Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'tourer' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 74 wyników

  1. Trend na funkcjonalne, a przy tym niepozbawione sportowych atrybutów samochody ciągle nie maleje. W dzisiejszym teście porównamy jedne z najbardziej wychwalanych we wszystkich testach auta z segmentu kombi. Zarówno Ford jak i Honda posiadają w nazwie pełne obietnicy niepowtarzalnych wrażeń słowo „sport”. Więcej na: Ford Focus Kombi vs Honda Civic Tourer - szybciej, czy więcej? - auto-strefa.pl FORD: Dane Techniczne: Napęd Rodzaj silnika: benzynowy turbodoładowany R4 Pojemność: 1596 cm3 Oś napędzana: przednia Moc maksymalna: 150 KM / 5700 rpm Maks. moment Obr: 270 Nm / 1900-3500 rpm Skrzynia biegów: 6-biegowa manualna Nadwozie Długość / Szerokość / Wysokość: 4556/1823/1505 mm Pojemność bagażnika w litrach: 476 / 1502 Masa własna: 1340 kg Dane eksploatacyjne producenta (test) Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 8.6 s Prędkość maksymalna: 210 km/h Zużycie paliwa – trasa: 5.0 l/100km (6.5) Zużycie paliwa – miasto: 7.7 l/100km (7.7 – 11) Zużycie paliwa – cykl mieszany: 6.0 l/100km (7.2) Pojemność zbiornika paliwa: 55 litrów Emisja CO2 [g/km]: 139 Cena podstawowej wersji – 64 600 zł Cena testowanego egzemplarza – ok. 105 000 zł Honda: Dane Techniczne: Silnik: wolnossące R4, benzyna Pojemność: 1798 cm3 Oś napędzana: FWD Moc maksymalna: 142 KM przy 6500 obr./min Maks. moment obr.: 174 Nm przy 4300 obr./min Skrzynia biegów: 6-biegowa, ręczna Nadwozie: Długość / Szerokość / Wysokość: 4535 /1770 /1480 mm Pojemność bagażnika w litrach: 624 – 1668 l Masa własna: 1280 kg Rozstaw osi: 2595 mm Pojemność zbiornika paliwa: 50 litrów Osiągi: Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 9,4 s Prędkość maksymalna: 210 km/h Śr. spalanie (miasto/test): 7,5 l/100km
  2. Nowe BMW serii 2 Active Tourer Więcej zdjęć: BMW serii 2 Active Tourer fot. BMW Group Polska - Zdjęcia, Tapety, Fotki, Samochody Wprowadzenie do sprzedaży BMW serii 2 Active Tourer (średnie spalanie: 6,0-4,1 l/100 km*, emisja CO2: 139-109 g/km*) oznacza poszerzenie oferty BMW o kolejny segment modelowy. Nowy samochód w segmencie kompaktowym premium umiejętnie łączy w sobie komfort i funkcjonalność przestrzenną z typowymi dla BMW siłą, dynamiką, stylem i elegancją. Nawiązując do BMW serii 2 Coupe jako drugi model typoszeregu, obdarzony harmonijnymi proporcjami Active Tourer emanuje sportowym charakterem. Mierząc zaledwie 4342 mm długości, 1800 szerokości i 1555 wysokości, jest zarazem autem o niewielkich rozmiarach zewnętrznych i zaskakująco przestronnej kabinie, co czyni go idealnie dostosowanym do rosnących wyzwań miejskiej mobilności. Nowe, turbodoładowane silniki o 3 i 4 cylindrach, obfity pakiet rozwiązań z zakresu BMW EfficientDynamics oraz inteligentna łączność zapewniana przez BMW ConnectedDrive są kolejnymi elementami współtworzącymi niezrównane doznania oparte na sportowych osiągach i wzorowej ekonomiczności. *Wartości wstępne, niepotwierdzone oficjalnie. Szacunkowe wielkości zużycia paliwa i emisji CO2 oparto na cyklu testowym ECE. Dynamika i funkcjonalność przestrzenna w klasycznym stylu BMW. Aby osiągnąć wysoki poziom wszechstronności i funkcjonalności w klasie kompaktowej premium, konieczne są wyjątkowe koncepcje konstrukcyjno-stylistyczne. Dlatego BMW postawiło w BMW serii 2 Active Tourer na wyrafinowany system napędu na przednie koła, który zapewnia ten rodzaj i zakres zaangażowania samochodu i kierowcy w jeździe, jakich należy się spodziewać po autach tej marki. Wraz z dużym rozstawem osi (2670 mm) oraz wysoko poprowadzoną linią dachu, konfiguracja ta pozwala zmaksymalizować rozmiary kabiny i w efekcie uzyskać niespotykane dotąd poczucie przestronności. Kierowca i pasażer z przodu siedzą o wiele wyżej niż w limuzynie, co oznacza znacznie lepszą widoczność oraz ułatwia wsiadanie i wysiadanie. Obfitość schowków oraz możliwość składania w przód oparcia fotela pasażera (opcja) to tylko dwa przykłady imponującej funkcjonalności i inteligentnego zarządzania przestrzenią w kabinie. Wnętrze tchnie lekkością i poczuciem przestronności także dzięki horyzontalnej strukturyzacji wszystkich powierzchni wykończenia. Opcjonalnie można doposażyć auto w pokaźny panoramiczny dach, dzięki któremu kabinę wypełnia światło. W BMW serii 2 Active Tourer wyraźnie obecny jest też duch dynamiki, tak typowy dla marki. Widoczny jest choćby w charakterystycznym, lekko pochylonym w przód wlocie powietrza („nerki”) i podwójnych, okrągłych lampach głównych. Krótki przedni zwis jest bardzo nietypowy dla aut z przednim napędem, ale jest równie typową cechą dla BMW, jak krótki zwis tylny czy wielki rozstaw osi, „Hofmeister Knick” (załamanie w dolnej części linii okna bocznego przy tylnym słupku) czy tylne lampy w kształcie litery L. Zwięzły język linii bocznych podkreśla siłę uwydatnianą przez mocne łuki nadkoli, sprawiając, że BMW serii 2 Active Tourer nawet gdy stoi, wydaje się pożerać przestrzeń. A kokpit oczywiście jest pochylony w stronę kierowcy – to kolejny element etosu BMW, którego nie da się nie zauważyć. Maksimum wszechstronności i funkcjonalności. Wszechstronna przestrzeń bagażowa, której pojemność można dowolnie kształtować w zakresie od 468 do 1510 l oraz oparcie kanapy dzielone w proporcjach 40:20:40 (standard) to najbardziej oczywiste przykłady znakomitej praktyczności tego auta w codziennym użytkowaniu. Możliwości powiększa dodatkowo przesuwna kanapa, pozwalająca powiększyć przestrzeń na nogi pasażerów albo bagażnik. Podobnemu celowi służy możliwość regulacji położenia oparcia kanapy – albo dla wyższego komfortu podróżnych, albo większego potencjału transportowego. Inteligentnym rozwiązaniem jest składana podłoga bagażnika, pod którą znajdziemy schowki oraz wielofunkcyjny pojemnik. A i sam dostęp do bagażnika jest bardzo łatwy dzięki szerokiej i daleko otwierającej się klapie, którą można opcjonalnie wzbogacić o elektryczne sterowania, a nawet funkcję otwierania ruchem stopy pod zderzakiem tylnym. Najnowszej generacji silniki o 3 i 4 cylindrach. Nowe BMW serii 2 Active Tourer od chwili wejścia na rynek dostępne będzie z trzema silnikami do wyboru: mocnymi, lekkimi i ekonomicznymi jednostkami o 3 lub 4 cylindrach, które stanowią początek całej serii nowej generacji silników. Montowane są poprzecznie, a charakteryzują się niezwykle zwartą budową i zastosowaną technologią BMW TwinPower Turbo – i spełniają normę spalinową EU6. Nowa 3-cylindrową jednostkę benzynową cechują wyjątkowa wydajność i wspaniałe osiągi. Ten ultranowoczesny silnik debiutuje w wariancie BMW 216i Active Tourer (spalanie miasto/trasa/średnio: 6,1/4,2/4,9 l/100 km*; emisja CO2 średnio: 115 g/km*), połączony jest z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów. Ma on pojemność skokową 1,5 l, rozwija moc maksymalną 136 KM i imponuje spontanicznymi reakcjami na gaz, łatwością wchodzenia na wysokie obroty oraz potężną siłą ciągu. Konstrukcja oparta na 3 cylindrach oznacza, że uzyskano wzajemne znoszenie się sił bezwładności 1. i 2. rzędu, a aby praca jednostki była jak najrówniejsza, dodano jeszcze wałek wyrównoważający. W chwili premiery modelu, najmocniejszym silnikiem w gamie będzie napęd wersji BMW 225i Active Tourer (spalanie 7,6/5,0/6,0 l/100 km*, emisja 139 g/km*). Rozwija on moc maksymalną 170 kW/231 KM i rozpędza auto to 100 km/h w czasie 6,8 s* i maksymalnie do 235 km/h*, wznosząc na wyżyny poziom osiągów dynamicznych w swojej klasie. Trzecia jednostka to 4-cylindrowy turbodiesel napędzający model 218d Active Tourer (zużycie paliwa 5,0/3,6/4,1 l/100 km*, emisja 109 g/km*). Należy do tej samej nowej rodziny silników co benzynowi „bracia”, rozwija moc 110 kW/150 KM i moment obrotowy 330 Nm. Jest kolejnym potwierdzeniem dynamicznych możliwości wysokoprężnych jednostek BMW, rozpędzając 218d Active Tourer do 100 km/h w czasie 8,9 s* i maksymalnie do 205 km/h*. *Wartości wstępne, nadal niepotwierdzone oficjalnie. Szacunkowe wielkości zużycia paliwa i emisji CO2 oparto na cyklu testowym ECE. Prawdziwe BMW wśród przednionapędowych aut. Podobnie jak wszystkie modele BMW, tak i nowe BMW serii 2 Active Tourer charakteryzuje się znakomitymi własnościami jezdnymi i dynamiką. Nowo skonstruowany układ jezdny, oparty na kolumnach McPhersona z przodu i osi wielowahaczowej z tyłu, zapewnia zwinność, precyzję kierowania, stabilność jazdy i komfort resorowania. Przednia oś nowego BMW serii 2 Active Tourera została tak dopracowana pod względem kinematyki, by dynamika jazdy i precyzja sygnałów z układu kierowniczego były optymalne w sposób typowy dla marki. Elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego oraz funkcjonalne zestrojenie systemu pozwoliły na uzyskanie prowadzenia pozbawionego zachowań związanych z wpływami momentu obrotowego na układ kierowniczy. Inteligentne wykorzystanie wielofazowych stali wysokowytrzymałych oraz ultrawysokowytrzymałych w decydujący sposób przyczynia się do uzyskania najwyższych standardów bezpieczeństwa nowego BMW serii 2 Active Tourer, a zarazem obniża masę auta. Poza tym, że stanowi element determinujący w programowaniu znakomitych własności jezdnych, ta superlekka konstrukcja należy do całej palety rozwiązań z zakresu BMW EfficientDynamics. Wśród nich znajdziemy także funkcję Auto Start Stop, odzyskiwanie energii hamowania, wskaźnik optymalnego momentu zmiany biegu, aktywację agregatów pomocniczych silnika tylko gdy są potrzebne, a także zintegrowaną kurtynę powietrzną, która wykorzystuje dwa pionowe wloty powietrza w przednim zderzaku do kierowania opływem powietrza obok przednich kół. Pakiet M Sport dla najlepszej prezencji. Poza standardową specyfikacją, nabywca BMW serii 2 Active Tourer może indywidualizować swoje auto z pomocą dwóch linii wyposażeniowych, odnoszących się zarówno do karoserii, jak i kabiny samochodu. Sport Line kładzie nacisk na podkreślanie dynamiki auta, podczas gdy Luxury Line – elegancji i ekskluzywności. Od listopada dostępny będzie jeszcze jeden sposób indywidualizacji: pakiet M Sport. Obejmuje on pakiety M Aerodynamics, zawieszenie M Sport, 17- lub 18-calowe koła aluminiowe M (dla nadwozia) oraz skórzaną sportową kierownicę M i specjalnie tapicerowane sportowe fotele M. Późną jesienią w ofercie znajdą się także warianty z inteligentnym napędem na 4 koła xDrive. Łączność dla poprawy bezpieczeństwa i komfortu. Poziom bezpieczeństwa i komfortu na pokładzie nowego BMW serii 2 Active Tourer jest niezwykle wysoki, także dzięki systemom wsparcia kierowcy i różnym funkcjom multimedialnym określanym ogólnie BMW ConnectedDrive. Przykład – Traffic Jam Assistant (asystent korków drogowych) lub oparty na kamerze regulator prędkości z funkcją Stop & Go. Oba działają w oparciu o pojedynczą kamerę i wspierają kierowcę, aktywnie sterując przyspieszaniem lub hamowaniem (prowadzenie wzdłużne) oraz kierunkowym (prowadzenie boczne w ramach Traffic Jam Assistant), a tym samym zdejmując z kierowcy obowiązki związane z wykonywaniem monotonnych czynności typowych dla przemieszczania się w korku na autostradzie lub w gęstym ruchu miejskim. BMW ConnectedDrive Services&Apps natomiast wprowadzają do samochodowego użytkowania aplikacje znane ze smartfonów i pozwalają na innowacyjne wykorzystanie funkcjonalności takich jak usługa Concierge czy informacja o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym (RTTI). Tym samym funkcjonalność BMW serii 2 Active Tourer może być ogromnie zwiększana przez jego użytkownika w dowolnej chwili i w dowolny sposób. BMW serii 2 Active Tourer to pierwszy samochód w klasie kompaktowej premium, w którym dostępny jest wyświetlacz przezierny Head-Up Display, wyświetlający przed oczami kierowcy najważniejsze informacje w pełnym kolorze. Aby kierowca nie musiał odwracać wzroku od drogi, informacje te są wyświetlane na ekranie pomiędzy kierownicą a przednią szybą. Dalsze informacje nt. oficjalnych danych o zużyciu paliwa, emisji CO2 oraz pobieranej energii elektrycznej nowych samochodów osobowych zawarte są w następujących wytycznych: „Leitfaden über Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” („Wytyczne o zużyciu paliwa, emisji CO2 oraz pobieranej energii elektrycznej nowych samochodów osobowych”), które można otrzymać we wszystkich punktach dealerskich, w Deutsche Automobil Treuhand (DAT), Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfinden-Schamhausen, oraz DAT: Willkommen bei DAT Deutschland (plik pdf 2,7 MB) Nowe BMW serii 2 Active Tourer łączy w sobie wielką przestronność kabiny, komfort, znakomitą funkcjonalność i typową dla BMW dynamikę – w jednym modelu kompaktowym klasy premium. Mimo że jego karoseria mierzy zaledwie 4342 mm, w kabinie znajdziemy przestrzeń na nogi typową raczej dla klasy luksusowej – szczególnie pasażerowie tylnej kanapy. BMW serii 2 Active Tourer definiuje nowy gatunek pojazdu kompaktowego, unikatowego pakietu opartego na praktyczności, jakości i dynamice jazdy. Te cechy czynią z BMW serii 2 Active Tourer idealny wybór dla ludzi prowadzących aktywny tryb życia, którzy potrzebują dużych możliwości przewozowych, elastyczności i przestronności – m.in. do transportu najwyższej klasy wyposażenia sportowego – a jednocześnie wolą jeździć samochodem o kompaktowych rozmiarach. BMW serii 2 Active Tourer skusi także młode rodziny, dla których podczas wyboru samochodu znaczenie mają lifestyle'owy wygląd, sportowe osiągi, praktyczność i zdolność adaptacji do warunków. Przednionapędowa konstrukcja to maksimum możliwości konfigurowania wnętrza. Nowoczesna platforma oznacza, że BMW serii 2 Active Tourer od startu zyska przewagę na rynku wszechstronnych samochodów niewielkich z zewnątrz, a wielkich w środku. Konstrukcja platformy w połączeniu z wysoką linią dachu i poprzecznie montowanymi silnikami maksymalizuje przestronność wnętrza i jego funkcjonalność. A jednocześnie wyższa pozycja kierowcy i pasażerów oferuje lepszą widoczność w skomplikowanych sytuacjach drogowych, ułatwia wsiadanie i wysiadanie, nie ograniczając przy tym przestrzeni nad głowami. Wśród cech decydujących o najwyższej wygodzie i funkcjonalności tego modelu wymienić warto ogromną liczbę schowków (zarówno z przodu, jak i z tyłu kabiny) i automatycznie otwierają klapę bagażnika – po naciśnięciu przełącznika lub, wedle woli, także gestem. Np. w bagażniku o praktyczności i funkcjonalności mówi twarda podłoga, którą można złożyć, zyskując dodatkową użyteczność schowka pod nią, a także wielofunkcyjnego pojemnika. Oparcie kanapy zaś jest seryjnie dzielone w proporcjach 40:20:40, po złożeniu tworząc idealnie równą podłogę – przedłużenie podłogi bagażnika. A jeśli złożymy również oparcie fotela przedniego pasażera, uzyskamy możliwość transportu przedmiotów o długości do 2,40 m, w tym sprzętu sportowego. Oczywiście, w przestrzeni bagażowej przewidziano także punkty kotwiczenia pasów do mocowania ładunku oraz wielofunkcyjne haki na torby podróżne lub zakupowe, co ogromnie podnosi funkcjonalność. Nowe BMW serii 2 Active Tourer to połączenie kompaktowych rozmiarów zewnętrznych z praktycznością i dynamiczną stylistyką – oglądane pod dowolnym kątem, jest zarazem sportowe i eleganckie. Zgrabne kształty i doskonałe proporcje bazujące na krótkich zwisach współtworzą typową dla BMW sylwetkę. Śmiało zarysowana maska opadająca stromo do lekko nachylonego grilla („nerki”) przydaje samochodowi dynamiki charakterystycznej dla szybkiego ruchu nawet gdy auto stoi. Efekt ten wzmacnia ostry, wąski i agresywny tylny słupek. Okrągłe lampy główne z opcją superwydajnej technologii LED. Światła dzienne LED tworzą „brwi” nad okrągłymi lampami głównymi, przez co „twarz” samochodu ma wyraz skupienia i zdecydowania. Opcjonalnie lampy główne mogą być wykonane w technologii LED, realizującej zarówno oświetlenie mijania, jak i dalekosiężne. W pełni diodowe lampy główne wytwarzają światło jeszcze jaśniejsze od porównywalnych lamp ksenonowych, ale zużywają tylko połowę potrzebnej do tego energii. Technologia LED używana jest w takich reflektorach także do świateł zakrętowych, doświetlających, które zapewniają znakomite oświetlenie przestrzeni po wewnętrznej stronie zakrętu podczas jazdy z prędkościami między 40 a 70 km/h. Co również nie bez znaczenia od strony designu, podwójne okrągłe lampy doskonale się dopełniają z wielkimi wlotami powietrza, budując razem asertywny profil. Ten z kolei jest zdefiniowany przez wyraziste linie, które spiętrzają emocje, napięcie, budowane przez łagodnie wypukłe dolne krawędzi okien bocznych oraz dążącą do ich przecięcia falę wznoszącą się od progu przy przednim kole w stronę sklepienia tylnego nadkola, tuż poniżej załomu Hofmeistra w tylnych szybach drzwiowych. Wysoko szybująca linia dachu oraz wielkie drzwi i ogromny rozstaw osi jednoznacznie obiecują ogromną przestronność oczekującą gości w kabinie. Tylny pas uformowano muskularnie, jego szerokość podkreśla atletyczną budowę auta, która nie ogranicza się do potężnego przodu i masywnych nadkoli. Ten efekt ciągłości podtrzymują uformowane jak litera L tylne lampy (na życzenie diodowe), które zachodzą daleko na burty. Szeroka klapa o niskim progu załadunkowym znakomicie ułatwia korzystanie z bagażnika, a umieszczone po obu stronach tylnej szyby i nad nią odchylacze strugi powietrza dopełniają ostrego charakteru. Wycieraczka chowa się w tylnym spoilerze. Wnętrze: rozświetlone, sportowe, praktyczne. Kabina auta jest jasna i zaskakująco przestronna. Mimo kompaktowych rozmiarów zewnętrznych (długość/szerokość/wysokość: 4342/1800/1555 mm), przepastna kabina zapewnia komfortowe warunki do podróży dla pięciorga pasażerów, a dzięki wielkiej powierzchni przeszklenia jest też jasna i rozświetlona. Efekt ten można jeszcze wzmocnić, zamawiając ogromny panoramiczny szyberdach. Horyzontalnie strukturyzowane, warstwowe uformowanie powierzchni wykończenia deski rozdzielczej i paneli drzwiowych nadaje wnętrzu elegancji i lekkości, zarazem podkreślając wrażenie przestronności. O sportowy charakter dba natomiast łuk kokpitu wokół kierowcy, tak typowy dla BMW. Atmosferę premium podkreśli także opcjonalny, wolno stojący, centralny ekran informacyjny, pozycjonowany optymalnie w polu widzenia kierowcy. Deska rozdzielcza auta jest tapicerowana i ozdabiana akcentami oksydowanymi. Stylistyka ta stosowana jest również w konsoli środkowej oraz panelach drzwiowych, przyczyniając się do tworzenia wyjątkowej aury szlachetności. Ostry kontrast wizualny między konsolą środkową a deską rozdzielczą tworzy wrażenie, że cała górna część kokpitu lewituje. Po raz pierwszy na konsoli środkowej umieszczono także przełącznik Kontroli Doznań z Jazdy (Driving Experience Control). Atrakcyjnemu i eleganckiemu designowi w kabinie nowego BMW serii 2 Active Tourer towarzyszy wszechobecna praktyczność. Jej wyrazem są przede wszystkim liczne schowki – zamykany, duży schowek z przodu konsoli środkowej, stojaki na butelki do 1,5 l w drzwiach, uchwyty na mniejsze pojemniki z napojami w konsoli środkowej oraz schowki zarówno w, jak i pod środkowym podłokietnikiem. Dla poczucia pełnej indywidualizacji auta: dwie linie specyfikacyjne i pakiet M Sport. Jakość premium w nowym BMW serii 2 Active Tourer opiera się na najwyższej solidności konstrukcyjnej oraz najwyższej jakości materiałowej. Klienci mają do wyboru ogromną paletę rodzajów i typów tapicerki, różne poziomy wyposażenia, kolory – a więc ogromną swobodę kształtowania kabiny pod swoje gusta. Poza bazową, seryjną specyfikacją, BMW serii 2 Active Tourer jest oferowane również w dwóch liniach specyfikacyjnych – Sport Line oraz Luxury Line. A od listopada 2014 4. dojdzie jeszcze możliwość zamówienia auta z wyposażeniem w pakiet M Sport. Będzie to kolejny sposób na przydanie zarówno nadwoziu, jak i wnętrzu samochodu wyjątkowej indywidualności. Sport Line, czyli dynamiczny wygląd. Ta linia specyfikacyjna obejmuje wpadające w oko elementy stylistyczne nadwozia wykończone w lśniącej czerni, co doskonale komponuje się ze sportowym charakterem BMW serii 2 Active Tourer. Ten rodzaj wykończenie dotyczy uderzających w swej urodzie wlotów powietrza („nerek”), pasków na tylnym zderzaku i napisów „Sport” na przednich błotnikach. Dopełnieniem są oksydowane końcówki wydechu i ekskluzywne 16- lub 17-calowe koła. Także w kabinie znajdziemy dynamiczne elementy w lśniącej czerni – zarówno na desce rozdzielczej, jak i na drzwiach. Sportowe fotele obite są ekskluzywnym materiałem z kontrastowymi przeszyciami – ale można je zamówić także w specjalnej skórze Sport Line. Schowek w desce rozdzielczej jest wykończony chromową ramką, a sama deska rozdzielcza i skórzana kierownica są przeszywane czerwonym stebnowaniem. Czerwone są także akcenty na kluczyku auta. Luxury Line podkreśla elegancję BMW serii 2 Active Tourer. Luksusowe wykończenie elementów karoserii w chromie jednoznacznie wskazuje na charakter tej specyfikacji. Szlachetnym chromem lśnią „nerki”, przednie wloty boczne, końcówka rury wydechowej oraz listwa na tylnym zderzaku. 16- lub 17-calowe koła o specjalnej stylistyce dopełniają obrazu charakteru, który opisują logotypu „Luxury” na błotnikach tej wersji BMW serii 2 Active Tourer. Także w kabinie znajdziemy kontynuację tej stylizacji: kokpit uszlachetniają subtelne wstawki chromowe oraz kontrastowe akcenty w desce rozdzielczej. Ukoronowaniem są czarna sportowa kierownica skórzana oraz specjalna tapicerka Luxury Line na fotelach. Pakiet M Sport – najbardziej wyróżniający się wygląd. Dostępny od listopada, pakiet M Sport pozwala maksymalnie wyróżnić samochód na drodze. Obejmuje elementy aerodynamiczne (w tym specjalne zabudowy przedniego i tylnego pasa oraz progów), wykończony w rzucającej się w oczy, lśniącej czerni grill oraz zawieszenie M Sport, obniżone o 10 mm w porównaniu ze standardowym, by pozwolić kierowcy na jeszcze dynamiczniejszą jazdę. Specjalne koła 17- lub 18-calowe oraz wykończenie okien ramkami Shadow Line z palety BMW Individual to ostateczne dopełnienie tego pakietu. Nabywcy auta w specyfikacji M Sport mają możliwość zamówienia lakieru w kolorze Estoril Blue, który jest dostępny wyłącznie w pakiecie M Sport. Z zewnątrz tak wyspecyfikowany samochód wyróżnia się jeszcze logotypami M na burtach, specjalnie przygotowanymi zaciskami hamulcowymi oraz chromowanymi końcówkami wydechu. W kabinie o wybitnie sportową atmosferę dbają listwy progowe M, wielofunkcyjna kierownica skórzana M, podnóżek M, lewarek biegów M, antracytowa podsufitka BMW Individual i kontrastowe niebieskie stebnowanie na desce rozdzielczej. Sportowe fotele tapicerowane są specjalną, ekskluzywną dla tej linii specyfikacyjnej kombinacją tkaniny „Micro Hexagon” z Alcantarą lub – opcjonalnie – czarną skórą z niebieskimi szwami i haftem M. Doskonałym uzupełnieniem tego niezwykłego pakietu jest trójkolorowy kluczyk w barwach M. Nowe BMW serii 2 Active Tourer zapewnia doskonałą dynamikę jazdy oraz typowe dla BMW doznania z prowadzenia pojazdu, łącząc zarazem sportowe osiągi z wyjątkową ekonomiką. W dużym stopniu jest to zasługa zupełnie nowych zespołów napędowych, stosowanych w wersjach dopasowanych do generalnej koncepcji wydajności przestrzennej, która cechuje cały program modelu BMW serii 2 Active Tourer. Mając to w pamięci, BMW po raz pierwszy zdecydowało się sięgnąć po najnowocześniejszy napęd na koła przednie, który spełnia wymagania dotyczące zwinności i charakterystyki jezdnej stawiane wobec nowego modelu. Nowe BMW serii 2 Active Tourer jest też pierwszym samochodem marki BMW, w którego palecie silników znalazł się silnik 3cylindrowy. Jest to zupełnie nowa konstrukcja – podobnie jak jego 4-cylindrowi „bracia”, tak i ten silnik należy do nowo opracowanej rodziny modularnych jednostek napędowych. Wszystkie są lekkie, charakteryzują się znakomitymi parametrami i ekonomiką, wszystkie wyposażone są w technologię BMW TwinPower Turbo. Nowa rodzina silników: lekkie, zwarte, ekonomiczne. Od chwili wejścia na rynek w palecie modelowej BMW serii 2 Active Tourer znajdzie się topowa jednostka napędowa z tej modularnej rodziny silników – 4-cylidrowy silnik benzynowy, napędzający model BMW 225i Active Tourer. Jeśli chodzi o jednostkę 3-cylindrową, to ten silnik, który zadebiutował w modeli BMW i8, po raz pierwszy podejmie swe obowiązki jako napęd dla seryjnego BMW: w modelu BMW 218i Active Tourer. W chwili premiery do wyboru będzie jeszcze jeden silnik: 4-cylindrowy silnik wysokoprężny w modelu BMW 218d Active Tourer. Wszystkie silniki spełniają normę spalinową EU6. Standardowa skrzynia biegów to nowo opracowana przekładnia 6-stopniowa. Opcjonalnie silnik 3-cylindrowy można połączyć z 6-stopniową przekładnią automatyczną Steptronic, natomiast jednostki 4-cylindrowe mogą przenosić napęd za pośrednictwem nowej automatycznej skrzyni 8-stopniowej Steptronic – skonstruowanej specjalnie do poprzecznie ustawianych silników i napędu na przednią oś. Wspólną cechą wszystkich nowych silników stosowanych w BMW serii 2 Active Tourer jest konstrukcja rzędowa i pojemność jednego cylindra wynosząca 500 cm3. Wszystkie charakteryzują się też ultraniskimi oporami tarcia, w pełni aluminiową budową, zoptymalizowaną wydajnością termodynamiczną, bardzo niską masą i wyrafinowaną kulturą pracy. Blok ze wzmocnieniem skrzynki korbowej jest bardzo sztywny, podczas gdy termicznie utwardzane gładzie cylindryczne powleczone łukowo nakładanym płaszczem pozwalają obniżyć masę i zmniejszyć tarcie. Wałek wyrównoważający (w silniku 3-cylindrowym) lub dwa przeciwbieżne wałki wyrównoważające (w silnikach 4-cylindrowych) to kolejne elementy odgrywające ważną rolę w podnoszeniu kultury pracy w całym zakresie obrotów. A do wysokiej ekonomiki użytkowej przyczyniają się zestandaryzowane interfejsy – wszystkie silniki mają identyczne mocowania i identyczne podejścia dla układów chłodzenia, dolotu i wydechu oraz ogrzewania i klimatyzacji. Silniki benzynowe mają turbosprężarki zintegrowane w kolektorach wydechowych, z chłodzeniem cieczą zarówno dla kolektora, jak i aluminiowej obudowy turbiny. Gazy wydechowe muszą pokonać bardzo krótką drogę do systemu turbodoładowania, co oznacza szybkie reakcje, a bardzo krótka faza rozgrzewająca ogranicza wewnętrzne tarcie w systemie – a tym samym i zużycie paliwa. Wreszcie zamontowanie katalizatora w bezpośredniej bliskości oraz elektrycznie sterowany zawór ciśnienia doładowania (wastegate) to środki wspierające redukcję emisji szkodliwych substancji w spalinach. Technologia BMW TwinPower Turbo jako standard. Wszystkie silniki, i benzynowe, i diesle, w nowej rodzinie napędów, wyposażone są w najnowszą wersję technologii BMW TwinPower Turbo. Silniki benzynowe mają poza BMW TwinPower Turbo także bezpośredni wtrysk benzyny, zmienne fazy rozrządowe obu stron silnika DoppelVANOS oraz – w jednostkach 4-cylindrowych – w pełni zmienny wznios zaworowy Valvetronic. W zoptymalizowanych termodynamicznie silnikach wysokoprężnych znajdziemy turbodoładowanie o zmiennej geometrii łopatek kierownicy turbiny oraz wtrysk bezpośredni common rail o ciśnieniu wtrysku 2000 barów. Dzięki wyposażeniu swych silników w te najlepsze technologie na świecie, BMW jest w stanie uzyskać optymalne osiągi przy jednoczesnej optymalnej ekonomice. Tym samym silniki tej nowej rodziny po raz kolejny wyprzedzają rywali i ustanawiają nowe standardy dla obu tych dyscyplin. BMW 225i Active Tourer: 4-cylindrowy silnik o sportowych osiągach daje maksymalnie dużo radości z jazdy. Wysoka moc maksymalna, potężny moment obrotowy i spontaniczne reakcje na gaz i chętne wchodzenie na obroty: nowy 4-cylindrowy silnik benzynowy zapewnia użytkownikowi BMW 225i Active Tourer wspaniałą dynamikę jazdy. Zużycie paliwa w tym modelu wynosi (miasto/trasa/średnio) 7,6/5,0/6,0 l/100 km*, a emisja CO2 – 139 g/km*. Prowadzenie auta z tym silnikiem charakteryzuje się także wyjątkową ekonomiką i wydajnością. Ta dwulitrowa jednostka rozwija maksymalnie 170 kW/231 KM przy obrotach 4750-6000/min oraz maksymalny moment obrotowy 350 Nm w zakresie od 1250-4640 obr./min. Takie parametry pozwalają prowadzić BMW 225i Active Tourer z najwyższą łatwością zarówno na autostradzie, jak na drogach krajowych czy górskich serpentynach – nawet pod pełnym obciążeniem. Rozpędzenie samochodu do 100 km/h trwa 6,8 s, a prędkość maksymalna – 235 km/h. *Wartości wstępne, nadal niepotwierdzone oficjalnie. Szacunkowe wielkości zużycia paliwa i emisji CO2 oparto na cyklu testowym ECE. Mimo tak imponujących osiągów, ten topowy wariant BMW serii 2 Active Tourer, który seryjnie wyposażany jest w 8-stopniową automatyczną skrzynię biegów Steptronic, ze średnim spalaniem na poziomie 6,0 l/100 km i emisją CO2 139 g/km jest najoszczędniejszym samochodem w swojej klasie mocy i w swoim segmencie rynkowym. BMW 218i Active Tourer: pierwszy 3-cylindrowy model benzynowy. Po debiucie w modelu BMW i8, pierwszy 3-cylindrowy silnik benzynowy BMW Group znalazł teraz zastosowanie także w samochodzie mainstreamowym marki. Jest to BMW 218i Active Tourer, którego zużycie paliwa wynosi (miasto/trasa/średnio) 6,1/4,2/4,9 l/100 km*, a emisja CO2 115 g/km*. Ta nowa jednostka napędowa jest ekstremalnie zwartej budowy, niewielkich rozmiarów i niskiej masy, doskonale wpisuje się więc w koncepcję nowego modelu BMW. Jednocześnie dzięki technologii BMW TwinPower Turbo łączy w sobie wysokie osiągi i wzorową ekonomikę. Niskie tarcie wewnętrzne to także jedna z cech pozwalających zredukować zużycie paliwa. A poza wszystkim innym, nowy silnik charakteryzuje się typowymi dla jednostek 3-cylindrowych cechami, jak błyskawiczne wchodzenie na obroty, natychmiastowe reakcje na gaz i sportowe brzmienie. *Wartości wstępne, nadal niepotwierdzone oficjalnie. Szacunkowe wielkości zużycia paliwa i emisji CO2 oparto na cyklu testowym ECE. Równa praca w całym zakresie obrotów. Kolejną zaletą tego lekkiego i niewielkiego silnika jest jego charakterystyka wibracyjna. Podobnie jak w rzędowych jednostkach 6-cylindrowych, siły bezwładności 1. i 2. rzędu wzajemnie się znoszą. Aby zaś doprowadzić do doskonałości harmonię pracy, minimalne pozostałe siły skręcające toczenia eliminowane są za pomocą wałka wyrównoważającego. Wysoka kultura dotyczy także pracy na najniższych obrotach, których idealną harmonię zapewnia dwumasowe koło zamachowe oraz niespotykany w tek klasie pojazdów pochłaniacz ruchów wahliwych. Silnik 3-cylindrowy oznacza dłuższe interwały międzyzapłonowe, co pozwala precyzyjnie dopasować cykl silnika do zmiennych wymagań mocy. W efekcie reakcje na gaz są bardzo szybkie, a wielki moment obrotowy dostępny jest już tuż powyżej obrotów jałowych. Z pojemności 1,5 l ta 3-cylindrowa jednostka rozwija maksymalnie 100 kW/136 KM przy 4500-6000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy o wartości 220 Nm dostępny jest już przy 1250 obr./min. W ramach overboostu można go na krótko zwiększyć do 230 Nm, co potrafi być bardzo istotne podczas wyprzedzania lub jazdy pod górę. Funkcję można wywołać przy obrotach do 4150/min. W połączeniu z 6-stopniową manualną skrzynią biegów, ten żwawy 3-cylindrowy silnik rozpędza BMW 218i Active Tourer do 100 km/h w czasie 9,3 s*, a maksymalnie do 200 km/h. Średnie spalanie wynosi przy tym 4,9 l/100 km*, a emisja CO2 – 115 g/km*. BMW 218d Active Tourer: potężne i oszczędne. Dwulitrowa jednostka 4-cylindrowa w BMW 218d Active Tourer to pierwszy silnik wysokoprężny w nowej rodzinie konstrukcyjnej. Jego zużycie paliwa wynosi (miasto/trasa/średnio) 5,0/3,6/4,1 l/100 km*, a emisja CO2 – 109 g/km*. Dzięki obniżeniu tarcia wewnętrznego, usprawnionej termodynamice oraz wtryskowi paliwa pod ciśnieniem do 2000 barów, silnik pracuje bardzo miękko i równo, zapewniając zarazem wysokie parametry i imponującą ekonomikę. Także ten silnik wyposażono w dwumasowe koło zamachowe oraz pochłaniacz ruchów wahliwych. Nowe BMW 218d Active Tourer rozwija maksymalną moc 110 kW/150 KM przy 4000 obr./min oraz maksymalny moment obrotowy 330 Nm przy 1750-2250 obr./min, pozwalając rozpędzić auto do 100 km/h w czasie 8,9 s* oraz maksymalnie 205 km/h*. Ze średnim zużyciem paliwa na poziomie 4,1 l/100 km i emisją CO2 109 g/km, BMW 218d Active Tourer jest jednym z najekonomiczniejszych i najekologiczniejszych samochodów w swojej klasie. Inne wersje – od jesieni 2014 r.: BMW 220i, 220d oraz 216d Active Tourer oraz napęd na 4 koła xDrive dla wybranych wersji benzynowych i wysokoprężnych. W ciągu bieżącego roku do palety handlowej dołączą kolejne 3 warianty silnikowe BMW serii 2 Active Tourer, a także inteligentny napęd 4x4 BMW xDrive, który będzie dostępny w jednej z wersji dieslowskich i jednej z benzynowych. Pod koniec roku oferta modelu obejmować będzie więc również BMW 220i, 220d i 216d Active Tourer, a także wersje xDrive modeli BMW 225i oraz 220d Active Tourer. 6-stopniowa skrzynia manualna jako standard. Nowo opracowana manualna skrzynia biegów w istotny sposób przyczynia się do oszczędności paliwa. Konstrukcyjnie bazuje na obecnej skrzyni, ale została zaadaptowana do poprzecznie ustawionych silników i przedniego napędu. Zoptymalizowano jej wydajność, ustanawia też nowe standardy lekkości konstrukcji. Dla szybkiej i łatwej zmiany biegów sięgnięto po wyczynowe, wieloklinowe, karbonowe synchronizatory, co jest wielkim ukłonem wobec lubiących sportową jazdę kierowców. Wsparciem w płynnej i szybkiej zmianie przełożeń jest również synchronizacja prędkości obrotowych w trybie jazdy sportowej – dzięki nowemu czujnikowi biegów, który pozwala na sportowe zmiany biegów przy idealnie dobranych prędkościach. Także pod względem komfortu nowa skrzynia biegów wykazuje się cechami typowymi dla marki BMW. Zewnętrzny mechanizm wybieraka to system operowany poprzez elastyczne cięgła, co blokuje niepożądane wibracje układu napędowego oraz minimalizuje skręcanie powodowane przez moment obrotowy. Takie rozwiązanie zapewnia cichą pracę, przyczyniając się do podniesienia komfortu jazdy nowym BMW serii 2 Active Tourer. Opcjonalnie dostępne automatyczne skrzynie biegów Steptronic o 6 lub 8 przełożeniach. Także automatyczne skrzynie biegów to nowe konstrukcje, doskonale dopasowane do różnych charakterystyk silników. 6-stopniowa skrzynia Steptronic jest dostępna dla silników 3-cylindrowych, zaś 8-stopniowa (seryjna w modelu BMW 225i Active Tourer) może być łączona z jednostkami 4-cylindrowymi. W obu tych konstrukcjach zoptymalizowane sterowanie hydrauliczne oraz precyzyjnie regulowana przekładnia hydrokinetyczna zapewniają szybką, sportową zmianę biegów, płynne działanie i wysoką ekonomikę pracy. Poza szybkimi reakcjami i zdolnością do bezpośrednich redukcji, oprogramowanie skrzyń oferuje również wybór trybów pracy całego układu – sportowego, komfortowego i ekonomicznego. Tryby te kierowca może wybrać za pośrednictwem przełącznika Driving Experience Control. Nowe skrzynie Steptronic realizują także funkcje Auto Start Stop i żeglowania (wybiegu z odłączeniem silnika od skrzyni), a skrzynia 8-stopniowa – również funkcję Launch Control (patrz rozdział o układzie jezdnym). Jak każde BMW, tak i nowe BMW serii 2 Active Tourer oferuje swym użytkownikom wysoki poziom dynamiki jazdy i radości z jazdy, tak typowych dla marki. BMW po raz pierwszy zaadaptowało napęd przedni w supernowoczesnej wersji, która całkowicie spełnia wymagania równowagi między komfortem a sportowym charakterem. W efekcie BMW serii 2 Active Tourer jest nie tylko najbardziej dynamicznym przednionapędowym samochodem w segmencie kompaktowym, ale też zapewnia wysokie standardy komfortu jazdy. Kluczem do uzyskania tak znakomitych własności jezdnych jest doskonale dopracowana koncepcja ogólna. Układ jezdny został opracowany i skonstruowany od zera, z szerokim rozstawem kół, układem kierowniczym o obniżonym tarciu, niezwykle odpornym na skręcanie i lekkim nadwoziem o krótkich zwisach, nisko umieszczonym środku ciężkości oraz rozbudowanym zespołem środków aerodynamicznych. Wszystko to razem nadaje nowemu BMW serii 2 Active Tourer unikalnych w tej klasie cech w zakresie charakterystyki jezdnej. Przy doposażeniu auta w elektronicznie sterowane amortyzatory, charakterystyka zawieszenia może być dostosowywana do różnych sytuacji drogowych przez wybór spomiędzy dwóch trybów pracy – podnoszącego komfort jazdy lub dynamikę jazdy. Idealnym uzupełnieniem dla adaptacyjnego układu jezdnego są opcje Servotronic, zmienny sportowy układ kierowniczy oraz pakiet M Sport (od listopada). Układ jezdny opracowany od zera dla przedniego napędu. Nowe BMW serii 2 Active Tourer ma rozstaw osi 2670 mm, zaś jego rozstaw kół wynosi 1561 mm z przodu i 1562 z tyłu (BMW 225i Active Tourer: 1557/1558 mm). Już bazowa wersja układu jezdnego łączy w sobie typową dla BMW zwinność i kontrolę toru jazdy z wysoką stabilnością i komfortem jazdy. Kluczowym celem było uzyskanie jak najlepszej dynamiki jazdy i feedbacku ze strony układu kierowniczego („czucia”) przy napędzie na przednią oś, zaś w drugiej kolejności dążono do minimalizacji niechcianych efektów w układzie kierowniczym. Jednowahaczowa kolumna resorująca. Oś przednia oparta na jednowahaczowych kolumnach McPhersona została zaprojektowana i opracowana od zera. Zastosowanie ultralekkich, ale niezwykle odpornych na skręcanie elementów oraz perfekcyjna kalibracja kinematyki oraz elastokinematyki zawieszenia wspierają zwinność na zakrętach, doskonałą kontrolę kierunkową i niemal pozbawione wpływów napędu zachowania układu kierowniczego. Aluminiowe łożyska wychylne, zastosowanie wysokowytrzymałej stali w ramie pomocniczej oraz wahaczach, a także pustych w środku stabilizatorów o zróżnicowanym przekroju redukują masę nieresorowaną i także przyczyniają się do poprawy zwinności i podniesienia komfortu. Generalnie kinematyka zawieszenia oraz zestrojenie sprężyn i amortyzatorów zapewniają maksymalizację przyspieszeń bocznych oraz stabilność kierunkową. Jednocześnie zaś zoptymalizowane mocowania oraz łożyska i precyzyjnie obliczona elastokinematyka utrzymują komfort na bardzo wysokim poziomie. Na przykład amortyzatory – i z przodu, i z tyłu – są połączone z karoserią wyłącznie elastycznie, dzięki rozwiązaniu zastosowanemu po raz pierwszy, opartemu na wyrafinowanym, trójdrożnym mocowaniom. Wielowahaczowa oś tylna. Także tylna oś – konstrukcja wielowahaczowa – została opracowana od nowa i przyczynia się w istotny sposób do znakomitej dynamiki jazdy BMW serii 2 Active Tourer. Wykonana z wysokowytrzymałej stali, wyposażone w bardzo sztywne wahacze poprzeczne oraz wydrążony stabilizator, jest doskonałym dopełnieniem sportowego napędu na przednie koła, podczas gdy odizolowanie od siebie sprężyn i amortyzatorów wspaniale wpływa na ograniczenie zapotrzebowania na przestrzeń. Optymalnym połączeniem między wielowahaczowym zawieszeniem a karoserią jest rama pomocnicza. Starannie skalibrowane komponenty, jak łożyska kół czy przeguby kulowe i gumowe mocowania kół optymalizują sztywność kąta pochylenia koła do podłoża dla poprawy stabilności. Elektromechaniczny układ kierowniczy z pojedynczą zębatką. Elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego w nowym BMW serii 2 Active Tourer traktuje jako równoważne dążenia do maksymalizacji zwinności i komfortu, a przy tym jak najmniej ulegać wpływom momentu obrotowego odnapędowego. Aby uzyskać w tym przednionapędowym samochodzie charakterystykę układu kierowniczego i kierowania typową dla BMW, zastosowano zupełnie nową konstrukcję oraz zupełnie nowe oprogramowanie. Zespół wspomagania oraz przekładnia kierownicza zostały połączone w jeden podzespół, więc wspomaganie działa bezpośrednio na pojedynczą zębatkę, co zmniejsza opory. Przednia oś została zaprojektowana tak, by zapewnić bardzo bezpośrednie „czucie” (feedback) zarówno nawierzchni, jak i obciążenia. Wpływy odnapędowego momentu obrotowego zredukowano do minimum dzięki precyzyjnie skalkulowanej elastokinematyce oraz kalibracji oprogramowania – siły odsilnikowe są równoważone przez optymalnie zaprojektowane mocowanie silnika i skrzyni biegów, a także mocowaniu wahadłowemu silnika. Do precyzji kierowania przyczynia się oczywiście także sztywna konstrukcja przedniej części auta. W efekcie wszystkich tych zabiegów, układ kierowniczy jest imponująco zwinny i sportowy w odczuciu kierowcy, dający typowy dla BMW feedback, wyrazisty i zdefiniowany. Precyzja kierowania, kontrola kierunkowa i reakcje należą do cech, które nowe BMW serii 2 Active Tourer plasują z punktu na czele klasy. Połączenie komfortu i zwinności: Servotronic i zmienny sportowy układ kierowniczy. Komfort kierowania może być jeszcze wyższy po doposażeniu auta w Servotronic, czyli system wspomagania układu kierowniczego o sile uzależnionej od prędkości jazdy. Natomiast Variable Sports Steering (zmienny sportowy układ kierowniczy) to krok jeszcze dalej, jeśli chodzi o zwinność i precyzję. Zmieniając przełożenie przekładni kierowniczej w zależności od kąta skręcenia kół, VSS pozwala z większą swobodą manewrować np. na parkingu, za to przy wysokich prędkościach zapewnia najwyższą możliwą stabilność jazdy na wprost oraz trzymanie się drogi przy najwyższej precyzji kierunkowej. Układ hamulcowy: skuteczność, odporność na zmęczenie i bezpieczeństwo. Nowe BMW serii 2 Active Tourer wykorzystuje wentylowane tarcze i pływające zaciski hamulcowe z przodu – lub i z przodu, i z tyłu, w zależności od wersji silnikowej. Ten układ hamulcowy o lekkiej konstrukcji jest zawsze dostosowany do silnika i wariantu modelowego, w jakim się go montuje. Zapewnia stabilne, odporne na zmęczenie działanie, łatwe operowanie i precyzję kontroli. W niektórych wersjach silnikowych wyjątkowa odporność na przegrzewanie może być jeszcze wyższa dzięki kanałom wentylacji hamulców. Elektryczny hamulec parkingowy jest łatwy w obsłudze i pozwala odzyskać sporo przestrzeni na konsoli między fotelami. Systemy kontroli układu jezdnego dla optymalizacji dynamiki jazdy. Kierowcy BMW serii 2 Active Tourer mają zawsze po swojej stronie wsparcie całego szeregu systemów kontroli układu jezdnego, służących podniesieniu zarówno bezpieczeństwa czynnego, jak i dynamiki jazdy. Układ DSC (Dynamic Stability Control, dynamiczna kontrola stabilności) obejmuje ABS, DTC (dynamiczna kontrola trakcji), EDLC (elektroniczna kontrola blokady dyferencjału) oraz Performance Control (kontrola osiągów), która z kolei dotyczy subfunkcji powiązanych z przednim napędem, w tym interfejs momentu obrotowego, optymalizujący synergię między silnikiem a układem jezdnym. Systemy kontroli układu jezdnego optymalizują dynamikę jazdy nowego BMW serii 2 Active Tourer, przy czym działają różnie w zależności od wybranego trybu pracy kontroli stabilności – DSC, DTC lub DSC Off – co jest wyraźnie zauważalne dla kierowcy. W trybie DTC kontrola stabilności interweniuje o wiele później, pozwalając na spore uślizgi i poślizgi które maksymalizują przyspieszenie. W trybie DSC Off natomiast kontrola stabilności nie działa, natomiast uruchamiana jest funkcja EDLC, realizowana na drodze precyzyjnie sterowanej siły hamowania na przednich kołach, symulując działanie blokady mechanizmu różnicowego, wyraźnie poprawiającego trakcję na wyjściu z zakrętu. W 4-cylindrowych modelach zwinności jest wspierana także przez system kontroli osiągów (Performance Control), który przeciwdziała typowym dla przedniego napędu skłonnościom do podsterowności bez oczekiwania na osiągnięcie krytycznego punktu przez stabilność. Poza opisanymi powyżej funkcjami, w standardowym wyposażeniu nowego BMW serii 2 Active Tourer znajdziemy zawsze asystenta ruszania pod górę, funkcję osuszania tarcz hamulcowych, automatyczny hamulec postojowy i kompensację zmęczenia hamulców. Samochody z 8-stopniowymi automatycznymi skrzyniami biegów są też wyposażone seryjnie w tryb startowy (Launch Control), którym kierowca może uruchomić maksymalne przyspieszenie ze startu zatrzymanego. Wówczas system utrzymuje silnik na obrotach optymalnych dla idealnego zrywu, a także pilnuje optymalnych punktów zmiany biegu na wyższy. Dynamiczne opcje: sportowe zawieszenie, adaptacyjne amortyzatory. Zawieszenie M Sport obniżone o 10 mm – część pakietu M Sport – jest dostępne także jako oddzielna opcja już od chwili wejścia modelu na rynek. Jędrniejsza kalibracja sprężyn i amortyzatorów oraz sztywniejsze stabilizatory podnoszą potencjał dynamiczny samochodu. Modele BMW serii 2 Active Tourer wyposażone w pakiet M Sport jeżdżą na kołach M, 17- lub 18-calowych. Alternatywą dla zawieszenia M jest doposażenie samochodu w adaptacyjne amortyzatory (Dynamic Damper Control). W takim przypadku przełącznik Driving Performance Control pozwala kierowcy przełączać tryb pracy zawieszenia między komfortowym i sportowym w zależności od warunków drogowych i sposobu jazdy. Przełącznik trybu jazdy z trybem ECO PRO: za naciśnięciem przełącznika sportowo, ekologicznie lub komfortowo. Przełącznik Driving Performance Control w przedniej części konsoli środkowej pozwala kierowcy wybierać między trybami jazdy sportowym, komfortowym lub superekonomicznym – w zależności od warunków drogowych lub osobistych preferencji. Tryby te – SPORT, COMFORT lub ECO PRO – aktywują zdefiniowane nastawy odpowiednich podzespołów samochodu. Nowe BMW serii 2 Active Tourer wykorzystuje całą paletę innowacyjnych funkcji bazujących na strategii BMW EfficientDynamics. Np. nowe silniki benzynowe i wysokoprężne wyposażono w technologię BMW TwinPower Turbo, by podnieść jednocześnie osiągi, ekonomikę i radość z jazdy. Nowe skrzynie biegów, zoptymalizowane do użytkowania w przednionapędowych autach, wspierają poprawę wydajności paliwowej dzięki niższym stratom związanym z oporami tarcia. 6- i 8-stopniowe automatyczne skrzynie biegów Steptronic operują przy minimalnym uślizgu przekładni hydrokinetycznej i w oparciu o inteligentną strategię kontroli, niosącej ze sobą dalszy potencjał obniżenia spalania. Funkcje Auto Start Stop i żeglowania (wybiegu) – tylko w autach z automatycznymi skrzyniami biegów – są standardem, podobnie jak odzyskiwanie energii hamowania, łożyska kół o obniżonym tarciu i opony o obniżonych oporach toczenia. Inteligentne zarządzanie energią w nowym BMW serii 2 Active Tourer rozciąga się także na agregaty pomocnicze oraz odbiorniki energii elektrycznej. Pompa chłodziwa uruchamiana tylko kiedy silnik tego potrzebuje, elektronicznie sterowana pompa oleju i elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, pobierające energię tylko gdy kierowca poruszy kierownicą – wszystkie one przyczyniają się do oszczędności paliwa. A korzystając z przełącznika trybów jazdy, kierowca może wybrać ECO PRO, co przestraja większość podzespołów samochodu (w tym także klimatyzacji i ogrzewania) tak, by pojazd pracował przy maksymalnej wydajności, jednak nie obniżając komfortu jazdy. Tryb ECO PRO jest w stanie zredukować zużycie paliwa nawet o 20%. Kolejny potencjał oszczędnościowy wnoszą funkcja żeglowania (wybiegu, tylko w skrzyniach automatycznych Steptronic) oraz ECO PRO Route (tylko w autach z systemem nawigacji). Inteligentna superlekka konstrukcja dla wyższej dynamiki i obniżonego zużycia paliwa. Dynamika jazdy nowego BMW serii 2 Active Tourer uzależniona jest także od masy pojazdu i sztywności jego nadwozia. Wysokowytrzymała i superwysokowytrzymała stal wielofazowa oraz wykorzystywanie odkuwek pomogły stworzyć karoserię łączącą w sobie niesamowitą sztywność i niską masę. Maska jest wykonana natomiast z aluminium i waży zaledwie 8 kg, o połowę mniej niż gdyby była wykonana konwencjonalnymi metodami. Wsporniki zderzaków, drążki kierownicze, osłony hamulców i wahliwe łożyska przy kołach także przyczyniają się do uzyskanej znakomitej ekonomiki. Aerodynamika: zoptymalizowana dla redukcji zużycia paliwa. Cechując się współczynnikiem oporu aerodynamicznego na poziomie 0,26, BMW serii 2 Active Tourer jest też bardzo opływowym pojazdem. Każdy element karoserii, włącznie z poszczególnymi panelami podwozia, a także podłoga jako całość, poddane zostały optymalizacji w tunelu aerodynamicznym. Technologia BMW Air Curtain (kurtyn powietrznych) wytwarzanych przez specjalne szczeliny w przednim zderzaku, powoduje opływ powietrza na zewnątrz przednich kół, przez co unika się powstawania turbulencji. Spoiler dachowy jest zintegrowany z owiewkami po bokach tylnej szyby, tworząc pojedynczy komponent aerodynamiczny, optymalizujący strugę powietrza formującą się za bagażnikiem samochodu. Obniżeniu oporów opływowych służy także aktywna kontrola klap powietrznych za wlotem „nerek” oraz niższe umieszczenie wlotu powietrza do systemu chłodzenia. BMW błyskawicznie pojęło, jakie korzyści i potencjał niesie ze sobą połączenie samochodu, kierowcy i świata zewnętrznego siecią komunikacyjną i już wiele lat temu zaczęło integrować świat cyfrowy ze swymi samochodami w ramach systemu BMW ConnectedDrive. System ten to unikalny zestaw układów wsparcia kierowcy oraz usług mobilnych, które są dostępne zarówno w standardzie, jak i opcjonalnie. Dzięki takiej inteligentnej łączności, BMW serii 2 Active Tourer przenosi najnowocześniejsze i najlepsze technologie multimedialne i komfortowe również do klasy kompaktowej premium, podczas gdy nowa generacja systemów wsparcia bazujących na obróbce obrazu zapewnia ogromny wzrost bezpieczeństwa jazdy. W nowym BMW serii 2 Active Tourer debiutuje w tej klasie BMW Head-Up Display – wyświetlacz przezierny ukazujący szereg ważnych informacji bezpośrednio w polu widzenia kierowcy. Dane nt. prędkości, wskazania systemów wsparcia, nawigacji i in. są wyświetlane w pełnej palecie barw na chowanym panelu pomiędzy deską rozdzielczą a przednią szybą. Systemy wsparcia kierowcy dla wyższego bezpieczeństwa i komfortu. Postępy w technologii związanej z kamerami otwarły drogę do tworzenia nowej generacji systemów wsparcia opartych wyłącznie na czujnikach optycznych, z wykorzystaniem informacji pozyskiwanych przez pojedynczą kamerę montowaną w osadzie lusterka wstecznego. Systemy oparte na kamerach oferują podobną funkcjonalność jak te radarowe, ale są skuteczniejsze w wykrywaniu obiektów nieruchomych. Choć systemy takie mają pewne graniczne wymagania dotyczące warunków oświetleniowych, to jednak szerokość ich „pola widzenia” pozwala im wykryć samochody pozostające poza możliwością dostrzegania przez kierowcę. Asystent korków drogowych, regulator prędkości oparty na kamerze z funkcją Stop & Go, układ ostrzegający o możliwości kolizji z funkcją autonomicznego hamowania City Braking, ostrzeżenie o pieszych z City Braking, ostrzeżenie przed niezamierzonym opuszczaniu pasa ruchu oraz informacja o ograniczeniach prędkości – wszystkie one wykorzystują dane oparte na kamerze i wszystkie znajdują się w pakiecie Driving Assistant Plus. Systemy te redukują stres kierowcy związany z wykonywaniem monotonnych czynności, a tym samym podnoszą bezpieczeństwo i komfort jazdy w nowym BMW serii 2 Active Tourer. Natomiast asystent parkowania działa w oparciu o czujniki ultradźwiękowe. System może przejąć kontrolę nad autem podczas parkowania równoległego – kierowca może puścić kierownicę i ograniczyć swe działania do naciskania gazu lub hamulca i włączania pierwszego lub wstecznego biegu. Układ ostrzegający o możliwości kolizji z funkcją autonomicznego hamowania City Braking, ostrzeżenie o pieszych z City Braking. Nowy system wsparcia ostrzegający o pieszych z funkcją autonomicznego hamowania City Braking znacząco podnosi bezpieczeństwo pieszych w warunkach jazdy miejskiej. Wzorce zachowań i ruchów pieszych w warunkach miejskich mają tendencje do niespodziewanych zmian – z gwałtownymi zatrzymaniami, zmianami kierunku…Dlatego też monitorowanie pieszych jest większym wyzwaniem dla systemów wsparcia niż – powiedzmy – monitorowanie poprzedzającego samochodu. Układy ostrzegania o kolizji i o pieszych z funkcją autonomicznego hamowania City Braking funkcjonują w zakresie prędkości typowych dla jazdy miejskiej – od 10 do 60 km/h. Jeśli system wykryje pieszego lub stojący samochód, emituje optyczny i akustyczny sygnał ostrzegający kierowcę i zwiększa ciśnienie w układzie hamulcowym. Jeśli kierowca nie reaguje, system autonomicznie uruchamia procedurę hamowania, a to co najmniej zmniejsza skutki ewentualnej kolizji z pieszym czy samochodem. Oparty na danych z kamery regulator prędkości z funkcją Stop & Go. System ten zdejmuje z kierowcy obowiązek ciągłych korekt odstępu i prędkości w gęstym ruchu na autostradzie, na drogach dwupasmowych, a przede wszystkim w mieście. Zdolny do wykrycia samochodów odległych nawet o 120 m, ten regulator prędkości może funkcjonować proaktywnie. Przy prędkościach od 0 do 140 km/h utrzymuje wybrane uprzednio prędkość i dystans wobec ruchu przed samochodem. Funkcje te są realizowane z pomocą elektrycznego silnika i systemów kontroli hamulców – aż do zatrzymania. System jest też w stanie wykryć, że inne auto zatrzymuje się gwałtownie. W swobodnym ruchu drogowym automatyczne zmniejszanie prędkości przez regulator prędkości oparty na kamerze sprowadza się do łagodnego hamowania, ale jeśli sytuacja wymaga zdecydowanego hamowania, system emituje wizualny i akustyczny alarm, wzywając kierowcę do szybkiej interwencji. W gęstym ruchu Stop&Go natomiast, automatyczne hamowanie obejmuje również bardziej zdecydowaną decelerację, by zapewnić kierowcy maksimum komfortu. Jak widać, system jest przygotowany funkcjonalnie do specjalnych wymogów i sytuacji, nawet tych ze stale zmieniającymi się prędkościami. Asystent korków drogowych: przyspiesza, hamuje i utrzymuje auto na pasie ruchu. Asystent korków drogowych (Traffic Jam Assistant, TJA, dostępny tylko w Europie) działa w zakresie od 0 do 40 km/h i zapewnia optymalne wsparcie w gęstym ruchu godzin szczytu. System – którego nie dezaktywują krótkie postoje – zachowuje wybraną prędkość i dystans oraz prędkość względną wobec innych uczestników ruchu, ale także wykrywa oznakowanie pasów ruchu i z wykorzystaniem tej informacji utrzymuje auto na odpowiednim torze jazdy za pomocą elektronicznie sterowanego układu kierowniczego. TJA funkcjonuje tylko w połączeniu z opartym na kamerze regulatorze prędkości z funkcją Stop & Go. Pamięć informacji o ograniczeniach prędkości identyfikuje stałe i zmienne ograniczenia. Asystent ograniczeń prędkości prawidłowo identyfikuje ograniczenia prędkości, zestawia je z danymi z nawigacji i wyświetla odpowiednie informacje na zestawie zegarów lub w obrębie Head-Up Display. Kamera „dostrzega” i rozpoznaje nie tylko stałe znaki na poboczu, ale także inne sygnały – np. wyświetlanie ponad autostradą, mówiące o ograniczeniach tymczasowych lub powiązanych z porą dnia. w oparciu o informacje od czujnika deszczu może też informować o ograniczeniach obowiązujących w okresie intensywnych opadów. Ostrzeżenie o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu (Lane Departure Warning, LDW): zawsze skupiony na drodze. Także ten system wykorzystuje dane z kamery u nasady lusterka wstecznego. Wykrywa natychmiast, że samochód zaczyna zjeżdżać ze swojego pasa ruchu i drganiem kierownicy ostrzega kierowcę. Asystent świateł drogowych: lepsza widoczność w ciemności. Ten system wykorzystuje kamerę do oceny zewnętrznych warunków oświetleniowych, monitorując ruch drogowy jadący z przeciwka (z odległości do 1000 m) oraz poprzedzający (z 500 m) i w zależności od możliwości oraz potrzeb przełącza samoczynnie światła drogowe i mijania, zapobiegając oślepianiu innych. System działa od prędkości 50 km/h, a jeśli samochód jest wyposażony w nawigację, także jej informacje są brane pod uwagę w optymalizacji strumienia światła. Asystent parkowania – dokładne manewrowanie. Nowy asystent parkowania BMW podnosi bezpieczeństwo i komfort manewrowania. Przy prędkościach poniżej 35 km/h pomaga kierowcy szukać odpowiedniego miejsca do parkowania równoległego z wykorzystaniem czujników ultradźwiękowych po obu stronach samochodu. System reaguje na luki dłuższe od auta o ok. 1 m. Po wykryciu odpowiedniej przestrzeni, informuje kierowcę na centralnym wyświetlaczu. Kiedy kierowca aktywuje system, asystent przejmuje kierowanie pojazdem, przekazując tylko kierowcy instrukcje na temat konieczności włączenia biegu w przód lub w tył, naciskania gazu lub hamulca, a samodzielnie manewruje układem kierowniczym. Usługi i Aplikacje BMW ConnectedDrive: brama do cyfrowego świata. Skokowy postęp w użytkowaniu smartfonów i mobilnych usług internetowych już dawno uczynił ze świata cyfrowego integralną część codziennego życia. BMW ConnectedDrive integruje i poszerza tę rzeczywistość i łączy ze sobą samochód, kierowcę i świat zewnętrzny, a w najnowszej swej wersji pozwala w pełni korzystać z usług i aplikacji zoptymalizowanych pod kątem użytkowania w aucie. Usługi i aplikacje można zamówić jako opcje w chwili nabywania auta lub dokupić później. Inteligentny telefon alarmowy – pionierski system bezpieczeństwa. Od 2015 r. wszystkie nowe auta będą musiały być wyposażone w automatyczny system powiadamiania o wypadku. Inteligentny telefon alarmowy BMW już dziś zapewnia automatyczne powiadamianie o położeniu pojazdu, zakresie i powadze wypadku – a więc zdecydowanie wykracza poza wytyczne unijne. Jeśli system wykryje, że doszło do odpalenia airbagu, przeprowadza ocenę potencjalnego ryzyka obrażeń, sprawdza obsadzenie foteli, określa położenie auta co do metra oraz wobec podłoża (np. czy doszło do dachowania) i przekazuje automatycznie te dane do BMW Call Centre dzięki wbudowanej karcie SIM. Agent Call Centre podejmuje próbę kontaktu telefonicznego z pasażerami auta i korzystając z otrzymanych danych zapewnia optymalną pomoc „na miarę”. System można aktywować także samemu, np. by wezwać pomoc dla innych użytkowników drogi. Usługa Consierge – dostępna cała dobę. Przycisk aktywuje połączenie z BMW Call Centre, można spytać o najbliższy bankomat, zamówić stolik w restauracji, znaleźć całodobową aptekę itp. Dane mogą być przesłane bezpośrednio do systemu nawigacji. RTTI – informacja drogowa w czasie rzeczywistym. System monitoruje ruch drogowy nie tylko na drodze, po której auto się porusza, ale też na drogach w pobliżu, korkach, robotach drogowych itp., pozwalając na rekomendację optymalnej trasy. Dane Techniczne. [TABLE=width: 642] <tbody>[TR] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD]BMW 218i Active Tourer[/TD] [TD=colspan: 2]BMW 225i Active Tourer[/TD] [TD]BMW 218d Active Tourer[/TD] [/TR] [TR] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD=colspan: 2][/TD] [TD][/TD] [/TR] [TR] [TD]Nadwozie[/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD=colspan: 2][/TD] [TD][/TD] [/TR] [TR] [TD]Liczba drzwi/miejsc[/TD] [TD][/TD] [TD]4 / 5[/TD] [TD=colspan: 2]4 / 5[/TD] [TD]4 / 5[/TD] [/TR] [TR] [TD]Długość / szerokość / wysokość) (nieobciążony)[/TD] [TD]mm[/TD] [TD=colspan: 4]4342 / 1800 / 1555[/TD] [/TR] [TR] [TD]Rozstaw osi[/TD] [TD]mm[/TD] [TD=colspan: 4]2670[/TD] [/TR] [TR] [TD]Rozstaw kół, przód / tył[/TD] [TD]mm[/TD] [TD]1561 / 1562[/TD] [TD=colspan: 2]1557 / 1558[/TD] [TD]1561 / 1562[/TD] [/TR] [TR] [TD]Prześwit[/TD] [TD]mm[/TD] [TD=colspan: 4]156[/TD] [/TR] [TR] [TD]Średnica zawracania[/TD] [TD]m[/TD] [TD=colspan: 4]11,3[/TD] [/TR] [TR] [TD]Pojemność zbiornika paliwa[/TD] [TD]~l[/TD] [TD=colspan: 4]51[/TD] [/TR] [TR] [TD]Pojemność układu chłodzenia (z nagrzewnicą) 3)[/TD] [TD]l[/TD] [TD]8,23[/TD] [TD=colspan: 2]4)[/TD] [TD]4)[/TD] [/TR] [TR] [TD]Pojemność układu smarowania silnika 1,3)[/TD] [TD]l[/TD] [TD]4,25[/TD] [TD=colspan: 2]4)[/TD] [TD]4)[/TD] [/TR] [TR] [TD]Masa pojazdu gotowego do drogi DIN / EU 3)[/TD] [TD]kg[/TD] [TD]1320 / 1395 (4)[/TD] [TD=colspan: 2]1430 / 1505[/TD] [TD]1375 / 1450[/TD] [/TR] [TR] [TD]Maksymalna ładowność, DIN[/TD] [TD]kg[/TD] [TD=colspan: 4]500[/TD] [/TR] [TR] [TD]Maksymalna dopuszczalna masa 3)[/TD] [TD]kg[/TD] [TD]1870[/TD] [TD=colspan: 2]1970[/TD] [TD]1920(4)[/TD] [/TR] [TR] [TD]Maksymalne naciski na oś, przód / tył[/TD] [TD]kg[/TD] [TD]970 / 930[/TD] [TD=colspan: 2]1060 / 930[/TD] [TD]1005 / 930[/TD] [/TR] [TR] [TD]Maksymalna masa przyczepy (12 %) hamowanej / niehamowanej[/TD] [TD]kg[/TD] [TD]1300 / 695[/TD] [TD=colspan: 2]1500 / 750[/TD] [TD]1300 / 725[/TD] [/TR] [TR] [TD]Maksymalne obciążenie bagażnika dachowego/maksymalny nacisk na hak[/TD] [TD]kg[/TD] [TD=colspan: 4]75 / 75[/TD] [/TR] [TR] [TD]Pojemność bagażnika[/TD] [TD]l[/TD] [TD=colspan: 4]468-1510[/TD] [/TR] [TR] [TD]Opory powietrza (cx – współczynnik oporu czołowego) (A – powierzchnia czołowa)[/TD] [TD]Cx x A[/TD] [TD]0,26 x 2,40[/TD] [TD=colspan: 2]0,29 x 2,40[/TD] [TD]0,26 x 2,40[/TD] [/TR] [TR] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD=colspan: 2][/TD] [TD][/TD] [/TR] [TR] [TD]Silnik [/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD=colspan: 2][/TD] [TD][/TD] [/TR] [TR] [TD]Konfiguracja / liczba cylindrów / zaworów na cylinder[/TD] [TD][/TD] [TD]rzędowy / 3 / 4[/TD] [TD=colspan: 2]rzędowy / 4 / 4[/TD] [TD]rzędowy / 4 / 4[/TD] [/TR] [TR] [TD]Budowa silnika[/TD] [TD][/TD] [TD=colspan: 2]BMW TwinPower Turbo, turbosprężarka o zmiennej geometrii Twin-Scroll, bezpośredni wtrysk paliwa HPI, i sterowanie wzniosem zaworowym (VALVETRONIC) i zmienne fazy rozrządowe Doppel VANOS[/TD] [TD=colspan: 2]BMW TwinPower Turbo, turbosprężarka o zmiennej geometrii, wtrysk bezpośredni common rail[/TD] [/TR] [TR] [TD]Pojemność skokowa[/TD] [TD]cm3[/TD] [TD]1499[/TD] [TD=colspan: 2]1998[/TD] [TD]1995[/TD] [/TR] [TR] [TD]Skok tłoka / średnica cylindra[/TD] [TD]mm[/TD] [TD]94,6 / 82,0[/TD] [TD=colspan: 2]94,6 / 82,0[/TD] [TD]90,0 / 84,0[/TD] [/TR] [TR] [TD]Stopień sprężania[/TD] [TD]:1 [/TD] [TD]11,0[/TD] [TD=colspan: 2]10,2[/TD] [TD]16,5[/TD] [/TR] [TR] [TD]Paliwo[/TD] [TD][/TD] [TD=colspan: 3]benzyna RON 91 (min.)[/TD] [TD]olej napędowy[/TD] [/TR] [TR] [TD]Moc maksymalna 3)[/TD] [TD]kW / KM[/TD] [TD]100 / 136[/TD] [TD=colspan: 2]170 / 231[/TD] [TD]110 / 150[/TD] [/TR] [TR] [TD]Obroty mocy maksymalnej[/TD] [TD]obr / min[/TD] [TD]4500-6000[/TD] [TD=colspan: 2]4750-6000[/TD] [TD]4000[/TD] [/TR] [TR] [TD]Maksymalny moment obrotowy[/TD] [TD]Nm[/TD] [TD]220[/TD] [TD=colspan: 2]350[/TD] [TD]330[/TD] [/TR] [TR] [TD]Obroty maksymalnego momentu obrotowego[/TD] [TD]obr / min[/TD] [TD]1250[/TD] [TD=colspan: 2]1250[/TD] [TD]1750-2250[/TD] [/TR] [TR] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] [TABLE=width: 642, align: left] <tbody>[TR] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD]BMW 218i Active Tourer[/TD] [TD=colspan: 2]BMW 225i Active Tourer[/TD] [TD]BMW 218d Active Tourer[/TD] [/TR] [TR] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD=colspan: 2][/TD] [TD][/TD] [/TR] [TR] [TD]Nadwozie[/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD=colspan: 2][/TD] [TD][/TD] [/TR] [TR] [TD]Liczba drzwi/miejsc[/TD] [TD][/TD] [TD]4 / 5[/TD] [TD=colspan: 2]4 / 5[/TD] [TD]4 / 5[/TD] [/TR] [TR] [TD]Długość / szerokość / wysokość) (nieobciążony)[/TD] [TD]mm[/TD] [TD=colspan: 4]4342 / 1800 / 1555[/TD] [/TR] [TR] [TD]Rozstaw osi[/TD] [TD]mm[/TD] [TD=colspan: 4]2670[/TD] [/TR] [TR] [TD]Rozstaw kół, przód / tył[/TD] [TD]mm[/TD] [TD]1561 / 1562[/TD] [TD=colspan: 2]1557 / 1558[/TD] [TD]1561 / 1562[/TD] [/TR] [TR] [TD]Prześwit[/TD] [TD]mm[/TD] [TD=colspan: 4]156[/TD] [/TR] [TR] [TD]Średnica zawracania[/TD] [TD]m[/TD] [TD=colspan: 4]11,3[/TD] [/TR] [TR] [TD]Pojemność zbiornika paliwa[/TD] [TD]~l[/TD] [TD=colspan: 4]51[/TD] [/TR] [TR] [TD]Pojemność układu chłodzenia (z nagrzewnicą) 3)[/TD] [TD]l[/TD] [TD]8,23[/TD] [TD=colspan: 2]4)[/TD] [TD]4)[/TD] [/TR] [TR] [TD]Pojemność układu smarowania silnika 1,3)[/TD] [TD]l[/TD] [TD]4,25[/TD] [TD=colspan: 2]4)[/TD] [TD]4)[/TD] [/TR] [TR] [TD]Masa pojazdu gotowego do drogi DIN / EU 3)[/TD] [TD]kg[/TD] [TD]1320 / 1395 (4)[/TD] [TD=colspan: 2]1430 / 1505[/TD] [TD]1375 / 1450[/TD] [/TR] [TR] [TD]Maksymalna ładowność, DIN[/TD] [TD]kg[/TD] [TD=colspan: 4]500[/TD] [/TR] [TR] [TD]Maksymalna dopuszczalna masa 3)[/TD] [TD]kg[/TD] [TD]1870[/TD] [TD=colspan: 2]1970[/TD] [TD]1920(4)[/TD] [/TR] [TR] [TD]Maksymalne naciski na oś, przód / tył[/TD] [TD]kg[/TD] [TD]970 / 930[/TD] [TD=colspan: 2]1060 / 930[/TD] [TD]1005 / 930[/TD] [/TR] [TR] [TD]Maksymalna masa przyczepy (12 %) hamowanej / niehamowanej[/TD] [TD]kg[/TD] [TD]1300 / 695[/TD] [TD=colspan: 2]1500 / 750[/TD] [TD]1300 / 725[/TD] [/TR] [TR] [TD]Maksymalne obciążenie bagażnika dachowego/maksymalny nacisk na hak[/TD] [TD]kg[/TD] [TD=colspan: 4]75 / 75[/TD] [/TR] [TR] [TD]Pojemność bagażnika[/TD] [TD]l[/TD] [TD=colspan: 4]468-1510[/TD] [/TR] [TR] [TD]Opory powietrza (cx – współczynnik oporu czołowego) (A – powierzchnia czołowa)[/TD] [TD]Cx x A[/TD] [TD]0,26 x 2,40[/TD] [TD=colspan: 2]0,29 x 2,40[/TD] [TD]0,26 x 2,40[/TD] [/TR] [TR] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD=colspan: 2][/TD] [TD][/TD] [/TR] [TR] [TD]Silnik [/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD=colspan: 2][/TD] [TD][/TD] [/TR] [TR] [TD]Konfiguracja / liczba cylindrów / zaworów na cylinder[/TD] [TD][/TD] [TD]rzędowy / 3 / 4[/TD] [TD=colspan: 2]rzędowy / 4 / 4[/TD] [TD]rzędowy / 4 / 4[/TD] [/TR] [TR] [TD]Budowa silnika[/TD] [TD][/TD] [TD=colspan: 2]BMW TwinPower Turbo, turbosprężarka o zmiennej geometrii Twin-Scroll, bezpośredni wtrysk paliwa HPI, i sterowanie wzniosem zaworowym (VALVETRONIC) i zmienne fazy rozrządowe Doppel VANOS[/TD] [TD=colspan: 2]BMW TwinPower Turbo, turbosprężarka o zmiennej geometrii, wtrysk bezpośredni common rail[/TD] [/TR] [TR] [TD]Pojemność skokowa[/TD] [TD]cm3[/TD] [TD]1499[/TD] [TD=colspan: 2]1998[/TD] [TD]1995[/TD] [/TR] [TR] [TD]Skok tłoka / średnica cylindra[/TD] [TD]mm[/TD] [TD]94,6 / 82,0[/TD] [TD=colspan: 2]94,6 / 82,0[/TD] [TD]90,0 / 84,0[/TD] [/TR] [TR] [TD]Stopień sprężania[/TD] [TD]:1 [/TD] [TD]11,0[/TD] [TD=colspan: 2]10,2[/TD] [TD]16,5[/TD] [/TR] [TR] [TD]Paliwo[/TD] [TD][/TD] [TD=colspan: 3]benzyna RON 91 (min.)[/TD] [TD]olej napędowy[/TD] [/TR] [TR] [TD]Moc maksymalna 3)[/TD] [TD]kW / KM[/TD] [TD]100 / 136[/TD] [TD=colspan: 2]170 / 231[/TD] [TD]110 / 150[/TD] [/TR] [TR] [TD]Obroty mocy maksymalnej[/TD] [TD]obr / min[/TD] [TD]4500-6000[/TD] [TD=colspan: 2]4750-6000[/TD] [TD]4000[/TD] [/TR] [TR] [TD]Maksymalny moment obrotowy[/TD] [TD]Nm[/TD] [TD]220[/TD] [TD=colspan: 2]350[/TD] [TD]330[/TD] [/TR] [TR] [TD]Obroty maksymalnego momentu obrotowego[/TD] [TD]obr / min[/TD] [TD]1250[/TD] [TD=colspan: 2]1250[/TD] [TD]1750-2250[/TD] [/TR] [TR] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] [TABLE=width: 641, align: left] <tbody>[TR] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD=colspan: 3]BMW 218i Active Tourer[/TD] [TD=colspan: 2]BMW 225i Active Tourer[/TD] [TD]BMW 218d Active Tourer[/TD] [/TR] [TR] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD=colspan: 3][/TD] [TD=colspan: 2][/TD] [TD][/TD] [/TR] [TR] [TD]Osiągi[/TD] [TD][/TD] [TD=colspan: 3][/TD] [TD=colspan: 2][/TD] [TD][/TD] [/TR] [TR] [TD]Stosunek masy do mocy[/TD] [TD]kg / kW[/TD] [TD=colspan: 3]13,2 (4)[/TD] [TD=colspan: 2]8,4[/TD] [TD]12,5 (4)[/TD] [/TR] [TR] [TD]Moc jednostkowa z 1 l pojemności[/TD] [TD]kW / l[/TD] [TD=colspan: 3]66,7[/TD] [TD=colspan: 2]85,1[/TD] [TD]55,1[/TD] [/TR] [TR] [TD]Przyspieszenia 0 - 100 km/h[/TD] [TD]s[/TD] [TD=colspan: 3]9,3 (9,6)[/TD] [TD=colspan: 2]6,8[/TD] [TD]8,9 (8,9)[/TD] [/TR] [TR] [TD] 0 – 1000 m[/TD] [TD]s[/TD] [TD=colspan: 3]4)[/TD] [TD=colspan: 2]4)[/TD] [TD]4)[/TD] [/TR] [TR] [TD] 4. / 5. bieg 80-120 km/h[/TD] [TD]s[/TD] [TD=colspan: 3]4)(–)[/TD] [TD=colspan: 2](–)[/TD] [TD]4)(–)[/TD] [/TR] [TR] [TD]Prędkość maksymalna[/TD] [TD]km/h[/TD] [TD=colspan: 3]200 (200)[/TD] [TD=colspan: 2]235[/TD] [TD]205 (205[/TD] [/TR] [TR] [TD]BMW EfficientDynamics[/TD] [TD][/TD] [TD=colspan: 2][/TD] [TD=colspan: 2][/TD] [TD=colspan: 2][/TD] [/TR] [TR] [TD]Standardowe funkcje i systemy BMW EfficientDynamics[/TD] [TD=colspan: 2][/TD] [TD=colspan: 5]odzysk energii hamowania, elektromechaniczny układ kierowniczy, funkcja Auto Start-Stop, wskaźnik optymalnej zmiany przełożenia (przekładnia manualna), tryb jazdy ECO PRO, inteligentna lekka budowa, uruchamianie urządzeń dodatkowych w razie potrzeby, pompa oleju sterowana mapą elektroniczną, odłączana sprężarka klimatyzacji, opony o obniżonych oporach toczenia[/TD] [/TR] [TR] [TD]Zużycie paliwa (EU) 2,3)[/TD] [TD][/TD] [TD=colspan: 4][/TD] [TD=colspan: 2][/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 8]Na standardowym ogumieniu[/TD] [/TR] [TR] [TD]Cykl miejski[/TD] [TD]l/100 km[/TD] [TD=colspan: 3]6,1 (6,2)[/TD] [TD=colspan: 2]7,6[/TD] [TD]5,0 (4,7)[/TD] [/TR] [TR] [TD]Cykl pozamiejski[/TD] [TD]l/100 km[/TD] [TD=colspan: 3]4,2 (4,5)[/TD] [TD=colspan: 2]5,0[/TD] [TD]3,6 (3,8)[/TD] [/TR] [TR] [TD]Zużycie średnie[/TD] [TD]l/100 km[/TD] [TD=colspan: 3]4,9 (5,1)[/TD] [TD=colspan: 2]6,0[/TD] [TD]4,1 (4,1)[/TD] [/TR] [TR] [TD]Emisja CO2 [/TD] [TD]g/km[/TD] [TD=colspan: 3]115 (119)[/TD] [TD=colspan: 2]139[/TD] [TD]109 (109)[/TD] [/TR] [TR] [TD]Spełniana norma emisji spalin[/TD] [TD]–[/TD] [TD=colspan: 6]EU6[/TD] [/TR] [TR] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD=colspan: 4][/TD] [TD=colspan: 2][/TD] [/TR] [TR] [TD]Kategoria ubezpieczeniowa (w Niemczech)[/TD] [TD][/TD] [TD=colspan: 4][/TD] [TD=colspan: 2][/TD] [/TR] [TR] [TD]KH / VK / TK[/TD] [TD][/TD] [TD=colspan: 4][/TD] [TD=colspan: 2]4)[/TD] [/TR] [TR] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [TD][/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Specyfikacje są zgodnie ze standardami ACEA. Niektóre dane homologacyjne (masy) dotyczą tylko rynku niemieckiego. Dane w nawiasach dotyczą samochodów z przekładnią automatyczną 1) Przy zmianie oleju 2) Zużycie paliwa i emisja CO2 zależą od wybranego typu opon 3) Wartości wstępne, nadal niepotwierdzone oficjalnie. Szacunkowe wielkości zużycia paliwa i emisji CO2 oparto na cyklu testowym ECE 4) Brak ostatecznych danych w momencie publikacji Źródło: BMW Group
  3. BMW 2-Series Active Tourer (2015)
  4. BMW serii 2 Active Tourer w oficjalnej wersji produkcyjnej Minivan, napęd na przód, a do tego znaczek BMW - do tej pory przecieram oczy ze zdumienia...
  5. więcej -> Insignia Country Tourer z napędem na przednią oś | www.samar.pl źródlo: IBRM Samar
  6. więcej -> Honda Civic Tourer niedługo na rynku | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  7. Maksymalna moc silnika: 125 kW / 170 KM Maksymalny moment obrotowy: 350 Nm Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,9 s Prędkość maksymalna: 212 km/h Koła i ogumienie: R18 245/45 Masa własna: 1613 kg Cena modelu testowego: 161.000 PLN. Polecamy pełną relację z testu: www.7dosetki.pl
  8. Honda Civic Tourer (2014)
  9. Honda Civic Tourer - wiemy wicej Z nowym dieslem pod maską może zrobić zamieszanie na rynku
  10. więcej -> CENY | Opel Insignia Country Tourer kosztuje... | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  11. Vauxhall Insignia Country Tourer (2014)
  12. Vauxhall Insignia Sports Tourer (2014)
  13. więcej-> Turbodoładowane silniki 1.6 w modelach Astra, Zafira Tourer i Cascada, wiadomości ze świata motoryzacyjnego, testy samochodów osobowych, park samochodowy w Polsce | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  14. Opel Insignia OPC Sports Tourer (2014)
  15. więcej -> CENY | Opel Zafira Tourer z nowymi silnikami, CEPIK, ranking samochodów osobowych, ceny samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  16. Honda Civic Tourer (2014)
  17. Honda Civic Tourer oficjalnie Nie jest równie spektakularny, jak prototyp, ale i tak jego wygląd zapisałbym na plus. 620-litrowy bagażnik to również wynik niczego sobie
  18. Honda Civic Tourer - garść informacji przed debiutem we Frankfurcie Czuję, że kombi będzie prezentować się lepiej od hatchbacka
  19. więcej -> Civic Tourer z unikalnym systemem amortyzatorów adaptacyjnych, nowe samochody osobowe, nowe modele samochodów, ranking sprzedaży motocykli | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  20. BMW Active Tourer Outdoor Concept (2013)
  21. Opel Insignia Country Tourer (2014)
  22. więcej -> NOWOŚĆ | Opel Insignia Country Tourer na spotkanie przygody, ranking samochodów osobowych, najnowsze modele samochodów, ceny samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  23. [h=1]2013 Ferrari F12 Berlinetta: The Grandest Tourer - Ignition Episode 28[/h]
  24. HSV Gen-F Clubsport R8 Tourer (2014)
  25. Vauxhall VXR8 Tourer (2013)
×