Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'walce' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 6 wyników

  1. Lisowski liderem Volkswagen Castrol Cup po zaciętej walce na torze w Poznaniu Poznań, 22 czerwca 2013 r. – W dniach 21 i 22 czerwca na torze Poznań rozegrana została 4 runda pucharu Volkswagen Castrol Cup. W zawodach ścigało się 25 kierowców z ośmiu krajów, w tym gościnnie kierowcy VIP – Jerzy Dudek, Przemysław Saleta i Jacek Jurecki. Pierwszy wyścig wygrał szwedzki kierowca Marcus Fluch. Wygrana w drugim wyścigu padła łupem Mateusza Lisowskiego, który startował z pole position. Zawodnik z Wieliczki objął również prowadzenie w klasyfikacji generalnej pucharu Volkswagen Castrol Cup. W obu wyścigach zawodnicy toczyli zaciętą walkę, która możliwa była m.in. dzięki stosowaniu Push – to – Pass, systemu który zwiększał moc wyścigowych Golfów o dodatkowe 50 KM. Zawodnicy startujący w pucharze Volkswagen Castrol Cup po zmaganiach na zagranicznych torach ponownie zawitali do Polski. Zawody odbyły się na torze Poznań. Był to już drugi występ pucharowych Golfów na tym obiekcie. Pierwszy miał miejsce podczas inauguracyjnych zawodów Volkswagen Castrol Cup w kwietniu tego roku. Tor wybudowany w Poznaniu w 1977 roku ma długość 4.083m, posiada 5 zakrętów lewych i 9 prawych, a jego najdłuższa prosta wynosi 560 m. Rekord, należy do czeskiego kierowcy Thomasa Kostki i został pobity w 2011 roku. Czech osiągnął wtedy Mercedesem C-Klasse DTM czas jednego okrążenia równy 1:24:01 min. Sytuacja w klasyfikacji generalnej po 3 rundach przedstawiała się następująco - liderem cyklu był Jan Kisiel (213 pkt), który o 29 punktów wyprzedzał Jakuba Litwina (184 pkt). Trzeci, z dorobkiem 180 punktów był Mateusz Lisowski. Z walki o podium nie chcieli także rezygnować znajdujący się tuż za Lisowskim Szwed Rasmus Marthen i rewelacja poprzedniej, czeskiej rundy Krystian Korzeniowski. Na starcie w Poznaniu stanęło 25 kierowców. Wśród nich znaleźli się trzej kierowcy VIP: Jerzy Dudek, Przemysław Saleta i Jacek Jurecki. Pierwszy z nich, jeden z najbardziej utytułowanych polskich piłkarzy liczył na poprawę wyniku z inauguracyjnej rundy w kwietniu tego roku, podczas której w drugim wyścigu dojechał do mety na 13 pozycji. Dla Przemysława Salety, mistrza Świata i Europy w kickboxingu, a także mistrza interkontynentalnego w boksie był to pierwszy kontakt z wyścigowym Golfem, ale nie pierwszy z torem wyścigowym. Miał on już za sobą starty w motocyklowych Mistrzostwach Polski. Trzeci z VIP kierowców to dyrektor serwisu motoryzacja.interia.pl, który posiada duże doświadczenie w motosporcie, potwierdzone licznymi startami zarówno w seriach wyścigowych jak i rajdowych. Kwalifikacje Trwająca pół godziny sesja kwalifikacyjna rozpoczęła się w piątek 21 czerwca o godzinie. 17.00. Jako jeden z pierwszych kierowców na tor wyjechał najlepszy zawodnik drugiego treningu – Szwed Marcus Fluch. Już na samym początku uzyskał on czas 1:45.444, co jak się później okazało wystarczyło, by sięgnąć po pole postion. Emocje i walka o czołowe lokaty na starcie do pierwszego wyścigu trwały jednak do samego końca sesji, bowiem dopiero 5 minut przed jej zakończeniem na torze pojawił się zwycięzca kwalifikacji podczas pierwszej rundy Volkswagen Castrol Cup w Poznaniu, Mateusz Lisowski. 22-latek z Wieliczki nie zdołał jednak poprawić wyniku Flucha i ostatecznie zanotował drugi wynik. Na skutek nałożonej kary Lisowski wystartował do pierwszego wyścigu z siódmej pozycji. Oprócz zawodnika ze Sztokholmu na pierwszej linii ustawił się po tych zmianach Litwin Robertas Kupcikas, a na następnych polach Maciej Steinhof i Jan Kisiel. Z trójki kierowców startujących jako VIP najszybszy okazał się Jerzy Dudek (22. miejsce), a wśród kobiet najlepszym czasem popisała się Klaudia Podkalicka (19. pozycja). Pierwszy wyścig Pierwszy wyścig czwartej rundy Volkswagen Castrol Cup rozpoczął się o godzinie 12:15. Temperatura powietrza wynosiła 28 stopni Celsjusza, było słonecznie. Na pierwszej linii ustawił się zwycięzca kwalifikacji Marcus Fluch. Tuż za nim startowali Robertas Kupcikas i Maciej Steinhof. Zaraz po rozpoczęciu wyścigu, na drugim zakręcie doszło do groźnie wyglądającego wypadku – meksykański kierowca Fernando Mendez wypadł z toru i uderzył w barierę. Na tor wyjechał Safety Car. W tym momencie na czele wyścigu jechał Marcus Fluch, tuż za nim plasowali się odpowiednio Jan Kisiel, Robertas Kupcikas oraz Mateusz Lisowski, który po starcie z siódmego miejsca szybko awansował o trzy lokaty. Po wznowieniu wyścigu, rozpoczęła się walka o czołowe pozycje, która trwała aż do samego końca. Na metę pierwszego sobotniego wyścigu Volkswagen Castrol Cup jako pierwszy wjechał Marcus Fluch. Najciekawsze wydarzenia miały miejsce za jego plecami. Na ostatnim okrążeniu doszło do kolizji między walczącymi o drugą pozycję Janem Kisielem i Mateuszem Lisowskim. Obaj stracili swoje dobre lokaty. Dzięki temu na podium znaleźli się Robertas Kupcikas oraz Jakub Litwin, który po dwóch miesiącach powrócił na pozycję lidera klasyfikacji Volkswagen Castrol Cup. Wśród kierowców VIP zdecydowanie najszybszy był Jerzy Dudek (15. miejsce), a wśród kobiet triumfowała jedenasta na mecie Klaudia Podkalicka. Wypowiedzi po wyścigu 1: Marcus Fluch: kwalifikacje poz. 1, wyścig poz. 1 „Jestem bardzo zadowolony z tego, jak do tej pory układa się dla mnie ten weekend. Wygrałem drugi wolny trening oraz kwalifikacje, a dzisiaj do tego wszystkiego dołożyłem zwycięstwo w pierwszym wyścigu. Czuję się wspaniale.” Jakub Litwin: kwalifikacje poz. 7, wyścig poz. 3 „Wyścig był dla mnie bardzo spokojny. Usadowiłem się już na samym początku na 5. miejscu i czekałem na rozwój sytuacji. Po cichu liczyłem, że jadący przede mną rywale popełnią jakiś błąd i to wykorzystam. Tak też się stało.” Drugi wyścig Rywalizacja w drugim wyścigu rozpoczęła się dokładnie o godzinie 18:00 przy bardzo słonecznej pogodzie. Wyniki pierwszego sobotniego wyścigu ustaliły kolejność, w jakiej ustawili się na starcie zawodnicy. Z pole position startował Mateusz Lisowski. Tuż za nim ustawili się Michał Słomian, Rasmus Marthen i Maciej Steinhof. Już na pierwszym okrążaniu kierowca z Krakowa przeskoczył z czwartej, na trzecią pozycję. Pozostali kierowcy toczyli walkę o miejsca 4 – 8. Przez kolejne okrążenia przewagę w wyścigu budował startujący z pole position Lisowski. Za jego plecami toczyła się walka o kolejne miejsca. Warto w tym miejscu wspomnieć o znakomitej postawie Jana Kisiela, który startował do wyścigu z końca stawki, a w połowie znajdował się już na 8 pozycji. Przetasowania na pozycjach od drugiej do ósmej nie miały końca i tak na metę drugiego wyścigu czwartej rundy Volkswagen Castrol Cup jako pierwszy wpadł niezagrożony Lisowski, drugi dojechał Szwed Rasmus Marthen, a trzeci Maciej Steinhof. Tuż za pierwszą trójką linię mety minęli kolejno Michał Słomian, Jakub Litwin, Robertas Kupcikas i Jan Kisiel. Najlepszą wśród kobiet ponownie okazała się Klaudia Podkalicka, która do mety dojechała na czternastym miejscu. Tym razem wśród VIPów najlepszym wynikiem pochwalić się mógł Jacek Jurecki, który dojechał na szesnastym miejscu. Jerzy Dudek ukończył wyścig dwie pozycje dalej. Najszybszym czasem okrążenia podczas weekendu pochwalić się mógł Mateusz Lisowski, który na pokonanie jednego „kółka” poznańskiego toru potrzebował 1:45:422 min – w jego ręce trafiła nagroda OtoMoto.pl dla najszybszego kierowcy. Wyniki obu wyścigów w Poznaniu sprawiły, że w klasyfikacji generalnej pucharu Volkswagen Castrol Cup zaszły duże zmiany. Nowym liderem został Mateusz Lisowski, który w swoim dorobku zgromadził 266 pkt. Na drugim miejscu znajduje się Jakub Litwin (256 pkt), a na trzecie miejsce awansował Szwed Rasmus Marthen (251 pkt). Dotychczasowy lider Jan Kisiel spadł na czwarte miejsce i posiada w swoim dorobku 247 punktów. Wypowiedzi po drugim wyścigu: Mateusz Lisowski: pozycja startowa 1, wyścig poz. 1 „Jestem niesamowicie szczęśliwy nie tylko z wygranej w wyścigu, ale przede wszystkim z odzyskania prowadzenia w klasyfikacji generalnej Pucharu. Gdy minąłem linię mety nie mogłem uwierzyć, że zwyciężyłem.” Rasmus Marthen: pozycja startowa 3, wyścig poz. 2 „Popełniłem błąd podczas startu i przez to straciłem trochę czasu. Nie do końca jestem zadowolony ze swojej pozycji, bowiem jak wiadomo ten, kto zajął drugie miejsce, jest pierwszym przegranym.” Maciej Steinhof: pozycja startowa 4, wyścig poz. 3 „Wreszcie jestem zadowolony ze swojej jazdy. Przede wszystkim dlatego, że po raz pierwszy stanąłem na podium. Walka z konkurentami była bardzo ostra i cieszę się, że udało mi się obronić swoją pozycję.” Jerzy Dudek: pozycja startowa 15, wyścig poz. 18 „Co prawda nabrałem trochę wprawy w jeździe wyścigowej, ale zdaję sobie sprawę, że już nigdy nie osiągnę poziomu czołówki. Jazda w Volkswagen Castrol Cup daje mi jednak bardzo dużo frajdy i jeżeli jeszcze kiedyś nadarzy się taka okazja, to chętnie jeszcze zasiądę za kierownicą Golfa GTI.” Relacje w telewizji Relację z poznańskiej rundy Volkswagen Castrol Cup będzie można oglądać na antenach kanałów TVP Sport, TVP Info oraz TVN Turbo. TVP Sport wtorek, 25 czerwca – 22:10 środa, 25 czerwca – 19:10 czwartek, 27 czerwca – 13:20 niedziela, 30 czerwca – 10:4 TVN Turbo (Auto Sport) sobota, 29 czerwca – 8:30 poniedziałek, 1 lipca – 13:25 poniedziałek, 1 lipca - 19:55 TVP Info (pasma regionalne) TVP Łódź, piątek, 28 czerwca - 17:30 TVP Wrocław, sobota, 29 czerwca - 18:50 TVP Poznań, sobota, 29 czerwca - 19:10 TVP Szczecin, niedziela, 30 czerwca - 18:00 TVP Kraków, niedziela, 30 czerwca – 18:00 TVP Kielce, niedziela, 30 czerwca – 19:00 TVP Katowice, czwartek, 4 lipca – 17:45 TVP Lublin, sobota, 6 lipca – 19:30 Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. [h=1]Grzegorz Sowa o swojej walce z ZUSem[/h]
  3. W walce o mistrzowski tytuł Audi stawia na całkowite zrównanie szans swoich zespołów -Od następnej rundy FIA WEC w Bahrajnie w wyścigach wezmą udział dwa egzemplarze Audi R18 e-tron quattro -Pierwszy start prototypowego pojazdu marki Audi na piaskach pustyni -Jazda nocą i wysokie temperatury to ogromne wyzwanie Rywalizacja obu zespołów Audi w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC), rozgrywanych pod egidą Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA), dostarcza fanom sportu motorowego sporo emocji. Całkowitą równość szans zapewni obu ekipom nowa strategia, która wejdzie w życie od szóstego z ośmiu wyścigów tego sezonu. Tym razem odbędzie się on 29 września, na torze w Bahrajnie. Zgodnie z przyjętą przez Audi koncepcją, od tego wyścigu markę reprezentować będą dwa pojazdy hybrydowe. Audi rozpoczęło tegoroczny sezon wyścigów długodystansowych wystawiając do walki dwa, różne typy pojazdów. Audi R18 ultra to konwencjonalnie napędzany prototyp wyścigowy z silnikiem wysokoprężnym TDI, natomiast model R18 e-tron quattro - to pierwszy samochód wyścigowy marki Audi o napędzie hybrydowym, stanowiący zapowiedź nowej epoki. Oba typy pojazdów mają swoje mocne strony, co wielokrotnie potwierdzały w trakcie wzajemnej rywalizacji. Model R18 e-tron quattro zapisał się w historii jako pierwsza jednostka hybrydowa, która wygrała dwudziestoczterogodzinny wyścig w Le Mans, a zaraz potem także sześciogodzinny maraton w Silverstone. Audi R18 ultra zanotowało na swoim koncie zwycięski debiut w Spa. To wyścigowe auto, napędzane konwencjonalnym silnikiem diesla, pokazało również niedawno swój potencjał w Brazylii. Zasiadający za jego kierownicą Lucas di Grassi ustanowił rekord okrążenia w piątej rundzie WEC. Mimo to, szereg argumentów przemawia za zmianą strategii startów Audi. Podczas gdy Audi R18 ultra jest bezkonkurencyjne w pojedynczych okrążeniach, model R18 e-tron quattro ujawnia swoje atuty na torach o określonych uwarunkowaniach topograficznych i w trakcie wyprzedzania innych samochodów. Koncern Audi jest przekonany o tym, że przyszłość motoryzacji należy do napędu hybrydowego i wobec powyższego jego inżynierowie skoncentrują się teraz w pełni na pracach nad autami wyścigowymi z napędem elektrycznym. Oprócz zebranych na tym polu doświadczeń w drugiej połowie sezonu, decyzja ta pozwoli także na wyrównanie szans obu ekip. Zespół z numerem startowym „1“, w składzie Marcel Fässler/André Lotterer/Benoît Tréluyer, po dwóch zwycięstwach odniesionych w tym sezonie na Audi R18 e-tron quattro, znajdują się w czołówce klasyfikacji zespołów WEC. Szkocko – duński duet Tom Kristensen/Allan McNish jest sklasyfikowany z wynikiem gorszym jedynie o 7,5 punktu i również ma szanse na pozostałe jeszcze do zdobycia 78 punktów. Zawodnicy ci, występujący z numerem startowym „2“, w Bahrajnie będą ponownie ścigać się pojazdem z napędem hybrydowym. Dotychczas już dwukrotnie korzystali z hybrydy R18 e-tron quattro – podczas wyścigów w Spa i w Le Mans. Audi Sport Team Joest czeka spore wyzwanie, które – dzięki konsekwentnie wprowadzanym ulepszeniom i zaangażowaniu Audi – będzie z pewnością łatwiejsze do podjęcia. Po przetransportowaniu aut wyścigowych z Ameryki Południowej, napęd Audi R18 z numerem „2” zostanie w Bahrajnie przerobiony z konwencjonalnego na hybrydowy, a nadwozie – zyska całkowicie nowe oznakowanie. W Bahrajnie zespoły stawią czoła ekstremalnym warunkom. Wyścig rozegrany zostanie w sercu pustyni, na torze Sakhi wybudowanym w 2004 r, położonym na południe od stolicy Manama. Wysokie temperatury, duża wilgotność powietrza i drobinki piasku stanowią nie lada utrudnienie, i dla ludzi, i dla pojazdów. Etap w Bahrajnie to dla pięciu kierowców testowych Audi Sport Team Joest spora niewiadoma. Czas trwania szóstego w tym sezonie etapu wyścigów wyznaczono na godziny od 16.00 do 22.00 czasu lokalnego, co oznacza, że większa jego część odbędzie się po zmierzchu. Kibicom pozostającym w domu Audi zapewni (podobnie jak w przypadku wszystkich innych wyścigów WEC) szczegółowe relacje: w Internecie, na stronie www.audi-liveracing.com dostępna będzie sześciogodzinna relacja z wyścigu, ujęcia z perspektywy kokpitu kierowcy i raporty podsumowujące zmagania. Aplikacje dla iPhone'a i Androida umożliwią dostęp do relacji z mistrzostw WEC – z pomocą live tickerów (pasków informacyjnych), aktualnych wiadomości, zdjęć i zestawień wyników. Aktualne informacje dla fanów wyścigów motorowych będą również dostępne na Facebooku i Twitterze. Wypowiedzi ekspertów Audi: Dr Wolfgang Ullrich (szef Audi Motorsport): „Zadecydowaliśmy, że do startu w Bahrajnie wystawimy dwa pojazdy hybrydowe. Nasze analizy pokazały, że model R18 e-tron quattro ma sporą, techniczną przewagę. Powinna ona ułatwić naszym kierowcom wyprzedzanie innych pojazdów. Dysponując dwoma samochodami hybrydowymi jesteśmy również lepiej przygotowani do rywalizacji z Toyotą. Ponadto, do walki o mistrzowski tytuł obie ekipy zostają identycznie wyposażone. Wyścig w Bahrajnie będzie miał zupełnie inny charakter niż wszystkie dotychczasowe. Liczymy się z bardzo wysokimi temperaturami. W przeciwieństwie do ostatniej rundy, rozegranej w Brazylii, wyścig w Bahrajnie stawia wysokie wymagania hamulcom, które muszą być dobrze chłodzone. Spore znaczenie będzie miała również taktyka związana z wykorzystaniem opon.“ Ralf Jüttner (Dyrektor techniczny Audi Sport Team Joest): „Mam nadzieję, że w Bahrajnie uda nam się rewanż za wyścig w Brazylii. Dołożymy wszelkich starań, by znów znaleźć się na najwyższym miejscu na podium. Wyścig na pustyni to dla nas nowe doświadczenie. Ponadto na miejscu musimy przerobić samochód z numerem ‘2’ na pojazd e-tron quattro. Jest to olbrzymie wyzwanie dla zespołu. Ostra walka o pozycję w klasyfikacji kierowców będzie jeszcze bardziej interesująca, ponieważ szanse zostaną wyrównane. Już się na to cieszymy.“ Fakty i opinie kierowców Audi: Marcel Fässler (Szwajcar, 36 lat), Audi R18 e-tron quattro nr 1 - nadal startuje ze swoimi dwoma kolegami z teamu - Andrém Lottererem i Benoîtem Tréluyer. „Nigdy jeszcze nie byłem w Bahrajnie. Tor Sakhir widziałem jedynie w telewizji i odniosłem bardzo pozytywne wrażenie. Jedno jest już dziś pewne: Na pewno będzie tam gorąco. Dla nas, kierowców oznacza to jeszcze wyższą temperaturę w kokpicie. Na pewno szczególnie przyda się tam wytrzymałość fizyczna.“ André Lotterer (30 lat, Niemiec), Audi R18 e-tron quattro nr 1 - razem z kolegą z zespołu chcę zwiększyć prowadzenie w tabeli. „Nie wiem jeszcze co nas czeka podczas następnego wyścigu. Potrenuję trasę na symulatorze i dokładnie zapamiętam sobie jego ukształtowanie topograficzne. Nieznany tor oznacza zawsze coś interesującego i stanowi dla nas wszystkich kolejne wyzwanie. Cieszę się, że będę mógł wziąć udział w wyścigu również w tym zakątku świata. Po jego zakończeniu chcielibyśmy oczywiście móc stanąć na najwyższym miejscu na podium.“ Benoît Tréluyer (35 lat, Francuz), Audi R18 e-tron quattro nr 1 - podobnie jak jego koledzy z zespołu Audi, po raz pierwszy odwiedzi Bahrajn. „W Brazylii wiele się nauczyliśmy, dlatego mogliśmy podjąć właściwe decyzje odnośnie następnego wyścigu. Bardzo optymistycznie patrzę na sześciogodzinny wyścig w Bahrajnie. Nam, kierowcom, bardziej chodzi o to, by wygrywać również wyścigi o innym charakterze niż zwykle. Jak zawsze, do startu przygotuję się na symulatorze. Podczas tego wyścigu będziemy musieli stawić czoła niezwykle wymagającym warunkom.“ Tom Kristensen (45 lat, Duńczyk), Audi R18 e-tron quattro nr 2 - ponownie zasiądzie w kokpicie Audi R18 e-tron quattro. Po gościnnym występie Lucasa di Grassi w Brazylii, wystąpi ponownie z Allanem McNishem. „W Bahrajnie czeka nas wiele emocji, na które wszyscy się już cieszymy. Przyczyni się do nich gorący klimat, piasek pustyni i jazda po zmierzchu. Allan i ja wiele obiecujemy sobie po Audi R18 e-tron quattro, tym bardziej, że w Le Mans doskonale wykorzystaliśmy zalety tego auta. Pomoże nam to – miejmy nadzieję – w walce o tytuł.“ Allan McNish (42 lata, Brytyjczyk), Audi R18 e-tron quattro nr 2 - wraz z kolegą z ekipy, Tomem Kristensenem, znajduje się w tabeli na drugim miejscu. Kilkakrotnie był już w Bahrajnie, nigdy jednak nie jechał na torze Sakhir. „Sądzę, że wyścig w Bahrajnie będzie bardzo różnił się od startu w Brazylii. Od czerwca, w Le Mans, na torze w Silverstone i Interlagos, mieliśmy okazję do skonfrontowania naszych umiejętności z bardzo różnymi warunkami. Teraz będą one całkowicie inne od tego, co było nam dane poznać. Na Bliskim Wschodzie o tej porze roku normalne są temperatury od plus 35 do 40 stopni. W świetle dziennym przejedziemy tylko półtorej, maksymalnie dwie godziny. Po zapadnięciu zmroku temperatury prawie w ogóle nie obniżają się. Wiele obiecuję sobie po modelu R18 e-tron quattro, w którym od startu w Le Mans dokonano kilku poprawek.“ Kierowcy Audi startujący w Bahrajnie: Marcel Fässler (CH): ur. 27.5.1976 w Einsiedeln (CH); miejsce zamieszkania: Gross (CH); żonaty z Isabel, cztery córki (Shana, Elin, Yael, Delia); wzrost: 1,78 m; waga ciała: 78 kg; kierowca Audi od 2008; zwycięstwa w Le Mans: 2; wyścigi mistrzostw WEC: 5; zwycięstwa w mistrzostwach WEC: 2; pole position w mistrzostwach WEC: 0; najszybsze okrążenia: 1; najlepszy wynik w Bahrajnie: – Tom Kristensen (DK): ur. 07.07.1967 w Hobro (DK); miejsce zamieszkania: Monaco (MC); kawaler (partnerka: Hanne), dwaj synowie (Oliver i Oswald) i córka (Carla Malou); wzrost: 1,74 m; waga ciała: 72 kg; kierowca Audi od 2000; zwycięstwa w Le Mans: 8; wyścigi mistrzostw WEC: 5; zwycięstwa w mistrzostwach WEC: 1; pole position w mistrzostwach WEC: 0; najszybsze okrążenia w WEC: 0; najlepszy wynik w Bahrajnie: – André Lotterer (D): ur. 19.11.1981 w Duisburgu (D); miejsce zamieszkania: Tokio (J); kawaler; wzrost: 1,84 m; waga ciała: 74 kg; kierowca Audi od 2010; zwycięstwa w Le Mans: 2; wyścigi mistrzostw WEC: 5; zwycięstwa w mistrzostwach WEC: 2; pole position w mistrzostwach WEC: 2; najszybsze okrążenia w WEC: 1; najlepszy rezultat w Bahrajnie: – Allan McNish (GB): ur. 29.12.1969 w Dumfries (GB); miejsce zamieszkania: Monaco (MC); żonaty z Kelly, syn (Finlay), córka (Charlotte); wzrost: 1,65 m; waga ciała: 60 kg; kierowca Audi od 2000; zwycięstwa w Le Mans: 2; wyścigi mistrzostw WEC: 5; zwycięstwa w mistrzostwach WEC: 1; pole position w mistrzostwach WEC: 1; najszybsze okrążenia w WEC: 0; najlepszy wynik w Bahrajnie: – Benoît Tréluyer (F): ur. 07.12.1976 w Alençon (F); miejsce zamieszkania: Monaco (MC); żonaty z Melanie, syn (Jules); wzrost: 1,78 m; waga ciała: 68 kg; kierowca Audi od 2010; zwycięstwa w Le Mans: 2; wyścigi mistrzostw WEC: 5; zwycięstwa w mistrzostwach WEC: 2; pole position w mistrzostwach WEC: 1; najszybsze okrążenia w WEC: 0; najlepszy wynik w Bahrajnie: – Zwycięzcy w Bahrajnie Dotąd nie odbywał się tu jeszcze żaden wyścig z serii Le Mans. Informacje o torze Długość toru: 5,412 km Czas trwania wyścigu: 6 godzin Rekord toru w kwalifikacjach: – Rekord wyścigu: - Pole Position 2011: – Najszybszy przejazd 2011: – Marcel Fässler o Bahrajnie: „Jeszcze nigdy nie startowałem w Bahrajnie, ale z przekazów w mediach widzę, że tor ma wiele cech szczególnych. Prosta po starcie i na finiszu ma długość powyżej jednego kilometra, potem trzeba wykonać manewr ostrego hamowania przed pierwszym ostrym zakrętem w prawo. Po lekkim zakręcie w lewo wjeżdżamy na następną, długą prostą. Potem znów mamy zakręt w prawo, za nim zjazd w dół, z szybkim, podwójnym zakrętem w kształcie litery S. Następna, krótka prosta kończy się ostrym zakrętem w prawo. Potem czeka nas podjazd i na końcu duży łuk w lewo, na który składa się jeden szybszy zakręt i jeden bardzo wąski. Na przeciwko boksów musimy wykonać serię sekwencji lewo - prawo, które kończą się ostrym zakrętem w prawo. Następnie mamy ostatnią, długą prostą, na końcu której ostry zakręt w prawo doprowadza nas do linii mety/startu.“ Klasyfikacja kierowców WEC po piątej z 8 rund: 1. Fässler/Lotterer/Tréluyer, 114,5 punktu; 2. Kristensen/McNish, 107; 3. Capello, 77; 4. Dumas/Duval, 67; 5. Jani/Prost, 62,5; 6. Gené, 49; 7. Wurz/Lapierre, 44; 8. Heidfeld, 42,5; 9. Dalziel/Potolicchio, 41,5; 10. Primat/Belicchi, 34,5. Klasyfikacja marek WEC po 5 z 8 rund 1. Audi, 147 punktów; 2. Toyota, 44 punkty. Harmonogram (czas lokalny, CET + 1 godzina) Czwartek, 27 września godz. 16:00–17:30 Wolny trening 1 godz. 20:30–22:00 Wolny trening 2 Piątek, 28 września godz. 10:50–11:50 Wolny trening 3 godz. 16:30–16:50 Kwalifikacje LMP1 & LMP2 Sobota, 29 września godz. 12:25–12:45 Rozgrzewka godz. 16:00–22:00 Wyścig godz. 22:15 Konferencja prasowa FIA-WEC Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. matecki77

    Szpilka poturbowany po walce

    Boks: Artur Szpilka ma złamaną szczękę po walce z McClinem! Oglądaliście wczoraj?
  5. Pierdzenie w walce z paleniem <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=ZFSyBak4ZJM&hl=pl_PL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=ZFSyBak4ZJM&hl=pl_PL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object> i po kłopocie z dymem papierosowym
  6. <table border="0" width="435" id="table23"> <tr> <td rowspan="3" width="122" valign="top"> <a href="http://www.autowizja.pl/page.php?956"> </a></td> <td colspan="5"> <span style="font-weight: 700; text-decoration: none"> <font face="Verdana" size="1" color="#1C6CCF"> <span style="text-decoration: none"> <a href="http://www.autowizja.pl/page.php?956"><font color="#1C6CCF"> <span style="text-decoration: none">Mercedes B 170 NGT</span></font></a></span></font></span></td> </tr> <tr> <td height="25" valign="top" style="padding-left: 2px" align="center"> <a href="http://www.autowizja.pl/page.php?956"> </a></td> <td height="25" valign="top" style="padding-left: 2px" align="center"> <a href="http://www.autowizja.pl/page.php?956"> </a></td> <td height="25" valign="top" style="padding-left: 2px" align="center"> <a href="http://www.autowizja.pl/page.php?956"> </a></td> <td height="25" valign="top" style="padding-left: 2px" align="center"> <a href="http://www.autowizja.pl/page.php?956"> </a></td> <td height="25" valign="top" style="padding-left: 2px" align="center"> <a href="http://www.autowizja.pl/page.php?956"> </a></td> </tr> <tr> <td height="25" valign="middle" style="padding-left: 2px" colspan="5"> <font face="Verdana" size="1" color="#4F76A6">Przeczytaj artykuł i wyraź swoją opinię...</font></td> </tr> </table>
×