Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'wszystkie' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 44 wyników

  1. Golf R Variant Najwyższy model serii z mocą 300 KM i napędem na wszystkie koła Więcej zdjęć: http://forumsamochodowe.com/galeria/samochody/p23872-golf-r-variant-fot-vo.html Volkswagen prezentuje kultowy samochód sportowy jako kombi: Golf R Variant o mocy 300 KM i napędem na wszystkie koła debiutuje w Los Angeles Nowy Golf R Variant przyspiesza do 100 km/h w 5,1 sek.* Ekskluzywny Golf R Variant seryjnie z napędem na wszystkie koła 4MOTION i skrzynią DSG Dziesięć ważnych faktów dotyczących światowej premiery Golfa R Variant: 1. Volkswagen po raz pierwszy prezentuje Golfa R w wersji Variant. 2. Golf R Variant to sportowy samochód wśród kompaktowych kombi. 3. Miejsce dla pięciu osób i 605 litrów bagażu. 4. Silnik z turbodoładowaniem rozwija moc 221 kW/300 KM. 5. Maksymalny moment obrotowy 380 Nm już od 1.800 obr./min. 6. Stały napęd na wszystkie koła 4MOTION jako wyposażenie seryjne. 7. Golf R Variant przyspiesza do 100 km/h w 5,1 sek.* 8. Rozwijający prędkość 250 km/h Golf zużywa tylko 7 l/100 km*. 9. Golf R Variant seryjnie z automatyczną, 6-biegową DSG. 10. Początek sprzedaży w Europie - wiosna 2015 roku. Poznań, listopad 2014 r. – Volkswagen prezentuje podczas Los Angeles Autoshow (18-30 listopada), jako światową premierę, najbardziej sportową wersję wszechstronnego kompaktowego samochodu: nowego Golfa R Variant. Po raz pierwszy od czasu istnienia tej serii Golf R, ikona napędzanych na wszystkie koła sportowych samochodów kompaktowych, będzie oferowany w wersji kombi. Ten wyjątkowy model ma moc 221 kW/300 KM, a silnik z turbodoładowaniem przenosi aż 380 Nm momentu obrotowego przez seryjną, 6-biegową przekładnię dwusprzęgłową DSG, stałym napędem na wszystkie koła 4MOITON. Rozdział sił napędowych na wszystkie cztery koła gwarantuje maksymalną trakcję, wysokie osiągi i najwyższy poziom bezpieczeństwa czynnego. O dynamikę dba także sportowe zawieszenie obniżone o 20 mm, innowacyjny progresywny układ kierowniczy oraz system ESC Sport z możliwością wyłączenia (np. na torze wyścigowym). Do atrakcyjnych elementów wyposażenia opcjonalnego należy najnowsza generacja adaptacyjnej regulacji zawieszenia DCC oraz funkcja wyboru profilu jazdy z trybem Race. 5,1 sekundy i 7,0 litra. Golf R Variant przyspiesza od zera do 80 km/h w zaledwie 3,8* sekundy, a po 5,1* sekundy osiąga prędkość 100 km/h. Jego prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. O efektywności pracy czterocylindrowego silnika z turbodoładowaniem w Golfie R Variant świadczą wartości zużycia paliwa i emisji spalin: w nowym europejskim cyklu jazdy (NEFZ) ten najbardziej sportowy Golf Variant w historii zadawala się zaledwie 7,0* litra paliwa na 100 km; wartość ta odpowiada emisji CO2 na poziomie 163* g/km. Golf R Variant jest jednym z niewielu samochodów sportowych, który spełni oczekiwania zarówno miłośników sportów wymagających przewożenia ze sobą sprzętu sportowego, jak i osób podróżujących często z rodziną. Z przestrzenią bagażową o pojemności 605 litrów (do wysokości oparcia tylnej kanapy) nawet z pięcioma osobami na pokładzie Golf R Variant oferuje wystarczająco dużo miejsca na bagaż. W przypadku załadunku do oparć przednich foteli i pod dach, pojemność wynosi aż 1.620 litrów. Wygląd zewnętrzny Charakterystyczny tył nadwozia. Na zewnątrz Golf R Variant aż do słupków B wygląda tak samo, jak wersja hatchback. Począwszy od tylnych drzwi, odpowiednie modyfikacje tworzą kształty charakterystyczne tylko dla Golfa R Variant. Z tyłu różni się on od pozostałych Variantów nowym zderzakiem w stylistyce R, czarnym i błyszczącym dyfuzorem, czterema chromowanymi końcówkami układu wydechowego, tak zwanymi „aeroflaps” w słupkach D, ciemnoczerwonymi światłami tylnymi i diodowym oświetleniem tablicy rejestracyjnej. Przód nadwozia. Z przodu Golfa R Variant można poznać po specjalnym zderzaku w stylu R z wyjątkowo dużymi wlotami powietrza, charakterystycznej osłonie chłodnicy (z logo R) oraz bi-ksenonowych reflektorach ze zintegrowanymi światłami dziennymi. Diodowe światła dzienne umieszczone poniżej podwójnych reflektorów tworzą kształt podwójnego „U”. Sylwetka. Cechami charakterystycznymi Golfa R Variant widocznymi z boku są osłony progów w kolorze nadwozia w stylistyce R, logo R na przednich błotnikach oraz obudowy lusterek zewnętrznych w kolorze matowego chromu. Z połyskiem elementów przedniej i tylnej części nadwozia doskonale korespondują czarne listwy otaczające okna. 18-calowe obręcze ze stopu metali lekkich Cadiz (opony 225/40) zostały zaprojektowane specjalnie dla modeli R. Zza obręczy widać czarne zaciski hamulców z logo R. Opcjonalnie nowego Golfa R Variant można zamówić z 19-calowymi obręczami ze stopu metali lekkich. Wnętrze Ekskluzywne fotele. We wnętrzu na pasażerów nowego Golfa R Variant czeka najwyższa wersja sportowych foteli obszyta tkaniną i Alcantarą (tapicerka Race, wewnętrzne części boków siedzeń z Alcantary, szwy ozdobne w kolorze szarym Kristal, logo R na oparciu), błękitne oświetlenie Ambient, automatyczna klimatyzacja i radio z odtwarzaczem CD (Composition Touch). Jako opcję Volkswagen oferuje dla Golfa R Variant pakiet „Skóra Nappa Carbon”. Zewnętrzne powierzchnie, wewnętrzne części boków siedzeń i zagłówki są w tym przypadku obszyte ciemną skórą Nappa Carbon; środkowe części siedzeń mogą być pokryte ciemną lub jasną skórą Nappa (Antrazit lub Modern Grey); szwy mają kolor szary Kristal. Również trójramienna kierownica sportowa w stylistyce R obszyta jest skórą, a jej dolne ramię zdobi logo R. Wszystkie elementy skórzane wykończone są kontrastowymi, szarymi szwami. Wymiary bagażnika. Tylne siedzenia zostały dopasowane optycznie do wyglądu sportowych przednich foteli. Jak już wspomniano, Golf R Variant dysponuje bagażnikiem o pojemności 605 litrów (przy załadunku do oparć tylnej kanapy). Jeżeli bagażnik o szerokości w najwęższym miejscu 1.003 mm i minimalnej wysokości 936 mm zostanie wypełniony aż po oparcia przednich foteli i pod dach, jego pojemność wyniesie 1.620 litrów. Długość bagażnika do tylnej kanapy to 1.055 mm; do oparć przednich siedzeń – 1.831 mm. Rozwiązania zastosowane w bagażniku. Podłogę bagażnika można ustawić na różnych wysokościach lub z łatwością wyjąć całkowicie. Do wyposażenia seryjnego należy roleta przesłaniająca bagażnik. Jeżeli nie jest potrzebna, może być schowana pod podłogą, podobnie jak siatka oddzielająca przestrzeń bagażową od pasażerskiej. Praktyczna jest funkcja zdalnego odblokowywania oparcia kanapy, dzielonego w stosunku 60:40, i jego składania. Aby zwolnić blokadę oparcia, wystarczy użyć dźwigni w bocznych ściankach bagażnika. Po zwolnieniu blokady oparcie przechyla się automatycznie do przodu i tworzy prawie płaską powierzchnię z podłogą bagażnika. Elementy wyposażenia wnętrza. Deskę rozdzielczą i poszycie w drzwiach zdobią aplikacje dekoracyjne Carbon Race, aplikacje w drzwiach mają seryjnie wbudowane elementy oświetlenia Ambient, podświetlone są również listwy progowe (błękitnym światłem). Pedały i podparcie lewej stopy posiadają seryjnie nakładki w kolorze stali nierdzewnej. Modyfikacje wprowadzono także do wskaźników i menu startowego ekranu dotykowego w konsoli środkowej: podświetlone na niebiesko wskazówki obrotomierza i prędkościomierza po włączeniu zapłonu przesuwają się całkowicie w prawo – w przypadku prędkościomierza aż do oznaczenia 320 km/h. Ponadto wskazówki zegarów zostają podświetlone na niebiesko już w momencie otwierania drzwi kierowcy. Na ekranie dotykowym systemu Infotaiment jako ekran startowy wyświetla się animowane logo R. Silnik TSI Silnik hightech z turbodoładowaniem. Nowy Golf R Variant, podobnie jak trzy- lub pięciodrzwiowy hatchback, jest napędzany udoskonalonym silnikiem czterocylindrowym serii EA888. Rozwija on moc aż 221 kW/300 KM (przy 5.500 do 6.200 obr./min) i jest jednym z najmocniejszych aktualnie oferowanych silników czterocylindrowych. Maksymalny moment obrotowy 380 Nm jest dostępny w wyjątkowo szerokim zakresie – od 1.800 do 5.500 obr./min. Innowacyjne rozwiązania. Silnik benzynowy z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem serii EA888 charakteryzują takie innowacyjne rozwiązania, jak wbudowany w głowicę cylindrów, chłodzony cieczą przewód doprowadzający spaliny do turbosprężarki (w celu efektywnego obniżenia zużycia paliwa przy pełnym obciążeniu) i podwójny system wtrysku bezpośredniego. Dzięki nowemu, całkowicie elektronicznemu systemowi regulacji cieczy chłodzącej, silnik TSI Golfa R Variant znacznie szybciej osiąga optymalną temperaturę pracy, co redukuje straty spowodowane tarciem i obniża zużycie paliwa. Ponadto TSI dysponuje zmiennym sterowaniem zaworów z podwójną regulacją wałka rozrządu. Dodatkowo skok zaworów po stronie wylotowej posiada dwustopniową regulację. Dzięki takiemu rozwiązaniu możliwe jest optymalne pod względem osiągów, zużycia paliwa i emisji szkodliwych substancji sterowanie wymianą ładunku. Stały napęd na wszystkie koła Seryjny 4MOTION. Typowy dla Golfa R był zawsze stały napęd na wszystkie koła 4MOTION. To samo dotyczy także nowego Golfa R Variant. Napęd na wszystkie koła najnowszej generacji jest w przypadku Varianta połączony seryjnie z automatyczną, 6-biegową przekładnią dwusprzęgłową DSG, w której alternatywnie można zmieniać biegi także manualnie. System 4MOTION wyposażony w sprzęgło Haldex 5, aktywuje się, zanim jeszcze wystąpi poślizg. Pozwala to na prawie całkowite wyeliminowanie utraty trakcji. Przy niewielkim obciążeniu lub toczeniu się, napędzana jest przednia oś, a tylna oś jest rozłączona. Takie podstawowe ustawienie pozwala obniżyć zużycie paliwa. W razie potrzeby tylna oś Golfa R zostaje natychmiast płynnie dołączona przez sprzęgło Haldex, uruchamiane elektrohydrauliczną pompą olejową. W zależności od potrzeb, na tylną oś może być przekazywane prawie 100 procent momentu napędowego. Układy zawieszenia i napędu EDS na cztery koła jako blokada poprzeczna i XDS+. Równolegle do sprzęgła Haldex działającego jako blokada podłużna, elektroniczne blokady mechanizmu różnicowego (EDS) wbudowane w program kontroli stabilności jazdy (ESC) funkcjonują jako blokady poprzeczne. W Golfie R Variant zastosowane zostały na obu osiach elektroniczne blokady mechanizmu różnicowego jako tak zwane EDS na cztery koła. Ponadto Golf R Variant posiada na przedniej i tylnej osi system XDS+, który przy szybkim pokonywaniu zakrętów przyhamowuje wewnętrzne koła i optymalizuje w ten sposób stabilność jazdy oraz redukuje podsterowność. Pod względem technicznym XDS+ jest rozszerzeniem funkcji elektronicznych blokad mechanizmu różnicowego. ESC Sport. Nowy Golf R Variant, podobnie jak Golf R Hatchback, jest wyposażony seryjnie w funkcję ESC Sport. System aktywowany jest dwustopniowym przełącznikiem na konsoli środkowej. Po jednorazowym, krótkim wciśnięciu przycisku przez kierowcę, Electronic Stability Control (ESC) przełącza się w tryb ESC Sport. Przy bardzo szybkich i następujących jeden po drugim zakrętach ESC reaguje później i pozwala na jeszcze dynamiczniejsze ich pokonywanie. Jeżeli przycisk ESC zostanie wciśnięty na dłużej, niż trzy sekundy, system zostanie całkowicie dezaktywowany, na przykład na potrzeby jazdy na torze. Progresywny układ kierowniczy. Golf R Variant jest wyposażony seryjnie w progresywny układ kierowniczy. Dzięki niemu kierowca nie musi wykonywać szerokich ruchów kierownicą, aby uzyskać żądany promień skrętu, zatem rzadziej przekłada ręce na kierownicy na ciasnych łukach. Od prawego do lewego końcowego skrętu kierownicy w przypadku progresywnego układu kierowniczego jest to tylko 2,1 obrotu, w standardowych układach kierowniczych trzeba wykonać 2,75 obrotu. Wynika to z faktu, że tradycyjne układy pracują ze stałym stosunkiem przełożenia. Natomiast nowy układ Golfa R ma progresywny stosunek przełożenia, który przy manewrowaniu i parkowaniu znacznie ogranicza ilość obrotów kierownicy, a na krętych drogach i na przykład przy skręcaniu w boczną drogę kierowca odczuje dodatkową dynamikę. DCC. Opcjonalnie w Golfie R Variant może pracować druga generacja adaptacyjnej regulacji zawieszenia DCC. System ten dysponuje trzema trybami jazdy: Comfort, Normal i Sport, wybieranymi przy użyciu funkcji „Wybór profilu jazdy” na ekranie dotykowym konsoli środkowej. W trybie Sport Golf R Variant zachowuje się wyjątkowo dynamicznie. Funkcja wyboru profilu jazdy z trybem Race. Kolejnym elementem wyposażenia charakterystycznym dla Golfa R Variant jest funkcja wyboru profilu jazdy, seryjna w połączeniu z DCC, w innych przypadkach opcjonalna. Do wyboru są cztery tryby jazdy, a w połączeniu z DCC – pięć trybów: Eco, Normal, Individual oraz tryb Race, ustawiony specjalnie do potrzeb modeli R. W wersjach z DCC dostępny jest dodatkowy tryb Comfort. Wszystkie tryby zostały dopasowane do wymagań Golfa R Variant. W trybie Race podwyższone jest między innymi tłumienie drgań (a tym samym zredukowane ruchy nadwozia), a reakcja silnika i punkty zmiany przełożenia DSG zostały ustawione bardziej dynamiczne. Przeciwieństwem trybu Race jest tryb Eco: silnik, klimatyzacja i inne urządzenia pomocnicze pracują w sposób zoptymalizowany pod kątem zużycia paliwa. Ponadto w trybie Eco dostępna jest funkcja żeglowania: gdy kierowca zdejmie nogę z pedału przyspieszenia, na przykład podjeżdżając do czerwonego światła lub zjeżdżając ze wzniesienia, DSG wysprzęgla się i silnik pracuje na biegu jałowym. Pozwala to na optymalne wykorzystanie energii kinetycznej Golfa R Variant. * Wszystkie wartości podane w tej informacji prasowej są wartościami prognozowanymi. Stan: listopad 2014. Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. więcej -> Wszystkie Audi z kartą ratowniczą | www.samar.pl źródlo: IBRM Samar
  3. Witam . Mam pewien problem, mianowicie nie mogę nigdzie znaleźć spisu/katalogu wszystkich wyprodukowanych modeli danych marek (SCANIA,MAN,DAF) aut ciężarowych. Przeszukałem już chyba wszystko, ale nigdzie nie ma nic konkretnego nawet na stronach producentów . Konkretnie chodzi mi o modele i kiedy były produkowane włącznie z nanjnowszymi rocznikami 2012/13 .
  4. Wszystkie gwiazdy Mercedesa W drugim tygodniu czerwca w podpoznańskich Bednarach odbyła się jedna z największych i najbardziej wyjątkowych imprez Mercedesa w Polsce. Przez cztery dni kilkuset gości mogło przetestować wszystkie samochody użytkowe z gwiazdą na maskach. W ciągu czterech dni przez teren dawnego lotniska wojskowego w Bednarach przewinęło się kilkuset gości. Stworzone tam Sobiesław Zasada Centrum to jedno z najnowocześniejszych centrów szkolenia kierowców w Europie. Na gości czekało kilkadziesiąt samochodów użytkowych koncernu Daimler, od niewielkiego Citana po off-roadowe Unimogi i od nowego ciągnika siodłowego Actros po samochody elektryczne i hybrydowe. – Chodziło nam o to, by było mało statycznych prezentacji, a dużo jeżdżenia. Goście cały dzień spędzali za kółkiem i pod okiem doświadczonych instruktorów sami mogli sprawdzić działanie wszystkich systemów i udogodnień w naszych samochodach. A te występują w takiej ofercie, która nie ma na rynku konkurencji. Wiele rozwiązań oferowanych u nas w standardzie, w ogóle nie występuje w ofercie innych marek – mówi Piotr Wójcik, kierownik marketingu i zarządzania produktami w Mercedes-Benz Vans. Off-road Na specjalnej trasie terenowej można było przejechać się komfortowym Mercedesem Viano. Silnik o pojemności 2,2 litra, 163 konie mechaniczne pod maską, skórzana tapicerka, szyberdach, wygodne fotele. A do tego napęd na cztery koła ze stałym ustawieniem 35 proc. mocy na przednią oś, dzięki czemu radzi sobie równie dobrze na drodze, co poza nią. W ślad za nim jadą seryjny Mercedes-Benz Sprinter 516 z zabudową brygadową dla sześciu pasażerów z prostą wywrotką, Sprinter 316 z seryjnym 163-konnym silnikiem 2,2 litra wyposażony w napęd na cztery koła firmy Oberaigner i kolejna trzystaszesnastka z zabudową warsztatową. Chwilę wcześniej prowadzili je instruktorzy z Akademii Bezpiecznej Jazdy Tomasza Kuchara, teraz za kierownicami siedzą goście imprezy: klienci punktów dealerskich Mercedes-Benz. Pierwszego dnia imprezy (11 czerwca) byli to właściciele samochodów dostawczych, drugiego klienci flotowi. Po nich nastał dzień przedstawicieli firm transportowych wykorzystujących w pracy samochody ciężarowe, a w piątek 14 czerwca przyszedł czas na dziennikarzy. Ciekawostką był wyjątkowy Sprinter z napędem 6x6 firmy Oberaigner, którego polska premiera odbyła się właśnie na imprezie w Bednarach. Z pozoru zwykłe podwozie Mercedesa: seryjna kabina, seryjnie produkowana rama, 5-biegowa automatyczna skrzynia biegów i dwulitrowy 190-konny silnik V6. Tyle, że wyposażony w stały napęd 6x6 z możliwością blokady mechanizmu różnicowego osi tylnej i środkowej, a za dopłatą nawet przedniej. Z jeszcze trudniejszą trasą po sąsiedzku mierzyli się kierowcy samochodów specjalnie zaprojektowanych do pracy w najgorszych warunkach: Unimogi U5000 i U20. Samochody dostawcze Osobny tor testowy przygotowano dla samochodów dostawczych. Najpierw łagodne wzniesienie, na którym można było przetestować nowe systemy wspomagające ruszanie pod górę. Zaraz za nimi skrzyżowanie, czyli idealne warunki do sprawdzenia funkcji Eco Start-Stop. – Po zatrzymaniu wystarczy wrzucić na luz i puścić sprzęgło, a silnik samoczynnie gaśnie. Naciskamy sprzęgło znowu – i silnik od razu rusza. W ten sposób na światłach czy w korku można oszczędzać i paliwo, i środowisko – tłumaczy działanie systemu instruktor Przemysław Bosek. Chwilę później rozpędza samochód i wjeżdża na sporych rozmiarów sztuczne wzniesienie. Na jego szczycie zaczyna się płyta poślizgowa, czyli długi asfaltowy zjazd stale polewany wodą. Tuż za szczytem potężna siła wyrzuca tylne koła w bok, a przed maską wyrastają nagle trzy rzędy kurtyn wodnych. To tzw. szarpak, symulator poślizgu nadsterownego, czyli sytuacji, w której tylne koła na śliskiej nawierzchni próbują wyprzedzić przednie. Z kolei kurtyny to symulacja typowych nieprzewidzianych sytuacji na drodze: samochodu wyjeżdżającego z podporządkowanej drogi czy pieszego, który nagle wyskakuje na jezdnię. Potężne szarpnięcie, ale Vito pewnie trzyma się drogi i już po chwili jedzie dalej.– Sprzęgło, hamulec do dechy, noga musi być jak zabetonowana i kontrujemy kierownicą. To doskonały test dla systemów ESP i ABS. Viano i Vito świetnie sobie tu radzą, choć trzeba uważać i nie kontrować za mocno bo fizyka jest nieubłagana – opowiada Przemysław Bosek. – Nowe samochody Mercedesa posiadają najbardziej zaawansowane systemy bezpieczeństwa na rynku. Doskonały ABS, układ ESP najnowszej generacji, a do tego system BAS pozwalający na uzyskanie maksymalnego ciśnienia w układzie hamulcowym w ułamku sekundy – wyjaśnia. Dla gości, którzy zechcieli przetestować także najmłodsze dziecko w rodzinie Mercedesa, niewielkiego i zwrotnego Citana, czekał także wyjątkowo ciasny slalom. Kilkaset metrów od szarpaka po specjalnej okrągłej płycie poślizgowej niemal bez przerwy kręciły się też dwa Sprintery: jeden pusty, drugi obciążony 1,2 tony betonu. Oba radziły sobie z ekstremalnie trudnymi warunkami równie dobrze. Samochody ciężarowe Nieco dalej swoje stanowisko ustawili eksperci od cięższych samochodów ciężarowych. Po specjalnym torze z płytą poślizgową, przeszkodami i ostrymi zakrętami mknęły dwa seryjne ciągniki Actros, najnowsza wersja serii samochodów ciężarowych zdobywających rynek na całym świecie. Na osobnym pasie Marek Wawer, trener Mercedes-Benz Trucker Academy, pokazywał chętnym działanie systemu ABA. – Active Brake Assistance za pomocą radaru monitoruje do 200 metrów drogi przed pojazdem. Jeśli wykryje nieruchomą przeszkodę lub pojazd jadący tym samym pasem ruchu, a kierowca nie będzie reagował, wyświetli w kabinie sygnał ostrzegawczy. Jeśli i to nie pomoże, ściszy muzykę i wyciszy zestaw głośnomówiący. Jeśli kierowca nadal będzie rozkojarzony, system automatycznie odłączy pedał gazu, a w końcu uruchomi hamulce, najpierw na 50, potem na 100 procent mocy – opowiada Marek Wawer. Rozpędza obciążonego ponad 20 tonami betonu Actrosa z naczepą do 50 kilometrów na godzinę i kieruje go wprost na pozostawiony na poboczu ciągnik, nowego Arocsa 1840LS. ABA uruchamia wszystkie alarmy, jednak przeszkoda zbliża się coraz bardziej. Nim w ostatniej chwili kierowca omija zawalidrogę, z ust pasażerów mimowolnie wyrywa się okrzyk przerażenia. Gdyby nie wyjątkowo dobrze zaprojektowany system ESP, taki manewr mógłby spowodować wywrócenie lub złamanie zestawu. AMG i samochody elektryczne Na głównym pasie dawnego lotniska także nie mogło zabraknąć atrakcji. Tam trenerzy z AMG Driving Academy zabierali gości w przejażdżkę supersamochodami AMG Black Series. W całej Polsce jest takich maszyn ledwie kilka. Kilkaset koni mechanicznych pod maską i potężny moment obrotowy to dość, by dziennie zużyć sześć opon. Obok stajni AMG czają się równie ciekawe auta. – Wygląda jak smart, prawda? Ale nietypowy, bo to samochód czysto elektryczny. Takich aut jeszcze nie ma w sprzedaży, to najnowocześniejsza technologia. Na jednym ładowaniu przejedzie do 140 kilometrów. To dobry wynik, ale największa zaleta w tym, że ładowanie trwa zaledwie godzinę, a nie całą noc. Poza tym ma wszystkie zalety zwykłego smarta – opowiada Jarosław Wołukanis z Mercedes-Benz Polska. Równie nowoczesny jest jeżdżący po sąsiedzku Fuso Canter w wersji EcoHybrid – z napędem hybrydowym. Posiada normalną automatyczną skrzynię biegów, jest równie zwrotny co jego klasyczny kuzyn z silnikiem spalinowym, sporą ładowność i nośność niemal 5 ton. Choć przez cztery dni kilkuset kierowców robiło wszystko, co w ich mocy, by pokonać Mercedesy, te wyszły z prób obronną ręką. – To było wielkie przedsięwzięcie. Nad samochodami stale czuwała ekipa serwisowa od naszego autoryzowanego dealera, firmy Auto-Partner Garcarek, ale obyło się bez poważniejszych incydentów. Nie każdy samochód przetrwałby takie próby – mówi Piotr Wójcik. Źródło: Mercedes-Benz Polska
  5. TERMIN: 22-23 września 2012 MIEJSCE: ERGO ARENA, Gdańsk-Sopot Jest to już czwarta edycja Targów Motoryzacyjnych w Trójmieście, która weszła na stałe do kalendarza targowego. Zeszłoroczne targi okazały się wielkim sukcesem organizacyjnym, a zainteresowanie przerosło szacunki organizatorów – odwiedziło nas prawie 11 tysięcy gości. Jest to najważniejsza i największa impreza motoryzacyjna w północnej Polsce. Targi są przeglądem wszystkiego, co dzieje się na rynku motoryzacyjnym. Przybliżymy zwiedzającym ofertę najlepszych firm - dealerów samochodów osobowych i ciężarowych, motocykli, skuterów, quadów, a także oferty firm oferujących usługi branży motoryzacyjnej. Powierzchnia ekspozycyjna to blisko 5 tysiący metrów kwadratowych na hali oraz tereny wokół, gdzie będą się odbywać imprezy towarzyszące – pokazy rajdowe, zloty motocyklowe i inne. Dla Wystawców jest to szczególna okazja do prezentacji swojej oferty handlowej, jak również promowania swojej marki wśród tysięcy osób odwiedzających Targi. Dla partnera głównego to także sporo rozwiązań niestandardowych, które mogą przynieść wymierne efekty wizerunkowe i sprzedażowe. Dla zwiedzających to unikalna okazja do zapoznania się z ofertą wszystkich dealerów w jednym miejscu. http://www.3tm.com.pl/
  6. 4LATA GWARANCJIW MITSUBISHI IPIĘCIOLETNIA ROZSZERZONA GWARANCJA NA WSZYSTKIE MODELE Jużodwrześnia bieżącego rokuklienci,którzy zdecydują się na zakup nowego samochodu Mitsubishi*otrzymają 4-letnią gwarancję obowiązującą do przebiegu 300 000km bez żadnych dodatkowych opłat. Ponadto od momentu zakupu aż do35 miesiąca użytkowania samochodu Mitsubishi**, każdy klientbędzie mógł wykupić na korzystnych warunkach rozszerzonąDiamentową Gwarancję, chroniącą pojazd aż przez 5 lat lub doprzebiegu 300 000 km. Obydwie gwarancje zabezpieczą klientówprzed niespodziewanymi kosztami napraw, zmniejszą koszty użytkowaniasamochodów spod znaku Trzech Diamentów i podwyższą ich wartośćprzy odsprzedaży. Korzyścidla klientów Dwanowe programy rozszerzonychgwarancji – Basic i Diamentowa - pozwolą nabywcom samochodów spodznaku Trzech Diamentów na oszczędności, zabezpieczą ich przedkosztami niespodziewanych napraw i zwiększą wartość pojazdu przyodsprzedaży. Warto podkreślić, że ewentualne naprawy dokonywanebędą wyłącznie z wykorzystaniem oryginalnych części sygnowanychznakiem Mitsubishi Motors. ZakupDiamentowej Gwarancji da właścicielom firm możliwość wliczeniaopłaty w ratę leasingową przy zakupie samochodu. Kolejnymudogodnieniem są także bezgotówkowe naprawy w autoryzowanychserwisach na terenie całego kraju. 4-letniaGwarancja Basic – 300 000 km Odpoczątkuwrześnia2012roku, każdy klient*, który zdecyduje się na zakup modeli Lancer,ASX, Outlander, L200 i Pajero otrzyma bezpłatnie dodatkową rocznągwarancję, która zacznie obowiązywać po zakończeniu podstawowej,3-letniej gwarancji aż do przebiegu 300 000 kilometrów, a nie100 000 km, jak do tej pory. Zakres tej gwarancji obejmujesilnik i skrzynię biegów. Nowa gwarancja, wydłużona na czwartyrok, będzie potwierdzona stosownym certyfikatem, wydawanym wraz zsamochodem. DiamentowaGwarancja– 3+1 lub 3+2 i 300 000 km Od1 lipca 2012 roku Diamentową Gwarancję obowiązującą do przebiegu300 000 km mogą wykupić w atrakcyjnej cenie nabywcy modeliColt, Lancer, ASX, Outlander, Pajero i L200 zarówno przedłużającdotychczasową 3-letnią gwarancję o jeden rok, jak i o 2 lata. Tenprogram jest stworzony dla każdego, kto użytkuje swój samochódMitsubishi nie więcej niż 35 miesięcy od momentu zakupu nowegopojazdu w autoryzowanej placówce Mitsubishi Motors na tereniePolski**. Można zatem wykupić Diamentową gwarancję nawet wostatnim dniu przed upłynięciem 35 miesięcy, ale najkorzystniejszewarunki wykupienia gwarancji są oferowane momencie kupna auta oraz wpierwszym roku od zakupu. Dobrą okazją do zakupu mogą byćcoroczne wizyty w salonie w celu przedłużenia ubezpieczenia pojazdua także podczas napraw gwarancyjnych lub przeglądów okresowych. Wprzypadku zakupu Diamentowej Gwarancji klienci również otrzymująspecjalny certyfikat. Czegodotyczy Diamentowa Gwarancja WarunkiDiamentowej Gwarancji dająklientom możliwość bezpłatnych napraw samochodów przez 12 lub 24miesiące po zakończeniu gwarancji podstawowej lub do przebiegu300 000 kilometrów. Szeroki zakres tej gwarancji jest zbliżonydo dotychczasowej 3-letniej, fabrycznej gwarancji, co oznaczabezpieczeństwo, spokój i niższe koszty klientów przez 4 lub 5lat. Szczegółowe warunki tych programów można znaleźć nastroniehttp://www.mitsubishi.pl/strona/313-program-przedluzonej-gwarancji *OfertaBasic nie dotyczy modeli Colt, Lancer Evolution i i-MiEV, orazsamochodów sprzedawanych w drodze przetargów publicznych iindywidualnie negocjowanych kontraktów flotowych, gdzie klienciotrzymują dotychczasową 3-letnią gwarancję **Diamentowagwarancja nie obejmuje modeli Lancer Evolution i i-MiEV. Źródło: MMC Car Poland
  7. więcej -> Nowe Porsche Carrera z napędem na wszystkie koła | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  8. Nowy Seat Toledo odsłania wszystkie karty W zasadzie trzeba wybierać pomiędzy znaczkiem Skody a Seata. Bo toż to bliźniaki
  9. Lance Armstrong straci wszystkie tytuły i zostanie dożywotnio zdyskwalifikowany!
  10. Kampania w pełni, czyli wszystkie chwyty dozwolone. http://www.video.v10.pl/film/5469/kierowca-z-prezesem-pis-jaroslawem-kaczynskim-jak-pirat-drogowy/
  11. będę malował bmw e30 jak by ja można pomalować na 2 kolory albo coś żeby nie wyglądała jak wszystkie ?
  12. Warto obejrzeć wszystkie... Chylę czoło dla tych ludzi Po kolei cz.1 cz.2 cz.3 cz.4
  13. http://allegro.pl/calibra-inna-niz-wszystkie-2-silnik-gratis-i1272377649.html standardzik
  14. 2011 Ford Edge Wszystkie informacje na temat tego samochodu dostępne pod tym linkiem: KLIK
  15. eMKa

    Usta-Usta

    Witam. Czy może ktoś z Was zna stronę z której można pobrać wszystkie odcinki serialu "Usta-Usta"???
  16. Pitbull11

    Kia Cee'd

    Elo! To jest pracka nad którą się najbardziej napracowałem, te wszystkie naklejki,kolorystyka itd. Felgi:Coolder Baza:Lukash Pozdrawiam
  17. Artur33

    Felgi

    Bardzo proszę o wszystkie felgi: Maxia Paula i IgOra
  18. pszczulek95

    Shelby GT-500

    Shelby GT-500 czy jakoś tak Czas 13h Ołówki - wszystkie jakie mam
  19. Ma napęd na wszystkie cztery koła. Ceny samochodu zaczynają się od 95 690 zł.
  20. niems

    BMW WT

    <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=ugUtFRuFkW8&hl=pl_PL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=ugUtFRuFkW8&hl=pl_PL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object> oczywiście nie wszystkie
  21. Witam, Jaki proponowalibyście kupić nowy samochód z pełnym odliczeniem do 100'000 zł brutto? Wszystkie typy dozwolone.
  22. Wie ktoś może jak to zrobić. Chodzi o całą instalacje i wszystkie potrzebne rzeczy do tego
  23. http://pokazywarka.pl/ryige5/ Wszystkie 3 mnie rozłożyły
  24. <object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=H6AIPrgkOuE&hl=pl&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=H6AIPrgkOuE&hl=pl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object> Filmik w sam raz na nudę... jak wszystkie inne
  25. <table border="0" width="435" id="table19"> <tr> <td rowspan="3" width="122" valign="top"> <a href="http://www.autowizja.pl/page.php?778"> </a></td> <td colspan="5"> <span style="font-weight: 700; text-decoration: none"> <font face="Verdana" size="1" color="#1C6CCF"> <span style="text-decoration: none"> <a href="http://www.autowizja.pl/page.php?778"><font color="#1C6CCF"> <span style="text-decoration: none">Opel Vectra GTS 1.9 CDTI</span></font></a></span></font></span></td> </tr> <tr> <td height="25" valign="top" style="padding-left: 2px" align="center"> <a href="http://www.autowizja.pl/page.php?778"> </a></td> <td height="25" valign="top" style="padding-left: 2px" align="center"> <a href="http://www.autowizja.pl/page.php?778"> </a></td> <td height="25" valign="top" style="padding-left: 2px" align="center"> <a href="http://www.autowizja.pl/page.php?778"> </a></td> <td height="25" valign="top" style="padding-left: 2px" align="center"> <a href="http://www.autowizja.pl/page.php?778"> </a></td> <td height="25" valign="top" style="padding-left: 2px" align="center"> <a href="http://www.autowizja.pl/page.php?778"> </a></td> </tr> <tr> <td height="25" valign="middle" style="padding-left: 2px" colspan="5"> <font face="Verdana" size="1" color="#4F76A6">Przeczytaj artykuł i wyraź swoją opinię...</font></td> </tr> </table>
×