Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'toru' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 6 wyników

  1. Alfa Romeo 155 V6 Ti DTM gwiazdą toru Zandvoort. 23 i 24 sierpnia w Zandvoort w Holandii odbędzie się pokaz pod nazwą „Spettacolo Sportivo", największy zlot samochodów Alfa Romeo w Europie. Królową imprezy będzie model 155 V6 Ti z kolekcji Alfy Romeo, zwyciężczyni Mistrzostw DTM z 1993 roku z Alessandro Nanninim i Nicolą Larinim za kierownicą. Ten ostatni również zwyciężył w klasyfikacji generalnej kierowców z 10 zwycięstwami na koncie w 20 rozegranych wyścigach. W zlocie uczestniczyć będą również dwa rzadkie egzemplarze Giulietty Spider: „prototyp Ameryka” oraz „Bertone”, który składa hołd kultowemu modelowi kończącemu w tym roku 60 lat. Jako dowód na istnienie ogromnych więzi łączących zabytkowe samochody z tymi aktualnie produkowanymi, w imprezie uczestniczyć będzie również wielokrotnie nagradzana, fascynująca Alfa Romeo 4C. Od 23 do 24 sierpnia w Holandii odbywać się będzie pokaz pod nazwą „Spettacolo Sportivo", największy w Europie zlot samochodów Alfa Romeo. Zorganizowany tradycyjnie już przez holenderski klub SCARB (Stichting Club Alfa Romeo Bezitters) gościć będzie na torze samochodowym Zandvoort, który znajduje się w pobliżu miejscowości o tej samej nazwie, na holenderskim wybrzeżu Morza Północnego. Impreza ta to całkowite „zanurzenie się” w autentyczne wartości Alfy Romeo, włoskiej marki samochodów znanych na świecie ze względu na charakterystyczny styl, nowoczesną technologię, doskonałą przyczepność do drogi i przyjemność jazdy. Wszystko wzbogacone ponad stuletnią historią, wyjątkowym osiągnięciem, jakim może poszczycić się bardzo mała ilość producentów samochodowych na świecie oraz sukcesami handlowymi i legendarnymi zwycięstwami sportowymi. Takimi właśnie, jak te zdobyte przez Alfę Romeo 155 "DTM", obecną na holenderskim pokazie, która wyjedzie na tor, ożywiając „Spettacolo Sportivo" swoim wyglądem, osiągami i dźwiękiem silnika V6. Należący do kolekcji Muzeum Alfy Romeo egzemplarz brał udział na początku lat 90. w Deutsche Tourenwagen Meisterschaft (DTM), które w owych czasach były najbardziej prestiżowymi Mistrzostwami Samochodów Turystycznych. W pierwszych latach lista uczestników składała się tylko z producentów niemieckich. Trwało to do 1993 roku, kiedy to Alfa Romeo zdecydowała o oficjalnym uczestnictwie modelu 155 V6 Ti prowadzonej przez kierowców Alessandro Nanniniego i Nicolę Lariniego oraz innych samochodów powierzonych półamatorskim zespołom. Początki były niesamowite: podczas pierwszego spotkania w Zolder w Belgii, 155 V6 Ti odniosła zwycięstwo w obydwu wyścigach. W całym sezonie, na 20 wyścigów, Larini wygrał 10, które dodane do 2 zwycięstw Nanniniego i w połączeniu z licznymi miejscami na podium oraz wysokimi lokatami tych dwóch włoskich kierowców, dało tytuł wśród Konstruktorów Alfie Romeo, a Lariniemu tytuł mistrzowski serii DTM. Było to prawdziwym szokiem dla niemieckiej konkurencji, która musiała pogodzić się ze zdobyciem miana Mistrza DTM 1993 przez włoską markę, debiutującą w tych wysokiej rangi zawodach. 23 i 24 sierpnia publiczność w Zandvoort będzie mogła z bliska zobaczyć ten legendarny samochód wyścigowy, który znacznie różni się pod względem budowy od wersji produkcyjnej. Pod maską „bije" serce - zespół napędowy skonstruowany specjalnie do wyścigów: korpus jest taki, jak w silniku V6 o pojemności 2,5 litra i osiąga moc 420 KM przy 12.000 obrotach/min. Samochód posiada wyszukaną aerodynamikę, która skutecznie wykorzystuje standardowe rozwiązania, natomiast aby poprawić rozkład obciążeń, fotel kierowcy jest cofnięty o 15 centymetrów. To nie wszystko - po raz pierwszy w mistrzostwach DTM, Alfa Romeo 155 V6 Ti posiadała napęd na cztery koła. Holenderskie spotkanie jest również idealną okazją, aby z bliska zobaczyć niektóre cenne samochody sportowe Alfy Romeo, należące do osób prywatnych lub do Muzeum Alfy Romeo. Spośród nich na pierwszy plan wysuwają się liczne Giulietty, które składają hołd kultowemu modelowi marki, obchodzącemu w tym roku 60. rocznicę „urodzin”. W Zandvoort odwiedzający będą więc mogli zobaczyć dwa egzemplarze specjalne - jeden prototyp Ameryka, drugi firmowany przez Bertone - Giuliettę Spider (1954), czule nazywaną przez Giovanniego Battistę „Pinin" Farinę, który zaprojektował jej zgrabne linie, „signoriną". Giulietta Spider powstała na podwoziu Giulietty Sprint, ale ze zmniejszonym rozstawem kół i odniosła natychmiastowy międzynarodowy sukces. Na przykład, w Stanach Zjednoczonych została tak entuzjastycznie przyjęta, że branżowa prasa okrzyknęła ją: „doskonałą kontynuacją włoskiej tradycji, która dzięki swojemu dobremu gustowi pozwala odnaleźć od razu Alfę Romeo pośród tysiąca innych”. W Zandvoort obecna będzie właśnie Giulietta Spider, prototyp Ameryka (1955) z Muzeum Alfy Romeo, jeden z najpiękniejszych samochodów w historii oraz symbol lat 50., który może pochwalić się takimi samymi osiągami, jak Sprint oraz takim samym, doskonałym poziomem technicznym, który od razu wypiera „spidery” konkurencji. Taki sam urok wywiera też druga Giulietta Spider – niezwykle rzadki egzemplarz firmowany przez Bertone, należący do prywatnego kolekcjonera. Obok tych doskonałych samochodów przeszłości, w Zandvoort pojawi się również wielokrotnie nagradzana Alfa Romeo 4C, nowoczesna ikona marki, która stanowi kwintesencję sportowego charakteru wpisanego w „DNA Alfy Romeo”: to osiągi i doskonałość techniczna ukierunkowane na zapewnienie maksymalnej przyjemności z jazdy z zachowaniem pełnego bezpieczeństwa. W tym tkwi sekret zarówno ciągłego zdobywania licznych, międzynarodowych nagród, jak i objęcia funkcji oficjalnego samochodu bezpieczeństwa podczas Mistrzostw Świata SBK Superbike 2014 oraz w World Touring Car Championship 2014 (WTCC). Alfa Romeo 4C to z prawdziwego zdarzenia „driving machine”, która bez żadnych kompromisów na torze daje z siebie wszystko. Na torze, na którym prędkość, krótsza droga hamowania oraz przyspieszenie poprzeczne są niezbędne do uzyskania pierwszorzędnych czasów przejazdu, a Alfa 4C może zaoferować przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy, 258 km/h maksymalnej prędkości oraz szczytowe wartości opóźnienia rzędu 1,2 g oraz przyspieszenia bocznego powyżej 1,1 g. Wszystko to uzyskuje się dzięki zrównoważonemu rozłożeniu masy 40% na oś przednią, 60% na tylną, stosunkowi masy do mocy poniżej 4 kg/KM oraz masie całkowitej wynoszącej zaledwie 895 kg, na którą składają się w głównej mierze aluminium, stal, kompozyt SMC oraz włókno węglowe. Doskonałe osiągi uzyskiwane są również dzięki połączeniu nowego silnika 1750 turbo benzyna o mocy 240 KM ze skrzynią biegów najnowszej generacji, z podwójnym sprzęgłem Alfa TCT i nowoczesnym selektorem Alfa D.N.A., wzbogaconym o nowy tryb „Race." Czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1750 z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem 200 bar oraz korpusem silnika wykonanym z aluminium uzyskuje doskonałe osiągi: wartości momentu obrotowego i mocy plasują go u szczytu swojej kategorii, dzięki wartościom odpowiednio ponad 200Nm/l oraz 137KM/l, natomiast maksymalna moc wynosi 240 KM (176 kW) przy 6000 obrotów. Źródło: Fiat Auto Poland
  2. Alfa Romeo sponsorem toru wyścigowego Monza. - Dwuletnia współpraca “Świątyni Szybkości” z marką motoryzacyjną, która najlepiej przekazuje ducha panującego na torze. - Samochody Alfa Romeo na torze wyścigowym najstarszym we Włoszech i trzecim na świecie. - Miejsce rozgrywania Grand Prix Włoch, gdzie za kierownicami wyścigowych Alf Romeo zasiadały takie sławy, jak: Antonio Ascari, Gastone Brilli-Peri i Tazio Nuvolari. - Symboliczne przekazanie kluczy odbyło się wczoraj, przy okazji czwartej rundy Mistrzostw Świata „Eni FIM SBK Superbike 2013”, gdzie Alfa Romeo jest głównym sponsorem i Oficjalnym Samochodem Bezpieczeństwa. Alfa Romeo jest sponsorem toru wyścigowego Monza, jednego z najbardziej prestiżowych i najstarszych torów samochodowych na świecie. Porozumienie w tej sprawie zostało zawarte na okres dwóch lat (2013-2014), przy okazji czwartej rundy Mistrzostw świata „Eni FIM SBK Superbike 2013”, którego głównym sponsorem i Oficjalnym Samochodem Bezpieczeństwa jest szósty rok z rzędu Alfa Romeo. Louis Carl Vignon, szef marki Alfa Romeo na region EMEA, przekazał Carlowi Edoardo Valli’emu, szefowi SIAS Spa, klucze do samochodów Giulietta Quadriofoglio Verde. Będą one spełniały różne funkcje na torze wyścigowym (samochody bezpieczeństwa, zastępcze aż po medyczne). W ten sposób zostanie przypieczętowany początek współpracy pomiędzy firmami Alfa Romeo oraz SIAS (spółką rozwoju motoryzacji i sportu) , która zbudowała i zarządza torem w Monza od momentu jego powstania. Zbudowany w 1922 roku, w zaledwie 110 dni, tor wyścigowy znajduje się na terenie miejscowego parku Monza. Na jego powierzchni odbywają się zarówno międzynarodowe wyścigi samochodowe, jak i przeprowadzane są różnorodne testy i badania motoryzacyjne. Za wyjątkiem okresu wojennego i niektórych edycji - Livorno 1937, Mediolan 1947, Turyn 1948 i Imola 1980 – tor Monza jest od zawsze miejscem organizacji Grand Prix Włoch. Jest to również trzeci najstarszy tor wyścigowy na świecie po Brookland (1907) i Indianapolis (1909). Kontrakt sponsorski przewiduje, że podczas zaplanowanych wyścigów sportowych tor będzie oznakowany symbolami Alfy Romeo. Będzie też istniała możliwość zorganizowania wydarzeń typu „brand experience” dla publiczności poszukującej autentycznych wartości marki, takich jak: włoski styl, świetne osiągi i doskonałość techniczna, ukierunkowane na zapewnienie maksymalnej przyjemności z jazdy, z zachowaniem pełnego bezpieczeństwa. Ponadto, Marka Alfa Romeo udostępni organizatorom kilka samochodów, takich, jak na przykład model Alfa Giulietta - auto, które wrosło w tradycję najlepszych Alf Romeo, czerpiąc z ich spuścizny w zakresie dynamicznych osiągów, nie rezygnując jednocześnie z walorów sportowych i codziennej, wygodnej eksploatacji. Na torze Monza od 1922 roku do dnia dzisiejszego zostały zapisane najważniejsze karty historii motoryzacji i światowego sportu motocyklowego. Niektóre z nich są firmowane znakiem Alfa Romeo, która odniosła tu wiele znaczących zwycięstw: w “P2” prowadzonym przez Antonio Ascari w 1922 roku; dalej “P2” zdobyło Grand Prix Włoch wraz z Brilli-Peri, który stał się tym samym mistrzem świata; “8C 2300” zadebiutowało w 1931 roku, zwyciężając na Monzie, prowadzone przez Tazio Nuvolari i Giuseppe Campari; mistrz z Mantui zdobył pierwsze miejsce na “Grand Prix Włoch” również w następnym roku za kierownicą “Typ B P3” (Alfa Romeo P3, 1932 rok); Luigi Faglioli powtórzył jego sukces w 1933 roku jadąc w“P3”. Po pojawieniu się Formuły 1, za kierownicą jednoosobowej 158- sławnej “Alfetty”, w 1950 roku Giuseppe “Nino” Farina zdobył Grand Prix Włoch, natomiast w 1963, “Giulia TZ”, zwyciężając “Puchar Fisa”, przypieczętowała powstanie “Autodelty”, działu Alfa Romeo zajmującego się przygotowaniem samochodów do startów w wyścigach. Po 1965 roku “Giulia Sprint GTA”, królowa wersji “Turismo”, odnosiła wiele ze swoich niezliczonych sukcesów właśnie na Monzie. Zwycięstwa te były kontynuowane we wczesnych latach ‘70 dzięki jej następcy -“GT Am”. W latach 1974 i 75, podczas “1000 km na torze Monza”, bohaterami były znowu samochody Alfa Romeo: “33 TT 12” triumfował dwa lata z rzędu, pokonując najbardziej zaawansowaną technicznie konkurencję i przynosząc Autodelcie zwycięstwo w Markowych Mistrzostwach Świata. Na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych “75 Turbo Evoluzione” zwyciężyła w zawodach “Mistrzostw samochodów turystycznych”, co zostało powtórzone przez “155 GTA SuperTurismo”, “155 Ts” i na początku dwudziestego pierwszego wieku - przez “156 SuperTurismo”. Dzięki zawartemu porozumieniu, Alfa Romeo utwierdza swoją pozycję marki samochodowej, która bardziej niż inne potrafi przekazać ducha panującego na torze. Wskazuje na to również współpraca z marką “Eni FIM SBK Superbike World Championship”, zapoczątkowana w 2007 roku, udany związek, który najlepiej wyraża włoski styl i doświadczenie w dziedzinie motoryzacji. Dlatego też Alfa Romeo uczestniczy w tych pasjonujących mistrzostwach, występując w charakterze głównego sponsora i oficjalnego samochodu bezpieczeństwa, dzieląc tym samym wartości sportowego ducha, technologii i bezpieczeństwa na najwyższym poziomie. Właśnie rola oficjalnego samochodu bezpieczeństwa była spełniana przez wiele sezonów przez Alfę Romeo MiTo Quadrifoglio Verde - wersję wyróżniającą się legendarnym emblematem, który charakteryzował niektóre spośród tych najbardziej usportowionych samochodów firmowanych znakiem Alfa Romeo. W tym roku doświadczenie to przypada w udziale nowej MiTo SBK Limited Edition 1.4 170 KM QV, która jest kwintesencją technologii i designu, powstałym na bazie Quadrifoglio Verde, a wyprodukowanym w zaledwie 200 egzemplarzach. Wreszcie należy przypomnieć, że współpraca pomiędzy Alfą Romeo i torem wyścigowym Monza podlega szerszej strategii sponsorowania na obszarze Lombardii, jak pokazuje to niedawne porozumienie Fiata S.p.A. i Fiata Industrial, które ustanawia ich Global Partners na Expo Milano 2015. Wśród licznych i ważnych zapisów porozumienia jest również ten o wystawianiu cennych samochodów zabytkowych Alfa Romeo w miejscach związanych w wystawą Expo. Źródło: Fiat Auto Poland
  3. „Król toru Norisring“ od nowego sezonu w ekipie Audi - Jamie Green od 2013 roku będzie startował w wyścigach DTM w barwach Audi - Dotąd kierowca odniósł osiem zwycięstw w serii DTM, z czego cztery na torze Norisring w Norymberdze - Szef Audi Motorsport, dr Wolfgang Ullrich mówi: Obecnie to jeden z najlepszych kierowców startujących w DTM, udowodnił to w sezonie 2012 W Formule 3 zwyciężył Lewisa Hamiltona i Nico Rosberga. Uważa się go za „króla toru Norisring“. Już wkrótce usiądzie za kierownicą samochodu marki Audi. Mieszkający na stałe w Monako Brytyjczyk Jamie Green, wzmocni w sezonie 2013 zespół kierowców Audi startujących w wyścigach DTM. To spektakularny transfer w najpopularniejszej serii międzynarodowych wyścigów samochodów turystycznych. Po ośmiu latach reprezentowania marki Mercedes-Benz, jeden z najbardziej doświadczonych i utytułowanych kierowców DTM przechodzi do stajni Audi. Jamie Green wziął dotychczas udział w osiemdziesięciu trzech wyścigach DTM, z czego osiem wygrał, a sześciokrotnie startował z najlepszej pozycji startowej. Sezon 2012 zakończył na trzecim miejscu w klasyfikacji ogólnej. Przy tym jako jedyny kierowca zdobył punkty we wszystkich dziesięciu wyścigach i do końca zachował szanse na tytuł mistrzowski. „Nie ulega wątpliwości, że Jamie Green to obecnie jeden z najlepszych kierowców startujących w DTM“– twierdzi szef Audi Motorsport, dr Wolfgang Ullrich. „Udowodnił to w sezonie 2012. Właściwie to mógł sam wybrać, dla jakiego producenta chce startować. Cieszymy się, że zdecydował się na Audi i jesteśmy przekonani, że jego doświadczenie i szybkość będą prawdziwym wsparciem dla naszego teamu DTM.“ „Audi to fascynująca marka, oferująca wspaniałe produkty“ – mówi Jamie Green. „Jestem przekonany, że z Audi dokonam tego, czego dotychczas dokonać nie zdołałem. Zdobędę tytuł w wyścigach DTM. Bardzo dużo zawdzięczam mojemu dotychczasowemu pracodawcy i zmiana po tylu wspólnych latach z całą pewnością nie przyszła mi łatwo. Ale bardzo dobrze przemyślałem ten krok. Cieszę się na nowe wyzwania i nie mogę się już doczekać pierwszego wyścigu za kierownicą Audi A5 DTM.“ Największy tryumf w swojej karierze Jamie Green świętował w 2004 roku, gdy zwyciężył w Formule 3 Euro Series. Pokonał wówczas między innymi dzisiejsze gwiazdy Formuły 1, Lewisa Hamiltona i Nico Rosberga. W swoim pierwszym sezonie DTM, w 2005 roku, od razu zdobył dwa pole position. Jego ówczesnym kolegą z zespołu był Bruno Spengler, obecny mistrz DTM. Nowy kierowca ze stajni Audi wygrał wtedy pojedynek z Kanadyjczykiem, zdobywając zdecydowaną przewagę 29:5. W latach 2008, 2009 i 2010, Jamie Green dokonał niespotykanego dotąd wyczynu i za kierownicą tego samego pojazdu zwyciężył trzy razy z rzędu w prestiżowych wyścigach na torze Norisring. W sezonie 2012, po raz czwarty odniósł zwycięstwo w tym najważniejszym rozgrywanym w Niemczech wyścigu DTM. Źródło:Volkswagen Group Polska
  4. Lake Buena Vista, Floryda, Stany Zjednoczone – Wspólne wysiłki projektantów Chevroleta i Walta Disney’a można teraz podziwiać w parku Walt Disney World Resort gdzie otwarto dziś tor testowy Chevroleta. Przeprojektowana atrakcja umożliwia zwiedzającym dogłębne poznanie tajników profesjonalnego studia projektowego, tworząc pierwsze tego typu wirtualny obiekt oddziałujący na wszystkie zmysły. Firmy Chevrolet i Disney skorzystały z doświadczenia swoich najlepszych projektantów, wykorzystując jednocześnie wiedzę z różnych dziedzin, poczynając od wzornictwa przemysłowego i motoryzacyjnego, a kończąc na architekturze i animacji. Współpraca rozpoczęła się 18 miesięcy temu, a jej celem było stworzenie nowoczesnej i optymistycznej atrakcji. W poszukiwaniu inspiracji projektanci Walta Disney’a często podróżowali do Detroit, gdzie wymieniali spostrzeżenia z ekspertami firmy Chevrolet oraz przemierzali korytarze ośrodków projektowych Chevroleta. Goście toru testowego rozpoczynają zwiedzanie od wejścia w nową, interaktywną strefę, gdzie znajdują się koncepcyjne modele Chevrolet Miray i Chevrolet EN-V, a także wizualizacje przyszłych modeli prezentowane na specjalnych monitorach. Nowe centrum „Chevrolet Design Center” pozwala zwiedzającym na stworzenie własnych wirtualnych samochodów koncepcyjnych. Na stanowisku projektowym znajdują się ekrany ulokowane w kilku rzędach, za pomocą których goście mogą wcielić się w rolę projektanta i stworzyć – samemu lub z pomocą rodziny i przyjaciół – niepowtarzalne dzieło motoryzacyjne. Po ukończeniu wirtualnego modelu Chevroleta zwiedzający, wyposażeni w karty z zakodowaną specyfikacją stworzonego projektu, zasiadają w sześcioosobowym pojeździe „SimCar”. Teraz czeka ich ekscytujące przeżycie oddziaływujące na wszystkie zmysły, ponieważ mogą poddać swoje projekty serii testów na ekscytującym torze testowym Chevroleta. Więcej informacji w języku angielskim na temat projektu można znaleźć pod adresem: http://media.gm.com/content/dam/Media/documents/US/Word/Test-Track-Opens.docx źródło: General Motors
  5. Audi R8 e-tron ustanawia rekord świata: w 8:09,099 minuty wokół toru Nürburgring Więcej zdjęć: Audi R8 e-tron fot. Volkswagen Group Polska - Album - FORUM samochodowe - opinie o samochodach · Szczytowe osiągnięcie pojazdów seryjnych z napędem elektrycznym · Wyścigowy kierowca Markus Winkelhock za kierownicą sportowego auta z napędem elektrycznym o mocy 280 kW · Michael Dick: „Mobilność elektryczna oznacza dla nas dynamikę i radość z jazdy“ Przyszłość mobilności elektrycznej w Audi rysuje się bardzo dynamicznie. Audi R8 e-tron osiągnęło na Północnej Pętli toru Nürburgring, będącej najtrudniejszym odcinkiem testowym świata, najlepszy czas w historii seryjnych pojazdów z napędem elektrycznym. Kierowca wyścigowy Markus Winkelhock, prowadzący sportowe Audi o dużej mocy, napędzane wyłącznie elektrycznie, pokonał tą trudną pętlę o długości 20,8 km w czasie 8:09,099 min. Dzięki temu osiągnięciu i dzięki zwycięstwom w dwudziestoczterogodzinnych wyścigach na torach Le Mans i Nürburgring, Audi osiągnęło kolejny kamień milowy w swojej historii. „Audi R8 e-tron w pięknym stylu udowodniło swój potencjał na najtrudniejszym torze wyścigowym świata“ – powiedział Michael Dick, członek Zarządu ds. Rozwoju Technicznego AUDI AG. Michael Dick, który sam odbył krótką jazdę za sterami Audi R8 e-tron, dodał jeszcze: „Jazda uwieńczona rekordem potwierdziła, że jesteśmy na właściwej drodze. Mobilność elektryczna w żadnym przypadku nie oznacza dla nas konieczności wyrzeczeń i poświęceń, wręcz przeciwnie – oznacza emocje, sportową rywalizację i radość z jazdy.“ Jak imponujący jest czas przejazdu: 8:09,099 min., pokazuje porównanie z najlepszym jak dotąd czasem toru, osiągniętym przez pojazd napędzany silnikiem spalinowym. Wynosi on 7:11,57 min., a jego zdobywcą jest Gumpert Apollo Sport, napędzane benzynowym silnikiem Audi V8 o mocy 515 kW (700 KM). Napęd Audi R8 e-tron, za kierownicą którego Markus Winkelhock ustanowił rekord na Pętli Północnej, w każdym detalu odpowiada napędowi w modelu seryjnym, który pod koniec roku pojawi się na rynku. Jego oba silniki elektryczne generują łącznie moc 280 kW i moment obrotowy 820 Nm. Ponad 4900 Nm. jest przenoszone na tylne koła podczas ruszania tego samochodu z miejsca. Od 0 do 100 km/h Audi R8 e-tron przyspiesza w ciągu 4,6 sek. Najwyższa prędkość auta jest zwykle ograniczona do 200 km/h. Podczas bicia rekordu podwyższono ją do 250 km/h. Litowo-jonowy akumulator Audi R8 e-tron magazynuje 49 KWh energii elektrycznej, co wystarcza na ok. 215 km jazdy. Kształt akumulatora, w formie litery T, pozwala na zamontowanie go w tunelu środkowym, pomiędzy przedziałem pasażerskim, a tylną osią. Podczas hamowania, akumulator jest ładowany metodą rekuperacji. Ultralekką karoserię Audi R8 e-tron zbudowano głównie z aluminium i z CFRP, co sprawia, że to sportowe auto o wysokiej mocy, mimo stosunkowo dużego akumulatora, waży jedynie 1 780 kg. By zaakcentować znaczenie modelu R8 e-tron dla przyszłej produkcji oraz podkreślić wydajność zastosowanej w nim technologii napędu, obok „wykręcenia” najlepszego czasu jednokrotnego okrążenia Pętli Północnej, Audi ustanowiło również inny rekord. Zaraz po zwycięskim przejeździe, Markus Winkelhock za kierownicą innego Audi R8 e-tron, którego prędkość maksymalną ograniczono do 200 km/h, zrobił dwie szybkie rundy. Ich czasy wyniosły kolejno 8:30,873 i 8:26,096 min, czyli wyraźnie poniżej progu dziewięciu minut. „Taka jazda na czas to dla mnie niezwykłe przeżycie” - powiedział Markus Winkelhock. 32-letni kierowca, mieszkający w pobliżu Stuttgartu, ma spore doświadczenie pozwalające mu na prowadzenie porównań. Razem z Markiem Bassengiem, Christopherem Haase i Frankiem Stipplerem siedział za sterami Audi R8 LMS ultra, które wygrało 24-godzinny wyścig na torze Nürburgring kilka tygodni temu. „Audi R8 e-tron jest rzecz jasna autem seryjnym, a nie autem wyścigowym z aerodynamicznymi dodatkami“ - podkreśla Markus Winkelhock. „Ale dzięki nisko położonemu środkowi ciężkości i odpowiedniemu dociążeniu tylnej części pojazdu, posiada cechy samochodu sportowego. Moment obrotowy, dzięki któremu silniki elektryczne dają mu taką moc, bije osiągnięcia wszystkich innych aut jakie znam, a to, że nie wydają przy tym żadnych dźwięków, było dla mnie zupełnie nowym doświadczeniem.” – podkreśla Winkelhock. „W chwilach, gdy potrzebna była dobra przyczepność, pomagał mi Torque Vectoring, czyli system selektywnego rozdziału momentu obrotowego na wszystkie koła.“ – dodaje. Michael Dick z dumą dokonuje podsumowania po biciu rekordu na torze Nürburgring: „W ciągu paru tygodni podjęliśmy szereg wyzwań i pokazaliśmy przy tym, że z wszystkimi naszymi koncepcjami napędu jesteśmy w ścisłej światowej czołówce. W maju nasze Audi R8 LMS ultra z dziesięciocylindrowym silnikiem wygrało 24-godzinny wyścig na tym samym torze. W połowie czerwca Audi R18 e-tron quattro odniosło triumf podczas dwudziestoczterogodzinnego wyścigu Le Mans, co było pierwszym zwycięstwem auta z napędem hybrydowym, odniesionym podczas najtrudniejszej na świecie imprezy tego typu. Teraz Audi R8 e-tron, napędzane wyłącznie elektrycznie, ustanowiło kolejny rekord na najbardziej wymagającym torze wyścigowym świata.“ Źródło: Volkswagen Group Polska
  6. Obchodytrzech ważnych rocznic w stuletniej historii marki Alfa Romeo: 50.urodziny modelu Giulia, 50 lat toru próbnego Balocco i pięć dekaddziałalności Registro Italiano Alfa Romeo (R.I.A.R.). Rok2012 to dla Alfy Romeo święto 50.rocznicy narodzin Giulii − modelu szczególnego w stuletnichdziejach marki, który zadziwił świat technicznym i kreatywnympotencjałem Alfy Romeo, przeżywającej wówczas okres wyjątkowejprosperity. Wytwornystylw połączeniu z innowacyjną techniką oraz doskonałymi osiągami iniezawodnością, to tylko niektóre z powodów, które złożyłysię na sukces tego samochodu. W latach 1962-1977 sprzedaż różnychwersji nadwoziowo-silnikowych wyniosła okrągły milion egzemplarzy,osiągając znaczący poziom, także w skali międzynarodowej. Niebędzie przesady w stwierdzeniu, że swą pozycję jednej znajsłynniejszych ikon Alfy Romeo w świecie motoryzacji, Giuliazawdzięcza głównie sukcesowi komercyjnemu i uznaniu szerokiejKlienteli. Światowapremiera prasowa Giulii TI odbyła się 27 czerwca 1962 roku na torzeMonza, a więc tam, gdzie Alfa Romeo testowała swe konstrukcjewyczynowe aż do początku lat siedemdziesiątych XX wieku i gdziezdobyła tak wiele laurów w wyścigach. Kolejna, wspaniała AlfaRomeo Giulia Sprint GTA stanęła ponownie do oficjalnej konkurencjina torze Brianza już trzy lata później. „Nacześć” Alfy Romeo Giulii powstało specjalne logo, nawiązującedo słynnej reklamy „designed by the wind” (stylizowanawiatrem), akcentującegoniezwykły ówcześnie, a godny uznania nawet dzisiaj, współczynnikaerodynamiczny Cx=0,34. Był to wynik rewolucyjnego i w znacznejmierze indywidualizowanego designu, dzięki któremu ten „sportowysedan” Alfy Romeo zawsze błyszczał na tle konkurencji rynkowej. Okazjądla uczczenia święta Giulii przez kluby Alfy Romeo, entuzjastówtej marki i fanów motoryzacji z całego świata, było spotkanie natorze próbnym Balocco w dniu 24 czerwca br. Wybór tego miejscazwiązany był z 50.rocznicą ukończenia budowy toru (rok 1962). Odległy o 60 km odMediolanu tor Balocco (Circuitodi Balocco)znajduje się w gminie Vercelli (Piemont), a całość infrastrukturyzajmuje powierzchnię 190 hektarów. Alfa Romeo była jednym zpierwszych europejskich producentów motoryzacyjnych mających wdyspozycji tego typu obiekty do celów testowych ibadawczo-rozwojowych, zarówno bolidów wyścigowych, jak isamochodów seryjnych. Pierwszym użytkownikiem toru, posiadającegoszereg trudnych zakrętów i przeszkód, symulujących możliwiewiernie prawdziwe warunki wyścigu, był oficjalny dział sportu AlfaRomeo − Autodelta. Wszystkiekolejne modele samochodów, poczynając od Giulii, testowane były wBalocco, dzięki czemu Alfa Romeo mogła umocnić pozycję lidera wkategoriach dynamiki osiągów − istotnego elementu światowejrenomy tej marki. Infrastruktura Balocco obejmuje dzisiaj ponad 80 kmtorów i nawierzchni wszelkiego rodzaju, na których prowadzić możnakompleksowe testy eksploatacyjne, nie tylko samochodów osobowych,ale także ciągników rolniczych i drogowych oraz pojazdówciężarowych i specjalnych. Wśródsamochodów udających się prosto z Balocco do Anglii, na zaliczanądo najciekawszych imprez motoryzacyjnych „Goodwood Festival ofSpeed” (od 28 czerwca do 1 lipca br.) znajduje się nowa Alfa RomeoGiulietta Quadrifoglio Verde. Dla całego teamu Alfy Romeo będzie tookazja do odwiedzin Klubów Alfy Romeo w siedmiu krajach na trasiepodróży: Włoch, Szwajcarii, Niemczech, Francji, Holandii, Belgiioraz Wielkiej Brytanii. Zdjęcia i video ze spotkań oraz przebiegu„światowej garden-party motoryzacji” zamieszczone będą wInternecie na www.goodwood.alfaromeo.comoraz http://twitter.com/alfa_giulietta. Piątądekadę działalności obchodzi także Registro Italiano Alfa Romeo(R.I.A.R), jeden z dwóch (oprócz Scuderia del Portello) oficjalny,fabryczny klub Alfy Romeo. Założony w roku 1962, R.I.A.R należydzisiaj do najbardziej prestiżowych stowarzyszeń tego rodzaju,zrzesza około dwóch tysięcy członków, zarządza kolekcjąnajrzadszych i najcenniejszych samochodów Alfa Romeo, a jegokalendarz wypełniony jest licznymi imprezami, zarówno we Włoszech,jak i zagranicą. Półwiecze swego istnienia „Registro”świętował z udziałem swych członków oraz instytucji lokalnych wsobotę 23 czerwca na torze Cremona, gdzie debiutujący w roku 1924samochód „P2” zdobył pierwsze mistrzostwo świata dla markiAlfa Romeo. Historiamodelu Alfa Giulia: Pierwszesamochody Alfa Romeo Giulia zostały wprowadzone do produkcji w roku1962. Auto to było wytwarzane w wielu wersjach nadwoziowych isamochody te miały charakter sportowy. Podstawowa odmiana Alfa RomeoGiulia 1600 TI o pojemności 1600 cm³ osiągała prędkośćmaksymalną 165 km/h i rozpędzała się do prędkości 100 km/h wciągu 14,7 s. To bardzo dobry wynik, jak na 5-osobowy samochód znadwoziem sedan wytwarzany w 1962 r. Rok później Alfę Giuliawyposażono w jeszcze mocniejszy silnik, otrzymała ona oznaczenieSuper. Silnikwykonany był ze stopów lekkich. W kadłubie osadzone są mokretuleje cylindrowe a poniżej tulei znajduje się wał korbowypodparty na 5 łożyskach. Dwa wałki rozrządu umieszczone są wgłowicy i uruchomiają zawory ustawione względem siebie pod kątem80°, w układzie V (widlastym). Paliwo przygotowywane jest wdwugardzielowym gaźniku typu Solex. Nadwoziadla tego modelu opracowywały takie firmy jak Bertone, Pininfarina iZagato. Danetechniczne samochodu Alfa Romeo Giulia 1600 TI Nadwozie samonośne, 2-drzwiowe, 5-miejscowe Silnik 4-suwowy, 4-cylindrowy rzędowy, chłodzony cieczą, umieszczony z przodu auta i napędzający koła tylne Pojemność skokowa - 1570 cm³ Moc maksymalna - 67,7 kW (92 KM) przy 6000 obr/min Stopień sprężania - 9:1 Skrzynia przekładniowa 5-biegowa synchroniczna Hamulce przednie i tylne tarczowe Ogumienie o wymiarach 155SR15 lub 165SR14 Długość/szerokość/wysokość - 414/156/143 cm Rozstaw osi - 251 cm Masa własna pojazdu - 1060 kg Prędkość maksymalna - 165 km/h Zużycie paliwa - 7,5 - 13,5 l/100 km Źródło: Fiat Auto Poland
×