Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'użytkowych' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 14 wyników

  1. 60 lat fabryki samochodów użytkowych Volkswagena w Hanowerze - Zakład powstał w ciągu zaledwie jednego roku - 2000 pracowników budowało go każdego dnia - Powierzchnia fabryki wynosi 1,1 miliona metrów kwadratowych - Produkowany w nim Transporter został symbolem niemieckiego cudu gospodarczego Poznań, 10 marca 2015 r. – marka Volkswagen Samochody Użytkowe zapisuje swoją kartę w historii przemysłu – przed 60 laty rozpoczęła się w Hanowerze budowa fabryki aut dostawczych. W dzielnicy Stöcken, na powierzchni 1,1 mln m2 w ciągu zaledwie roku zbudowano fabrykę z największą wówczas w Europie halą produkcyjną. Oznaczało to początek nowej ery - odtąd z taśm zakładu w Hanowerze zaczął zjeżdżać legendarny VW Transporter. Dr Eckhard Scholz, Prezes Zarządu Marki Volkswagen Samochody Użytkowe: „Początek budowy zakładu w Hanowerze przed 60 laty to początek nowej ery w dziedzinie produkcji lekkich pojazdów dostawczych w Europie. Od tego czasu fabryka jest stale modernizowana i rozbudowywana – dziś np. znajduje się w niej największe stanowisko pras w całej Europie. W Hanowerze stworzono wszelkie warunki, aby także w przyszłości dostarczać klientom jak najlepsze i dostosowane do ich indywidualnych potrzeb samochody. Zainteresowanie Transporterem przez te 60 lat nie zmniejszyło się ani trochę”. Thomas Zwiebler, Przewodniczący Rady Zakładowej Volkswagen Samochody Użytkowe: „Budowa fabryki stała się kamieniem węgielnym wielkiego sukcesu. W błyskawicznym tempie w szczerym polu powstał wzorcowy zakład, który dzięki wielkiemu zaangażowaniu dziesiątek tysięcy pracowników przez kilkadziesiąt lat stał się ważnym filarem naszego koncernu”. Spojrzenie wstecz, Niemcy 1955 r. Na ulicach młode dziewczyny w rozkloszowanych spódnicach i balerinach, mężczyźni w skórzanych kurtkach, a z tranzystorowych radioodbiorników rozbrzmiewa hit Cateriny Valente „Cały Paryż marzy o miłości”. Niemcy za to marzą o własnym samochodzie. Właśnie trwa słynny cud gospodarczy, na ulicach pojawia się coraz więcej pojazdów. Volkswagen Garbus okazuje się najpopularniejszym samochodem osobowym, a w 1955 roku jego produkcja, liczona od chwili rozpoczęcia, przekracza milion egzemplarzy. Bardzo pożądanym modelem jest także Transporter. Możliwości fabryki w Wolfsburgu, w której powstawał on już od 1950 roku, nie wystarczają, by zaspokoić popyt. Przedsiębiorcy szukają środka transportu, aby móc dowozić do klientów chleb, piwo, kawę zbożową. Nie inaczej jest z coraz większą liczbą artykułów technicznych – telewizory, adaptery, lodówki muszą w coraz większych ilościach, jak najszybciej i w nienaruszonym stanie trafić do odbiorców. Właśnie dlatego przemysł potrzebuje niezawodnego środka transportu. W tamtych czasach o postawienie fabryki do produkcji Transportera ubiegało się ponad 200 miast i gmin w Niemczech. Heinrich Nordhoff, dyrektor Fabryki Volkswagen GmbH, a później Prezes Zarządu Fabryki Volkswagen AG, przekonał radę nadzorczą do wybrania faworyzowanego przez siebie Hanoweru. Zalety tej lokalizacji to bliskość Kanału Śródlądowego łączącego Ren z Łabą oraz istniejąca już kolejowa stacja. Podczas wyjątkowo mroźnej i śnieżnej zimy 372 robotników przystępuje do budowy – dyskretnie, nie odbywają się żadne oficjalne uroczystości. Tak życzy sobie Nordhoff. Pod koniec marca na budowie pracuje już 1000 robotników. Drogi komunikacyjne w rozmiękłej od roztopów ziemi trzeba utwardzać drewnianymi balami, żeby ciężarówki mogły dowieźć materiały budowlane. Na terenie powstającej fabryki wyrasta małe prowizoryczne miasto – z biurami budowy, barakami zaopatrzenia i socjalnymi, z namiotami pełniącymi rolę kantyn. Szybko ze swoimi stoiskami pojawiają się także przedsiębiorcy. Zaledwie po 12 tygodniach mury wznoszą się na wysokość ponad czterech metrów. Prawie przez okrągłą dobę na budowie pracuje 28 dźwigów, a 22 potężne betoniarki wyrabiają każdego dnia 5000 metrów sześciennych betonu. Przerzucono 1.750.000 metrów sześciennych ziemi – w tamtym czasie był to ładunek dla 256.000 samochodów ciężarowych. Od maja na terenie fabryki uwija się 2000 pracowników. Do budowy szalunków zużywają oni 600.000 metrów kwadratowych drewna. „Można by z niego zbudować metrowej szerokości chodnik z Wolfsburga do Bazylei”, pisze jeden z dziennikarzy. Równolegle trwają szkolenia nowych pracowników, którzy zostaną zatrudnieni przy produkcji Transportera. Uruchomiony zostaje specjalny pociąg, którym codziennie o 4.10 wyruszają oni z dworca w Hanowerze do Wolfsburga, gdzie zgłębiają tajemnice montażu aut. Sprawne rozpoczęcie produkcji w nowym zakładzie ma zapewnić kadra 3000 pracowników. W ciągu kilku tygodni powstaje hala budowy karoserii, w lutym 1956 roku jest też gotowa wielotorowa linia kolejowa do zakładu, mająca długość 10 km. 8. marca 1956 roku w Hanowerze rozpoczyna się seryjna produkcja przyszłego symbolu niemieckiego cudu gospodarczego. Do 1967 roku, w którym zakończono wytwarzanie Transportera pierwszej generacji, z taśm w Niemczech zjechało 1,8 miliona sztuk tego modelu. Do dzisiaj na całym świecie powstało 11 milionów egzemplarzy Volkswagena Transportera. Historia jego sukcesu trwa nadal – w tym roku rozpocznie się produkcja kolejnej generacji. Obecnie w zakładach w Hanowerze obok Volkswagenów z serii T powstają też pickup Amarok oraz (lakierowane) nadwozia Panamery, w zakładzie w Limmer zaś – turystyczny model California. Łącznie w Hanowerze Volkswagen zatrudnia 12.200 pracowników. Kolejna fabryka w Poznaniu (zatrudniająca 5.700 pracowników) produkuje modele Transporter i Caddy, we Wrześni natomiast powstaje właśnie zakład, w którym będzie wytwarzany nowy Crafter. W sumie marka Volkswagen Samochody Użytkowe zatrudnia 19.500 pracowników. Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. Wyprzedaż samochodów użytkowych Volkswagena 
z rocznika 2014 Poznań, 14 stycznia 2015 r. – W salonach Volkswagena trwa wyprzedaż samochodów użytkowych wyprodukowanych w 2014 roku. Rabaty na niektóre modele sięgają nawet 35.000 zł netto. Zakupy wspierane są specjalną ofertą finansową i ubezpieczeniową. Klienci decydujący się na zakup samochodów użytkowych Volkswagena mogą liczyć na atrakcyjne warunki zakupu. W magazynie importera i u dealerów dostępny jest duży wybór modeli w różnych wersjach wyposażenia, rabaty sięgają nawet 35.000 zł i kształtują się następująco: Caddy – 13.000 zł Transporter – 21.000 zł Caravelle – 25.000 zł Multivan Startline – 24.000 zł Multivan Comfortline – 30.000 zł Multivan Highline – 35.000 zł Crafter – 24.500 zł Amarok (podwójna kabina) – 24.500 zł Dodatkową korzyścią dla klientów jest pakiet ubezpieczeń w atrakcyjnej cenie, wynoszącej 0,9 procenta wartości samochodu. W ofercie wyprzedażowej dostępne są również osobowe modele marki Volkswagen. Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. Wmurowanie kamienia węgielnego pod nową fabrykę samochodów użytkowych Volkswagen w Polsce · Na powierzchni 220 ha powstanie nowoczesna hala budowy karoserii, lakiernia, hala montażu oraz park dostawców · Wraz z budową nowej fabryki utworzonych zostanie blisko 3.000 miejsc pracy · Zakład we Wrześni będzie produkował od końca 2016 r. następcę modelu Volkswagen Crafter Poznań, 13 listopada 2014 r. – Przedstawiciele Koncernu Volkswagen AG, Marki Volkswagen Samochody Użytkowe wraz z przedstawicielami władz państwowych i samorządowych dokonali uroczystego wmurowania kamienia węgielnego pod nową fabrykę Volkswagena, w której od drugiej połowy 2016 r. produkowana będzie nowa generacja modelu Volkswagen Crafter. Uroczystego podpisania aktu erekcyjnego oraz wmurowania kamienia węgielnego w obecności licznie zgromadzonych gości dokonali dr Leif Östling Członek Zarządu Koncernu Volkswagen AG Obszar Samochodów Użytkowych, dr Eckhard Scholz Prezes Zarządu Marki Volkswagen Samochody Użytkowe, Elke Eller Członek Zarządu ds. Personalnych Marki Volkswagen Samochody Użytkowe, Jens Ocksen Prezes Zarządu Volkswagen Poznań Sp. z o.o. Członek Kierownictwa Marki Volkswagen Samochody Użytkowe, Janusz Piechociński Wicepremier i Minister Gospodarki, Marek Woźniak Marszałek Województwa Wielkopolskiego, Piotr Florek Wojewoda Wielkopolski, Dionizy Jaśniewicz Starosta Wrzesiński, Tomasz Kałużny Burmistrz Miasta i Gminy Września, Ks. abp dr Stanisław Gądecki Arcybiskup Metropolita Poznański oraz Piotr Olbryś Przewodniczący Związków Zawodowych OM NSZZ „Solidarność” Volkswagen Poznań. Nowa fabryka powstanie we Wrześni położonej 50 km na wschód od Poznania. Teren budowy obejmuje obszar 220 ha. Obecnie na terenie przyszłej fabryki prowadzone są już pierwsze prace budowlane związane z wyrównywaniem oraz utwardzeniem terenu. „Dzięki tej inwestycji załoga koncernu Volkswagen w Polsce wzrośnie w przeciągu kilku lat do ponad 16.000 pracowników. Tym samym wzrośnie znaczenie Polski jako międzynarodowego ośrodka przemysłu samochodowego” – powiedział dr Leif Östling podczas uroczystości wmurowania kamienia węgielnego. „Dzisiaj zatrudniając blisko 6.800 pracowników produkujemy w fabryce Volkswagen Poznań rocznie 170.000 samochodów nie tylko na rynek polski, ale również na rynki w Europie i na innych kontynentach” – powiedział dr Eckhard Scholz. „Tym samym Volkswagen Poznań jest – po spółce w Hanowerze – drugim filarem marki Volkswagen Samochody Użytkowe. Ten drugi filar zyska w przyszłości jeszcze większe znaczenie, a dowodem na to jest, w prawdziwym tego słowa znaczeniu, dzisiejsza uroczystość wmurowania kamienia węgielnego pod budowę nowego zakładu i produkcję nowego samochodu” – kontynuował swoją wypowiedź dr Scholz. Pierwsze samochody Volkswagen Crafter nowej generacji opuszczą linie produkcyjne w drugiej połowie 2016 roku. Zdolności produkcyjne fabryki osiągną docelowo roczny wolumen w wysokości do 100.000 samochodów. Na terenie fabryki powstaną nowoczesna lakiernia, hala produkcji karoserii i hala montażu oraz Park Dostawców wraz z przestrzenią logistyczną. W nowej fabryce zatrudnienie znajdzie 3.000 osób. Inwestycja Volkswagena przyczyni się także do utworzenia nowych miejsc pracy u dostawców. Obecnie udział polskich dostawców części motoryzacyjnych dla poznańskiej fabryki Volkswagena wynosi ponad 40%. Jens Ocksen, Prezes Volkswagen Poznań, podkreślił liczne korzyści wynikające z lokalizacji nowego zakładu w pobliżu istniejącej już fabryki w Poznaniu. Dotyczy to zarówno produkcji, logistyki, dostawców jak również pozyskania wykwalifikowanych pracowników: „Września oferuje nam optymalne warunki dla działalności gospodarczej, w zakresie infrastruktury oraz rynku pracy. Budowa fabryki w Białężycach k. Wrześni to ważny element realizacji strategicznych i globalnych celów rozwoju segmentu lekkich samochodów użytkowych marki Volkswagen” – powiedział Ocksen. Janusz Piechociński, Wicepremier i Minister Gospodarki, w kontekście decyzji o lokalizacji fabryki w Polsce powiedział: „Wielkopolska to jeden z najszybciej rozwijających się regionów naszego kraju i przyjazny partner biznesowy. Nowa inwestycja Volkswagena we Wrześni jest tego potwierdzeniem. Decyzja Volkswagena o lokalizacji fabryki w Polsce jest dowodem na to, że Polska jest nadal atrakcyjnym miejscem dla inwestycji. Dzisiejsza uroczystość wmurowania kamienia węgielnego jest również początkiem, mam nadzieję, długoletniej współpracy z lokalnymi firmami, które mogą dostarczać usługi na wysokim poziomie”. Nowy Zakład we Wrześni stanie się obok Zakładu w Poznań-Antoninek drugim ośrodkiem produkcyjnym marki Volkswagen Samochody Użytkowe w Polsce. Spółka Volkswagen Poznań istnieje od ponad 20 lat. Od 10 lat produkowany jest tutaj Volkswagen Caddy oraz Transporter na rynki całego świata. Volkswagen Crafter to największy model w gamie samochodów użytkowych Volkswagena. Oferuje trzy klasy dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu: 3,0, 3,5 i 5,0 ton; trzy rozstawy osi: krótki (3.250 mm), średni (3.665 mm) i długi (4.325 mm) oraz cztery podstawowe typy nadwozia: furgon, kombi oraz podwozie. Furgon i kombi są dostępne z trzema wysokościami dachu, a furgon także z przedłużonym tylnym zwisem nadwozia. Crafter dzięki różnym opcjom nadwozia, rozstawom kół, masie całkowitej i klasom ładowności spełnia szerokie spektrum wymagań, jakie firmowi klienci stawiają nowoczesnym samochodom użytkowym z tego segmentu. W Crafterach montowane są wyjątkowo efektywne, czterocylindrowe silniki wysokoprężne o pojemności 2,0 litra z wtryskiem Common Rail oraz doładowaniem turbo lub bi-turbo. Wszystkie jednostki silnikowe dostępne są w trzech stopniach mocy: 80 kW/109 KM (84 kW/114 KM z normą emisji spalin Euro6), 100 kW/136 KM i 120 kW/163 KM oraz współpracują z 6-biegową przekładnią manualną. Równie ważne, jak zmniejszenie kosztów eksploatacji jest zachowanie wysokiej wartości samochodu przy jego odsprzedaży. Volkswagen Crafter może pochwalić się jedną z najwyższych wartości rezydualnych w segmencie samochodów dostawczych, która wynosi ponad 48% (po 3 latach użytkowania i przebiegu 180.000 km). Jako jedyne auto w swojej klasie Volkswagen Crafter jest objęty 3-letnią, bezpłatną, fabryczną gwarancją na podzespoły mechaniczne. Oprócz 3-letniej bezpłatnej, fabrycznej gwarancji producenta na podzespoły mechaniczne, VW Crafter może pochwalić się także 3-letnią gwarancją na powłokę lakierniczą i 12-letnią gwarancją na perforację nadwozia. Wysoką niezawodność auta potwierdzają coroczne badania usterkowości Dekry – Crafter co roku plasuje się w ścisłej czołówce raportu najmniej awaryjnych samochodów. Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. Volkswagen dostarczy 245 samochodów użytkowych Totalizatorowi Sportowemu Poznań, 28 lipca 2014 r. – Volkswagen wygrał przetarg na sprzedaż Spółce Totalizator Sportowy Sp. z o.o. 245 samochodów użytkowych. Pierwsze auta trafiły do klienta 17 lipca. W ramach przetargu na wymianę i serwisowanie całej floty samochodów Totalizatora Sportowego, Volkswagen dostarczy w sumie 245 samochodów użytkowych: 208 Caddy oraz 37 Transporterów T5 w wersjach Kombi i Furgon. „Volkswagen Caddy jest produkowany w Poznaniu, z tego miasta samochody dostarczane są na cały świat, dlatego tym bardziej jesteśmy zadowoleni i dumni z faktu, że Caddy cieszy się dużą popularnością wśród klientów i jest najlepiej sprzedającym się modelem marki Volkswagen Samochody Użytkowe w Polsce. Wraz z siecią dealerską dokładamy wielu starań by dopasować ofertę do potrzeb naszych klientów. Dzięki temu sprzedaż Caddy w pierwszym półroczu tego roku wzrosła aż o 44 procent w porównaniu z tym samym okresem minionego roku. Taki wynik motywuje nas wszystkich do dalszej, wytężonej pracy.” – powiedział Piotr Łakomy, dyrektor marki Volkswagen Samochody Użytkowe. W czwartek 17 lipca na Torze Wyścigów Konnych na warszawskim Służewcu nastąpiło uroczyste przekazanie pierwszych samochodów Volkswagen Caddy siedemnastu najlepszym Przedstawicielom Rejonów Sprzedaży Totalizatora Sportowego. Przybyli oni z całej Polski, żeby odebrać kluczyki do samochodów z rąk Prezesa Totalizatora Sportowego, Pana Wojciecha Szpila. „Zmiana dostawcy samochodów na Volkswagen Samochody Użytkowe jest kolejnym etapem realizacji planów zwiększenia sprzedaży produktów Totalizatora Sportowego, właściciela marki LOTTO. Jesteśmy pewni, że nowe niezawodne samochody, to bezpieczniejsza, wydajniejsza oraz bardziej komfortowa praca ludzi, którzy każdego dnia muszą pokonywać setki kilometrów. Naszym przedstawicielom życzymy szerokiej drogi i znakomitych wyników sprzedażowych” – powiedział Tomasz Cekała zastępca dyrektora Departamentu Sprzedaży TS. Tomasz Krupa, Kierownik Działu Sprzedaży w Centrum Poznań (Grupa Krotoski-Cichy) – dealera, który wygrał postępowanie przetargowe skomentował przekazanie aut – „To jeden z największych jednorazowych zakupów samochodów z segmentu LCV w ciągu ostatnich kilku lat na rynku polskim i prawdopodobnie największy w tym roku. To dla nas ogromny zaszczyt i jednocześnie wielkie wyzwanie, bowiem kontrakt z Totalizatorem Sportowym to nie tylko dostawa, ale także serwis wszystkich 245 samochodów przez najbliższe 4 lata.” Pozostałe samochody zostaną dostarczone klientowi przez dealera w ciągu najbliższych trzech tygodni. Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. więcej -> Rosyjski GAZ szykuje nową gamę aut użytkowych | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  6. Daimlerpodczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych PojazdówUżytkowych 2012 (IAA Nutzfahrzeuge 2012) w Hanowerze: Trzy markii 70 ciężarówek, aut dostawczych oraz autobusów - gwiazdy targóww Hanowerze Ekscytująca wystawa pojazdów użytkowych na przestrzeni ponad 10 000 metrów kwadratowych Ciężarówki z całego świata - zaprojektowane specjalnie dla różnych regionów globu Aerodynamiczna naczepa i aerodynamiczna ciężarówka stały się rzeczywistością 70 kluczowych modeli Mercedes-Benz, Setra i Fuso podczas targów w Hanowerze Wystawa pełna innowacji Kompleksowa oferta usług dla pojazdów użytkowych Dwa stoiska z ciągłym programem rozrywkowym Rozpoczynającesię 20 września Międzynarodowe Targi Motoryzacyjne PojazdówUżytkowych 2012 (IAA Nutzfahrzeuge 2012) w Hanowerze staną sięmiejscem licznych światowych premier Daimler AG. Ciężarówki,samochody dostawcze i autobusy marek pojazdów użytkowych Daimlera -Mercedes-Benz, Setra i Fuso - wyznaczają nowe standardy w dziedziniewydajności, ekonomiczności, ochrony środowiska orazbezpieczeństwa. Ich pionierską siłę doskonale oddaje tegorocznehasło targów - "The engine of the future" (pol. silnikprzyszłości). Ekscytującawystawa pojazdów użytkowych na przestrzeni ponad 10 000 metrówkwadratowych Hale14/15 targów w Hanowerzesą tradycyjnie zarezerwowane dla Daimlera. Odwiedzający będąmogli zapoznać się tu z całą gamą pojazdów Mercedes-Benz, Setrai Fuso. Łącznie, na powierzchni ponad 10 000 metrów kwadratowychzaprezentowanych zostanie 70 ciężarówek, aut dostawczych iautobusów. Prace nad przygotowaniem tegorocznej ekspozycjirozpoczęły się latem ubiegłego roku; sama transformacja surowejhali w fascynującą scenę dla pojazdów użytkowych pochłonęłasiedem tygodni ciężkiej pracy. Ciężarówkiz całego świata - zaprojektowane specjalnie dla różnych regionówglobu Odpowiednidla wystawy nastrój towarzyszy zwiedzającym już od chwiliprzekroczenia jednego z dwóch głównych wejść do Hal 14/15. Woczy rzuca się hasło "Ciężarówki świata", wskazującena globalną działalność Daimler Trucks. Potężny Western Star4900 EX "Wanted" z lśniącymi, chromowanymi aplikacjamidemonstruje fascynację północnoamerykańskimi ciężarówkami. Tużza kabiną czeka na kierowcę przestronna sekcja wypoczynkowa, naczas relaksu służąca jako sypialnia i pokój dzienny. Dwieciężarówki nowej indyjskiej marki Daimlera - Bharat Benz -zaprojektowano z uwzględnieniem całkiem odmiennych wymagań.Platforma LDT 914R oraz wywrotka HDT 3128 są nie mniej wytrzymałeniż Western Star, zostały jednak stworzone do użytku w zupełnieinnych miejscach, z uwzględnieniem różnic w warunkach drogowychpanujących w poszczególnych krajach. Przekaz jest prosty: DaimlerTrucks dostarcza pojazdy dopasowane do zróżnicowanych, lokalnychwymagań na całym świecie. Dalejna gości czekają widoki, które skutecznie rozbudzą ciekawość izachęcą do bliższego poznania pojazdów użytkowych Daimler AG. Aerodynamicznanaczepa i aerodynamiczna ciężarówka stały się rzeczywistością Zbliżającsię do hali wystawowej od innej strony, widzowie zyskają szansęodkrycia pionierskich innowacji. Dwa koncepcyjne projekty DaimlerTrucks – aerodynamiczna naczepa i aerodynamiczna ciężarówka –prezentują sposób na zmniejszenie zapotrzebowania na paliwopoprzez zastosowanie zaawansowanych rozwiązań aerodynamicznych.Obniża to koszty użytkowania, a jednocześnie wspiera ochronęzasobów i środowiska. Dwaprototypy pozwalają na realne i zgodne z obowiązującymi wymogamiprawa obniżenie zużycia paliwa. Pojazd członowy złożony z nowegoActrosa oraz aerodynamicznej naczepy notuje w transporciedługodystansowym zapotrzebowanie na paliwo niższe o 4,5 proc.Aerodynamiczna ciężarówka umożliwia ograniczenie zużycia paliwao 3,5 proc. Pomiary drogowe wykonane w praktyce potwierdziły już tewyniki. 70kluczowych modeli Mercedes-Benz, Setrai Fuso podczas targów w Hanowerze GwiazdyMiędzynarodowych Targów Motoryzacyjnych Pojazdów Użytkowych 2012radośnie powitają gości Hal 14/15. Markę Mercedes-Benz będziereprezentować 20 ciężarówek, 24 samochody dostawcze, sześćautobusów i pięć pojazdów specjalnych, Setra - siedem autobusów,a Fuso - osiem ciężarówek. Specjalneszlaki prowadzą gości do sekcji poszczególnych marek, oznaczonychprzez zwisające z sufitu bannery. I chociaż wszystkie marki należądo grupy Daimlera i zaprezentowane są pod jednym dachem, udałom imsię zachować swój własny, indywidualny styl. StanowiskaMercedes-Benz, Setra i Fuso różnią się kolorami, materiałamipokrycia podłogowego oraz dekoracją ścian. NowyMercedes-Benz Actros i Antos, Citan i Citaro Euro VI, SetraComfortClass 550 oraz Fuso Canter Eco Hybrid to tylko niektóre z 70gwiazd tegorocznych targów. Wystawapełna innowacji Alepremierowych fajerwerków będzie podczas wystawy znacznie więcej.Przykłady? Nowe, bardziej ekonomiczne wersje Actrosa - Loader orazVolumer, cichy Econic z napędem LNG, komfortowy Mercedes-BenzSprinter z siedmiostopniową przekładnią automatyczną, lokalniebezemisyjny bus Vito E-Cell, oszczędny Mercedes-Benz Intouro,fascynujący Mercedes-Benz Unimog z technologią Euro VI czy FusoCanter 4x4. PonadtoMercedes-Benz prezentuje pierwszą - i jak dotychczas jedyną -kompletną gamę silników spełniających normę emisji spalin EuroVI. Obejmuje ona czyste i ekonomiczne jednostki dla ciężarówek,autobusów i pojazdów specjalnych, od kompaktowych silnikówczterocylindrowych aż po sześciocylindrowe. Unikalny systemawaryjnego hamowania "Active Brake Assist 3" pozwala nadalszą poprawę standardów bezpieczeństwa w samochodachciężarowych, podobnie jak "Active Brake Assist 2" wprzypadku autobusów turystycznych. Po raz pierwszy przewidującytempomat Predictive Powertrain Control (PPC) łączy dane GPS zsystemem sterowania układem napędowym. Lekkie osie przyczepzwiększają wydajność jednostek holowanych. Kompleksowaoferta usług dla pojazdów użytkowych Przekrojowymodel Actrosa z atrakcyjnymi akcesoriami fabrycznymi kusizwiedzających sekcję usług Mercedes-Benz. FleetBoard, CharterWay,Mercedes-Benz Bank, Genuine Parts, Service 24h, Mercedes-BenzMobiloVan, MercedesServiceCard, Truck Maintenance Management czyTelediagnosis to tylko niektóre z nich, związane z samochodamiciężarowymi i dostawczymi. Każda wiąże się z partnerstwem,dostępnością oraz odpowiednimi kompetencjami. Dla autobusówMercedes-Benz i Setra tradycyjnie zarezerwowano usługi OMNIplus. Dwastoiska z niekończącym się programem rozrywkowym Mimotak bogatej tematyki wystawy, nie zapomniano o rozrywce. Na stoiskuActrosa i Antosa co godzinę będzie pojawiał się popularny zespółcountry BossHoss, na przemian z rozrywkowymi występami na stoiskuCitana. Zainstalowane za stoiskami ekrany LED będą wyświetlałyinformacje o bieżącym programie targów. Hasło "The engine ofthe future" nie odnosi się bowiem jedynie do gwiazd tegorocznejwystawy - pojazdów Mercedes-Benz, Setra i Fuso, ale również doinnowacyjnych form ich prezentacji. Źródło: Mercedes-Benz Polska
  7. VKonferencjaZabudów Specjalistycznych Samochodów Użytkowych Volkswagena Poznań,12.09.2012r. –Wczoraj na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich, odbyłasię V Konferencja Zabudów Specjalistycznych Samochodów UżytkowychVolkswagena. Na powierzchni 4.000 m2zgromadzono 46 samochodów. Na nadwoziach Caddy, Transportera,Craftera i Amaroka przedstawiono kilkadziesiąt rodzajów zabudów.Uczestnicy mogli także odbyć jazdy testowe modelami Caddy TSI, TDI,BiFuel oraz Ecofuel sprawdzając alternatywne źródła napędu. Mimotrudnej sytuacji na rynku marki należące go grupyVolkswagena notują wzrost sprzedaży. W pierwszych sześciumiesiącach bieżącego roku marka Volkswagen Samochody Użytkowesprzedała na świecie 270.000 samochodów, jest to o 3,7% więcejniż w analogicznym okresie minionego roku. W Polsce od stycznia dokońca czerwca w 2012 roku sprzedano 2.953 samochody i jest to więcejo 13,7 procent niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Zwiększyłsię także udział sprzedaży w rynku, po pierwszym półroczubieżącego roku wyniósł 12,26 procent. Wymaganiaklientów kupujących samochody użytkowe są bardzo różne,specyficzne, w niektórych aspektach zdecydowanie większe niżwymagania klientówkupujących auta osobowe, dlatego często decydują się oni naspecjalistyczne zabudowy. W pierwszych 6 miesiącach tego roku prawie900 samochodów użytkowych Volkswagena zostało sprzedanych zespecjalistyczną zabudową – stanowi to ok. 30 procent całkowitejsprzedaży marki. Volkswagenoferuje4 serie modeli samochodów użytkowych; w Polsce od lat największąpopularnością cieszy się Caddy, na drugim miejscu jest T5. Seriata jest liderem w swoim segmencie, udział w rynku wynosi 23,6%, cooznacza, że prawie co czwarty samochód sprzedawany w tej klasie toVolkswagen T5. Pozostałe modele to Crafter i Amarok. Wszystkieużytkowe samochody Volkswagena zabudowywane są przezspecjalistyczne firmy; kilkadziesiąt przykładów takich zabudówmożna było zobaczyć podczas obszernej wystawy na poznańskichtargach. Między innymi przedstawiono Amaroka z zabudowąwarsztatową, Craftery przebudowane na autobusy oraz przystosowane doprzewozu osób niepełnosprawnych, zaprezentowano także TransporteraT5 z zabudową pogotowia energetycznego, kila aut z zabudową typuizoterma, bankowozy, które powstały na bazie Caddy i T5 orazkaretki pogotowia zbudowane na bazie Craftera i Transportera. Naobszernej powierzchni wystawienniczej znalazły się także auta dlaglobtroterów, wywrotki oraz samochody pomocy drogowej. Tą zróżnicowaną ofertą lekkichsamochodów dostawczych na bazie czterech serii modeli, VolkswagenSamochody Użytkowe jednoznacznie podkreśla swoją wiodącą pozycjęna rynku w tym segmencie pojazdów. Źródło: Volkswagen Group Polska
  8. Szerokapaleta modeli Volkswagena na Międzynarodowej Wystawie SamochodówUżytkowych - Najważniejszymi punktami sąekologiczne koncepcje samochodów, napęd na wszystkie koła ispecjalistyczne zabudowy - Prototyp eT!jako technologiczna atrakcja Poznań,07.09.2012r. – Na najważniejszych europejskich targach samochodówużytkowych, które odbędą się w dniach od 18 do 27.09.2012 wHanowerze, marka Volkswagen Samochody Użytkowe przedstawi kompletnąofertę lekkich samochodów użytkowych w wielu różnych wariantach.Najważniejszymi punktami w tym roku są kwestie związane zBlueMotion Technology, samochody z napędem na wszystkie koła orazróżnorodne rozwiązania specjalnych zabudów na bazie wszystkichczterech serii modeli. Volkswagen Samochody Użytkowe zajmuje w tymroku ponad 10.000 metrów kwadratowych powierzchni wystawienniczej,na której zaprezentowanych zostanie prawie 120 samochodów. MarkaVolkswagen Samochody Użytkowe,jako producent lekkich samochodów dostawczych, oferujący największąróżnorodność wariantów, prezentuje bogatą ofertę modeli. Nastoisku targowym w hali 12, na powierzchni 4528 metrów kwadratowychwystawionych zostanie 31 samochodów przeznaczonych do różnychzadań. Oprócz modeli do jazd próbnych, znajdujących się wpobliżu pawilonu 35, pod estetycznym, drewnianym dachemzaprezentowane zostaną 63 samochody z różnymi rozwiązaniamizabudowy. Łącznie marka Volkswagen Samochody Użytkowe zajmuje natargach w Hanowerze – w swoim rodzinnym mieście – powierzchnię10.033 metrów kwadratowych. ThinkBlue ieT!: Wewszystkich seriach modeli Volkswagen Samochody Użytkowe kładzieszczególny nacisk na mocne i możliwie oszczędne napędy. Uzyskanienajniższych wartości spalania umożliwia BlueMotion Technology,pakiet rozwiązań, który dostępny jest dla Caddy, wszystkichwariantów serii T5, Amaroka i Craftera. Podczas IAAnajoszczędniejsze warianty ze wszystkich serii modeli wystawionebędą w specjalnej strefie. Zaprezentowany zostanie równieżprototyp samochodu elektrycznego – eT!. Wersja ta, przeznaczonagłównie dla firm kurierskich, pokazuje jak może wyglądaćprzyszłość lekkich samochodów dostawczych. eT! prezentuje –jako przyszłościową wizję – maksymalny, osiągalny obecniepoziom technologiczny dla samochodów elektrycznych, wykorzystywanychdo celów firmowych. Szczególnie interesująca jest możliwośćsamodzielnego, półautomatycznego poruszania się samochodu wmieście. Kompetencjaw dziedzinie napędu na wszystkie koła. VolkswagenSamochody Użytkowe – jako jedyny producent lekkich pojazdówdostawczych – oferuje wszystkie modele, od Caddy do Craftera, znapędem na wszystkie koła 4MOTION. Ta wersja napędu spotkała sięz dużym zainteresowaniem klientów: co piąty sprzedany samochódużytkowy z logo VW jest napędzany na wszystkie koła. Marka ma wswojej ofercie pojazdy odpowiadające zróżnicowanym potrzebom:samochody dostawcze, podwożące narciarzy z hotelu do wyciągu,pojazdy rodzinne na wyprawy poza utartymi szlakami, pickupy dla osóbpracujących z dala od głównych dróg, czy Craftera do ciężkiejpracy w ekstremalnych warunkach terenowych. Zabudowyspecjalne. Największączęść powierzchni wystawienniczej zajmują w tym roku samochody zrozmaitymi rodzajami zabudów wykonanych przez współpracujących zVolkswagenem specjalistów. Zaprezentowane zostaną 63 zabudowy imodyfikacje nadwozia, między innymi historyczny T1, Crafter w wersji7,5t, Amarok z podnośnikiem koszowym, Transporter w wersji doprzewozu chorych oraz samochód z chłodnią zasilaną bateriamisłonecznymi. Tą zróżnicowaną ofertą lekkich samochodówdostawczych na bazie czterech serii modeli, Volkswagen SamochodyUżytkowe jednoznacznie podkreśla swoją wiodącą pozycję na rynkuw tym segmencie pojazdów. Kolejnetematy prezentowane podczas targów IAA to dziesięciolecie istnieniaCarePort – programu, który skupia w sobie zadania związane zfinansowaniem, ubezpieczeniem, serwisem i mobilnością samochodówużytkowych marki Volkswagen oraz jubileusz „65 lat Transportera”,z okazji którego wystawionych zostanie dziesięć historycznychVolkswagenów. Konferencjaprasowa Volkswagen Samochody Użytkowe rozpoczniesię 18 września o godzinie 10:15, w sali 1 Convention Center naterenie hanowerskich targów. Źródło: VolkswagenGroup Polska
  9. więcej -> Nowe technologie Bosch do pojazdów użytkowych | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  10. Pełnapaleta samochodów użytkowych Volkswagena z napędem na cztery koła Volkswageny z napędem na 4 koła - 4x4 fot. Volkswagen Group Polska - Album - FORUM samochodowe - opinie o samochodach MarkaVolkswagen Samochody Użytkoweod wielu lat oferuje wybrane modele z napędem na cztery koła, odtego roku w salonach dostępna jest pełna paleta produktów z4MOTION. Najdłuższej z napędem na cztery koła sprzedawany jestTransporter, który w serii T3 w 1985 roku został wyposażony wnapęd Syncro. W 2009 roku paletę wzbogacił produkowany w PoznaniuCaddy 4MOTION, a od 2010 roku dostępny jest pickup Amarok. W tymroku we współpracy z austriacką firmą Achleitner Volkswagenwprowadził do sprzedaży Craftera 4MOTION. Tego rodzaju samochodamizainteresowane są przede wszystkim firmy, których siedziby mieszcząsię w trudno dostępnych regionach np. obszary górzyste,przedsiębiorstwa zajmujące się produkcją energii ze źródełalternatywnych, firmy budowlane oraz służby ratunkowe. W Europieudział samochodów z napędem na cztery koła w całej sprzedażymarki Volkswagen Samochody Użytkowe wynosi około 20%. Crafter4MOTION z napędemfirmy Achleitner VolkswagenSamochody Użytkowe wyposażył w tym roku swój największy model wnapęd na wszystkie koła. Duża masa Craftera z ładunkiem wymagałazastosowania specjalnej konstrukcji napędu. Skorzystano z systemufirmy Achleitner z przełożeniem terenowym (2,5:1). System tenrozdziela siły w sposób stały między obie osie w stosunku 50:50 iposiada seryjną blokadę mechanizmu różnicowego w przekładnirozdzielczej i na tylnej osi. Jako opcję można zamówić takżeblokadę przedniej osi. Z takim wyposażeniem granice możliwościCraftera 4MOTION wyznaczają tylko prawa fizyki, bowiem gdy włączonesą wszystkie blokady, każde z kół może przenosić samodzielniedo 100 procent momentu napędowego. Poślizg występuje tylko wnajsłabszym miejscu: między bieżnikiem opony a podłożem. FirmaAchleitner wprowadziła wiele zmian do przedniej osi z niezależnymzawieszeniem kół i sztywnej osi tylnej. Wzmocnione zostałysprężyny z większą drogą ugięcia, amortyzatory z progresywnącharakterystyką są bardziej twarde, zmodyfikowane zostały takżestabilizatory. Zmiany te spowodowały podwyższenie nadwozia o okołodziesięć centymetrów, w zależności od rodzaju opon (terenowe lubdrogowe). Crafter4MOTION jest napędzany wyłącznie najmocniejszym silnikiem bi-turboo mocy 120 kW (164 KM). Znana również z Amaroka i Transportera2-litrowa jednostka (odpowiednio zmodyfikowana na potrzeby potężnegoCraftera) rozwija maksymalny moment obrotowy 400 Nm już przy 1800obr./min. To wystarczająca siła, aby w razie potrzeby po wciśnięciuprzycisku na zredukowanym pierwszym biegu pokonać najtrudniejszyteren z pełnym obciążeniem 3,5 lub 5 ton. Podstawęoferty Craftera tworzy kilka wersji nadwozia. Do wyboru jest Crafterw wersji kombi z maksymalnie dziewięcioma miejscami siedzącymi,Crafter furgon i skrzyniowy oraz samo podwozie z pojedynczą lubpodwójną kabiną, przeznaczone do zabudowy specjalnej. Do tegodochodzą trzy rozstawy osi od 3250 mm (krótki rozstaw) przez 3665mm (średni rozstaw) do 4325 mm (długi rozstaw). W zależności odzabudowy i rozstawu osi dopuszczalna masa całkowita Craftera 4MOTIONwynosi od 3500 kg (Crafter 35) do 5000 kg (Crafter 50). T5 4MOTION Napędzanena wszystkie koła Volkswageny T5 - Transporter, Caravelle, Multivani California cieszą się coraz większą popularnością. Dla4MOTION z 6-biegową przekładnią manualną do wyboru są silnikiTDI o mocy 103 kW/140 KM i 132 kW/180 KM oraz silnik TSI o mocy 150kW/204 KM. W połączeniu z najmocniejszym silnikiem wysokoprężnymi silnikiem benzynowym dostępna jest również kombinacja napędu nawszystkie koła i 7 stopniowej automatycznej skrzyni biegów DSG. Najnowszageneracja sprzęgławielotarczowego zoptymalizowanego pod kątem tarcia wyznaczastandardy pod względem trakcji, bezpieczeństwa, komfortu ioszczędności. W odróżnieniu od stosowanego wcześniej,regulowanego mechanicznie modułu Haldex2, nowe sprzęgło sterowanejest elektronicznie. Dlatego ciśnienie oleju wewnątrz sprzęgławielotarczowego, potrzebne do rozdziału momentów obrotowych natylne koła, nie jest już generowane przez różnicę prędkościobrotowych między przednią a tylną osią, lecz przez pompęelektryczną. Jednocześnie zbiornik ciśnieniowy pozwala natymczasowe odłączenie pompy elektrycznej i w ten sposób zmniejszazużycie paliwa. Dzięki sterowanemu elektronicznie zaworowiciśnienie ze zbiornika może być przekazywane na tarcze sprzęgła,a wysokość ciśnienia reguluje w sposób płynny przepływ sił natylne koła. W ekstremalnym przypadku możliwe jest nawet przekazanie100 procent momentu obrotowego na tylną oś. Sprzęgło Haldexnapędzane jest przez wał Kardana. Najmłodszymczłonkiem rodziny Transporterów z 4MOTION jest Rockton. To typowoterenowy Transporter przeznaczony do dowożenia ludzi i sprzętu dotrudno dostępnych miejsc. Firmy budowlane, przedsiębiorstwaukładające tory, ratownicy górscy, leśnicy i wiele innych grupzawodowych potrzebuje samochodu, który może elastycznie dostosowaćsię do ich potrzeb, a do tego poradzi sobie w każdej sytuacji. Rocktonbazuje na Transporterze Kombi, lecz dzięki seryjnemu napędowi nawszystkie koła dysponuje o wiele lepszą przyczepnością nanieutwardzonych drogach. Stały napęd na wszystkie koła 4MOTION zesprzęgłem Haldex IV generacji, seryjna blokada mechanizmuróżnicowego tylnej osi, podwyższone o 30 mm zawieszenie orazmocniejsze amortyzatory (DMC 3,2 t) pozwalają niezawodnie dowieźćnie tylko załogę, lecz także ładunek w miejsca, do których nieprowadzi utwardzona droga. Amarok Amarokjest najmłodszym modelem marki Volkswagen Samochody Użytkowe. Jegoprodukcja rozpoczęła się w 2010 roku w Argentynie, od maja 2012roku samochód powstaje także w fabryce w Hanowerze. DlaAmaroka przygotowano trzy różne układy przenoszenia napędu: stałynapęd na wszystkie koła (4Motion), załączany napęd na wszystkiekoła (4Motion) i napęd na tylne koła (4x2). Ten ostatniprzeznaczony jest dla podstawowej wersji i skierowany do klientów,którzy zainteresowani są przede wszystkim specjalnymiwłaściwościami nadwozia typu pickup i szerokim spektrum jegozastosowania. Wszystkie warianty z napędem na cztery koła doskonaleczują się poza utwardzonymi drogami. Dopracy w każdym rodzaju terenu idealnym rozwiązaniem jest Amarok4Motion z załączanym napędem na wszystkie koła i czerwoną „4”w napisie. Wykorzystuje on sprawdzone w pickupach sprzęgło kłowe wskrzyni rozdzielczej. Po naciśnięciu przycisku załącza się stałeprzenoszenie siły na obie osie w stosunku 50:50. Do najtrudniejszychzadań przekładnia ma dodatkowo przełożenie redukcyjne. Pozwala tona pokonywanie wyjątkowo trudnych odcinków, 100-procentowewzniesienia nie stanowią żadnej przeszkody nawet przy pełnymobciążeniu. Ponadto pakiet resorów Heavy Duty z trzema głównymii dwoma dodatkowymi piórami gwarantuje dużą odporność naprzeciążenia i jednakowy komfort niezależnie od stopniazaładowania. Napędzanyw sposób stały na wszystkie koła Amarok 4Motion z czarną „4”jest bardziej komfortowy. Pozwala on poczuć zalety napędu nawszystkie koła także na utwardzonych drogach. Mechanizm różnicowytypu Torsen jest nowością w tej klasie. Rozdziela on siły napędowew sposób zmienny między przednią a tylną oś; w podstawowymustawieniu siły są rozdzielane w stosunku 40:60. Dzięki temumożliwe jest uzyskanie doskonałej dynamiki jazdy połączonej zdobrą trakcją. Wszystkiewarianty napędu posiadają ponadto elektroniczną blokadęmechanizmu różnicowego, która dzięki automatycznym ingerencjom wukład hamulcowy poprawia trakcję na wszystkich rodzajach podłoża.Dla Amaroków, które będą musiały wykonywać wyjątkowo trudnezadania, jako opcja oferowana jest mechaniczna blokada mechanizmuróżnicowego tylnej osi. Caddy 4MOTION VolkswagenCaddy z napędem na cztery koła oferowany jest od 2009 roku. W 2010roku marka zaprezentowała nową wersję tego najbardziej popularnegosamochodu dostawczego Volkswagena w Polsce. Samochód zostałudoskonalony pod każdym względem. Całkowicie nowa konfiguracjaserii wyposażenia, design w stylu nowego Amaroka oraz jeszcze niższekoszty utrzymania czynią nowe Caddy jednym z najbardziejinnowacyjnych miejskich samochodów dostawczych i kompaktowych vanówna świecie. Caddyoferowany jest w dwóch wersjach nadwoziowych: w wersji Furgon(dwuosobowej) oraz w wersji Kombi (pięcio lub siedmioosobowej). Dlawymagających klientów przygotowano cztery wersje stylistyczneStartline, Trendline, Comfortline i Highline różniące się międzysobą standardem wyposażenia.Ponadto w ofercie znajduje się wariant dla aktywnych turystów –wersja Tramper. Wszystkie wymienione wersje dostępne są z napędem4MOTION, zarówno z krótkim, jak i długim rozstawem osi (CaddyMaxi). Każde z tych wszechstronnych aut dysponuje seryjnie nowągeneracją ESP. Caddymożebyć napędzane jednym z ośmiu silników. W ofercie są dwa silnikiTSI doładowywane turbosprężarką, a paliwo jest wtryskiwanebezpośrednio do komór spalania czterech cylindrów. Z pojemnościskokowej 1,2 litra rozwijają one moc 63 kW/85 KM i 77 kW/104 KM.Silniki wysokoprężne dysponują mocą 55 kW/75 KM, 75 kW/102 KM, 81kW/110 KM i 103 kW/140 KM. Każda z tych czterocylindrowych jednostekpracuje z wyjątkowo cichym bezpośrednim wtryskiem Common Rail.Seryjnie wszystkie TDI są połączone z filtrem cząstek stałych.TDI o mocy 102 KM może być połączony z 7-biegową DSG. Dlamocniejszego, 140-konnego TDI do dyspozycji jest 6-biegowa DSG. Wofercie są także silniki zasilane gazem: ziemnym – EcoFuel o mocy109 KM oraz LPG – BiFuel o mocy 102 KM. Źródło: Volkswagen Group Polska
  11. http://etransport.pl/wiadomosc,9493,daimler_liderem_w_zakresie_bezpieczenstwa_samochodow_uzytkowych.html
  12. http://www.roadlook.pl/uzytkowe/renault-liderem-malych-aut-uzytkowych-w-europie.html
  13. Mercedes-Banz: Nowy serwis samochodów użytkowych http://www.roadlook.pl/aktualnosci/mercedes-benz-nowy-serwis-samochodow-uzytkowych.html
×