Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'wyzwanie' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 8 wyników

  1. Gama 4x4 Jeeprzuca wyzwanie Juventusowi na torze off-roadowym w Balocco. · Mistrzowie Klubu “Bianconeri” na specjalnym torze rajdowym Balocco testowali kultowego Jeepa Wranglera, flagowego Jeepa Grand Cherokee oraz nową generację Jeepów Cherokee. · 16 maja 2014 r. emocjonującym dniem terenowej jazdy dla zawodników Juventusu. · Drugi sezon z rzędu, marka Jeep występuje jako Oficjalny Sponsor u boku zwycięskiej drużyny Mistrzów Włoch i wraz z “ Bianconeri” przygotowuje się do zdobycia Mistrzostwa w piłce nożnej w serii A 2013-2014. · W 2013 roku, dzięki ponad 730 tysiącom sprzedanych egzemplarzy, Jeep po drugi raz z rzędu ustanowił nowy rekord świata sprzedaży. Na Balocco Proving Ground – torze próbnym samochodów marek Fiat Chrysler Automobiles – 16 maja br. był dniem pełnym emocji: na specjalnym torze rajdowym, Mistrzowie Włoch wraz ze swoimi instruktorami testowali legendarne osiągi 4x4 modeli Jeep. Flota 10 samochodów, począwszy od kultowego Wranglera, poprzez nową generację niedawno wprowadzonych na rynek włoski i europejski średnich SUV-ów Cherokee aż po flagowy model Grand Cherokee (najwyższy wyraz wartości takich jak: wolność, autentyczność, przygoda czy pasja, stanowiący punkt odniesienia pod względem mocy, komfortu, innowacyjności i jakości technicznej) pozwoliła mistrzowskiej drużynie przeżyć niezapomniany dzień, wypełniony dobrą zabawą i przygodą, które charakteryzują styl życia ludzi wybierających modele Jeepa. Samochody testowane przez Mistrzów z Juventusu to nowa generacja średnich SUV-ów Jeep Cherokee w wersji Trailhawk, najlepiej przystosowanej do jazdy terenowej, wyposażonej w silnik 3.2 benzyna o mocy 272 KM montowany z nową, dziewięciostopniową automatyczną skrzynią biegów i wyróżniającej się również z zewnątrz elementami, które sugerują duże możliwości jazdy terenowej, charakterystyczne dla tej wersji, takie jak: specjalne zderzaki i opony oraz większy prześwit. Charakterystyczny dla wersji Trailhawk Jeepa Cherokee jest również dwubiegowy układ napędowy Jeep Active Drive Lock z PTU, zarządzanie momentem obrotowym, reduktor terenowy, Selec-Speed Control oraz blokowanie tylnego mechanizmu różnicowego, aby zapewnić większą moc podczas ekstremalnej jazdy terenowej. Piłkarze testowali ponadto legendarne możliwości terenowe kultowego Jeepa Wranglera w wersji Rubicon, najwyższej i najsprawniejszej w jeździe terenowej z gamy Wranglera. Wyposażony w przednie zawieszenie ze sztywną osią Dana 44, niepokonany Jeep Wrangler Rubicon może poszczycić się wyjątkowymi umiejętnościami terenowymi, dzięki systemowi napędu 4x4 typu „part-time" z przełożeniem reduktora Rock-Trac-, występującym wyłącznie w tej wersji, charakteryzującym się doskonałym przełożeniem redukcyjnym 4.0:1; elektronicznym blokadom przedniego i tylnego mechanizmu różnicowego i systemowi rozłączania stabilizatora przedniego - Active Sway Bar System, ułatwiającemu pokonywanie ekstremalnych przeszkód terenowych. Wreszcie, na torze w Balocco nie mogło zabraknąć najwyższej klasy Grand Cherokee, wyposażonego w doskonały turbodiesel o pojemności 3,0 litra V6 z bezpośrednim elektronicznym wtryskiem Common Rail, wyposażonym w technologię Multijet II, o mocy 250 KM i momencie obrotowym równym 570 Nm oraz układy napędowe Quadra-Trac II i Quadra-Drive II z samoblokującym tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym tarciu wewnętrznym ELSD (Electronic Limited-slip Differential). Obydwa systemy umożliwiają bezpieczne pokonywanie najbardziej ekstremalnych tras, dzięki doskonałemu przełożeniu redukcyjnemu 2,72:1. Obok Juventusu, w charakterze Oficjalnego Sponsora, drugi raz z rzędu, również marka Jeep, która tak jak Klub “Bianconeri”, który w niedzielę 18.05. rozegrał ostatnie spotkanie Mistrzostw i świętować będzie trzecie z rzędu zdobycie „Scudetto”, udowodniła determinację w dążeniu do celu i osiąganiu rekordowych wyników. W zeszłym roku amerykańska marka zanotowała kolejny sukces , osiągając drugi raz z rzędy absolutny światowy rekord sprzedaży ponad 730 tysięcy egzemplarzy i odnotowując nieprzerwalny wzrost, trwający od czterech lat zarówno na świecie, jak i w Ameryce. Juventus i marka Jeep to dwie ikony, w których DNA wpisane są autentyczność, pasja oraz ogromny potencjał do podejmowania i pokonywania wyzwań. Od wprowadzenia pierwszego egzemplarza w 1941 roku, Jeep może faktycznie poszczycić się światową sławą i ponad 15 milionami wyprodukowanych i sprzedanych na świecie samochodów. Również Juventus ma za sobą chlubną przeszłość: założony w 1897 roku, ma ponad dwieście pięćdziesiąt milionów kibiców na całym świecie (11 milionów w samych tylko Włoszech) i może się poszczycić szeregiem sukcesów, w tym: 32 oficjalne tytuły Mistrza Włoch, 9 Pucharów Włoch, 5 Superpucharów Włoch, 3 Puchary UEFA, 1 Puchar Zdobywców Pucharów, 2 Superpuchary europejskie, 2 Puchary w Lidze Mistrzów i 2 Puchary międzykontynentalne. Sprzedawana od kwietnia we Włoszech i na głównych rynkach europejskich, nowa generacja Cherokee, to całkowicie nowy samochód, potrafiący zaoferować Klientom nowoczesną interpretację hasła "Go anywhere, do anything", które od zawsze towarzyszy tej legendarnej amerykańskiej marce i proponuje trzy wersje wyposażenia: Longitude, Limited i Trailhawk wyposażone w nowy silnik turbodiesel Multijet II o pojemności 2,0 litrów oraz Pentastar benzyna o pojemności 3,2 litra. 2- litrowy turbodiesel będzie dostępny w wersjach o mocy 140 i 170 KM, przy maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm. 170-konna wersja dwulitrowego silnika jest montowana z nową, dziewięciostopniową automatyczną skrzynią biegów, która po raz pierwszy pojawia się w tej kategorii w nowym Jeepie Cherokee, natomiast wersja 140-konna jest montowana z sześciostopniową manualną skrzynią biegów. System Stop/Start zmniejszający zużycie paliwa oraz emisję CO2 jest montowany w standardzie w obydwóch wersjach 2-litrowego turbodiesela. V6 Pentastar o pojemności 3,2 litra, mocy 272 KM i momencie 315 Nm jest dostępny tylko i wyłącznie w połączeniu z nowym, dziewięciostopniowym, automatycznym napędem. Wprowadzony na rynek europejski w połowie 2013 roku, Jeep Grand Cherokee MY 2014 jest sprzedawany w wersji wyposażenia Laredo, Limited, Overland, SRT oraz ekskluzywnej wersji gamy- Summit. Każdy element wyposażenia Grand Cherokee wygląda teraz jeszcze bardziej prestiżowo i jest jednoznacznie rozpoznawalny jako premium. Również nagrodzone wnętrza kultowego Jeepa wyróżniają się zaawansowaną technologią oraz wysokiej jakości wykończeniem. Dostępne są cztery wersje silnikowe, wszystkie montowane z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów: obok doskonałego 3-litrowego turbodiesela V6 CRD z technologią Multijet II o mocy 190 i 250 KM, gama obejmuje silniki benzynowe V6 Pentastar 3,6 litra i V8 5,7 litra (dostępne tylko i wyłącznie w wersji Overland oraz Summit) oraz V8 HEMI 6,4 litra (tylko w wersji SRT). Kultowy model marki - Wrangler- zawsze był i pozostaje najsłynniejszym na świecie egzemplarzem gamy Jeep: to samochód o niepowtarzalnym charakterze, który od zawsze potrafił zapewnić swoim Klientom jedyną w swoim rodzaju wolność, dzięki umiejętnościom bezpiecznego pokonywania najbardziej ekstremalnych tras rajdowych. Nowsza wersja Jeepa Wranglera, Jeep Wrangler Unlimited, dzięki szerszemu rozstawowi osi 52 cm i większemu wnętrzu, jest w stanie wygodnie pomieścić pięciu pasażerów. Jeep Wrangler Unlimited łączy doskonałe umiejętności jazdy w terenie z przestronnością i wszechstronnością samochodu do codziennego użytku, aby przekształcić króla off-road w czterodrzwiowy kabriolet 4x4. Jeep Wrangler jest dostępny w wersji wyposażenia Sport, Sahara i Rubicon i wyposażony jest w doskonałą jednostkę napędową 2,8 litra turbodiesel common-rail o mocy 200 KM z systemem Stop/Start. Czterodrzwiowa wersja Jeepa Wrangler Unlimited występuje w dwóch wersjach: Sahara i Rubicon napędzanych turbodieselem 2,8 litra Common-Rail. Tylko i wyłącznie w wersji Sahara z automatyczną skrzynią biegów Jeepa Wranglera i Jeepa Wranglera Unlimited dostępny jest silnik V6 benzyna o pojemności 3,6 litra. Źródło: Fiat Auto Poland
  2. Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Portugalii Kolejne wyzwanie przed Volkswagenem podczas Rajdu Portugalii - Gruby szuter wyzwaniem dla zawodników oraz Polo R WRC - Duety Volkswagena startują jako pierwsza, druga i czwarta załoga - Pięć dni testów odbytych przed czwartym rajdem w tym sezonie Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) Poznań, 1 kwietnia 2014 r. – Najtrudniejsze szutrowe odcinki specjalne w sezonie kontra światowa elita rajdowa – Rajd Portugalii (3-6 kwietnia) stanowi jedno z największych wyzwań dla samochodów i kierowców w kalendarzu MŚ. Na trzy duety fabryczne Volkswagena w czwartym rajdzie w tegorocznej edycji Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) czekają oprócz grubego szutru na twardym podłożu także technicznie trudne i ze względu na liczne pagórki i zakręty – trudno przewidywalne odcinki. Zgodnie z nowym regulaminem MŚ, obrońcy tytułu Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) jako pierwsi w klasyfikacji będą otwierać trasę. Ich koledzy z zespołu Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) w swoim World Rally Car pojadą bezpośrednio za nimi. Czwartą załogą na starcie będzie Andreas Mikkelsen/Mikko Markkula (N/FIN) w trzecim Polo R WRC. „Rajd Portugalii jest pierwszym prawdziwym sprawdzianem w sezonie” – powiedział Dyrektor Volkswagen Motorsport Jost Capito. „Jest to pierwszy szutrowy rajd w roku, rozgrywany w wiosennych temperaturach i na niewielkiej wysokości nad poziomem morza, dlatego jest porównywalny z kolejnymi rajdami w Argentynie, Włoszech i Polsce. Tutaj widać, jak naprawdę wypada się w porównaniu z konkurencją. Myślę jednak, że nie musimy obawiać się tego porównania. W ubiegłym roku wygraliśmy tu, także trzy pierwsze rajdy w tym sezonie rozstrzygnęliśmy na swoją korzyść. Wiemy jednak, że aby także tym razem osiągnąć maksimum mimo najbardziej niekorzystnych pozycji startowych, musimy dać z siebie wszystko i nie popełnić żadnego błędu.” Typowa Portugalia: rajdowa codzienność Po „nieobliczalnym” Rajdzie Monte Carlo, jedynym rajdzie w sezonie na śniegu w Szwecji oraz przyprawiających o zawrót głowy wysokościach w Meksyku, uczestników Rajdowych MŚ czeka teraz rajdowa codzienność. Ale na pewno nie będzie to nudna codzienność. Rajd Portugalii stawia przed ludźmi i sprzętem wymagania prawie nieporównywalne z inną imprezą w kalendarzu Mistrzostw Świata. Wąskie drogi bezlitośnie karzą za każdy błąd kierowcy, gruby szuter trzęsie samochodami od pierwszego do ostatniego z łącznie 338,46 kilometrów odcinków specjalnych. Rajd Portugalii w ubiegłym roku odgrywał ważną rolę przy udoskonalaniu Polo R WRC. Doświadczenia, które inżynierowie Volkswagena tutaj zebrali, wpłynęły na modyfikację części zawieszenia na sezon 2014. Właśnie z powodu ekstremalnych wyzwań Rajdu Portugalii, Polo R WRC jest teraz mocniejsze, niż przed rokiem. Re-aklimatyzacja: pięć dni testów Volkswagena w południowej Portugalii Volkswagen przygotowywał się na specjalne warunki Rajdu Portugalii podczas pięciodniowych testów. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila oraz Sébastien Ogier/Julien Ingrassia mieli przez dwa dni okazję do intensywnego testowania Polo R WRC wokół Almodóvar w południowej Portugalii, Andreas Mikkelsen/Mikko Markkula sprawdzali swoje możliwości przez jeden dzień. Po Rajdzie Meksyku, zespół Volkswagena podczas testów przyzwyczajał się do „normalnych” warunków na niewielkiej wysokości ponad poziomem morza i przy temperaturach w okolicach 20 stopni Celsjusza. Trzy nadwozia Polo R WRC, które wystartują w Portugalii, mają re-aklimatyzację jeszcze przed sobą. Ostatni raz startowały w Rajdzie Szwecji, przy temperaturach w pobliżu zera, na śniegu i błocie pośniegowym. Jeszcze raz, Séb: trzy zwycięstwa w Portugalii, trzy różne World Rally Car Rajdowi mistrzowie świata Sébastien Ogier i Julien Ingrassia mają wyjątkowe wspomnienia związane z Portugalią. W 2010 roku odnieśli tutaj w Citroënie C4 WRC swoje pierwsze zwycięstwo w Rajdowych MŚ. Rok później także wygrali, tym razem w Citroënie DS3 WRC. Swoje trzecie zwycięstwo w Rajdzie Portugalii francuska załoga świętowała w ubiegłym roku w Polo R WRC. Trzy zwycięstwa w trzech różnych World Rally Car udały się dotychczas tylko Markku Alénowi. Alén jest także jedynym kierowcą Rajdowych MŚ, który z pięcioma zwycięstwami w Portugalii ma ich na koncie więcej, niż Sébastien Ogier i jego pilot Julien Ingrassia. Rajd Portugalii jest dla Ogiera/Ingrassii jedynym rajdem WRC, który dotychczas trzykrotnie wygrali. Jeszcze raz, Jari: pierwsze podium Latvali w Polo R WRC przed rokiem W ubiegłym roku w Portugalii Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila po raz pierwszy wywalczyli w Polo R WRC miejsce na podium. Łącznie fiński duet ma na swoim koncie 16 miejsc na podium w startach dla Volkswagena. W ostatnich siedmiu rajdach stali na podium sześć razy, w tym raz na najwyższym – w Szwecji. Przed Rajdem Portugalii Finowie zajmują drugie miejsce w klasyfikacji generalnej i tylko trzy punkty dzielą ich od liderów – Ogiera i Ingrassii. Jeszcze raz, „Mikkel”: drugi Rajd Portugalii w barwach Volkswagena Dla kolegi Ogiera i Latvali z zespołu – Andreasa Mikkelsena, od Rajdu Portugalii zaczęła się nowa rachuba czasu w Volkswagenie. Będzie to pierwszy rajd, w którym wystartuje po raz drugi w Polo R WRC. Dotychczasowe dwanaście startów w 315-konnym World Rally Car z Wolfsburga było dla Mikkelsena i jego pilota Mikko Markkuli ziemią nieznaną. Rajd Portugalii jest pierwszym startem, w którym będą mogli korzystać ze swoich zeszłorocznych doświadczeń. Korzystny dla Mikkelsena, na którego przyjaciele mówią „Mikkel”, jest fakt, że prawie 71 procent odcinków specjalnych w 2014 roku będzie podobnych do odcinków z zeszłego roku, 19 procent rozegranych zostanie w przeciwnym kierunku i tylko dziesięć procent przeprowadzonych jest zupełnie nowymi trasami. Potencjalnie możliwy rekord: najdłuższa seria zwycięstw w historii Rajdowych MŚ Dodatkowa motywacja dla Volkswagena wynika z listy rekordów Rajdowych Mistrzostw Świata. Zwycięstwem w Portugalii załoga z Wolfsburga mogłaby wyrównać historyczny rekord swojego rajdowego rywala – Citroëna. Najdłuższa seria zwycięstw w Rajdowych MŚ pochodzi z 2011 roku, gdy wielokrotny mistrz świata Sébastien Loeb i jego ówczesny kolega z zespołu Sébastien Ogier odnosili zwycięstwa dla Citroëna od Rajdu Meksyku do Rajdu Niemiec: łącznie osiem zwycięstw pod rząd. Volkswagen może się szczycić faktem, że z siedmioma zwycięstwami jest na drugim miejscu tej listy. W 2013 roku Volkswagen otrzymał puchary dla zwycięzcy w Australii, Francji, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii, w 2014 roku w Monte Carlo, Szwecji i Meksyku. Na 16 rajdów MŚ z Polo R WRC, Volkswagen 23 razy kończył na podium. Wypowiedzi przed Rajdem Portugalii Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1 „Portugalia to zdecydowanie jeden z moich ulubionych rajdów w kalendarzu. W 2010 roku odniosłem tutaj moje pierwsze zwycięstwo w WRC, łącznie Julien i ja w ubiegłych czterech latach wygraliśmy tutaj trzy razy. Dlatego podchodzimy do czwartego rajdu MŚ pełni wiary w siebie. Rajd Portugalii ma dwa oblicza: jeżeli jest sucho, podłoże jest bardzo twarde i daje dobrą przyczepność. Ale gdy pada, ziemia staje się miękka i błotnista i przyczepność jest niewielka. Normalnie wolę, gdy jest sucho. Ale tym razem musimy wyjechać na trasę jako pierwsi, wtedy lekki deszcz pierwszego dnia nie byłby zły.” Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2 „Jeszcze nigdy tak dobrze nie rozpocząłem sezonu – 60 punktów po trzech rajdach i tylko trzy punkty za liderem, moim kolegą z zespołu Sébastienem Ogierem. W ubiegłym roku trzecie miejsce w Rajdzie Portugalii było moim pierwszym miejscem na podium dla Volkswagena. W przeszłości był to trudny rajd dla mnie. Dobry wynik z 2013 roku pozwolił mi zyskać pewność siebie. Cieszę się na rajd i jestem pełen optymizmu. Przez dwa dni mieliśmy testy w pobliżu odcinków specjalnych w Portugalii. Warunki były typowe dla tego kraju: szutrowe trasy, zakręty z kiepską widocznością, sucho i około 20 stopni powyżej zera. Mam nadzieję, że teraz też tak będzie podczas rajdu. Normalnie w Portugalii jest sucho, ale w przeszłości były już imprezy rozgrywane w deszczu. W tym roku mam zupełnie inne podejście do Polo R WRC. Mamy dobrze funkcjonujące podstawowe ustawienie i teraz chodzi tylko o poprawienie drobiazgów. Podobnie jak często w ostatnich dziesięciu latach, moje urodziny przypadają w rajdowy weekend. Przyzwyczaiłem się już, że nie mogę ich świętować na luzie. Zamiast tego czeka mnie ciężka praca. Ale bardzo się na nią cieszę i chcę sam sobie sprawić prezent miejscem w pierwszej trójce.” Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9 „W zeszłym roku Portugalia była moim pierwszym rajdem w Polo R WRC. Wypadliśmy z Mikko bardzo dobrze, zajmując szóste miejsce. Miło jest wrócić z Volkswagenem do tych miejsc. Rajd Portugalii jest znany z zakrętów o niewielkiej widoczności, które trzeba pokonywać prawie na ślepo. Do tego wiele zjazdów i podjazdów. To bardzo ładny rajd, ale jednocześnie dość trudny dla kierowców. „Recce” będzie zatem bardzo ważne, abym mógł się przyzwyczaić do układu. Jest też jeden kompletnie nowy odcinek specjalny, a inne zostały trochę zmienione lub będą pokonywane w odwrotnym kierunku, niż w 2013 roku. W porównaniu z zeszłym sezonem zrobiliśmy krok do przodu. Mamy prędkość, która pozwoli nam nadążać za najlepszymi. Dla mnie jest jednak ważne, aby pracować nad utrzymaniem poziomu. Celem na następne imprezy są kolejne miejsca na podium.” Czy wiecie, że… … w Rajdzie Portugalii 2013 po raz pierwszy w historii Rajdowych MŚ na podium stanęli dwaj kierowcy Volkswagena? Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F) na najwyższym stopniu, Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) na trzecim stopniu podium. … w ubiegłym roku w Portugalii po raz pierwszy na starcie pojawiło się trzecie Polo R WRC z Andreasem Mikkelsenem/Mikko Markkulą (N/FIN)? Duet zakończył rajd na szóstej pozycji. … najwięcej zwycięstw w historii Rajdu Portugalii odniósł kierowca z Finlandii? Markku Alén wygrał Rajd pięć razy (1975, 1977, 1978, 1981 i 1987). Trzynastu spośród 34 zwycięzców Rajdu Portugalii to Finowie. … w 2007 roku Rajd zmienił miejsce? Wtedy, po pięcioletniej nieobecności w kalendarzu WRC, Rajd został przeniesiony z północy na południe – z Porto w okolice Faro, stolicy regionu Algarve. … Rajd Portugalii rozgrywany był wcześniej zarówno na asfalcie, jak i na szutrze? Od przeniesienia w region Faro w 2007 roku Rajd Portugalii jest rajdem wyłącznie szutrowym. … ambasador Volkswagen Motorsport Luís Moya (E) dwa razy w swojej karierze wygrał Rajd Portugalii? W 19991 roku jako pilot w Toyota Celica i w 1995 roku jako pilot w Subaru Impreza. Kierowcą w obu przypadkach był Carlos Sainz (E), który w 2010 roku wygrał z Volkswagenem Rajd Dakar. … Polo R WRC nie jest pierwszym rajdowym samochodem Volkswagen Motorsport, który w Rajdzie Portugalii znalazł się w pierwszej trójce? W 1987 roku Kenneth Eriksson/Peter Diekmann (S/D) zajęli w Golfie GTI 16V trzecie miejsce. … Audi, należące do koncernu Volkswagen, zaliczyło w latach 80-tych hattrick w Rajdzie Portugalii? Michèle Mouton/Fabrizia Pons (F/I) w 1982 roku, Hannu Mikkola/Arne Hertz (FIN/S) 1983 i 1984 roku wywalczyli zwycięstwo dla producenta z Ingolstadt. … Rajd Portugalii został już pięć razy wybrany „Najlepszym rajdem świata”? Liczba na Rajd Portugalii: 74,8 W ostatnim rajdzie, w Meksyku, Sébastien Ogier osiągnął w Polo R WRC maksymalne ciśnienie hamowania 74,8 barów. Odpowiada to ciśnieniu atmosferycznemu na głębokości 748 metrów – to zbyt dużo dla konstrukcji większości nowoczesnych łodzi podwodnych. Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC) – punktacja Klasyfikacja kierowców 1. Sébastien Ogier, 63 punkty; 2. Jari-Matti Latvala, 60 punktów; 3. Mads Østberg, 32 punkty; 4. Andreas Mikkelsen, 24 punkty; 5. Elfyn Evans, 20 punktów; 6. Bryan Bouffier, 18 punktów; 7. Mikko Hirvonen, 18 punktów; 8. Kris Meeke 17 punktów; 9. Thierry Neuville, 15 punktów; 10. Ott Tänak, 10 punktów; Klasyfikacja producentów 1. Volkswagen Motorsport, 115 punktów; 2. Citroën Total Abu Dhabi WRT, 60 punktów; 3. M-Sport, 40 punktów; 4. Hyundai Motorsport, 31 punktów; 5. Volkswagen Motorsport II, 28 punktów; 6. Jipocar Czech National Team, 10 punktów; 7. RK M-Sport WRT, 4 punkty Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Portugalii – harmonogram Środa, 2 kwietnia 2014 [TABLE] <tbody>[TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD]OS [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Shakedown (Vale Judeu), 120 min. [/TD] [TD]04,98 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 14:30 [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Czwartek, 3 kwietnia 2014 [TABLE] <tbody>[TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD]OS [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Start (Estoril) [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 15:00 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD]Regrouping (Lizbona) [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 15:45 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 01s [/TD] [TD]SSS Lisboa [/TD] [TD]22,20 km [/TD] [TD]03,27 km [/TD] [TD]288,28 km [/TD] [TD]godz. 18:01 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Parc fermé (stadion Algarve) [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 21:45 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]310,48 [/TD] [TD]03,72 [/TD] [TD]S 313,75 km [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Piątek, 4 kwietnia 2013 [TABLE] <tbody>[TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD]OS [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Service A (stadion Algarve), 15 min [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 09:00 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 02 [/TD] [TD]Silves 1 [/TD] [TD]56,71 km [/TD] [TD]21,50 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 10:06 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 03 [/TD] [TD]Ourique 1 [/TD] [TD]25,80 km [/TD] [TD]25,04 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 11:06 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 04 [/TD] [TD]Almodôvar 1 [/TD] [TD]09,54 km [/TD] [TD]26,48 km [/TD] [TD]56,42 km [/TD] [TD]godz. 11:49 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 3]Regrouping (stadion Algarve), [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 13:15 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 3]Service B (stadion Algarve), 30 min [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 13:30 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 05 [/TD] [TD]Silves 2 [/TD] [TD]56,71 km [/TD] [TD]21,50 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 14:51 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 06 [/TD] [TD]Ourique 2 [/TD] [TD]25,80 km [/TD] [TD]25,04 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 15:51 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 07 [/TD] [TD]Almodôvar 2 [/TD] [TD]09,54 km [/TD] [TD]26,48 km [/TD] [TD]56,42 km [/TD] [TD]godz. 16:34 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Flexi-Service C (stadion Algarve), 45 min. [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 18:10 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Parc fermé (stadion Algarve) [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 23:00 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]296,94 km [/TD] [TD]146,04 km [/TD] [TD]Σ 442,98 km [/TD] [TD] [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Sobota, 5 kwietnia 2014 [TABLE] <tbody>[TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD]OS [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Service D (stadion Algrave) 15 min. [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 08:30 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 08 [/TD] [TD]Santa Clara 1 [/TD] [TD]73,42 km [/TD] [TD]19,09 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 09:55 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 09 [/TD] [TD]Santana da Serra 1 [/TD] [TD]25,70 km [/TD] [TD]31,90 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 10:50 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 10 [/TD] [TD]Malhão 1 [/TD] [TD]23,38 km [/TD] [TD]22,15 km [/TD] [TD]39,63 km [/TD] [TD]godz. 12:00 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 3]Regrouping (stadion Algarve) [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 13:05 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 3]Service E (stadion Algarve), 30 min. [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 13:20 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 11 [/TD] [TD]Santa Clara 2 [/TD] [TD]73,42 km [/TD] [TD]19,09 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 15:00 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 12 [/TD] [TD]Santana da Serra 2 [/TD] [TD]25,70 km [/TD] [TD]31,90 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 15:55 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 13 [/TD] [TD]Malhão 2 [/TD] [TD]23,38 km [/TD] [TD]22,15 km [/TD] [TD]39,63 km [/TD] [TD]godz. 17:05 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Flexi-Service F (stadion Algarve), 45 min. [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 18:20 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Parc fermé (stadion Algarve) [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 23:00 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]324,26 km [/TD] [TD]146,28 km [/TD] [TD]Σ 470,54 km [/TD] [TD] [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Niedziela, 6 kwietnia 2014 [TABLE] <tbody>[TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD]OS [/TD] [TD]Dojazd [/TD] [TD] [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 2]Service G (stadion Algrave) 15 min. [/TD] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 07:45 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 14 [/TD] [TD]Loulé 1 [/TD] [TD]40,92 km [/TD] [TD]13,83 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 08:50 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 15 [/TD] [TD]São Brás de Alportel 1 [/TD] [TD]19,23 km [/TD] [TD]16,21 km [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 09:45 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 16P [/TD] [TD]Loulé 2 [/TD] [TD]26,20 km [/TD] [TD]13,83 km [/TD] [TD]47,06 km [/TD] [TD]godz. 11:05 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 3]Service H (stadion Algarve), 10 min. [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 12:15 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD=colspan: 3]Dekoracja zwycięzców (stadion Algrave) [/TD] [TD] [/TD] [TD]godz. 13:30 [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]133,41 km [/TD] [TD]43,87 km [/TD] [TD=colspan: 2]Σ 177,28 km [/TD] [/TR] [TR] [TD] [/TD] [TD] [/TD] [TD]1.065,09 km [/TD] [TD]339,46 km [/TD] [TD=colspan: 2]Σ 1.404,55 km [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. Robert Burneika vs Fiat 126p Zapraszam do oglądania!
  4. Od dzisiaj Adziu zostaje JA TM. Gratulacje Amciu Masz duże wyzwanie przed sobą
  5. Cynamonowe wyzwanie <script type="text/javascript" src="http://www.wrzuta.pl/wrzuta_embed.js?wrzuta_key=9YZGl3ktrXt&login=antyklerycow&wrzuta_flv=http://antyklerycow.wrzuta.pl/sr/f/9YZGl3ktrXt/1247229931_640_1&wrzuta_mini=http://c15.wrzuta.pl/wm10410/e77afaf8000710374a5bc1f9/1247229931_640_1&wrzuta_name=1247229931_640%5B1%5D&wrzuta_width=450&wrzuta_height=416"></script>
  6. sebaseba

    Top Gear - Audi RS4

    Part # 1 <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=ZSL4FM3zBTk&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=ZSL4FM3zBTk&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object> Part # 2 <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=2Jq-uMaphpo&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=2Jq-uMaphpo&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object> Opis: Jeremy Clarkson postanowił przetestować Audi RS4. Postawił jej wyzwanie. A jakie? Zapraszam do obejrzenia!
  7. Gość

    Wyzwanie

    Kto mógłby mi zrobić 13_to cieniową palete szarego
  8. http://www.roadlook.pl/rajdy/citroen-podejmiemy-wyzwanie-mowia-sebastien-i-daniel.html
×