Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'vintage' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 7 wyników

  1. Fiat 500 Vintage ’57 - powrót legendy. Zdjęcia Fiat 500 Vintage 57 fot. Fiat Auto Poland - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Po światowej premierze na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie, nowa 500 Vintage ’57 została „odsłonięta” w Centrum Historycznym Fiata w Turynie, gdzie czuje się ducha tradycji, przekazuje się go z pokolenia na pokolenie i stale odnawia. Od 1963 roku budynki na ulicy Chiabrera goszczą stałą ekspozycję, która obrazuje powstanie oraz rozwój technologiczny, społeczny i ekonomiczny Fabbrica Italiana Automobili Torino (Włoska Fabryka Samochodów w Turynie). Na wystawie można również zobaczyć bogatą kolekcję samochodów, cennych pamiątek, modelików, plakatów reklamowych oraz ogromne archiwum: ponad 5000 metrów bieżących papierowej dokumentacji; 300000 rysunków technicznych; 18000 plakatów; 1300 szkiców; 5000 książek i magazynów związanych z motoryzacją i historią przemysłu; 6 milionów rysunków; 200 godzin filmów historycznych. Najnowsza seria specjalna 500 Vintage ’57 ma wygląd retro, który nawiązuje do samochodu zabytkowego i jest hołdem złożonym temu kultowemu Fiatowi, zaprezentowanemu w Turynie 4 lipca 1957. Jest w niebieskim, pastelowym kolorze nadwozia, połączonym z białym kolorem dachu, spojlera, anteny i lusterek, zestawionym z tapicerką foteli ze skóry Frau w kolorze tabaczkowym. Całości dopełnia historyczne logo Fiata, umieszczone na nadwoziu i kierownicy, biały pas deski rozdzielczej oraz chromowane, 16-calowe felgi, które przypominają opony z dawnych lat. 1957: „mały, wielki samochód”, symbol masowej motoryzacji, sprzedany w prawie 3,9 milionach sztuk, na stałe zagościł w wyobraźni społeczeństwa. 2007: pięćdziesiąt lat później, Fiat rusza w stronę przyszłości nową 500. To kolejny sukces o głębokich korzeniach, nowa odpowiedź na wymagania związane z mobilnością. W Turynie, w sugestywnej scenerii Historycznego Centrum Fiata na ulicy Chiabrera 20, odbyła się prezentacja 500 Vintage ’57, nowej serii specjalnej, która składa hołd włoskiej ikonie z 1957 roku. Po światowej premierze na Salonie Motoryzacyjnym w Genewie, marka wybrała Centrum Historyczne Fiata w Turynie, aby „odsłonić” nową 500 Vintage ’57. Nie można sobie wyobrazić lepszego miejsca na pokaz tego samochodu, ponieważ od 1963 roku, to niesamowite Muzeum gości pod swoim dachem stałą wystawę, która obrazuje powstanie oraz rozwój technologiczny, społeczny i ekonomiczny Fabbrica Italiana Automobili Torino (Włoska Fabryka Samochodów w Turynie), i która pozwala odkryć każdy aspekt technologii Fiata, dzięki ogromnemu archiwum dokumentacji. W Historycznym Centrum Fiata zostały też odtworzone niektóre miejsca, które nierozerwalnie związane są z kultową 500, takie jak linia montażowa Mirafiori w kształcie, w jakim funkcjonowała w latach 50., jak i biuro sławnego Dante Giacosa, który wymyślił 500 Nuova z 1957 roku. Dostępna tylko i wyłącznie w wersji hatchback, nowa seria specjalna Vintage ’57 wyróżnia się wyglądem retro, inspirowanym samochodem zabytkowym. Cechą charakterystyczną jest niebieski, pastelowy kolor nadwozia, połączony z białym kolorem dachu, spojlera, anteny i lusterek, a także tapicerka foteli ze skóry Frau w kolorze tabaczkowym. Całości dopełnia historyczne logo Fiata, umieszczone na nadwoziu i kierownicy, biały pas deski rozdzielczej oraz chromowane, 16” felgi, które przypominają opony z dawnych lat. Dostępna w 12 kolorach nadwozia, nowa 500 Vintage ’57 różni się w zależności od rynku, jeśli chodzi o silniki i wyposażenie zarówno standardowe, jak i na zamówienie, tak by zaspokoić wymagania poszczególnych rynków. Klient może wybrać spośród silników benzynowych 1.2 o mocy 69 KM, 0.9 TwinAir o mocy 65 KM, 0.9 TwinAir o mocy 85 KM i 0.9 TwinAir 105 KM, jak i diesel 1.3 Multijet o mocy 95 KM. Charakteryzująca się kompletnym wyposażeniem standardowym, nowa seria specjalna wzbogaca gamę 2015 Fiata 500, która obecnie obejmuje dwie konfiguracje (hatchback i kabriolet), cztery wersje nadwozia (Pop, Lounge, S i Vintage ’57), dwa rodzaje napędu (manualny lub Dualogic) oraz sześć wersji silnikowych. Dla wersji Vintage ’57 dodatkowo dostępny jest silnik 1.2 69 KM EasyPower zasilany benzyną/LPG. Nowy Fiat 500 Vintage ’57 jest wyrazem uznania dla legendarnego „Cinquino”, który od 1957 do 1975 roku przyczynił się do zmotoryzowania szybko rozwijających się Włoch, stając się kultowym samochodem, sprzedanym w około 3,9 milionach sztuk. Samochód z pewnością prosty, pod wieloma względami, wręcz spartański, ale również pierwszy, dzięki któremu dostępny stał się przywilej poruszania się pojazdem o długości niecałych trzech metrów. 500 z 1957 roku była wyposażona w oszczędny silnik dwucylindrowy o pojemności 479 cm3 i mocy 13 KM, który pozwalał rozwinąć maksymalną prędkość 85km/h - znaczną, jak na tamte czasy. W trakcie osiemnastoletniej produkcji, w 500 stopniowo były wprowadzane małe udoskonalenia, dotyczące techniki i wyposażenia, ale nie straciła ona nigdy swojej osobliwej cechy „międzyklasowego” samochodu. W 1972 roku, równolegle z prezentacją Fiata 126, jej następcy, wprowadzona została ostatnia 500 „R”, która w ciągu trzech lat została wyprodukowana w ilości ponad 340.000 sztuk. Była samochodem odnoszącym sukces, mimo że czasy się zmieniały. W każdym razie, jego historia musiała mieć ciąg dalszy. Po pięćdziesięciu latach od wprowadzenia na rynek pierwszej edycji modelu, w 2007 roku Fiat ruszył w stronę przyszłości, interpretując na nowo sposób postrzegania samochodu: powstał w ten sposób nowy Fiat 500, „manifest nowego Fiata”. A wszystko to w pełnym poszanowaniu dla autentycznej tradycji marki, czyli umożliwienia wszystkim dostępu do technologii i wyposażenia, które nigdy nie były wcześniej oferowane w tym segmencie. Krótko mówiąc, o ile w 1957 roku nowa 500 stworzyła segment, o tyle w 2007 nowa 500 przekształciła go i wzbogaciła o długą listę odnoszonych sukcesów i rekordów. Po raz pierwszy samochód zaproponował gamę wersji silnikowych, która spełniała najbardziej surowe parametry ekologiczne i bezpieczeństwa, zanim jeszcze weszły one z życie. Począwszy od Euro 5, 500 była pierwszym kompaktowym samochodem – o zaledwie 3,5 metra długości – który zdobył pięć gwiazdek EuroNCAP, jak również pierwszym, który zaoferował w standardzie siedem poduszek powietrznych oraz ESP w całej gamie. Solidność konstrukcji, bezpieczeństwo aktywne i pasywne bez wpływu na cenę: bezpieczeństwo za wszelką cenę, stanowcza decyzja Fiata, która potwierdzała chęć kontynuowania strategii dominowania również w zakresie bezpieczeństwa. 500 była i jest małym „laboratorium” odnoszącym ogromne sukcesy na każdym polu: była pierwszym samochodem wyposażonym w dwucylindrowe silniki TwinAir, ale również pierwszym samochodem marki używającym swojej nazwy, jako logo, marką w marce, jak również pierwszym w swojej kategorii, który od samego początku miał bardzo bogate wyposażenie wywodzące się z wyższych segmentów rynku oraz duże możliwości indywidualizacji. Produkowany od 2007 roku w Polsce i od 2010 również w Toluca w Meksyku, dzisiaj Fiat 500 jest sprzedawany w ponad 100 krajach na świecie i naznaczył również powrót marki do Stanów Zjednoczonych. Jest to model światowy, którego produkcja przekroczyła liczbę 1,5 miliona wyprodukowanych egzemplarzy. Sekret jego sukcesu tkwi między innymi w umiejętności ewoluowania i wprowadzania nowych interpretacji, od 500 Abarth (2008) do najnowszej wersji z 2014 roku, ekskluzywnej 500 „Ron Arad Edition", ale również zgłębiania nowych obszarów, które rozszerzają możliwości tworzenia rodziny wyjątkowych i przystępnych samochodów, które zapewniają maksymalną wolność wyboru i swobodę eksploatacji. W ten sposób powstały: 500L (2012), 500L Trekking i 500L Living (2013) oraz nowy crossover 500X (2014). Dzisiaj „pałeczka jest przekazana” serii specjalnej 500 Vintage ’57, która z jednej strony jest wyrazem uznania dla ikony z 1957 roku, a z drugiej potwierdza bezdyskusyjną dominację Fiata w tym segmencie. Seria specjalna Fiat 500 Vintage ’57. Nowa wersja 500 składa hołd włoskiej ikonie z 1957 roku poprzez nowoczesny sposób interpretacji charakterystycznych elementów, dzięki którym samochód ten zyskał tak dużą popularność w latach 60. i 70. ubiegłego wieku. Pośród 12 dostępnych kolorów nadwozia, na pierwszy plan wysuwa się niebieski pastel, który doskonale łączy się z białym kolorem dachu, spojlera, anteny i obudowy lusterek. Białe, chromowane felgi aluminiowe 16” w stylu retro nawiązują zaś jednoznacznie do tych montowanych w zabytkowej 500. Tak samo jak nadwozie, również wnętrze Fiata 500 Vintage ’57 jest owocem współczesnej interpretacji niektórych charakterystycznych elementów jego poprzednika, o czym świadczy środek w kolorze kości słoniowej, biały pas deski rozdzielczej oraz elegancka tapicerka wykonana ze skóry Poltrona Frau w kolorze tabaczkowym w dwóch odcieniach. Uchwycono efekt vintage, ze skórzanymi wstawkami z kolorze kości słoniowej, elementu rozpoznawczego modelu z haftem „500” w kolorze tabaczkowym. „Look vintage” podkreślony jest również przez legendarne logo Fiat umieszczone na zewnątrz na obręczach i na kierownicy. Poza tym, Fiat 500 Vintage ’57 proponuje kompletne, standardowe wyposażenie, o czym świadczy manualna lub automatyczna (w zależności od rynku) klimatyzacja; zestaw głośnomówiący Blue&Me z technologią Bluetooth, rozpoznawanie głosowe i odtwarzacz cyfrowych plików audio z gniazdami USB/AUX, eco:Drive™ Software; radio samochodowe z CD i MP3; ABS z EBD; siedem poduszek powietrznych; system Start&Stop; system ESP wraz z ASR/MSR, HBA i Hill Holder. Poza tym, w zależności od rynku, gama różni się wyposażeniem zarówno standardowym, jak i na zamówienie, tak by zaspokoić wymagania Klientów na poszczególnych rynkach. Nowa 500 Vintage ’57 różni się w zależności od rynku, jeśli chodzi o silniki i wyposażenie, zarówno standardowe jak i na zamówienie. Klient może wybrać spośród silników benzynowych 1.2 o mocy 69 KM, 0.9 TwinAir o mocy 65 KM, 0.9 TwinAir o mocy 85 KM i 0.9 TwinAir 105 KM, jak i diesel 1.3 Multijet o mocy 95 KM. Charakteryzująca się kompletnym wyposażeniem standardowym, nowa seria specjalna wzbogaca gamę 2015 Fiata 500, która obecnie obejmuje dwie konfiguracje (hatchback i kabriolet), cztery wersje nadwozia (Pop, Lounge, S i Vintage ’57), dwa rodzaje napędu (manualny lub Dualogic) oraz sześć wersji silnikowych. Dla wersji Vintage ’57 dodatkowo dostępny jest silnik 1.2 69 KM EasyPower zasilany benzyną/LPG. Tak więc, poprzez serię specjalną Vintage ’57, model 500 nadal „mówi sam za siebie”, udowadniając, że jest ikoną Made in Italy, wczoraj i dziś, mogącą zaspokoić gusta tych, którzy lubią się bawić czy podróżować za kierownicą samochodu pełnego uroku, emocji i historii. Zresztą, niektóre produkty będące dziełem kreatywności włoskiego przemysłu okresu powojennego, takie jak Fiat 500 czy Vespa, nie mogą być oceniane tylko przez pryzmat estetyki, ani nie są tylko dobrym przykładem kunsztu inżynierskiego. Jest to także potężna „alchemia”, rewolucyjna pod względem wzornictwa i koncepcji, która definiuje od nowa powszechnie przyjęte punkty odniesienia i porównania, aby głęboko zakorzenić się w masowej pamięci. Kiedy to następuje, powstają główne arcydzieła historii przemysłu. Fiat 500, ikona Made in Italy na świecie, jest jednym z nich. Historyczne Centrum Fiata, w którym czuje się powiew tradycji, przekazuje się ją z pokolenia na pokolenie i stale odnawia.Budynek Liberty na ulicy Chiabrera 20 w Turynie, gdzie powstał Fiat, był pierwszym elementem rozbudowy warsztatów zlokalizowanych na Corso Dante, dokonanej w 1907 roku. W 1963 roku została tam zainaugurowana wystawa stała, która opowiada o powstaniu i rozwoju technologicznym, społecznym i ekonomicznym Fabbrica Italiana Automobili Torino (Włoska Fabryka Samochodów w Turynie). Miejsce to zostało rozbudowane i wzbogacone przy okazji 150. rocznicy zjednoczenia Włoch i dzisiaj zajmuje powierzchnię 3000 metrów kwadratowych. W Muzeum można poznać doskonałą pod każdym względem technologię Fiata. Można podziwiać pierwszy silnik lotniczy z 1908 roku; produkcję z okresu wojny oraz produkcję rolniczą; Littorinę, bohaterkę transportu kolejowego lat 30. XX w.; wielkie silniki do statków, ale też rowerów; wreszcie urządzenia AGD, które symbolizują powstanie społeczeństwa konsumpcyjnego po drugiej wojnie światowej. Nie brakuje oczywiście samochodów: modeli zabytkowych, powstałych w pierwszej połowie XX wieku, które do tej pory sprawiają wrażenie nowoczesnych. Dzięki bogatej kolekcji samochodów, cennych pamiątek, modelików, plakatów reklamowych oraz ogromnemu archiwum dokumentacji, można prześledzić przełomowe etapy historii firmy. Aktualnie Historyczne Centrum dokumentuje działalność Fiata w XX wieku, w poszczególnych sektorach aktywności firmy i gromadzi ponad 5000 metrów bieżących papierowej dokumentacji; 300000 rysunków technicznych; 18000 plakatów; 1300 szkiców; 5000 książek i magazynów związanych z motoryzacją i historią przemysłu; 6 milionów rysunków; 200 godzin filmów historycznych. Poprzez odtworzenie niektórych, najbardziej symbolicznych miejsc fabryki Fiata, pokazane są zmiany metod produkcyjnych: od początków „rzemieślniczej”, prostej pracy pierwszego warsztatu na Corso Dante, po linię montażową w Mirafiori, w kształcie, w jakim funkcjonowała w latach 50. XX w. oraz biura Dante Giacosa, projektanta Topolino, 600 i 500: samochodów, które zmotoryzowały Włochy. W środku zakład Lingotto, otwarty w 1923 roku, który zyskał sławę dzięki swojej nowoczesności i elegancji zabudowy wzbudzającej podziw Le Corbusier, jednej z najbardziej wpływowych osób w historii architektury. 1957: Fiat Nuova 500, symbol masowej motoryzacji.Są takie samochody, które przechodzą do historii ze względu na innowacyjność technologii czy stylistyki. Są też takie, które zasługują na pamięć dzięki temu, co reprezentują w codziennym życiu całego pokolenia czy całego kraju. Fiat Nuova 500 potrafił połączyć technikę i uczucia i pozostawił niezatarty ślad, stając się ikoną, która przetrwała dziesiątki lat: produkowany w latach 1957- 1975 w prawie 3,9 milionach sztuk, pozostał symbolem masowej motoryzacji. Było to połączenie genialnej intuicji Dante Giacosa z ambitną strategią rozwoju i odnowieniem gamy Fiata, wprowadzonej już podczas II Wojny Światowej. Była to odpowiedź na nowe zapotrzebowanie mobilności społeczeństwa, odpowiedź, która nadeszła we właściwym czasie. Skala zmotoryzowania Włoch zmieniła się z 6 samochodów na 1000 mieszkańców w 1950 roku na 330 samochodów w 1980. A do tego Fiat 500 Nuova potrafił zaspokoić oczekiwania zróżnicowanych grup docelowych. Pierwsza seria prezentowała iście skromne, ale niezwykle praktyczne rozwiązania, nie było w niej miejsca na błahostki. Nie posiadała żadnych chromowań, za wyjątkiem listwy na masce z przodu. Miała stałe szyby boczne oraz szyby uchylne, sterowanie kierunkowskazami znajdowało się na środku prostej deski rozdzielczej, posiadała homologację do przewozu tylko dwóch osób, a obciążenie bagażnika mogło wynosić maksymalnie siedemdziesiąt kilogramów. Pomimo niewielkich rozmiarów, był to jednak samochód z prawdziwego zdarzenia. Długość wraz ze zderzakami nie przekraczała 3 metrów, a szerokość wynosiła nieco ponad 130 centymetrów. Dzięki tym proporcjom połączonym z niewielką masą, 500 zapewniała doskonałe manewrowanie. Karoseria musiała być lekka, ale mocna, prosta i ładna, a jednocześnie ekonomiczna w produkcji. Dante Giacosa potrafił w 500 połączyć różnorakie wymogi, tworząc krągłą i proporcjonalną linię, która przypomina „jajeczko” i od razu wzbudza sympatię, tak samo, jak okrągłe lampy i znaczek Fiat otoczony chromowanymi wąsami. Dzięki temu projektowi, Dante Giacosa otrzymał „Złoty Kompas”, najstarszą i najbardziej znaczącą europejską nagrodę w dziedzinie wzornictwa. Silnik rozwijał moc 13 koni oraz maksymalną prędkość 85 km/h. Cena była umiarkowana: 465.000 lirów. Ze względu na brak możliwości scharakteryzowania użytkowników Fiata 500 według sztywnego schematu, ten mały Fiat stał się od razu samochodem masowym, ale jednocześnie „międzyklasowym”, kojarzonym z szykiem. Widząc jakąś 500 nigdy nie było wiadomo, czy za kierownicą będzie siedział student czy jego profesor; robotnik, czy pracownik umysłowy, który w garażu zostawił dużego sedana, trudniej poruszającego się w miejskim zgiełku. W każdym razie, już w 1958 roku, Fiat postanowił zróżnicować i dodatkowo wzmocnić gamę o wersję „Sport”, która proponowała przykuwający wzrok dwukolorowy lakier i mocny silnik. „Przekrojowość” jest utrzymana również w następnych wersjach: po wersji „Sport”, nadeszła kolej na „Giardinierę”, z rozszerzonym o 10 centymetrów rozstawem osi. „Giardiniera” mogła przewozić dwieście kilogramów i jednego kierowcę lub cztery osoby czterdzieści kilogramów. Wraz z „Giardinierą” pojawiła się wersja „D”, a pięć lat później, wraz z wersją „F”, Fiat zaczął konkretnie myśleć o zróżnicowaniu gamy na poziomie ceny, estetyki i wyposażenia: w Mirafiori powstała koncepcja wersji „bazowej”, która wyszła w 1965 roku i „luksusowej”, która dołączyła do tej pierwszej w 1968 roku. Gusta zaczęły ewoluować, koncepcja marketingu była w powijakach, ale technicy Fiata stworzyli samochód, który stał się małym symbolem statusu. Tymczasem każdy sprzedany egzemplarz pomagał w tworzeniu legendy: wspomnienia każdego Włocha są w jakiś sposób powiązane z 500: od sportowych zwycięstw świętowanych z głową wychyloną przez otwierany dach, poprzez maskę przednią, którą można było całkowicie zdjąć, aż po słynne podwójne sprzęgło, które ułatwiało zmianę biegów, a przede wszystkim reprezentowało charakterystyczny gest, symbol tamtych czasów i tamtych samochodów. Najbardziej popularne były modele „F” i „L”, które pozostały na rynku łącznie przez siedem lat, zanim zwolniły miejsce wersji „R”, odnowionej, z 1972 roku. Kontekst ekonomiczny i społeczny drastycznie się zmienił, a i technologia znacznie ewoluowała. W każdym razie ten mały, wielki samochód zasłużył sobie na zaszczytne miejsce w historii motoryzacji. Elastyczny, ekonomiczny, sympatyczny, potrafił naturalnie i spontanicznie, jak prawdziwa gwiazda, stać się produktem kultowym, zapełniając drogi Włoch i na stałe goszcząc w zbiorowej wyobraźni. W każdym razie, jego historia musiała mieć ciąg dalszy. 2007: nowy Fiat 500, światowy samochód z historią o głębokich korzeniach.Po pięćdziesięciu latach od wprowadzenia na rynek pierwszej edycji modelu, Fiat rusza w stronę przyszłości, interpretując na nowo sposób postrzegania samochodu. Fiat 500 stał się nowoczesną odpowiedzią dla tych, którzy chcieli korzystać z samochodu w poczuciu pełnej swobody, doceniając jego użytkowanie każdego dnia, a jednocześnie nie chcieli zrezygnować z przyjemności prowadzenia wyjątkowego i praktycznego auta, ekologicznego i łatwo dostępnego, ale również sympatycznego i pełnego uroku.To bardzo atrakcyjny samochód, który z jednej strony wpisuje się w silne i zwycięskie tendencje rynku, a z drugiej jest wierny historii i misji Fiata, którą było produkowanie samochodów wyróżniających się oryginalnym stylem, zaawansowaną technologią dostępną dla wszystkich i „inteligentnymi” rozwiązaniami, które upraszczają i usprawniają życie za kierownicą. Fiat 500 nie był oczywiście wyjątkiem. Dokonał ogromnego przeskoku w segmencie, pod względem jakości, komfortu i bezpieczeństwa, technologii i wyposażenia, o czym świadczą liczne nowości wprowadzone po raz pierwszy w tej kategorii. 500 Nuova w 1957 roku „wymyśliła” segment. 500 wzbogaciła go, uczyniła dostępnym i ustanowiła długą listę odnoszonych przez model sukcesów i rekordów. Po raz pierwszy samochód zaproponował gamę silników nowoczesnych, sprawnych, oszczędnych, o wysokich osiągach, spełniających najbardziej surowe parametry ekologiczne i bezpieczeństwa, jeszcze zanim weszły w życie: 500 spełniała już Euro 5 w 2007 roku. Każdy z poszczególnych silników spełniał inne wymagania, ale wszystkie łączyły duża niezawodność i trwałość. 500 była pierwszym kompaktowym samochodem – o zaledwie 3,5 metra długości – który zdobył pięć gwiazdek EuroNCAP, jak również pierwszym, który zaproponował w standardzie siedem poduszek powietrznych oraz ESP w całej gamie. Jeszcze bardziej niż pojedyncze urządzenia, całość zastosowanych rozwiązań wpłynęła na to, że był to jeden z najbezpieczniejszych samochodów w segmencie. Samochód jest przytulny i daje poczucie ochrony, a solidność nie jest tylko estetycznym wrażeniem nadanym przez linię pasów i krótkie zwisy. Solidność konstrukcji, która wraz z cechami bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego oraz wyposażeniem niemającym wpływu na cenę, jest wyrazem stosowania programu zachowania bezpieczeństwa za wszelką cenę, stanowczą decyzją firmy, która potwierdza chęć kontynuowania przez Fiata strategii przewodzenia również w dziedzinie ochrony. Projekt odniósł natychmiastowy sukces ze względu na miękką linię nadwozia, zaokrąglone i harmonijne kształty. Nie chodziło o prosty i sentymentalny zabieg współczesnej interpretacji. Celem Fiata nie było zaprojektowanie samochodu, który przypominałby 500, ale żeby był nową 500. Nieprzypadkowo zresztą, tak jak projektant Dante Giacosa, również Roberto Giolito – „ojciec” nowej 500 – w 2011 roku zdobył „Złoty Kompas ". Nowa 500 zasugerowała i uruchomiła proces unowocześniania wielu obszarów, istotnych dla współczesnych Klientów i jasno wyraziła swojej ambicje związane z pozycją marki w przyszłości. Fiat 500 odzwierciedla oryginalną koncepcję pod względem formy i funkcji, aby przywołać, słusznie zresztą w takich przypadkach, wszystkie te emocje, wspomnienia i wartości, dzięki którym kultowe przedmioty stają się wieczne, wynosząc je poza granice wyznaczające daną kategorię. 500 była i jest małym „laboratorium” odnoszącym ogromne sukcesy na każdym polu: była pierwszym samochodem wyposażonym w dwucylindrowe silniki TwinAir, ale również pierwszym samochodem marki używającym swojej nazwy, jako logo i stale ewoluującą marką w nowych odsłonach, tworzącą samodzielną rodzinę, markę w marce. I po raz pierwszy, choć „mała”, już na samym początku była bogato wyposażona i posiadała szerokie możliwości indywidualizacji zarówno pod względem wyposażenia, jak i sposobów płatności, dzięki czemu, już na samym początku, zyskała miano samochodu z charakterem, lecz uniwersalnego, będącego w stanie zaproponować możliwość indywidualizacji, zachowując swoją tożsamość. Od samego początku samochód był innowacyjny. Wielu pasjonatów rozsianych po całym świecie było zaangażowanych w prace. Za pośrednictwem specjalnej platformy wyrażali oni swoje osobiste życzenia dotyczące tworzonego samochodu. Później sugestie te zostały wysłuchane przez projektantów i inżynierów Fiata w procesie produkcyjnym i zostały przekształcone tak, by efekt końcowy był jak najbardziej zbliżony do oczekiwań potencjalnych Klientów. Krótko mówiąc, „auto stworzone dla ludzi z pomysłów ludzi”, jak mówiła reklama z2 007roku. W tymże roku rozpoczęła się produkcja w Polsce, w zakładzie w Tychach; później, od 2010 roku, auto jest produkowane również w Toluca, w Meksyku. Dzisiaj Fiat 500 jest sprzedawany w ponad 100 krajach na całym świecie i naznaczył również powrót marki do Stanów Zjednoczonych. Jest to model światowy, którego produkcja przekroczyła już liczbę 1,5 miliona wyprodukowanych samochodów. Sekret jego sukcesu tkwi między innymi w umiejętności ewoluowania i wprowadzania nowych interpretacji - od 500 Abarth (2008) do 500 „Ron Arad Edition" (2014), ale również zgłębiania nowych obszarów, które rozszerzają możliwości tworzenia rodziny wyjątkowych i przystępnych samochodów, które zapewniają maksymalną wolność wyboru i swobodę eksploatacji. W ten sposób powstały: 500L (2012), 500L Trekking i 500L Living (2013) oraz nowy crossover 500X (2014). Począwszy od zniewalającej linii, która w pierwszej chwili przywodzi na myśl solidność i wytrzymałość, elegancję i innowacyjność, poprzez określenie nowych parametrów bezpieczeństwa i ekologii, Fiat 500 od razu utrwala swoją pozycję bezdyskusyjnego lidera w segmencie A i potrafi dostosować klasyczny styl do nowoczesnych wymagań. Specjalistyczna wiedza pochodząca z dawnych czasów i wynikająca ze spuścizny technologicznej i projektowej gromadzonej przez lata dała ten niesamowity rezultat. Dzisiaj, Fiat 500 Vintage ’57 chce oddać hołd Fiatowi 500 - swojemu protoplaście, Źródło: Fiat Auto Poland
  2. [h=1]Scania 110 Vintage Race Truck HD Lausitzring[/h]
  3. [h=1]Volvo Trucks - "Welcome to my cab" A vintage treasure in Paris[/h]
  4. [h=1]Dwukołowy Czas Machines: Vintage Racing Motocross - RideApart[/h]
  5. Mam wrażenie, że to lub bardzo podobne było już u nas. Nie mogłem się jednak oprzeć pokusie... Jest piękne... Więcej: 1971 BMW 2800CS - That
  6. [h=1]Vintage Style: Cafe Racers - The Downshift Episode 19[/h] <iframe width="560" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/vmAaVgUzNh8" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
  7. JE1216

    BMW E9 / HRE Vintage (US)

    Piękny klasyk! Więcej ---> http://www.stanceworks.com/2012/03/a-walk-in-the-park-with-my-gal-mike-burroughss-1971-bmw-e9/
×