Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'tour' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 46 wyników

  1. Grupa Fiat - Chrysler Partnerem 71. Tour de Pologne. Już 3 sierpnia spod bramy Stoczni Gdańskiej rusza 71. Tour de Pologne. FIAT po raz dwudziesty drugi Partnerem tego największego kolarskiego wydarzenia w Polsce. Fiat 500L Trekking oficjalnym samochodem 71. Tour de Pologne. 50 pojazdów Grupy Fiat – Chrysler przekazanych organizatorowi do obsługi wyścigu. Niespełna dwa tygodnie zostały do rozpoczęcia 71. Tour de Pologne. Po raz dwudziesty drugi Partnerem tego największego kolarskiego wydarzenia w Polsce jest FIAT. W tym roku w ramach współpracy Grupa Fiat – Chrysler ponownie przekaże organizatorowi do obsługi wyścigu 50 samochodów, które będą służyły do zabezpieczenia trasy prowadzącej z Gdańska do Krakowa, z przejazdem przez Tatry Wysokie. Oficjalnym samochodem polskich zmagań z cyklu UCI ProTour World Tour, a także nagrodą główną dla zwycięzcy klasyfikacji generalnej 71. Tour de Pologne jest fascynujący Fiat 500L Trekking. Już 3 sierpnia najlepsi kolarze świata wystartują spod bramy Stoczni Gdańskiej na niezwykle trudny i emocjonujący, siedmiodniowy wyścig dookoła Polski. Na liście startowej zbliżającego się wyścigu znalazł się m.in. zwycięzca 14. etapu tegorocznego Tour de France Rafał Majka, który rok temu w naszym narodowym wyścigu zajął czwarte miejsce. Na trasie 71. Tour de Pologne czeka na kolarzy m.in. 226-kilometrowy etap z Torunia do Warszawy, przeprawa na słowacką część malowniczych Tatr Wysokich czy rywalizacja o zwycięstwo na wyczerpującej „ścianie BUKOVINA” czyli podjeździe pod Gliczarów. O końcowej klasyfikacji może zaważyć „czasówka”, która na oczach tysięcy widzów rozegra się 9 sierpnia w Krakowie. 71. Tour de Pologne zapowiada się niezwykle ekscytująco! „Po kilku latach przerwy wracamy na północ kraju. Wystartujemy z położonego nad morzem, pięknego Gdańska, miasta, które jest niezwykle ważne ze względu na swoją historię, a także polityczne tło – wyjaśnia Czesław Lang, Dyrektor Generalny Tour de Pologne. – Nie chodzi nam jedynie o kolarstwo. Tour de Pologne zawsze był czymś więcej, dlatego staramy się pokazywać dzięki niemu także naszą polską historię i tradycję”. Tour de Pologne to jednak nie tylko profesjonalny wyścig 18 zawodowych ekip z całego świata, ale również mnóstwo imprez towarzyszących, takich jak Tour de Pologne Amatorów, w którym udział już zapowiedziało wiele sław znanych z telewizji i pierwszych stron gazet oraz dedykowany dzieciom Nutella Mini Tour de Pologne. Tradycyjnie już w organizację tak doniosłego przedsięwzięcia włączył się Fiat Auto Poland. „Z ogromną radością witam Grupę Fiat – Chrysler – naszego najbardziej lojalnego Partnera, z którym od 22 lat ramię w ramię wspólnie organizujemy to największe sportowe wydarzenie w Polsce – mówi Czesław Lang. I dodaje – Nie wyobrażam sobie dziś Tour de Pologne bez wsparcia Fiat Auto Poland. I to zarówno przy ufundowaniu nagrody głównej - nowego Fiata 500L Trekking, o który będą walczyli nasi kolarze, jak i przy wykonywaniu najważniejszych zadań organizacyjnych”. Samochody Grupy Fiat – Chrysler będą bowiem wykorzystywane przy kluczowych zadaniach logistycznych podczas TdP – od ustawiania i zabezpieczania przeszło 1200-kilometrowej trasy, przez prowadzenie peletonu, po transport organizatorów, sędziów czy przedstawicieli mediów. Oficjalnym samochodem 71. Tour de Pologne, podobnie jak w zeszłym roku, jest Fiat 500L Trekking – duży, rodzinny crossover z podwyższonym zawieszeniem, z masywnymi zderzakami i osłonami bocznymi w stylu „off-roadowym” oraz 17-calowymi felgami. Trekking w udany sposób łączy wymiary małego samochodu miejskiego z niezwykle obszernym wnętrzem charakterystycznym dla wyższych segmentów. Doskonałą widoczność zapewnia duża powierzchnia szyb, a liczne systemy zarządzania przestrzenią służą wygodzie podróżujących. Auto jest wyposażone w unikalny system Traction+, który współpracuje z układami ESP i ASR, poprawiając trakcję na nawierzchniach o niskiej przyczepności, takich jak błoto, szuter czy śnieg. Za bezpieczeństwo kierowcy i jego pasażerów odpowiada sześć montowanych w standardzie poduszek powietrznych oraz zaawansowane systemy ERM (zapobiegający dachowaniu), Dynamicznej Kontroli Skrętu oraz City Break Control. Auto jest zdobywcą tytułu „Best in Class" i pięciu gwiazdek w testach zderzeniowych EuroNCAP. 500L Trekking występuję w wariantach aż pięciu ekologicznych jednostek napędowych do wyboru: dynamicznym i oszczędnym 1.4 T-Jet 16v 120 KM, sprawdzonym i niezawodnym 1.4 16v 95 KM, nowoczesnym, turbodoładowanym 0.9 TwinAir Turbo o mocy 105 KM i dwoma ekonomicznymi MultiJet II: 1.6 105 KM i 1.6 120 KM. Trekking jest jednym z trzech modeli tworzących stylową rodzinę 500L (obok minivana 500L i 7-osobowego 500L Living) i w wersji Lite napędzanej 95-konnym silnikiem 1.4 16v kosztuje już od 57 900 zł. Etapy Tour de Pologne 2014: - Niedziela, 3 sierpnia – etap I, Gdańsk – Bydgoszcz, 226 km, - Poniedziałek, 4 sierpnia – etap II, Toruń – Warszawa, 226 km, - Wtorek, 5 sierpnia – etap III, Kielce – Rzeszów, 174km, - Środa, 6 sierpnia – etap IV, Tarnów Gemini Park – Katowice, 236 km, - Czwartek, 7 sierpnia – etap V, Zakopane – Štrbské Pleso (Słowacja), 190 km, - Piątek, 8 sierpnia – etap VI, Bukovina Terma Hotel Spa – Bukowina Tatrzańska, 174 km, - Sobota, 9 sierpnia – etap VII, Kraków – Kraków, 25 km (indywidualna jazda na czas). Źródło: Fiat Auto Poland
  2. ŠKODA wyśle kibiców Michała Kwiatkowskiego na Tour de France! ŠKODA już po raz 11 wspiera wyścig Tour de France flotą aż 250 swoich samochodów! W tym roku kibice polskiej gwiazdy kolarstwa - Michała Kwiatkowskiego, mają szansę posmakować szosowych emocji z bardzo bliskiej odległości, jadąc ŠKODĄ wśród zawodników i towarzysząc ścigającym się kolarzom w peletonie. Czeski producent wspiera wszystkich, którzy pracują na powodzenie wyścigu: od startujących zespołów, poprzez dziennikarzy, po obsługę z samym dyrektorem Tour de France, Christianem Prudhomme. Jak on sam wyznaje: „Moja ŠKODA podczas wyścigu jest czymś więcej niż tylko samochodem – to moje biuro i miejsce, gdzie spędzam większość dnia.” Na trasę wyruszą ŠKODY z całego przekroju oferty modelowej marki: zwinne Citigo, pojemne ŠKODY Octavia Combi, czy reprezentacyjne, komfortowe ŠKODY Superb – czerwony Superb poprowadzi kolarzy. W każdej edycji wyścigu samochody rodem z Czech pokonują ponad 2,8 milionów kilometrów w ekstremalnych warunkach: zatłoczonych peletonach, mozolnych górskich podjazdach i szybkich pościgach, przewożąc duże obciążenia i zmagając się z nieustannym ocieraniem i obijaniem. Nieustraszone samochody ŠKODA udowodniły już wielokrotnie swoją wytrzymałość i niezawodność. To dlatego organizatorzy tego kolarskiego klasyka postanowili przedłużyć tę doskonale układającą się współpracę do roku 2018 włącznie. Jak zauważa prezes zarządu ŠKODY, prof. Winfried Vahland: „Nasze zaangażowanie w kolarstwo odzwierciedla 119-letnią tradycję firmy. To przecież rowery były początkowo podstawą działalności ojców założycieli ŠKODY: Václava Laurina i Václava Klementa.” Rowery do tej pory zajmują honorowe miejsce w ofercie firmy: czeska marka kontynuuje tradycje założycieli, oferując kompletną gamę rowerów, włącznie z rozbudowaną gamą akcesoriów rowerowych i odzieży. Tour de France to jedno z najwspanialszych wydarzeń nie tylko wśród wyścigów kolarskich, ale i ogólnie wydarzeń sportowych na świecie. Na liczącej około 3 600 km trasie wokół całej Francji przez kolejne trzy tygodnie zbiera się kilkanaście milionów kibiców, a niewyobrażalna liczba pół miliarda widzów śledzi rywalizację w telewizji. Polscy kibice będą trzymać kciuki za Michała Kwiatkowskiego, który swój zeszłoroczny debiut ukończył na rewelacyjnym, przekraczającym wszelkie oczekiwania, jedenastym miejscu. W tym roku 24-latek z Chełmży ma szanse odnieść jeszcze większy sukces, także w walce o białą koszulkę, przyznawaną najlepszemu młodemu zawodnikowi. Marka ŠKODA mocno angażuje się w tematykę rowerową, promowanie sportu i ruchu. Dzięki nawiązaniu współpracy z Akademią Copernicus Michała Kwiatkowskiego, marka wspiera szkołę w profesjonalnych działaniach dla młodych pasjonatów kolarstwa. Trenerami w Copernicusie są m.in. Marcin Mientki (mistrz Europy i wielokrotny mistrz Polski) i Tomasz Owsian (wielokrotny medalista mistrzostw Polski), którzy w przeszłości szkolili również Kwiatkowskiego. Aby kibicować Michałowi Kwiatkowskiemu osobiście, wystarczy przyłączyć się do konkursu, który przygotowała ŠKODA Polska, i oczywiście go wygrać. Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. Audi Q3 z kampingowym namiotem na Wörthersee Tour 2014 Ingolstadt, 30 czerwca 2014 r. Dwulitrowy silnik TDI, 130 kW (177 KM) i 380 Nm momentu obrotowego, to krótka charakterystyka sportowego, a zarazem turystycznego SUV’a - Audi Q3. To idealny samochód nie tylko do codziennego użytku w mieście, ale także do weekendowych i wakacyjnych wypadów na łono natury. Z myślą o miłośnikach kampingu, podczas Wörthersee Tour 2014, koncern z Ingolstadt zaprezentował specjalną wersję Q3 wyposażoną w zintegrowany, pneumatyczny namiot. Forma namiotu stworzonego we współpracy z niemiecką firmę Heimplanet przypomina strukturę diamentu i idealnie wpasowuje się w kształt Audi Q3. Namiot został tak zaprojektowany, że można go przymocować do otwartej tylnej klapy samochodu, tworząc spójną przestrzeń auto / namiot lub ustawić jako obiekt wolno stojący. Całość nie posiada tradycyjnych prętów na których opiera się konstrukcja, a ich rolę pełnią pneumatyczne rurki. Ustawienie namiotu i jego napełnienie powietrzem z kompresora trwa około siedmiu minut. Budowla jest na tyle mocna i stabilna, że opiera się podmuchom wiatru o mocy nawet do 70 km/h. Gdy namiot jest złożony, może być transportowany na specjalnie do tego celu zaprojektowanym bagażniku dachowym. Dodatkowo, specjalna wersja Audi Q3 może być wyposażona w kajak i szereg innych akcesoriów przygotowanych przez Audi Original Accessories. Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. Jeep Cherokee Territory European Tour: miejska przygoda off-road. · Cztery weekendy w czterech miastach europejskich, by poznać i przetestować niezwykle możliwości 4x4 nowego Jeepa Cherokee. · Tour w stylu „Jamboree”, umożliwiający klientom i pasjonatom off-roadu doświadczenie emocji jazdy terenowej również w mieście, pokonując przeszkody przygotowane na „Jeep Territory” – specjalnej trasie 4x4 zbudowanej w każdej z tych miejscowości. · Pierwsze testy miały miejsce od 13 do 15 czerwca w McArthurGlen Designer Outlet w Serravalle (Włochy), następne w kolejności są: Paryż - Port des Champs-Elysées, Londyn - Queen Elizabeth II Olympic Park i Hamburg - Fischmarkt St. Pauli. Jeep zaprasza publiczność do wypróbowania niezwykłych możliwości 4x4 nowego Jeepa Cherokee podczas „Jeep Cherokee Territory European Tour”: czterech imprez pod znakiem jazdy terenowej, które od połowy czerwca do końca lipca odbędą się w czterech europejskich miastach. We Włoszech, Francji, Wielkiej Brytanii i Niemczech - w znanych miejscach w czterech miastach goszczących tę wyjątkową imprezę - zostaną przygotowane specjalne tory off-road umożliwiające tym, którzy spędzają weekend w mieście, wypróbowanie niezwykłych umiejętności nowej generacji średnich SUV-ów marki Jeep i przeżycie wyjątkowej przygody w stylu „Jamboree”. W Ameryce zloty Jamboree to weekendy dedykowane jeździe terenowej, podczas których klienci i pasjonaci off-roadu doświadczają ekstremalnych przygód za kierownicą modeli Jeep. Od lat pięćdziesiątych ubiegłego stulecia, kiedy został zorganizowany pierwszy zlot Jamboree na legendarnej trasie Rubicon Trail, pośród gór Sierra Nevada, tego typu imprezy stanowią nieodłączną część dziedzictwa marki i są doskonałą okazją, by wypróbować niezwykłe możliwości off-road wyróżniające każdy model 4x4 marki Jeep. Jednocześnie z wprowadzeniem na rynek europejski nowego Jeepa Cherokee, brand zainspirowany tradycją Jamboree, oferuje również klientom europejskim - za kierownicą samochodu terenowego w mieście – okazję przeżycia autentycznej przygody off-road, umożliwiającej poznanie niezwykłych umiejętności, dzięki którym nowa generacja średnich SUV-ów marki Jeep pokonuje z łatwością każdą przeszkodę na każdym terenie. W ramach 750 test drive’ów, które marka organizuje w czterech miastach goszczących tę niezwykłą imprezę, publiczność będzie mogła za kierownicą nowego Cherokee pokonać specjalną trasę pełną przeszkód i ekstremalnych odcinków. Pierwsza impreza w ramach Jeep Cherokee Territory European Tour odbyła się od 13 do 15 czerwca w centrum handlowym McArthurGlen Designer Outlet w Serravalle Scrivia Alessandria (Włochy), gdzie na powierzchni około 2.000 m2 został przygotowana Jeep Territory, specjalna trasa dla tych, którzy nie boją się wyzwań z wolą przyłączenia się do zabawy. Wytyczona wokół centrum handlowego trasa, pozwoliła zwiedzającym i ich rodzinom pokonać za kierownicą nowego Jeepa Cherokee przeszkody, pozornie nie do sforsowania, na które napotyka się zazwyczaj podczas jazdy po bezdrożach. W szczególności, jest to świetna okazja do przetestowania wersji Trailhawk Jeepa Cherokee, wersji najlepiej przystosowanej do jazdy terenowej, wyposażonej w silnik 3.2 benzyna o mocy 272 KM montowany z nową, dziewięciostopniową automatyczną skrzynią biegów i wyróżniająca się również z zewnątrz elementami, które sugerują duże możliwości jazdy terenowej, charakterystyczne dla tej wersji, takie jak: specjalne zderzaki i opony oraz większy prześwit. Charakterystyczny dla wersji Trailhawk Jeepa Cherokee jest również dwubiegowy układ napędowy Jeep Active Drive Lock z PTU, zarządzanie momentem obrotowym, reduktor terenowy, Selec-Speed Control oraz blokowanie tylnego mechanizmu różnicowego, aby zapewnić większą moc podczas ekstremalnej jazdy terenowej. Po zakończeniu pierwszej imprezy w Designer Outlet w Serravalle, tour będzie kontynuowany w Paryżu, Londynie i Hamburgu według następującego harmonogramu: 4-6 lipca Port des Champs-Elysées, Paryż; 11-13 lipca Queen Elizabeth II Olympic Park, Londyn i 18-20 lipca Fischmarkt St. Pauli, Hamburg. Sprzedawany na głównych europejskich rynkach od kwietnia i maja tego roku, nowy Jeep Cherokee to całkowicie nowy samochód, zdolny zaoferować nowoczesną interpretację hasła „Go anywhere, do anything", które od zawsze towarzyszy tej legendarnej amerykańskiej marce. Dzisiaj, nowa generacja średnich SUV-ów marki Jeep oferuje nowoczesny design o płynnych i smukłych liniach, udoskonalone właściwości jezdne i lepsze prowadzenie, legendarne możliwości 4x4, wnętrza klasy premium wykonane z rzemieślniczym kunsztem, innowacyjną technologię oraz nowe poziomy komfortu i rozrywki, systemy bezpieczeństwa i ochrony pasażerów warte „pięciu gwiazdek", które ostatnio zapewniły mu tytuł „Najbezpieczniejszy SUV" w Euro NCAP. Nowy Jeep Cherokee dostępny jest zarówno w konfiguracji z napędem na dwa przednie koła, jak i z napędem na cztery koła i oferuje trzy innowacyjne systemy napędu 4x4- Jeep Active Drive I, Jeep Active Drive II i Jeep Active Drive Lock, które zapewniają wzorcowe umiejętności jazdy 4x4 w każdych warunkach eksploatacji. Jeep Cherokee jest również pierwszym SUV-em średniej wielkości z odłączanym napędem osi tylnej: system ten pozwala na zredukowanie strat energii w przypadku, kiedy nie jest koniczne korzystanie z napędu 4x4, gwarantując w ten sposób większą oszczędność zużycia paliwa. Gama Jeep Cherokee jest dostępna w sprzedaży z wyposażeniem Longitude, Limited i Trailhawk, wyposażona w turbo diesel Multijet II o pojemności 2,0 litrów i Pentastar benzyna o pojemności 3,2 litra. Mocny turbo diesel Multijet II o pojemności 2,0 litra jest dostępny w wersji 170 KM, montowanej z nową dziewięciostopniową skrzynią biegów, zastosowaną po raz pierwszy w segmencie SUV-ów średniej wielkości. Wersja o mocy 140 KM dwulitrowego silnika jest dostępna w nowym Jeepie Cherokee w połączeniu z manualną, sześciostopniową skrzynią biegów. Obydwie wersje dwulitrowego turbodiesla w standardzie wyposażone są w system Stop/Start, redukujący zużycie paliwa i emisję CO2. Dopełnieniem gamy silników nowego Jeepa Cherokee jest silnik benzynowy V6 Pentastar o pojemności 3,2 litra i mocy 272 KM, montowany tylko i wyłącznie z nową, dziewięciostopniową automatyczną skrzynią biegów. Źródło: Fiat Auto Poland
  5. Audi Land of quattro Alpen Tour
  6. Pantera: Restore or Pro-Tour
  7. SKODA oficjalnym partnerem Tour de France do 2018 roku! Zaangażowanie w kolarstwo pozostaje fundamentem strategii międzynarodowego sponsoringu ŠKODY. Czeski producent przedłuża udaną współpracę z organizatorami Tour de France na kolejne pięć lat, jako oficjalny partner i dostawca samochodów. Umowa na lata 2014-2018 została podpisana w trakcie salonu genewskiego pomiędzy ŠKODĄ a firmą Amaury Sport Organisation. Oprócz wsparcia dla Tour de France, najbardziej znanego wyścigu kolarskiego na świecie, ŠKODA będzie również sponsorem takich imprez jak La Vuelta, w który firma angażuje się od 2011 roku oraz ośmiu innych imprez o charakterze międzynarodowym, które są częścią umowy między ŠKODĄ i ASO. „Poprzez nasz udział w Tour de France oraz innych znanych wyścigach, potwierdzamy nasze zaangażowanie w kolarstwo” - mówi Prezes Zarządu ŠKODY, prof. Winfried Vahland. „ŠKODA planuje w najbliższych latach dalszy rozwój, dzięki zakrojonej na szeroką skalę kampanii nowych modeli. Nasza silna obecność w wyścigach kolarskich wspiera długoterminową i międzynarodową strategię budowania świadomości marki. Co więcej, nasze zaangażowanie w kolarstwo odzwierciedla niemal 119-letnią tradycję firmy”. To przecież rowery były początkowo podstawą działalności ojców założycieli ŠKODY - Václava Laurina i Václava Klementa w 1895 roku. „ŠKODA jest silnym i wiarygodnym partnerem międzynarodowych imprez kolarskich od dziesięciu lat. Osobiście uważam, że moja ŠKODA podczas wyścigu jest czymś więcej niż tylko samochodem - to moje biuro i miejsce, gdzie spędzam większość mojego dnia” - mówi Christian Prudhomme, dyrektor ASO odpowiedzialny za kolarstwo oraz za wyścig Tour de France. ŠKODA oficjalnym partnerem Tour de France do 2018 roku „Jesteśmy bardzo zadowoleni, że będziemy kontynuować naszą udaną współpracę z dynamicznie rozwijającą się marką w ciągu najbliższych pięciu lat”. Czeski producent samochodów jest oficjalnym partnerem, oficjalnym dostawcą samochodów oraz sponsorem White Jersey w Tour de France od 2004 roku. „Trzecia największa impreza sportowa na świecie to dla nas wyjątkowa okazja, aby przedstawić markę i modele globalnej publiczności” - mówi Werner Eichhorn, Członek Zarządu ŠKODY ds. Sprzedaży i Marketingu. W zeszłym roku około 12 milionów fanów wyścigów rowerowych dopingowało kolarzy na trasie Tour de France, a przed telewizorami kolejne 1,4 miliarda widzów. Każdego roku ponad 200 modeli ŠKODY pokonuje 2,8 miliona kilometrów podczas najważniejszej imprezy rowerowej we Francji. Jest to doskonały test niezawodności, który modele czeskiej firmy zdają celująco. Obok hokeja na lodzie, kolarstwo jest najważniejszym filarem strategii międzynarodowego sponsoringu ŠKODY. Firma zapewnia wsparcie znaczących imprez rowerowych, a także zachęca do jazdy na rowerze, wspierając takie akcje jak „Bike for Life”, „Ride London” czy „Velothon” w Berlinie. Zaangażowanie ŠKODY w kolarstwo ma również inne oblicze - firma oferuje rowery i akcesoria rowerowe. Aktualna kolekcja rowerów ŠKODY składa się z dziesięciu unikatowych modeli, dzięki czemu jest bardziej zróżnicowana i atrakcyjna niż kiedykolwiek wcześniej. Źródło: Volkswagen Group Polska
  8. Zimowy tour Fiata What The Fun -Trzecia edycja „zimowej przygody” Fiata od tras zjazdowych w Madonna di Campiglio aż do Sauze d’Oulx. -Do 9 marca 2014 r. na narciarzy czeka 10 najsłynniejszych włoskich i europejskich miejscowość narciarskich. -Fiat Panda 4x4, Panda Trekking i Freemont AWD „uczestniczą” w imprezach i widowiskowych testach sprawnościowych na śniegu. -Tour 2012/2013 w liczbach: 700 testów drogowych i 150 000 gości w miasteczku Fiata. W ostatni weekend w Madonna di Campiglio (Trydent) odbył się pierwszy z cykli imprez „WTF – What The Fun”, zorganizowanej już po raz trzeci, która doskonale oddaje zaangażowanie marki Fiat w stworzenie wyjątkowego, energetycznego i porywającego wydarzenia. Zakończenie planowane jest na 9 marca w Sauze d’Oulx, po odwiedzeniu kilku z najsławniejszych miejscowości narciarskich we Włoszech i w innych krajach Europy: Madonna di Campiglio (7-9 grudnia), Tonale (2-3 stycznia), Ponte di Legno (5-6 stycznia), Livigno: (11-12 stycznia), Abetone (18-19 stycznia), Brunico (25-26 stycznia), Cortina (15-16 lutego), St. Moritz (22-23 lutego), Sestriere (2-3 marca) i Sauze D’Oulz (8-9 marca). Bohaterami imprezy będą: Panda 4x4, Panda Trekking i Freemont AWD - trzy modele Fiata, które najlepiej oddają wartości zimowej przygody, a tym samym filozofię niezawodności marki. Najważniejszym punktem imprezy będą emocjonujące testy sprawnościowe, nazywane „The Drive WOW”, przeprowadzane na trasach „off-roadowych”, na których miłośnicy motoryzacji będą mogli spróbować swoich sił za kierownicą, stawiając czoła wybojom, slalomom i różnego rodzaju przeszkodom. Są to jedyne w swoim rodzaju i wciągające doświadczenia, prowadzone jednak w warunkach całkowitego bezpieczeństwa: każda jazda próbna przeprowadzana jest w obecności zawodowego kierowcy. Poza tym, chwile spędzone za kierownicą będą jeszcze bardziej wyjątkowe, dzięki współpracy z GoPRO, światowym liderem w produkcji kamer sportowych. Wewnątrz i na zewnątrz każdego samochodu zostaną zamontowane kamery samochodowe, które będą nagrywać jazdę próbną; nakręcone filmiki można będzie zobaczyć na stronach internetowych oraz kanałach społecznościowych Fiata. W ten sposób, uczestnicy będą mogli zobaczyć siebie oraz podzielić się swoim doświadczeniem ze znajomymi. Podczas kolejnych etapów „WTF – What The Fun” na powierzchni 600 m2 zostanie również otwarte miasteczko, w którym, dzięki bogatemu programowi zajęć, wszyscy goście będą mogli dobrze się bawić. Wśród nich na uwagę zasługuje „WOW Climb Down”, zabawna konkurencja dla fanów, podczas której będą się oni mogli ścigać na śniegu na sankach Panda lub Freemont, wykonanych specjalnie na tę okazję. Wreszcie, aby jeszcze bardziej uwypuklić temat bezpieczeństwa i niezawodności, należy wspomnieć o współpracy pomiędzy Fiatem a marką Continental, która przez cały czas trwania imprezy zaopatrywać będzie samochody w specjalne opony zimowe. W sezonie zimowym 2012-2013 Winter Tour odniósł ogromny sukces: 9 odwiedzonych miejscowości, około 700 jazd próbnych i ponad 150.000 odwiedzających. W 2014 roku, organizatorzy zimowej imprezy liczą na jeszcze lepsze wyniki, dzięki formule opartej na wyjątkowości testów sprawnościowych, adrenalinie i stuprocentowej rozrywce. Panda 4x4, Panda Trekking i Freemont AWD: gama Fiata na bezpieczną zimę. Wyróżniona w zeszłym roku przez magazyn Top Gear tytułem „SUV of the Year 2012” nowa Panda 4x4 jest jedynym na rynku samochodem miejskim z napędem na cztery koła i następcą bestsellerowego modelu, którego od 1983 roku do dnia dzisiejszego sprzedano ponad 500.000 egzemplarzy. Są to 3 generacje oraz odnoszące sukcesy serie specjalne, takie jak najnowsza Panda 4x4 Antartica, wprowadzona na rynek w tym roku, aby uświetnić 30. rocznicę istnienia modelu. Nowa Panda 4x4 wykorzystuje układ napędowy „torque on demand", który automatycznie włącza się, jeśli jest taka potrzeba, pozwalając na swobodne radzenie sobie w każdej sytuacji. Poza tym, Panda 4x4 oferuje w standardzie układ ESC (Electronic Stability Control) wraz z funkcją ELD (Electronic Locking Differential), dodatkową pomocą podczas jazdy i ruszania z nawierzchni o niskiej przyczepności. W miejscowościach uczestniczących w „WTF - What The Fun” będzie można również przetestować Freemonta 4x4 wyposażonego w doskonały silnik 2.0 Multijet II o mocy 170 KM AWD, montowany z 6-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Samochód ten wyposażony jest w aktywny system napędu na cztery koła AWD (All-Wheel-Drive) typu „on demand", z elektroniczną centralką, która za pośrednictwem czujników kontroluje przyczepność kół i decyduje o stopniu rozdziału mocy na oś tylną. System ten działa w sytuacjach obniżonej przyczepności (błoto, śnieg, lód, itp.), zapewniając maksimum trakcji i brak ograniczeń podczas jazdy lub, w przypadku jazdy po asfalcie, działanie AWD generuje dodatkową przyczepność, zwiększając bezpieczeństwo jazdy po łukach. Dokładnie mówiąc, kontrola dostarczanego momentu obrotowego odbywa się przy pomocy elektronicznego sprzęgła ECC (Electronically Controlled Coupling). Pracujący z założenia tylko w razie potrzeby, system AWD przyczynia się do ograniczenia zużycia paliwa. Uczestnicy trzeciej edycji „WTF - What The Fun” będą mogli ponadto przetestować Fiata Pandę Trekking, doskonałe połączenie pomiędzy wersją 4x2 a 4x4, które proponuje „off-roadowy” wygląd, połączony z inteligentnym napędem na przednią oś, dzięki technologii „Traction+". Jest to innowacyjny system kontroli trakcji, który poprawia własności jezdne na podłożu o niskiej przyczepności, gwarantując doskonałe osiągi podczas ruszania, dzięki specjalnie opracowanym oponom zimowych 175/65 R15 84T M+S, oferowanym w standardzie w Pandzie Trekking. Źródło: Fiat Auto Poland
  9. więcej -> Rajd Audi Land of quattro Alpen Tour 2013, najnowsze modele samochodów, badania rynku motoryzacyjnego, wiadomości ze świata motoryzacji | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  10. więcej -> Range Rover Evoque Adventure Tour w Warszawie, sprzedaż nowych samochodów, ranking sprzedaży motocykli, badania rynku motoryzacyjnego | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  11. uż w tę niedzielę, 28 lipca, rozpoczyna się Nissan Innovation Tour 2013 - cykl imprez promujących najnowsze modele marki oraz zastosowane w nich innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na specjalnych stoiskach zostaną zaprezentowane następujące modele: • Nowy Nissan NOTE - atrakcyjny stylistycznie, dynamiczny, jako pierwszy na rynku w tym segmencie oferuje niespotykane dotąd rozwiązania technologiczne, jak system kamer 360°, ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, samochodach znajdujących się w martwym polu oraz poruszających się w pobliżu obiektach. Nowy NOTE zadebiutuje na polskim rynku dopiero w październiku, ale można go zobaczyć już teraz podczas Nissan Innovation Tour! • Nowy Nissan MICRA - kolejna odsłona jednego z najpopularniejszych modeli marki, teraz jeszcze bardziej stylowa i nowoczesna. • Nowy Nissan LEAF - pierwszy w 100% elektryczny samochód kompaktowy, cieszący się coraz większą popularnością na całym świecie, gdzie znalazł już ponad 70 000 nabywców. To najchętniej kupowany samochód elektryczny w historii! Nissan Innovation Tour zostanie zorganizowany w czterech atrakcyjnych lokalizacjach w Polsce, podczas cieszących się dużym zainteresowaniem i przyciągających tłumy wydarzeń: • 28 lipca: Mikołajki, Rynek miejski - XXXV Festiwal Szantowy • 3 - 5 sierpnia: Szczecin, Wały Chrobrego - Finał Regat Wielkich Żaglowców 2013 • 11 sierpnia: Ełk - IV Mazurski Moto Show Nissan Edition - Nissan sponsorem głównym imprezy • 17 - 18 sierpnia: Krynica Górska, Krynicki deptak - Festiwal Filmów Muzycznych im. Jana Kiepury Dodatkowo już od tego weekendu aż do końca września najnowsze modele Nissana będzie można obejrzeć podczas organizowanych przez autoryzowanych dealerów lokalnych prezentacji. Więcej informacji na Nissan Polska: samochody osobowe, pojazdy dostawcze, usługi i finansowanie oraz na oficjalnym profilu marki Nissan na Facebooku https://www.facebook.com/nissan.poland. Zapraszamy! źródło: NISSAN
  12. [h=1]2012 Volkswagen Beetle - Tour Feature[/h]
  13. SKODA i Tour de France, wielkie projekty zaczynają się od marzeń! Śledząc bogatą historie ŠKODY i wyścigu Tour de France, można znaleźć między nimi zaskakująco dużo analogii i podobieństw. Pokazują one, jak wiele Co może łączyć wyścig kolarski z producentem samochodów? Jak się okazuje, już sam początek historii – marka ŠKODA i Tour de France, swoje długie dzieje rozpoczynali od wydarzeń zupełnie niezwiązanych z działalnością, z której są znane dzisiaj. Kariera ŠKODY rozpoczyna się w drugiej połowie XIX wieku, kiedy to produkujący broń, lokomotywy i samoloty konglomerat, jest jednym z największych graczy przemysłowych w całej Europie. Stąd już tylko o krok do samochodów, które dzięki wielkiemu doświadczeniu producenta od razu zdobywają zaufanie i popularność. Powstanie wyścigu Tour de France związane jest natomiast z gazetą, mającą samochód w tytule! Powstały w czasach fascynacji początkami motoryzacji dziennik L’Auto, dotyczył przede wszystkim sportu. Słaba sprzedaż zmotywowała wydawców do promocji. Postanowili zorganizować wyścig rowerowy. Nie był to wtedy oryginalny pomysł, ale jeszcze nigdy nie zorganizowano go na taką skalę – całego kraju. Pierwszy wyścig, z dziewięćdziesięcioma śmiałkami rozpoczął się 1 lipca 1903 roku, przed Café Reveil-Matin w niewielkiej miejscowości Montgeron. Wyścig szybko spotkał się z wielkim zainteresowaniem publiczności, która wyczekiwała zawodników wzdłuż trasy. Choć początki tego sportu nie dotyczą jeszcze afer dopingowych, już wtedy dochodziło do wielu innych incydentów, na przykład powstrzymywanie rywali faworytów, zwalonymi na drogę drzewami. Inaczej wyglądała też dieta zawodników: podczas gdy teraz w czasie wyścigu uzupełniają energię specjalnymi płynami i batonikami, ponad sto lat temu motywowali się oni dużą ilością mocnego czerwonego wina, czekoladą i papierosami. Ich ciężkie, drewniane rowery nie miały hamulców ani przerzutek. Właśnie w tych czasach, kreatywny duet - mechanik Václav Laurin oraz księgowy Václav Klement, produkujący do tej pory rowery, a od 1898 roku także motocykle, tworzy Voiturette Typ A, elegancki czterokołowiec z otwartym nadwoziem i silnikiem o mocy 7 KM. Osiągi tego modelu zostają daleko w tyle, w porównaniu z dzisiejszymi standardami, podobnie jak u kolarzy – średnia prędkość zwycięzcy w pierwszym wyścigu wynosiła niecałe 26 km/h, a dziś zbliża się do 40 km/h. Przez kolejne lata, zarówno Tour de France jak i ŠKODA mieli swoich bohaterów: w latach 60. dla Francuzów był to Jacques Anquetil – pierwszy, któremu udało się wygrać słynny już wtedy wyścig pięciokrotnie. Czeska marka cieszyła się wówczas popularnością Octavii – godnej następczyni poprzedników pokroju ŠKODY Popular. Podobnie jak w przypadku wyścigu, tak samo i słuch o ŠKODZIE dociera już do najdalszych zakątków Ziemi: jej samochody montuje się w Nowej Zelandii, Pakistanie czy na Kostaryce. Przez kolejne dekady La Grand Boucle staje się w coraz większym stopniu wydarzeniem międzynarodowym: po serii startów obrośniętego już legendą wyścigu, apogeum tego trendu przypada na rok 1993, kiedy kolarski świat świętuje podpisanie Traktatu w Maastricht i z tej okazji, wyścig odwiedza wszystkich sześciu sąsiadów Francji. W podobnym czasie ŠKODA podbija kolejne rynki i rozpoczyna się proces nadawania międzynarodowego wymiaru ŠKODZIE. Symboliczne połączenie tych dwóch wielkich nazw nastąpiło w 2004 roku, gdy ŠKODA została sponsorem i partnerem technicznym wydarzenia. Teraz, po ponad stu latach wyścigów i produkcji samochodów, obydwaj bohaterowie są silniejsi i popularniejsi niż kiedykolwiek wcześniej. Co zadecydowało o ich sukcesie? Umiejętność odpowiedzi na sympatie i potrzeby ludzi, dopasowanie się do swoich czasów, mądre zarządzanie i nieograniczona kreatywność. Ale przede wszystkim to wiara w najbardziej ambitne marzenia, które innym wydają się niemożliwe do spełnienia. Źródło: Volkswagen Group Polska
  14. więcej -> Fiat Auto Poland oficjalnym partnerem 70. Tour de Pologne, park samochodowy w Polsce, centrum badań rynku, ranking sprzedaży aut | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  15. [h=3]SKODA gratuluje zwycięzcom Tour de France![/h] Emocjonujący finisz na paryskich Polach Elizejskich: po 3 479 km morderczej walki, Brytyjczyk Christopher Froome został zwycięzcą tegorocznej edycji kolarskiego klasyka. Zwycięzcom wszystkich kategorii, podczas celebracji pod Łukiem Tryumfalnym gratulował i wręczał wykonane w Czechach puchary - Michael Oeljeklaus, członek zarządu ŠKODY odpowiedzialny za produkcję. Marka jest partnerem technicznym i sponsorem tego wydarzenia. [TABLE=class: two_columns, width: 100%, align: center] [TR] [TD][/TD] [TD]Już po raz dziesiąty ŠKODA miała bezpośredni udział we współtworzeniu tego wielkiego, kolarskiego święta. Szczególnym patronatem czeska marka obejmuje młodych kolarzy walczących o białą koszulkę, którą otrzymuje najszybszy zawodnik do 25. roku życia. W tym roku klasyfikację tą wygrał Kolumbijczyk - Nairo Alexander Quintana Rojas.[/TD] [/TR] [/TABLE] Wynik ten pozostawia trochę niedosytu w sercach polskich kibiców, którzy przez połowę trzytygodniowych zmagań mogli oglądać w białej koszulce z logo ŠKODY Michała Kwiatkowskiego. 23-letni zawodnik z Chełmży już od wielu lat notuje duże sukcesy, mało kto jednak spodziewał się aż tak rewelacyjnego debiutu Polaka w tym wyścigu: regularnie docierał do mety na czołowych pozycjach, ostatecznie zajmując wysoką 11. lokatę na blisko dwustu startujących kolarzy. [TABLE=class: two_columns, width: 100%, align: center] [TR] [TD]ŠKODZIE przypadł zaszczyt przygotowania trofeów dla zwycięzców poszczególnych kategorii. Eleganckie rzeźby z kryształu zaprojektował stylista ŠKODY Peter Olah.Jego dzieło ręcznie wykonali czescy artyści. Nagrody trafiły do zwycięzcy Tour de France Christophera Froome’a, Quintany Rojasa, który oprócz białej koszulki ŠKODY zdobył też białą w czerwone grochy, symbolizującą najlepszego kolarza górskiego, oraz Słowaka Petera Sagana, który w tym roku okazał się najlepszym sprinterem, honorowanym zieloną koszulką.[/TD] [TD][/TD] [/TR] [/TABLE] [TABLE=class: two_columns, width: 100%, align: center] [TR] [TD][/TD] [TD]Wygranym w Tour de France jest także ŠKODA, która już po raz kolejny mogła zaprezentować się z najlepszej strony przed dwunastoma milionami kibiców wzdłuż tras i zatrważającej liczbie 1,7 miliarda telewidzów. Flota 250 czeskich samochodów, obejmujących wszystkie modele od Citigo, poprzez ostatnie nowości pokroju Octavii Combi, aż po czerwoną limuzynę Superb, służyła przez 21 dni, jako obsługa techniczna całego wielkiego przedsięwzięcia.[/TD] [/TR] [/TABLE] Pokonując setki tysięcy kilometrów wśród peletonu, mozolnych górskich podjazdów i sprinterskich pościgów, auta udowodniły swoją wielką wytrzymałość i twardy charakter. [TABLE=class: two_columns, width: 100%, align: center] [TR] [TD]Werner Eichhorn, członek zarządu ŠKODY odpowiedzialny za marketing i sprzedaż, podsumowuje to słowami: „Tegoroczny Tour po raz kolejny zaprezentował nam światową czołówkę kolarstwa. Jesteśmy szczęśliwi, że mogliśmy się przyczynić do sukcesu tego wspaniałego wyścigu. Dla nas trzecie, największe wydarzenie sportowe na świecie było świetną okazją do zaprezentowania naszej marki i jej produktów publiczności z całego globu.” Oprócz samochodów, branding ŠKODY był wyraźnie widoczny także na liniach startowych i metach oraz trasach wszystkich etapów.[/TD] [TD][/TD] [/TR] [/TABLE] Wspierając Tour de France oraz szereg innych wyścigów kolarskich, ŠKODA podkreśla swój bliski związek ze sportem i rowerami. Ojcowie, założyciele tego samochodowego potentata – konstruktorzy Laurin & Klement – zaczęli od stworzenia w 1895 roku roweru. Do dziś zajmują one honorowe miejsce w ofercie firmy. Obok hokeja na lodzie, kolarstwo to druga z najważniejszych strategii sponsorskich ŠKODY. Źródło: Volkswagen Group Polska
  16. [h=1]Jaguar Factory Tour - 1961[/h]
  17. więcej -> Audi TT ultra quattro concept na Worthersee Tour 2013, ranking sprzedaży pojazdów, wiadomości ze świata motoryzacji, ranking sprzedaży motocykli | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  18. Audi na Wörthersee Tour 2013 -„Motorsport meets quattro“ –spotkanie quattro i sportu motorowego na ekspozycji Audi -TT ultra quattro concept – minimalny ciężar i maksymalna radość z jazdy - Cztery samochody wyścigowe i osiem modeli seryjnych na 3,5 tys. metrów kwadratowych interaktywnego stoiska „Home of quattro“. Reifnitz/Ingolstadt, 25 kwietnia 2013. Audi przekształca festiwal Wörthersee 2013 w prawdziwe imperium quattro - „Home of quattro“. Podczas prestiżowej imprezy odbywającej się od 8 do 11 maja w Reifnitz, w austriackiej Karyntii, Audi zaprezentuje model TT ultra quattro concept – pojazd koncepcyjny o małym ciężarze i o bardzo sportowych osiągach. Podobne cechy mają także inne wystawiane tu samochody Audi. Obok legendarnego Sport quattro S1, nad jeziorem Wörthersee zobaczyć będzie można także najnowsze modele serii RS oraz rasowe bolidy wyścigowe, m.in. Audi R18 e-tron quattro, pierwszy samochód hybrydowy, który w ubiegłym roku wygrał 24-godzinny wyścig w Le Mans. Jak co roku, na początku maja, Wörthersee staje się miejscem spotkania fanów motoryzacji spod znaku czterech ringów. Na tegoroczny zlot, koncern z Ingolstadt przygotował nie lada gratkę: prezentację Audi TT ultra quattro concept. Ten koncepcyjny pojazd harmonijnie łączy zaledwie 1111 kg wagi z 228 kW (310 KM) mocy silnika 2.0 TFSI, który dzięki wysokiej mocy i momentowi obrotowemu 400 Nm, dynamicznie napędza sportowe coupé. Standardowy sprint do 100 km/h, TT ultra quattro concept zajmuje zaledwie 4,2 sekundy. Stosunek mocy do masy wynosi 3,6 kg/KM, co plasuje go w gronie rasowych superszybkich samochodów sportowych. Niewątpliwie warto mu się przyjrzeć z bliska, ponieważ jest uosobieniem koncepcji lekkiej konstrukcji pojazdów. Produkowane seryjnie TT z karoserią ważącą tylko 206 kg, plus 98 kg dodatkowych elementów, jest dowodem ogromnych kompetencji Audi w zakresie lekkiej konstrukcji. Na potrzeby auta demonstracyjnego, prezentowanego na Wörthersee Tour 2013, inżynierowie z Ingolstadt i Neckarsulm ulepszyli koncepcję Audi Space Frame (ASF) stosowaną w obecnej generacji pojazdów TT i odchudzili strukturę karoserii o kolejne 43 kg. Uwzględniając zoptymalizowane elementy dodatkowe, ciężar zmniejszono o 100 kg. Zgodnie z zasadą: „odpowiedni materiał na właściwym miejscu w niezbędnej ilości”, Audi stawia na inteligentne kompozycje materiałowe. W Audi TT ultra quattro concept, w tylnej części pojazdu, w tunelu środkowym, w słupkach B i w dachu zastosowano tworzywo wzmocnione włóknem węglowym (CRP). Do redukcji ciężaru przyczyniły się również elementy konstrukcyjne z magnezu, wykorzystane w podłodze i jako wzmocnienie zawiasów. Połączenie lekkości i sportowego ducha, to naczelna cecha wyglądu pojazdu. W porównaniu z modelem seryjnym, auto koncepcyjne ma jeszcze bardziej muskularną sylwetkę. Zwłaszcza duże spojlery jednoznacznie wskazują, że w Audi TT ultra quattro concept płynie krew prawdziwego sportowca. Podstawę spojlera tylnego, element nośny, wykonano z aluminium, a skrzydło jako element funkcjonalny, z karbonu. Auto polakierowano na kolor biały Kristall. Ozdobne akcenty maski, dachu, boków i pokrywy bagażnika wykonano z tworzywa CRP. Materiał ten znajdziemy również we wnętrzu samochodu - w obudowie drzwi, konsoli środkowej i krzyżowym wzmocnieniu konstrukcji, zastępującym tylne siedzenie. Z Audi R8 GT projektanci zapożyczyli siedzenia kubełkowe, które wraz z szynami z tworzywa wzmocnionego włóknem szklanym (FRP) ważą o 22 kg mniej niż dotychczas. Na pokładzie TT ultra quattro znajduje się klimatyzacja, elektrycznie opuszczane szyby i elektromechaniczny hamulec postojowy. W koncepcyjnym TT zastosowano też techniczną nowinkę. Lusterka boczne zastąpiono niewielkimi kamerami, które przekazują obraz bezpośrednio na ekran we wnętrzu pojazdu. Koncepcję ultralekkiej konstrukcji Audi stosuje we wszystkich elementach samochodu. Jest to niejako odwrócenie dominującej na rynku tendencji, polegającej na zwiększaniu ciężaru pojazdów. Projektanci zoptymalizowali każdą część. Hamulce przednie składają się z tarczy ceramicznych i aluminiowych zacisków, a tytanowy układ wydechowy kończy się jedną umieszczoną centralnie rurą wydechową. Do redukcji ciężaru o 20 kg przyczyniają się też felgi. Ich ramiona, z bardzo twardego aluminium, połączono śrubami z wykonanymi z CRP obręczami. Ważna jest redukcja każdego grama, przede wszystkim w podwoziu. Zmniejszono masę nieresorowaną, poprawiając tym samym komfort i prowadzenie auta. Sprężyny zawieszenia Audi TT ultra quattro concept wykonano nie ze stali, ale z tworzywa wzmocnionego włóknem szklanym (FRP). Ich rdzeniem są długie, splecione ze sobą włókna szklane, pokryte żywicą epoksydową. Wzdłuż jednego pasma włókien o kilkumilimetrowej średnicy, na zmianę, pod kątem plus 45 i minus 45 stopni, owinięto kolejne włókna. Dzięki temu, warstwy naciągu i nacisku oddziałują na siebie nawzajem. Wykorzystanie FRP pozwoliło na redukcję ciężaru o 40 procent, tj. o sześć kilogramów w skali całego pojazdu, i na zachowanie doskonałych właściwości amortyzacji. By zdynamizować prowadzenie koncepcyjnego TT, konstruktorzy przenieśli ciężar ze skrajnych stref pojazdu do jego środkowej części. Dla przykładu, mniejszy niż ołowiowy, ważący niespełna cztery kilogramy akumulator litowo/jonowy umieszczono we wnętrzu pojazdu, pod siedzeniem kierowcy. Dzięki wszystkim zabiegom z zakresu lekkiej konstrukcji, ciężar pojazdu studyjnego, w porównaniu do modelu seryjnego, zredukowano o 300 kilogramów. W ten sposób zmniejszono masę inercyjną, którą podczas przyśpieszania musi pokonać dwulitrowy silnik TFSI o mocy 228 kW (310 KM). Zmodyfikowana czterocylindrowa jednostka, w zakresie od 1900 do 5000 obr./min oferuje maksymalny moment obrotowy 400 Nm, osiągając w ten sposób moc silnika V8. Możliwe jest to dzięki innowacjom zastosowanym w skrzyni korbowej, wałkach równoważących, kole zamachowym, misce olejowej i niektórych podzespołach. Rozwiązania te obniżyły ciężar pojazdu o 25 kilogramów. Audi TT ultra quattro concept dostarcza niezapomnianych przeżyć podczas jazdy i spełnia wyobrażenia fanów motoryzacji, którzy przybędą nad Wörthersee, o tym, jaki ma być wyczynowy samochód wyścigowy. Podobnie jak poprzednika, quattro z 1980 roku i ponad pięć milionów dotąd wyprodukowanych, seryjnych samochodów Audi, koncepcyjne TT wyposażono w stały napęd na wszystkie koła quattro. Takie rozwiązanie zapewnia doskonałą przyczepność kół nawet przy dużych prędkościach. Dzięki sześciobiegowej skrzyni, TT ultra quattro concept przyspiesza od zera do 100 km/h o 1,3 sekundy szybciej niż model seryjny. Maksymalna prędkość wynosi 280 km/h. Wystawiając ten unikalny samochód, Audi pokazuje, co można osiągnąć stosując inteligentne kombinacje materiałowe. Dzięki nim, możliwa jest także znaczna redukcja ciężaru obecnie wytwarzanego seryjnego Audi TT, a zaprezentowane rozwiązania można w przyszłości stosować także w krótkich seriach produkcyjnych. Stoisko Audi nad jeziorem Wörthersee Pod hasłem najlepszych osiągów, sportowych sukcesów i lekkiej konstrukcji, obok TT ultra quattro concept, w „Home of quattro” nad jeziorem Wörthersee, Audi zaprezentuje cztery bolidy wyścigowe i osiem aut seryjnych. Jedną z gwiazd stoiska będzie nowe Audi RS 6 Avant. Ten doskonały samochód stworzony przez quattro GmbH, to najwyższej klasy efektywność, jeszcze lepsze osiągi i optymalnie zmniejszony ciężar. Dzięki koncepcji ultralekkiej konstrukcji, RS 6 Avant waży prawie 100 kg mniej niż jego poprzednik. Zmniejszona masa samochodu wpłynęła na obniżenie zużycie paliwa z 14, do 9,8 l. na 100 km. Dzięki jednostce napędowej V8 biturbo 4.0 TFSI o mocy 412 kW (560 KM), stosunek mocy do masy w nowym RS 6 Avant wynosi 3,4 kg/KM. W poprzedniku, mimo zastosowanego tam silnika V10, wynosił 3,5 kg/KM. Nowe RS 6 Avant przyspiesza od zera do 100 km/h w 3,9 sekundy. Na życzenie klienta, jego prędkość maksymalną można zwiększyć do 305 km/h. Obok RS 6 Avant, na stoisku Audi zobaczyć będzie można nowe RS 7 Sportback. Ten model, to ucieleśnienie dynamiki w najpiękniejszej postaci. Jego sercem jest również silnik 4.0 TFSI V8 biturbo. Maksymalną moc 412 kW (560 KM) generuje od 5700 do 6600 obr./min. Stały moment obrotowy 700 Nm, osiągamy pomiędzy 1750 i 5500 obr./min. Oprócz iście „rakietowego” zrywu, niezapomnianych przeżyć dostarcza kierowcy dźwięk. Po naciśnięciu specjalnego przycisku i energicznym dodaniu gazu, ruchome klapy w obu rurach układu wydechowego sprawiają, że dźwięk silnika jest pełniejszy i głębszy. Opcjonalnie, w RS 7 Sportback, Audi montuje sportowy układ wydechowy. Czteromiejscowe Audi RS 5 Cabriolet z tkaninowym dachem charakteryzuje się jedynym w swoim rodzaju połączeniem elegancji i mocy. Jego jednostka napędowa, wysokoobrotowy ośmiocylindrowy silnik 4.2 FSI, ma moc 331 kW (450 KM) i sprawia, że to wyczynowe, sportowe auto od zera do 100 km/h przyspiesza w 4,9 sekundy. Nad Wörthersee, Audi zaprezentuje także nowe Audi RS Q3, pierwszego RS-a w odnoszącej rynkowe sukcesy rodzinie Q. To czwarty już model, który quattro GmbH zamierza wprowadzić na rynek w bieżącym roku. Pod jego maską znajdziemy wielokrotnie nagradzany silnik 2.5 TFSI o maksymalnej mocy 228 kW (310 KM). Już trzy razy z rzędu, począwszy od roku 2010, międzynarodowe jury ekspertów uznało tą pięciocylindrową jednostkę za silnik roku „International Engine of the Year“ w swojej klasie. Koncern z Ingolstadt pokaże również w Austrii całkowicie zmodernizowaną w 2012 roku rodzinę R8. Fani będą mogli zobaczyć między innymi nowy topowy model serii – Audi R8 V10 plus. Jednostka napędowa tego sportowca generuje 404 kW (550 KM), a maksymalny moment obrotowy wynosi 540 Nm przy 6500 obr./min. Wyposażone w przekładnię automatyczną S tronic Audi R8 V10 plus, od zera do 100 km/h przyspiesza w 3,5 sekundy, a maksimum prędkości osiąga dopiero przy 317 km/h. Od trzydziestu lat, quattro GmbH jest symbolem najwyższej mocy i najbardziej zaawansowanych rozwiązań, czyli krótko mówiąc fascynacji napędem quattro. Jubileusz skłania do spojrzenia wstecz na rajdy lat osiemdziesiątych, dzięki którym stosowany przez Audi system quattro spopularyzował napęd na wszystkie koła na całym świecie. Na zlocie GTI nad Wörthersee, Audi pokaże ważny kamień milowy tego procesu: Audi Sport quattro S1, które zadebiutowało w mistrzostwach świata sezonu 1985, podczas Rajdu Argentyny. Pierwsze zwycięstwo za kierownicą S1, wywalczyli w Rajdzie San Remo we Włoszech, w październiku tego samego roku, Walter Röhrl z pilotem Christianem Geistdörferem. Prezentowane nad Wörthersee Audi Sport quattro S1 brało udział w Rajdzie Monte Carlo w styczniu 1986 roku, oczywiście z Walterem Röhrlem jako kierowcą i Christianem Geistdörferem jako pilotem. Gwiazdą zlotu GTI jest również Audi S3. Cechuje go możliwość codziennego użytkowania, doskonałe osiągi i pionierska efektywność. To usportowione Audi uzyskuje świetne efekty dzięki nowemu silnikowi 2.0 TFSI o mocy 300 KM i momencie obrotowym 380 Nm. 5 maja, na torze Hockenheimring, rozpocznie się nowy sezon DTM. W tym roku Audi reprezentować będzie osiem egzemplarzy RS 5 DTM. Taki właśnie bolid fani będą mogli podziwiać z bliska na stoisku Audi nad Wörthersee. „Sport motorowy to nieodłączny element wizerunku Audi i stanowi dla koncernu swoiste laboratorium testowe“ – powiedział Wolfgang Dürheimer, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego. Niepokonanym zawodnikiem sezonu 2012 było Audi R8 LMS ultra. W ciągu czterech lat, ten wyczynowy bolid zdobył 18 tytułów mistrzowskich. On również znajdzie się w Reifnitz. Na stoisku Audi, obok modelu TT ultra quattro concept, wystawiony będzie także inny pojazd wyścigowy, mistrzowskie Audi R18 e-tron quattro. W ubiegłym roku pokazywany egzemplarz, jako pierwszy wyścigowy samochód hybrydowy, był tryumfatorem legendarnego dwudziestoczterogodzinnego wyścigu Le Mans, a niedawno wywalczył dla Audi kolejne historyczne zwycięstwo w dwunastogodzinnym wyścigu w Sebring. Na fanów Audi nad jeziorem Wörthersee czeka również inna szczególna atrakcja. Gościem specjalnym będzie Ducati Superbike 1199 Panigale R. Inspirowany wyścigami, nowy król rodziny supermotocykli Ducati, pochwalić się może niezwykłą mocą i najbardziej zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi. Przypomnijmy, że od roku 2012, Ducati Motor Holding S.p.A., producent motocykli sportowych, wchodzi w skład koncernu Audi AG. Nowe akcesoria dla Audi A1 Zaraz przy wejściu do „Home of quattro“, goście mogą podziwiać Audi A1 z nowym pakietem Competition kit. Dział Audi Original Zubehör, od chwili wprowadzenia na rynek Audi A1, dwa razy w roku oferuje nowe pakiety typu „custom”. Szczegóły stylistyczne pakietu Competition kit R18 zapożyczono z mistrzowskiego bolidu Audi R18 e-tron quattro i dostosowano do Audi A1 jako Competition kit R18 grey i R18 red. Źródło: Volkswagen Group Polska
  19. [h=1]2012 Jaguar XKR-S Start Up, Exhaust, i In Depth Tour[/h]
  20. [h=1]2011 Jaguar XKR Supercharged Start Up, Exhaust, and In Depth Tour[/h]
  21. [h=1]2011 Porsche Panamera Turbo Start Up, Sport Exhaust, and In Depth Review/Tour[/h]
  22. [h=1]2012 Jaguar XKR-S Start Up, Exhaust, and In Depth Tour[/h]
  23. [h=1]Porsche in Geneva 2013: A tour of the stand[/h]
  24. [h=1]Ginetta Factory Tour[/h]
  25. I jeszcze raz Vossen...
×