDS Racing miał sporą przewagę, jednak trzej kierowcy Audi systematycznie ją zmniejszali. W dwudziestej pierwszej godzinie wyścigu prowadzenie objął René Rast, po czym stracił je na krótko - musiał zjechać do pit stopu i wymienić klocki hamulcowe. Po wyjeździe z boxu szybko odrabiał jednak straty i siedemdziesiąt pięć minut przed zakończeniem zmagań powrócił na pierwszą pozycję. Różne strategie wizyt serwisowych sprawiły jednak, że w ostatniej godzinie zmagań ponownie nastąpiła zmiana lidera. Finalnie jednak, Audi po raz trzeci, po wygranych w latach 2011 i 2012, zdobyło puchar w Spa. Laurens Vanthoor został nowym liderem tabeli Blancpain Endurance Series, jeszcze przed finałem, który zostanie rozegrany 21 września na torze Nürburgring. Christopher Mies, James Nash i Frank Stippler, także startujący w barwach Belgian Audi Club Team WRT, zajęli trzecie miejsce na podium. W sobotę zespół stracił cenny czas, ponieważ objęto go karą przejazdu przez aleję serwisową. W klasyfikacji łącznej, czwarte miejsce także zajął team jadący Audi. Ekipa Saintéloc Racing w składzie Grégory Guilvert, Stéphane Ortelli i Edward Sandström, zapewniła sobie dobrą, trzecią lokatę w tabeli Blancpain Endurance Series, do której zalicza się wyścig 24 h Spa. Godne uwagi są także wyniki dwóch nowych klientów Audi Sport customer racing. ISR z Czech i Team Parker Racing z Wielkiej Brytanii w tym roku po raz pierwszy postawiły na R8 LMS ultra. Oba zespoły w swoim pierwszym 24-godzinnym wyścigu wystartowały w samochodzie GT3 i dotarły do mety. ISR w składzie Marc Basseng, Fabian Hamprecht i Filip Salaquarda, przejechał linię mety na miejscu czternastym. Team Parker Racing, który tworzyli Ian Loggie, Leonid Machitski, Carl Rosenblad i Julian Westwood, zajął w klasyfikacji łącznej miejsce dwudzieste ósme i drugie w kategorii Gentlemen Trophy. Dobra lokatą może pochwalić się także kolejny zespół kierowców jadących Audi: Jean-Luc Blanchemain, Fred Bouvy, Christian Kelders i Vincent Radermecker awansowali do najlepszej dziesiątki klasy Pro-Am. Ten składający się z zawodowców i amatorów team zajął dziewiąte miejsce w swej kategorii i dwudzieste w klasyfikacji łącznej. Pech prześladował niestety dwie inne drużyny Audi. Jadący w barwach Belgian Audi Club Team WRT zwycięzcy z Le Mans: Marcel Fässler, André Lotterer i Benoît Tréluyer, na pięć godzin przed końcem wyścigu, nie ze swojej winy, brali udział w zderzeniu. Kara jaką poniósł sprawca była niewielką pociechą, ponieważ konieczność wymiany zawieszenia przedniego lewego koła i dyfuzora zepchnęła zespół Audi na dwunastą pozycję. Jean-Paul Buffin, Claude-Yves Gosselin, Philippe Haezebrouck i Marc Rostan, reprezentujący Saintéloc Racing, zajmowali trzydziestą piątą lokatę, ale w siedemnastej godzinie wyścigu musieli zrezygnować z dalszego udziału w zmaganiach – również brali udział w wypadku. „Gratuluje zwycięzcom, wszystkim naszym teamom, ale też konkurentom, bo to właśnie ich postawa wymogła na nas większy wysiłek“ – podsumował zmagania Romolo Liebchen, kierownik Audi Sport customer racing. „Jubileuszowy wyścig w dziewięćdziesiątą rocznicę istnienia tej imprezy był niewiarygodny. Do końca nie było znane rozstrzygnięcie i zapewne przejdzie on do historii. Wszystkich osiem egzemplarzy Audi R8 LMS ultra pokazało swoją niezawodność i szybkość. Poza zwycięstwem Belgian Audi Club Team WRT cieszy nas także czołowa pozycja Laurensa Vanthoora w tabeli. Dzięki temu mamy ogromne szanse na wywalczenie mistrzowskiego tytułu w Blancpain Endurance Series.“ Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. Nicola Larini zwycięża w wyścigu Scirocco R-Cup w Moskwie - 9. miejsce jednego z najlepszych polskich piłkarzy - Jerzego Dudka - Emocjonujące pojedynki: legendy motorsportu kontra młodzi rosyjscy kierowcy Poznań, 14 lipca 2014 - Spektakularne pojedynki, gwiazdy sportu motorowego Formuły 1, DTM i Le Mans i piękne kobiety. Wyścig w Moskwie, jak każdy z wyścigów pucharu Scirocco R zapewnił rosyjskim kibicom rozrywkę na najwyższym poziomie. Zaproszenie na sponsorowany przez partnera Volkswagena, koncern Gazprom wyścig w rosyjskiej stolicy przyjęło 15 kierowców. Po 13 okrążeniach liczącego 3,91 km długości toru Moscow Raceway, jako pierwszy linię mety w 235-konnym, napędzanym gazem ziemnym Scirocco minął Nicola Larini (I), legenda serii DTM, za nim do mety dojechał były kierowca Formuły 1 Jan Lammers (NL) oraz rosyjski kierowca WTCC Michaił Kozłowskij. Oprócz Lammersa i Lariniego, na starcie stanęli także tacy znani kierowcy, jak legenda rajdów Markku Alén (FIN), mistrz Le Mans i DTM Manuel Reuter (D) a także gwiazdy innych sportów - mistrz olimpijski w skokach narciarskich Sven Hannawald (D) i zdobywca Ligi Mistrzów Jerzy Dudek (PL). Na starcie nie zabrakło także gwiazd rosyjskiego sportu motorowego, w tym zwycięzcy Dakaru Andrieja Karginowa, mistrza Rosji Andrieja Sewastianowa i Michaiła Lepokowa z Pucharu Volkswagen Polo. Ruszający z Pole Position Lammers nie zaliczył dobrego startu i na pierwszym zakręcie musiał oddać prowadzenie Lariniemu. Holender nie oddał jednak za wygraną i toczył zaciętą walkę o miejsce na podium z Larinim, Kozłowskim i Reuterem. Na czwartym okrążeniu, po kolizji Svena Hannawalda z Inessą Tuszkanową (RUS) na tor wyjechał safety car. Hannawald musiał wycofać się z wyścigu. Ten sam los spotkał na dwa okrążenia przed metą także Manuela Reutera, który po zderzeniu z młodym Rosjaninem Wiktorem Szajtarem musiał zjechać do boksu. Dobrze zaprezentowała się fotomodelka oraz tegoroczna uczestniczka Scirocco R-Cup - Doreen Seidel (D), która wystartowała z ostatniej pozycji i przedarła się ostatecznie na ósme miejsce. Swoją pozycję z kwalifikacji obronił także jeden z najlepszych polskich piłkarzy Jerzy Dudek, który linię mety minął na 9 pozycji. Były reprezentant Polski wykorzystał doświadczenie zdobyte w cyklu Volkswagen Castrol Cup i kilkukrotnie stoczył zaciętą walkę z bardziej doświadczonymi kierowcami. Wypowiedzi po wyścigu Scirocco R-Cup w Moskwie Nicola Larini (1. miejsce): „Moje drugie zwycięstwo w Pucharze Scirocco R. Mój syn ucieszy się na puchar! To był piękny wyścig, w czołówce wiele się działo.” Jan Lammers (2. miejsce): „Niestety zupełnie przespałem start, ale udało mi się później jeszcze zawalczyć. Na koniec Nicola był po prostu za dobry. Jak zawsze spotkanie ze starymi kolegami sprawiło mi przyjemność. Jestem szczęśliwy, że zająłem drugie miejsce.” Michaił Kozłowskij (3. miejsce): „Dla mnie był to powrót w znane miejsce, bo nie dalej, jak przed kilkoma tygodniami byliśmy w Moskwie z WTCC. Naturalnie chciałem tu wygrać, ale stanąć jako trzeci na podium za byłymi kierowcami Formuły 1, jak Nicola Larini czy Jan Lammers, to żaden wstyd.” Manuel Reuter (nie ukończył): „Chętnie znalazłbym się na podium, ale niestety młody kolega mi to uniemożliwił. Ale w końcu widzowie nie lubią nudnych wyścigów i myślę, że kibice w Moskwie mogli być w pełni zadowoleni.” Jerzy Dudek (9. miejsce): „Weekend w Moskwie był wspaniały. Ściganie się z legendami, Janem Lammersem, Nicolą Larinim czy Markku Alénem poza polskim Volkswagen Castrol C to znakomite doświadczenie.” Andriej Karginow (10. miejsce): „Dla mnie była to absolutna premiera na torze wyścigowym. Normalnie jeżdżę ciężkim Kamazem w Rajdzie Dakar. Trzeba się mocno przestawić, aby nagle znaleźć idealną linię z oponami typu slick i niewielką masą samochodu. Ale walczyłem nieźle, sprawiło mi to wielką przyjemność.” Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. Trzecia generacja kompaktowego Audi segmentu premium odnosi międzynarodowy sukces Drugie zwycięstwo Audi w plebiscycie na najlepszy samochód świata – World Car of the Year Ingolstadt/Nowy Jork, 17 kwietnia 2014 r. Audi A3, kompaktowy bestseller z Ingolstadt, zostało ogłoszone najlepszym samochodem świata roku 2014 - World Car of the Year 2014. To już drugie, po wygranej Audi A6 w pierwszej edycji konkursu w roku 2005, zwycięstwo czterech pierścieni w dziesięcioletniej historii plebiscytu World Car of the Year Awards. Trzecia generacja Audi A3 osiągnęła teraz oficjalnie sukces rangi światowej. W renomowanym plebiscycie World Car of the Year Awards 2014, wyprzedziła dwadzieścia trzy inne samochody z całego świata. Międzynarodowe jury liczące 69 znanych dziennikarzy motoryzacyjnych z 22 krajów, zwycięzcą konkursu ogłosiło właśnie Audi A3. Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG, powiedział z tej okazji: „Audi A6 było pierwszym w ogóle samochodem, który otrzymał tę nagrodę. Cieszymy się bardzo, że mogliśmy powtórzyć ten sukces, gdy również nowe Audi A3 wyróżniono tytułem World Car of the Year 2014. W Audi A3 wyraźnie widać całą paletę kompetencji technicznych Audi w dziedzinie konstruowania samochodów. Nie tylko w zakresie lekkiej konstrukcji czy napędu, ale także mobilnych systemów infotainment i systemów wsparcia kierowcy. To ważne wyróżnienie dla całej naszej firmy jest ogromnym powodem do radości.“ Nowe Audi A3 jest dostępne w wersji trzydrzwiowej, Sportback, Cabriolet i Limousine. Pod maskami różnych wersji pracować mogą silniki benzynowe TFSI oraz jednostki wysokoprężne TDI. Model A3 Sportback można kupić w także w wersji g‑tron, napędzanej wytwarzanym przez Audi e‑gazem, gazem ziemnym lub benzyną. W trybie jazdy na e‑gaz, A3 Sportback g-tron jest neutralne pod względem emisji CO2. Jeszcze w tym roku na rynku pojawi się A3 Sportback w wersji e‑tron. Jego hybrydowy napęd typu plug‑in umożliwia przejechanie nawet 50 kilometrów wyłącznie na napędzie elektrycznym. Swoim klientom w Niemczech, Audi oferuje ekologiczną energię elektryczną, tzw. Energię Audi. Koncern z Ingolstadt kooperuje w tym zakresie z hamburskim dostawcą elektryczności LichtBlick SE. Energia ta jest w 100 procentach wytwarzana z odnawialnych źródeł, wyłącznie w elektrowniach wodnych Niemiec, Austrii i Szwajcarii. Dzięki niej, A3 e‑tron, jadąc w trybie jazdy elektrycznej, jest zupełnie wolne od zanieczyszczeń. Przy okazji otrzymania wyróżnienia, Audi krótko podsumowało szesnastoletnią historię sukcesów modelu A3. Pierwsza generacja auta, z roku 1996, przyczyniła się do powstania zupełnie nowego rynkowego segmentu – samochodów kompaktowych premium. Druga, z 2003 roku, powiększyła przewagę marki, wprowadzając obok dobrze znanych wersji: trzydrzwiowej i Sportback, również wersję Cabriolet. Trzecia, najnowsza generacja A3, ma aż cztery wersje nadwozia, wzbogaciła się bowiem o model Limousine. Sukces Audi A3 ugruntowuje pozycję Audi jako producenta z największą liczbą tytułów World Car of the Year na koncie. Audi uzyskało ten tytuł już trzykrotnie jako World Performance Car i dwukrotnie jako World Car Design of the Year. Najwyższe wyróżnienie World Car of the Year, Audi zdobyło już podczas pierwszej edycji konkursu. Łącznie, w konkursie World Car of the Year Awards, cztery pierścienie tryumfowały siedmiokrotnie. 2005 - Audi A6: World Car of the Year 2007 - Audi RS 4: World Performance Car, Audi TT World Car Design of the Year 2008 - Audi R8: World Performance Car, Audi R8 World Car Design of the Year 2010 - Audi R8 V10: World Performance Car 2014 - Audi A3: World Car of the Year Koncern Audi w roku 2013 dostarczył klientom około 1 575 500 samochodów marki Audi. W całym roku przedsiębiorstwo osiągnęło przychody w wysokości 49,9 miliardów Euro, a jego wynik operacyjny wyniósł 5,07 miliardów Euro. Marka Audi obecna jest na ponad 100 rynkach całego świata, a produkcja odbywa się w zakładach w Ingolstadt, Neckarsulm, Györ (Węgry), w Brukseli (Belgia), w Bratysławie (Słowacja), Martorell (Hiszpania), w Kałudze (Rosja), Aurangabad (Indie), Changchun (Chiny) i w Dżakarcie (Indonezja). W grudniu 2013, cztery ringi rozpoczęły również produkcję samochodów w Foshan (Chiny). W roku 2015 produkcja ruszy w São José dos Pinhais (Brazylia), a od 2016 w San José Chiapa w Meksyku. Spółkami należącymi w 100% do Audi AG są między innymi quattro GmbH (Neckarsulm), Automobili Lamborghini Holding S.p.A. (Sant'Agata Bolognese/ Włochy) oraz producent sportowych motocykli Ducati Motor Holding S.p.A (Bolonia/Włochy). Audi zatrudnia obecnie ponad 73 500 pracowników, z czego 50 500 w Niemczech. W latach 2014 - 2018 koncern planuje inwestycje rzędu 22 miliardów Euro, głównie w nowe produkty i zrównoważone technologie. Audi przykłada dużą wagę do korporacyjnej odpowiedzialności, a w swej strategii ustanowiło zasadę zrównoważonego rozwoju swoich produktów i procesów produkcyjnych. Długoterminowym celem koncernu jest mobilność wolna od CO2. źródło: VGP
  6. Efektywność zwycięża! Fakty dotyczące dwunastej wygranej Audi w Le Mans -Audi po raz dwunasty zwycięża w Le Mans, a model R18 po raz czwarty w tym sezonie -245 000 widzów oglądało pasjonujący wyścig -Tom Kristensen poprawia swój rekord odnosząc dziewiąte zwycięstwo Ingolstadt, 1 lipca 2013. Mniejsze zużycie paliwa i większa prędkość – dzięki temu Audi zwyciężyło w 24-godzinnym wyścigu Le Mans 2013. Główne postaci wygranej to oczywiście bolid R18 e-tron quattro i jego kierowcy: Loc Duval, Tom Kristensen i Allan McNish. Szybciej i wydajniej: Zwycięskie Audi R18 e-tron quattro z numerem „2” prowadzone przez trio kierowców: Loc Duval, Tom Kristensen i Allan McNish, podczas wyścigu w Le Mans 34 razy zaliczyło pit stop, zatrzymując się w nim łącznie na 47 minut i 14,799 sekundy. Przy dozwolonej pojemności zbiornika wynoszącej 58 litrów, pojazd mógł zatem teoretycznie pobrać maksymalnie 1972 litrów oleju napędowego. Toyota z numerem startowym „8”, plasująca się na drugim miejscu, zaliczyła pit stop 30 razy, co zabrało jej 43 minuty i 20,111 sekundy. Z uwagi na pojemność zbiornika wynoszącą 76 litrów, pojazd mógł przyjąć nawet 2280 litrów benzyny. Audi było nie tylko szybsze, ale dzięki napędowi TDI również bardziej wydajne. Najwyższa wydajność: W Le Mans, Audi zwyciężyło nie tylko wyścig, ale miało także najwyższy wskaźnik efektywności. Dotyczący tego czynnika konkurs Michelin Green X Challenge, wygrała ekipa jadąca Audi z numerem startowym „3” w składzie: Marc Gené, Lucas di Grassi, Oliver Jarvis. Za nimi było zwycięskie Audi z numerem „2” oraz Toyota z numerem „7”. Tuzin zwycięstw: Audi zadebiutowało w Le Mans w roku 1999. Swój pierwszy tryumf zespół świętował rok później, a wygrana w sezonie 2013 to już dwunaste zwycięstwo Audi w tym prestiżowym wyścigu. Skoncentrowana moc: Żadna inna marka nie odniosła tylu sukcesów w tak krótkim czasie jak Audi. Na 15 startów, cztery ringi zwyciężały dwanaście razy. Współczynnik wygranych wynosi zatem 80 procent. Wynik siostrzanej marki Porsche to 16 zwycięstw w klasyfikacji łącznej, ale rozłożonych na 28 lat, pomiędzy rokiem 1970 a 1998. Porsche zwyciężyło zatem 16 razy, ale w 63 startach. Mocny akcent: Silniki Audi pochwalić się mogą nawet 86,7 procentami zwycięskich startów, ponieważ silnik V8-Biturbo stworzony przez Audi Sport napędzał również bolid Bentley’a tryumfujący w roku 2003 r. Silny zespół: Dziesięć z dwunastu zwycięstw, Audi osiągnęło z teamem Reinholda Joesta. Zespół z Odenwald święcił sukcesy jeszcze przed pierwszymi startami Audi w Le Mans, a teraz odniósł swoje czternaste zwycięstwo. Co warto podkreślić, Joest Racing był również zaangażowany w wygraną Dauer Racing w roku 1994 oraz w sukces Bentleya w roku 2003. Przewaga ciągle się powiększa: W roku 2005, odnosząc siódme zwycięstwo, Tom Kristensen odebrał palmę pierwszeństwa sześciokrotnemu zwycięzcy Jacky’emu Ickx z Belgii. W tym roku, Duńczyk wygrał po raz dziewiąty. W kręgu kierowców startujących w Le Mans, jego największym rywalem w rankingu zwycięzców jest paradoksalnie kolega z zespołu, Allan McNish, mający na swoim koncie trzy wygrane. Statystycznie rzecz ujmując, rekord należący do Kristensena może zostać poprawiony najwcześniej w roku 2020. By go pobić, McNish musiałby pozostać aktywnym kierowcą do swoich pięćdziesiątych urodzin, wygrywać co roku i nie startować z Tomem Kristensenem.... 13 pucharów: Dziewięć zwycięstw w siedemnastu występach daje Tomowi Kristensenowi 53 procent zwycięskich startów podczas zmagań w Le Mans. Łącznie, Duńczyk stawał do tej pory na podium trzynaście razy. Cztery razy jego samochód nie dojechał do mety. Oprócz tych oczywistych sytuacji, „Mister Le Mans“ nigdy nie dojeżdżał na pozycji gorszej niż trzecia. Wielka widownia: Jubileuszowe, dziewięćdziesiąte urodziny 24-godzinnego wyścigu Le Mans śledziło na miejscu 245 000 widzów. To wynik o 5000 osób lepszy niż rok wcześniej. 9 zwycięża 20 razy: Po tegorocznym sukcesie odniesionym w długodystansowym klasyku, cała dziewiątka obecnych kierowców Audi ma razem na swym koncie 20 zwycięstw. 4 x 30: Po raz trzydziesty niemiecki producent wygrał w Le Mans. Loc Duval jest trzydziestym Francuzem, który tryumfował na ojczystym torze. Dodatkowo, w tym roku swoje trzydzieste zwycięstwo odniosły zarówno samochody wyścigowe z zamkniętym kokpitem, jak i turbodoładowane silniki. 29 pucharów: Od roku 1999, Audi zdobyło dwanaście pierwszych, sześć drugich oraz jedenaście trzecich miejsc. Razem, 29 razy kierowcy Audi stawali na podium. Premiera: Loc Duval zadebiutował na podium. Francuz startował w wyścigu po raz piąty, ale przed rokiem 2013 ani razu nie był w pierwszej trójce. Jego debiut na podium odbył się od razu na najwyższym jego stopniu. Numer startowy „2” numerem „1” na mecie: W tym roku, w Le Mans wygrał numer startowy „2”. W dotychczasowej historii wyścigu, pojazd z numerem „2” okazywał się zwycięzcą sześciokrotnie, z czego dwukrotnie, w latach 2008 i 2011, było to Audi. Drugie zwycięstwo: Bolid Audi R18 e-tron quattro, z numerem podwozia „302” najpierw wygrał 6-godzinny wyścig na torze Silverstone, a teraz 24-godzinny w Le Mans. Trzecie zwycięstwo: W trzech pierwszych wyścigach w sezonie 2013 z serii Długodystansowych Mistrzostw Świata (WEC), które odbyły się na torach Silverstone, Spa i Le Mans, Audi było niepokonane. Czwarte zwycięstwo: Razem z wygraną podczas 12-godzinego wyścigu w Sebring, to już czwarte zwycięstwo Audi R18 w wyścigach długodystansowych w tym sezonie. Ósme zwycięstwo: Bolid napędzany silnikiem wysokoprężnym wygrał 24-godzinny wyścig Le Mans po raz ósmy z rzędu. Z tego siedem razy zwyciężało Audi: R10 TDI trzy razy; R15 TDI jeden raz; R18 TDI jeden raz; R18 e-tron quattro dwa razy. Dwudzieste drugie zwycięstwo: Firma Michelin, partner ogumienia Audi, po raz dwudziesty drugi świętowała zwycięstwo przed rodzimą publicznością. 64 opony: Zwycięskie Audi R18 e-tron quattro z numerem startowym „2”, pokonało dystans wyścigu zużywając 16 kompletów opon. Każdy z kompletów wytrzymywał nawet do czterech stintów (stint to czas przebywania na torze pomiędzy zjazdami do boksów). Bezapelacyjna dominacja: W ubiegłym roku, mianem choćby chwilowego lidera wyścigu mogło się poszczycić dziewiętnastu zawodników. W tym roku było ich tylko sześciu. Z 348 ukończonych okrążeń, marka z Ingolstadt prowadziła przez 344. Audi numer „2” i jego kierowcy: Loc Duval, Tom Kristensen i Allan McNish, objęło prowadzenie o godz. 21:47, a więc tuż przed rozpoczęciem ósmej godziny wyścigu. Kolejny „wielki szlem” w sportach motorowych: Podobnie jak w latach 2011 i 2012, Audi odnotowało w Le Mans najszybsze okrążenie podczas treningu, najszybszy czas okrążenia w czasie wyścigu i zwycięstwo w klasyfikacji łącznej. Nowe rozwiązania techniczne: Lusterko wsteczne z cyfrowym ekranem AMOLED i reflektory diodowe „Matrix Beam“ ze specjalnym sposobem doświetlenia zakrętów, to dwa pionierskie rozwiązania techniczne w Audi R18 e-tron quattro, mające potencjał by w przyszłości znaleźć się w samochodach produkowanych seryjnie. Dobra passa: Od roku 2010, Audi wygrało Le Mans cztery razy z rzędu. Tylko pomiędzy rokiem 2004 a 2008, nieprzerwane pasmo zwycięstw Audi było jeszcze bardziej udane i wynosiło pięć wygranych z rzędu. Długie fazy Safety Car: W tym roku samochód bezpieczeństwa wjeżdżał na tor aż dwanaście razy. Wyścig został przerwany łącznie na pięć godzin i dwadzieścia siedem minut. Rok wcześniej były to tylko 2 godziny i 22 minuty. Krótki dystans: przerwy oraz złe warunki pogodowe, to główne powody, dla których zwycięzcy pokonali w tym roku zaledwie 348 okrążeń. Razem to dystans 4742,892 kilometrów przejechanych ze średnią prędkością 197,446 km/h. Od początków startów Audi w Le Mans, tylko raz wynik był niższy. Z powodu intensywnych opadów deszczu w roku 2001, dystans pokonany przez zwycięski team w składzie Frank Biela, Tom Kristensen, Emanuele Pirro zasiadający za sterami Audi R8, wyniósł jedynie 4367,2 km. Osiem razy pole position: Po raz ósmy Audi startowało w Le Mans z pole position. Loc Duval wykręcił najszybszy czas treningu, a André Lotterer, już podczas właściwego wyścigu, zaliczył najszybszy czas jednego okrążenia. Dobre wyniki ukończenia wyścigu: Z 56 uczestników biorących udział w zmaganiach w Le Mans, 42 ukończyło wyścig. To 75 procent wszystkich załóg. W ubiegłym roku współczynnik nieukończenia wyścigu był wyższy o 16 punktów i wyniósł 41 procent. Wskaźnik wykluczenia Audi ze zmagań, podobnie jak w zeszłym roku, wyniósł zero. Wszystkie trzy hybrydy z Ingolstadt dotarły na metę. Dobry wybór: Najbardziej obiecujący młodzi francuscy kierowcy nagradzani są w Le Mans nagrodą Prix Jean Rondeau. W roku 2002 wyróżnienie to trafiło do Benoîta Tréluyera, a w roku 2008 do Loca Duvala. Tak się dobrze złożyło, że w późniejszych latach obaj kierowcy, razem z Audi, zostawali zwycięzcami klasyfikacji ogólnej. Źródło: Volkswagen Group Polska
  7. Dunlop zwycięża na Nürburgringu Dunlop świętuje 125-lecie zwycięstwem w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring wraz z Mercedesem AMG Warszawa, 22 maja 2013 r. – Czterdziesty pierwszy 24-godzinny wyścig organizowany przez ADAC Zurich na torze Nürburgring był jednym z najbardziej ekscytujących spotkań na klasyku wyścigów długodystansowych. Szaloną rywalizację, w której startowało aż 210 samochodów, oglądało 210 000 widzów. Wyścig na Nürburgringu to jedna z najważniejszych imprez motoryzacyjnych dla producentów samochodów i firm branż oponiarskiej. Marka Dunlop, obchodząca właśnie 125-lecie wynalezienia opony pneumatycznej, w ostatnim czasie skoncentrowała się na rozwoju opon przystosowanych do mokrych nawierzchni, trudnych warunków pogodowych i niskich temperatur, co okazało się szczególnie ważne na Nürburgringu i zaważyło na rezultatach rywalizacji. Pogoda okazała się na tyle zmienna – od słońca po ulewny deszcz w pierwszych godzinach wyścigu – że w pewnym momencie z powodu słabej widoczności konieczne było wstrzymanie imprezy na kilka godzin. Kiedy wyścig rozpoczął się ponownie po intensywnej ulewie, Mercedesy zespołów Black Falcon i ROWE Racing zaczęły wspinać się na szczyt tablicy, co umożliwiła im doskonała przyczepność na mokrej nawierzchni. W tych trudnych warunkach pogodowych to właśnie przyczepność umożliwiła utrzymanie trakcji i skuteczne hamowanie na liczącym 24,4 kilometra „falującym” okrążeniu w górach Eifel. Po tytanicznej walce i licznych zmianach na prowadzeniu, Mercedes-Benz SLS AMG GT3 zespołu Blach Falcon, jadący na oponach Dunlop i prowadzony przez Bernda Schneidera, Jeroena Bleekemolena, Seana Edwardsa oraz Nicki Thiima, minął linię mety z najlepszym czasem. Tym samym osiągnął pierwsze w historii zwycięstwo dla Mercedesa w 24-godzinnym wyścigu na Nürburgringu i powtórzył jednoznaczny sukces zespołu ze styczniowego 24-godzinnego wyścigu w Dubaju. „W mojej karierze zdobyłem niemal wszystko, co chciałem, ale nigdy wcześniej nie ukończyłem tego wyścigu. Opony Dunlop spisały się znakomicie, szczególnie podczas deszczu jechaliśmy jak należy. Osiągałem bardzo szybkie czasy okrążeń, dzięki którym zdobyliśmy przewagę” – powiedział Bernd Schneider, były kierowca F1 i DTM, obecnie podwójny zwycięzca 24-godzinnego wyścigu w 2013 roku. Zespół Black Falcon pokonał #25 BMW i wygrał, a dwa Mercedesy SLS AMG Rowe Racing walczyły o ostatnie miejsce na podium. Zmagania w obrębie zespołu ostatecznie zwycięsko zakończyli Klaus Graf, Thomas Jäger, Jan Seyffarth i Nico Bastian, wprowadzając na podium dwa Mercedesy z oponami Dunlop. „W ubiegłym roku wykazaliśmy się dobrym tempem i prowadzeniem na mokrej nawierzchni z zespołem ROWE. Zimą kontynuowaliśmy prace nad osiągami na mokrej drodze i w niskich temperaturach, testując nowe mieszanki i konstrukcje. Najszybsze okrążenia w wykonaniu przednionapędowych SLS-ów, często krótsze o 20 sekund od konkurentów na kluczowych etapach wyścigu, to dowód na to, że osiągnęliśmy zamierzone cele, jeżeli chodzi o przyczepność na mokrej nawierzchni i parametry hamowania. To daje kierowcom poczucie pewności, umożliwiające osiąganie jeszcze lepszych wyników” – powiedział Jean-Felix Bazelin, dyrektor generalny Dunlop Motorsport w Europie. Nürburgring to dla Dunlopa ważny wyścig, ponieważ jest to jedna z nielicznych kategorii GT na świecie, w której wszyscy liczący się producenci opon sportowych startują w tym samym wyścigu. „To właśnie zaufanie kierowców do naszych opon pomaga w zmiennych warunkach konsekwentnie osiągać lepsze czasy niż rywale, co jest jednym z największych wyzwań Nürburgringu. Mamy za sobą bardzo owocną współpracę z partnerami w okresie przygotowań do sezonu GT w 2013 roku” – dodał J. Felix Bazelin. Był to trzeci istotny sukces Dunlopa w tym samym tygodniu. W drogowych wyścigach motocyklowych Michael Dunlop (mimo zbieżności nazwisk nie spokrewniony z wynalazcą opony pneumatycznej) wygrał w kategorii Supersport w North West 200, słynnym wyścigu ulicznym w Irlandii Północnej. Motocykle na oponach Dunlop zajęły w tej imprezie pierwsze trzy miejsca. W świecie czterech kół na torze Imola trwały ostatnie przygotowania do 24-godzinnego Le Mans drugiej rundy europejskiej serii tego wyścigu. Na włoskim torze ekipa Thiriet by TDS sięgnęła po drugie w tym roku zwycięstwo dla Dunlopa w klasyfikacji ogólnej. Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym z wiodących światowych producentów opon klasy high i ultra high performance, z imponującą historią sukcesów i rekordów w sportach motorowych. Bogate doświadczenie firmy w dziedzinie wyścigów opiera się na ciągłym rozwoju innowacyjnych technologii projektowania i produkcji opon do codziennej jazdy. Źródło: Goodyear
  8. więcej -> BMW Night Vision zwycięża w plebiscycie Auto Lider 2012, ranking sprzedaży aut, park samochodowy w Polsce, statystyki sprzedaży | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  9. BMWNight Vision, technologia wspomagająca kierowcę podczas jazdy wnocy,zwyciężaw plebiscycie Auto Lider. Czytelnicypism Motor oraz Auto Moto zdecydowali, że w kategorii innowacjitechnicznych laury należą się BMW za system BMW Night Vision. Warszawa.BMW Night Visionto innowacyjny system wspomagania kierowcy z programu BMWConnectedDrive, pozwalający znacząco zmniejszyć ryzyko wypadku wczasie jazdy po zmroku. Kamera na podczerwień umieszczona w atrapiechłodnicy rejestruje ciepło emitowane przez różne obiekty. Dziękitemu system już z odległości 300 metrów rozpoznaje pieszych irowerzystów, którzy w nocy są często praktycznie niewidoczni nadrodze. Następnie układ analizuje dane wideo i na ich podstawieustala, czy na trasie samochodu (zależnym od prędkości jazdy ikąta skrętu) nie znajduje się człowiek. W przypadku poruszaniusię w kierunku potencjalnie niebezpiecznej sytuacji z udziałempieszego, BMW Night Vision ostrzega o tym kierowcę sygnałemwizualnym i dźwiękowym – ale tylko wtedy, gdy istnieje faktycznezagrożenie. W ten sposób system zapobiega niepotrzebnemu odwracaniuuwagi. Odlata 2013 roku system BMW Night Vision zostaniedodatkowo wyposażony w specjalny system rozpoznawania zwierząt,którego zasięg jest większy,niż świateł drogowych samochodu. Pracująca w podczerwieni kameratermowizyjna jest w stanie rozróżnić ludzi i zwierząt napodstawie ilości emitowanego ciepła. JeśliBMW Night Vision wykryjepotencjalne zderzenie ze zwierzęciem, dynamiczne oświetleniepunktowe zacznie je pulsacyjnie oświetlać. Na wyświetlaczu w descerozdzielczej zostanie jednocześnie zapalona ikona z symbolemprzedstawiającym jelenia. W przypadku poważnego zagrożenia kolizjąsystem dodatkowo ostrzega kierowcę sygnałem akustycznym. Źródło: BMWGroup
  10. więcej -> Civic zwycięża w plebiscycie na Kobiecy Samochód Roku 2012 | www.samar.pl źrósło: IBRM Samar
  11. ŠKODA zwycięża w Rajdzie Polski Esapekka Lappi i Janne Ferm ze ŠKODA Motorsport zdominowali 69. Rajd Polski, będący przedostatnim wydarzeniem Mistrzostw Europy. Odbywający się w dniach 28-30 września w Mikołajkach Rajd Polski, upłynął pod znakiem triumfu 21-letniego kierowcy z Finlandii. Esapekka Lappi i jego pilot Janne Ferm, debiutujący w fabrycznym zespole ŠKODY, zdystansowali konkurencję prowadząc Fabię Super 2000. Podczas dwóch dni rywalizacji na mazurskich trasach, młody i utalentowany kierowca wygrał aż 10 spośród 13 odcinków specjalnych. „Podczas Rajdu Polski testowaliśmy nową załogę i zapoznawaliśmy się z tutejszymi trasami. Jesteśmy bardzo zadowoleni ze startu w Mikołajkach, gdzie Esapekka pokazał swój ogromny talent. Sposób w jaki zadebiutował w naszym zespole, za kierownicą nowego dla niego auta, podczas zupełnie nieznanego mu rajdu, rzeczywiście wzbudza podziw” – mówi Michal Hrabánek, szef zespołu ŠKODA Motorsport. Wywiad z Michalem Hrabánkiem znajdą Państwo tutaj.(Wersja tekstowa do pobrania tutaj.) „Start w tych zawodach był dla mnie wielkim wyzwaniem. Wszystko było dla mnie nowe. Pierwsze kilometry ŠKODĄ Fabią Super 2000 przejechałem dopiero podczas oficjalnych treningów w Mikołajkach. Chciałbym podkreślić, że podczas rajdu mieliśmy do czynienia z zupełnie innymi szutrami niż te w Finlandii, a trasa miała wiele pułapek. Jej przejechanie wymagało dużego skupienia. Dziękuję całemu zespołowi ŠKODA Motorsport za szansę debiutu i wsparcie” - mówił Esapekka Lappi. Pełen wywiad z kierowcą znajduje się tutaj.(Wersja tekstowa do pobrania tutaj.) Rewelacyjnie odnajdujący się w ŠKODZIE Fabii Super 2000 Esapekka Lappi na koniec I etapu 69. Rajdu Polski miał aż 14 sekund zapasu. W konsekwencji bezbłędnej i bezawaryjnej jazdy załoga Esapekka Lappi i Janne Ferm dowiozła do mety niekwestionowany triumf, a 21-letni Fin został najmłodszym zwycięzcą najstarszego rajdu w naszym kraju. Rajd Polski odbywał się w malowniczej krainie Jezior Mazurskich. Niezwykle trudna trasa zawodów, miejscami bardzo szybka, z wieloma głębokimi dziurami, składała się z 13 odcinków specjalnych o łącznej długości 233 km. W tegorocznych zawodach wystartowały 54 załogi z 11 krajów. Więcej zdjęć z rajdu znajdą Państwo na ŠKODA PR Portal w galerii Motorsport. Źródło: Volkswagen Group Polska
  12. SKODA zwycięża w rajdach Więcej zdjęć: SKODA zwycięża w rajdach fot. Volkswagen Group Polska - Album - FORUM samochodowe - opinie o samochodach Jan Kopecký i Pavel Dresler ze ŠKODA Motorsport (drużyna fabryczna) odnieśli zwycięstwo w piątym rajdzie Czech Championship, który miał miejsce w Hustopeče. Zespół, prowadząc od samego początku aż do końca rajdu, osiągnął kolejne zwycięstwo, zdobywając przy tym maksymalną ilość punktów.Roman Kresta oraz Petr Gross, startujący również w Fabii Super 2000, zajęli drugie miejsce, ze stratą 33,3 sekundy do lidera. "Pavel i ja jesteśmy bardzo zadowoleni – to piąte zwycięstwo podczas piątego występu! Od początku wiedzieliśmy jednak, że nie będzie łatwo. Chciałbym podziękować całemu zespołowi. Doskonałe wyniki są rezultatem pracy włożonej przez nas wszystkich" – powiedział Kopecký. Klasyfikacja Międzynarodowych Rajdów Czech Championship: 1. Kopecký / Dresler (Škoda Fabia Super 2000) - 250 punktów 2. Kresta / Gross (Škoda Fabia Super 2000) - 152 punkty 3. Pitch / Uhel (MINI Cooper Super 2000) - 97 punktów Podczas ostatniego weekendu, także Finowie Juho Hänninen i Mikko Markkula, również ze ŠKODA Motorsport, triumfowali w wielkim stylu podczas Rajdów w Belgii. Wydarzenie zaliczane jest do klasyfikacji zarówno mistrzostw IRC, jak i mistrzostw Europy. Siedmiokrotny zwycięzca Rajdu Ypres Freddy Loix (BEL) jadący w Peugeocie Super 2000, uplasował się na drugim miejscu, a Pieter Tsjoen jadący Fabią Super 2000, na trzecim. Lider zawodów IRC Andreas Mikkelsen nie dotarł do mety, ale pozostaje na szczycie klasyfikacji generalnej Najlepszych Kierowców serii IRC. Źródło: Volkswagen Group Polska
  13. kuczor23

    Solaris zwycięża w Koninie

    http://infobus.pl/text.php?from=main&id=39490
  14. http://www.roadlook.pl/rajdy/rajd-finlandii-2007-nowy-ford-focus-rs-wrc-zwycieza-w-debiucie.html
×