Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'truck' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 150 wyników

  1. Freightliner Inspiration Truck - premiera autonomicznej ciężarówki z rekordem świata na zaporze Hoovera Rekordowo jasny strumień świetlny – 1,17 mln lumenów – zapewnił Freightlinerowi wpis w Księdze Rekordów Guinnessa Pierwsza na świecie autonomiczna ciężarówka z uprawnieniami do jazdy po publicznych drogach Unikalny debiut unikalnej ciężarówki – z okazji premiery Freightlinera Inspiration Truck zapora Hoovera stała się największym ekranem projekcyjnym w Ameryce Północnej Imponująca prezentacja z wykorzystaniem 60 projektorów HD, emitujących obraz o powierzchni ponad 39 tys. m kw. Stuttgart (Niemcy)/Boulder (Nevada, USA). W lipcu 2014 świat był świadkiem premiery pierwszej na świecie autonomicznej ciężarówki: Mercedes-Benz Future Truck 2025. Nie cały rok później, zapora Hoovera stała się miejscem światowej premiery Freightlinera Inspiration Truck – pierwszej na świecie autonomicznej ciężarówki z uprawnieniami do jazdy po publicznych drogach. Z tej okazji betonowa tama w Nevadzie poza spiętrzaniem wody i generowaniem energii dla Las Vegas oraz Kalifornii posłużyła jako największy w historii Ameryki Północnej ekran projekcyjny. Ta rekordowa projekcja – o jasności 1,17 mln lumenów – zapewniła Freightlinerowi wpis do Księgi Rekordów Guinnessa. „Zapora Hoovera zapewnia idealne warunki dla tak ważnej premiery. Nie tylko została zbudowana głównie z pomocą ciężarówek, ale stała się też inspiracją – jak mało która budowla na świecie. Aby pokazać możliwości jazdy autonomicznej i ich znaczenie dla branży transportowej, byliśmy gotowi zrobić to, na co dotychczas nikt się nie zdobył” – powiedział dr Wolfgang Bernhard, Członek Zarząd Daimler AG, Daimler Trucks i Daimler Buses. „Ustanowiony przez Freightlinera rekord Guinnessa sprawia, że debiut Inspiration Truck zyska jeszcze większy rozgłos”. Premiera innowacyjnej ciężarówki Freightliner Inspiration Truck miała stosowną oprawę – poprzedziła ją projekcja 30-minutowego filmu, wyświetlonego na zaporze Hoovera. Monumentalne tło zajmowało powierzchnię ponad 39 tys. m kw., czyli prawie 9 boisk piłkarskich lub 87 średniej wielkości ekranów kinowych IMAX. Do jego emisji wykorzystano 60 projektorów o łącznej mocy 26 000 watów. Zsynchronizowane urządzenia, ustawione w odległości 800 m od zapory, wygenerowały obraz o rozdzielczości 4592 x 2048 pikseli i rekordowej jasności – 1,17 mln lumenów, czyli porównywalnej z włączeniem ponad 1400 domowych żarówek o mocy 60 watów. To oficjalny światowy rekord wśród takich projekcji. Wykorzystanie zapory Hoovera jako największego ekranu projekcyjnego w Ameryce Północnej było ogromnym przedsięwzięciem, poprzedzonym wieloma miesiącami przygotowań i instalacji sprzętu. Zastosowana tam technologia nigdy wcześniej nie została wykorzystana na podobną skalę, z równie wielkim ekranem projekcyjnym wymagającym tak jasnych źródeł światła. Projekcję zrealizowano dzięki stosunkowo nowej technice mapowania projekcji wideo, która przy pomocy oprogramowania do deformacji i maskowania obrazu pozwala dopasować go do ekranów o nieregularnych kształtach – właśnie takich jak zakrzywiona zapora Hoovera. Źródło: Mercedes Benz Polska
  2. Mercedes-Benz Future Truck 2025: światowa premiera prototypu ciężarówki jutra - autonomiczna jazda w kierunku ekscytującej przyszłości Więcej zdjęć: Mercedes-Benz Future Truck fot. Mercedes-Benz Polska - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody - Rewolucja na autostradach: transport dóbr stanie się bardziej wydajny i bezpieczniejszy - Zewnętrze: płynne linie i świetlny pokaz - Wnętrze: przytulny design połączony z nowym sposobem pracy - Wyposażenie: czujniki radarowe i kamera śledzą otoczenie - Blind Spot Assist: większe bezpieczeństwo przy skręcaniu i zmianie pasa - Ciężarówka jutra w pełni połączona z innymi pojazdami oraz infrastrukturą - Przyszłość staje się rzeczywistością: autonomiczna jazda z integralnym systemem "Highway Pilot" - Od kierowcy do menedżera transportu w kokpicie przyszłości Od wizji do rzeczywistości: podczas międzynarodowych targów pojazdów użytkowych w Hanowerze zadebiutował spektakularny prototyp Mercedes-Benz Future Truck 2025, prezentujący wygląd i rozwiązania techniczne dalekobieżnej ciężarówki przyszłości. W ciągu najbliższych 10 lat pojazdy takie mogłyby autonomicznie poruszać się drogami szybkiego ruchu. W rezultacie wzrośnie wydajność transportu i poziom bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu, w dalszym stopniu spadnie natomiast zużycie paliwa oraz emisja spalin. Mercedes-Benz poszerzył zakres działania istniejących systemów wspomagających i połączył je w system "Highway Pilot", który już dziś, w rzeczywistych warunkach, umożliwia autonomiczną jazdę autostradami. W Daimler Trucks technologia przyszłości już dzisiaj jest rzeczywistością. Mercedes-Benz Future Truck 2025 stanowi rewolucję w zakresie wydajności i bezpieczeństwa, rewolucję dla ruchu drogowego i jego infrastruktury, dla kierowców oraz sektora transportu drogowego. Nie chodzi o nowy model pojazdu, ale raczej o kluczowy element systemu transportowego przyszłości. Opracowany go w ramach inicjatywy "Shaping Future Transportation" - kształtowania przyszłości transportu. Inicjatywa ta ma na celu ochronę zasobów i ograniczanie emisji wszelkiego rodzaju spalin, a jednocześnie zapewnienie najwyższego możliwego poziomu bezpieczeństwa oraz wzmocnienie łączności z inteligentnymi systemami zarządzaniami. Ekscytujące możliwości zakamuflowanego prototypu Future Truck 2025 zaprezentowano latem br. - pokazy z prędkościami do 80 km/h odbyły się w warunkach realnego ruchu na autostradzie A14 nieopodal Magdeburga w Niemczech. Teraz Mercedes-Benz odsłania nadwozie i wnętrze ciężarówki. Studium ciągnika siodłowego wraz z aerodynamiczną naczepą świętuje swoją światową premierę podczas międzynarodowych targów pojazdów użytkowych w Hanowerze. Zewnętrze: płynne linie i świetlny pokaz Design Future Truck 2025 w fascynujący sposób łączy formę z funkcją. Miękkie, łagodnie zaokrąglone powierzchnie równocześnie odzwierciedlają wydajność oraz emocje, zgodnie z filozofią projektowania Mercedes-Benz - filozofią "zmysłowej przejrzystości". Zarówno na zewnątrz, jak i w kabinie prototyp symbolizuje wielki skok naprzód względem klasycznych aut ciężarowych. Innowacyjne rozwiązania, m.in. w zakresie inżynierii oświetlenia, zwiastują, jak może wyglądać kabina autonomicznej ciężarówki przyszłości. Projektanci skorzystali z możliwości, jakie zapewniają im przyszłe regulacje dotyczące długości: wydłużony przedni pas zyskał płynne, opływowe kontury, podkreślone przez jasnosrebrny lakier. Miejsce konwencjonalnych lusterek zajęły kamery, przednia szyba ma zaokrągloną formę, a zintegrowana z nią osłona przeciwsłoneczna oraz spojler dachowy zwracają uwagę charakterystycznym wyprofilowaniem. Centralnym elementem kabiny pozostała gwiazda Mercedes-Benz. Całość ma wyjątkowo spójną, a zarazem potężną prezencję - wygląda jak odlana z jednej bryły. Na postoju, gdy jednostka napędowa jest wyłączona, maska ciężarówki jest zamknięta. Wydaje się wówczas, że z przodu brakuje niektórych oczywistych elementów, takich jak lampy. Gdy jednak Future Truck 2025 budzi się jednak do życia wraz z uruchomieniem silnika, przedni pas rozświetlają zjawiskowe diody LED. Podczas ręcznego prowadzenia lampy świecą na biało, zaś po włączeniu programu autonomicznego zmieniają barwę na niebieską i zaczynają intensywnie pulsować, by zakomunikować innym uczestnikom ruchu aktualnym tryb jazdy. Wnętrze: przytulny design połączony z nowym sposobem pracy Zmysłowa przejrzystość designu Future Truck 2025 ma również odzwierciedlenie we wnętrzu. Już kabiny seryjnych, dalekobieżnych samochodów ciężarowych Mercedes-Benz wyróżniają się osobną sekcją prowadzenia pojazdu oraz odpoczynku. W ciężarówce przyszłości pojawi się także specjalnie zaprojektowane, komfortowe i funkcjonalne miejsce do pracy podczas jazdy autonomicznej. Kabina Future Trucks 2025 koncentruje się na funkcjonalności, a przy tym ma niemal purystyczny design - nowoczesny, przejrzysty, niczym nowoczesne, pozbawione stosów dokumentów biuro. Praktyczne podejście spotyka się tu z naturalnymi materiałami. Obszerne powierzchnie drewniane pokrywające podłogę i kokpit podkreślają przytulną atmosferę i kontrastują z ciemnymi okładzinami o drobnoziarnistej, postarzanej fakturze w strefie pracy. Czytelny panel instrumentów ma osobne wyświetlacze wskaźników oraz obrazu z kamer zastępujących lusterka wsteczne. Otacza je eleganckie tworzywo pokryte lakierem fortepianowym. Za dopływ świeżego powietrza nie odpowiadają tradycyjne otwory wentylacyjne, ale pośrednie kanały, sterowane za pośrednictwem panelu dotykowego. Z funkcjonalną naturą ciężarówki koresponduje doskonałe wykonanie oraz wysoka jakość materiałów - dla przykładu, elementy konsoli pokryto skórą, a po zmroku przytulny nastrój zapewnia system nastrojowego, pozbawionego odblasków oświetlenia. Podczas jazdy w trybie autonomicznym kierowca może obrócić swój fotel o 45 stopni w prawo i przyjąć zrelaksowaną pozycję. Do komunikacji ze światem służy mu przenośny tablet, służący do przeglądania dokumentów, planowania dalszych etapów wyjazdu, akceptacji zamówień i ustalania szczegółów najbliższego postoju. Interfejs można dostosować do własnych potrzeb i w razie potrzeby wywołać wszystkie istotne informacje na temat podróży. Na dłuższych odcinkach pokonywanych autonomicznie tablet staje się dla kierowcy niemal tak ważny jak kierownica i pedały - Future Truck 2025 wprowadza nowy sposób pracy w kabinie ciężarówki dalekobieżnej. Koncepcja prototypu łączy zaawansowane technologicznie miejsce kierowcy z nowoczesnym biurem oraz strefą wypoczynkową. Nawet podczas jazdy można czuć się tu jak w domu - jako kolejny element łączący funkcje z emocjami, cyfrowa ramka do zdjęć na tylnym panelu kabiny wyświetla zdjęcia z rodzinnego albumu kierowcy. Czujniki radarowe i kamera śledzą otoczenie Technologia kryjąca się za tym fascynującym designem jest nie mniej imponująca. Mercedes-Benz Future Truck 2025 nie musi poruszać się w sznurze aut. Czujniki radarowe i kamera pozwalają ciężarówce na jazdę autonomiczną niezależnie od innych pojazdów czy centrów sterowania. Kluczowym elementem wyposażenia jest inteligentny system "Highway Pilot", który działaniem przypomina autopilota w samolocie. Korzysta on ze współpracy z innymi samochodami oraz infrastrukturą, współpraca ta nie determinuje jednak jego działania. Zespół czujników radarowych w dolnej części przedniego pasa skanuje drogę w zakresie dalekich i bliskich odległości. Pierwszy sensor ma 250 m zasięgu i kąt detekcji 18 st., a drugi - 70 m zasięgu i kąt detekcji 130 st. Zespół ten już dzisiaj stanowi podstawę dla działania systemów kontroli odległości oraz awaryjnego hamowania. Obszar przed ciężarówką śledzi także kamera stereoskopowa umieszczona za przednią szybą, nad wspornikiem deski rozdzielczej. Obecnie jest tam zabudowana kamera mono, z której korzysta opcjonalny układ kontroli pasa ruchu. Zasięg kamery stereoskopowej wynosi 100 m, jej poziomy kąt widzenia to 45 st., a pionowy - 27 st. Kamera stereoskopowa ciężarówki przyszłości Mercedes-Benz 2025 rozpoznaje pojedyncze i podwójne pasy, pieszych, poruszające się i nieruchome obiekty oraz stan nawierzchni. Reaguje na wszystko, co kontrastuje z tłem, i jest w stanie precyzyjnie mierzyć odległości. "Czyta" również informacje na znakach drogowych, a w ramach wspomagania jazdy autonomicznej - także znaki poziome. Nawierzchnia drogi po lewej i prawej stronie ciężarówki jest monitorowana przez czujniki radarowe zainstalowane po bokach, zlokalizowane przed zespołem tylnej osi. Czujniki mają 60 m zasięgu i kąt detekcji 170 st. Blind Spot Assist: większe bezpieczeństwo przy skręcie i zmianie pasa Wspomniane sensory są sercem nowego systemu kontroli martwego pola (Blind Spot Assist). Moduły czujników radarowych rozmieszczono w taki sposób, że swoim zasięgiem obejmują one obszar równoległy do całej długości ciągnika wraz z naczepą oraz fragment na dwa metry przed samochodem. System ostrzega kierowcę przed innymi uczestnikami ruchu nie tylko podczas skręcania; informuje go również o ryzyku kolizji z nieruchomymi obiektami, na przykład znakami lub lampami, i wspomaga podczas zmiany pasa. Wdrożenie systemu w ciągu najbliższych kilku lat to dla Mercedes-Benz istotny krok w realizacji projektu ciężarówki przyszłości, podkreślający pionierską rolę niemieckiej marki w dziedzinie bezpieczeństwa drogowego. System transportowy przyszłości - połączony i autonomiczny Połączone czujniki (tzw. fuzja) dostarczają kompletny obraz otoczenia. Rejestrują one wszystkie poruszające się i nieruchome obiekty w pobliżu ciężarówki. Informacje te przetwarzane są za pomocą wydajnego, wielordzeniowego procesora w centralnym komputerze, który generuje obraz całego obszaru z przodu i po bokach ciężarówki. Technologia czujników i kamery jest aktywna w całym zakresie prędkości - od zera do maksymalnie dozwolonej prawem wartości. Poprzez współpracę z układem kierowniczym system automatycznie utrzymuje pojazd pośrodku pasa ruchu. Współpracuje on z trójwymiarową mapą cyfrową, wykorzystywaną już w praktyce przez tempomat Predictive Powertrain Control (PPC). W rezultacie ciężarówka jest zawsze w pełni świadoma przebiegu drogi i topografii terenu. V2V i V2I - komunikacja między pojazdami oraz z otoczeniem System "Highway Pilot" idealnie współpracuje z sieciami V2V oraz V2I. W niedalekiej przyszłości każdy pojazd wyposażony w takie rozwiązanie będzie w trybie ciągłym przesyłać informacje do otoczenia. Zakres wysyłanych danych obejmuje pozycję pojazdu, model, wymiary, kierunek jazdy i prędkość, manewry przyspieszania lub hamowania oraz aktualny skręt. Częstotliwość przekazywania informacji zależy od prędkości pojazdu i nasilenia jakichkolwiek zmian w jego ruchu. Może ona wahać się od jednej wartości na sekundę podczas równomiernej jazdy do 10 na sekundę, jeśli dochodzi do znaczących zmian parametrów jazdy. Transmisja odbywa się za pomocą sieci WLAN, z wykorzystaniem ogólnoeuropejskiego pasma G5 o częstotliwości 5,9 GHz oraz zamontowanego na pokładzie systemu ITS Vehicle Station (Intelligent Transport Systems and Services). Komunikacja pomiędzy pojazdami jest standaryzowana, a jej zasięg ma promień około 500 m. Pojazdy informują się wzajemnie o swoich manewrach, mogą więc reagować na nie z wyprzedzeniem. Im więcej wzajemnych komunikatów, tym płynniejsza i bardziej dynamiczna odpowiedź na sytuację na drodze - w idealnych warunkach nieprzerwany strumień informacji opisuje warunki drogowe daleko w przód. V2I oznacza, że wszystkie te sygnały są przesyłane również do zewnętrznych odbiorców, takich jak centra kontroli ruchu. Te mogą w rezultacie elastycznie reagować, na przykład poprzez zmianę limitu prędkości lub uruchomienie dodatkowych pasów ruchu. Wiadomości można przekazywać także w drugą stronę, do pojazdów - przykładowo, z informacją o robotach drogowych. Wszystkie dane w odpowiedniej chwili informują kierowcę o sytuacji w miejscach, które znajdują się poza zasięgiem wzroku. W rezultacie ma on zawczasu świadomość problemów mogących stanowić zagrożenie. Zapobieganie korkom: ruch drogowy jako system samokształcenia Ciężarówka przyszłości Mercedes-Benz nie jest zatem odizolowana, ale w niezauważalny sposób stale komunikuje się z otoczeniem. W ten sposób informacje o korkach, ich długości i czasie trwania oraz robotach drogowych trafiają do kolejnych pojazdów z wyprzedzeniem i są dostępne dla wszystkich uczestników ruchu. Połączone w sieć pojazdy reagują wcześniej, co zapewnia stabilny przepływ ruchu i efektywne wykorzystanie ograniczonej infrastruktury. W połączeniu z jazdą autonomiczną ruch drogowy będzie się więc rozwijać w systemie samokształcenia. Usprawnienie płynności ruchu przyczyni się do wzrostu średniej prędkości transportu - bez konieczności podnoszenia istniejących ograniczeń, a jednocześnie wpłynie na obniżenie zużycia paliwa. Przyszłość staje się rzeczywistością: jazda autonomiczna w praktyce Po wjechaniu na autostradę kierowca ciężarówki przyszłości Mercedes-Benz 2025 zajmuje odpowiedni pas i osiąga przewidzianą prędkość 80 km/h. Następnie system aktywuje system "Highway Pilot" - wówczas pojazd przełącza się w tryb autonomiczny. Ciężarówka przyszłości 2025 przemieszcza się autonomicznie niezależnie od sytuacji na drodze czy innych uczestników ruchu i nie wymaga pojazdu pilotującego – zamiast tego korzysta z łączności. Jeśli system wykryje z przodu inny pojazd, automatycznie dostosuje do niego prędkość ciężarówki w granicach dopuszczalnego limitu i zachowa bezpieczny dystans. Zasada nadrzędnego bezpieczeństwa dotyczy także innych kierowców, na przykład aut zjeżdżających z kończącego się pasa - i tu system utrzyma odpowiednią odległość. Do uzyskania maksymalnej efektywności logistycznej i optymalnego wykorzystania infrastruktury konieczna jest jednak stopniowa i kompleksowa rozbudowa sieci, oparta na otwartych standardach. Od kierowcy do menedżera transportu w kokpicie przyszłości W wielu sytuacjach jazda autonomiczna odciąża kierowcę - sprawia, że nie "musi" on prowadzić, zwłaszcza w trakcie pokonywania nużących odcinków na długich dystansach. Gdy ciężarówka sama reguluje swoją prędkość i automatycznie wybiera najlepszą trasę za pomocą aplikacji nawigacyjnej, a firma transportowa, dyspozytor i odbiorca są na bieżąco informowani o lokalizacji towaru, trasie i spodziewanej godzinie przyjazdu, kierowca przestaje pracować pod presją czasu. A dzisiaj to właśnie ona jest głównym czynnikiem stresu. Kierowca ciężarówki przyszłości 2025 jest nie tylko zwolniony z monotonnych czynności, ale zyskuje też czas na wykonywanie innych zadań lub komunikację ze światem. Zwłaszcza prywatni kierowcy mogą wygodnie wykonywać w ruchu prace biurowe, zazwyczaj odkładane na wieczór, na weekend albo zlecane innym. Wykonując dodatkowe zadania, kierowca ciężarówki może zamienić się z przewoźnika i operatora maszyny w wykwalifikowanego menedżera transportu. Jego profil zawodowy ulegnie znacznej modyfikacji, a zawód stanie się bardziej atrakcyjny - autonomiczna jazda stanowi odpowiedź na brak ludzi do pracy na tym stanowisku. Dzięki temu kierowca i ciężarówka bardziej niż kiedykolwiek wcześniej stają się zespołem - inteligentną, kompetentną i wydajną kombinacją człowieka z maszyną. Niższe zużycie paliwa i emisja spalin - lepsza wydajność i wyższy poziom bezpieczeństwa Płynniejszy ruch sprawia, że skutkiem ubocznym jazdy autonomicznej jest znacznie niższe zużycie paliwa i emisja spalin. Jednocześnie czas transportu stanie się bardziej przewidywalny, a nowe aktywności podejmowane przez kierowcę czy też menedżera transportu mają szansę zrewolucjonizować sektor transportu. Co więcej, natężenie ruchu na dalekich trasach przewidywalne dla wszystkich uczestników ruchu oznacza wyższy poziom bezpieczeństwa. Już dziś systemy wspomagające regulują prędkość pojazdów i mogą automatycznie inicjować hamowanie awaryjne w celu uniknięcia wypadku. Oba rozwiązania udowodniły w ostatnich latach swoją przydatność. Jazda autonomiczna to kolejny krok w tym zakresie, poczyniony w oparciu o fuzję systemów wspomagających. W przyszłości wypadków z powodu błędu ludzkiego będzie więc coraz mniej - maszyny popełniają mniej błędów niż ludzie, nie pozwalają sobie na momenty zapomnienia, nie reagują emocjonalnie w oparciu o nastrój czy kondycję, ale zachowują się przewidywalnie. Przepisy bezpieczeństwa, takie jak ograniczenia prędkości czy odstęp między pojazdami, będą zawsze przestrzegane. Przewidujący styl jazdy - temat powracający w szkoleniach kierowców - w przypadku ciężarówki przyszłości Mercedes-Benz 2025 oznacza zaprogramowane bezpieczeństwo i wyższą efektywność kosztową. Jazda autonomiczna: realna przyszłość Jedno z najbardziej interesujących pytań w temacie jazdy autonomicznej dotyczy horyzontu czasowego przewidzianego na jej wdrożenie. W kwestiach czysto technicznych jest to możliwe w ciągu około 5 lat. Okres ten odpowiada cyklom rozwojowym aut osobowych, w przypadku których wprowadzenie jazdy autonomicznej datuje się na rok 2020. Ze względu na bardziej złożony zakres czynników samochody ciężarowe potrzebują więcej czasu - realistyczna implementacja technologii możliwa jest w ciągu 10 lat, również ze względu na konieczne do uregulowania kwestie prawne. Wprowadzenie jazdy autonomicznej nie stanie jednak z dnia na dzień, lecz w miarę rozwoju technologii. Aby zrewolucjonizować transport drogowy, niezbędne są kolejne stopnie ewolucji. W najbliższych latach, podobnie jak wcześniej, ścieżkę rozwoju w kierunku jazdy autonomicznej określą nowe lub ulepszone systemy wspomagające. Warunki niezbędne dla jazdy autonomicznej Ciężarówka przyszłości Mercedes-Benz 2025 jako pierwsza prezentuje techniczne warunki i możliwości jazdy autonomicznej. Do tego nowego wymiaru jazdy trzeba jednak dostosować legislację. W toku są już dalsze zmiany Konwencji wiedeńskiej o ruchu drogowym z 1968 roku, parafowanej i wdrożonej przez niemal wszystkie kraje Europy. Konwencja została wprowadzona, aby uczynić podróżowanie samochodem bezpieczniejszym poprzez ujednolicenie przepisów, a jedna z jej podstawowych zasad brzmi: kierowca musi mieć kontrolę nad pojazdem przez cały czas, bez względu na okoliczności. Na bazie konwencji rozporządzenie UN/ECE R 79 dla systemów sterowania dopuszcza korygujące interwencje układu kierowniczego, ale nie automatyczne sterowanie przy prędkości przekraczającej 10 km/h. To zresztą warunek działania systemów Parking i Stop-and-Go Assist. Konwencja wiedeńska powstała jednak w czasach, gdy jazda autonomiczna pozostawała jedynie w sferze fantastyki. Komitet Ekspertów ONZ uzupełnił ją niedawno, tworząc podstawę do legalizacji jazdy autonomicznej. W przyszłości dozwolone będą systemy, które w każdej chwili kierowca będzie mógł włączyć lub zablokować - takie jak "Highway Pilot". W kategoriach technicznych i prawnych trzeba dodatkowo zapewnić bezpieczeństwo danych. Dotyczy to zewnętrznego dostępu do indywidualnych pojazdów, a także transferu danych w ramach V2V i V2I lub komunikacji internetowej. Poza dopuszczeniem do ruchu niezbędne będzie zdefiniowanie innych aspektów prawnych, takich jak odpowiedzialność za naruszenia przepisów drogowych czy wypadki, których nigdy nie da się całkowicie wyeliminować. To samo odnosi się do ubezpieczeń i odpowiedzialności za produkt. Do określenia pozostaje również kwestia tego, jak pogodzić nowe modele pracy i profile zawodowe z obecnymi, sztywnymi przepisami dotyczącymi czasu jazdy oraz odpoczynku. Odpowiedź: ciężarówka przyszłości Mercedes-Benz 2025 Przy uwzględnieniu podjęcia odpowiednich kroków prawnych, ciężarówka przyszłości Mercedes-Benz 2025 z systemem "Highway Pilot" stanowi odpowiedź na wyzwania przyszłości. Odpowiedź na rosnące natężenie ruchu, braki w infrastrukturze, coraz silniejszą presję kosztów i niedobór kierowców. Prototyp wykorzystujący rozwinięte systemy wspomagające i telematyczne oraz komunikację V2V/V2I otwiera nową erę w transporcie drogowym. Dzięki nowej technologii ruch drogowy stanie się w przyszłości bardziej płynny, przewidywalny i bezpieczny, elastyczniejsze systemy transportowe pozwolą na lepsze wykorzystanie istniejącej infrastruktury, a unikanie ludzkich błędów za kierownicą wpłynie na zmniejszenie liczby zagrożeń i wypadków. Operatorzy będą mogli efektywniej wykorzystywać floty, zaś kierowcy otrzymają możliwość wykonywania nowych zadań jako menedżerowie transportu. Odpowiedź na te wyzwania nie jest już tylko wizją – staje się rzeczywistością. Źródło: Mercedes-Benz Polska
  3. Sound Recording Session - Scania R580 V8 Recovery Truck
  4. Mad max truck
  5. Driftowanie ciężarówką w pracy / Truck drift in work
  6. Autostrada A4 16.02.2013 wypadek crash truck
  7. Becx TDS Racing Semi Truck Drift Gymkhana 1 HD
  8. Cars Avoid Head on Truck Crash
  9. WeatherTech Floor Mats Review for my 2013 F-150 SuperCrew Truck
  10. „Truck & Art” W Stacji Mercedes czyli Nowy Actros a’la Swanski Warszawa. Mercedes-Benz inspiruje. Tym razem znany twórca Street Artu, Paweł „Swanski” Kozłowski upatrzył sobie Actrosa. Agresywny design tego flagowego pojazdu ciężarowego spod znaku gwiazdy okazał się doskonałą płaszczyzną dla charakterystycznej kreski artysty: kabina Actrosa zamieniła się na zewnątrz w dziki busz. Efekt okazał się imponujący. Nowy Actros jest znany nie tylko ze swoich osiągów i niskiego spalania, ale również z drapieżnego wyglądu i nowoczesnego designu. Paweł „Swanski” Kozłowski postanowił dodatkowo podkreślić te cechy pojazdu, ozdabiając go swoimi malunkami z charakterystycznymi roślinno-zwierzęcymi motywami. Po całym dniu pracy w Stacji Mercedes, artysta nie ma się czego wstydzić. „Malowałem już różne nietypowe powierzchnie – fasady budynków, butelki, a nawet samochody osobowe, ale ciężarówka to dla mnie nowość” – tłumaczy Swanski. – „Actros okazał się wyzwaniem ze względu na krzywizny powierzchni – niezbędne ze względu na właściwości aerodynamiczne, ale komplikujące nieco pracę artysty. Niemniej, tą trudność udało się przekuć w zaletę. Odpowiednio nałożone motywy nawiązujące do natury w połączeniu z drapieżnym wyglądem pojazdu świetnie się uzupełniają!”. Nowy „Actros by Swanski” wejdzie do demonstracyjnej floty Mercedes-Benz. Będzie go można zobaczyć na zlotach ciężarówek, podczas prezentacji pojazdów i w prasie. „Swanski” to urodzony w 1980 roku w Warszawie malarz, grafik, ilustrator, autor animacji i teledysków, należący do tzw. pokolenia transformacji. Swoją sztuką, wpisującą się w nurt urban culture, komentuje otaczającą rzeczywistość. Jest założycielem jednoosobowego studia graficznego Swansart oraz streetwearowej firmy/marki TURBOKOLOR. Jest również twórcą animacji do MTV oraz VH1. Ilustracje Swanskiego były publikowane między innymi w magazynach „Lodown“, „Blond“, „Belio“, „DosDedos“, „Laifstajl“, „Exklusiv“. Źródło: Mercedes-Benz Polska
  11. Nitrous Muscle Truck and Mini Bikes! - Roadkill Episode 18
  12. więcej -> Volvo FH to Truck of the Year 2014, wiadomości ze świata motoryzacji, testy samochodów osobowych, najnowsze modele samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  13. Tata Tuff Truck Concept - zapowiedź nowego pikapa Trzeba przyznać, że wygląda bardziej bojowo, ale tymi dodatkami raczej nie zagrozi pozycji japońskich pikapów
  14. [h=1]American Cars Mania na Master Truck 2013[/h]
  15. [h=1]Garbage Truck Music in Tainan, Taiwan[/h]
  16. [h=1]451. Master Truck Opole 2012 - Part. 1 [HD][/h]
  17. [h=1]Scania 110 Vintage Race Truck HD Lausitzring[/h]
  18. [h=1]Truck U.S-13[/h]
  19. [h=1]Truck Driver vs Car driver Rage Mode[/h]
  20. [h=1]Maluch vs Monster Truck[/h]
  21. [h=1]Worst truck crashes, truck accident compilation Part 9[/h] https://www.youtube.com/watch?v=iiHvjsGf6vw
  22. [h=1]Truck CRASH COMPILATION 2013 Truck CRASH CAUGHT ON TAPE[/h] http://www.youtube.com/watch?v=d2PLzAI_JwY
  23. [h=1]Mad-Max Truck[/h] http://www.youtube.com/watch?v=PXxF1EOT4U0
  24. witam , w tym temacie będe umieszczał , jedne z lepszych modów do german truck simulator mod 1 : DAF CF 85.430 + Interior screen : download : FreakShare - Easy One-Click File Hosting ABY POBRAĆ: -czekać na darmowe pobieranie (na tej stronie ) kliknąc po tych 40 sek w darmowe pobieranie , potem jeśli strona ci karze przepisz kod z obrazka , i kliknij download , plik się już powinien pobierać , z regóły pokazuje się : np : daf cf ........... zapisz plik , otwórz należy kliknąć zapisz plik , a wtedy plik się pobierze Informacje dodatkowe: Autor(autorzy): ? Podmienia: brak informacji Własny interior: Posiada tłumaczenie modów i potrzebne elementy: potrzebna gra german truck simulator ! aby zainstalować moda , trzeba wybrać: moje dokumenty - german truck simulator - mod , pobrany plik o roszerzeniu , rar , otworzyć i pliki .scs wrzucić do folderu mod INTERIOR- wnętrze do danej ciężarówki PODMIENIA - W GRZE JEST CHYBA 20 TRUCKÓW I ZAWSZE PODMIENIA KTÓRYŚ Z NICH , NIELICZNE MODY NIC NIE PODMIENIAJĄ I DODAJĄ NOWĄ CIĘŻARÓWKE to na tyle w pierwszym modzie nara
  25. [h=1]European insane truck driver passes[/h] http://www.youtube.com/watch?v=MS--Zm9yL8E
×