Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'wydajne' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 2 wyniki

  1. Jeszcze bardziej wydajne: Nowe Audi R18 e-tron quattro Udoskonalono aerodynamikę, napęd hybrydowy i wiele innych detali Wydajny silnik TDI zużywa teraz mniej paliwa niż wcześniej Rozwiązania techniczne stosowane w zwycięskim bolidzie z Le Mans, przeniesione przez Audi do produkcji seryjnej Ingolstadt, 23 marca 2015 r. Sezon 2015, Audi rozpoczyna z gruntownie zmodernizowanym modelem R18 e-tron quattro. Do wyścigów z serii Długodystansowych Mistrzostw Świata federacji FIA (FIA – WEC) i do najważniejszego z nich, 24-godzinnego wyścigu w Le Mans, w kategorii napędu o energii czterech megadżuli, Audi wystawi jeszcze bardziej wydajny samochód sportowy z napędem hybrydowym. Zdwojona ilość energii generowanej przez napęd hybrydowy, gruntownie zmieniona koncepcja aerodynamiki, kolejny etap rozwoju lekkiej konstrukcji i dopracowane detale – oto cechy wyróżniające najnowszą, piątą generację Audi R18. „Możliwości jakie daje regulamin obowiązujący samochody LMP od roku 2014, nie są jeszcze w pełni wykorzystane. Przepisy dają cały czas pewien margines swobody na nowe, przyszłościowe rozwiązania“ – mówi Jörg Zander, nowy kierownik ds. techniki w Audi Sport. „Oczekujemy, że postęp techniczny, w obliczu dużego nacisku ze strony czterech obecnie konkurujących producentów biorących udział w wyścigach sprawi, że czasy okrążeń będą w tym sezonie znacznie lepsze i to przy zmniejszonym zużyciu paliwa.“ Nowe Audi R18 e-tron quattro wyraźnie, wizualnie odróżnia się od swojego poprzednika, nawet biorąc pod uwagę to, że jego struktura bazowa jest blisko spokrewniona z modelem wcześniejszym. Odświeżony wygląd to wynik nowej koncepcji opływu powietrza zarówno wokół, jak i przez przednią części pojazdu, wzdłuż boków oraz z tyłu prototypu LMP1. Duże wloty powietrza w przednich wnękach kół zmniejszają opór stawiany powietrzu przez karoserię, a jednocześnie pozwalają na zastosowanie zupełnie nowej stylistyki reflektorów. Jednostki świetlne to połączenie techniki diodowej Matrix i laserowych świateł Audi Laserlight. Obie te innowacje, poprawiające aktywne bezpieczeństwo ruchu ulicznego, są również dostępne w seryjnych modelach Audi. Audi przejęło co prawda od poprzedniego modelu tzw. strukturę monocoque – centralną klatkę bezpieczeństwa samochodu wyścigowego – ale maska pojazdu, przednie błotniki oraz wnęki kół zyskały nowy wygląd. Ponieważ cały ten element karoserii jest strukturą zderzeniową, Audi przeprowadziło nowy crash test, którego wyniki obowiązują w sezonie 2015. Zmieniony przepływ powietrza wzdłuż boków pojazdu oraz na nowo uporządkowany sposób chłodzenia silnika i układu hybrydowego, jeszcze bardziej optymalizują współczynnik oporu powietrza. Pokrywa silnika, która jeszcze ściślej do niego przylega i bezpośrednio za kokpitem bardzo zwęża się ku górze, to istotny element wpływający na zmniejszenie oporu. Także w bieżącym roku, do startów w wyścigach WEC federacji FIA, Audi przygotowało dwa warianty karoserii. Ulepszając podwozie i współpracując ściśle z dostawcą ogumienia, firmą Michelin, podniosło wydajnościowe możliwości swojego prototypu. Cztery pierścienie, pionier w dziedzinie napędu hybrydowego, dokonały kolejnego kroku w kierunku ulepszenia technik odzyskiwania energii. Audi jest jedyną jak dotąd marką, której udało się wygrać 24-godzinny wyścig w Le Mans, wystawiając sportowy samochód o napędzie hybrydowym. Od roku 2012, Audi R18 e-tron quattro nie ma sobie równych w tym klasycznym już wyścigu długodystansowym. W tym roku, inżynierowie zwiększyli ilość energii wykorzystywanej na okrążenie w Le Mans z dwóch do czterech megadżuli. Podczas hamowania energia jest odzyskiwana, a podczas ponownego przyspieszania, układ może ją przesyłać na przednią oś. Silnik elektryczny wykonujący to zadanie generuje obecnie moc ponad 200 kW (272 KM). Wzrost mocy, w porównaniu z rokiem poprzednim, jest znaczny. Dlatego Audi zwiększyło również pojemność akumulatora energii. Akumulator energii kinetycznej, zamontowany w kokpicie obok kierowcy, może zmagazynować do 700 kJ energii (o ok. 17 procent więcej niż w roku 2014), przekazywanej potem do silnika elektrycznego. Pomimo zwiększenia mocy, nowe R18 e-tron quattro ma najmniejszy dopuszczalny ciężar, zaledwie 870 kg, i to w kategorii najbardziej złożonych samochodów wyścigowych. Zwiększona moc napędu hybrydowego wiąże się jednakże z pewnymi ograniczeniami dla silnika spalinowego. Zgodnie z przepisami, jeśli inżynierowie zdecydują się zastosować większą moc napędu hybrydowego, ilość paliwa zużytego do wytworzenia potrzebnej energii musi być mniejsza. Audi R18 e-tron quattro musi zatem sobie poradzić z mniejszą o 2,5 procent ilością oleju napędowego na okrążenie. Nie tylko jednak z tego powodu Audi usprawniło wiele szczegółów tego sześciolitrowego silnika V6 TDI. Chciało też generalnie osiągnąć zoptymalizowane wartości spalania. Ta najbardziej efektywna w swej kategorii jednostka napędowa generuje obecnie moc ponad 410 kW (558 KM). Dzięki zoptymalizowanemu spalaniu, konstruktorom udało się zrekompensować, a nawet zmniejszyć straty mocy wynikające ze zmniejszonej ilości oleju napędowego. Nowością jest też fakt, że w tym roku, w całym sezonie, w jednym samochodzie wyścigowym można użyć tylko pięciu silników. Jeszcze bardziej wydajny i bardziej oszczędny napęd, to teraz najmodniejszy w motoryzacji trend. W roku 2006, w Le Mans zadebiutował silnik Audi TDI. Do roku 2014 jednostka ta odniosła osiem zwycięstw. W tym samym czasie, z roku na rok, czas jednego okrążenia się zmniejszał, a zużycie paliwa zmalało o 38 procent. Najnowsza generacja Audi R18, na wielu polach pokazuje, jak Audi wykorzystuje doświadczenia, które niesie za sobą sport motorowy. Od pierwszego modelu Audi quattro z roku 1980, marka konsekwentnie wykorzystywała sport wyścigowy i rajdowy do tworzenia przyszłościowych rozwiązań technicznych, które później pojawiały się w pojazdach produkcji seryjnej. Począwszy od napędu na cztery koła quattro, przez bezpośredni wtrysk benzyny TFSI, kolejny stopień rozwoju napędu TDI, aż po innowacje takie jak diodowe światła Matrix i światła laserowe Audi Laserlight. W marcu 2015, podczas Salonu Samochodowego w Genewie, koncern z Ingolstadt zaprezentował kolejne dwie innowacje czerpiące z doświadczeń sportów motorowych. Pierwsza z nich to Audi Q7, hybrydowy samochód, w którym zasadę e-tron quattro połączono z napędem TDI. Audi R8 to z kolei pierwszy model, w którym zastosowano wielomateriałową karoserię Audi Space Frame (ASF). Jej ramę, poza aluminium, zbudowano też z elementów z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CRP) – materiału, bez którego jeszcze długo nie będzie można wyobrazić sobie sportu wyścigowego. Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. http://etransport.pl/wiadomosc,9782,mann_filter_wydajne_i_trwale.html
×