Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'wersji' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 178 wyników

  1. Do polskich salonów trafia właśnie Peugeot 308 GT oraz 308 SW GT z ekscytującym silnikem 1.6 e- THP o mocy 205 KM w cenie od 99 900 PLN. Zdecydowanie sportowa stylistyka Niepowtarzalność 308 GT natychmiast rzuca się w oczy i przyciąga uwagę. Z przodu widoczne jest logo marki, przeniesione na grill. Oświetlenie zaś zapewniają w całości diody LED. Aby zapewnić optymalną widoczność we wszystkich warunkach 308 GT został wyposażony w najlepsze w swej klasie reflektory składające się z 62 elementów LED. Wyróżnikiem 308 GT są również ekskluzywne kierunkowskazy. Ich dynamiczne, sekwencyjne działanie podkreśla zaawansowanie technologiczne pojazdu. Kierunkowskazy są umieszczone powyżej nowych wlotów powietrza, które doprowadzają powietrze do silnika. 308 GT charakteryzuje niezwykła czystość formy aerodynamicznej oraz stylu. Czarne lakierowane lusterka wsteczne wtapiają się w boczne szyby, dodatkowo przyciemniane w tylnej części auta. Wyraźnie poszerzony dzięki specjalnym progom 308 GT jest wyposażony w 18-calowe felgi z diamentowanym szlifem i oponami Michelin Pilot Sport 3. Dwukolorowe felgi Diamant są dostępne wyłącznie w 308 GT i wyróżniają się rowkowanymi ramionami oraz frezowaną powierzchnią. Z tyłu 308 GT zaskakuje imponującą bryłą, szczególnie za sprawą lakierowanego na czarno dyfuzora i podwójnych rur wydechowych. Na grillu, tylnej klapie oraz przednich błotnikach pojawią się monogramy GT. Paleta kolorów nadwozia 308 GT obejmuje nowy, zarezerwowany wyłącznie dla tego modelu kolor Magnetic Blue. Przypominający niebieski odcień używany tradycyjnie przez francuskie samochody sportowe, kolor ten świetnie pasuje do płynnych i dynamicznych linii pojazdu, podkreślając jego obniżone zawieszenie - o 7 mm z przodu i o 10 mm z tyłu Kabina również pociąga ekskluzywną atmosferą. Widoczne są liczne nawiązania do wnętrza samochodów sportowych zarówno dach jak i górna część słupków drewnianych elementów wykończeniowych są utrzymane w kolorze grafitowym, a na tapicerce ze skóry ekologicznej łączonej z alkantarą (w standardzie) lub skóry Club Nappa (opcja) pojawiają się czerwone przeszycia. Można je również znaleźć na desce rozdzielczej, panelach drzwi, drążku zmiany biegów i na dywanikach. O potężnych podzespołach mechanicznych świadczą aluminiowe pedały oraz listwy progowe ze stali nierdzewnej. Fundamentalne znaczenie w sportowym samochodzie ma idealna pozycja kierowcy, którą zapewniają ergonomiczne rozwiązania PEUGEOT i-Cockpit. Kierowca może dostosować wysokość i wysunięcie kompaktowej kierownicy, wyróżniającej się perforowanym skórzanym wykończeniem i logotypem GT. Znajdujący się w polu widzenia zespół instrumentów zwraca uwagę nowym tłem z wzorem szachownicy. Po przekręceniu zapłonu, pojawia się komunikat powitalny GT, a duży ekran dotykowy prezentuje nowy interfejs Redline utrzymany w tonacji czerwono-czarnej. Wyjątkowo dynamiczne osiągi Aby zapewnić maksymalną radość jazdy, model GT wykorzystuje specjalne nastawy zawieszenia oraz oferuje niezwykle wydajne silniki już obecnie spełniające rygorystyczne standardy Euro 6. Nasi konstruktorzy wykorzystali tu bogate doświadczenie marki, aby uzyskać znakomity stosunek mocy do masy wynoszący zaledwie 5,85 kg/km w wersji z silnikiem benzynowym, co zapewnia niezwykłe wrażenia podczas jazdy oraz kontrolę nad pojazdem. Osiągi mówią same za siebie. Auto w wersji z silnikiem benzynowym potrzebuje zaledwie 7,5 sekundy, żeby rozpędzić się od 0 do 100 km/h. Czterocylindrowy silnik 1.6 THP 205 z systemem Stop&Start jest wyposażony w sześciostopniową manualną skrzynię biegów, pozwalającą w pełni wykorzystać moment obrotowy 285Nm, dostępny w zakresie 1750-4500 obr/min. Doskonałym osiągom towarzyszy ograniczony poziom emisji CO2 oraz zużycia paliwa, zaczynający się od 130g/km i 5,6 l/100km. Aby osiągnąć takie wyniki czterocylindrowy silnik o pojemności 1 598 cm3 jest wyposażony w następujące rozwiązania: turbosprężarkę Twin-Scroll umożliwiającą osiągnięcie dużej mocy i natychmiastową reakcję przy niskich obrotach silnika. bezpośredni wtrysk paliwa zapewniający optymalną wydajność spalania; zmienny skok zaworu ssącego w połączeniu z systemem zmiennych faz rozrządu dla zaworów dolotowych i wydechowych (technologie VTi i VVT); system Stop&Start ograniczający zużycie paliwa oraz emisję CO2, jak również poprawiający ogólny komfort jazdy w warunkach miejskich. Co więcej, intensywna praca nad szczegółami umożliwiła zmniejszenie masy pojazdu o 7 kg. Wynik ten został osiągnięty poprzez ograniczenie grubości korpusu silnika oraz zmniejszenie do niezbędnego minimum wykorzystania osprzętu dzięki precyzyjnemu sterowaniu. Zawieszenie typu MacPherson z przodu i odkształcalna belka z tyłu pojazdu mają specyficzne nastawy odpowiadające silnikom i dynamicznemu charakterowi pojazdu. Sportowe nastawy zawieszenia zapewniają doskonałą kontrolę pojazdu przy zachowaniu wysokiego komfortu. W tym celu inżynierowie pracowali nad wszystkim parametrami dążąc do uzyskania precyzyjnej kontroli podczas pokonywania zakrętów, zapewniającej bezpieczeństwo jazdy, unikając przy tym niepożądanej nad- czy podsterowności. Przednie i tylne zawieszenie jest utwardzone odpowiednio o 20 i10 %, aby osiągnąć reaktywność. Sprawny układ hamulcowy zapewnia centralna jednostka Bosch 9CE rozdzielająca hamowanie pomiędzy cztery tarcze. Z przodu tarcze hamulcowe o średnicy 330 mm i szerokości 30 mm utrzymuje pływający zacisk z tłokami 60 mm. Z tyłu tarcze mają średnicę 268 mm w modelu 308 GT i 290 mm w modelu 308 GT SW. Kierowca może całkowicie wyłączyć ESP. Polska gama GT obejmuje: GT 205 z silnikiem 1,6 litra THP 205 S&S z sześciostopniową manualną skrzynią biegów: 130 g CO2/km and 5,6 l/100 km w wersji hatchback, 134 g CO2/km and 5,8 l/100 km w wersji SW Wyjątkowe wrażenia z jazdy Kierowca siedzący przed zestawem przyrządów PEUGEOT i-Cockpit ma wrażenie pełnej integracji z samochodem i znajduje się w centrum doznań dzięki kompaktowej kierownicy oraz wyświetlaczom w polu widzenia drogi Przyjemność jazdy zwiększa dodatkowo Pakiet Sport oferowany w standardzie w przypadku obydwu silników. Zestaw ten ucieszy entuzjastów sportowej jazdy : Głośniejszy i bardziej sportowy dźwięk silnika; instrumenty podświetlane na czerwono; panel instrumentów wyświetla informacje o mocy, momencie obrotowym, ciśnieniu doładowania, przyśpieszeniu wzdłużnym i bocznym; sztywniejsze i zapewniające lepsze wyczucie wspomaganie kierownicy; szybciej reagujący pedału gazu; Kierowca może wyłączyć ustawienia Pakietu Sport wybierając bardziej komfortowy styl jazdy za pomocą przycisku w centralnej konsoli. Aby w pełni wykorzystać swój niepowtarzalny charakter, GT oferuje różnorodne systemy wspomagania jazdy. Pakiet Aktywny Tempomat, wyposażony m.in. w radar znajdujący się z przodu, obejmuje trzy systemy: Aktywny tempomat: tempomat, który automatycznie utrzymuje prędkość samochodu dostosowując ją do prędkości jadących z przodu pojazdów. Kierowca ma możliwość wyłączenia funkcji. Układ ostrzegania przed ryzykiem kolizji: sygnał świetlny i dźwiękowy informujący kierowcę o konieczności hamowania w celu uniknięcia kolizji. System automatycznego hamowania awaryjnego (AFU): automatyczne uruchomienie układu hamulcowego w celu uniknięcia zderzenia lub zmniejszenia jego skutków. Współpracujące z system kontroli martwego pola, wbudowane w boczne lusterka lampy LED ostrzegają kierowcę o pojeździe znajdującym się w martwym polu widzenia. System Park Assist stanowi aktywną pomoc w parkowaniu równoległym lub prostopadłym. Ze względów bezpieczeństwa PEUGEOT 308 GT jest również wyposażony w alarm chroniący przed próbami podniesienia pojazdu.
  2. SKODA Yeti Adventure - przygoda w wersji all inclusive Kompaktowy SUV ŠKODY dostępny jest w atrakcyjnej odmianie Adventure, która wzbudza zainteresowanie „survivalowym klimatem” i bogatym wyposażeniem. ŠKODA Yeti Adventure bazuje na wersji wyposażenia Ambition. Pakiet dostępny jest dla Yeti w wariancie Outdoor. SUV w tym wydaniu łączy własności terenowe z wysoką funkcjonalnością, dzięki czemu sprawdzi się w mieście, jak i na bezdrożach. Pakiet Adventure kosztuje 4 850 zł. W zamian otrzymujemy dodatkowe elementy stylistyczne i wyższą funkcjonalność. Przygodowy charakter pojazdu podkreślają ochronne listwy boczne z chromowanymi detalami, 17-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich w kolorze czarnym o wzorze MATTERHORN, relingi dachowe ze środkową częścią w srebrnym kolorze, oznaczenia „Adventure” na słupkach C i pokrywie bagażnika. Wnętrze wyróżnia się specjalnie zaprojektowaną tapicerką z przeszyciami w kolorze srebrnym, listwami na progi drzwi z oznaczeniem „Adventure” oraz dywanikami, również ozdobionymi nicią w kolorze srebrnym. O dobry nastrój na pokładzie dba radioodtwarzacz Bolero z dodatkowymi 4 głośnikami, a o komfort jazdy tempomat, trójramienna kierownica wielofunkcyjna obszyta skórą ze srebrnymi szwami, a także podgrzewane fotele przednie, wyposażone w regulację na odcinku lędźwiowym. ŠKODA Yeti Adventure oferowana jest z szeroką gamą silników do wyboru oraz we wszystkich standardowych kolorach nadwozia. Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. SKODA Octavia liftback dostępna również w wersji z napędem na cztery koła Nowa ŠKODA Octavia 4×4 w wersji liftback łączy praktyczność pojazdu z napędem na cztery koła ze sprawdzonymi zaletami modelu ŠKODA Octavia. Model ten dostępny jest w wersji z silnikiem benzynowym lub diesla. Obecnie linia Octavia to 7 różnych wariantów, z których trzy posiadają napęd na cztery koła. Oznacza to również, iż ŠKODA rozszerza swą atrakcyjną ofertę pojazdów z napędem na cztery koła do siedmiu aut. „Wprowadzając model ŠKODA Octavia 4×4, poszerzamy swą ofertę najważniejszych modeli o atrakcyjną wersję modelu Octavia oraz, po raz kolejny, dowodzimy naszych wysokich kompetencji w segmencie samochodów z napędem na cztery koła” – mówi Werner Eichhorn, Członek Zarządu firmy ŠKODA ds. Sprzedaży i Marketingu. Nowa ŠKODA Octavia 4x4 to auto, które prowadzi się znakomicie, zarówno na asfalcie, drogach o różnym nachyleniu, w wymagającym terenie oraz trudnych sytuacjach. Wszystko to dzięki technice napędu na cztery koła wykorzystującej sprzęgło Haldex piątej generacji oraz potężnym silnikom i podwoziu, które dostosowano w sposób zapewniający wysoki komfort. ŠKODA Octavia 4x4 została standardowo wyposażona w system elektronicznego sterowania blokady mechanizmu różnicowego EDS. Od 45 tygodnia br. każda ŠKODA Octavia jest wyposażona w elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS. Dzięki XDS samochód jeszcze dynamiczniej może pokonywać zakręty - funkcja ta zapewnia optymalne przekazywanie momentu napędowego na nawierzchnię, zmniejszając tendencję do podsterowności. W konstrukcji tylnej osi zastosowano zawieszenie wielowahaczowe, które obejmuje jeden wahacz wzdłużny oraz trzy wahacze poprzeczne dla każdego koła, jak również stabilizator. Zastosowane rozwiązania zapewniają idealne prowadzenie samochodu, świetne ruszanie oraz bardzo dobre przyspieszenie i maksymalny uciąg. Z drugiej strony, najnowszy członek rodziny Octavia posiada te same fantastyczne cechy, które oferuje ŠKODA Octavia z napędem na przednią oś: jest królewsko przestronny i wysoce funkcjonalny, wyposażony w rozwiązania „Simply Clever”, innowacyjne systemy bezpieczeństwa i komfortu oraz cechuje się niskim zużyciem paliwa i dynamicznym, eleganckim wyglądem. System napędowy modelu ŠKODA Octavia 4×4 to jedna z najnowocześniejszych i najbardziej wydajnych technologii napędów na cztery koła. Za pomocą jednostki sterowania sprzęgła Haldex 5, system napędu na cztery koła programowany jest w taki sposób, by w normalnych warunkach oraz przy lekkim obciążeniu pojazdu moment obrotowy przeniesiony był zasadniczo na przednią oś. W razie konieczności, w ciągu ułamka sekundy aktywowane są tylne koła. Aktywacja następuje z prędkością uniemożliwiającą utratę trakcji. Nowa ŠKODA Octavia 4x4 wyróżnia się również wysokim uciągiem maksymalnym. Pojazd jest w stanie uciągnąć ładunek o masie do dwóch ton (2.0 TDI o mocy 150 KM). W wersjach liftback oraz Combi dostępne są cztery rodzaje silników: trzy silniki turbo diesel oraz jeden silnik benzynowy w wersji turbo. Pojawienie się nowej Octavii 4x4 w wersji liftback oznacza, iż ŠKODA rozszerza swoją ofertę 4x4 do 7 modeli: ŠKODA Octavia 4×4, ŠKODA Octavia Combi 4×4, ŠKODA Octavia Scout, ŠKODA Yeti 4×4 oraz ŠKODA Yeti Outdoor 4×4, a ponadto ŠKODA Superb 4×4 i ŠKODA Superb Combi 4×4. ŠKODA może się pochwalić w tym momencie najświeższą i najszerszą ofertą samochodów kompaktowych oraz średniej klasy z napędem na cztery koła w Europie. Na polskim rynku model będzie dostępny w ofercie od stycznia 2015 roku. Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. NOWE VOLVO XC90 TAKŻE W WERSJI R-DESIGN Więcej zdjęć: VOLVO XC90 fot. Volvo - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Niespełna miesiąc temu świat obiegły pierwsze zdjęcia nowego Volvo XC90, a już dziś szwedzka marka pokazała jak najnowszy model będzie wyglądać w wersji R-Design. Samochód w tym wydaniu z pewnością spodoba się każdemu, kto szuka SUV-a o sportowym wyglądzie. Wygląd zewnętrzny Nowe XC90 będzie dostępne w charakterystycznej dla serii R-Design barwie lakieru, która dotąd nosiła nazwę Rebel Blue. W XC90 nowością będzie to, że w odmianie R-Design będzie można wybrać niebieski lakier fabrycznie pokryty folią matującą. Naturalnie, auto będzie też dostępne w innych kolorach. Volvo doskonale zdaje sobie sprawę jak mocno na wygląd auta wpływają drobne detale, a tych w XC90 R-Design jest sporo. Uwagę przykuwa inny wzór grilla atrapy chłodnicy, przednie i tylne zderzaki wyposażone w dodatkowe spojlery oraz podwójny wydech o końcówkach zintegrowanych ze zderzakiem. W aucie znajdziemy metalowe obramowania okien i relingi dachowe w kolorze srebrnym. W tym samym kolorze są także lusterka boczne, jednak ich fakturę zmatowiono, co dobrze komponuje się z matowym lakierem. Całości sportowego wyglądu dopełniają felgi ze stopów lekkich o wzorze dedykowanym dla wersji R-Design. Są one dostępne w rozmiarze od 20 do 22 cali. Detale wnętrz W środku znajdziemy fotele znacznie mocniej wyprofilowane niż w pozostałych wersjach XC90. Standardem w pakiecie R-Design będzie tapicerka łącząca nubuk z perforowaną skórą. Za dopłatą otrzymamy pełną tapicerkę skórzaną. Perforowaną skórę znajdziemy także na lewarku skrzyni biegów oraz na kluczyku, który będzie unikalny dla wersji R-Design. Wykończenia pedałów będą metalowe. Zupełnie inne dywaniki, karbonowe wykończenia deski rozdzielczej i specjalne podświetlanie wnętrza – to szereg kolejnych sportowych detali. Wisienką na torcie jest animowana grafika wyświetlana na zegarach XC90, które bazują na wyświetlaczach TFT. Osiągi godne R-Design Moc 400 KM i sumaryczny moment obrotowy o wartości 600 Nm – te dane nie wymagają wielkiego komentarza. W topowej wersji XC90 T8 znajdziemy dwulitrowy silnik benzynowy o mocy ponad 300 KM współpracujący z silnikiem elektrycznym o mocy 80 KM. Tak wyposażone XC90 przyspiesza do 100 km/h w około 6 sekund. To naprawdę niewiele, jeśli weźmiemy pod uwagę masę i rozmiary auta. Nowa wersja R-Design jest dostępna także z pozostałymi jednostkami napędowymi. Uproszczenie wersji wyposażeniowych Aż dotąd R-Design był pakietem dokupowanym dodatkowo do określonych wersji wyposażeniowych. Teraz się to zmieni. Podstawową wersją XC90 będzie Kinetic, lepiej wyposażoną – Momentum. Najbogatszymi wersje będą usportowiona wersja R-Design lub luksusowa Inscription. Z oferty zniknie wersja Summum. Źródło: Volvo
  5. Amarok w wersji Power-DJ z nagłośnieniem o mocy 5.000 Wat Więcej zdjęć: Amarok w wersji Power-DJ fot. Volkswagen Group Polska - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Poznań, 5 czerwca 2014 r. – Marka Volkswagen Samochody Użytkowe zaprezentowała nad Wörthersee Amaroka „Power” i nowe rozwiązanie dla mobilnego nagłośnienia imprez. Na przestronnej skrzyni mierzącego 5,25 m długości pickupa zmieści się cały sprzęt, jaki jest potrzebny do nagłośnienia takich imprez, jak na przykład zlot fanów GTI. DJ może wygodnie przewieźć głośniki, miksery i inne urządzenia. Pięć tysięcy watów mocy całkowitej z pewnością rozrusza nie tylko zlot GTI. Ten wyjątkowy Amarok ma także swój własny „rytm” dzięki urozmaiconej grze metalicznych, błyszczących i matowych powierzchni: ciemnopopielaty, metaliczny lakier Dynamic grey podkreśla techniczny aspekt stylistyki, a zastosowanie mikroskopijnych płatków szkła, tak zwanych glas flakes wprowadza dodatkowe refleksy światła. Obudowy lusterek i potężne, 22-calowe obręcze kół (opony 295/35) są utrzymane w kolorze Gunmetal. Czarne i pomarańczowe folie na drzwiach i progach oraz pomarańczowe zaciski hamulców wprowadzają kolejne interesujące akcenty. Wzrok przyciągają także bi-ksenonowe reflektory z chromowanymi aplikacjami oraz chromowane podwójne końcówki rur wydechowych Amaroka „Power”. Również we wnętrzu można znaleźć wysokiej jakości elementy o technicznej stylistyce: skórę Nappa w kolorze czarnym i orange power i czarną Alcantarę na kierownicy, fotelach kubełkowych i w poszyciu drzwi oraz skórę Carbon na desce rozdzielczej. Na fotelach widać typowe dla Volkswagena zamiłowanie do detali: w perforacji tapicerki powtórzony został motyw rombów z osłony chłodnicy, a pod zagłówkiem wyrysowana jest sylwetka Amaroka. Zainstalowany sprzęt nagłaśniający jest wysokiej klasy. Jego sercem jest mixer Allen & Heath Xone:92. Jako auxiliary device zastosowano wieloformatowe odtwarzacze plików cyfrowych Pioneer CDJ900NXS. Za nagłośnienie odpowiedzialne są dwie kolumny VOID ACOUSTICS Impulse 3t o specjalnej, opracowanej dla Volkswagena stylistyce. Z dopasowanym do nich subwooferem VOID ACOUSTICS Stasys Xair Amarok „Power” jest optymalnie przygotowany do odtwarzania także niskich częstotliwości. Głośniki VOID ACOUSTICS mycro 6 zostały wbudowane we własne korpusy, zasilane są wzmacniaczami MC2. Wszystkie poszczególne elementy zostały tak zaprojektowane, aby po złożeniu wypełniały całe 3,5 m2 powierzchni skrzyni ładunkowej Amaroka. Można więc zorganizować bez problemu spotkanie pod gołym niebem, a Amarok „Power” zadba o odpowiednią muzykę. Nazwa: Amarok „Power” Charakter: Mobilne stanowisko didżejskie Światowa premiera: 29 maja 2014, Reifnitz/ Wörthersee Wymiary: długość 5.254 mm; szerokość 2.228 mm; wysokość 1.740 mm Silnik/moc/przekładnia: V6 TDI (Common Rail), pojemność 2.952 cm3, moc maksymalna 200 kW, maks. moment obrotowy 600 Nm przy 3000 obr./min, przeniesienie siły: 8-biegowa przekładnia automatyczna Osiągi[1]: V/max 210 km/h, 0-100 km/h 7,9 sek. [1] Wszystkie osiągi podane w tej informacji prasowej są wartościami prognozowanymi. Stan: maj 2014 Źródło: Volkswagen Group Polska
  6. Od dzisiaj nasze forum działa w wersji mobilnej na aplikacjach: Forum Runner oraz TapaTalk. Informacje o programach: Forum Runner - vBulletin / XenForo / myBB / IP.Board / phpBB Forum iPhone App oraz Tapatalk Forum App - Empowering Forum Junkies on-the-go Programy można ściągać z np. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.quoord.tapatalkpro.activity&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5xdW9vcmQudGFwYXRhbGtwcm8uYWN0aXZpdHkiXQ - uwaga płatne. Dodatkowo automatycznie można ładować styl mobilny z www.m.forumsamochodowe.com
  7. BMW serii 2 Active Tourer w oficjalnej wersji produkcyjnej Minivan, napęd na przód, a do tego znaczek BMW - do tej pory przecieram oczy ze zdumienia...
  8. Citroen C4 Cactus - pierwsze zdjcia wersji produkcyjnej Wygląda prawie jak koncept. Brawo za odwagę, Subaru powinno się uczyć od Citroena! Choć przyznam, że Cactus prezentuje się nieco dziwnie, może bez tych dodatkowych nakładek na nadwozie wyglądałby mniej osobliwie
  9. VW Amarok w wersji kempingowej. Galeria zdjęć ---> http://www.autoblog.com/photos/bimobil-amarok/med/#3321955 Więcej tutaj ---> http://www.autoblog.com/2010/09/02/volkswagen-amarok-camper-conversion-ready-for-adventure/
  10. więcej -> CENY | Nowości Skody w wersji GreenLine | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  11. Rapid i Octavia teraz także w ekologicznej wersji GreenLine! Do linii przyjaznych środowisku modeli ŠKODY GreenLine dołączyły dwa nowe modele: Rapid i Octavia. Modele GreenLine od 2009 roku potwierdzają ambicje ŠKODY, jako nowoczesnego i odpowiedzialnego producenta w dążeniu do ochrony środowiska. ŠKODA w swoich proekologicznych modelach stawia na przemyślane rozwiązania, które mają bezpośredni wpływ na ograniczenie emisji szkodliwych gazów, a zarazem potrafią być dużo tańsze niż bardziej skomplikowane konstrukcje innych producentów. Dzięki wprowadzonym modyfikacjom i zastosowaniu najnowszych technologii modele GreenLine odznaczają się wyjątkowo niskim zużyciem paliwa, co przekłada się na realne korzyści dla ich właścicieli. Jednym z dwóch modeli, które właśnie dołączyły do gamy GreenLine jest ŠKODA Rapid. Dostępny zarówno, jako elegancki Liftback jak i innowacyjny Spaceback, wyposażony jest w ekonomiczną jednostkę 1.6 TDI o mocy 90 KM. Jej wydajność jest wspomagana przez opony o zmniejszonych oporach toczenia, specjalny przedni grill, zaprojektowany z myślą o obniżeniu oporu aerodynamicznego oraz funkcję Start-Stop i odzyskiwania energii. Efektem pracy specjalistów ŠKODY jest imponujący wynik zużycia paliwa – zaledwie 3,8 l/100 km w cyklu mieszanym, na który składają się wyniki 4,5 l/100 km w warunkach miejskich i 3,4 l/100 km w pozamiejskich. Emisja CO2 w cyklu mieszanym wynosi 99 g/km, co odpowiada wynikom osiąganym przez dużo droższe samochody hybrydowe. Niskie zużycie paliwa nie odbywa się kosztem obniżenia komfortu – producent zadbał o optymalne wyposażenie. Dlatego też Rapid GreenLine posiada zdalne sterowanie centralnego zamka, przednie reflektory przeciwmgłowe, ekran Maxi-DOT, przyciemniane tylne szyby, lakierowane klamki i lusterka zewnętrzne oraz chromowane elementy kabiny. Tylko dla tej wersji jest zarezerwowana opcja aerodynamicznego tylnego spojlera, który przyczynia się do dalszej poprawy aerodynamiki tego modelu. Równolegle ŠKODA prezentuje także ekologiczną wersję swojego bestsellera – Octavię w wersjach Liftback i Combi. Octavia GreenLine zasilana jest jednostką 1.6 TDI z mocą podniesioną do 110 KM. Wersję tę wyróżnia zastosowanie skrzyni biegów o sześciu przełożeniach, opon o obniżonym oporze toczenia oraz funkcji Start-Stop i odzyskiwania energii. Wysiłki te złożyły się na bezkonkurencyjny wynik zużycia paliwa 3,3 l/100 km w cyklu mieszanym! W cyklach miejskim i pozamiejskim Octavia GreenLine zużywa odpowiednio 3,9 i 3,1 l/100 km, natomiast średnia emisja CO2 wynosi zaledwie 87 g/km. ŠKODĘ Octavia GreenLine cechuje nie tylko oszczędność, ale i wysoki komfort eksploatacji: specjalnie z myślą o osobach dużo podróżujących, w wyposażeniu standardowym tego modelu znajduje się przygotowanie pod telefon GSM z Bluetooth, czteroramienna kierownica z obsługą telefonu i radia z małym pakietem skórzanym oraz przednie światła przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów CORNER. Tak atrakcyjnie skonfigurowane edycje dostępne są w niezmiennie przystępnych cenach: dla Rapida wynosi ona 64 100 zł, Octavia startuje od 83 650 zł za wersję Liftback oraz 87 500 zł za Combi. Wersje GreenLine można łączyć z tymi samymi, korzystnymi upustami, co w przypadku pozostałych odsłon modeli Rapid i Octavia. Ponadto dla modelu Rapid dostępny jest Pakiet Komfort z klimatyzacją Climatic i radiem Blues w promocyjnej cenie, a dla Octavii - Pakiet Amazing zawierający między innymi klimatyzację automatyczną Climatronic, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, tylne światła LED oraz Radio Bolero. Oto ekologiczna jazda w wykonaniu ŠKODY – korzystna cenowo i komfortowa! Źródło: Volkswagen Group Polska
  12. Goodyear dostawcą opon do nowych wersji Fiata 500 EfficientGrip dla Fiata 500 i Fiata 500C, Vector 4Seasons dla nowego Fiata 500L Trekking Warszawa, 8 października 2013 r. – Opony Goodyear EfficientGrip i Vector4Seasons zostały wybrane na pierwsze wyposażenie samochodów Fiat 500, Fiat 500C oraz do nowego Fiata 500L Trekking. Dostępny w ponad 100 krajach stylowy Fiat 500 odniósł ogromny sukces rynkowy: od 2007 r. wyprodukowano już ponad 1,1 miliona sztuk tego modelu. Aby podtrzymać dobrą passę, Fiat wybrał markę Goodyear na dostawcę dwóch wiodących modeli opon jako wyposażenia fabrycznego. Fiat 500 i kabriolet Fiat 500C będą teraz oferowane z oponami Goodyear EfficientGrip, natomiast Fiat 500L Trekking z modelem Vector 4Seasons. Wybór opon EfficientGrip do Fiata 500 i Fiata 500C (rozmiar: 195/45R16 84V) pozwoli użytkownikom tych aut oszczędzać paliwo i wydłużać przebiegi. Będzie to możliwe dzięki zastosowaniu zaawansowanej technologicznie mieszanki bieżnika, która zmniejsza opory toczenia. „Opona EfficientGrip powstała z myślą o zwiększaniu efektywności i wydłużaniu żywotności ogumienia. Mieszanka bieżnika z zawartością krzemionki sprawia, że opona charakteryzuje się dłuższymi przebiegami, a obniżony opór toczenia pomaga zmniejszyć wydatki na paliwo i ograniczyć emisję dwutlenku węgla” – wyjaśnił Hugues Despres, dyrektor marki Goodyear w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Opony EfficientGrip umożliwiają cichą i wygodną jazdę dzięki redukującej hałas konstrukcji bloków bieżnika. Natomiast specjalna powierzchnia bieżnika i układ jego lameli zapewniają bardzo dobre zachowanie na mokrej nawierzchni i krótką drogę hamowania. Prezentowany na tegorocznych Targach Motoryzacyjnych w Genewie Fiat 500L Trekking to połączenie dwóch żywiołów: auta przeznaczonego do sprawnej jazdy w mieście, a jednocześnie umożliwiającego drobne, ale emocjonujące przygody podczas jazdy w terenie. Fiat 500L Trekking łączy praktyczność i elastyczność – jest wyróżniającym się oraz wszechstronnym pojazdem w duchu i stylu słynnej pięćsetki. Fiat 500L jest także pierwszym autem wyposażonym w eco:Drive LIVE, czyli system, który pomaga kierowcom ograniczać spalanie i emisję dwutlenku węgla poprzez monitorowanie stylu jazdy oraz oferowanie im na bieżąco porad na temat bardziej ekologicznej jazdy. Opony Goodyear Vector 4Seasons z symbolem płatka śniegu posiadają całoroczną mieszankę oraz bardziej płaski kontur, dzięki któremu ciśnienie rozkłada się w nich bardziej równomiernie. Takie rozwiązanie umożliwia kierowcom pokonywanie dłuższych dystansów na mniejszej ilości paliwa. Opona jest również bardziej odporna na aquaplaning i wyróżnia się krótszą drogą hamowania na lodzie. „Fiat 500 to kultowy model, jeden z najbardziej stylowych samochodów na świecie. Jesteśmy dumni z tego, że opony Goodyear po raz kolejny został wybrane, aby kierowcy mogli jeszcze bardziej cieszyć się jazdą tym samochodem”– powiedział H. Despres. Źródło: Goodyear
  13. Alfa Romeo 4C w wersji na dwa koła Rower drogi, ale to nie dziwi. Za to Alfa mogłaby być trochę tańsza...
  14. Fiat planuje 500L w wersji Abarth Rzecz w tym, że wersja Abarth "trochę" kłóci się z charakterem 500L...
  15. więcej -> Lexus GS w nowej wersji GS 300h, ceny samochodów, park samochodów, CEP | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  16. więcej-> CENY | Volkswagen Passat w specjalnej wersji Edition 40, ranking sprzedaży pojazdów, centrum badań rynku, nowości na rynku samochodowym | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  17. więcej -> CENY | Opel Adam w wersji na LPG, ranking samochodów osobowych, park samochodowy w Polsce, nowości na rynku samochodowym | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  18. Volkswagen Passat w specjalnej wersji Edition 40 Poznań, 17 września 2013 r. – Z okazji 40. rocznicy pojawienia się na rynku Passata, ofertę Volkswagena wzbogaciła specjalna wersja tego modelu – Edition 40. Dostępna jest ona dla obu rodzajów nadwozia – limuzyny i varianta, charakteryzuje się bardzo bogatym wyposażeniem seryjnym oraz atrakcyjną ceną. Pierwsza generacja modelu Passat, zaprojektowana przez Giorgio Giugiaro, zadebiutowała w 1973 roku. Dziś na rynku oferowana jest 7. generacja tego, jednego z najbardziej popularnych modeli swojego segmentu. Na świecie właścicieli znalazło już ponad 20 milionów Passatów. Z tej okazji na rynku polskim pojawiła się specjalna wersja Passata - Edition 40, którą można zamawiać tylko we wrześniu i październiku. Volkswagen Passat Edition 40 bazuje na wersji wyposażenia Comfortline i dostępny jest w połączeniu z silnikami 1.4 TSI o mocy 160 KM oraz 2.0 TDI 140 KM, dla którego dostępna jest również automatyczna, dwusprzęgłowa skrzynia DSG. Ten specjalny model dodatkowo zostanie wyposażony w takie elementy jak: System nawigacji satelitarnej RNS 315 Czujniki parkowania z przodu i z tyłu Pakiet R-Line (logo R-Line na grillu, spojler na tylnej klapie w kolorze nadwozia w stylistyce R-Line, zderzaki oraz progi w stylistyce R-Line) 17 calowe felgi Minneapolis Sportowe fotele oraz tapicerkę siedzeń ze skóry Nappa Instalację telefoniczną (Bluetooth) Multifunkcyjną kierownicę obszytą skórą Reflektory bi-ksenonowe ze światłami do jazdy dziennej LED Autoalarm Światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów Przyciemniane szyby System bezkluczykowego dostępu i uruchamiania pojazdu Keyless Access Dodatkową, roczną opiekę serwisową Ceny VW Passata Edition 40 zaczynają się od 110.180 zł – auto z silnikiem 1.4 TSI 160 KM. Wersja z jednostką TDI kosztuje 120.180 zł. Korzyść w porównaniu do standardowej oferty wynosi 9.700 zł. Dodatkowo Passat w wersji Edition 40 oferowany jest z promocyjną ofertą finansowania: pakietem ubezpieczeniowym 2,9%, kredytem Wygodna Spłata (2x50%, 3x33%, 4x25%, 5x20%), kredytem Niska Rata 3,99% lub leasingiem 107%. Źródło: Volkswagen Group Polska
  19. więcej -> Komu Toyota Auris w wersji Business Edition?, wiadomości ze świata motoryzacyjnego, CEP, badania rynku motoryzacyjnego | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  20. Wygląd zewnętrzny: nowa stylistyka połączona z typowymi elementami OPC Supernowoczesna technologia: zmodyfikowane podwozie i jeszcze większa radość z jazdy Szczegółowe wskaźniki: deska rozdzielcza z informacjami o silniku Rüsselsheim. Z mocą 239 kW/325 KM i maksymalnym momentem obrotowym 435 Nm Insignia OPC wyróżnia się szczytowymi osiągami wśród wszystkich modeli Opla. Ten pojazd w z napędem na cztery koła zadebiutuje podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego IAA we Frankfurcie (12–22 września) w nowej, odświeżonej odsłonie ze zmodyfikowanym podwoziem. „Insignia OPC olśniewa niespotykanym dotychczas blaskiem” — mówi Volker Strycek, dyrektor ds. samochodów wyczynowych i sportów motorowych w firmie Opel. „Ze szczególną dbałością o detale nasi inżynierowie przeprowadzili zdecydowany i precyzyjny tuning, co znajduje odbicie przede wszystkim w stylistyce i jeszcze lepszych osiągach. Można śmiało powiedzieć, że OPC plasuje się w pierwszej lidze produkowanych seryjnie sportowych modeli średniej wielkości”. Precyzja detali — wewnątrz i na zewnątrz Nowy Opel Insignia OPC zachwyca już od pierwszego spojrzenia. Zmieniona stylistyka z typowymi elementami OPC, takimi jak wyrazisty wzór w kształcie tygrysich kłów z przodu i zintegrowane wykończenie rur wydechowych z tyłu, podkreśla moc pojazdu i przywodzi na myśl zapierające dech wyścigi na torze Nürburgring. Przyciągające uwagę nadwozie wyposażono w najnowocześniejsze technologiczne rozwiązania. Udoskonalono też podwozie, szczególnie tylną oś (podobnie jak w innych modelach Opla Insignia), w której inżynierowie zmienili około 60% wszystkich podzespołów. Dodatkowo znacznie poprawiono wskaźniki hałasu i wibracji dzięki precyzyjnemu tuningowi. Nowy elektroniczny program stabilizacji zapewnia jeszcze lepszą dynamikę, zwłaszcza w reakcji na podsterowność. Zmieniony program tłumienia drgań podwozia adaptacyjnego FlexRide z regulowanymi amortyzatorami zapewnia optymalną przyczepność. Ten charakterystyczny dla OPC system poprawia dynamikę jazdy, umożliwiając szybszą i bardziej precyzyjną reakcję na różne manewry oraz warunki na drodze. Z 6-stopniową manualną skrzynią biegów i napędem na wszystkie koła Insignia OPC rozpędza się do 100 km/h w 6 sekund (Sports Tourer: 6,3 sekundy) i osiąga maksymalną prędkość 250 km/h (elektroniczne ograniczenie). Insignia OPC z manualną przekładnią bez limitu prędkości maksymalnej może rozpędzić się nawet do 270 km/h (Sports Tourer: 265 km/h). Przy tak wysokich osiągach układ hamulcowy Brembo zapewnia błyskawiczną redukcję prędkości i maksymalną stabilność, nawet podczas intensywnej eksploatacji pojazdu. Kolejną zaletą modelu Insignia OPC jest elektronicznie sterowany napęd 4x4. Układ ten obejmuje wysokiej jakości sprzęgło Haldex oraz elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, co zapewnia optymalną przyczepność. Dzięki temu pojazd przez cały czas dostosowuje się do warunków na drodze i w razie potrzeby płynnie — od 0 do 100% — rozdziela moment obrotowy między przednią i tylną osią, a także między tylnymi kołami. Wraz ze sterowanym elektronicznie podwoziem wyposażonym w system FlexRide Premium napęd na wszystkie koła wyznacza standardy w zakresie czasu reakcji i kontroli pojazdu. Sportowa stylistyka również we wnętrzu W kabinie pojazdu panuje zdecydowanie sportowa atmosfera. Fotele sportowe Recaro, opcjonalnie dostępne również w wersji skórzanej z funkcją zapamiętywania ustawień, gałka dźwigni zmiany biegów w stylistyce OPC i całkiem nowa deska rozdzielcza oraz centralna konsola — to elementy klasy premium. Poza podstawowymi informacjami kierowca ma stały dostęp do takich danych jak ciśnienie i temperatura oleju, napięcie akumulatora, pozycja przepustnicy, moc hamulców oraz siła grawitacji przy bocznym przyspieszeniu. A wszystko to na opcjonalnym 8-calowym wyświetlaczu. Nowa sportowa kierownica (opcjonalnie dostępna w wersji podgrzewanej) w modelu z przekładnią automatyczną jest wyposażona w lewarki zmiany biegów. Dzięki temu kierowca może bardzo szybko ręcznie zmienić bieg nawet w trybie automatycznym. Jeśli lewarki nie są używane przez co najmniej 12 sekund, samochód kontynuuje jazdę w trybie automatycznym. W ten sposób Insignia OPC dogodnie łączy w sobie zalety manualnej i automatycznej skrzyni biegów. źródło: General Motors
  21. CITROËN stawia kolejny krok na drodze dynamicznego rozwoju gamy produktów i prezentuje pierwsze zdjęcia nowego CITROËNA GRAND C4 Picasso. Jego sylwetka zdecydowanie różni się od wersji 5-miejscowej, a jego koncepcja łączy przestronność wnętrza i płynność linii. Potencjał nowej modułowej platformy EMP2 pozwala mu zaoferować najlepszy w segmencie kompromis w zakresie możliwości adaptacji wnętrza, przestronności i dostępu do kabiny. Wykazuje również rekordowy poziom emisji CO2 z wynikiem 98 g/km. Model ten korzysta także z najnowszej technologii BlueHDi, proponując wersję o mocy 150 KM, która emituje jedynie 110 g CO2/km. Zastosowanie nowej modułowej platformy EMP2 (Efficient modular Platform 2) umożliwiło zwiększenie rozstawu osi do 2,84 m (największy w kategorii), co, przy zachowaniu tej samej długości co poprzednia generacja tego modelu (4,59 m), pozwala zaoferować: - więcej możliwości adaptacji wnętrza, dzięki składanemu trzeciemu rzędowi foteli, który pozwala przyjąć na pokład 7 pasażerów; - większą przestronność i najwięcej w tym segmencie przestrzeni w 2. i 3. rzędzie; - łatwiejszy dostęp do kabiny, w szczególności do 3. rzędu, dzięki optymalizacji sposobu otwierania drzwi; - większą objętość ładunkową, dzięki zwiększeniu pojemności bagażnika o 69 litrów (645 litrów VDA i ponad 700 litrów po przesunięciu foteli 2. rzędu maksymalnie do przodu). Nowy CITROËN GRAND C4 Picasso wyposażony jest w nowy silnik BlueHDi, który spełnia normy Euro 6, dzięki zastosowaniu modułu SCR (Selective Catalytic Reduction), czyli najbardziej skutecznej technologii redukcji emisji tlenków azotu (- 90 %) i CO2. Zapewniło to uzyskanie niespotykanego w tej kategorii bilansu pomiędzy zużyciem paliwa a osiągami: moc 150 KM przy emisji jedynie 110 g CO2 /km w wersji z manualną skrzynią biegów, i 117 g CO2/km w wersji z przekładnią automatyczną. 2 Design CITROËNA GRAND C4 Picasso różni się od stylu 5-miejscowej wersji tego modelu (specyficzny „technologiczny” przód, dekoracyjne listwy dachowe, oryginalne światła tylne LED z efektem 3D). Model ten posiada również wszystkie atuty nowej generacji C4 Picasso, tj.: - wnętrze utrzymane w stylu loft, które wyróżnia się czystością linii i oferuje wyjątkowy komfort jazdy wszystkim pasażerom, dysponując, oprócz Pakietu Lounge, nawiewami powietrza dla pasażerów w 3. rzędzie. - technologie poprawiające komfort jazdy, a wśród nich w pełni dotykowy tablet 7” i panoramiczny ekran HD 12’’; - innowacyjne rozwiązania ułatwiające prowadzenie samochodu, takie jak zastosowana po raz pierwszy w tym segmencie Kamera 360, dostępna już w momencie wprowadzenia na rynek; - poprawione komfort i trzymanie się drogi dzięki zastosowaniu elektrycznego wspomagania układu kierowniczego i optymalizacji zawieszenia. Płynne linie sylwetki zwiastujące przestronne wnętrze Nowy CITROËN GRAND C4 Picasso zyskał specyficzną sylwetkę, której proporcje znacznie odbiegają od tendencji w segmencie. Modułowa platforma EMP2 pozwoliła na istotne zwiększenie rozstawu osi (do 2,84 m, tj. o 11 cm więcej od poprzednika), co korzystnie wpłynęło na przestronność wnętrza i pojemność bagażnika (69 litrów więcej niż w poprzedniej generacji), ale również na wygląd samochodu. Stylistom zaoferowano bowiem większą swobodę działania przy projektowaniu sylwetki. Zwis przedni został skrócony o 11,6 cm (najkrótszy w tej kategorii), blok silnika i podłoga obniżone (- 50 mm w przypadku silnika; - 20 mm w przypadku podłogi), a rozstaw kół poszerzony (+ 82 mm z przodu; + 31 mm z tyłu). Oprócz wyjątkowych proporcji, Nowy CITROËN GRAND C4 Picasso wyróżnia się również zdecydowaną stylistyką: - Profil CITROËNA GRAND C4 Picasso zdobią listwy dachowe biegnące od przedniej szyby, które pełnią rolę belek dachowych. Ten element stylistyczny eksponuje dużą powierzchnię przeszkloną, zwracając uwagę na okazałe i łatwo dostępne wnętrze. Rzeźba boków podkreśla dynamiczny charakter sylwetki. - Przód samochodu obrazuje nowy styl CITROËNA z wyraźnie zaznaczonym blokiem silnika i logo Marki, którego przedłużone linie biegną ku bokom auta i podkreślają światła dzienne z diodami LED. Tuż pod nimi znajdują się reflektory o wysmukłym kształcie i technologicznym stylu. Światła przeciwmgłowe stanowią dopełnienie identyfikacji świetlnej samochodu. 3 - Światła tylne LED z efektem 3D stanowią subtelną odpowiedź na futurystyczne i technologiczne trendy w projektowaniu. Ponadto, tył samochodu stał się bardziej dynamiczny, dzięki solidnej klapie tylnej, która zapewnia łatwy i komfortowy dostęp do bagażnika. Dla wyeksponowania tych atutów stylistycznych, Nowy CITROËN GRAND C4 Picasso dysponuje paletą ośmiu lakierów karoserii, od wyrafinowanych szarości Gris Shark, Gris Aluminium, brązu Brun Hickory, bieli Blanc Banquise i czerni Noir Onyx po żywą czerwień Rouge Rubi, niebieski Bleu Teles i Bleu Kyanos. Ofertę uzupełniają trzy obręcze kół ze stopów lekkich w rozmiarach 16’’, 17’’ i 18’’. 4 Wnętrze w loftowym stylu Utrzymane w stylistyce loftu wnętrze Nowego CITROËNA GRAND C4 Picasso charakteryzuje czystość form i przejrzystość aranżacji. Wrażenie to potęguje montowana seryjnie panoramiczna szyba przednia i duży przeszklony dach, które wypełniają kabinę Nowego CITROËNA GRAND C4 Picasso naturalnym światłem. Samochód dysponuje wzorcową powierzchnią przeszkloną wynoszącą ponad 5,70 m2. Podczas jazdy nocą, poczucie komfortu zwiększa dodatkowo oświetlenie LED emitujące białe światło, które tworzy w kabinie kameralną atmosferę (panel sufitowy, podświetlenie schowków, stolików w oparciach foteli przednich i wewnętrznych klamek drzwi). Loftowy styl Nowego CITROËNA GRAND C4 Picasso znajduje też wyraz w wysokiej jakości materiałach i uwadze poświęconej każdemu detalowi: postrzegalna jakość tego modelu plasuje się na najwyższym poziomie w segmencie. Asymetryczna deska rozdzielcza łączy różnorodne kolory i materiały. Na stanowisku kierowcy dominuje technologiczna czerń, która po stronie pasażera przechodzi w nieco jaśniejszy odcień (perłowa stal Ardoise lub perłowy beż Champagne w zależności od wybranej tonacji wnętrza). Aby nadać wnętrzu bardziej osobistego charakteru, na panoramicznym ekranie HD 12’’ zlokalizowanym w centralnej części deski rozdzielczej ustawić można jako tapetę zdjęcie z własnej galerii. Satynowe chromy i czarne błyszczące wstawki urozmaicają wygląd deski rozdzielczej. Wiele uwagi poświęcono też panelom drzwiowym: wewnętrzna strona drzwi ozdobiona została oryginalnym, wygrawerowanym laserowo motywem. Dbałość i wyrafinowanie widać w najdrobniejszych szczegółach. Każdy pasażer Nowego GRAND C4 Picasso korzysta z indywidualnych udogodnień, które pozwolą mu poczuć się w pełni komfortowo: - kształt siedzisk i asymetryczny wzór tapicerki nadają fotelom przednim wygląd dwuosobowej kanapy; - w rzędzie 2. znajdują się trzy niezależne fotele z regulowanym siedziskiem i oparciem; - pasażerowie w rzędzie 3. mają do dyspozycji osobne nawiewy powietrza, niespotykane w tej kategorii. Tapicerki inspirowane światem designu i aranżacji wnętrz tworzą w kabinie atmosferę komfortu i elegancji. Nowy CITROËN GRAND C4 Picasso dostępny jest z dwukolorową tapicerką ze skóry Nappa i czarną ze skóry Claudia. W Nowym CITROËNIE GRAND C4 Picasso wszyscy pasażerowie podróżują pierwszą klasą, dzięki Pakietowi Lounge, który obejmuje niespotykane w tym segmencie rozwiązania, tj. fotele przednie z funkcją masażu, fotel typu Relax dla pasażera z przodu z podparciem na nogi oraz zagłówki Relax, które zapewniają wygodne oparcie karku wszystkim podróżującym. Podróżujący równie komfortowo pasażerowie 5 w 2. rzędzie mają do dyspozycji Pakiet Multimedia DVD (Plug & Play), dzięki któremu mogą oglądać ulubione filmy na dwóch ekranach wbudowanych w zagłówki foteli przednich. Inteligentny interfejs funkcji kierowania Nowy CITROËN GRAND C4 PICASSO wyposażony został we w pełni dotykowy interfejs ułatwiający jazdę, estetyczny i intuicyjny zarazem. W centralną część zorganizowanej w przejrzysty sposób deski rozdzielczej wbudowane zostały dwa ekrany: dotykowy tablet 7" i panoramiczny ekran HD 12". Dostępny w standardzie 7-calowy tablet dotykowy z 7 sensorycznymi przyciskami zapewnia obsługę różnych funkcji samochodu: dwustrefowej klimatyzacji, nawigacji, systemu audio, telefonu, systemów wspomagających prowadzenie, usług z zakresu łączności… Wszystkie przełączniki sterujące funkcjami znajdują się w zasięgu ręki. Duży panoramiczny ekran HD 12’’ wyświetla najważniejsze informacje dotyczące jazdy i może być konfigurowany przez kierowcę w dowolnym momencie. Kierowca ma możliwość, w zależności od potrzeb, wyboru informacji, które będą wyświetlane na ekranie, np. informacji na temat nawigacji lub dotyczących funkcji wspomagania prowadzenia. Może nawet w bardzo prosty sposób ustawić na ekranie tapetę, wybierając zdjęcie z własnej galerii zapisanej na podłączonej do systemu pamięci USB. Samochód staje się przyjaznym miejscem, a wszystkie niezbędne kierowcy informacje znajdują się w jego polu widzenia. Aby pozostawać w stałym kontakcie ze światem zewnętrznym, za pośrednictwem dotykowego 7-calowego tabletu kierowca Nowego CITROËNA GRAND C4 Picasso ma dostęp do systemu CITROËN Multicity Connect1, oferującego wiele przydatnych na pokładzie samochodu aplikacji, które ułatwiają życie kierowcy i pasażerom: - wskazując najbliższą i/lub najtańszą stację paliw (aplikacja „Paliwo”); - wyszukując hotel lub restaurację (aplikacje typu „Panorama Firm i „Trip Advisor”); - informując o ruchu drogowym (aplikacja „Michelin Trafic”); - alarmując o strefach o znacznym natężeniu ruchu (aplikacja typu „Coyote”); Aplikacjami steruje się z dotykowego tabletu. Uwzględniają one dane pochodzące z samochodu (położenie, prędkość, trasa nawigacji, poziom paliwa itd…), aby we właściwym momencie dostarczyć odpowiednich informacji, odpowiadając na potrzeby kierowcy w każdej sytuacji. 1 Dostępny w Polsce w 2014 6 Odprężenie i relaks za kierownicą Oprócz funkcji użytecznych na co dzień, takich jak zdalny dostęp i bezkluczykowe uruchamianie pojazdu (ADML), automatycznie sterowana pokrywa bagażnika, gniazdo 220V, stoliki w oparciach foteli z lampkami do czytania czy też kamera cofania, Nowy CITROËN GRAND C4 Picasso proponuje również innowacyjne rozwiązania, które ułatwiają prowadzenie samochodu i sprzyjają odprężeniu za kierownicą, a wśród nich: - Kamera 360, rozwiązanie po raz pierwszy zastosowane w tym segmencie: dzięki czterem kamerom zewnętrznym system wyświetla widok samochodu „z lotu ptaka”, obraz strefy znajdującej się za samochodem lub praktyczny przy wyjeździe z garażu panoramiczny widok z kamery przedniej. W ten sposób kierowca kontroluje całe otoczenie samochodu. Poszerzone pole widzenia ułatwia manewry; - System Park Assist: ten wspomagający parkowanie system pomaga kierowcy znaleźć odpowiednie miejsce parkingowe, a po zaakceptowaniu miejsca samochód automatycznie wykonuje manewr parkowania, zarówno przy parkowaniu równoległym i prostopadłym. Zadaniem kierowcy jest tylko kontrola prędkości i hamowanie. To prawdziwy sprzymierzeniec w miejskiej dżungli! Technologie w służbie bezpieczeństwa Nowy CITROËN GRAND C4 Picasso korzysta z licznych technologii, których zadaniem jest przewidywanie niebezpiecznych sytuacji na drodze i wspomaganie kierowcy w ich pokonywaniu, w celu zapewnienia pasażerom bezpieczeństwa: - Aktywny regulator prędkości, korzystając z czujnika usytuowanego w przednim zderzaku, wykrywa i ostrzega kierowcę o zredukowaniu prędkości przez samochód jadący z przodu. Utrzymuje stały, uzależniony od prędkości odstęp od jadącego przed nim samochodu, oddziałując na przyśpieszenie i hamowanie silnikiem w zakresie różnicy prędkości około 25 km/h. Gdy pojazd wystarczająco się oddali i pas jest wolny, samochód automatycznie wraca do zadanej wcześniej prędkości. - System ostrzegania przed kolizją korzysta z radaru wbudowanego z przodu Nowego GRAND C4 Picasso i ostrzega kierowcę w momencie gdy samochód znajduje się zbyt blisko pojazdu jadącego przed nim. System jest aktywny powyżej prędkości 30 km/h i obejmuje 3 poziomy alarmów, w zależności od stopnia ryzyka (wizualny, dźwiękowy i napięcie pasa bezpieczeństwa). - Inteligentny System Kontroli Trakcji to elektroniczny system, który zwiększa skuteczność przeniesienia napędu na powierzchniach o obniżonej przyczepności. Zapewnia większy komfort i lepsze trzymanie się drogi we wszystkich sytuacjach na drodze. 7 - Aktywne pasy bezpieczeństwa kierowcy i pasażera z przodu wyposażone są w mechanizm, który w przypadku niebezpieczeństwa automatycznie napina pas, zapewniając maksymalną ochronę. Ponadto, w modelach wyposażonych w Alarm niezamierzonego przekroczenia linii AFIL drugiej generacji, kierowca ostrzegany jest o przekroczeniu linii na jezdni za pomocą wibracji pasa bezpieczeństwa. - Na podstawie obrazu zarejestrowanego przez miniaturową kamerę wbudowaną w wewnętrzne lusterko wsteczne, system automatycznego przełączania świateł samoczynnie włącza i wyłącza światła drogowe w zależności od natężenia światła i warunków na drodze. Dzięki tej technologii kierowca korzysta ze świateł drogowych 5 razy częściej niż w przypadku ich ręcznego przełączania. - System kontroli martwego pola ostrzega kierowcę o obecności innego pojazdu w martwym polu samochodu za pomocą pomarańczowych diod zlokalizowanych w lusterkach bocznych. Dzięki 4 ultradźwiękowym czujnikom usytuowanym w przednim i tylnym zderzaku, ten aktywny przy prędkości od 12 do 140 km/h system kontroluje strefę, która rozciąga się od lusterka bocznego z przodu do około 5 m za zderzakiem tylnym i 3,5 m na boki samochodu. - CITROËN eTouch to usługa, która dzięki wbudowanej karcie SIM, obejmuje między innymi funkcję połączenia alarmowego i z assistance z lokalizacją (dostępne również w Polsce ), dwie usługi bezpłatne i dostępne 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, które gwarantują precyzyjną lokalizację samochodu i szybką interwencję odpowiednich służb w razie awarii lub wypadku. Wszystkie te technologie zwiększają bezpieczeństwo jazdy i sprawiają, że bardziej niż kiedykolwiek wcześniej prowadzenie samochodu staje się chwilą prawdziwej przyjemności i wytchnienia. Aby zagwarantować ten spokój za kierownicą, Nowy GRAND C4 Picasso będzie testowany do momentu wprowadzenia na rynek na dystansie 3,5 milionów kilometrów w różnych krajach i różnych sytuacjach na drodze, nawet tych najbardziej ekstremalnych. 8 Nowatorska konstrukcja łącząca zwartą sylwetkę i przestronne wnętrze Nowy CITROËN GRAND C4 Picasso wytycza nowe wzorce w zakresie konstrukcji. Zastosowanie modułowej platformy EMP2 umożliwiło cofnięcie tylnej osi o 55 mm w stosunku do 5-miejscowej wersji i zwiększenie rozstawu osi do 2,84 m (największy rozstaw osi w tym segmencie, większy nawet niż w CITROËNIE C8). Zachowując tę samą długość co jego poprzednik, Nowy GRAND C4 Picasso oferuje: - miejsce na pokładzie dla 7 osób, dzięki trzeciemu składanemu rzędowi siedzeń; - ponad 2,75 m długości ładunkowej po złożeniu do pozycji stolika fotela pasażera z przodu; - największą w segmencie przestronność w rzędach 2. i 3. o dużym zakresie regulacji (przestrzeń na nogi na wysokości kolan do 217 mm w rzędzie 2. i do 108 mm w rzędzie 3.); - najłatwiejszy w tej kategorii dostęp do 3. rzędu, dzięki udoskonaleniu gabarytów i kąta otwarcia drzwi (koła tylne zostały przesunięte o 55 mm w stosunku do wersji 5-miejscowej), i największy w segmencie zakres regulacji wzdłużnej foteli w 2. rzędzie (150 mm) ; - większą o 69 litrów objętość ładunkową w porównaniu do poprzedniej generacji tego modelu i bagażnik o pojemności 645 litrów VDA i ponad 700 litrów po przesunięciu maksymalnie do przodu foteli 2. rzędu. To największy bagażnik w tej kategorii o szerokości między nadkolami wynoszącej 1,17 m. Zoptymalizowane wymiary (dł.: 4,59 m / szer.: 1,83 m / wys.: 1,63 m) w połączeniu z elektrycznym wspomaganiem kierownicy i promieniem skrętu wynoszącym 11 m czynią z Nowego CITROËNA GRAND C4 Picasso samochód, który sprawdzi się w każdej sytuacji na drodze. Nowy CITROËN GRAND C4 Picasso posiada liczne schowki, pomysłowo zaprojektowane i praktyczne, rozmieszczone w całej kabinie. Oświetlony schowek w centralnej części deski rozdzielczej wyposażony w gniazdo Jack, port USB i gniazdo 220V jest idealny, aby podłączyć smartphone lub tablet. W schowku w konsoli środkowej z roletą, usytuowanej pomiędzy fotelami pasażera i kierowcy, wyjmowanym w wersjach z elektronicznie sterowaną skrzynią biegów, trzymać można w zasięgu ręki osobiste przedmioty. Ponadto, dostępne są też schowki pod fotelami z przodu i w panelach drzwi, siatki i stoliki w oparciach foteli 1. rzędu z lampkami LED i zamykane schowki w podłodze w 2. rzędzie, praktyczne w codziennym użytkowaniu. 9 Lider segmentu pod względem emisji CO2 i zużycia paliwa Aby sprostać normom emisji CO2, ciężar Nowego CITROËNA GRAND C4 PICASSO został zredukowany o ponad 100 kg w stosunku do poprzedniej generacji tego modelu, dzięki: - nowej modułowej platformie EMP2, lżejszej o 60 kg, do budowy której wykorzystano aluminium, wysokowytrzymałą stal w przypadku niektórych części. Tylna część podłogi powstała z materiałów kompozytowych; - zmniejszeniu masy samochodu o dodatkowe 40 kg poprzez optymalizację wymiarów zewnętrznych i użycie najnowocześniejszych materiałów, jak np. aluminiowa osłona silnika i tylna klapa bagażnika z kompozytów. W przypadku wersji z silnikiem 1.6 e-HDi 115 Exclusive masa zredukowana została o prawie 110 kg w porównaniu z analogiczną wersją modelu poprzedniej generacji. Redukcja masy w połączeniu z optymalnymi parametrami aerodynamicznymi (SCx 0,7 rekordowy w segmencie) i gamą udoskonalonych silników wpłynęła istotnie na obniżenie poziomu emisji zanieczyszczeń i zużycia paliwa: średnio zyskano 30 gramów, tj. ponad 1 litr na 100 km w stosunku do poprzedniej generacji tego modelu. Ponadto, Nowy CITROËN GRAND C4 Picasso jest pierwszym minivanem z silnikiem spalinowym, który wykazuje emisję poniżej 100 g CO2/km. Silnik 1.6 e-HDi 90 Airdream, montowany z najnowszej generacji 6-przełożeniową manualną elektronicznie sterowaną skrzynią biegów ETG6, emituje tylko 98 g CO2 /km, tzn. spala w cyklu mieszanym 3,8 l/100 km, co stanowi rekordowy w tej kategorii wynik! Gama silników Nowego CITROËN GRAND C4 Picasso wyróżnia się istotnymi atutami: - Wszystkie silniki Diesla wyposażone zostały w technologię Stop&Start; - Najczęściej wybierany silnik z gamy czyli 1.6 e-HDi 115 emituje 104 g CO2 w wersji ze skrzynią ETG6 (105 g CO2 w wersji ze skrzynią manualną) i spala w cyklu mieszanym 4 l /100 km. Nowy CITROËN GRAND C4 Picasso jest pierwszym modelem CITROËNA korzystającym ze spełniającego normy Euro 6 silnika BlueHDi*: 2.0 BlueHDi 150, który przy mocy 150 KM emituje jedynie 110 g CO2/km, co stanowi rekordowy wynik w tej kategorii (117 g CO2/km w wersji z automatyczną skrzynią biegów). Silnik wyposażony został w moduł SCR (Sselective Catalytic Reduction), czyli najbardziej skuteczną technologię redukcji emisji tlenków azotu (- 90 %) i CO2. Dzięki zainstalowaniu go przed filtrem cząstek stałych, katalizator SCR zaczyna funkcjonować po osiągnięciu odpowiednio wysokiej temperatury 10 silnika i pozostaje skuteczny podczas jazdy w środowisku miejskim. Kombinacja ta pozwala zwiększyć wydajność silników, głównie dzięki uzyskaniu większego stopnia sprężania, i zapewnia redukcję poziomu spalania i emisji CO2 od 2 do 4%. Silnik 2.0 BlueHDi 150 dostępny jest również z 6-przełożeniową automatyczną skrzynią biegów najnowszej generacji, która charakteryzuje się: - mniejszym zużyciem paliwa, głównie dzięki redukcji tarcia wewnętrznego - szybkością zmiany przełożeń - niższym poziomem wibracji dzięki wytłumieniu odgłosów pracy silnika Ta nowa automatyczna przekładnia jest kompatybilna z technologią Stop&Start dzięki zastosowaniu zaworu, który umożliwia utrzymanie ciśnienia oleju po wyłączeniu silnika. Oprócz 6-przełożeniowej manualnej skrzyni biegów, dostępnej z silnikami Diesla, w ofercie pojawia się nowa 6-przełożeniowa elektronicznie sterowana przekładnia ETG6 (Efficient Tronic Gearbox 6 speeds) o udoskonalonych parametrach, montowana z silnikami 1.6 e-HDi 90 i 1.6 e-HDi 115. Oferuje ona kierowcy możliwość przełączania trybu jazdy z manualnego na automatyczny i odwrotnie, w zależności od sytuacji. Skrzynia posiada funkcję „pełzania” (po włączeniu trybu jazdy samochód zaczyna bardzo powoli jechać do przodu, bez konieczności wciskania pedału gazu). Dzięki odpowiednio dobranym parametrom pracy pedału przyśpieszenia i optymalnemu dozowaniu mieszanki paliwowej osiągnięty został duży komfort przy ruszaniu i w czasie jazdy. Przekładnia wykorzystując płynną modulację obrotów przy zmianie przełożeń w trakcie przyspieszania, poprawia dynamikę i komfort jazdy. Odpowiednio dobrane przełożenia także zwiększają jej wydajność. Udany kompromis pomiędzy komfortem jazdy i trzymaniem się drogi Mocnym atutem Nowego CITROËNA GRAND C4 Picasso jest przyjemność płynąca z jego prowadzenia. CITROËN GRAND C4 Picasso, o uznanym już przez użytkowników komforcie jazdy, w nowej generacji zyskuje jeszcze bardziej na reaktywności, zwrotności i łatwości prowadzenia, dzięki czemu jazda nim staje się przyjemna i odprężająca. Redukcja masy i obniżenie środka ciężkości umożliwiły osiągnięcie kompromisu pomiędzy komfortem jazdy i trzymaniem się drogi, który zapewnia większą przyjemność prowadzenia, wyższy poziom bezpieczeństwa i ponadprzeciętny komfort zawieszenia, dzięki: - zmienionemu mocowaniu amortyzatorów, - zamocowaniu zawieszenia powyżej osi kół. 11 Uzyskano również godny uznania poziom komfortu akustycznego i wytłumienia wibracji, dzięki: - zastosowaniu elektrycznego wspomagania układu kierowniczego dla lepszej filtracji nierówności drogi - wytłumieniu hałasów toczenia i filtracji przedniego zawieszenia; - użyciu nowych podkładek elastycznych w tylnej części zawieszenia, składających się z dwóch rodzajów materiałów. Większość tych ulepszeń osiągnięto dzięki wykorzystaniu nowej modułowej platformy EMP2. źródło: Citroen
  22. więcej -> Nowy koncept BMW zapowiedzią wersji produkcyjnej?, centrum badań rynku, ranking samochodów osobowych, nowe modele samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  23. Suzuki Swift Sport teraz także w wersji pięciodrzwiowej Dwie końcówki wydechu to, jak na 136 KM, lekka przesada. Ale lakier wygląda świetnie
  24. Honda Civic Wagon bdzie dostpna take w wersji Type S? Civic kombi powinien być jednym z najbardziej dynamicznie zaprojektowanych modeli w swojej klasie. Warto byłoby wykorzystać taki potencjał i wsadzić do niego mocny silnik
  25. więcej -> CENY | Auris Touring Sports w wersji hybrydowej kosztuje 88 900 złotych, ceny samochodów, nowe modele samochodów, park samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
×