Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'użytkowe' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 21 wyników

  1. Wzrost sprzedaży marki Volkswagen Samochody Użytkowe w 2014 roku Znaczny wzrost światowej sprzedaży serii modeli T5 i Crafter Rosnąca sprzedaż w Europie Zachodniej Duży wzrost rejestracji samochodów użytkowych Volkswagena w Polsce Poznań, 16 stycznia 2015 r. – Marka Volkswagen Samochody Użytkowe zanotowała świetne wyniki w 2014 roku. W Polsce zarejestrowano 5.856 samochodów użytkowych, o 14,7 procent więcej niż w 2013 roku. Na całym świecie marka Volkswagen Samochody Użytkowe sprzedała w 2014 roku 444.900 pojazdów. Oznacza to wzrost w porównaniu z poprzednim rokiem o dwa procent. W 2013 roku przekazano klientom 436.000 samochodów. Wyraźny wzrost sprzedaży użytkowych Volkswagenów odnotowany został przede wszystkim w Europie Zachodniej, gdzie nabywców znalazło 292.000 samochodów (+6,5 procent). „To bardzo dobry wynik i doskonałe osiągnięcie załogi” – skomentował dr Eckhard Scholz, Prezes Zarządu marki Volkswagen Samochody Użytkowe. „Bardzo dziękujemy naszym klientom za zaufanie. W nowym roku chcemy kontynuować sukcesy wprowadzając nowe modele”. Volkswagen Transporter znalazł w 2014 roku łącznie 168.600 nabywców (2013: 156.300), zatem sprzedaż tego modelu wzrosła o 7,9 procent. Duży popyt na Transportera wymagał latem 2014 roku wprowadzenia w zakładzie w Hanowerze pracy na dodatkowe zmiany. Volkswagen Caddy z wielkością sprzedaży 148.900 sztuk (2013: 146.600; +1,6 procent) utrzymał swoją dobrą pozycję na rynku. Także Volkswagen Crafter z ilością 49.200 sprzedanych egzemplarzy odnotował znaczny wzrost (+11,6 procent) w stosunku do poprzedniego roku (2013: 44.100). Natomiast sprzedaż Volkswagena Amaroka, przede wszystkim z powodu kryzysu gospodarczego w Ameryce Południowej, spadła o 12,2 procent do 78.100 sztuk (2013: 89.000). Bardzo dobry wynik w Polsce W 2014 roku w Polsce roku zarejestrowano 5.856 użytkowych samochodów Volkswagena, jest to o 14,7 procent więcej niż w roku 2013 (2013: 5,104 szt.). Zwiększył się także udział w rynku, który wyniósł 10,9 procent (2013: 10,8%). „Miniony rok pod względem ilości zarejestrowanych samochodów, był najlepszym od lat dla marki Volkswagen Samochody Użytkowe w Polsce. Zanotowaliśmy wzrost rejestracji niemal wszystkich modeli. Transporter w swojej klasie jest zdecydowanym liderem, Caddy w swoim segmencie jest w ścisłej czołówce i skraca dystans do lidera, jego sprzedaż wzrosła o 30 procent. Jedyną fabryką produkującą Caddy na świecie jest poznańska fabryka, już niebawem wyłącznie w naszym kraju produkowany będzie także Crafter. Polska staje się coraz ważniejszym rynkiem dla marki, potwierdza to także fakt zorganizowania światowej premiery nowego Caddy w Poznaniu. Jeszcze nigdy, żaden z samochodów należących do grupy Volkswagena nie miał światowej premiery w Polsce” – powiedział Piotr Łakomy, dyrektor marki Volkswagen Samochody Użytkowe w Polsce. Największą popularnością wśród samochodów użytkowych Volkswagena w naszym kraju w 2014 roku cieszyło się Caddy, którego zarejestrowano 2.892 szt. (2013: 2.228; +29,8 procent). Na kolejnych miejscach znajdują się Transporter z liczbą 1.778 szt. (2013: 1.520; +17,0 procent), Crafter z wynikiem 849 szt. (2013: 786; +8,0 procent) oraz Amarok z 337 szt. (2013: 570; -40,9 procent). Dobre wyniki sprzedaży na największych rynkach „Szczególnie w ważnym i przynoszącym duże dochody regionie Europy Zachodniej udało nam się zwiększyć wielkość sprzedaży” – powiedział Bram Schot, Członek Zarządu ds. sprzedaży i marketingu marki Volkswagen Samochody Użytkowe. „Wyniki te stanowią dobry fundament dla wprowadzenia na rynek nowych modeli. Jesteśmy zatem dobrze przygotowani na wyzwania nadchodzących miesięcy. Możemy bez obaw rozpocząć nowy rok, mimo iż mocna konkurencja i trudna sytuacja gospodarcza w Brazylii, Argentynie i Rosji będą w 2015 roku sporym wyzwaniem”. W Europie Zachodniej Volkswagen Samochody Użytkowe sprzedał 292.000 lekkich pojazdów użytkowych serii T5, Caddy, Amarok i Crafter (2013: 274.200; +6,5 procent). Do wzrostu sprzedaży w porównaniu z poprzednim rokiem przyczyniły się przede wszystkim rynki w Wielkiej Brytanii (+11,8 procent), Francji (+10,3 procent), Holandii (+7,6 procent) i w Niemczech (+4,6 procent) oraz poprawa sytuacji w Hiszpanii (+32,5 procent). W Meksyku na użytkowego Volkswagena zdecydowało się ponad 6.000 klientów, co oznacza wzrost o 39,1 procent. Na ten dobry wynik miał wpływ przede wszystkim Volkswagen Amarok oraz wprowadzenie na rynek Volkswagena Caddy. W Ameryce Południowej sprzedaż pojazdów użytkowych i pickupów marki Volkswagen Samochody Użytkowe spadła o 46,5 procent do 40.900 sztuk (2013: 76.500). Wynika to z zakończenia produkcji T2 w Brazylii, którego w 2014 roku sprzedanych zostało ostatnich 1.700 sztuk (2013: 26.400). W Europie Wschodniej Volkswagen Samochody Użytkowe odnotował spadek sprzedaży o 6,1 procent do 37.700 pojazdów (2013: 40.100). Istotnym czynnikiem powodującym spadek była sytuacja w Rosji, gdzie sprzedaż obniżyła się o 20,8 procent do 12.600 sztuk (2013: 15.900). W Afryce i na Bliskim Wschodzie sprzedaż samochodów utrzymywała się na stabilnym poziomie, odpowiednio 19.800 i 27.400 sztuk (Afryka 2013: 20.100; -1,7 procent/ Bliski Wschód 2013: 26.900; +1,7 procent). W regionie Azji i Pacyfiku wielkość sprzedaży wzrosła do 22.700 pojazdów (2013: 20.200; +12,7 procent). Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. Work. Life. Solutions. Volkswagen Samochody Użytkowe na IAA 2014 - Marka z Hanoweru pokazuje skrojone na miarę rozwiązania - Liczne innowacje zmniejszają emisję szkodliwych substancji - e-Load up! wprowadza napęd elektryczny do samochodów użytkowych Poznań, 22 września 2014 r. – Rozwiązania sprawdzające się w pracy i życiu codziennym – czyli „Work. Life. Solutions.” – tak brzmi hasło marki Volkswagen Samochody Użytkowe podczas tegorocznych targów pojazdów użytkowych IAA, które rozpoczynają się 25 września 2014 roku. Producent lekkich samochodów użytkowych ze stolicy Dolnej Saksonii pewnie czuje się w swoich rodzinnych stronach. „Prezentujemy odpowiednie rozwiązania dla każdej sytuacji zawodowej i prywatnej. Wiemy, jakie są potrzeby klientów i realizujemy je” – powiedział Bram Schot, Członek Zarządu marki ds. sprzedaży. Marka przedstawi kompletną ofertę lekkich samochodów użytkowych, zarówno przeznaczonych do pracy, jak i służących spędzaniu wolnego czasu. Volkswagen Samochody Użytkowe pokazuje zwiedzającym pojazdy na bazie serii Amarok, Caddy, Crafter i T5, będące w stanie spełnić nawet najbardziej zróżnicowane wymagania. „Przedstawiamy naszym klientom bogatą i różnorodną ofertę rozwiązań związanych z transportem towarów, osób i codzienną eksploatacją” – powiedział Schot. „Oferta samochodów użytkowych jest tak samo zróżnicowana, jak klienci, którzy wywodzą się ze wszystkich branży produkcyjnych i usługowych gospodarki. Do tego dochodzą instytucje komunalne, policja, straż pożarna i inne jednostki, które stanowią ważną część naszych odbiorców.” Specjalizacja to słowo klucz. I właśnie taka specjalizacja prezentowana jest na stoisku targowym. Na powierzchni wystawowej 7500 m2 w hali 12 oglądać będzie można 50 pojazdów, ustawionych według branż i klientów. Kolejne 30 rozwiązań transportowych wystawionych będzie na zewnątrz hali. Możliwe będą również jazdy próbne wybranymi modelami. Także podczas tegorocznych targów IAA można zaobserwować dalszy rozwój trendu zmierzającego do redukcji masy miejskich samochodów dostawczych, transporterów i pickupów oraz zwiększenia ich efektywności i oszczędności. Dla wszystkich serii modeli Volkswagen Samochody Użytkowe prezentuje innowacje skupiające się na mocnych i w miarę możliwości oszczędnych napędach. Duże znaczenie dla marki mają napędy emitujące niewiele substancji szkodliwych. Stałym elementem palety modeli są lekkie samochody użytkowe z efektywnymi napędami BlueMotion Technology lub z napędami na gaz ziemny EcoFuel. Na stoisku po raz pierwszy pokazany został e-Load up!, którym Volkswagen Samochody Użytkowe wprowadza elektryfikację swoich modeli. To przystosowana do praktycznych potrzeb oferta nie generujących emisji pojazdów dla firm dostawczych i serwisowych operujących w miastach, których samochody pokonują dziennie około 100 kilometrów. Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. Volkswagen Samochody Użytkowe partnerem projektu Dream Walkers - around the world in 80 jumps Poznań, 30 maja 2014 r. – Marka Volkswagen Samochody Użytkowe wspiera 3 edycję projektu Dream Walkers – around the world in 80 jumps. Projekt realizowany jest na greckiej wyspie Zakynthos, gdzie celem zespołu skoczków Dream Jump i ekipy filmowej Cam-L Studio jest wykonanie skoków i produkcja emocjonującego filmu przy przepięknych, pełnych słońca i błękitu klifach plaży Navagio Beach. Projekt Dream Walkers – around the world in 80 jumps, to cykl 80 wypraw, w których udział biorą profesjonalne ekipy techniczne z całego świata, działające w dziedzinie skoków na linach, slackline, skoków B.A.S.E, paralotni. Główną techniką skoków podczas wszystkich wypraw jest Dream Jump – opatentowana technika oddawania skoków z wysokości z wykorzystaniem układu asekuracyjnego z lin dynamicznych oraz bloczka. Dzięki uniwersalności i innowacyjnym rozwiązaniom, układ lin pozwala na oddawanie skoków z dowolnego obiektu. Możliwe jest maksymalne wydłużenie swobodnego spadania do 90% wysokości obiektu, z którego oddawany jest skok. Długi, swobodny lot, daje skoczkowi możliwość wykonywania w powietrzu różnych akrobacji takich jak salta i gwiazdy. Możliwe są także skoki wieloosobowe. Projekt Dream Walkers – around the world in 80 jumps wspierany jest przez markę Volkswagen Samochody Użytkowe, która udostępniła 4 samochody: Amarok Canyon, Volkswagen Amarok Dark Label, Volkswagen Transporter Furgon i Volkswagen Crafter. W związku ze specyficznymi wymogami projektu, przy doborze samochodów, będących wsparciem logistycznym projektu, szczególną uwagę zwrócono na ładowność pojazdów i ich funkcjonalność w trudnym terenie. Udostępnione samochody umożliwiły ekipie Dream Jump i ekipie filmowej Cam-L Studio przewiezienie do Grecji kompletnego profesjonalnego sprzętu do skoków i filmowania projektu. Podczas pobytu na wyspie Zakynthos wybrane modele wykorzystywane będą do jazdy w trudnym terenie, umożliwiając uczestnikom projektu dotarcie na skraj klifów, z których odbywać będą się skoki. Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. Marka Volkswagen Samochody Użytkowe sprzedała 551.900 aut w 2013 roku - Sprzedaż na świecie wzrosła w 2013 roku o 0,3 procent Poznań, 14 stycznia 2014 r. – W 2013 roku marka Volkswagen Samochody Użytkowe przekazała klientom na całym świecie 551.900 pojazdów (2012: 550.150). W ten sposób marka odpowiedzialna za sprzedaż lekkich pojazdów użytkowych poprawiła wynik sprzedaży w porównaniu z rokiem 2012 o 0,3 procent. W Polsce liczba zarejestrowanych użytkowych Volkswagenów nieznacznie spadła i wyniosła 5.104 szt. (2012: 5.309; -3,86 procent). „Mimo trudnej koniunktury w Europie, udało nam się osiągnąć dobry wynik” – podkreślił dr Eckhard Scholz, rzecznik Zarządu Marki Volkswagen Samochody Użytkowe. „Dziękujemy naszym klientom za zaufanie, będziemy im nadal oferować najwyższą jakość i innowacyjne technologie w rozsądnych cenach.” W Ameryce Południowej sprzedaż użytkowych Volkswagenów wzrosła o 8,3 procent do 160.400 samochodów (2012: 148.100). Z tego 123.900 sztuk przypadło na Brazylię (2012: 113.600; +9,1 procent) i 24.200 na Argentynę (2012: 20.100; +20,5 procent). Na rynku meksykańskim, należącym do regionu Ameryki Północnej, marka sprzedała o 24,5 procent więcej aut, mianowicie 9.850 sztuk (2012: 7.900). W Afryce nabywców znalazło 20.140 użytkowych Volkswagenów (2012: 19.500; +3,5 procent). W regionie Azji i Pacyfiku wielkość sprzedaży wzrosła do 20.150 aut (2012: 18.950; +6,4 procent). W regionie Bliskiego Wschodu sprzedaż spadła w 2013 roku o 9,4 procent do 26.900 egzemplarzy (2012: 29.700). W Europie Volkswagen sprzedał 314.400 lekkich samochodów użytkowych serii T5, Caddy, Amarok i Crafter (2012: 325.900; -3,5 procent), z czego w Europie Zachodniej bez Niemiec klienci odebrali 159.400 aut (2012: 161.100; -1,1 procent). W Niemczech nowym nabywcom przekazanych zostało 114.800 samochodów (2012: 123.100; -6,7 procent). W Europie Wschodniej Volkswagen Samochody Użytkowe sprzedał 40.250 pojazdów (2012: 41.670; -3,4 procent). W 2013 roku w Polsce zarejestrowano 5.104 auta marki Volkswagen Samochody Użytkowe, jest to o 3,86 procent mniej niż w roku 2012 (5.309 szt.). Udział w rynku wyniósł 10,80 procent. Największą popularnością wśród klientów cieszył się produkowany w Poznaniu Volkswagen Caddy (2.228 szt.). Modeli z serii T5 zarejestrowano 1.520, Crafterów 786 i Amaroków 570. Źródło: Volkswagen Group Polska
  5. Modele marki Volkswagen Samochody Użytkowe umożliwiające odliczenie całego podatku VAT Poznań, 02 stycznia 2014 r. – Oferta samochodów użytkowych Volkswagena pozwalających na pełne odliczenie podatku VAT została rozszerzona o kolejne modele: Caddy Mixt, T5 Transporter Kombi w wersji Mixt oraz T5 Caravelle w wersji Mixt. Pierwszego stycznia przestała obowiązywać derogacja dotycząca odliczania podatku VAT od samochodów o masie całkowitej do 3,5 tony. Do czasu uchwalenia nowych przepisów przedsiębiorcy będą mogli odliczyć cały VAT od zakupionych samochodów przeznaczonych do prowadzenia działalności gospodarczej, które uzyskały homologację typu N1. W związku z tym oferta marki Volkswagen Samochody Użytkowe została poszerzona o kolejne modele, które pozwalają uzyskać pełen odpis podatku VAT. Aktualna oferta przedstawia się następująco: Caddy Furgon Caddy Mixt (Kombi, Trendline, Comfortline, Highline) –pięcioosobowe, bez konieczności montażu kraty T5 Transporter Furgon T5 Transporter Skrzyniowy T5 Transporter Kombi Mixt – pięcioosobowe lub sześcioosobowe, bez konieczności montażu kraty T5 Caravelle Mixt (Trendline, Comfortline) – pięcioosobowe lub sześcioosobowe, bez konieczności montażu kraty Crafter Furgon Crafter Skrzyniowy Amarok (pojedyncza i podwójna kabina) Podkreślić należy, że w modelach Caddy Mixt, Transporter Kombi Mixt oraz Caravelle Mixt nie ma konieczności montażu kraty oddzielającej przestrzeń bagażową od pasażerskiej. Krata jest oferowana jako element wyposażenia opcjonalnego. Źródło: Volkswagen Group Polska
  6. Volkswagen Samochody Użytkowe - wyprzedaż rocznika 2013 Poznań, 6 grudnia 2013 r. – W salonach Volkswagena rozpoczęła się wyprzedaż samochodów użytkowych wyprodukowanych w 2013 roku. Poza rabatami kwotowymi klienci mogą liczyć także na inne korzyści. Marka Volkswagen Samochody Użytkowe rozpoczęła wyprzedaż samochodów wyprodukowanych w 2013 roku. Oferta obejmuje wszystkie modele: Caddy, Amarok, Transporter, Caravelle, Multivan oraz Crafter, dostępne w wielu różnych specyfikacjach wyposażenia i nadwozia, z szeroką paletą silników, a także z napędem na cztery koła 4MOTION i automatyczną skrzynią biegów DSG. Rabat na wszystkie modele wynosi 15 procent. Oprócz rabatów kwotowych, dodatkowo na życzenie klientów, za kwotę 1 zł każdy samochód może być objęty czteroletnią ochroną od awarii, która odpowiada 2 letniej gwarancji producenta oraz 2 letniemu ubezpieczeniu kosztów napraw Volkswagen Life Time. Alternatywnie do dodatkowej gwarancji klienci mogą wybrać Pakiet Przeglądów na 36 miesięcy (ograniczony przebiegiem 120.000 km) również w cenie 1 zł. Pakiet Przeglądów obejmuje obowiązkowe przeglądy okresowe Long Life wraz z materiałami eksploatacyjnymi, wykonywane w Autoryzowanych Stacjach Obsługi Volkswagen Samochody Użytkowe. Szczegóły oferty dostępne są u sprzedawców samochodów użytkowych w salonach Volkswagena. Źródło: Volkswagen Group Polska
  7. Zofia Klepacka ambasadorem marki Volkswagen Samochody Użytkowe Poznań, 10 października 2013 r. – Zofia Klepacka, brązowa medalistka olimpijska z Londynu w żeglarskiej klasie RS:X, została ambasadorem marki Volkswagen Samochody Użytkowe, należącej do wiodącego na świecie producenta samochodów. Volkswagen Samochody Użytkowe i najlepsza polska żeglarka wspólnie pokonają drogę do Rio de Janeiro, gdzie w roku 2016 odbędą się Letnie Igrzyska Olimpijskie. Dla Zofii Klepackiej droga po olimpijskie sukcesy wiedzie przez tory regatowe na akwenach całego świata. Niezawodne dotarcie na start, komfort, przyjemność i satysfakcję z samochodowej jazdy zapewni Zofii, skonfigurowany specjalnie dla niej samochód – Volkswagen Caravelle Comfortline. W ramach współpracy z marką Zofia Klepacka będzie miała taki samochód do swojej dyspozycji aż do Igrzysk Olimpijskich w Rio de Janeiro w 2016 roku. „Volkswagen Samochody Użytkowe to mój wybór. Te samochody zawsze kojarzyły mi się z niezawodnością i wygodą.” – powiedziała Zofia Klepacka. „Dynamika, perfekcja i przyjemność z jazdy – te uczucia od lat towarzyszą mi na windsurfingowej desce, a od teraz będą także za kierownicą. Cieszę się ze współpracy z marką Volkswagen Samochody Użytkowe, bo to dowodzi, że akceptują mnie i to co robię. Razem będzie nam łatwiej dążyć do doskonałości, bo mamy wspólne cele i cenimy te same wartości.” – dodała mistrzyni windsurfingu. „Rozpoczęcie współpracy z Zofią Klepacką – medalistką Igrzysk Olimpijskich i Mistrzostw Świata to przemyślany wybór. Jest nie tylko wspaniałym sportowcem, ale także niezwykłą osobowością polskiego sportu.” – powiedział Michał Jaremczuk, koordynator ds. komunikacji marketingowej marki Volskwagen Samochody Użytkowe. „Zofia Klepacka jest przede wszystkim otwarta na ludzi. Zaspokajając własne ambicje pamięta o potrzebach innych. To filozofia bardzo bliska wszystkim pracownikom koncernu Volkswagen. Cieszę się, że daleką i niełatwą drogę do Rio de Janeiro będziemy pokonywali wspólnie. Jestem pewien, że jesteśmy na właściwym kursie.” – podkreślił Michał Jaremczuk. Zofia Klepacka (ur. 26 kwietnia 1986 r. w Warszawie) – reprezentantka Polski w windsurfingu, brązowa medalistka XXX Letnich Igrzysk Olimpijskich w Londynie (2012), mistrzyni (2007) i dwukrotnie wicemistrzyni świata (2011, 2012) w olimpijskiej klasie RS:X. Reprezentuje klub YKP Warszawa. Startowała na Igrzyskach Olimpijskich - w Atenach (2004) zajęła 12. miejsce w klasie Mistral, w Pekinie (2008) w klasie RS:X wywalczyła 7 miejsce. Czterokrotnie była mistrzynią świata w kategorii juniorek oraz młodzieżowej. Volkswagen Samochody Użytkowe to marka premium w segmencie lekkich samochodów dostawczych, należąca do niemieckiego koncernu Volkswagen AG. Niezmiennie od ponad 60 lat produkty Volkswagen Samochody Użytkowe charakteryzują się niezawodnością, innowacyjnością i najwyższą jakością. W swoim portfolio marka posiada cztery główne modele: Caddy, Transporter, Amarok i Crafter. Niezwykle wytrzymałe, praktyczne, oferujące wyjątkowo dużą liczbę wariantów specjalistycznych zabudów, sprawdzają się praktycznie w każdej branży. Źródło: Volkswagen Group Polska
  8. Marka Volkswagen Samochody Użytkowe prezentuje nowego e-load up! Frankfurt, 10 września 2013 r. – Marka Volkswagen Samochody Użytkowe podczas tegorocznego Salonu Samochodowego we Frankfurcie prezentuje kolejną ideę z zakresu „Urban Commercial Mobility”: elektrycznie napędzane miejskie auto dostawcze o nazwie e-load up!. Cztery koła, czworo drzwi i dużo miejsca wewnątrz mimo niewielkich wymiarów zewnętrznych. System zarządzania ładunkiem we wnętrzu umożliwia zastosowanie każdej konfiguracji. Jaką wielkość musi mieć transporter? Odpowiedź: taką, jaka jest potrzebna. Za dużo jest nieefektywnie, za mało także. W przypadku zwrotnego miejskiego samochodu dostawczego, nadającego się idealnie zarówno dla pracowników serwisowych jak i dla kurierów, dostawców pizzy czy służb socjalnych, wystarczy 3,54 metra. Rezultat nosi nazwę e-load up! – niedrogi, praktyczny, mały samochód z fotelem kierowcy, rozkładanym siedzeniem obok kierowcy i przestrzenią ładunkową ponad 1 m3. Mały - lub w przypadku prezentowanego modelu studyjnego - bardzo mały transporter, który będzie dostarczać odpowiednio małe ilości ładunku, może zastąpić swojego większego towarzysza, jeżeli w przypadku większych ładunków będzie mógł zdać się na swoich większych braci. Można powiedzieć: inteligencja grupy. Korzyści są wyraźnie widoczne: duże, ciasne miasta to miejsce dla małych, zwrotnych pojazdów. Tradycyjny samochód dostawczy i kurierski ze względu na efektywność jest wysyłany w drogę z centrum logistycznego dopiero wtedy, gdy jego pojemność jest w pełni wykorzystana. Oznacza to, że pierwsze dziesięć paczek musi czekać na kolejne sto, zanim zostaną dostarczone do miejsca przeznaczania. Napęd elektryczny nowego modelu pozwala mu poruszać się także po strefach, gdzie wymagane jest zero emisji. Podstawę e-load up! tworzy osobowy wariant Volkswagena e-up!, którego wersję seryjną można w Niemczech zamawiać już teraz. Dlatego także wersja użytkowa, jak przedstawiony e-load up!, przy odpowiednim zainteresowaniu mogłaby być oferowana już w najbliższym czasie. Jest to lekki samochód użytkowy Volkswagena w najlepszym tego słowa znaczeniu. Już przed sześcioma miesiącami Volkswagen Samochody Użytkowe zaprezentował podczas Genewskiego Salonu Samochodowego elektrycznie napędzany model studyjny – Volkswagena e-Co-Motion. Hanowerscy specjaliści od lekkich samochodów użytkowych są przekonani, że komercyjni klienci – z już istniejącą infrastrukturą serwisową – stanowią dobrą bazę dla efektywnego wykorzystania napędzanych tylko elektrycznie samochodów transportowych. Model e-Co-Motion z długością 4,55 metra należy jednak do innej ligi. Pojazd z elektrycznym napędem tej klasy perfekcyjnie wypełniłby w miejskiej komunikacji dostawczej lukę między e-load up! a samochodem ciężarowym. Pojemność przestrzeni ładunkowej e-load up! zwiększyła się w porównaniu z seryjnym modelem z 951 do ponad 1400 litrów. Miejski samochód dostawczy, wyższy o 15 mm od modelu seryjnego, waży 1164 kilogramy i może przewieźć 306 kilogramów ładunku. To zupełnie wystarczy do transportu paczek lub pizzy. e-load up!, napędzany jest prawie bezgłośnie pracującym silnikiem elektrycznym o maksymalnej mocy 60 kW/82 KM. Moc stała wynosi 40 kW/55 KM. Maksymalny moment obrotowy 210 Nm jest dostępny od razu po ruszeniu. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 12,4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 130 km/h. Wbudowana w podłogę bateria litowo-jonowa ma pojemność 18,7 kWh. Dzięki niewielkiej masie samochodu, może on z ładunkiem pokonać nawet 160 kilometrów (wg NEFZ). Złącze do ładowania baterii schowane jest pod „klapką wlewu paliwa”. Opcjonalnie może być zastosowany system ładowania CCS (Combined Charging System), znormalizowany przez Volkswagena i innych producentów samochodów. System ten pozwala na ładowanie prądem stałym i zmiennym, więc auto może być ładowane na większości stacji niezależnie od źródła prądu i oferowanej prędkości ładowania. Już po 30 minutach bateria e-load up! osiąga nawet 80 procent swojej pojemności. Koncepcja napędu najmniejszego transportera z logo VW idzie o krok dalej. Jeżeli klient życzyłby sobie innego napędu, to także żaden problem. Volkswagena load up! można zamówić także z seryjnymi silnikami wersji osobowej, od oszczędnych jednostek benzynowych po doskonały silnik na gaz ziemny. Ten ostatni – eco up! – dzięki niskiemu zużyciu paliwa, a także ilości i rodzaju emitowanych substancji szkodliwych został niedawno wybrany przez Verkehrsclub Deutschland (VCD) najbardziej przyjaznym dla środowiska samochodem roku. Zestawienie faktów: - nazwa: e-load up! - charakter: miejski, napędzany elektrycznie mały samochód dostawczy - światowa premiera: wrzesień 2013, IAA Frankfurt - długość/ szerokość/ wysokość w mm: 3540/1645/1477 - silniki/ moc: silnik elektryczny maks 60 kW/mu82 KM, maksymalny moment obrotowy 210 Nm, przyspieszenie 0-100 km/h: 12,4 sekundy, prędkość maksymalna: 130 km/h - bateria: litowo-jonowa, pojemność 18,7 kWh, zasięg: do 160 km (wg NEFZ) Źródło: Volkswagen Group Polska
  9. Stabilna sprzedaż marki Volkswagen Samochody Użytkowe w pierwszym półroczu 2013 roku Poznań, 16 lipca 2013 r. – Marka Volkswagen Samochody Użytkowe zanotowała w pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku stabilny poziom sprzedaży. Wiodący europejski producent lekkich samochodów użytkowych sprzedał od stycznia do końca czerwca na świecie 270.700 pojazdów, uzyskując niewielki wzrost wynoszący 0,2 procent (I-VI 2012: 270.100 sztuk). W Polsce, w pierwszej połowie roku zarejestrowano 2.386 użytkowych Volkswagenów (I-VI 2012: 2.773; -13,96 procent). W Europie Zachodniej sprzedaż spadła od stycznia do końca czerwca 2013 roku o 6,6 procent do 135.300 samochodów (I-VI 2012: 144.900 sztuk). W Europie Wschodniej użytkowe Volkswageny zakupiło o 9,6 procent mniej klientów: 19.000 (I-VI 2012: 21.000). W Polsce zarejestrowano w pierwszym półroczu bieżącego roku 2.386 użytkowych Volkswagenów, to o 13,96 procent mniej niż w tym samym okresie w minionym roku (I-VI 2012: 2.773). Udział w rynku wyniósł 10,86 procent (2012: 12,21%). W Ameryce Południowej marka przekazała nabywcom 76.300 aut, czyli o 12,7 procent więcej, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (I-VI 2012: 67.700 sztuk). Także na innych, pozaeuropejskich rynkach odnotowany został dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Spadek popytu na samochody w wielu krajach Europy, wynikający z kryzysu gospodarczego, odbił się także na sprzedaży użytkowych Volkswagenów. Jednak wzrost sprzedaży, szczególnie w Ameryce Południowej, skompensował słabość rynków europejskich. „Modele marki Volkswagen Samochody Użytkowe są doskonałe dopasowane do wszystkich wymagań naszych klientów, co jest istotnym czynnikiem pozwalającym osiągnąć zadawalający poziom sprzedaży w pierwszym półroczu.” – podkreślił Bram Schot, Członek Zarządu marki Volkswagen Samochody Użytkowe ds. marketingu i sprzedaży. „Zdajemy sobie sprawę, że także druga połowa roku, szczególnie w Europie, będzie stała pod znakiem niepewnej sytuacji gospodarczej, ale jesteśmy przygotowani, by stawić czoła temu wyzwaniu.” Źródło: Volkswagem Group Polska
  10. Wszechstronność: bogata oferta wersji, spełniająca wymagania użytkowników reprezentujących różne branże, zawody i grupy społeczne. Combo: najlepszy samochód dostawczy w swojej klasie, dostępny w 108 fabrycznych wersjach. Vivaro: popularny i uniwersalny; ponad 500 000 egzemplarzy w 42 wersjach sprzedanych w Europie. Movano: mistrz wszechstronności; 188 wariantów dopasowanych do niemal wszystkich możliwych potrzeb. Gwarancja jakości: konwersje z certyfikatem Opla wykonywane przez wyspecjalizowanych partnerów. Rüsselsheim. Obecne generacje modeli Combo, Vivaro i Movano stanowią najbardziej urozmaiconą i wszechstronną ofertę lekkich pojazdów użytkowych w dotychczasowej historii marki Opel. Dzięki ponad 330 wariantom fabrycznym i szerokiemu asortymentowi konwersji wykonywanych przez specjalistyczne firmy rekomendowane przez Opla produkty te mogą spełnić praktycznie wszelkie możliwe wymagania stawiane pojazdom o dopuszczalnej masie całkowitej 4,5 tony. Lekkie pojazdy użytkowe Opel/Vauxhall są sprzedawane w całej Europie Zachodniej i Środkowej. W ubiegłym roku sprzedano ich ponad 88 000 egzemplarzy, co odpowiada udziałowi w rynku wynoszącemu 3,21 procent. W ciągu ostatnich 10 lat (2003–2012) klienci kupili łącznie prawie 1,4 miliona tych pojazdów. Największymi rynkami zbytu dla Opla i Vauxhalla są Niemcy i Wielka Brytania, gdzie łącznie sprzedawanych jest 45 procent tych pojazdów. Kolejne miejsca zajmują Francja, Hiszpania, Holandia, Włochy i Belgia. Najlepiej sprzedającym się modelem jest Vivaro (42 749 sztuk w ubiegłym roku; 9,33% rynku w segmencie D lekkich pojazdów użytkowych), za którym plasują się Combo (21 869; 2,92% segmentu i Movano (13 579; 2,33% segmentu E). Łączna sprzedaż Corsy i Astry w wersji Van wyniosła nieco ponad 9000 egzemplarzy. Vivaro jest produkowany w licznych wersjach w brytyjskich zakładach Vauxhall w Luton w ramach wspólnego przedsięwzięcia z Renault. Ponad 70% produkcji trafia na eksport. W tych samych supernowoczesnych zakładach będzie produkowana także następna generacja Vivaro, której premierę rynkową zaplanowano na 2014 rok. Movano — również w ramach współpracy z Renault — jest produkowany w Batilly (Francja), Combo zaś powstaje w Bursie (Turcja) w kooperacji z Fiatem. Najnowsza oferta lekkich pojazdów użytkowych wyposażonych w najnowocześniejsze rozwiązania techniczne Wszystkie modele zostały zaprojektowane pod kątem obniżenia kosztów eksploatacji i są wyposażone w najnowocześniejsze zespoły napędowe spełniające normę Euro 5 dla silników Diesla. W modelach Combo i Movano wprowadzono także funkcję Start/Stop zapewniającą oszczędności paliwa. Komfort prowadzenia poprawia dostępna we wszystkich trzech modelach zautomatyzowana przekładnia manualna Easytronic. Systemy audio-informacyjne w modelach Vivaro i Movano są wyposażone w moduły łączności Bluetooth. Można także zamówić do nich system nawigacji najwyższej klasy z mapami na kartach SD. Standardowe wyposażenie bezpieczeństwa wszystkich modeli zawiera poduszkę powietrzną kierowcy, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczami z przodu oraz hamulce z ABS i elektronicznym rozkładem siły hamowania. Elektroniczny program stabilizacji (ESP) jest montowany standardowo w osobowych wersjach Combo, a także w Vivaro Life i Movano z napędem na tylną oś. Combo: najwyższa ładowność w tej klasie pojazdów Dzięki wielu wersjom, nowoczesnej ofercie silników oraz najlepszej w swojej klasie funkcjonalności i użyteczności trzecia generacja Opla Combo wyznacza nowe standardy w europejskim segmencie B lekkich pojazdów użytkowych. Szeroka gama modeli liczy aż 108 wersji zaspokajających najrozmaitsze potrzeby biznesu i rzemiosła. Samochody te sprawdzają się także jako wielofunkcyjne pojazdy rodzinne i rekreacyjne. Combo jest oferowany w dwóch wersjach rozstawu osi, z nadwoziem typu furgon oraz pięcio- lub siedmiomiejscowym nadwoziem osobowym. Wersja o mniejszym rozstawie osi jest dostępna także z wysokim dachem. Combo charakteryzuje się imponującymi parametrami pod względem ładowności (1000 kg wraz z kierowcą), objętości ładunku (maks. 4,6 m3 ), niskiego progu załadunku (545 mm), długości przedziału towarowego (3400 mm przy złożonym przednim fotelu), szerokości między tylnymi nadkolami (1230 mm) oraz wymiarów otworu tylnych drzwi (1455 mm wysokości i 1231 mm szerokości). Innowacyjne tylne zawieszenie Bi‑Link zapewnia optymalny komfort i poprawia właściwości jezdne Combo. Zwarta konstrukcja zawieszenia i jego właściwości kinematyczne zapewniają także dostateczną przestrzeń ładunkową do przewożenia europalet. Różnorodna i konkurencyjna oferta zespołów napędowych montowanych w Oplu Combo obejmuje cztery jednostki wysokoprężne, jedną benzynową i wersję napędzaną gazem CNG. Silniki 1.3 CDTI, 1.6 CDTI (105 KM) i 1.6 CDTI (90 KM) wyposażone w zautomatyzowaną przekładnię manualną Easytronic są również dostępne z przyjazną dla środowiska technologią ecoFLEX zapewniającą duże oszczędności paliwa oraz funkcją Start/Stop. W silnikach wysokoprężnych — 1.3 (66 kW/90 KM), 1.6 (66 kW/90 KM lub 77 kW/105 KM) oraz 2.0 (99 kW/135 KM) — zastosowano najnowszą technologię common rail. Podstawowa jednostka 1.3 CDTI ecoFLEX należy do najbardziej ekonomicznych silników w swojej klasie. Wyposażony w nią samochód zużywa średnio od 4,8 litra do 4,9 litra paliwa na 100 km (w zależności od wersji nadwozia), a jego emisje CO2 kształtują się na poziomie 126–129 g/km. Wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1,4 litra ma moc 70 kW/95 KM, a jego turbodoładowana wersja CNG — przystosowana do spalania zarówno benzyny, jak i gazu ziemnego — uzyskuje moc 88 kW/120 KM przy imponującym zasięgu 750 km na jednym tankowaniu CNG (z opcjonalnym dodatkowym zbiornikiem). Samochód jest oferowany w trzech wariantach wyposażenia: Essentia, Enjoy i Cosmo. Wyposażenie podstawowej wersji Essentia obejmuje między innymi kolumnę kierownicy o regulowanej wysokości, elektrycznie otwierane szyby boczne z przodu oraz elektroniczny program stabilizacji (ESP) z systemem Hill Holder wspomagającym ruszanie na pochyłościach. Vivaro: popularny i uniwersalny model, dostępny także w wersji Combi Life z możliwością elastycznej aranżacji układu foteli Na rynku oferowana jest obecnie druga generacja Vivaro. To jeden z najpopularniejszych vanów o dopuszczalnej masie całkowitej 3 tony w Europie, o czym świadczy liczba ponad 500 000 sprzedanych egzemplarzy. Podobnie jak jego większy brat Movano, model ten występuje w szerokiej gamie wariantów fabrycznych (łącznie 42), dzięki czemu skutecznie zaspakaja zróżnicowane potrzeby transportowe. Vivaro jest produkowany w dwóch wersjach rozstawu osi i dwóch wersjach wysokości nadwozia. Maksymalna przestrzeń ładunkowa to 8,4 m3 przy maksymalnej ładowności 1207 kg. W ofercie znajdują się furgony z pojedynczą lub podwójną kabiną, platformy umożliwiające dostosowanie do szczególnych potrzeb transportowych oraz wersje osobowe takie jak Kombi,Tour i Life z przeszklonym nadwoziem. Vivaro Kombi to 9-osobowy mikrobus, bardziej komfortowy jest Vivaro Tour, zaś wielofunkcyjny Vivaro Life może być wyposażony w zależności od potrzeb w ławkę z funkcją kuszetki, a także przesuwane niezależne fotele lotnicze. Charakterystycznie wyprofilowany dach „jumbo” nie tylko zwiększa przestronność wnętrza Vivaro, lecz także poprawia widoczność oraz ułatwia wsiadanie i wysiadanie. W innowacyjnie zaprojektowanej kabinie i konsoli centralnej znajduje się aż 12 schowków na niezbędne przedmioty. Wszystkie wersje są napędzane silnikami 2.0 CDTI o mocy 66 kW/90 KM lub 84 kW/114 KM. Oba typy silnika są wyposażone w przyjazną dla środowiska technologię ecoFLEX, a 114-konna jednostka współpracuje ze zautomatyzowaną sześciobiegową przekładnią manualną Easytronic. Elektroniczny program stabilizacji (ESP) jest standardem w wersji Life, w pozostałych wersjach należy zaś do wyposażenia opcjonalnego. Najnowszym uzupełnieniem oferty są furgony i kombi w eleganckiej edycji Color Line, wyróżniającej się nadwoziem w kolorze srebrnym lub szarym (lakier metalizowany) oraz czarnym lub szarozielonym (lakier perłowy). Pozostałe cechy to przyciemniane szyby boczne i przyciemniane klosze reflektorów oraz czarne i błyszczące 16-calowe obręcze kół z lekkiego stopu. Movano: rynkowy lider elastyczności Movano drugiej generacji to prawdziwy mistrz wszechstronności wśród pojazdów Opla. W przypadku żadnego innego modelu lekkiego pojazdu użytkowego nie oferuje się tak wielu (łącznie 188) wersji fabrycznych, wśród których znajdują się trzy wersje rozstawu osi, pojazdy z napędem na tylną oś z pojedynczymi lub podwójnymi kołami, a także pojazdy z przednim napędem. Kompleksowa oferta Opla w segmencie pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej 4,5 tony obejmuje furgony (w czterech wersjach długości i trzech wersjach wysokości dachu), kombi, wersje z podwoziem do zabudowy i kabiną załogową (w trzech różnych długościach) oraz platformy z kabiną (w trzech wersjach długości i dwóch wersjach wysokości dachu). Furgon Movano oferuje najlepszy w swojej klasie dostęp do wnętrza oraz największą łatwość załadunku, wysokość wnętrza oraz kubaturę przestrzeni ładunkowej (do 17 m3). We wszystkich wersjach przez standardowe przesuwane drzwi boczne można załadować i wyładować towar na europalecie. Do napędu Movano służą silniki 2.3 CDTI w trzech wersjach różniących się mocą: 74 kW/100 KM, 92 kW/125 KM i 110 kW/150 KM.Standardowo w pojeździe jest montowana sześciobiegowa skrzynia manualna, ale wersje z mocniejszymi silnikami mogą być opcjonalnie wyposażone w zautomatyzowaną przekładnię Easytronic. Opcjonalne zawieszenie pneumatyczne w furgonach z przednim napędem zwiększa komfort jazdy i łatwość załadunku. Umożliwia ono obniżenie pojazdu o 20 cm lub uniesienie o 7 cm. Elektroniczny program stabilizacji (ESP) to standard we wszystkich modelach z napędem na tylną oś, a w przypadku napędu na przednią oś można go dodatkowo zamówić. Ponadto wersje z napędem na tylną oś opcjonalnie mogą być wyposażone w układ różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym. Certyfikowane przez Opla konwersje innych producentów: zaspokajanie szczególnych wymagań Konfiguracje lekkich pojazdów użytkowych marki Opel są projektowane pod kątem potrzeb użytkowników reprezentujących różne branże, zawody i grupy społeczne, dla których opracowano liczne warianty konwersji i specjalistycznych adaptacji. Najpopularniejsze z nich są montowane fabrycznie, ale klienci mogą także skorzystać z oferty wyspecjalizowanych firm zewnętrznych, które przygotowują konwersje z certyfikatem Opla dostosowane do indywidualnych potrzeb i wymagań. Obecny program certyfikacji został zainicjowany na początku zeszłego roku, a jego celem jest zapewnienie wysokich standardów jakości Opla. Do chwili obecnej zespół technologiczny ds. konwersji Opla certyfikował około 100 różnych konwersji, które są obecnie oferowane przez około 50 partnerów ds. konwersji w całej Europie. Do końca 2013 r. Opel planuje certyfikować co najmniej 100 kolejnych konwersji. W przypadku wszystkich pojazdów certyfikowane konwersje obejmują montaż stelaży i półek, nadwozi chłodniczych lub izotermicznych do higienicznego transportu artykułów żywnościowych zgodnie z prawodawstwem europejskim oraz konfiguracje specjalistyczne. Istnieją także specjalistyczne adaptacje na potrzeby służb ratunkowych (policja, pogotowie ratunkowe i straż pożarna) oraz do przewozu pasażerów na wózkach inwalidzkich: z rampami, podnośnikami i burtami. Vivaro i Movano w różnych wariantach można również zaadaptować na mobilne sklepy bądź specjalistyczne pojazdy pasażerskie lub wyposażyć w stelaże do przewozu szkła i dużych paneli. Inne dostosowane do potrzeb modyfikacje Movano obejmują specjalistyczne kontenery o wymiarach i specyfikacjach niedostępnych fabrycznie, a także nadwozia podnośnikowe, skrzynie ładunkowe i wywrotki z lekkimi dźwigami oraz rozwiązania do przechowywania specjalistycznych narzędzi i materiałów. Movano można ponadto przekształcić w lawetę do przewozu pojazdów, kontener dla koni, autobus szkolny lub wyposażyć w podnoszoną platformę hydrauliczną. Dostępne jest także zawieszenie hydrauliczne, a jeśli potrzeba dodatkowej przyczepności, można nawet zamontować napęd na cztery koła. Poza wieloma formatami fabrycznymi niestandardowe modyfikacje w przypadku Combo obejmują specjalne niskopodłogowe konwersje do przewozu osób na wózkach inwalidzkich przeznaczone do transportu pasażerów niepełnosprawnych. Podstawowa gwarancja Opla obejmuje także certyfikowane konwersje, a firma, która je montuje, musi oferować również analogiczną gwarancję na przeprowadzone modyfikacje. W procesie certyfikacji inżynierowie Opla zatwierdzają prace adaptacyjne, co zostaje odnotowane w odpowiedniej umowie i certyfikacie potwierdzającym zgodność z wytycznymi Opla w zakresie konwersji i standardami jakości. Pojazdy oraz konwersje wykonywane przez firmy zewnętrzne posiadające certyfikaty Opla można zamawiać i odbierać w placówkach sieci dealerskiej Opel/Vauxhall. źródło: General Motors Poland
  11. Użytkowe Mercedesy królami Internetu W konkursie Internetowy Samochód Roku 2012 pojazdy marki Mercedes-Benz wyróżniono aż dwa razy. Najbardziej poszukiwanym używanym samochodem dostawczym w polskim Internecie okazał się Sprinter, zaś w kategorii używanych samochodów ciężarowych palmę pierwszeństwa otrzymał Actros. Konkurs „Internetowy Samochód Roku” po raz ósmy został zorganizowany przez otomoto.pl – największy w Polsce portal internetowy publikujący ogłoszenia motoryzacyjne. Poszczególne modele oceniane były w kilku kategoriach na podstawie zainteresowania ze strony użytkowników portalu. W tym celu przeanalizowano 250 milionów wyszukań, precyzyjnie odzwierciedlających realne potrzeby kupujących. Uroczyste ogłoszenie wyników miało miejsce 20 lutego w Warszawie. Okazało się, że aż w dwóch kategoriach zwycięzcami zostały pojazdy Mercedes-Benz. W 2012 roku najczęściej poszukiwanym używanym autem dostawczym okazał się Sprinter - najbardziej niezawodny samochód dostawczy według DECRA. W kategorii używanych samochodów ciężarowych największe zainteresowanie budził Actros, którego wszystkie cztery generacje zdobyły prestiżowy tytuł „International Truck of the Year”. „Zainteresowanie, z jakim spotykają się samochody dostawcze i ciężarowe Mercedes-Benz jest dla nas podwójnie ważne. Przede wszystkim jest to potwierdzenie zaufania, jakim darzą je kierowcy. Z całą pewnością ma na to wpływ ich długowieczność, niezawodność i wytrzymałość. W połączeniu z wysokiej jakości serwisem, takie pojazdy nawet po intensywnym użytkowaniu nadal świetnie spełniają swoje role” – powiedział Aleksander Rzepecki, przedstawiciel Mercedes-Benz Polska. – „Jest to również dobra wiadomość dla nabywców nowych samochodów spod znaku gwiazdy. Zainteresowanie używanymi modelami stanowi gwarancję, że odsprzedając swojego kilkuletniego Mercedesa, właściciel uzyska atrakcyjną cenę”. Źródło: Mercedes
  12. więcej -> Rok 2012: Marka Volkswagen Samochody Użytkowe pobiła nowy rekord, ranking sprzedaży aut, baza rejestracji pojazdów, nowości na rynku samochodowym | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  13. MarkaVolkswagen Samochody Użytkowe pobiła nowy rekord: sprzedaż naświecie przekroczyła 550.000 aut Poznań,15 stycznia 2013 r. – VolkswagenSamochody Użytkowe sprzedał w 2012 roku 550.400 pojazdów. W tensposób marka należąca do koncernu Volkswagen, produkująca lekkiesamochody użytkowe, dostawcze, kampery i pickupy pobiła nowy rekordrocznej sprzedaży. „Sprzedażw 2012 roku osiągnęła rekordowy poziom. Nasza marka, dealerzy orazimporterzy działają niezwykle rozsądnie nie tylko w niepewnejEuropie Zachodniej, lecz na całym świecie” – stwierdził drEckhard Scholz, rzecznik Zarządu marki Volkswagen SamochodyUżytkowe. „Sytuacja na rynkach europejskich nadal jest trudna,niemniej jesteśmy świadomi pierwszej pozycji w Europie i będziemywykorzystywać mocne strony naszych produktów. W nowy rok wchodzimyostrożnie, ale jednocześnie z dużymi nadziejami.” Światowasprzedaż wzrosła w porównaniu z poprzednim rokiem o 4,1 procent do550.400 samochodów (2011: 528.900). W Europie klientom przekazanychzostało 326.000 aut (2011: 326.300), czyli o 0,1 procent mniej, niżrok wcześniej. W Europie Zachodniej sprzedaż spadła o 1,8 procentdo 284.300 samochodów (2011: 289.800). W Niemczech nabywcówznalazło o 1,6 procent mniej aut (2012: 123.100; 2011: 125.200). WEuropie Wschodniej sprzedaż w 2012 roku wzrosła o 14,2 procent do41.700 sztuk (2011: 36.500). Nakontynencie południowoamerykańskim klienci odebrali o 7,9 procentwięcej lekkich samochodów użytkowych i pickupów, czyli 148.100aut (2011: 137.300). W Afryce sprzedaż zwiększyła o 17,7 procentdo 19.700 sztuk. W regionie Azji i Pacyfiku odnotowany został wzrosto 61,9 procent do 19.000 pojazdów. SprzedażAmaroka wzrosła o 26,7 procent – na całym świecie na ten modelzdecydowało się 84.100 klientów (2011: 66.400). Na Crafterazdecydowało się o 24,0 procent więcej klientów, sprzedano 49.200sztuk (2011: 39.700). Seria T5 znalazła 160.300 nabywców, czyli o2,9 procent więcej, niż rok wcześniej (2011: 155.800). Natomiastsprzedaż Caddy spadła o 5,9 procent do 151.100 aut (2011: 160.600).Zmalała również sprzedaż Saveiro – o 2,3 procent do 70.400 aut(2011: 81.200). Modele serii T2 cieszyły się większymzainteresowaniem, niż w ubiegłym roku – ich sprzedaż wzrosła o4,4 procent do 26.200 sztuk (2011: 25.100). W Polsce sprzedażsamochodów użytkowych w 2012 roku wyniosła 50.953 sztukii była mniejsza niż rok wcześniej o 14,51 procent (2011: 43.558).Marka Volkswagen Samochody Użytkowe zanotowała znacznie mniejszyspadek sprzedaży niż cały rynek, przekazując klientom 5.598samochodów (2011: 6.026; -7.1 procent). Tym samym marka zanotowaławzrost udziału w rynku, który w 2012 roku wyniósł 12,85 procent(2011: 11,83 procent). Największą popularnością w naszym krajucieszy się Volkswagen Caddy (2.435 szt.). Na kolejnych miejscachplasuje się seria T5 (1.760 szt.), Crafter (937 szt.) oraz Amarok(466 szt.). Źródło: Volkswagen Group Polska
  14. Wzrostsprzedaży marki Volkswagen Samochody Użytkowe Poznań, 22listopada 2012 r. – Marka Volkswagen Samochody Użytkowe sprzedałana świecie, od stycznia do października 2012 roku, 455.000samochodów notując wzrost o pięć procent w porównaniu zanalogicznym okresem w minionym roku. WPolsce w tym czasie zarejestrowano 4.465 samochodów użytkowychVolkswagena, jest to o 2,38 procent mniej niż przed rokiem, mimo toudział w rynku wzrósł do 12,46 procent(I-X 2011: 11,30 procent). MarkaVolkswagen Samochody Użytkowe sprzedała klientom z całego świataod stycznia do października 455.400 miejskich samochodówdostawczych, transporterów i pickupów. W porównaniu z analogicznymokresem roku ubiegłego oznacza to wzrost o pięć procent(styczeń – październik 2011: 433.700). SprzedażAmaroka zwiększyła się o 22,5 procent do 66.500 sztuk (styczeń –październik 2011: 54.300). Crafter znalazł 40.400 nabywców, czylio 32,5 procent więcej, niż rok wcześniej (styczeń – październik2011: 30.500). Światowa sprzedaż serii T5 wzrosła o 4,2 procent do132.700 pojazdów (styczeń – październik 2011: 127.400). Na Caddyzdecydowało się 127.800 klientów, co oznacza wzrost o 2,8 procent(styczeń – październik 2011: 131.400). WEuropie Zachodniej sprzedaż marki wzrosła w miesiącach styczeń –październik 2012 o 1,1 procent do 237.600 samochodów (styczeń –październik 2011: 235.100). W Europie Wschodniej do końcapaździernika sprzedanych zostało 34.200 aut (wzrost o 20,5 procent,styczeń – październik 2011: 28.400). Wpierwszych dziesięciu miesiącach 2012 roku Niemcy ze wzrostem o 3,0procent do 104.600 sztuk sprzedanych pojazdów (styczeń –październik 2011: 100.600) były największym europejskim rynkiemdla użytkowych Volkswagenów. „Sprzedażnaszej marki utrzymuje się na solidnym i stabilnym poziomie. Nadalbędziemy uważnie obserwować sytuację na rynkach i odpowiedniodziałać” – podkreślił Bram Schot, Członek Zarządu ds.Sprzedaży i Marketingu markiVolkswagen Samochody Użytkowe. WAmeryce Południowej odnotowany został 4,1-procentowy wzrostsprzedaży lekkich samochodów użytkowych i pickupów. Klienciodebrali tam 121.400 aut (styczeń – październik 2011: 116.600).Sprzedaż Saveiro spadła o 4,4 procent do 65.500 sztuk (styczeń –październik 2011: 68.500), natomiast sytuacja T2 uległa poprawie:nabywców znalazło 22.400 pojazdów, czyli o 3,9 procent więcej,niż w ubiegłym roku (styczeń – październik 2011: 21.500). WAfryce Volkswagen Samochody Użytkowe zwiększył sprzedaż o 18,1procent do 16.000 pojazdów, w regionie Azji i Pacyfiku markaodnotowała wzrost o 59,3 procent do 15.100 samochodów. WPolsce w okresie od stycznia do końca października zarejestrowano4.465 samochodów marki Volkswagen Samochody Użytkowe, jest to o2,38 procent mniej niż przed rokiem, mimo to udział w rynku wzrósłdo 12,46 procent(I-X2011: 11,30 procent). Wokresie tym najwięcej zarejestrowano Volkswagenów Caddy - 1.973szt., na drugim miejscu znalazła się seria T5 z ilością 1.427sztuk, na Craftera zdecydowało się 740 klientów, na Amaroka –325. Źródło: Volkswagen Group Polska
  15. Wzrostsprzedaży samochodówmarki Volkswagen Samochody Użytkowe Poznań,22października 2012 r. – W pierwszych trzech kwartałach tego rokuVolkswagen Samochody Użytkowe przekazał klientom na całym świecie409.300 miejskich samochodów dostawczych, transporterów i pickupów.Oznacza to wzrost o 4,9 procent w porównaniu z analogicznym okresemroku ubiegłego (styczeń – wrzesień 2011: 390.000). Sprzedażużytkowych samochodów Volkswagena w Polsce w tym okresie wzrosła o4,26% i wyniosła 4.042 sztuki (I-IX 2011: 3.877). Sprzedażpickupa Amarok zwiększyła się o 23,9 procent do 58.700 samochodów(I-IX 2011: 47.400). Sprzedaż Craftera wzrosła o 35,4 procent do36.400 sztuk (I-IX 2011: 26.900). Seria T5 znalazła o 3,6 procentwięcej nabywców – 119.900 (I-IX 2011: 115.800). Światowasprzedaż Caddy spadła o 2,2 procent do 115.800 samochodów (I-IX2011: 118.400). W Europie Zachodniej marka przekazałaklientom w okresie od stycznia do września 2012 roku o 1,2 procentwięcej pojazdów, mianowicie 214.600 sztuk. W Europie Wschodniejsprzedaż wzrosła do końca września o 24,3 procent do 30.900 aut. Niemcy ze wzrostem w pierwszychdziewięciu miesiącach 2012 roku o 2,7 procent do 93.700 samochodówbyły największym europejskim rynkiem dla użytkowych Volkswagenów. WPolsce w pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku sprzedano 4.042użytkowe samochody Volkswagena, jest to o 4,26% więcej niż w tymsamym okresie rok wcześniej (I-IX 2011: 3.877). Największapopularnością nieustannie cieszy się Caddy, na któregozdecydowało się 1.758 klientów. Na drugim miejscu plasuje sięseria T5 z liczbą 1.025 sprzedanych samochodów i udziałem w runkuna poziomie 23,05 procent. Największy z modeli marki Volkswagensamochody Użytkowe – Crafter zanotował sprzedaż w ilości 653sztuk. Amaroka kupiło 250 osób, niemniej auto to zanotowałonajwiększy wzrost sprzedaży w segmencie o 34,54 procent, wynikającyz lepszej dostępności tego modelu na rynku, dzięki rozpoczęciuprodukcji w Hanowerze. „Wnapiętej sytuacji ogólnej w strefie euro utrzymujemy nasząsprzedaż na stałym poziomie. W rezultacie notujemy nadal lepszewyniki, niż pozostała część rynku, która odnotowała spadek,ale jesteśmy w pełni świadomi trudnej sytuacji” – podkreśliłBram Schot, Członek Zarządu ds. Sprzedaży i Marketingu markiVolkswagen Samochody Użytkowe. W Ameryce Południowej markaprzekazała klientom 108.100 samochodów – o trzy procent więcej,niż w porównywalnym okresie ubiegłego roku. Sprzedaż Saveirospadła o 6,5 procent do 58.100 sztuk (styczeń – wrzesień 2011:62.100), T2 znalazło o pięć procent więcej nabywców niż rokwcześniej (styczeń – wrzesień 2011: 19.500; styczeń –wrzesień 2012: 20.500). W Afryce sprzedaż użytkowychVolkswagenów zwiększyła się o 17,3 procent do 14.300 pojazdów, wregionie Azji i Pacyfiku marka ze sprzedażą 13.300 aut odnotowaławzrost o 59,8 procent. Źródło: Volkswagen GroupPolska
  16. Volkswagen Samochody Użytkowe – 120 pojazdów do różnorodnych zadań zaprezentowanych podczas IAA w Hanowerze Hanower, 18.09.2012 r. - Od stycznia do końca sierpnia 2012 roku Volkswagen Samochody Użytkowe sprzedał na światowych rynkach 362.200 miejskich samochodów dostawczych, transporterów i pickupów. W porównaniu z rokiem ubiegłym oznacza to wzrost o 5,6 procent (I-VIII 2011: 343.100). Z tego na Europę przypadło 216.600 pojazdów, o 4,7 procent więcej, niż w pierwszych ośmiu miesiącach 2011 roku (206.900). Sukces sprzedażowy odzwierciedla szeroka paleta modeli zaprezentowana podczas Wystawy Samochodów Użytkowych w Hanowerze. Marka Volkswagen Samochody Użytkowe prezentuje na powierzchni około 10.000 m2 120 pojazdów. Oprócz serii Amarok, Caddy, Crafter i T5, wystawianych w hali 12, na zewnątrz pod specjalnym dachem można oglądać także 62 różne rodzaje zabudów i modyfikacji, wykonanych przez Volkswagena Samochody Użytkowe razem z renomowanymi partnerskimi firmami, specjalizującymi się w zabudowach specjalnych. „Oferujemy naszym klientom nieograniczoną różnorodność rozwiązań transportowych, dostosowanych zarówno do wymagań ich codziennej pracy, jak i czasu wolnego” – powiedział dr Eckhard Scholz, rzecznik Zarządu Marki Volkswagen Samochody Użytkowe. I dodaje: „Zróżnicowanie naszej palety produktów jest obok innowacyjnej techniki i stałej orientacji na klienta jednym z czynników, które pozwalają nam zwiększać sprzedaż.” Sprzedaż w regionach W Europie Zachodniej sprzedaż wzrosła od stycznia do sierpnia 2012 roku o dwa procent do 189.000 pojazdów (I-VIII 2011: 185.200). Z tego 83.000 pojazdów zostało sprzedanych w Niemczech, co oznacza wzrost o 3,5 procent (I-VIII 2011: 80.200). W Europie Wschodniej nabywców znalazło o 27,6 procent więcej użytkowych Volkswagenów, tzn. 27.600 aut (I-VIII 2011: 21.600). Sprzedaż wzrosła szczególnie na rynku rosyjskim – o 44 procent do 10.700 pojazdów (I-VIII 2011: 7.400). Ogólnie w siedmiu pierwszych miesiącach 2012 roku liczba nowo zarejestrowanych miejskich samochodów dostawczych, transporterów i pickupów zmalała. Zachodnioeuropejski rynek tych samochodów skurczył się łącznie o 8,7 procent. W tym samym okresie Volkswagen Samochody Użytkowe odnotował wzrost sprzedaży o 2,7 procent. „Nasza marka wypadła zatem znacznie lepiej od konkurencji na większości europejskich rynków” – wyjaśnił Scholz. W takiej sytuacji Volkswagen Samochody Użytkowe umocnił pozycję rynkowego lidera. W Europie użytkowe Volkswageny, z udziałem w rynku wynoszącym 17,7 procent, zajęły czołową pozycję w statystyce nowo zarejestrowanych samochodów. Na niemieckim rynku udział wyniósł nawet 33,5 procent – co trzeci zarejestrowany nowy lekki samochód użytkowy jest z logo VW. Także na rynkach pozaeuropejskich produkty marki Volkswagen Samochody Użytkowe odnotowały wzrost popytu: w Ameryce Południowej o 2,7 procent do 96.100 sztuk (I-VIII 2011: 93.600), w Afryce o 20,3 procent do 13.000 egzemplarzy (I-VIII 2011: 10.900) oraz o 64 procent w regionie Azji i Pacyfiku: 11.650 pojazdów (I-VIII 2011: 7.100). Z takimi wynikami marka pobiła do sierpnia 2012 roku na całym świecie dotychczasowe rekordowe wartości z ubiegłego roku. Ekspozycja targowa W centrum tegorocznej oferty targowej marki Volkswagen Samochody Użytkowe są koncepcje samochodów zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju, napędy na wszystkie koła oraz zróżnicowane rozwiązania zabudów i modyfikacji nadwozia. Przykładem może być Amarok Canyon: specjalny model tego pickupa powstał na bazie studyjnego samochodu, który na Genewskim Salonie Samochodowym wzbudził wielkie zainteresowanie miłośników sportów outdoorowych. W odpowiedzi na to zainteresowanie podjęto decyzję o wprowadzeniu wiosną 2013 roku Amaroka Canyon do sprzedaży, jako niezwykle atrakcyjny model specjalny. Kolejny przykładem jest Cross Caddy. Jak inne modele „Cross” – Polo, Golf i Touran – także uniwersalny Cross Caddy stanowi pomost między MPV a SUVami, łączy zatem zmienność vana z wytrzymałością samochodu terenowego. Ze swoją stylistyką i możliwościami offroad Cross Caddy od wiosny 2013 roku wzbogaci nie tylko serię modeli Caddy, lecz także cieszącą się popularnością rodzinę Cross-Lifestyle. Z okazji 30-tych urodzin tego popularnego modelu Volkswagen Samochody Użytkowe prezentuje wyjątkowo atrakcyjny egzemplarz: model specjalny Caddy Edition 30. Wyposażony jest w 17-calowe koła ze stopu metali lekkich i można go rozpoznać po kontrastowym, czarnym lakierze dachu, relingów i listew ochronnych. Dla Caddy Edition 30 Volkswagen oferuje silnik TDI 125 kW, najmocniejszy silnik dostępny fabrycznie dla Caddy. Przyspiesza on kompaktowego vana do prędkości maksymalnej 196 km/h, a moment obrotowy 350 Nm zapewnia doskonałą siłę ciągu i czyni ten wyjątkowy samochód dostawczy najbardziej dynamicznym Caddy w historii. Wszystkie modele Caddy będą dostępne od jesieni tego roku opcjonalnie z bi-ksenonowymi reflektorami z funkcją dynamicznego i statycznego doświetlania zakrętów. W tym przypadku energooszczędne diody pełnią funkcję świateł do jazdy w dzień. Caddy jest jedynym samochodem w segmencie miejskich samochodów dostawczych i vanów, dla którego oferowana jest taka opcja. Volkswagen Samochody Użytkowe prezentuje również Transportera Edition – dla wszystkich, dla których klasyczna prosta biel jest zbyt mało wyrazista. Z czarnymi elementami stylistycznymi od dachu po 17-calowe lub nawet 18-calowe obręcze ze stopu metali lekkich oraz czarną folią na progach z napisem „Edition”, ten Transporter z pewnością zainteresuje nabywców samochodów użytkowych, którzy chcieliby mieć niezwykły furgon. Reflektory H7 ze światłami przeciwmgielnymi i funkcją statycznego doświetlania zakrętów, specjalny deseń tapicerki siedzeń i obszyta skórą kierownica świadczą o wyjątkowej pozycji tego modelu specjalnego. Transporter ten może być napędzany każdym z silników dostępnych dla serii T – benzynowych i wysokoprężnych – od TDI o mocy 75 kW/102 KM aż po najmocniejszy wariant benzynowy silnik 2.0 TSI o mocy 150 kW/204 KM. Od jesieni 2012 roku oferowany będzie dla wszystkich wariantów modeli – Multivana, Caravelle, California lub Transportera – także najmocniejszy silnik wysokoprężny BiTurbo o mocy 180 KM, na życzenie z BlueMotion Technology. Ten pakiet, obejmujący system Start-Stop, funkcję rekuperacji i opony zoptymalizowane pod kątem oporów toczenia, pozwala zmniejszyć zużycie paliwa przez wszystkie silniki TDI o 0,5 litra na 100 kilometrów. Na przykład Transporter Furgon z momentem obrotowym 400 Nm zużywa zaledwie 7 litrów oleju napędowego na 100 km. To kolejny niezaprzeczalny dowód kompetencji technicznych marki Volkswagen Samochody Użytkowe. Źródło: Volkswagen Group Polska
  17. PiotrŁakomy dyrektoremmarki Volkswagen Samochody Użytkowe w Polsce PiotrŁakomy 4 września bieżącego rokuobjął stanowisko dyrektora Volkswagen Samochody Użytkowe wstrukturach Volkswagen Group Polska. Będzie odpowiedzialny zaustalenie oraz realizację strategii sprzedaży tej marki w naszymkraju. PiotrŁakomy urodził się 27 marca 1978 roku ijest absolwentem Politechniki Poznańskiej. Początkowo związany byłz marką Audi, dla której pracował w latach 2002 – 2008 jakokoordynator sprzedaży. Od 2008 roku sprawował funkcję managerasprzedaży samochodów używanych marki Volkswagen i Audi w dzialesprzedaży flotowej Kulczyk Tradex, a w 2009 roku został dyrektoremdziału sprzedaży flotowej. Wstrukturach Volkswagen Group Polska Piotr Łakomy 4 września objąłstanowisko dyrektora marki Volkswagen Samochody Użytkowe.Odpowiedzialny będzie głównie za wyniki sprzedaży, ale także zaobszar serwisu oraz wizerunek tej marki samochodów. Źródło: Volkswagen Group Polska
  18. MarkaVolkswagenSamochody Użytkowe zwiększyła sprzedaż w pierwszym półroczu2012 roku Wpierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku Volkswagen SamochodyUżytkowe odnotował kolejny wzrost sprzedaży. Wiodący europejskiproducent lekkich samochodów dostawczych przekazał do końcaczerwca klientom na całym świecie 270.000 pojazdów.W Polsce liczba ta wyniosła odpowiednio 2.953 samochody, co wporównaniu z odpowiednim okresem roku ubiegłego stanowi wzrost o13,75%. „SamochodyUżytkowe Volkswagen wzmacniają pozycję rynkową poprzez wzrostsprzedaży i zadowolenia klientów. Konsekwentnie budowana,profesjonalna sieć dealerska i odnowiona paleta modeli – to główneatuty marki w Polsce. Dopasowanie oferty do oczekiwań klientówbiznesowych – poprzez nacisk na opiekę posprzedażną – mazapewnić dalszy wzrost marki na rynku krajowym.” – powiedziałMaciej Krupa, Dyrektor Marki Volkswagen Samochody Użytkowe w Polsce. Narynku polskim nadal najlepiej sprzedaje się model Caddy, któregosprzedaż w I półroczu zwiększyła się o 15,35% do 1.315 sztuk.Liderem w swoim segmencie pozostaje niezmiennie grupa modeli T5 z1.000 sprzedanych samochodów – wzrost o 3,73%. Większą sprzedażodnotowały również modele Crafter (+16,8%) i Amarok (+93,9%)plasując się odpowiednio na trzecim i czwartym miejscu pod względemilości sprzedanych sztuk. Światowasprzedaż Amaroka,od stycznia do czerwca tego roku, wzrosła o 24,8 procent do 36.400pojazdów (styczeń – czerwiec 2011: 29.100). Sprzedaż Crafterazwiększyła się o 38,7 procent do 23.900 egzemplarzy (17.200).Pojazdów serii T5 sprzedano o 1,3 procent więcej, niż rokwcześniej, czyli 81.500 sztuk (80.500), natomiast sprzedaż Caddyobniżyła się o 2,5 procent do 78.100 samochodów (80.100). Łącznieklientów znalazło 270.000 sztuk samochodów co stanowi wzrost o3,7% (260.300). Źródło: VolkswagenGroup Polska
  19. Od dzisiaj Truckmaniak jest Aspirantem na Moda działu PU Gratulacje i powodzenia
  20. Toreba od dzisiaj jest Aspirantem na Moda działu Samochody Użytkowe. Gratki
  21. http://www.autokrata.pl/lod/5367/najlepsze_auta_uzytkowe_roku_2008/
×