Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'udany' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 22 wyników

  1. ŠKODA Rapid Spaceback: udany start młodego kompaktu ŠKODY › Pierwszy hatchback ŠKODY w obszernym segmencie kompaktów świetnie radzi sobie na rynku: od października 2013 roku dostarczono klientom już niemal 12.000 samochodów › Stylistyka: dynamiczna, atrakcyjna dla młodych klientów › Typowa ŠKODA: przestronna, funkcjonalna i z pomysłami „Simply Clever” › Indywidualna: panoramiczny dach szklany i długa tylna szyba › Środowisko: oszczędne silniki benzynowe i wysokoprężne; emisja CO2 od 99 g/km Mladá Boleslav/Genewa, marzec 2014 – Rapid Spaceback jest pierwszym kompaktowym hatchbackiem czeskiej marki. ŠKODA Rapid, wprowadzona na rynek jesienią 2013 roku, wyróżnia się swoją emocjonalną, dynamiczną i świeżą stylistyką oraz przyciąga uwagę młodszych grup klientów. Samochód stawia na czysty, indywidualny wygląd o szczególnym szyku, zwłaszcza w wykonaniu z panoramicznym szklanym dachem i długą tylną szybą. Młody kompakt ŠKODY świetnie został przyjęty przez klientów. Do dziś (stan na 31.01.2014) ŠKODA dostarczyła klientom już niemal 12.000 samochodów. Typowo dla ŠKODY model oferuje mnóstwo miejsca, liczne rozwiązania „Simply Clever”, kompleksowe bezpieczeństwo, nowoczesną technikę, małe zużycie paliwa i znakomity stosunek ceny do jakości. „Nowa ŠKODA Rapid Spaceback jest kamieniem milowym dla ŠKODY. Oznacza ona wejście do strategicznie ważnego segmentu kompaktowych hatchbacków”, powiedział Prezes Zarządu ŠKODY, prof. dr h.c. Winfried Vahland. „ŠKODA Rapid Spaceback jest świeża i dynamiczna. To kompaktowy samochód o sportowych ambicjach, przestronny i praktyczny, idealny dla młodych ludzi i rodzin. Rapid Spaceback wzbogaca tę klasę i stanowi perfekcyjne połączenie emocjonującej stylistyki i dobrych, praktycznych cech ŠKODY”, dodał prof. dr Vahland. Świeży, przestronny kompakt o sportowych cechach Precyzyjne linie, dynamiczne kontury i wyrazista gra światła i cienia – nowa ŠKODA Rapid Spaceback jest autem o sportowej świeżości i dynamicznej elegancji, atrakcyjnym i pociągającym już od pierwszego spojrzenia. Profil boczny ŠKODY Rapid Spaceback ma szczególne akcenty. W porównaniu z tradycyjnymi hatchbackami sylwetka jest bardziej dynamiczna i rozciągnięta, podkreślona wyrazistymi liniami, dużym rozstawem osi (2.602 milimetrów) i ostrą, wysoko umieszczoną linią bocznego przetłoczenia. Pomiędzy słupkiem C i D w ŠKODZIE Rapid Spaceback znajduje się trzecie okno boczne. Duże powierzchnie okien wraz ze smukłymi słupkami tworzą jasną i przyjazną atmosferę wewnątrz i zapewniają doskonałą widoczność. Duży akcent położono na możliwości indywidualizacji. Jedną z atrakcji jest ogromny, opcjonalny szklany dach panoramiczny ciągnący się od przedniej szyby aż do tylnej, zapewniający pasażerom niezakłócony widok nieba. Efekt: duża ilość światła, poczucie przestrzeni i świeżości. Dach panoramiczny ma wymiary 1.713 x 1.155 milimetrów, a jego przejrzysta powierzchnia wynosi 1.210 x 780 milimetrów. Dach panoramiczny Rapida Spacebacka wygląda jeszcze bardziej atrakcyjnie w połączeniu z wydłużoną tylną szybą. Powierzchnia przeszklona sięga wtedy od szyby przedniej, poprzez dach panoramiczny aż do końca pokrywy bagażnika. Przyciemniona, długa tylna szyba sięga prawie o dziesięć centymetrów dalej niż zwykła tylna szyba Rapida Spacebacka. Właśnie te dwa nowe, charakterystyczne elementy nadają Rapidowi Spacebackowi niepowtarzalną indywidualność. Tył podkreśla dynamiczny charakter Rapida Spacebacka. Linie są czyste i wyraziste. Czarna wstawka, pełniąca rolę dyfuzora, i światełka odblaskowe w zderzaku oraz szerokie lampy tylne w charakterystycznym dla marki kształcie litery „C” podkreślają poziomą orientację. Umieszczonemu centralnie logo marki towarzyszą napisy: „ŠKODA” po lewej stronie i nazwa modelu „RAPID” po prawej. Przód ŠKODY Rapid Spaceback zawiera charakterystyczne elementy Rapida: wydatną atrapę chłodnicy z 19 pionowymi listewkami i chromowaną ramką, logo ŠKODA na zaokrąglonym „nosie” maski i reflektory główne oraz przeciwmgłowe rozmieszczone na planie liścia koniczyny. Już od wprowadzenia na rynek Rapid Spaceback na życzenie jest dostępny z pakietem ksenonowym. W jego skład wchodzą ksenonowe reflektory główne i reflektory przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów. Przestronne, atrakcyjne wnętrze – do gruntu „Simply Clever” „Ze swoją atrakcyjną kombinacją dużej ilości miejsca, funkcjonalności i stylistyki Rapid Spaceback jest bardzo przestronnym autem, które reprezentuje jedną z kluczowych wartości naszej marki”, powiedział Werner Eichhorn, Członek Zarządu ŠKODY ds. Sprzedaży i Marketingu. „Typowo dla ŠKODY wnętrze Rapida Spacebacka wyznacza nowy standard w swojej klasie”, dodał Eichhorn. Rapid Spaceback ma tyle samo miejsca dla pasażerów jak „starszy brat”, pomimo, że jest krótszy o 18 centymetrów od limuzyny: tył Rapida Spacebacka oferuje w swoim segmencie najwięcej miejsca na nogi (64 milimetry) i przestrzeni w linii głowy (980 milimetrów). Bagażnik o pojemności 415 litrów lub 1.380 litrów po złożeniu kanapy jest jednym z największych w segmencie. Do wielkiej przestronności dochodzą liczne rozwiązania „Simply Clever”: nowy Rapid Spaceback ma podwójną podłogę w bagażniku, która umożliwia podzielenie przestrzeni na dwa poziomy, umożliwiając lepsze jego wykorzystanie. Ponadto Rapid Spaceback ma wszystkie praktyczne rozwiązania znane z Rapida w wersji limuzyny. Należą do nich: skrobaczka do szyb na pokrywie wlewu paliwa, kieszeń na kamizelkę odblaskową pod fotelem kierowcy, dwustronna mata w bagażniku czy pojemnik na odpadki w drzwiach. Inne przykłady to uchwyt na kwit parkingowy, uchwyt na urządzenia multimedialne, uchwyty na kubki z przodu i z tyłu oraz półka bagażnika, którą można schować za kanapą. Wnętrze nowego Rapida Spacebacka może się także pochwalić sportową, trójramienną kierownicą, eleganckimi listwami dekoracyjnymi i świeżymi wzorami obić foteli. Bezpieczeństwo bez kompromisów Nowa ŠKODA Rapid Spaceback oferuje typowy dla ŠKODY, wysoki standard bezpieczeństwa. Obszerny pakiet bezpieczeństwa chroni pasażerów w razie wypadku. W jego skład wchodzą czołowe i boczne poduszki bezpieczeństwa, kurtyny gazowe, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z regulacją wysokości zaczepienia i napinaczami z przodu oraz zagłówki z regulacją wysokości. W krajach UE w standardzie znajdują się układy ABS i ESC (Electronic Stability Control, stabilizacja toru jazdy). Kolejnymi elementami bezpieczeństwa czynnego są opcjonalne ksenonowe reflektory główne, nadzór ciśnienia w oponach, reflektory przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów i wspomaganie ruszania pod górę. Rapid Spaceback jest wyposażony w elektromechaniczne wspomaganie kierownicy C*EPS (Column-Electric Power Steering). Stopień elektromechanicznego wspomagania kierownicy zależy od prędkości jazdy. W C-EPS programowo sterowany silnik elektryczny, osadzony na kolumnie kierownicy, wspomaga ruchy kierownicą. Zalety w stosunku do zespołu hydraulicznego z pompą hydrauliczną, wężami i płynem hydraulicznym to mniejsza masa i mniej miejsca potrzebnego na zabudowę. Cztery silniki benzynowe, dwa wysokoprężne W Europie ŠKODA Rapid Spaceback jest dostępna z czterema silnikami benzynowymi i dwoma wysokoprężnymi. Te nowoczesne jednostki napędowe mają moc od 55 kW do 90 kW. Silnik wysokoprężny 1.6 TDI/66 kW świętuje swoją premierę w rodzinie modeli Rapida wraz z premierą Rapida Spacebacka. Rozszerza on ofertę silnika wysokoprężnego 1.6 TDI/77 KW. W wersji GreenLine Rapid Spaceback z silnikiem 1.6 TDI/77 KW zużywa zaledwie 3,8 l oleju napędowego na 100 km, a emisja CO2 wynosi 99 g/km. Silnik ten można zamówić w połączeniu z automatyczną siedmiostopniową skrzynią biegów DSG. Wszystkie silniki TDI i TSI są też dostępne w oszczędnych wersjach Green tec. Wśród silników benzynowych są dostępne cztery jednostki napędowe. Trzycylindrowy silnik 1.2 MPI/55 kW i dwa czterocylindrowe 1.2 TSI (63 kW i 77 kW) są dostępne z ręczną skrzynią biegów. Największy silnik benzynowy, 1.4 TSI o mocy 90 kW, jest oferowany z siedmiostopniową automatyczną skrzynią biegów DSG. Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. [h=1]Nie do końca udany Pit Stop na Le Mans 2013[/h]
  3. WIELKI POWRÓT I UDANY DEBIUT Miniony weekend, podczas którego odbyła się druga runda Mistrzostw Europy Centralnej Cross Country - Rábaköz Cup - był dla Łukasza Komornickiego bardzo udany, a zarazem niezwykle pechowy. W czasie swojego drugiego startu po kilkuletniej przerwie, kiedy przesiadł się z Mitsubishi Pajero z silnikiem Diesla, do mocniejszego Mitsubishi L200 Strakar, okazało się, że jest w stanie nawiązać walkę z silną konkurencją. Niestety wielki pech zniweczył plany. Za to Marek Dąbrowski, w czasie samochodowego debiutu w Orlen Team udowodnił, że wysłużonym Mitsubishi Pajero DiD też można osiągać świetne wyniki. Nastroje na Węgrzech były bardzo dobre. Przed rajdem, Łukasz Komornicki i jego pilot, specjalista od zawieszeń - Artur Kołodziej, testowali Mitsubishi L200 Strakar z 4-litrowym, benzynowym silnikiem, na wytyczonym przez organizatora, 6. kilometrowym odcinku, o nawierzchni zbliżonej do trasy rajdu. To była świetna okazja do ustawienia zawieszenia, dopracowania techniki jazdy i zgrania z nowym pilotem. Okazało się, że Mitsubishi jest szybkie, a Łukasz za każdym przejazdem poprawiał czasy. Dobrze radzili sobie także byli motocykliści, którzy poznawali Pajero i korzystali z rad i pomocy kolegów w G1 Racing. Rywalizacja rozpoczęła się piątkowym prologiem, rozegranym na polnych i trawiastych drogach wokół miejscowości Himod. Na 5. kilometrowej próbie najszybszy okazał się bardzo doświadczony Miroslav Zapletal, kolejny z 8 sekundową stratą był Balazs Szalay, a 4. sekundy za Węgrem przyjechał Łukasz Komornicki. Dąbrowski na swoim pierwszym odcinku specjalnym, zajął 11 lokatę. Zwycięzca poprzedniej rundy, Adam Małysz, popełnił błąd, ”przestrzelił” 2 zakręty i zaliczył 7. czas. Prawdziwe ściganie zaczęło się w sobotę, na czterech odcinkach specjalnych. Lider rajdu Miroslav Zapletal, pokazał, że jest bardzo szybki, jednak za późno zaczął hamować przed zakrętem i lądował w rzece. Próbę ukończył dzięki jadącej na końcu ciężarówce, która wyciągnęła jego Hummera na drogę. Sytuację wykorzystał kierowca Mitsubishi L200 Strakar, popisał się drugim czasem i po OS 2. na chwilę objął prowadzenie w rajdzie. Do gry wkroczyli Balazs Szalay i Adam Małysz. Łukasz Komornicki notował świetne czasy walcząc w pierwszej trójce. Niestety, na ostatnim odcinku specjalnym, 10. kilometrów przed metą, na wystającym korzeniu uszkodził oponę i do mety dojechał ze sporą stratą. Zwycięstwo w tym dniu na swoje konto zapisał Szalay. Małysz z stratą (+15 s.) był drugi, a Komornicki (+39 s.) trzeci. Marek Dąbrowski w Mitsubishi Pajero popisał się spokojną jazdą i dzień ukończył na 9. pozycji. "Nie spodziewałem się, że osiągnę tak szybkie tempo – mówił o pierwszym dniu Łukasz Komornicki - zwłaszcza, że na poprzednim rajdzie jechałem dużo słabszym Dieslem. Auto jest bardzo dobre, szczególnie w sekcjach gdzie nie rozwijam więcej niż 150 km/h, bo to jego prędkość maksymalna. Na ostatnim odcinku, w lesie złapałem gumę i przez ostatnie 10 km podróżowałam dużo wolniej. Szkoda, było dobre tempo, ale przez defekt opony mogłem stracić nawet 25 sekund." W niedzielny poranek cała czołówka Rábaköz Cup w bojowych nastrojach zjawiła się na starcie OS 5. Zły humor miał tylko Adam Małysz, który dzięki kontrowersyjnej decyzji sędziów otrzymał 15-minutową karę i spadł w tabeli. Awans o jedno oczko i lepszą pozycję do atakowania Węgra chciał wykorzystać Łukasz Komornicki. Plany ataku na Szalaya zarówno Małyszowi, jak i Komornickiemu, popsuły i to dosłownie awarie. Najpierw były skoczek został tylko z szóstym biegiem w Toyocie, chwilę później uszkodził się tylny dyferencjał w Mitsubishi. ”Szkoda, że mieliśmy awarię dyferencjału, bo szło nam bardzo dobrze. Zebraliśmy nowe doświadczenia, mieliśmy szybkie tempo - trzy razy byliśmy na 3. pozycji, raz na 2. i 4., więc mimo tego, że nie dowieźliśmy rezultatu, jesteśmy zadowoleni. Niedługo kolejny rajd i kolejna próba. Paradoksalnie, mimo awarii mojej i Adama, jestem zadowolony z pracy wspierającego nas serwisu G1 Racing, bo obsługiwał cztery samochody, a cała załoga liczyła około 20 osób. Atmosfera była bardzo dobra i gdyby nie awarie to byłby fantastyczny sukces – komentował już w serwisie Łukasz Komornicki. Ostatecznie – po niedzielnych zmaganiach - wyniki w pierwszej dziesiątce uległy całkowitej zmianie. Całe podium należało do Węgrów, ale wielką niespodziankę sprawili, jadący Mitsubishi Pajero 3.2 Diesel, debiutanci: Marek Dąbrowski i Jacek Czachor, którzy wygrali klasę T1 Diesel i zajęli 4. miejsce w klasyfikacji generalnej. Źródło: MMC Car Poland
  4. więcej -> Europa/Polska: Udany start nowej Toyoty Auris, park samochodów, rynek nowych samochodów, centrum badań rynku | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  5. więcej -> Niemcy: Bardzo udany rok dla marki Lancia, ranking sprzedaży pojazdów, najnowsze modele samochodów, nowości na rynku samochodowym | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  6. Kolejny udany wyścig w Dubaju Za nami ósma edycja wyścigu Dunlop 24H DUBAI Warszawa, 16 stycznia 2013 r. – Ósma edycja 24-godzinnego wyścigu Dunlop w Dubaju, pierwszego międzynarodowego wyścigu na wytrzymałość dla samochodów klasy GT, Touring i 24H Special, okazała się wielkim sukcesem. Podczas trwającego całą dobę wyścigu doszło aż do 29 zmian prowadzenia, zaś stawka 81 pojazdów miała aż dziewięciu liderów. „Za nami kolejny znakomity wyścig i fantastyczne wydarzenie motoryzacyjne. Tak wiele różnych samochodów na prowadzeniu, w tym aut klasy amatorskiej, świadczy o tym, że dobrze opracowaliśmy zasady wyścigu. Ponadto obecność na podium modeli Mercedes-Benz SLS AMG, Ferrari 458 Italia i Aston Martin Vantage GT3, a także takich aut, jak: Porsche 997 GT3 R, Lamborghini Gallardo LP600+ i McLaren MP4 -12C w pierwszej dziesiątce, jest kwintesencją piękna motorsportu” – powiedział Gerrie Willems, reprezentujący holenderską agencję CREVENTIC, która zorganizowała i promowała 24-godzinny wyścig Dunlopa w Dubaju we współpracy z DNRT (Holenderski Narodowy Zespół Wyścigowy) i DAMC (Dubajski Klub Autodromowy). Zgodnie z najlepszą tradycją wyścigów na wytrzymałość, 24-godzinny wyścig Dunlopa w Dubaju to nie tylko imponujące maszyny klasy GT3. Wyścigi w innych klasach były równie emocjonujące i kończyły się zażartą walką nawet do samej linii mety. „Prawdziwy duch wyścigu Dunlop 24H Dubaj to właśnie zestawienie pojazdów amatorów i profesjonalistów. Auta kompaktowe, jak Renault Clio, MINI czy Citroën C2, są równie mile widziane na torze w Dubaju, jak mocne samochody sportowe. Zespoły pomagały sobie wzajemnie dotrzeć do mety, a atmosfera w boksach i na padoku była znakomita. To doskonały przykład filozofii wyścigów promowanej przez DNRT i popularyzowanej na świecie przez CREVENTIC” – powiedział G. Willems. „Wyścig 24-godzinny Dunlopa w Dubaju to wyścig z duszą” – powiedział Dr Mohammed Bin Sulayem, wiceprezes FIA i szef organizacji sportów samochodowych w Zjednoczonych Emiratach Arabskich ACTUAE, która miała duży udział w sukcesie przedsięwzięcia, podobnie jak jej holenderski odpowiednik KNAF. Zmagania sportowe w Dubaju cieszyły się szerokim zainteresowaniem mediów – transmisje w programie Motors TV i wielu innych kanałach trwały łącznie ponad 16 godzin. Wyścig obserwowało ponad stu dziennikarzy prasowych i internetowych z całego świata. Szerokie audytorium z uwagą śledziło również komentarz zespołu ekspertów z Radio Show Limited, dobrze znanych z Radio Le Mans. Popularnymi źródłami informacji o imprezie były również Twitter (@24HSERIES) i Facebook (24H Series), a temat znalazł się nawet wśród trendów na Twitterze. Podobnie jak w ubiegłych latach, także i podczas tegorocznej edycji trwała zbiórka pieniędzy na rzecz Holenderskiej Fundacji Walki z Rakiem (KWF) – organizacji dobroczynnej wspieranej przez wielu kierowców startujących w wyścigu. Kolejny, dziewiąty wyścig serii Dunlop 24H DUBAI, odbędzie się od 9 do 11 stycznia 2014 roku. Dunlop, marka należąca do The Goodyear Tire & Rubber Company, jest jednym z wiodących w świecie producentów opon klasy high performance, odnoszącym ogromne sukcesy w dziedzinie sportów motorowych. Bogate doświadczenie firmy w dziedzinie wyścigów opiera się na ciągłym rozwoju innowacyjnych technologii projektowania i produkcji opon do codziennej jazdy. Idąc w ślad za nieustającym pragnieniem podnoszenia przyjemności z jazdy, Dunlop oferuje wszystkim typom motocyklistów i kierowców dynamikę oraz wytrzymałość, jakie daje się uzyskać tylko z najnowszych technologii oponiarskich. Źródło: Goodyear Dunlop Tires Polska
  7. Audi podsumowuje udany rok - Trzynaście premierowych modeli - Pasmo sukcesów w sportach motorowych - Rozwój koncernu: rozpoczęcie budowy fabryki w Meksyku i przejęcie marki Ducati Mijający rok 2012 „należał do Audi”. Wypełniony był wieloma premierami, spektakularnymi sukcesami sportowymi, a także nowymi inwestycjami. Koniec roku zazwyczaj sprzyja podsumowaniom, przedstawiamy zatem w skrócie najważniejsze dla Audi wydarzenia tego roku. Nowe modele Rok 2012 stał pod znakiem kilku premier. Najważniejsze z nich, to nowe Audi A4 we wszystkich swoich odmianach, nowe Audi A3, Audi A1 Sportback czy Audi RS 5 Cabriolet. Na rynek wprowadzono także odnowione Audi Q5 oraz A6 allroad quattro. W trzecim kwartale Audi zaprezentowało sportowe kombi – Audi RS6 Avant oraz super samochód Audi R8. Nowe Audi A4 Niewątpliwie najważniejszą dla Audi premierą tego roku było nowe A4 we wszystkich swoich wersjach – limuzyna, Avant, allroad quattro, S4 i sportowe RS 4 Avant. A4 jest najchętniej kupowanym Audi i to już od prawie 40 lat. Łącznie marka sprzedała dziesięć milionów egzemplarzy tego modelu w ośmiu generacjach. A4 z eleganckim, sportowym i budzącym emocje wyglądem stanowi centralny punkt w ofercie marki Audi. Stylistyka wszystkich modeli jest niepowtarzalna. Nowe Audi A4 stało się teraz bardziej dynamiczne, oferuje aż cztery benzynowe silniki TFSI i sześć jednostek TDI, które stanowią wzorcowe połączenie sportowego charakteru i efektywności. Funkcjonalne i przestronne wnętrze modeli A4 jest teraz bardziej sportowe, linie są prowadzone płynnie, dominuje elegancja i czysta forma. Dodatkowo nowe rozwiązania z dziedziny efektywności, dynamiki jazdy i systemów infotainment, czynią ten samochód ikoną marki. Audi A3 Nowe Audi A3, którego światowa premiera miała miejsce podczas Targów Motoryzacyjnych w Genewie, a polska podczas Poznań Motor Show 2012, jest pojazdem pełnym zaawansowanych rozwiązań technicznych oraz innowacji we wszystkich dziedzinach. Nowe Audi A3 wykracza poza granice swego segmentu, wnosząc jakość klasy luksusowych limuzyn do segmentu samochodów kompaktowych premium. To trzydrzwiowe auto jest wręcz naszpikowane zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi – zastosowano je w układzie napędowym, systemie infotainment i w systemach wsparcia kierowcy. Jego niewielki ciężar, efekt zastosowania ultralekkiej konstrukcji, będącej autorskim rozwiązaniem Audi, stanowi podstawę doskonałych osiągów i nadaje nowemu A3 wybitnie sportowy charakter. Obecnie opracowywane są wersje z napędem hybrydowym oraz napędami alternatywnym takimi jak gaz ziemny oraz e-gas. Ten nowoczesny i uniwersalny kompakt występuje w wersji trzydrzwiowej oraz pięciodrzwiowej Sportback. Nowe Audi A3 otrzymało najwyższą notę, pięć gwiazdek, w testach zderzeniowych NCAP. Wyniki testów bezpieczeństwa pasażerów dorosłych podczas zderzenia czołowego, tylnego i bocznego oraz wyniki testów ochrony dzieci i pieszych pokazują jednoznacznie, że nowe Audi A3 jest jednym z najbezpieczniejszych aut w swoim segmencie. Audi A1 Sportback Na początku roku 2012, na polskim rynku pojawiło się Audi A1 Sportback. Ten kompaktowy pięciodrzwiowy samochód ma indywidualny, pełen emocji charakter, jest młodzieżowy, sportowy i ekonomiczny. Audi A1 Sportback to pięciodrzwiowe kompaktowe Audi dla młodych ludzi mieszkających w miastach. W stylistyce i lekkiej budowie karoserii nowy model nawiązuje do swojego trzydrzwiowego brata, który swą premierę miał w roku 2010. Audi RS 5 Cabriolet Najbardziej spektakularną premierą tegorocznego lata było pojawienie się Audi RS 5 Cabriolet. Dzięki opływowej sylwetce z doskonale dobranymi proporcjami i pełnymi charakteru detalami, typowa dla marki Audi dynamika znajduje w modelu RS 5 Cabriolet wyjątkowo piękną formę. Oferujący cztery miejsca kabriolet z tkaninowym dachem cechuje się jedynym w swoim rodzaju połączeniem elegancji i mocy. Jego jednostka napędowa, wysokoobrotowy silnik 4.2 FSI V8, generuje moc 331 kW (450 KM) i sprawia, że to sportowe auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,9 sekundy. Audi Q5 W roku 2012 na rynku pojawiło się także zmodernizowane Audi Q5. Sportowa stylistyka tego modelu została teraz odświeżona i zyskała jeszcze bardziej wyrazisty charakter. W odnowionym Audi Q5 zużycie paliwa zmniejszyło się nawet o 15 procent, pomimo że większość silników zyskało dodatkową moc. Wszystkie trzy oferowane jednostki napędowe TDI, jak i dwa motory TFSI, łączą w sobie zalety bezpośredniego wtrysku i turbodoładowania. Szczególne miejsce w tej serii modelowej przysługuje Audi Q5 hybrid quattro. To pierwszy w segmencie premium SUV o napędzie hybrydowym, w którym seryjnie montowany jest akumulator litowo-jonowy. Silnik 2.0 TFSI o mocy 155 kW (211 KM) i silnik elektryczny o mocy do 40 kW (54 KM) stanowią napęd tego auta, generując łączną moc 180 kW (245 KM) i moment obrotowy 480 Nm. Audi A6 allroad quattro Trzecia generacja A6 allroad quattro, która na drogi wjechała wiosną, kontynuuje najlepsze tradycje modeli z lat 2000 i 2006, rozwijając jednocześnie swoje możliwości. Nowe A6 allroad quattro, bazujące na modelu A6 Avant, pozwala cieszyć się jazdą po bezdrożach, oferując przy tym najwyższy komfort i innowacyjne rozwiązania techniczne. Co więcej, w porównaniu ze swoim poprzednikiem, nowe A6 allroad quattro zużywa nawet o 20 procent mniej paliwa. A6 allroad quattro różni się od A6 Avant m.in. szerszymi błotnikami, prześwitem większym o 6 cm oraz wykonaną ze stali osłoną podwozia z przodu i z tyłu. Rozwiązania te oraz stały napęd na cztery koła quattro, podkreślają terenowe zacięcie samochodu. Audi RS 6 Avant Końcówka roku przyniosła kolejną „mocną” premierę. Nowe Audi RS 6 Avant to sportowe auto o doskonałych osiągach, które można użytkować na co dzień. Jego charakter i konsekwentna sportowa stylistyka są dziełem quattro GmbH, jednej ze spółek należących do Audi AG. Skrót RS podkreśla, że oznaczone nim modele posiadają mocną jednostkę napędową, stały napęd na cztery koła i cechują się ekstremalną dynamiką jazdy, oszczędnością formy oraz doskonałymi właściwościami użytkowymi. RS 6 Avant, wyposażone w wysoce efektywny silnik 4.0 TFSI, stanowi ukoronowanie gamy modelowej Audi. Nowy model jest lżejszy i silniejszy niż jego poprzednik, a jego osiągi są jeszcze lepsze. Od zera do 100 km/h przyspiesza w czasie 3,9 s., a na życzenie klienta prędkość maksymalna wynosić może nawet 305 km/h. Jednostka napędowa generuje moc 412 kW (560 KM), zużywa jednakże średnio tylko 9,8 l paliwa na 100 km. Audi R8 W mijającym roku w ofercie Audi pojawił się także supersportowy model R8, który w wersji R8 V10 plus o mocy 404 kW (550 KM) przyspiesza od zera do 100 km/h w czasie 3,5 s. Dzięki ultralekkiej konstrukcji Audi, ciężar własny topowego modelu serii R8 wyposażonego w manualną skrzynię biegów nie przekracza 1570 kg. Sporty motorowe Audi od wielu lat jest wiodącym producentem samochodów w sportach motorowych. Wystarczy wspomnieć sukcesy rajdowe Audi quattro w latach osiemdziesiątych, czy też zwycięstwa ostatnich lat w wyścigach długodystansowych. W sezonie 2012, Audi umocniło swoją pozycję wprowadzając do stawki samochodów wyścigowych Audi R18 e-tron quattro, pierwszy wyczynowy model z napędem hybrydowym. W najważniejszym i najbardziej prestiżowym wyścigu dwudziestoczterogodzinnym, na torze Le Mans, ten właśnie model nie miał sobie równych i wywalczył jedenaste już w tej imprezie zwycięstwo dla Audi. Sukcesy odnosił także inny sportowy model Audi – R8 LMS ultra. Załogi jadące takimi bolidami wygrywały dwudziestoczterogodzinne wyścigi na torach Nürburgring w Niemczech, w Zolder i w Spa w Belgii oraz dwunastogodzinny wyścig w australijskim Bathurst. Wprowadzona w tym sezonie wersja ultra modelu R8 LMS, jest jeszcze lżejsza, szybsza i efektywniejsza. Co ciekawe, ten wyścigowy samochód w ponad 50 procentach bazuje na modelu seryjnym Audi R8. Cztery Audi R8 LMS i zwycięskie auto wyścigu w Le Mans, Audi R18 e-tron quattro, objechały w sumie prawie pół świata. Podczas pięciu serii wyścigów, bolidy łącznie pokonały dystans 17 767,898 km. To długość odpowiadająca 44 procentom obwodu kuli ziemskiej. Do tego dochodzą cztery kolejne zwycięstwa w nowych Mistrzostwach Świata w Wyścigach Długodystansowych (WEC), odbywających się pod egidą Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) oraz zdobycie tytułów dla najlepszego kierowcy i najlepszego producenta. Dynamiczny rozwój koncernu Pomimo światowego kryzysu, objawiającego się zwłaszcza w branży motoryzacyjnej, koncern Audi AG konsekwentnie jest na ścieżce wzrostu. Od stycznia do końca listopada tego roku, Audi sprzedało prawie 1 344 750 samochodów, pobijając w ten sposób, sprzedaż z całego roku ubiegłego. W roku 2011, Audi sprzedało 1 302 659 aut. To wzrost o 12,7 procent. Dla marki z czterema ringami szczególnie satysfakcjonujący jest ciągły wzrost sprzedaży w Stanach Zjednoczonych, o 18,6 procent w stosunku do roku ubiegłego oraz na dynamicznie rozwijającym się rynku chińskim, gdzie sprzedano o prawie 26 procent samochodów Audi więcej niż rok wcześniej. Do globalnego wzrostu sprzedaży Audi w listopadzie, przyczyniły się zwłaszcza modele SUV. Obok Audi Q3, Q5 i Q7, nowych klientów dla Audi zdobyło również trzydrzwiowe Audi A3. Ten kompaktowy model sprzedawał się prawie dwa razy lepiej niż jego poprzednik w listopadzie 2011. Z myślą o dynamicznie rozwijającym się rynku amerykańskim – nie tylko w USA, ale również kanadyjskim i meksykańskim, Audi AG podjęło decyzję o budowie fabryki samochodów w Meksyku. Zakład podejmie produkcję w roku 2016, a wytwarzany w nim będzie jeden z modeli SUV marki Audi. Rok 2012 przyniósł również umocnienie pozycji Audi w świecie sportów motocyklowych. W struktury Audi AG został bowiem włączony włoski producent motocykli – Ducati. Ducati znane jest na całym świecie jako marka premium wśród producentów jednośladów i ma długie tradycje w produkcji motocykli sportowych. Firma dysponuje wiedzą i technologią w dziedzinie silników wysokiej mocy i lekkich konstrukcji oraz należy do najbardziej dochodowych producentów pojazdów jednośladowych na całym świecie. Dlatego świetnie pasuje do Audi. Przejęcie Ducati to wskrzeszenie w Audi tradycji motocyklowych. Warto przypomnieć, że firmy NSU czy DKW, które stały u podstaw późniejszego sukcesu marki Audi, w pierwszej połowie dwudziestego wieku były jednymi z najbardziej znaczących producentów motocykli w Europie. Źródło: Volkswagen Group Polska
  8. [h=1]918 Spyder: udany test na torze Nürburgring[/h]
  9. Udany lipiec dla ŠKODY Marka ŠKODA utrzymuje ścieżkę wzrostu, podobnie jak w poprzednich miesiącach. Sprzedaż w lipcu 2012 roku wzrosła o 6 proc. i wyniosła aż 72 600 sztuk. Producent samochodów ŠKODA ustanowił bardzo dobry wynik sprzedaży w okresie od stycznia do lipca 2012 roku (565 600 szt.). Jednocześnie marka odnotowała swój najlepszy lipcowy wynik sprzedaży w swojej 117-letniej historii na poziomie 72 600 aut (lipiec 2011: 68 500 szt.). "Pomimo coraz trudniejszej sytuacji gospodarczej, ŠKODA kontynuuje swój wzrost popierając go rosnącymi wynikami sprzedaży z lipca 2012 roku" - powiedział Jürgen Stackmann, członek Zarządu ŠKODY odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. "Poprawiliśmy nasze dotychczasowe wyniki i umocniliśmy swoją pozycję wśród producentów samochodowych. Jednak niepokoi nas poziom rozwoju europejskiego rynku motoryzacyjnego. ŠKODA musi utrzymać się na swojej ścieżce wzrostu" – dodał. ŠKODA odnosi kolejne sukcesy na rynkach Europy Zachodniej. Pomimo słabej sytuacji gospodarczej, lipcowa sprzedaż producenta wzrosła w: Wielkiej Brytanii (+20 proc.), Danii (+24,7 proc.), Belgii (+8,2 proc.), Norwegii (+6,6 proc.) i Francji (+6,2 proc.). W całej Europie Zachodniej, w lipcu 2012 roku, ŠKODA dostarczyła łącznie 25 300 szt. samochodów. W Europie Wschodniej producent zanotował silny, dwucyfrowy wzrost lipcowej sprzedaży na poziomie 26,8 proc. Na ten rynek, w lipcu dostarczonych zostało prawie 11 400 aut. Na rynku rosyjskim marka sprzedała aż o 42 proc. pojazdów więcej, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Najczęściej sprzedawanym modelem w Europie Wschodniej w lipcu pozostała Octavia, których dostarczono aż 5 900 szt. (+19,2 proc.). Europa Środkowo-Wschodnia odnotowała w lipcu 2012 roku 2,9 proc. wzrost sprzedaży samochodów ŠKODA. W tym okresie, na rodzimym, czeskim rynku producent dostarczył aż 4 500 aut. Na rynku polskim producent umocnił się na pozycji lidera w rankingu rejestracji samochodów osobowych. 2 351 zarejestrowanych aut pozwoliło uzyskać 11,38 proc. udziału w rynku. ŠKODA pozostaje liderem zarówno wśród klientów flotowych, jak i indywidualnych. 28-08-2012 1/2 Skoda PRProducent kontynuuje również swój rozwój na rynkach azjatyckich. W lipcu 2012 roku Chiny odnotowały 6,6 proc., a Indie aż 22,6 proc. wzrost sprzedaży samochodów marki ŠKODA. Znaczne przyrosty dostarczonych pojazdów odnotowano także na rynku tureckim (+80,6 proc.), australijskim (+43,9 proc.) oraz izraelskim (+ 41,9 proc.). Dostawy samochodów ŠKODA do klientów na całym świecie w lipcu 2012 roku (model; liczba; zmiana procentowa w porównaniu do roku poprzedniego): ŠKODA Octavia (32 800; +7,3 %) ŠKODA Fabia (16 900; -19,3 %) ŠKODA Superb (8 300; -6,3 %) ŠKODA Yeti (6 500; +23,8 %) ŠKODA Roomster (2 900; +1,7 %) ŠKODA Rapid (tylko w Indiach: 1 800; nowy model) ŠKODA Citigo (tylko w Europie: 3 400; nowy model) Źródło: Volkswagen Group Polska
  10. więcej -> Japonia: Udany start nowej Toyoty Corolli | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  11. niems

    Udany maj dla SKODY

    Udany maj dla ŠKODY Maj 2012 był kolejnym udanym miesiącem dla marki ŠKODA, która zakończyła sprzedaż swoich samochodów z wynikiem 81 500 sztuk. Oznacza to najlepszy majowy wynik w historii marki. Od początku roku do końca maja 2012, ŠKODA dostarczyła prawie 405 500 samochodów do klientów, co przekłada się na wzrost na poziomie 8,6 procent. Dla porównania, ubiegłoroczny rekord egzemplarzy dostarczonych w okresie styczeń-maj 2011 wynosił 373 400. ŠKODA odnotowała bardzo duży przyrost sprzedaży na rynkach azjatyckich, a także w Europie Środkowej i Wschodniej. Przyczynił się do tego w dużej mierze wynik na polskim rynku. ŠKODA, kolejny miesiąc z rzędu, zajęła pierwszą pozycję w rankingu rejestracji samochodów osobowych. Wzrost rejestracji w stosunku do maja 2011 wyniósł aż 19,28 procent. Wzmocnienie pozycji producenta jest widoczne szczególnie w rankingu rejestracji przez klientów indywidualnych, gdzie udział rynkowy wzrósł z 11,20 do 13,04 procent. "Pomimo coraz trudniejszych warunków sprzedaży, maj 2012 był miesiącem, w którym marka ŠKODA zwiększyła swoje dostawy na całym świecie. Ostatnio wzrost sprzedaży ŠKODY napędzany był głównie przez rynki azjatyckie, Europę Środkową oraz Wschodnią, prowadząc do najwyższych wyników dostaw w historii" - powiedział Jürgen Stackmann, członek Zarządu odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. Dostawy samochodów marki ŠKODA do klientów w maju 2012 (model, liczba, zmiana procentowa w porównaniu do ubiegłego roku): ŠKODA Octavia (36,600; +8.2%) ŠKODA Fabia (21,300; -9.3%) ŠKODA Superb (9,400; -13.7%) ŠKODA Yeti (7,600; +14.8%) ŠKODA Roomster (3,200; -3.7%) ŠKODA Rapid (wyłącznie w Indiach: 1,700; nowy model) ŠKODA Citigo (1,700; nowy model) ŠKODA łącznie (81,500; +4.3%) Źródło: Volkswagen Group Polska
  12. Bardzo udany projekt z Kaliforni. Więcej ---> http://carsxhype.com/2011/12/19/mannys-showstopping-boosted-tc/
  13. Bardzo udany projekt. 400 KM! Zdjęcia ---> http://www.importtuner.com/features/impp_1104_1993_fd3s_mazda_rx_7/photo_03.html Więcej ---> http://www.importtuner.com/features/impp_1104_1993_fd3s_mazda_rx_7/index.html
  14. I jeszcze jeden niezwykle udany projekt ze Słowacji... Więcej ---> http://www.tuning.sk/dokument-skoda-1000mb-tuning-klimo-vase-upravene-auta-2009
  15. Kolejny udany projekt z Finlandii. Tym razem IS 300 an Workach... Więcej ---> http://fatlace.com/cars/vip/finland-is/
  16. 2011 Volkswagen Passat Czyżby kolejny udany "Passek"? http://www.worldcarfans.com/110083128174/2011-volkswagen-passat-major-facelift-leaks-again
  17. merco

    VW T3

    Siemka. Oto mój następny tun zapewne nie udany. Ale mi się podoba, Proszę o komy ale pozytywne heh. Credit na obrazku. BAY.
  18. niems

    Udany występ

    Udany występ <script type="text/javascript" src="http://www.wrzuta.pl/embed_video.js?key=0EDjujkmZJ5&login=mega.kot&width=450&height=387&bg=ffffff"></script>
  19. niems

    Prawie udany skok

    <script type="text/javascript" src="http://www.wrzuta.pl/embed_video.js?key=0mNpjCL8Q0c&login=birdynamnam&width=450&height=387&bg=ffffff"></script>
  20. QamileQ

    Nissan 350 Z

    350Z po tunie... niezbyt udany: Do oceny
  21. niems

    Udany wieczór ?

    Udany wieczór ? <object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=Pi_tH7bMBzs&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=Pi_tH7bMBzs&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object>
  22. Wyścigi; bardzo udany start Karoliny Czapki w Pieszczanach http://www.roadlook.pl/sport/wyscigi-bardzo-udany-start-karoliny-czapki-w-pieszczanach.html
×