Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'wygrywa' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 22 wyników

  1. Dramatyczny finał w Szwecji - Ogier wygrywa przed Neuvillem i Mikkelsenem - Finałowy Power Stage decydował o zwycięstwie w rajdzie - Rajd Szwecji po raz trzeci z rzędu wygrany przez załogę Polo R WRC Poznań, 16 lutego 2015 r. – Napięcie aż do ostatnich metrów: Sebastien Ogier z pilotem Julienem Ingrassią wygrali Rajd Szwecji. Francuzi z zespołu Volkswagena stoczyli jeden z najdramatyczniejszych pojedynków w historii rajdów WRC, odnosząc zwycięstwo nad załogami Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai) oraz nad swoimi kolegami z zespołu Volkswagena - Andreasem Mikkelsenem/Ola Floene. Miejsce na prowadzeniu zmieniało się do ostatnich kilometrów, a wszystkie trzy zespoły toczyły coraz bardziej zaciętą walkę, by do ostatniego odcinka startować z różnicą wynoszącą zaledwie 4,6 s. Dla Sebastiena Ogiera było to 26. zwycięstwo w cyklu WRC, porównywalne z rekordem jaki osiągnął legendarny Carlos Sainz. Ogier plasuje się teraz na 3. miejscu listy najlepszych kierowców wszechczasów. Poza tym załoga Ogier/Ingrassia jest jedyną spoza Skandynawii, której dwukrotnie udało się wygrać Rajd Szwecji. Andreas Mikkelsen po raz drugi z rzędu stanął na podium tego rajdu – jeszcze kilkaset metrów przed metą wygrywał z dwukrotnym mistrzem świata, dając z siebie wszystko i zmuszając rywala do maksymalnego wysiłku. Jak w thrillerze: walka Mikkelsena, Ogiera i Neuville’a trwała aż do ostatniego metra 4,6 sekundy – w przeliczeniu na odległość, jaką w tym czasie pokonuje rajdówka to zaledwie 162,84 metra – tyle dzieliło pierwsze trzy załogi przed ostatnim odcinkiem specjalnym. Trudno wyobrazić sobie bardziej emocjonująca walkę. To, który zespół stanął na najwyższym, a który na najniższym stopniu podium rozstrzygnęło się na ostatnich kilometrach spośród wszystkich 308 km odcinków specjalnych. Pojedynek między trzema kierowcami - Andreasem Mikkelsenem, Sebastienem Ogierem i Thierry Neuvillem zaostrzał się przez cały czas trwania rajdu. W historii tego sportu nigdy jeszcze nie rozegrano bardziej dramatycznego finałowego pojedynku pomiędzy trzema kierowcami. Wszystko rozstrzygnęło się kilkaset metrów przed metą – Sebastien Ogier uzyskał najlepszy czas na 16 kilometrach ostatniego odcinka specjalnego i tym samym zwyciężył w rajdzie. Jednak aż do ostatniego odcinka na trasie Rajdu Szwecji z minimalną przewagą prowadził Andreas Mikkelsen. Norweg swoje 2,7 s przewagi roztrwonił na 5,37 km przed metą wpadając w śnieżną zaspę i grzebiąc swoje nadzieje na zwycięstwo. Wypadnięcie z trasy oznaczało utratę 40 sekund, jednak załoga Mikkelsen/Floene powróciła na trasę i dojechała do mety, kończąc Rajd Szwecji na trzecim miejscu. Szczęśliwa trójka: trzeci Rajd Szwecji, trzecie zwycięstwo Volkswagena Sebastien Ogier w roku 2013, Jari-Matti Latvala w roku 2014 i ponownie Sebastien Ogier – Rajd Szwecji jest pierwszą rundą w kalendarzu eliminacji MŚ, którą Volkswagen wygrał po raz trzeci, wystawiając do walki Polo R WRC. Dla Volkswagena rajd ten oznacza 24. zwycięstwo w 28 startach oraz 45. i 46. miejsce na podium od chwili wystawienia do walki Polo R WRC w styczniu 2013 roku. Od tego czasu World Rally Car z Wolfsburga uzyskał najlepszy czas na 361 odcinkach specjalnych spośród ogółem 521. Odnosząc łącznie 25 zwycięstw – wliczając wynik Kennetha Erikssona/Petera Diekmanna (S/D) na Wybrzeżu Kości Słoniowej w 1987 r. – VW na liście rajdowych zwycięzców wszechczasów prześcignął Audi i zajmuje obecnie 8. miejsce. Kraina Śniegu – wyśmienite warunki na trasach Szwecji Mnóstwo lodu i śniegu, malowniczy zimowy krajobraz i świetne warunki do zmagań - Rajd Szwecji to idealny rajd zimowy. Duże opady śniegu tuż przed drugą rundą MŚ sprawiły, że trasa wyśmienicie nadawała się do rajdowej walki. Jej przebieg wyznaczały metrowe zaspy, od których kierowcy mogą odbijać się autami, by zyskać lepszy czas. To ryzykowna gra – jeśli samochód zbyt mocno wbije się w śnieżną ścianę, może obrócić się wokół własnej osi: to typowy błąd kierowców na Rajdzie Szwecji. Przydarzył się on co najmniej raz niemal każdemu z czołowych kierowców na którymś spośród 308 km odcinków specjalnych. Power Stage – trzy dodatkowe punkty dla Sebastiena Ogiera Zrezygnować z dodatkowych punktów w Power Stage, by spokojnie dowieźć zwycięstwo lub miejsce na podium? Nie podczas tegorocznego rajdu Szwecji. W cieniu niezwykle emocjonujących zmagań finałowych podczas Power Stage rozegrała się nie mniej ekscytująca walka o punkty dla trzech najszybszych zawodników. Zwyciężył i zdobył trzy punkty dwukrotny mistrz świata, Ogier. Spośród 27 Power Stage’ów dla Volkswagena był to 20., podczas którego kierowca fabryczny z Wolfsburga uzyskał maksymalną liczbę punktów. Dobrowolna rezygnacja: Latvala/Anttila wycofują się z rajdu Po nieudanym starcie zeszłoroczni zwycięzcy Jari-Matti Latvala i Miikka Attila pozostali bez punktów i w porozumieniu z zespołem zdecydowali się wycofać z rajdu po końcowym Power Stage’u. Powodem był przepis ograniczający zmianę pewnych komponentów samochodu. Dla Latvali/Anttili Rajdy Szwecji, Meksyku i Argentyny byłyby traktowane łącznie, zaś wycofanie się z rywalizacji w Szwecji sprawia, że przepis ten nie będzie miał zastosowania i da załodze większe możliwości zestrojenia ich Polo R WRC w następnych rundach. Wypowiedzi po Rajdzie Szwecji Sebastien Ogier, Volkswagen Polo WRC numer 1 „Niesamowity finał. Jestem naprawdę dumny z tego zwycięstwa, to jedno z moich najlepszych do tej pory. Pierwsze zwycięstwo w Szwecji, przed dwoma laty, gdy wygrałem z Sebastienem Loebem, było świetne, ale tegoroczne zostało okupione jeszcze trudniejszą walką. Julien i ja od pierwszego dnia aż do Power Stage’u dawaliśmy z siebie wszystko na każdym odcinku i jechaliśmy na maksymalnym limicie. I to się opłaciło. Na pewno końcówka rajdu należała do najbardziej emocjonujących – i to nie tylko dla widzów, ale też dla mnie osobiście. Oczywiście współczuję Andreasowi, któremu tak niewiele brakowało do pierwszego zwycięstwa i tak zaciekle z nami walczył. Jestem jednak pewien, że to nie był nasz ostatni pojedynek. On i Thierry Neuville pokazali wspaniałą walkę”. Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC numer 2 „To był zwariowany tydzień. Szkoda, że mój kolega z zespołu Andreas Mikkelsen nie wygrał swojego pierwszego rajdu w karierze. Gratuluję Sebastienowi Ogierowi, na pewno zasłużył na te 28 punktów. Jeśli chodzi o mnie, to muszę szukać w tym wszystkim pozytywów. Po moim błędzie w piątek, oczywiście nie brałem udziału w finałowej walce. Ale miałem czas, żeby wypróbować ustawienia auta i dzięki temu zdobyć trochę nowej wiedzy. Teraz jeszcze lepiej dogaduję się z moim Polo i to było widać już dzisiaj. Sezon dopiero się rozkręca i wszystko jeszcze może się zdarzyć. W Meksyku będę miał dobrą pozycję startową i na pewno ostro zaatakuję”. Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC numer 9 „Daliśmy z siebie wszystko do ostatniego metra, ale niestety przegraliśmy. Nigdy bym nie przypuszczał, że będę niezadowolony z miejsca na podium. W końcu, w mojej karierze nie tak znowu często na nim stawałem. Ale miałem tu szansę na świętowanie pierwszego zwycięstwa w Rajdowych Mistrzostwach Świata i byłem już naprawdę blisko. Popełniłem jeden mały błąd, obróciło mnie i straciłem tę szansę. Czuję gorycz i duże rozczarowanie, chociaż w sumie możemy być dumni z naszych osiągnięć. Jestem pewien, że moje pierwsze zwycięstwo to tylko kwestia czasu. Ale tak bardzo chciałem tę walkę trzech załóg rozstrzygnąć na swoją korzyść! Teraz pojedziemy na maksa w Meksyku, jeszcze raz spróbujemy powalczyć o wygraną.” Jost Capito, dyrektor Volkswagen Motorsport „Naprawdę emocjonujący rajd. Jestem pewien, że dzięki niemu mistrzostwa zyskały wielu fanów. O miejscu na podium zadecydowały dosłownie ostatnie metry. Aż do ostatniego odcinka prowadził Andreas Mikkelsen i był już blisko pierwszego zwycięstwa w Mistrzostwach Świata. Naprawdę wycisnął ostatnie poty z naszego dwukrotnego mistrza Sebastiena Ogiera i swojego przyjaciela Thierry Neuville’a i może być dumny z tego, co pokazał w tym rajdzie. Jego czas nadejdzie prędzej czy później, nie mam co do tego wątpliwości. Sebastien Ogier wykazał się wielką siłą charakteru i zasłużenie wygrał. Chylę czoła przed kierowcami i pilotami”. A był przecież jeszcze… … chyba jedyny pilot, który podczas rajdu osobiście kierował samochodem WRC: Ola Floene. Podczas Rajdu Szwecji pilot Andreasa Mikkelsena przejechał 220 km odcinków dojazdowych. Zamiana miejsc między kierowcą, a pilotem to w przypadku Mikkelsena i Floena żadna nowość – w 2012 roku podczas Rajdu Cypru Floene (już jako mistrz klasy IRC) poprowadził Skodę Fabię S2000 na końcowym OS-ie „Stavros”. Wykazał się przy tym dużymi umiejętnościami – na 16 kilometrach okazał się tylko o 45,7 s wolniejszy niż najszybszy kierowca na tym odcinku i jednocześnie zwycięzca całego rajdu - Nasser Al-Attiyah. Rajdowe mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Szwecji – zestawienie wyników Czwartek, 12 lutego 2015 #1 Ogier #2 Latvala #9 Mikkelsen SS 01S Karlstad I 01.90 km P07 (+ 1.1s) P03 (+ 0.4s) P05 (+ 0.7s) Klasyfikacja generalna 01.90 km P07 (+ 1.1s) P03 (+ 0.4s) P05 (+ 0.7s) Piątek, 13 lutego 2015 SS 02 Torsby I 14.76 km P01 P02 (+ 2.7s) P05 (+ 8.6s) SS 03 Röjden I 18.73 km P01 P05 (+ 5.8s) P02 (+ 2.2s) SS 04 Finnskogen I 20.76 km P02 (+ 1.6s) P01 P03 (+ 4.6s) SS 05 Kirkenćr I 07.07 km P01 P02 (+ 2.9s) P04 (+ 6.2s) SS 06 Kirkenćr II 07.07 km P08 (+ 8.0s) P02 (+ 2.2s) P05 (+ 4.1s) SS 07 Finnskogen II 20.76 km P04 (+ 2.3s) P01 P03 (+ 2.2s) SS 08 Röjden II 18.73 km P04 (+ 4.1s) P06 (+ 6.0s) P01 SS 09 Torsby II 14.76 km P20 (+ 38.6s) P41 (+ 8m 36.5s) P02 (+ 1.0s) SS 10S Karlstad II 01.90 km P01 P07 (+ 1.5s) P06 (+ 1.4s) Klasyfikacja generalna 124.54 km P04 (+ 24.7s) P23 (+ 8m 27.0s) P01 Sobota, 14 lutego 2015 SS 11 Fredriksberg I 18.15 km P03 (+ 6.0s) P02 (+ 3.1s) P01 SS 12 Rämmen I 22.76 km P01 P02 (+ 1.3s) P04 (+ 8.0s) SS 13 Hagfors Sprint I 01.87 km P01 P02 (+ 1.6s) P03 (+ 1.9s) SS 14 Vargĺsen I 24.63 km P01 P17 (+ 48.2s) P06 (+ 19.1s) SS 15 Fredriksberg II 18.15 km P13 (+ 14.6s) P09 (+ 10.8s) P02 (+ 3.7s) SS 16 Rämmen II 22.76 km P05 (+ 4.0s) P03 (+ 3.2s) P08 (+ 6.2s) SS 17 Hagfors Sprint II 01.87 km P11 (+ 2.0s) P13 (+ 2.7s) P05 (+ 1.4s) SS 18 Vargĺsen II 24.63 km P03 (+ 5.9s) P08 (+ 10.8s) P07 (+ 8.8s) Klasyfikacja generalna 134.82 km P03 (+ 9.6s) P17 (+ 9m 01.1s) P02 (+ 1.5s) Niedziela, 15 lutego SS 19 Lesjöfors 15.00 km P01 P04 (+ 9.8s) P02 (+ 1.3s) SS 20 Värmullsĺsen I 15.87 km P02 (+ 0.9s) P01 P03 (+ 4.7s) SS 21P Värmullsĺsen II 15.87 km P01 P04 (+ 11.5s) P19 (+ 42.8s) Klasyfikacja generalna 46.76 km P01 P12 (+ 9m 11.9s) P03 (+ 39.8s) Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Szwecji – wyniki końcowe 01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 2h 55m 30.5s 02. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai + 6.4s 03. Andreas Mikkelsen/Ola Floene (N/N), Volkswagen + 39.8s 04. Ott Tänak/Raigo Mőlder (EST/EST), Ford + 2m 26.0s 05. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai + 3m 31.5s 06. Elfyn Evans/Daniel Barritt (GB/GB), Ford + 3m 53.0s 07. Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL), Citroën + 4m 05.8s 08. Martin Prokop/Jan Tománek (CZ/CZ), Ford + 4m 26.0s 09. Yurii Protasov/Pavlo Cherepin (UA/UA), Citroën + 5m 32.2s 10. Mads Ostberg/Jonas Andersson (N/S), Citroën + 6m 50.9s … 12. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 9m 11.9s Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Szwecji – wyniki Power Stage 01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 8m 05.6s 02. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai + 4.8s 03. Mads Ostberg/Jonas Andersson (N/S), Citroën + 9.9s Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), punktacja* Kategoria kierowców 1. Sébastien Ogier, 53 punkty; 2. Andreas Mikkelsen, 30; 3. Thierry Neuville, 30; 4. Jari-Matti Latvala, 19; 5. Mads Ostberg, 14; 6. Elfyn Evans, 14; 7. Ott Tänak, 12; 8. Kris Meeke, 10; 9.Hayden Paddon, 10; 10. Dani Sordo, 8; Kategoria producentów 1. Volkswagen Motorsport, 71 punktów; 2. Hyundai Motorsport, 55; 3. M-Sport, 32; 4. Citroën Total Abu Dhabi WRT, 20; 5. Volkswagen Motorsport II, 15; 6. Jipocar Czech National Team,10; 7. FWRT, 1; 8. Hyundai Motorsport N, 1 * wymaga zatwierdzenia przez FIA Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. BMW i3 wygrywa nagrodę „Green Car of the Year 2015“. Podczas salonu samochodowego Los Angeles Auto Show 2014 BMW i3 zostało wyróżnione nagrodą „Green Car of the Year2015“, przyznaną przez „Green Car Journal“. Tym samym do ogromnej kolekcji nagród i wyróżnień, jakie otrzymał ten pierwszy na świecie w pełni elektryczny samochód segmentu premium (m.in. „Zielona Kierownica Auto Bild”, „Złota Kierownica” i „Best Car 2014” auto motor und sport, , triumf w plebiscycie Autto Zeitung, „Auto Trophy 2013” i „Green Mobility Trophy 2014”, „UK Car of the Year“,„Next Green Car“,„Green Car of the Year“,„Fleet Hero“ zwycięstwo w „Top 100 Cars“ w Wielkiej Brytanii, „Schweizer Auto des Jahres“ i „Trophée de l’argus“ we Francji), doszła kolejna, tym razem „resortowa”, bo z rąk specjalistów od technik i technologii proekologicznych w motoryzacji. Elektryczne miejskie BMW jest w sprzedaży od roku. Przez ten czas znalazło przeszło 12 000 nabywców, awansując w klasyfikacji czysto elektrycznych pojazdów na 3. miejsce najczęściej kupowanych aut na świecie. Fani podkreślają jego znakomitą dynamikę, świetne własności jezdne i wyrafinowany design. Ten ostatni doczekał się zresztą międzynarodowego uznania – w 2013 roku BMW i3 otrzymało w prestiżowym konkursie World Car Awards główne nagrody zarówno w kategorii „Zielony Światowy Samochód Roku”, jak i „Światowy Design roku”. Źródło: BMW Group
  3. SKODA Economy Run 2014: wygrywa Octavia z wynikiem 2,95 l/100 km Już po raz 33. kierowcy samochodów ŠKODA spotkali się, by wyłonić najoszczędniejszą załogę na ponad trzystukilometrowej trasie. W tym roku wygrał duet Jiří Pilný i Petr Šíma, który z modelem Octavia Combi 2.0 TDI osiągnął imponujący wynik 2,95 l/100 km! 33. edycja ŠKODA Economy Run 2014 odbyła się 20 września. „Tegoroczny ŠKODA Economy Run ponownie udowodnił, jak bardzo wydajne i ekonomiczne są samochody ŠKODY” – mówi Roman Havlásek, Szef Obsługi Posprzedażnej ŠKODA AUTO. „Chcielibyśmy pogratulować Jiříemu Pilný i Petrowi Šíma osiągnięcia tak doskonałego wyniku: 2,95 l/100 km. Redukowanie poziomu zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla jest jednym z najwyższych priorytetów ŠKODY. Rezultaty pokazują, że jesteśmy na dobrej drodze do osiągania kolejnych spektakularnych dokonań na tym polu” – dodaje Roman Havlásek. Tegoroczna edycja ŠKODA Economy Run zgromadziła 48 ekip startujących w pięciu kategoriach. Do prób zostały dopuszczone samochody zasilane zarówno benzyną bezołowiową, jak i olejem napędowym. Start i meta zostały zlokalizowane w miejscowości Kosmonosy, nieopodal fabryki ŠKODY w Mladá Boleslav. Trasa o długości 309 km obejmowała krótki postój w fabryce ŠKODA AUTO w Kvasinach. ŠKODA od wielu lat jest oficjalnym partnerem Economy Run. Za przygotowanie techniczne i sprawdzenie samochodów uczestników odpowiedzialny był Dział Obsługi Klienta ŠKODY, a serwisowanie pojazdów odbywało się w Centrum Serwisowym ŠKODA w Kosmonosach. Podzieleni na pięć kategorii uczestnicy oceniani byli według kryterium najniższej emisji dwutlenku węgla, obliczanej z całkowitego zużycia paliwa w czasie wyścigu. Istotna była również średnia osiągana prędkość i różnica między realnym zużyciem paliwa a wynikiem fabrycznym. W przypadku osiągnięcia takiego samego wyniku zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla przez kilku zawodników, decydowała średnia prędkość i pojemność silnika. W tym roku, dzięki współpracy ze ŠKODĄ, do usprawnienia zliczania wyników zostało wprowadzone innowacyjne narzędzie mierzące elektronicznie zużycie paliwa, które potrafi sprawdzić precyzyjnie ilość paliwa przed i po próbie. Każdy bak został na start napełniony do 75% pojemności. Obliczenie różnicy pomiędzy pomiarami pozwoliło określić dokładną ilość zużytego paliwa. Do tej pory każdy z uczestników rozpoczynał rajd z pełnym bakiem, a wyznacznikiem zużycia był stan baku mierzony na linii mety. ŠKODA sukcesywnie zmniejsza zużycie paliwa i emisji dwutlenku węgla poprzez wykorzystywanie nowoczesnych rozwiązań w całej gamie swoich produktów. Już w tej chwili 18 modeli i wersji modelowych ŠKODY emituje mniej niż 100 g CO2/km, a aż 97 modeli i wersji modelowych – mniej niż 120 g CO2/km. Wersje GreenLine i Green tec to najbardziej przyjazne środowisku rozwiązania technologiczne, dostępne w każdej linii modelowej marki ŠKODA. Tej jesieni firma ŠKODA świętuje nadejście trzeciej generacji ŠKODY Fabia, która będzie wyznaczać nowe standardy wydajności silnikowej. Zaprojektowana od nowa ŠKODA Fabia jest o ponad 17% bardziej ekonomiczna od swojej poprzedniczki. Wersja GreenLine tego modelu, która będzie dostępna pod koniec 2015 roku, będzie osiągała wynik średniego zużycia paliwa na poziomie zaledwie 3,1 l oleju napędowego na 100 km i emitowała tylko 82 g dwutlenku węgla na kilometr. Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. Laurens Vanthoor wygrywa dla Audi w serii Blancpain Endurance Series - Audi R8 LMS ultra #1 zwycięża w finale na torze Nürburgring - Belgian Audi Club Team WRT wygrywa w klasyfikacji zespołowej - Pierwszy tytuł dla Audi R8 LMS ultra w sezonie 2014 Ingolstadt, 22 września 2014 r. Laurens Vanthoor zdobył za kierownicą Audi R8 LMS ultra tytuł mistrza serii wyścigów Blancpain Endurance Series (BES). Ten 23-letni Belg, wygrał w finale sezonu jadąc wraz z Christopherem Miesem i Césarem Ramosem w naprawdę trudnych warunkach. 33 punkty za zwycięstwo na torze Nürburgring przyniosły ponadto zespołowi Belgian Audi Club Team WRT tytuł mistrzowski w klasyfikacji zespołowej. W ten sposób Audi po raz trzeci wygrało klasyfikację indywidualną i zespołową rozgrywanej od 2011 roku serii Blancpain Endurance Series. Vanthoor, który wraz z Markusem Winkelhockiem i René Rastem zwyciężył pod koniec lipca w 24-godzinnym wyścigu w Spa-Francorchamps, z siedmioma punktami przewagi był liderem tabeli przed imprezą na torze Nürburgring. Jego kolega z zespołu Christopher Mies, w kwalifikacjach zapewnił ich Audi R8 LMS ultra z numerem „1“ pierwszą pozycję startową. Już na początku zmagań, które rozpoczęły się w strugach deszczu, siedzący za kierownicą Christopher Mies wywalczył pozycję w czołówce stawki. Przekazując kierownicę Brazylijczykowi Césarowi Ramosowi, znajdował się na miejscu drugim. Krótko po półmetku emocjonującego wyścigu, prowadzenie objął ponownie siedzący za sterami Christopher Mies. Laurens Vanthoor, na schnącej nawierzchni, obronił pozycję lidera i po sześciu godzinach wyścigu, z przewagą 57 sekund, przejechał linię mety. „Rzecz jasna jestem bardzo szczęśliwy, że po zeszłorocznej wygranej w serii Sprint, teraz zdobyłem mistrzostwo w wyścigu długodystansowym. To jasny dowód, że w obu tych seriach jesteśmy ważnym graczem“ – podsumował Belg. „Dziękuję moim kolegom z zespołu, bez których nie zdobyłbym tego tytułu. Za cały sezon dziękuję Markusowi Winkelhockowi, René Rastowi i Marcowi Bassengowi, a za dzisiejszy finał – Christopherowi Miesowi i Césarowi Ramosowi. Miałem u swego boku naprawdę doskonałych kierowców.“ „Po trudnych pierwszych trzech wyścigach nic nie wskazywało na to, że ponownie zdobędziemy tytuł“ – powiedział szef zespołu WRT Vincent Vosse. „Zwrotem było zwycięstwo w wyścigu 24 h w Spa. W strugach deszczu i przy złej widoczności wszyscy trzej kierowcy wykazali się na śliskim torze absolutnie bezbłędną jazdą. Zdobyć dwa tytuły przy okazji jednej imprezy – więcej nie można sobie chyba wyobrazić.” Ofiarą ekstremalnie trudnych warunków szybko padło Audi R8 LMS ultra z numerem startowym „26“ zespołu Saintéloc Racing. Stéphane Ortelli, Edward Sandström i Grégory Guilvert, zajmujący przed wyścigiem na torze Nürburgring drugą pozycję w tabeli, musieli porzucić nadzieje na mistrzostwo po tym, gdy ich pojazd z rozpoczynającym wyścig Edwardem Sandströmem za kierownicą, zaraz na początku, po lekkiej kolizji z innym pojazdem, wpadł w żwirową pułapkę. Także start mistrza świata klasy Super-G Didiera Cuche w Audi R8 LMS ultra zespołu Audi race experience, zakończył się przedwcześnie. „Zdobycie tytułu w Blancpain Endurance Series, jednej z trudniejszych serii mistrzostw klasy GT3, to kolejny sukces wszystkich zespołów jadących przygotowywanymi przez nas Audi R8 LMS ultra“ – powiedział Romolo Liebchen, kierownik Audi Sport customer racing. „Gratulacje dla Laurensa Vanthoora i zespołu WRT. Na uwagę zasługuje też waleczna postawa Saintéloc Racing, mającego niestety pecha w finale. Gratulacje również dla Iana Loggiego i Juliana Westwooda z zespołu Team Parker Racing, zajmujących dobrą pozycję w finale wyścigu Gentleman-Trophy.“ Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. Jeszcze przed wyścigiem, Audi wygrywa wyścig z czasem - Le Mans: Audi R18 e-tron quattro #1 znowu gotów do startu -Cztery pierścienie na piątym, szóstym i siódmym miejscu startowym - Louc Duval opuścił szpital Ingolstadt/Le Mans, 13 czerwca 2014 r. Audi wygrało w Le Mans „wyścig przed wyścigiem“. Mechanikom Audi Sport Team Joest w rekordowym czasie – przez jedną noc – udało się zmontować na nowo Audi R18 e-tron quattro z numerem startowym „1“, które wcześniej uległo wypadkowi. To osiągnięcie wzbudzające podziw na całym świecie. Jeszcze w środę wieczorem, podczas pierwszego treningu na czas, Audi Sport Team Joest zaczęło montaż nowego Audi R18 e-tron quattro, wykorzystując zastępczą karoserię typu monocoque. Widzowie i przedstawiciele mediów w Le Mans przecierali oczy ze zdumienia, gdy w czwartek rano ujrzeli w boksie trzy egzemplarze Audi R18 e-tron quattro. Popołudniem, nowe Audi R18 przeszedł odbiór techniczny. Po jego pozytywnym zakończeniu, pojazd z numerem startowym „1“ był ponownie gotów do walki. W drugiej rundzie kwalifikacyjnej źródłem drobnych komplikacji był uszkodzony czujnik i zdarzenie, podczas którego Lucas di Grassi wjechał w bariery ochronne. W czwartkowy wieczór, w czasie przedłużonej do 2,5 godziny trzeciej rundy kwalifikacyjnej, odbudowane Audi R18 e-tron quattro pojechało już bez problemów. Fanów Loïca Duvala na pewno ucieszą dobre wieści: W czwartek wieczorem Francuz został wypuszczony ze szpitala, w którym spędził noc na obserwacji. Przed udaniem się razem z ojcem w podróż powrotną do Genewy, gdzie w ciągu następnych dni ma dojść do siebie po wypadku, Duval odwiedził swój team i kolegów w paddocku. Nazwisko Loïca Duvala będzie nadal widniało na Audi R18 e-tron quattro z numerem startowym „1“, choć jego miejsce w kokpicie zajął Hiszpan Marc Gené. Wraz z Lucasem di Grassim i wielokrotnym zwycięzcą z Le Mans Tomem Kristensenem, Gené wystartuje z siódmego pola startowego. Najlepszy w eliminacjach wynik „jedynki” to robota di Grassiego, który „wykręcił” czas 3 min. 25,814 sek. Dwa pozostałe Audi R18 e-tron quattro zgodnie z planem zaliczyły w czwartek rundy kwalifikacyjne i w sobotę wystartują z trzeciego szeregu. Najszybsze wśród kierowców Audi okrążenie ma na swym koncie Oliver Jarvis, który na krótko przed końcem drugiej rundy kwalifikacji pojechał z czasem 3 min. 23,271 sek., chociaż na ostatniej szykanie musiał zwolnić (żółta flaga) i stracił w ten sposób kilka dziesiątych sekundy. Z Jarvisem kokpit pojazdu z numerem startowym „3“ dzielą debiutujący w Le Mans Filipe Albuquerque i Marco Bonanomi. André Lotterer, czasem 3 min. 24,276 sek., zapewnił sobie i swoim kolegom z bolidu z numerem 2, Marcelowi Fässlerowi i Benoît Tréluyerowi, szóste miejsce startowe. Wszystkich dziewięciu kierowców Audi zaliczyło nocą przepisowe, obowiązkowe okrążenia, mogąc przekonać się przy tym po raz kolejny o zaletach laserowych świateł Audi. Audi R18 e-tron quattro to pierwszy prototyp Le Mans ze światłami laserowymi. Wpisuje się w ten sposób w serię technicznych innowacji koncernu z Ingolstadt, prezentowanych co roku na wyścigu 24 h Le Mans. W wieczór poprzedzający imprezę, Audi zaprezentuje w Le Mans także swój pierwszy model seryjny ze światłami laserowymi – Audi R8 LMX. W sobotę, 14 czerwca, dokładnie o godz. 15.00, dwukrotny mistrz Formuły 1, Fernando Alonso, rozpocznie tegoroczny dwudziestoczterogodzinny wyścig w Le Mans. Ten najważniejszy długodystansowy wyścig świata będzie transmitowany na żywo przez 31 kanałów telewizyjnych w 190 krajach. W Europie transmisję na żywo nieprzerwanie prowadzić będzie Eurosport. Źródło: Volkswagen Group Polska
  6. Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Włoch La bella Italia - Ogier wygrywa po raz czwarty w sezonie, Volkswagen triumfuje dziesiąty raz z rzędu. - Dwudzieste zwycięstwo Sébastiena Ogiera / Juliena Ingrassi w Rajdowych Mistrzostwach Świata - Latvala/Anttila na miejscu trzecim, Mikkelsen/ Fløene na czwartym - Volkswagen i Ogier mistrzami na półmetku – dziesiąty z rzędu triumf w rajdzie Poznań, 9 czerwca 2014 - na Sardynii Volkswagen powiększył swoją przewagę w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA (WRC) we wszystkich trzech kategoriach. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), w niezwykle trudnych warunkach panujących podczas Rajdu Włoch, odnieśli czwarte zwycięstwo w tym sezonie. Volkswagen pozostał zatem w 2014 roku niepokonany i wydłużył swoją serię zwycięstw do dziesięciu z rzędu. Kibice rajdowi przez długi czas z zapartym tchem obserwowali jeden z najbardziej emocjonujących pojedynków w sezonie: Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) długo walczyli z kolegami z zespołu Ogierem/Ingrassią o najlepsze czasy na odcinkach specjalnych, ułamki sekund i prowadzenie w tabeli, zanim przez uszkodzoną oponę nie spadli z pierwszego na trzecie miejsce. Trzeci duet w Volkswagenie Polo R WRC zachwycił bardzo dobrą i dojrzałą jazdą: Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N) ukończyli szósty rajd sezonu na czwartej pozycji. „Ogier kontra Latvala – to był jeden z najbardziej emocjonujących pojedynków, jakie od dawna widziałem” – powiedział dr Heinz-Jakob Neußer, Członek Zarządu marki Volkswagen ds. rozwoju. „Myślę, że rywalizacja tych zawodników przyniesie nam wiele radości w pozostałej części sezonu. Cały zespół Volkswagena wykonał doskonałą pracę. Bardzo dziękuję wszystkim, którzy przyczynili się do tego sukcesu.” Pojedynek gigantów: Ogier kontra Latvala Pierwszy w tabeli kontra drugi w tabeli MŚ – pojedynek o prowadzenie w klasyfikacji generalnej Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) od początku był dominującym motywem Rajdu Włoch. Zgodnie z motto Volkswagena „niech wygra lepszy”, które wyklucza taktyczne układy wewnątrz zespołów, na piątym odcinku specjalnym Jari-Matti Latvala objął prowadzenie. Sébastien Ogier odpowiedział mu najlepszymi czasami na kolejnych oesach. W sobotę po południu pojedynek obu kierowców Volkswagena, ciągnący się już od Rajdu Argentyny, sięgnął szczytu. Na 100 kilometrów przed końcem rajdu obie załogi dzieliło tylko 12,3 sekundy. Jednak jeden błąd Latvali zakończył tę pasjonującą rywalizację – na 13. odcinku specjalnym Latvala wjechał na kamień i uszkodził koło, które musiał zmienić. Podczas gdy Ogier przez nikogo nie zagrożony na prowadzeniu świętował swoje 13-te zwycięstwo w barwach Volkswagena, Latvala do ostatniego oesu walczył z Madsem Østbergiem (Citroën) o drugie miejsce. Ostatecznie Latvala/Anttila ukończyli rajd na trzeciej pozycji i po raz 43 w swojej karierze stanęli na podium, a po raz jedenasty w dziewiętnastu rajdach dla Volkswagena. Norwesko-norweski comeback: trzeci raz z rzędu czwarte miejsce dla Mikkelsena Zakończone sukcesem norwesko-norweskie pojednanie: Andreas Mikkelsen i jego nowy „stary” pilot Ola Fløene swój pierwszy wspólny start w WRC zakończyli na bardzo dobrej, czwartej pozycji. Dla Mikkelsena było to trzecie z rzędu czwarte miejsce. Mikkelsen/ Fløene przez większą część Rajdu Włoch walczyli z Madsem Østbergiem/Jonasem Anderssonem (N/S, Citroën) o trzecie miejsce, zanim na dwunastym z 17 odcinków specjalnych natrafili na swojej idealnej linii na kamień wielkości koła samochodu i uszkodzili amortyzator. Pozostałe odcinki specjalne Mikkelsen/ Fløene pokonali ostrożnie, bez niepotrzebnego ryzyka, i zapewnili sobie ostatecznie czwartą lokatę. Upał i drobny pył – Rajd Włoch był męczący dla wszystkich uczestników Rajd Włoch był prawdziwym testem dla ludzi i sprzętu. Luźny piasek zmniejszał przyczepność dla samochodów startujących na początku, które „zamiatały” dla następnych aut linię idealną. Zgodnie z regulaminem, duety Volkswagena wyjechały w piątek jako pierwsze na trasę z racji pierwszego, drugiego i trzeciego miejsca w tabeli MŚ. Mimo tej niekorzystnej sytuacji, pierwszą część rajdu zakończyły na pozycji pierwszej, drugiej i czwartej. Dużą rolę odgrywała na Sardynii także kondycja fizyczna: przy 36 stopniach w cieniu w kokpicie było wyjątkowo gorąco. Także służby pogodowe, mimo bezchmurnego nieba zapowiadanego na cały okres rajdu, miały pełne ręce roboty, aby dostarczyć właściwych danych pozwalających prawidłowo dobrać opony. Niezwykły jest fakt, że rano temperatura rosła bardzo szybko – w ciągu dwóch godzin nawet o dziewięć stopni Celsjusza. Nieprzerwana seria zwycięstw – liczby i fakty dotyczące Rajdu Włoch Dzięki czwartemu w sezonie zwycięstwu Sébastiena Ogiera/Juliena Ingrassii, Volkswagen kontynuuje swoją serię wygranych rajdów. Już dziesiąty raz z rzędu – licząc razem ten i ubiegły sezon – laur zwycięzcy trafia do Wolfsburga. Po 19 rajdach Polo R WRC ma na swoim koncie 16 zwycięstw i 28 miejsc na podium. World Rally Car z Wolfsburga jest nie tylko szybki, lecz także niezawodny. W 19 rajdach Polo R WRC, od pierwszego startu w 2013 roku, żaden samochód nie odpadł z wyścigu w wyniku usterki technicznej. W 343 odcinkach specjalnych od Rajdu Monte Carlo w ubiegłym roku, kierowcy Volkswagena zaliczyli 226 najlepszych czasów. Z możliwych 953 czasów z pierwszej trójki, po zakończeniu Rajdu Włoch Polo R WRC miał ich na swoim koncie aż 521. Długie dni, krótkie noce – wyczyn zespołu Volkswagena Dużo pracy, mało snu – dla zespołów serwisowych szósty rajd w sezonie Rajdowych MŚ był wielkim wyzwaniem fizycznym. Techniczne zabezpieczenie duetów Volkswagena podczas ośmiu przerw serwisowych zapewniło nienaganny i niezawodny stan samochodów. Aby dojechać na 15-minutowy serwis w piątek w południe, zaplanowany w Buddusò, 120 kilometrów od parku serwisowego w Alghero, mechanicy musieli spędzić wiele godzin na drogach krajowych Sardynii. Ze względu na długie etapy dojazdowe, załoga serwisowa nie tylko musiała pracować już od szóstej rano, lecz także po godzinie 21.00 wieczorem. Podczas tak zwanego Flexi Service, Polo R WRC były serwisowane po kolei przez 45 minut, zanim mogły wrócić do Parc fermé. 30-ty, 31-szy i 32-gi raz: dodatkowe punkty dla załóg Volkswagena na Power Stage. Po raz pierwszy w historii startów Polo R WRC w Rajdowych MŚ, wszystkie dodatkowe punkty na tak zwanym Power Stage trafiły do Wolfsburga. Andreas Mikkelsen z najlepszym czasem po raz pierwszy zdobył trzy dodatkowe punkty, Jari-Matti Latvala za drugie miejsce otrzymał dwa punkty, Sébastienowi Ogierowi za trzeci czas doliczony został jeden punkt. W osiemnastu Power Stage, kierowcy Volkswagena zdobywali 32 razy dodatkowe punkty. Rezultat we Włoszech był także 25-tym przypadkiem, gdy wszystkie trzy Polo R WRC znalazły się na pierwszych trzech miejscach w odcinku specjalnym. Wygrany Power Stage przez Mikkelsena był jedynym odcinkiem specjalnym w Rajdzie Włoch, w którym ten 24-latek uzyskał najlepszy czas. „Joker” dla Ogiera – przewaga w tabeli powiększona Czwartym zwycięstwem w sezonie – i czwartym miejscem na podium oraz dodatkowym punktem za Power Stage, Sébastien Ogier i Julien Ingrassia powiększyli swoją przewagę w kategorii kierowców i pilotów do 33 punktów. Niezależnie od wyniku najbliższego rajdu w Polsce, jest już pewne, że obrońcy tytułu dotrą do półmetka Rajdowych Mistrzostw Świata jako liderzy. Mogliby sobie nawet pozwolić na zero punktów. Ich najgroźniejszymi rywalami są koledzy z zespołu Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila. Także w walce o trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej uczestniczą zawodnicy Volkswagena: czwarty w tabeli Andreas Mikkelsen ma tylko trzy punkty straty do Madsa Østberga. Wypowiedzi po 3. dniu Rajdu Włoch Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1 „Jestem niesamowicie szczęśliwy! To zwycięstwo było definitywnie jednym z najtrudniej wywalczonych zwycięstw w mojej karierze. Od pierwszego dnia tutaj, na Sardynii, Julien i ja jechaliśmy absolutnie na granicy. Przy tym upale i ekstremalnie nieprzyczepnym podłożu na początku, musieliśmy wszystko zaryzykować, aby walczyć z Jari-Matti Latvalą i Miikka Anttilą. Ostatecznie się to opłaciło i wygraliśmy. W Rajdowych MŚ jesteśmy wprawdzie na czele od początku sezonu, ale nie ma żadnych powodów, by spocząć na laurach - Jari-Matti jest teraz w najwyższej formie. Ale musimy się liczyć także z innymi. Mads Østberg był mocny i Andreasowi Mikkelsenowi gratuluję wygranego Power Stage!” Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2 „Nie jestem zbyt zadowolony z trzeciego miejsca. Od piątku byliśmy na prowadzeniu i mieliśmy duże szanse, aby tutaj wygrać. Niestety drift, który zakończył się uszkodzeniem opony, odebrał nam w sobotę wszystkie szanse na zwycięstwo. W niedzielę próbowaliśmy dogonić Madsa Østberga, ale jego przewaga była za duża. Dobrze, że chociaż zdobyliśmy dwa dodatkowe punkty na Power Stage. Nie ulega wątpliwości, że jeżeli chodzi o prędkość, to byliśmy na Sardynii bardzo dobrzy. Sytuacja w mistrzostwach nie stała się łatwiejsza, ale mamy przed sobą jeszcze siedem rajdów i musimy patrzeć do przodu.” Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9 „Mieliśmy dzisiaj łatwą sytuację wyjściową. Do miejsca trzeciego było dużo miejsca. Jeszcze więcej miejsca było za nami, do piątej pozycji. Przez całe przedpołudnie koncentrowaliśmy się na tym, aby chronić opony na ostatni odcinek. To się opłaciło, chociaż zrobiliśmy tam kilka małych błędów. Mimo to starczyło na moje pierwsze zwycięstwo na Power Stage. Super! Ogólnie jestem bardzo zadowolony z Rajdu Włoch. Osiągnęliśmy to, co sobie założyliśmy. Cieszę się, że Ola Fløene znów jest moim pilotem. Od pierwszej sekundy bardzo dobrze wykonywał swoją robotę. To było teraz trzecie czwarte miejsce z rzędu. Następnym razem wolałbym być co najmniej o jedno miejsce lepszy. Myślę, że mam na to duże szanse, bo teraz może być już tylko lepiej.” Jost Capito, Dyrektor Volkswagen Motorsport „Czapki z głów przed całym zespołem i gratulacje dla Sébastiena Ogiera i Juliena Ingrassii. Nie tylko powtórzyli zeszłoroczne zwycięstwo tutaj, we Włoszech, ale też zadbali o to, żeby Volkswagen na półmetku Rajdowych Mistrzostw Świata był na czele we wszystkich trzech kategoriach. Za tym sukcesem kryje się ciężka praca całego zespołu na miejscu, w Wolfsburgu i Hanowerze. Słowa uznania należą się także Jari-Matti Latvali i Miikka Antilli. Przez długi czas prowadzili w rajdzie i stoczyli spektakularny pojedynek z Sébastienem Ogierem. Wystarczył mały błąd, aby wypaść z rajdu. Ale z pewnością reszta sezonu będzie lepsza. Także Andreas Mikkelsen i Ola Fløene wypadli świetnie i pokazali, że należą do światowej czołówki. Będziemy nadal nieustannie pracować nad tym, aby Polo R WRC i nasi kierowcy pozostali tymi, których trzeba pokonać.” Co się jeszcze wydarzyło... … bezsenne Alhero. Późne godziny serwisów w Rajdzie Włoch zadbały o niepowtarzalny nastrój w parku serwisowym, który leżał bezpośrednio przy porcie Alghero. Tysiące widzów, stragany na ulicach, muzyka i nastrój dobrej imprezy oraz jachty w tle – rajdowym Mistrzostwom Świata towarzyszyła typowo włoska atmosfera. Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Włoch – wyniki [TABLE] <tbody>[TR] [TD=colspan: 3]Czwartek, 5 czerwca Juni 2014 [/TD] [TD]#1 Ogier [/TD] [TD]#2 Latvala [/TD] [TD]#9 Mikkelsen [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 01S [/TD] [TD]Citta' Di Cagliari [/TD] [TD]01,30 km [/TD] [TD]P03 (+0,2 sek.) [/TD] [TD]P05 (+1,7 sek.) [/TD] [TD]P08 (+1,8 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Klasyfikacja ogólna [/TD] [TD]01,30 km [/TD] [TD]P03 (+0,2 sek.) [/TD] [TD]P05 (+1,7 sek.) [/TD] [TD]P08 (+1,8 sek.) [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] [TABLE] <tbody>[TR] [TD=colspan: 2]Piątek, 6 czerwca 2014 [/TD] [TD] [/TD] [TD]#1 Ogier [/TD] [TD]#2 Latvala [/TD] [TD]#9 Mikkelsen [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 02 [/TD] [TD]Terranova Nord 1 [/TD] [TD]20,00 km [/TD] [TD]P09 (+12,6 sek.) [/TD] [TD]P10 (+13,7 sek.) [/TD] [TD]P04 (+5,7 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 03 [/TD] [TD]Terranova Sud 1 [/TD] [TD]12,40 km [/TD] [TD]P12 (+9,2 sek.) [/TD] [TD]P05 (+5,2 sek.) [/TD] [TD]P08 (+6,7 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 04 [/TD] [TD]Coiluna–Crastazza 1 [/TD] [TD]20,29 km [/TD] [TD]P07 (+6,3 sek.) [/TD] [TD]P03 (+4,9 sek.) [/TD] [TD]P11 (+13,4 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 05 [/TD] [TD]Loelle 1 [/TD] [TD]27,30 km [/TD] [TD]P05 (+13,8 sek.) [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P04 (+9,7 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 06 [/TD] [TD]Terranova Nord 2 [/TD] [TD]20,00 km [/TD] [TD]P02 (+2,6 sek.) [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P03 (+5,4 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 07 [/TD] [TD]Terranova Sud 2 [/TD] [TD]12,40 km [/TD] [TD]P02 (+2,9 sek.) [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P03 (+4,0 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 08 [/TD] [TD]Coiluna–Crastazza 2 [/TD] [TD]20,29 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P02 (+1,6 sek.) [/TD] [TD]P03 (+2,9 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 09 [/TD] [TD]Loelle 2 [/TD] [TD]27,30 km [/TD] [TD]P02 (+1,9 sek.) [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P04 (+15,2 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Klasyfikacja ogólna [/TD] [TD]159,98 km [/TD] [TD]P02 (+22,4 sek.) [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P04 (+37,7 sek.) [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] [TABLE=width: 631] <tbody>[TR] [TD=colspan: 3]Sobota, 7 czerwca 2014 [/TD] [TD]#1 Ogier [/TD] [TD]#2 Latvala [/TD] [TD]#9 Mikkelsen [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 10 [/TD] [TD]Monte Olia 1 [/TD] [TD]19,27 km [/TD] [TD]P02 (+6,3 sek.) [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P04 (+13,3 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 11 [/TD] [TD]Monte Lerno 1 [/TD] [TD]59,13 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P02 (+11,0 sek.) [/TD] [TD]P04 (+40,2 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 12 [/TD] [TD]Monte Olia 2 [/TD] [TD]19,27 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P02 (+5,4 sek.) [/TD] [TD]P04 (+16,8 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 13 [/TD] [TD]Monte Lerno 2 [/TD] [TD]59,13 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P09 (+2.13,8 min.) [/TD] [TD]P05 (+1.18,5 min [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Klasyfikacja ogólna [/TD] [TD]156,80 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P03 (+2.01,5 min.) [/TD] [TD]P04 (+2.37,8 min.) [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] [TABLE=width: 631] <tbody>[TR] [TD=colspan: 3]Niedziela, 8 czerwca 2014 [/TD] [TD]#1 Ogier [/TD] [TD]#2 Latvala [/TD] [TD]#9 Mikkelsen [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 14 [/TD] [TD]Cala Flumini [/TD] [TD]08,98 km [/TD] [TD]P07 (+14,5 sek.) [/TD] [TD]P03 (+3,2 sek.) [/TD] [TD]P02 (+1,9 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 15 [/TD] [TD]Castelsardo [/TD] [TD]14,00 km [/TD] [TD]P03 (+8,0 sek.) [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P04 (+8,9 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 16 [/TD] [TD]Tergu–Osilo [/TD] [TD]14,88 km [/TD] [TD]P03 (+7,9 sek.) [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P10 (+23,6 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 17P [/TD] [TD]Cala Flumini [/TD] [TD]08,98 km [/TD] [TD]P03 (+2,5 sek.) [/TD] [TD]P02 (+1,0 sek.) [/TD] [TD]P01 [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Klasyfikacja ogólna [/TD] [TD]46,84 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P03 (+1.32,8 min.) [/TD] [TD]P04 (+2.39,3 min.) [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Włoch – wyniki końcowe 01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 4:02.37,8 godz. 02. Mads Østberg/Jonas Andersson (N/S), Citroën + 1.23,1 min. 03. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 1.32,8 min. 04. Andreas Mikkelsen/Ola Fløene (N/N), Volkswagen + 2.39,3 min. 05. Elfyn Evans/Daniel Barritt (GB/GB), Ford + 4.41,8 min. 06. Martin Prokop/Jan Tománek (CZ/CZ), Ford + 6.05,3 min. 07. Henning Solberg/Ilka Minor (N/A), Ford + 7.15,8 min. 08. Robert Kubica/Maciej Szczepaniak (PL/PL), Ford + 12.19,0 min. 09. Lorenzo Bertelli/Mitia Dotta (I/I), Ford + 15.22,1 min. 10. Khalid Al-Qassimi/Chris Patterson (UAE/GB), Citroën + 16.49,3 min. Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Włoch – wyniki Power Stage 01. Andreas Mikkelsen/Ola Flřene (N/N), Volkswagen 5.39,7 min. 02. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 1,0 sek. 03. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen + 2,5 sek. Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Włoch – punktacja* Kategoria kierowców 1. Sébastien Ogier, Volkswagen 138 punktów 2. Jari-Matti Latvala, Volkswagen 105 punktów 3. Mads Østberg, Citroen 66 punktów 4. Andreas Mikkelsen, Volkswagen 63 punkty 5. Mikko Hirvonen, Ford 40 punktów 6. Elfyn Evans, Ford 36 punktów 7. Kris Meeke, Citroen 32 punkty 8. Thierry Neuville, Hyundai 31 punktów 9. Martin Prokop, Ford 30 punktów 10. Henning Solberg, Ford 22 punkty Kategoria konstruktorów 1. Volkswagen Motorsport 227 punktów 2. Citroën Total Abu Dhabi WRT 109 punktów 3. M-Sport 78 punktów 4. Volkswagen Motorsport II 64 punkty 5. Hyundai Motorsport 57 punktów 6. Jipocar Czech National Team 32 punkty 7. RK M-Sport WRT 18 punktów 8. Hyundai Motorsport N 4 punkty Źródło: Volkswagen Group Polska
  7. SKODA wygrywa rajd ERC na Łotwie! Fińska załoga Esapekka Lappi i Janne Ferm w ŠKODZIE Fabia Super 2000 wygrała rajd FIA ERC na Łotwie, pokonując faworyta i lokalnego bohatera - Vasily'ego Gryazina. Co więcej, debiutujący w tym sezonie zespół ŠKODY z Niemiec - Sepp Wiegand i Frank Christian - zajął wysokie, piąte miejsce. ŠKODA wygrywa rajd ERC na Łotwie! „Janne i ja jesteśmy bardzo szczęśliwi” - powiedział Lappi, który wygrał 7 z 12 odcinków specjalnych w rajdzie na Łotwie. 23-letni Fin objął prowadzenie w rajdzie w sobotę, ale niedługo po tym musiał uznać wyższość Gryazina. Nie na długo jednak, gdyż sukcesywnie zwiększał swoją przewagą nad rywalami, dzięki czemu jako pierwszy przekroczył linię mety, zdobywając tym samym trzecie zwycięstwo w swojej karierze. „To była dla nas nowa trasa i bardzo ciężki rajd pomimo tego, że my, Finowie, lubimy drogi pokryte śniegiem” - dodaje Lappi. „Nasi rywale nie odpuszczali nawet na chwilę i musieliśmy dzielnie walczyć, by wygrać. Fabia S2000 to bardzo dobry samochód, który w czasie rajdu spisał się doskonale od pierwszego do ostatniego metra. Dziękuję również naszemu teamowi, który mimo ciężkich, zimowych warunków dał z siebie wszystko. Nie możemy się już doczekać kolejnego rajdu w tym sezonie”. Załoga ŠKODY z Niemiec zajęła piąte miejsce w klasyfikacji generalnej. „To był rajd pełen wzlotów i upadków” - mówi Wiegand. "Początkowo mieliśmy sporo problemów z powodu dużych opadów śniegu, jednak później nasza sytuacja się poprawiała i pokazaliśmy, że potrafimy utrzymać wysoką pozycję wśród najlepszych kierowców” - dodaje Wiegand. Rajd na Łotwie był drugim rajdem ERC w sezonie 2014. Ze względu na ciężkie warunki pogodowe, planowany na koniec lutego rajd w Rumunii został odwołany. Kolejny rajd ERC - Acropolis w Grecji - odbędzie się w dniach 28-30 marca. Źródło: Volkswagen Group Polska
  8. Hyundai i10 Nowej generacji wygrywa w prestiżowym konkursie europejskim AUTOBEST 2014 Drugi model Hyundaia wygrywa w konkursie Autobest w ciągu trzech lat Eksperci z jury pod wrażeniem przestrzeni, jakości i łatwości obsługi nowego i10 Nowy Hyundai i10 został zwycięzcą 13. edycji europejskiego konkursu Autobest 2014, oceniającego modele wprowadzane na rynkach wschodzących w centralnej i wschodniej Europie. Już po raz drugi w ciągu ostatnich trzech lat w konkursie wyróżniono model Hyundaia – w 2012 roku tytuł przypadł modelowi Elantra. "Nowa generacja i10 to godny zwycięzca. Podczas testów, które odbyły się w okolicach Belgradu, samochód zaskoczył wszystkich znakomitymi właściwościami jezdnymi, niespotykanymi w małych samochodach, wysoką jakością oraz wyróżniająca przestrzenią” – skomentował Dan Vardie. "Nowa generacja i10 jest doskonałym przykładem strategii regionalizacji produktu czyli budowania właściwych samochodów dla poszczególnych regionów. Jesteśmy dumni, że Hyundai i10 nowej generacji zajął pierwsze miejsce w konkursie Autobest - to pokazuje, że nasze samochody dostarczają wartość powyżej oczekiwań Klienta, co wpłynie na utrzymanie przez markę 3,5 % udziału w europejskim rynku nowych samochodów w 2014 roku." - powiedział Allan Rushforth, wiceprezes i dyrektor operacyjny Hyundai Motor Europe. Pierwszy Hyudnai i10 nowej generacji zjechał z linii produkcyjnej w tureckiej fabryce Hyundaia we wrześniu 2013 r. Wcześniej, marka zainwestowała w rozbudowę fabryki ponad 500 mln EUR, co pozwoliło na podniesienie rocznej zdolności produkcyjnej do 200 000 sztuk. Tym samym roczny potencjał produkcyjny Hyundaia wzrósł w Europie do 500 000 samochodów, uwzględniając fabrykę w czeskich Nosovicach. Od 2014 r., 90% wszystkich modeli Hyundai sprzedawanych w Europie będzie pochodziło z europejskiej produkcji. AUTOBEST jest jedną z najbardziej prestiżowych nagród motoryzacyjnych, przyznawaną w oparciu o 13 kryteriów, m.in. design, cena, specyfikacja, serwisowanie samochodu . W skład jury wchodzą dziennikarze z 15 rynków wschodzących: między innymi Czech, Węgier, Turcji, Rosji. Źródło: Hyundai Motor Poland
  9. Alfa Romeo 4C wygrywa Plebiscyt Auto Trophy 2013 - Tytuł przyznany przez Czytelników niemieckiego magazynu „Auto Zeitung” 17,2 procentami głosów. - Włoski supersamochód wyprzedza w klasyfikacji modele prestiżowe, ale i dużo droższe: Aston Martin V8 Vantage (16,6%) i Jaguar F Type (15,8%). - Mniej niż 4 kg/KM, od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy, 137 KM/litr i wartości opóźnienia rzędu 1,2g: Alfa Romeo 4C zapewnia nawet najbardziej wprawnemu kierowcy niesamowite osiągi i doznania. Przy okazji 26. edycji Plebiscytu „Auto Trophy”, Czytelnicy niemieckiego magazynu branżowego „Auto Zeitung” zagłosowali na nową Alfę Romeo 4C, oddając na nią 17,2 % głosów zapewniających zwycięstwo w kategorii „Sportscars/Imported”, pozostawiając w tyle modele prestiżowe, ale jednocześnie dużo droższe, takie jak Aston Martin V8 Vantage (16,6%) czy Jaguar F Type (15,8%). Nagroda „Auto Trophy 2013” wzbogaci kolekcję nagród zdobytych przez ten model, który podbił serca kierowców z całego świata i który zdobył już prestiżowe, międzynarodowe wyróżnienia, takie jak: „Design Award 2013” austriackiej edycji AutoBild, „Miglior Auto Sportiva 2013” hiszpańskiego „El Economista” oraz nagrodę „Most Exciting Car of 2013” przyznaną przez brytyjski „What Car?”. Czytelnicy magazynu „Auto Zeitung” nagrodzili już wcześniej Alfę Romeo 4C, plasując ją na pierwszym miejscu w kategorii „Best Lightweight Car” podczas pierwszej edycji konkursu „Green Mobility Trophy” w sierpniu zeszłego roku. Doskonałe osiągi, jedyna w swoim rodzaju obsługa, ekstremalna aerodynamika oraz nowoczesna stylistyka, które odwołują się do tradycji Alfy Romeo, to kwintesencja nowego, lekkiego supersamochodu, który podkreśla powrót marki do świata lekkich samochodów sportowych coupé. Zaprojektowana przez inżynierów Alfy Romeo i wyprodukowana w zakładzie Maserati w Modenie dwuosobowa Alfa coupé z napędem na tylne koła i silnikiem umieszczonym w pozycji centralnej jest kwintesencją sportowego ducha ukrytego w samym sercu „DNA Alfa Romeo”: to osiągi i doskonałość techniczna ukierunkowane na zapewnienie maksymalnej przyjemności z jazdy, z zachowaniem pełnego bezpieczeństwa. Alfa Romeo 4C jest prawdziwą „driving machine”, która bez żadnych kompromisów na torze „daje z siebie wszystko”. Na torze, na którym prędkość, krótsza droga hamowania oraz przyspieszenie poprzeczne są niezbędne do uzyskania pierwszorzędnych czasów przejazdu, Alfa 4C może zaoferować przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy, 258 km/h maksymalnej prędkości oraz szczytowe wartości opóźnienia rzędu 1,2 g oraz przyspieszenia bocznego powyżej 1,1 g. Wszystko to uzyskuje się dzięki zrównoważonemu rozłożeniu obciążeń 40% na oś przednią, 60% na tylną, co daje stosunek masy do mocy poniżej 4 kg/ KM oraz całkowitej masie całkowitej wynoszącej zaledwie 895 kg, na którą składają się w głównej mierze aluminium, stal, kompozyt SMC oraz włókno węglowe. Doskonałe osiągi uzyskiwane są również dzięki połączeniu nowego aluminiowego silnika 1750 turbo benzyna o mocy 240 KM ze skrzynią biegów najnowszej generacji, z podwójnym sprzęgłem Alfa TCT i nowoczesnym selektorem Alfa D.N.A., wzbogaconym o nowy tryb „Race." Czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1750 z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem 200 bar oraz korpusem silnika wykonanym z aluminium uzyskuje doskonałe osiągi: wartości momentu obrotowego i mocy plasują go u szczytu swojej kategorii, dzięki wartościom odpowiednio ponad 200Nm/l oraz 137KM/l, natomiast maksymalna moc wynosi 240 KM (176 kW) przy 6000 obrotów. Źródło: Fiat Auto Poland
  10. VOLVO V40 WYGRYWA PROFESJONALNY TEST FLOTOWY 2013 Już po raz trzeci około 200 menedżerów zarządzających flotami samochodowymi wybierało najlepsze auto flotowe. W tym roku zwycięzcą w segmencie D zostało Volvo V40, pokonując bardzo silną konkurencję. V40 było bezkonkurencyjne w kategorii systemów bezpieczeństwa, układu hamulcowego, pracy skrzyni biegów, przyspieszenia, designu wnętrza, wygody kierowcy i kategorii dodatków. Profesjonalny Test Flotowy jest organizowany przez Stowarzyszenie Kierowników Flot Samochodowych i pismo Flota Auto Biznes. Do tego testu nie można było zgłosić żadnego auta. Sami organizatorzy wybierali modele, które były poddawane rozmaitym próbom. Podczas ich przeprowadzania, nie byli obecni przedstawiciele producentów i importerów aut. Wszystko to miało na celu transparentny wybór najlepszych aut, bez nacisków z zewnątrz. Pojazdy były analizowane pod kątem cen zakupu, kosztów użytkowania, wartości rezydualnej jak i walorów użytkowych, a także subiektywnej oceny poszczególnych elementów samochodu. Modele były przydzielone do jednej z 5 kategorii, przy czym przyporządkowanie do jednej z nich zależało nie tylko od wielkości samochodu, ale także od jego ceny. Stąd obecność modelu V40 – przedstawiciela segmentu kompaktów premium – w kategorii większych aut segmentu D. W tym roku konkurencja w tej grupie była bardzo silna. V40 pokonał m.in. Kię Optimę, Hyundaia i40, Audi A4, VW Passata i Toyotę Avensis. Wygrana w Profesjonalnym teście samochodowym jest dla nas bardzo ważna. Samochody były w nim oceniane przez bardzo wymagających specjalistów, którzy na co dzień decydują o wyborze aut do swoich firm. Najbardziej cieszy nas fakt, że to już trzecie trofeum flotowe przyznane w tym roku temu modelowi – mówi Ryszard Zdanowski, Fleet sales manager Volvo Auto Polska. Volvo V40 to najnowszy model szwedzkiego producenta, który zadebiutował w ubiegłym roku. Samochód wyznaczył nowy standard w dziedzinie bezpieczeństwa, zdobywając najlepsze noty w historii testów zderzeniowych Euro NCAP. Pojazd został wyposażony w pierwszą na świecie zewnętrzną poduszkę powietrzną chroniącą pieszego przed następstwem ewentualnego potrącenia. W samochodzie zastosowano seryjny układ City Safety samoczynnie wyhamowujący auto przed przeszkodami, działający do prędkości 50 km/h. W V40 zastosowano system SIPS chroniący pasażerów i kierowcę przed następstwami uderzeń bocznych i WHIPS, który chroni szyjny odcinek kręgosłupa w przypadku uderzenia z tyłu. Pod maską V40 można znaleźć trzy jednostki Diesla D2, D3 i D4 o mocy 115, 150 i 177 KM oraz cztery turbodoładowane silniki benzynowe T2, T3, T4 i T5: 120, 150, 180 i 254 KM. Samochód można indywidualnie konfigurować korzystając z obszernej listy wyposażenia dodatkowego. Źródło: Volvo Auto Polska
  11. więcej -> Konkurs International Engine of the Year znów wygrywa Ford i silnik 1.0 EcoBoost, rynek nowych samochodów, CEP, badania rynku motoryzacyjnego | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  12. SKODA wygrywa w Rajdzie Portugalii W kategorii WRC-2 Esapekka Lappi i Jane Ferm z zespołu ŠKODY zwyciężyli w Rajdzie Portugalii. Sepp Wiegand i Frank Christian umocnili pozycję marki zajmując trzecie miejsce. „Składam gratulacje dla ekip ŠKODY za ukończenie tego trudnego rajdu na doskonałych pozycjach. To wydarzenie było ciężką próbą także dla naszej technologii i samochodów. Obydwa zespoły wykazały wielki potencjał na rozwój w przyszłości” – mówi Michal Hrabánek, szef ŠKODA Motorsport. „Jestem bardzo szczęśliwy. Nasza ŠKODA Fabia Super 2000 spisała się świetnie. To doskonały wynik dla całej ekipy. Musimy stale doskonalić nasze umiejętności, ale myślę, że pokazaliśmy się tutaj z bardzo dobrej strony. Chcielibyśmy podziękować wszystkim członkom naszego zespołu za świetne przygotowanie auta” – powiedział Esapekka Lappi. Podobnie jak Esapekka Lappi i Jane Ferm, Sepp Wiegand i Frank Christian wystąpili w Portugalii po raz pierwszy. Ich ŠKODA, po pokonaniu łącznego dystansu 386,73 km, dotarła do mety na trzeciej pozycji. „Cały rajd dobrze się dla nas skończył. Niestety popełniliśmy jeden drobny błąd, który kosztował nas utratę drugiego miejsca. Dzięki punktom, jakie zdobyliśmy za trzecią lokatę, zwiększyliśmy swoją przewagę w kategorii WRC-2. Oprócz tego, serdecznie gratulujemy zwycięstwa naszym kolegom z zespołu” – powiedział Sepp Wiegand. Po wygraniu Rajdu Monte Carlo oraz zajęciu trzeciego miejsca w Szwecji, Sepp Wiegand i Frank Christian stanęli na podium już trzeci raz w tym roku. Źródło: Volkswagen Group Polska
  13. „Najlepsze samochody roku 2013”: MINI ponownie wygrywa – tym razem na podium wraz z rodziną. Kontynuując sukcesy MINI, także MINI Coupé oraz MINI Paceman potwierdzają swoją popularność zdobywając trzy czołowe miejsca w ankiecie przeprowadzonej wśród czytelników magazynu „auto, motor und sport”. Monachium. Kategoria to „Samochody mini”, a zwycięzcą jest po raz kolejny… MINI. W tegorocznej edycji sondażu „Najlepsze samochody” przeprowadzonego wśród czytelników niemieckiego magazynu motoryzacyjnego „auto, motor und sport” najlepsze w swojej klasie okazały się modele brytyjskiej marki. MINI pokonało konkurentów w klasie importowanych samochodów segmentu mini, a po raz pierwszy w historii tego konkursu podium uzupełniły także inne modele tej marki. Na trzecim miejscu uplasowało się MINI Coupé, potwierdzając tym samym popularność, jaką ten model cieszy się wśród nabywców. Ponadto MINI Paceman – po raz pierwszy nominowane w kategorii „niewielkich samochodów” – wywalczył drugie miejsce w rankingu aut importowanych i trzecie miejsce w klasie. Trzy miejsca na podium zajęte przez MINI dobitnie demonstrują sukces, jaki odniosły modele tej marki. Stopniowe wprowadzanie do gamy nowych propozycji na przestrzeni kilku ostatnich lat pozwoliło dotrzeć do nowych grup klientów, natomiast model MINI w najbardziej klasycznej postaci może poszczycić się największą liczbą lojalnych fanów ze wszystkich oferowanych modeli. Od czasu wprowadzenia go na rynek w 2001 roku, model ten co rok zdobywał przynajmniej jedną nagrodę w badaniu opinii czytelników magazynu „auto, motor und sport”. Z kolei dla MINI Coupé, które zadebiutowało w zeszłym roku, była to pierwsza edycja konkursu, a MINI Paceman pojawi się w niemieckich salonach sprzedaży dopiero za kilka tygodni. Badanie opinii czytelników magazynu „auto, motor und sport” już od wielu lat jest bardzo ważnym wskaźnikiem popularności marek samochodów w Niemczech. W trzydziestej siódmej edycji sondażu wzięło udział około 113 000 czytelników, którzy ukoronowali „Najlepsze samochody roku 2013”. Uczestnicy głosowania wybierali spośród 373 modeli rywalizujących w 10 kategoriach. Doskonałe rezultaty osiągnięte przez MINI w głosowaniu na „Najlepsze samochody roku 2013” w połączeniu z rekordowymi wynikami sprzedaży świadczą o niesłabnącej popularności, jaką cieszą się samochody tej marki. W 2012 roku MINI po raz pierwszy sprzedało na całym świecie ponad 300 000 pojazdów, co stanowi wzrost o 5,8% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Rok 2013 zapowiada się równie pomyślnie przede wszystkim ze względu na debiut rynkowy modelu MINI Paceman. Źródło: BMW Group
  14. więcej -> Tomasz Kuchar wygrywa Barbórkę | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  15. SKODA wygrywa Rajdowe Mistrzostwa Azji i Pacyfiku ŠKODA zdobyła mistrzowski tytuł w kategorii Producentów podczas Rajdowych Mistrzostw Azji i Pacyfiku. Chris Atkinson i Stephane Prevot zwyciężyli natomiast w kategorii Kierowców. Po zdobyciu tytułu Mistrza Europy, ŠKODA do swoich osiągnięć dodała kolejny, cenny sukces. „Dzięki ŠKODZIE Fabii Super 2000 możemy pochwalić się niezwykłymi osiągnięciami rajdowymi już na dwóch kontynentach. Jesteśmy bardzo dumni z tego, że mogliśmy zademonstrować wysoką jakość i umiejętności naszego zespołu, także poza Europą. Chcielibyśmy podziękować wszystkim, którzy przyczynili się do naszego sukcesu” – mówi Michał Hrabánek, szef ŠKODA Motorsport. Chris Atkinson i Stephane Prevot, jadący ŠKODĄ Fabią Super 2000, zajęli drugie miejsce w Rajdzie Chin, ostatnim wydarzeniu składającym się na Rajdowe Mistrzostwa Azji i Pacyfiku. Tym samym przypieczętowali oni swoje zwycięstwo w całych zawodach. „Jest to nasz pierwszy sukces w tej imprezie. Ostatnie lata pokazały, jak trudno jest tutaj wygrać. Było to dla nas wielkie wyzwanie i pragniemy podziękować wszystkim, którzy pomogli tak świetnie przygotować nasz samochód” – powiedział Chris Atkinson. Rajdowe Mistrzostwa Azji i Pacyfiku składają się z sześciu etapów: Nowa Zelandia, Nowa Kaledonia, Australia, Malezja, Japonia i Chiny. Atkinson i Prevot wygrali rajdy w Nowej Zelandii i Australii oraz zajęli drugie miejsce w każdym z pozostałych wydarzeń (z wyjątkiem Japonii, gdzie nie startowali). ŠKODA, zwyciężając trzeci raz z rzędu w rajdach IRC, okazała się najbardziej utytułowaną marką w historii tych zawodów. Ponadto, Hänninen i Markkula wygrali tegoroczne Mistrzostwa Europy, a Jan Kopecký i Pavel Dresler triumfowali w Mistrzostwach Czech. Kierowcy Fabii Super 2000 zdobyli także mistrzowskie tytuły w Austrii, Niemczech, Słowenii i Turcji. Źródło: Volkswagen Group Polska
  16. http://www.sport.banzaj.pl/Wisla-Krakow-szczesliwie-wygrywa-z-Liteksem-Lowecz-w-III-rundzie-Ligi-Mistrzow-32807.html Podobno szczęście sprzyja lepszym...
  17. http://infobus.pl/text.php?from=main&id=39054
  18. kuczor23

    Solaris wygrywa w Ostravie

    http://infobus.pl/text.php?from=main&id=38709
  19. Wygrywa Ekstrom WYNIKI : http://dtm.com/ergebnisse/pdf/2008-10-05g.pdf Klasyfikacja Generalna http://dtm.com/tabelle.php
  20. Le Mans Series: Peugeot 908 wygrywa w Spa http://www.roadlook.pl/sport/le-mans-series-peugeot-908-wygrywa-w-spa.html
  21. Wyczynowa jazda Hyundaiem <object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=SV29FnEBx4o"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=SV29FnEBx4o" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
  22. Stuntowanie samochodem <object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=RRdZ5wGTc1k"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=RRdZ5wGTc1k" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
×