Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'turbodoładowaniem' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 2 wyniki

  1. [h=2]Nowy, aluminiowy, trzycylindrowy silnik z turbodoładowaniem wyznacza standardy w zakresie kultury pracy[/h] Nowy silnik 85 kW/115 KM 1,0 l podnosi poprzeczkę, jeśli chodzi o kulturę pracy jednostek trójcylindrowych. Pierwszy z nowej rodziny silników benzynowych o małej objętości skokowej z wtryskiem bezpośrednim debiutujący w Oplu ADAMie. Wyższy moment obrotowy, większa wydajność zużycia paliwa w porównaniu z silnikiem o pojemności 1,6 litra. Kolektor wylotowy zintegrowany z głowicą cylindra. Połączony z nową skrzynią sześciobiegową, o 30% lżejszy od poprzednika. Rüsselsheim. Czysty, płynny i cichy: podczas wrześniowych Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych we Frankfurcie odbędzie się światowa premiera nowego trzycylindrowego silnika Opla. Jednostka benzynowa z turbodoładowaniem o pojemności 1,0 litra nie tylko jest przyjazna dla klimatu, lecz także wyznacza nowe standardy w zakresie kultury pracy silników trzycylindrowych — uzyskuje lepsze wyniki w dziedzinie ograniczania hałasu i drgań niż wiele modeli czterocylindrowych. Mimo kompaktowych rozmiarów ten niewielki silnik osiągający moc 85 kW/115 KM wyróżnia się także potężnym momentem obrotowym przy niskich obrotach, wynoszącym 166 Nm w szerokim zakresie od 1 800 do 4 700 obrotów na minutę. Silnik 1.0 SIDI Turbo (z ang. Spark Ignition Direct Injection — zapłon iskrowy, bezpośredni wtrysk) uzyskuje wyższy moment obrotowy w całym zakresie pracy niż równie mocne silniki o większej objętości skokowej, a także o 20% niższe zużycie paliwa w porównaniu z obecną jednostką 1,6 l o zapłonie iskrowym. 12-zaworowy silnik 1.0 Turbo ma w przyszłym roku zadebiutować w niewielkim Oplu ADAMie wraz z nową sześciobiegową skrzynią biegów. Będzie to pierwszy model z nowej modułowej rodziny trzy- i czterocylindrowych silników benzynowych o objętości skokowej wynoszącej do 1,6 litra. Wśród głównych czynników wpływających na zwiększenie wydajności można wymienić zastosowanie nowoczesnych technologii, takich jak wtrysk bezpośredni, zróżnicowany czas aktywacji zaworów i lekki aluminiowy blok silnika. Zgodnie z prognozami Opla nowa rodzina silników będzie się wyróżniać fantastyczną oszczędnością paliwa i emisjami CO2 znacznie niższymi niż 100 g/km. „Podczas projektowania tego małego silnika postawiliśmy sobie za cel nie tylko ograniczenie zużycia paliwa i emisji CO2. Chcieliśmy także udowodnić, że trzy cylindry mogą zapewnić taką samą kulturę pracy jak cztery”, stwierdził dr Matthias Alt, główny inżynier Opla z działu małych silników benzynowych. „Zależało nam na tym, by u źródła rozwiązać problemy związane z równowagą, hałasem i drganiami typowe dla zwykłych silników trzycylindrowych. Jesteśmy przekonani, że rezultaty miło zaskoczą klientów. To bardzo dynamiczny i dopracowany silnik trzycylindrowy gwarantujący pełną radość z jazdy”. Niemiecka technologia zapewniająca najlepszą akustykę w swojej klasie Inżynierowie Opla zaczęli od czystej kartki papieru, co umożliwiło im zastosowanie całej gamy środków w celu wyeliminowania typowej „nierytmiczności”, tradycyjnie kojarzonej z ekonomiczną pracą silników trzycylindrowych. Blok cylindrów wykonany z odlewu aluminium pod wysokim ciśnieniem został zaprojektowany z myślą o ograniczeniu hałasu wynikającego z konstrukcji, a także o zmniejszeniu wagi. Wysokociśnieniowe przewody doprowadzające paliwo i wtryskiwacze są także konstrukcyjnie oddzielone od głowicy cylindra, co minimalizuje przekazywanie pulsacji; zastosowano również wygłuszenie pompy paliwa i przewodów paliwowych. Do wysokiej kultury pracy przyczynia się także zastosowanie wałków wyważających w pompie oleju. Wałek, napędzany łańcuchem z odwróconymi zębami zapewniającymi cichą pracę, obraca się w przeciwnym kierunku z prędkością wału korbowego. Cechuje się on zoptymalizowaną masą równoważącą samoistne drgania wywołane pracą trzech cylindrów. Do innych funkcji zmniejszających hałas należą: zoptymalizowane pod względem akustycznym pokrywy na górze i z przodu silnika oraz obudowy kolektora wlotowego i wałka rozrządu, izolacja wałka rozrządu ze stalowymi wstawkami głównego łożyska, odwrócone zęby w łańcuchu napędzającym wałek rozrządu, turbosprężarka, w której zredukowano odgłos syczenia, i niższa miska olejowa ze stali. W wyniku zastosowania tych elementów konstrukcyjnych nowy silnik 1.0 SIDI Turbo nie tylko cechuje się wyższą kulturą pracy w porównaniu z innymi jednostkami trzycylindrowymi, lecz także jest cichszy od wielu modeli czterocylindrowych. Na przykład w teście porównawczym z całkowicie otwartą przepustnicą charakteryzuje się on niższą emisją hałasu w całym zakresie mocy niż inne podobne silniki benzynowe z turbodoładowaniem, łącznie z jednostką o pojemności 1,6 litra. Doskonałe parametry pozwoliły znacznie ograniczyć potrzebę stosowania dodatkowej wewnętrznej izolacji dźwiękowej oraz skomplikowanych mocowań i podstaw montażowych. Wysoka moc i potężny moment obrotowy Silnik 1.0 SIDI Turbo wyróżnia się wyjątkową dynamiką i generuje wyższy moment obrotowy niż obecny silnik Opla o zapłonie iskrowym i pojemności 1,6 litra, a także taką samą moc maksymalną wynoszącą 85 kW/115 KM. Montaż kolektora dolotowego wewnątrz aluminiowej głowicy cylindrów wykonano z zegarmistrzowską precyzją — jest on połączony śrubami bezpośrednio z chłodzoną wodą turbosprężarką o niskiej bezwładności. Tego rodzaju kompaktowa metoda montażu zwiększa dynamikę i zapewnia wysoką moc nawet w niskim zakresie obrotów. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 166 Nm od zaledwie 1 800 obr./min jest o prawie 30% wyższy niż w przypadku silnika o pojemności 1,6 litra na tym samym poziomie obrotów na minutę. Wyposażone w sześć otworów wtryskiwacze paliwa są umieszczone centralnie nad każdym tłokiem, co zapewnia wydajne spalanie, a dwie fazy pracy krzywek umożliwiają różnicowanie czasu aktywacji zaworów skutkujące optymalnym oddychaniem silnika. Podwójna pompa oleju i przełączana pompa wodna — odłączana przy zimnym chłodziwie silnika, co pozwala przyspieszyć nagrzewanie — przyczyniają się także do niskiego zużycia paliwa. Nowa i lekka skrzynia sześciobiegowa Silnik 1.0 SIDI Turbo jest połączony z nową sześciobiegową skrzynią manualną zaprojektowaną specjalnie pod kątem średniego momentu obrotowego. Jej sucha masa wynosi 37 kg, co oznacza, że jest ona o mniej więcej 30% lżejsza od obecnego równoważnego modelu. Przekładnia cechuje się także wyjątkowo małymi rozmiarami — mierzy zaledwie 375 mm wzdłuż osi. Nowe przekładnie, charakteryzujące się doskonałą jakością zmiany biegów, niewielkim skokiem dźwigni i bezwysiłkową obsługą, zawierają wiele udoskonaleń wprowadzonych ostatnio w skrzyniach biegów nowej generacji. Należą do nich koła zębate z szerszymi, częściowo asymetrycznie rozstawionymi zębami oraz synchronizatory — trójstożkowe dla pierwszego i drugiego biegu oraz dwustożkowe dla trzeciego i czwartego biegu. Zsynchronizowany jest także bieg wsteczny. Nowe skrzynie biegów zostaną zastosowane w wielu małych i kompaktowych pojazdach Opla z silnikami o momencie obrotowym sięgającym 220 Nm. Aby zapewnić maksymalną efektywność jednostki napędowej w każdym zastosowaniu, macierz wyboru zawiera 12 zestawów przełożeń przekładni i siedem przekładni głównych. Następny etap programu odnowy jednostek napędowych Opla Premiera silnika 1.0 SIDI Turbo i nowej sześcio-przełożeniowej skrzyni biegów to ostatni etap programu odnawiania oferty jednostek napędowych Opla, w ramach którego w latach 2012–2016 Opel wprowadzi trzy nowe rodziny silników i 13 nowych silników, a także całą gamę nowych skrzyń biegów. Program rozpoczął się od wprowadzenia pierwszych silników średniej wielkości — benzynowych i wysokoprężnych. Do tych jednostek o pojemności 1,6 litra dołączył teraz silnik 1.0 Turbo, pierwszy przedstawiciel rodziny nowych modeli o małej pojemności skokowej. Wszystkie będą budowane w nowym zakładzie GM w węgierskim mieście Szentgotthard, gdzie silniki benzynowe i wysokoprężne są produkowane na wspólnej linii montażowej. W zakładach produkcji silników nowej generacji Opel koncentruje się na zaspokajaniu rosnącego zapotrzebowania klientów na silniki skonstruowane w dążeniu do „downsizingu” — cechujące się niższym zużyciem paliwa i mniejszymi emisjami CO2, a jednocześnie mocą i kulturą pracy typową dla jednostek o większej pojemności skokowej. źródło: General Motors
  2. Witam zapraszam do zapoznania się z artykułem Wszystko o samochodach: Eksploatacja silników z turbiną Pozdrawiam
×