Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'technologii' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 15 wyników

  1. Audi TTS Samochodem Roku Playboya 2015 w kategorii na szczytach technologii Kolejne wyróżnienie przyznane Audi przez ekskluzywny magazyn dla mężczyzn Jury podkreśla techniczne zaawansowanie i innowacyjność modelu TTS Poznań/Warszawa, 22 czerwca 2015 r. Dziś, podczas uroczystej gali, już po raz dwudziesty trzeci wręczono prestiżowe tytuły Samochód Roku Playboya. Konkursowe jury wybrało najlepsze, najpiękniejsze, najbardziej zaawansowane technicznie pojazdy, odpowiadające gustom czytelników miesięcznika Playboy. Na pierwszym miejscu kategorii „na szczytach technologii” znalazło się nowe Audi TTS. Audi TTS trzeciej generacji, to kolejne wcielenie klasyka motoryzacji. Pod wieloma względami, zwłaszcza z profilu, stylistycznie przypomina pierwsze TT produkowane w latach 1998 - 2006. Pod względem technicznym to jednak zupełnie nowa konstrukcja. Topowa wersja serii TT, czyli właśnie model TTS, napędzana jest mocnym silnikiem 2.0 TFSI, rozwijającym moc 228 kW (310 KM) i rozpędzającym to sportowe auto od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,6 sekundy. Standardowo, TTS wyposażone jest również w stały napęd na cztery koła quattro. To jednak, co zadecydowało o przyznaniu Audi TTS tytułu Samochodu Roku Playboya w kategorii „na szczytach technologii”, to elektroniczne układy i rozwiązania, w które ten samochód wyposażono. „ W nowym Audi TTS, analogowe zegary i monitor MMI zostały zastąpione przez Audi Virtual Cockpit, czyli cyfrową tablicę rozdzielczą” – powiedział podczas uroczystości wręczenia tytułów Leszek Kempiński, PR Manager Audi. „Ale to nie wszystko jeśli chodzi o topowe rozwiązania elektroniczne. Samochód ten standardowo wyposażony jest w elektroniczny system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select i w adaptacyjny, elektromagnetyczny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride, a szeroki wachlarz wyposażenia opcjonalnego zawiera jeszcze wiele innowacyjnych, nowoczesnych rozwiązań technicznych” – dodał Leszek Kempiński. Co warto podkreślić, dodatkowo dostępne są również w pełni diodowe reflektory lub zaawansowane technicznie reflektory Audi Matrix LED, szereg pakietów stylistycznych z najbardziej rozbudowanym pakietem sportowym S line oraz tapicerka skórzana w kilku wersjach. W zakresie systemów infotainment ten kompaktowy sportowiec wyposażony jest też w system MMI navigation plus z polem dotykowym MMI touch czy pakiet Connectivity. Marka Audi od lat doceniana jest przez jury konkursu Samochód Roku Playboya. W latach ubiegłych, nagrody Samochód Roku Playboya w różnych kategoriach zdobywały m.in. Audi RS 6 Avant, Audi S8, Audi R8 i Audi A7. Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. Audi uruchamia Centrum Nowoczesnych Technologii · Audi driving experience center, Centrum Kompetencyjne Sportów Motorowych razem z Audi Sport customer racing oraz niektóre wydziały Biura Rozwoju Technicznego – wszystko pod jednym dachem · Inwestycja o wartości kilkudziesięciu milionów euro, zatrudniająca 460 pracowników · Prezes zarządu Audi AG Rupert Stadler mówi: „Uruchomienie Centrum w Neuburgu, to kolejny etap powiększania rodziny Audi.” Ingolstadt/Neuburg an der Donau, 2 września 2014 r. Audi AG umacnia swą obecność w regionie Ingolstadt. W ostatnią sobotę, po zaledwie dwuletnim okresie budowy, uruchomiono oficjalnie Centrum Nowoczesnych Technologii Audi w Neuburgu. W obecności premiera Bawarii Horsta Seehofera, prezydenta miasta Neuburg an der Donau dr. Bernharda Gmehlinga oraz dwustu pięćdziesięciu innych gości, prof. Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG, prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego oraz Peter Mosch, przewodniczący rady zakładowej Audi AG, dokonali otwarcia kompleksu o powierzchni 47 hektarów. Na jego terenie znajduje się Centrum Kompetencyjne Sportów Motorowych wraz z Audi Sport customer racing, Audi driving experience center oraz kilka wydziałów Biura Rozwoju Technicznego. W odległości około 20 km od głównej siedziby koncernu w Ingolstadt, już wkrótce znajdzie pracę ok. 460 osób. Wartość inwestycji to kilkadziesiąt milionów euro. Horst Seehofer, premier Bawarii, z zadowoleniem powitał inwestycję: „Sztuka inżynierska, innowacje i technika motoryzacyjna na najwyższym poziomie, to symbole Audi. Centrum Audi Neuburg to deklaracja dalszego rozwoju tego światowego koncernu w naszym landzie. To również nowe miejsca pracy, wzrost gospodarczy i inwestycja w potencjał Bawarii na przyszłość.” Strategia rozwoju koncernu zakłada, że ponad połowa inwestycji Audi do roku 2018 przeznaczana będzie na rozwój zakładów na terenie Niemiec, w tym ponad miliard euro rocznie na zakłady w Ingolstadt. „Cenimy niezmiernie przyjazny inwestycjom klimat i wysoki stan wiedzy technicznej w Bawarii. Te warunki idealnie współgrają z naszym hasłem przewodnim: „przewaga dzięki technice” – powiedział szef Audi Rupert Stadler. „Centrum w Neuburgu to dalsze powiększanie rodziny Audi. Wraz z naszymi partnerami stworzyliśmy tu 460 miejsc pracy. Fabryki w tym regionie to kręgosłup naszego koncernu. W samej tylko Górnej Bawarii pracuje obecnie ponad połowa z wszystkich 76 678 pracowników Audi” – podkreślił prezes Stadler. Prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego uważa Audi Neuburg za filię o strategicznym znaczeniu dla światowego rozwoju sieci czterech pierścieni: „Tutaj tworzymy i produkujemy najwyższej mocy samochody wyścigowe. Ścisła, bardzo efektywna współpraca między działem Audi zajmującym się konstruowaniem silników wyścigowych w Neckarsulm i Audi Sport w Neuburgu jest wzorcowym przykładem tego, jak powstaje ‚przewaga dzięki technice‘.” Peter Mosch, przewodniczący rady zakładowej Audi AG zauważa: „Szczególnie cieszy to, że w Centrum Kompetencyjnym i w powiecie Neuburg-Schrobenhausen powstają atrakcyjne miejsca pracy. Ponadto cały kompleks Centrum Zaawansowanych Technologii to inwestycja w rozwój regionu, wzmacniająca tym samym rodzime zakłady jako kuźnię idei koncernu Audi.“ „Otwarcie Centrum Nowoczesnych Technologii Audi to szczególna chwila dla naszego miasta” – podkreślił prezydent Neuburga an der Donau, dr Bernhard Gmehling. „Od pierwszych projektów, przez cały proces planowania i fazę budowy mogliśmy aktywnie je wspierać i współuczestniczyć w jego powstawaniu. Zarówno Rada Miejska, jak i cała samorządowa administracja wspierała inwestycję z całych sił. Teraz oficjalnie staliśmy się kolejną siedzibą Audi – mieszkańców Neuburga napawa to dumą. Dla nas, jako rozwijającego się nowego terenu inwestycyjnego, Centrum jest prawdziwym darem losu, a jego uroczyste uruchomienie największym wydarzeniem w życiu gospodarczym miasta w bieżącej dekadzie“ – oświadczył prezydent. Centrum Kompetencyjne Sportów Motorowych to nowa siedziba Audi Sport. Nowoczesny kompleks budynków o łącznej długości 300 m i szerokości 100 m obejmuje warsztat, budynek kontroli, halę magazynowo-logistyczną oraz reprezentacyjny budynek główny z biurami technicznymi. Wielofunkcyjne budynki zaprojektowano tak, by ciągi komunikacyjne były jak najkrótsze. Przy takim założeniu, biura techniczne znajdują się na tym samym piętrze co warsztaty. Tutaj Audi Sport pracuje nad najbardziej zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi dla pojazdów wyścigowych oraz nad ich adaptacją do ewentualnego zastosowania w produktach seryjnych. Audi Neuburg to punkt styku z wydziałem Audi Sport zajmującym się konstruowaniem jednostek napędowych w zakładach w Neckarsulm. Tam inżynierowie Audi konstruują i montują silniki wyścigowe. Są one następnie sprawdzane w prawie identycznych z rzeczywistymi warunkach, na nowoczesnych stanowiskach testowych w Neuburgu. Testowanie całych pojazdów wyścigowych odbywa się m.in. na 3,4-kilometrowym torze w Neuburgu. Począwszy od końca października, Audi Sport będzie z Neuburga organizować i koordynować starty fabrycznych załóg Audi w wyścigach DTM i World Endurance Championship (WEC) na całym świecie, w tym w legendarnym wyścigu 24 h w Le Mans. Rocznie to dwadzieścia imprez w dwunastu krajach. Już od maja 2014, Audi driving experience center organizuje imprezy dla klientów. Znaleźć tam można m.in. matę poślizgową o powierzchni 30 tys. m2, tor treningowy i teren do ćwiczenia jazdy terenowej. W głównym budynku znajdują się powierzchnie wystawiennicze wyposażone w najnowocześniejszą technikę konferencyjną. Goście oraz uczestnicy konferencji i szkoleń mogą skorzystać także z restauracji z tarasem widokowym. Na terenie Audi Neuburg Biuro Rozwoju Technicznego organizować będzie jazdy testowe pojazdów demonstracyjnych i badać m. in. najnowszej generacji systemy wsparcia kierowcy i systemy wideo. Do wiosny 2015 do Neuburga przeprowadzi się też Audi Sport customer racing. Twórcy wyczynowego Audi R8 LMS ultra z tego miejsca czuwać będą nad udziałem zespołów zewnętrznych startujących tym właśnie modelem w wyścigach serii GT. Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. Na skrzyżowaniu technologii i bezpieczeństwa Historia motoryzacji pisana jest zachwytem kierowców, wysiłkiem inżynierów i milionami litrów paliwa. Pojawienie się samochodów na drogach podniosło standard życia, jednak rozwój motoryzacji ma też swoją ciemną stronę. Według WHO (Światowej Organizacji Zdrowia), w 2013 roku na świecie w wyniku wypadków drogowych zginęło około 1,24 miliona osób, a kolejne od 20 do 50 milionów to ranni uczestnicy wypadków. Jednym z głównych celów osób związanych z motoryzacją stało się poprawienie bezpieczeństwa na drodze. Prace odbywają się na różnych poziomach, od budowania odpowiedniej, bezpiecznej i bezkolizyjnej infrastruktury drogowej po kształtowanie świadomych uczestników ruchu drogowego. Ważnym elementem tych prac są działania zmierzające do poprawy właściwości pojazdów tak, by były one bezpieczne dla podróżujących w nich osób, a także podnosiły bezpieczeństwo uczestników zdarzeń drogowych. Występujące w samochodzie układy bezpieczeństwa podzielone zostały na dwa rodzaje. 1. Układ bezpieczeństwa biernego – jego zadaniem jest niwelowanie skutków kolizji lub wypadku drogowego wszystkich jego uczestników. Lista elementów tego układu ciągle się rozwija i udoskonala. Układ ten obejmuje min.: - nadwozie pojazdu - ze szczególnym uwzględnieniem materiałów, z których jest wykonane, wzmocnień bocznych i stref zgniotu. Strefa pasażerska posiada szczególne wzmocnienia, tzw. klatkę bezpieczeństwa, zabezpieczającą przed możliwością zgniecenia pasażerów w trakcie zderzenia. - kształt nadwozia chroniący uczestników na zewnątrz pojazdu - nieostry kształt pojazdu, łamane lusterka w przegubach. - poduszki bezpieczeństwa – pierwszy raz pojawiły się Europie w 1981 roku. Ich zadaniem jest zamortyzowanie uderzenia kierowcy, pasażerów o element samochodu. Od dwóch lat w myśl zasady, że pojazd ma chronić wszystkich uczestników wypadku, montowane są w samochodach poduszki, których zadaniem jest ochrona pieszych. - pasy bezpieczeństwa – ich zadaniem jest utrzymanie w fotelu kierowcy i pasażerów, w momencie gwałtownego hamowania lub zderzenia. Istotne jest prawidłowe zapięcie pasów, gwarantujące utrzymacie ciężaru ciała i minimalizujące obrażenia. 2. Układ bezpieczeństwa czynnego – to wszystkie urządzenia i systemy znajdujące się w samochodzie, które pozwalają kierowcy na uniknięcie wypadku. Ich zadaniem jest wspomaganie kierowcy, a czasami także naprawianie jego błędów. Zanim dojdzie do sytuacji, w której samochód będzie prowadził się sam, warto zapoznać się z najważniejszymi systemami, które mają nam pomóc w bezpiecznym poruszaniu się po drogach: ABS – z ang. Antilock Brake System – zadaniem tego systemu jest zapobieganie blokowania się kół podczas hamowania. Dzięki temu unikamy ściągania samochodu na bok i utrzymujemy pełną sterowalność. W przypadku hamowania awaryjnego powinniśmy maksymalnie mocno kopnąć w pedał hamulca oraz sprzęgła i trzymać mocno wciśnięte pedały aż do zatrzymania. ESP – z ang. Electronic Stability Program – system ten stabilizuje tor jazdy podczas pokonywania zakrętów. W przypadku uślizgu któregoś z kół, przyhamowuje je tak, by utrzymać tor jazdy. ACC – z ang. Adaptive Cruise Control – system ten może być wykorzystywany na drogach szybkiego ruchu i autostradach. Współpracuje z tempomatem. Jego zadaniem jest utrzymanie odpowiedniej, bezpiecznej odległości między poruszającymi się samochodami. W razie potrzeby system ten może zahamować tak, by utrzymać dystans przed jadącym pojazdem. DAA – z ang. Driver Activity Assistant – kolejny system pomagający kierowcy. Ten wykrywa zmęczenie kierowcy, analizując jego styl jazdy. „Wyścig inżynierów trwa. Priorytetem jest bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego. My, jako jego uczestnicy, musimy być świadomi zagrożeń, ale i możliwości naszych pojazdów. Nie przeceniajmy ich, ale poświęćmy im czas, zapoznajmy się z systemami, nauczmy się z nich korzystać prawidłowo” - mówi Radosław Jaskulski, instruktor Szkoły Auto ŠKODA. Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. Nowy, pięciodrzwiowy hatchback Pulsar esencją innowacyjności i dynamiki Nissana w nowej, atrakcyjnej oprawie Uznane rozwiązania techniczne, takie jak system kamer 360°, oraz debiutujące w segmencie systemy podnoszące bezpieczeństwo i komfort Mocne i oszczędne silniki - wszystkie z turbodoładowaniem Odważna kontynuacja charakterystycznej stylistyki Nissana Zaprojektowany i opracowany w Europie; produkcja w zakładach Nissana wBarcelonie W sprzedaży od jesieni 2014 r. PARYŻ, 20 maja 2014 r. Zaangażowanie Nissana w innowacyjność i rozwój technologii sprawiły, że w ciągu ostatnich siedmiu lat marka zmieniła oblicze segmentu samochodów rodzinnych. Teraz, wykorzystując to samo podejście do stylistyki oraz oryginalny sposób myślenia, którego owocem były modele Qashqai, X-Trail i Note, Nissan poszerza swoje portfolio produktów o kolejny produkt - atrakcyjnego i zupełnie nowego rodzinnego hatchbacka Pulsar. Odważne wzornictwo, techniczne innowacje i przestronne wnętrze Nissana Pulsar nadadzą segmentowi C nowy wymiar. Nabywcy mogą spodziewać się wszystkich znanych już atutów marki w nowym, eleganckim opakowaniu. Wprowadzając na rynek model Pulsar, Nissan stara się realizować swoje ambicje oferowania inteligentnych rozwiązań stylistycznych i technicznych szerokiemu gronu użytkowników. Zaawansowana technologia Zgodnie z oczekiwaniami klientów w nowym modelu zastosowano szereg przystępnych i praktycznych technologii zapewniających kierowcom większe poczucie pewności w czasie jazdy oraz wyższy komfort. Jak zwykle w przypadku produktów marki Nissan, w wyposażeniu Pulsara nie zabrakło elementów, które dotychczas były zarezerwowane dla samochodów wyższej klasy. Wyposażenie to obejmuje między innymi zaawansowany pakiet Safety Shield, czyli zestaw systemów i technologii składających się na kompleksową „tarczę bezpieczeństwa" dla kierowcy. Ów pakiet praktycznych i bardzo nowoczesnych technologii pomaga zapanować nad potencjałem nowego Pulsara i w pełni go wykorzystać. Wśród systemów oferowanych w nowym modelu są między innymi: elektryczny hamulec awaryjny, ostrzeganie o poruszających się obiektach, ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu oraz ostrzeganie o pojazdach w martwym polu. Nissan jak zwykle stara się jako pierwszy wprowadzać nowe technologie w segmencie. Pulsar będzie więc jedynym samochodem w swojej kategorii, który w co najmniej jednej wersji wyposażenia będzie standardowo oferował systemy ostrzegania o poruszających się obiektach, ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu oraz ostrzegania o pojazdach w martwym polu. Pulsar będzie również wyposażony w system NissanConnect drugiej generacji z licznymi innowacyjnymi funkcjami, takimi jak integracja ze smartfonem, usługa Send-to-Car Google® oraz szereg przydatnych i dostarczających cennych informacji aplikacji. Wśród zaawansowanych rozwiązań stanowiących również element stylistyczny Pulsara są diodowe reflektory. Reflektory tego typu, po raz pierwszy zastosowane przez Nissana w modelach Qashqai i X-Trail, dają mocne, białe światło, a przy tym zużywają o 50% mniej energii w porównaniu z tradycyjnymi żarówkami. Wydajny i mocny zespół napędowy Zgodnie z podejściem Nissana do innowacji i dbałości o niskie koszty eksploatacji, w modelu Pulsar będą montowane tylko silniki z turbodoładowaniem, charakteryzujące się optymalnym połączeniem osiągów i efektywności mierzonej zużyciem paliwa. Jednostka benzynowa 1.2 DIG-T o mocy 115 KM może z powodzeniem rywalizować z większymi od siebie silnikami, a diesel 1.5 dCi generuje 110 KM i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Na początku 2015 r. do oferty dołączy jeszcze mocniejszy, 190-konny turbodoładowany silnik benzynowy 1.6. Silniki nowego Pulsara, zbudowane zgodnie ze stosowaną przez Nissana, sprawdzoną koncepcją downsizingu, wyróżniają się bardzo dobrymi osiągami przy niskiej emisji CO2, wynoszącej niespełna 95 g/km*. Pulsar będzie oferowany z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach oraz z zaawansowaną przekładnią automatyczną Xtronic, pracującą płynnie i delikatnie przy niskich obrotach, ale jednocześnie bardziej bezpośrednio reagującą na zdecydowane wciśnięcie pedału przyspieszenia. Nowe standardy przestronności w kabinie Dzięki najdłuższemu rozstawowi osi w swojej klasie (2 700 mm) oraz przemyślanej konstrukcji, Pulsar oferuje wyraźnie więcej miejsca na nogi oraz na wysokości ramion z tyłu w porównaniu z konkurencyjnymi modelami. 692 mm na poziomie kolan z tyłu to nawet więcej niż w przypadku wielu przedstawicieli segmentu D. Mimo to zewnętrzne wymiary pojazdu pozostały kompaktowe (4 385 mm długości), co ułatwia parkowanie na zatłoczonych miejskich ulicach. Sportowa elegancja Pulsar, którego można łatwo rozpoznać po typowym dla Nissana motywie litery V na kracie wlotu powietrza oraz odważnie zarysowanych, muskularnych zaokrągleniach, został zaprojektowany i skonstruowany specjalnie dla europejskich klientów i będzie produkowany w zakładach Nissana w Barcelonie. Ta sama koncepcja stylistyczna, dzięki której Qashqai i X-Trail tak świetnie prezentują się na drodze, nadaje Pulsarowi elegancką i atletyczną sylwetkę, w której zdecydowane kontury harmonizują z dopracowanymi detalami. Podobnie jak crossovery Nissana, również Pulsar zwraca uwagę mocno zarysowanymi nadkolami, smukłą linią boczną i opływowym profilem. Dający poczucie komfortu klimat panuje także we wnętrzu, gdzie wysokiej jakości materiały i przejrzysta stylistyka doskonale integrują się z wyjątkowo bogatym wyposażeniem Pulsara. * wartość przed homologacją źródło: NISSAN
  5. Nowy Fiat Ducato: więcej technologii, większa efektywność, większa wartość. · Debiut szóstej generacji bestsellera marki Fiata Professional, powstałego jako efekt trzech wytycznych: wytrzymałości/niezawodności, wydajności/niskich kosztów użytkowania oraz nowego, zaawansowanego technologicznie wyposażenia. · Potwierdzenie mocnych stron modelu, sprzedanego w ilości ponad 2,6 milionów sztuk od 1981 roku po dzień dzisiejszy. · Połączenie nowoczesnego wzornictwa z koncepcją prawdziwego, lekkiego samochodu dostawczego: narodziny nowego stylu nadwozia, który już na pierwszy rzut oka przekonuje o swojej funkcjonalności, wydajności i wytrzymałości. · Trzy wersje wykończenia wnętrza, nowe fotele oraz wielofunkcyjny uchwyt, wykorzystywany do wszystkich urządzeń mobilnych, takich jak: smartfon, tablet, a nawet notatnik. · Najniższy w segmencie poziom zużycia paliwa oraz emisji spalin - 5,8 l/100 km i 158 g/km CO2 w cyklu NEDC – dzięki silnikom MultiJet II o mocy od 115 KM do 180 KM, dostępnych również z innowacyjną skrzynią biegów Comfort Matic. · Najwyższa dopuszczalna masa całkowita w segmencie (do 4,4 ton). · W całej gamie, montowany w standardzie system elektronicznej kontroli stabilności jazdy (ESC) wraz z systemem przeciwdziałającym dachowaniu, elektroniczny system kontroli ładunku (LAC) i asystentem ruszania pod górę (Hill Holder). · Dostępne dodatkowe systemy wspomagające jazdę, takie jak Traction+ z asystentem zjazdu ze wzniesienia. · Dodatkowo, wszystkie radioodtwarzacze wyposażone są w technologię Bluetooth oraz odtwarzacz MP3, a w najwyższej wersji z gamy - w kolorowy ekran dotykowy 5", kamerę cofania, wbudowaną nawigację oraz tuner radia cyfrowego DAB. 12 maja, w Ośrodku Badawczym w Balocco (Vercelli), prasie międzynarodowej zostanie zaprezentowany Nowy Fiat Ducato, najnowsza wersja bestsellera, który od 33 lat, dzięki swoim 5 generacjom, zbiera nagrody i odnosi sukcesy handlowe, o czym świadczy ponad 2,6 miliona samochodów sprzedanych na świecie od 1981 po dzień dzisiejszy. Będący punktem odniesienia w regionie EMEA na przestrzeni lat, Fiat Ducato wyszedł poza granice Europy, żeby dotrzeć do Rosji, Ameryki Łacińskiej, na Bliski Wschód i do Australii. Aktualnie jest sprzedawany w ponad 80 krajach całego świata, w tym w Ameryce Północnej, w której od tego roku sprzedawany jest pod marką RAM. Tak więc Fiat Ducato to samochód ŚWIATOWY, który pociągnie za sobą rozwój Fiat Chrysler Automobiles w branży lekkich samochodów dostawczych. Nowy styl nadwozia to wynik połączenia nowoczesnego wzornictwa z koncepcją prawdziwego, lekkiego samochodu dostawczego, przekazującego mocne poczucie dynamizmu, bezpieczeństwa, jakości i wytrzymałości. Tak więc, nowy samochód Fiat Professional jeszcze bardziej rozwija koncepcję „wzornictwa połączonego z funkcjonalnością”, która od początku jest cechą charakterystyczną modelu. Spośród nowości, na pierwszy plan wysuwają się 2 różne kolory kraty chłodnicy, dolna część zderzaka, nowe obręcze kół 16", nowe reflektory ze światłami w technologii LED oraz zderzak przedni, 3 częściowy majacy na celu obniżenie kosztów ewentualnej naprawy. Wewnątrz Nowy Ducato proponuje trzy wersje wykończenia – Classic, Techno i Lounge – których elegancja i wyrafinowanie rośnie wraz z poziomem wyposażenia. Ich cechą charakterystyczną są nowe fotele, których poziom komfortu plasuje się u szczytu gamy oraz nowy uchwyt na kubki zintegrowany z konsolą. Nowy Ducato jako pierwszy wnosi do segmentu wielofunkcyjny uchwyt urządzeń mobilnych, umieszczony na środku wszystkich desek rozdzielczych dostępnych w gamie, który może być wykorzystany jako uchwyt do urządzeń takich jak: smartfon, tablet, a także zwykłych notatników. Charakteryzujący się mocnym i wyróżniającym się wyglądem Nowy Ducato odnotowuje najniższy w swojej kategorii poziom zużycia paliwa oraz emisji spalin: od 5,8 l/100 km i 158 g/km CO2 w cyklu NEDC. To zasługa innowacyjnych silników MultiJet II Euro 5+ z gamy: 2.0 MultiJet 115 KM - o maksymalnym momencie obrotowym 280 Nm (pięciostopniowa skrzynia biegów); 2.3 MultiJet 130 KM, o maksymalnym momencie obrotowym 320 Nm (sześciostopniowa skrzynia biegów); 2.3 MultiJet 150 KM - o maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm (sześciostopniowa skrzynia biegów); 3.0 MultiJet 180 KM - o maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm (sześciostopniowa skrzynia biegów). We wszystkich silnikach MultiJet 2.3 i 3.0 dostępna jest skrzynia biegów Comfort Matic o udoskonalonej konfiguracji, aby dostosować się do różnych warunków jazdy i funkcji spełnianych przez samochód. Dzięki tradycji technologicznej Fiata Professional oraz doświadczeniu zdobytemu dzięki testowaniu i eksportowaniu modelu Ducato na cały świat, również poza Unię Europejską, wzrosła jeszcze bardziej niezawodność i wytrzymałość pojazdu w porównaniu z poprzednim modelem. Dzisiaj, jak nigdy dotąd, Ducato zwraca się w stronę globalnego rynku i musi być w stanie spełniać różnego rodzaju zadania coraz bardziej wymagające. Uzyskano to poprawiając wytrzymałość i niezawodność, dzięki wzmocnieniu nadwozia i zamków, komfortowi i udoskonalonym hamulcom, udoskonaleniom zawieszeń oraz sprzęgła. Na przykład, Nowy Ducato może pochwalić się dopuszczalną masą całkowitą do 4,4 ton, z obciążeniem na oś tylną do 2,5 ton oraz ładownością do 2,1 ton w wersji furgon. Nowy Ducato „robi jeszcze jeden krok na przód” pod kątem oszczędności i kosztów obsługi, koncentrując się na redukcji masy samochodu gotowego do drogi i na zwiększeniu ładowności, wszystko to dzięki pracy nad zastosowanymi materiałami i elementami. Przykładem jest specjalne zawieszenie tylne wykonane z kompozytu, co w połączeniu z coraz szerszą i wszechstronną gamą zespołów napędowych jest potwierdzeniem cenionej strategii „one-mission – one engine” modelu Fiat Professional. Nowy Ducato przoduje również pod względem oferty wyposażenia zaawansowanego technologicznie, dzięki najnowszej generacji urządzeniom bezpieczeństwa i wspomagania podczas jazdy, jak i systemom teleinformatycznym. Na przykład, we wszystkich wersjach, w standardzie oferowany jest system elektronicznej kontroli stabilności jazdy (ESC), udoskonalony dzięki systemowi przeciwdziałającemu dachowaniu, co pozwala zmaksymalizować komfort i zabezpieczyć ładunek przed nieprzewidzianymi ruchami pojazdu. Nowy Ducato wyposażony jest w elektroniczny system kontroli ładunku (LAC), asystent ruszania pod górę (Hill Holder), system kontroli trakcji (ASR) i system wspomagania nagłego hamowania (EBA). Ponadto, aby zagwarantować łatwiejsze manewrowanie pojazdem i zwiększyć komfort jazdy, w silnikach MultiJet 2.3 i 3.0 seryjnie będzie oferowany Servotronic, natomiast na żądanie będą montowane dodatkowe systemy wspomagające jazdę, takie jak: Traction+ (wraz z asystentem zjazdu ze wzniesienia), asystent pasa ruchu oraz system automatycznego rozpoznawania znaków drogowych. Nowości pojawiają się również w zakresie teleinformatycznym, gdzie nowy model oferuje w standardzie technologię Bluetooth oraz odtwarzacz MP3 we wszystkich dostępnych modelach radioodtwarzaczy, a w najwyższej wersji z gamy - kolorowy ekran dotykowy 5", kamerę cofania, wbudowaną nawigację oraz tuner radia cyfrowego DAB. Fiat Professional oferuje najszerszą na rynku gamę samochodów z napędem na przednie koła. Wystarczy pomyśleć, że łącząc różne rodzaje nadwozia, silnika i mechaniki pojazdu, można uzyskać około 10.000 wersji do transportu towarów, do transportu osób oraz podwozi do zabudowy. W obrębie gamy furgonów można wybrać spośród sześciu różnych ładowności, od 8 do 17 m³ i mogą poszczycić się najlepszą efektywnością w tej kategorii. Poza tym, Nowy Ducato w wersji furgon będzie dostępny jest w 4 wariantach długości i 3 wariantach wysokości dachu, a w wersji podwozie do zabudowy - w 6 wariantach długości. Źródło: Fiat Auto Poland
  6. Mercedes-Benz 190 i Klasa C wyznaczają trendy w technologii układów napędowych - Kamień milowy: 16-zaworowy silnik w 190 E 2.3-16 - Premiera diesla common rail pod maską C 220 CDI - Pionier napędu elektrycznego w autach osobowych Stuttgart. Mercedes-Benz 190 (typoszereg 201) odegrał kluczową rolę w rozwoju nowych jednostek spalinowych i alternatywnych układów napędowych. Tradycje te kontynuowały kolejne pokolenia Klasy C, wyposażane w wysokoprężne silniki common rail, rzędowe i widlaste motory benzynowe z różnymi typami doładowania, wreszcie w napęd hybrydowy. Wizjonerskie rozwiązania testowane w najmniejszych limuzynach Mercedes-Benz zapisały się w historii motoryzacji i dały początek technologiom stosowanym dzisiaj w modelach seryjnych. Era nowoczesnych diesli Rynkowy sukces modelu 190 to między innymi zasługa nowo opracowanych silników Diesla o czterech (OM 601) lub pięciu (OM 602) cylindrach. Każdy z nich odznaczał się niskim zużyciem paliwa oraz niewielkim poziomem hałasu, a jednocześnie zapewniał wysoką moc i moment obrotowy. Turbodoładowany wariant jednostki OM 602 skutecznie zmienił wizerunek diesli jako wołów roboczych: napędzany nim Mercedes-Benz 190 D 2.5 Turbo zaprezentowany w 1986 roku rozpędzał się od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie 11,5 sekundy. Inną znamienitą cechą wysokoprężnych odmian "190" było doskonałe wyciszenie. Z tego względu nazywano je "szepczącymi dieslami". W 1997 roku nastąpił kolejny wielki przełom w dziedzinie napędów: podczas wrześniowych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie Mercedes-Benz zaprezentował pierwszy model napędzany silnikiem z wtryskiem common rail. Jednostka OM 611 pod maską C 220 CDI wykorzystywała technologię, która zrewolucjonizowała sektor diesli, a stosowane przez niemiecką markę oznaczenie "CDI" stało się synonimem wydajnego napędu. Od 2003 roku wszystkie diesle montowane w Klasie C korzystają z wtrysku common rail. Nowa Klasa C (typoszereg 204) rozpoczęła kolejną epokę w historii diesli: pod koniec 2008 roku otrzymała silnik OM 651, łączący najnowsze osiągnięcia technologiczne, nienaganną kulturę pracy oraz wysoką moc i moment obrotowy z niskim zużyciem paliwa. Później posłużył on nawet do napędu Klasy S, która stała się pierwszą luksusową limuzyną zasilaną jednostką 4-cylindrową. Aby zaakcentować pionierską rolę w dziedzinie napędów i postęp technologiczny, jaki dokonał się na przestrzeni 25 lat, inżynierowie Mercedes-Benz zamontowali OM 651 w testowym egzemplarzu "190" z 1982 roku. Motory benzynowe wyprzedzają swoje czasy "Biznes jak zwykle" - to hasło towarzyszyło początkowo benzynowym odmianom typoszeregu 201. Stosowano w nich jednostki znane z innych modeli niemieckiego producenta. Już w 1983 roku, niespełna rok po premierze „baby Benza”, pojawił się jednak przełomowy wariant 190 E 2.3-16, napędzany silnikiem M102 z 16-zaworową głowicą. Konstrukcja ta posłużyła później do dalszego rozwoju jednostek z czterema zaworami na cylinder. Od dawna należą one do technologicznego kanonu. W 1995 roku inżynierowie Mercedes-Benz przypomnieli o legendarnych silnikach z mechanicznym doładowaniem, stosowanych w modelach przedwojennych. Renesans tego rozwiązania rozpoczął się od 4-cylindrowej jednostki M111 o pojemności 2,3 litra, wprowadzonej w 1995 roku w modelu C 230 Kompressor w 1995 roku. Zastosowana technologia pozwoliła na uzyskanie wysokiego momentu obrotowego przy zachowaniu niskiego zapotrzebowania na paliwo – motor M111 był o około jedną piątą bardziej oszczędny od porównywalnego silnika wolnossącego. W osobnej lidze osiągów grał model C 43 AMG, zaprezentowany w 1997 roku. To pierwszy Mercedes klasy średniej zasilany jednostką V8. Moc 225 kW (306 KM) mówi sama za siebie - w języku AMG, sportowej marki Mercedes-Benz. Tradycje C 43 AMG kontynuował od 2007 roku model C 63 AMG (typoszereg 204). Jego 6,2-litrowy silnik V8 (M156) do dzisiaj może pochwalić się największą pojemnością i najwyższym momentem obrotowym w swojej klasie. Napęd elektryczny w typoszeregach 201 i 202 Najmniejsze limuzyny Mercedesa ustanawiały przełomowe trendy również w dziedzinie alternatywnych układów napędowych. W 1990 roku w Hanowerze zadebiutował samochód badawczy zbudowany na bazie "190". Jego tylne koła napędzały dwa silniki elektryczne - po jednym na koło - o mocy 16 kW (22 KM) każdy. Energia do ich zasilania pochodziła z akumulatorów niklowo-sodowych. Jedną z zalet takiego rozwiązania była ograniczona liczba i masa elementów mechanicznych. Model wytyczył ścieżkę, którą podążyły kolejne prototypy. W latach 1992-1996 na wyspie Rügen przeprowadzono badania drogowe z udziałem 60 samochodów osobowych i dostawczych. W czteroletnim eksperymencie wzięły udział również Mercedesy, w tym 10 egzemplarzy modelu 190 z napędem elektrycznym. W czasie intensywnych testów jeden z nich osiągnął imponujący roczny przebieg równy 160 tys. km. Siedem elektrycznych "190" o masie około 1400 kg każda otrzymało akumulatory sodowo-niklowo-chlorkowe, zapewniające zasięg około 110 km, oraz zróżnicowane jednostki asynchroniczne. Trzy kolejne egzemplarze wyposażono w akumulatory niklowo-kadmowe, pozwalające na jednorazowe pokonanie około 40 km. Wszystkie auta ładowano na stacjach z kolektorami słonecznymi, pozyskującymi energię w sposób przyjazny środowisku. Podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 1993 roku zaprezentowano kolejny samochód elektryczny Mercedes-Benz - tym razem z silnikiem o mocy 35 kW (48 KM), bazujący na typoszeregu 202. Wydajne akumulatory ZEBRA umożliwiały przejechanie bez ładowania dystansu 110 km, a ich unikalna zabudowa oraz rozmiar w żaden sposób nie ograniczały przestrzeni w kabinie. Ponadto, na stoisku Mercedes-Benz pojawiły się wówczas dwa wczesne prototypy Klasy C z napędem hybrydowym: jeden z układem równoległym, a drugi z szeregowym. Oba auta pozwoliły inżynierom Mercedes-Benz na uzyskanie informacji kluczowych dla późniejszych prac nad seryjnymi modelami hybrydowymi. Źródło: Mercedes-Benz Polska
  7. więcej -> GM i Honda podejmą współpracę w zakresie technologii ogniw paliwowych nowej generacji, nowości na rynku samochodowym, nowe samochody osobowe, rynek nowych samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  8. więcej -> Sukces technologii TSI Volkswagena w konkursie International Engine of the Year 2013, rynek nowych samochodów, ranking samochodów osobowych, ceny samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  9. 4 lutego 2013 roku Grupa PSA Peugeot Citroën otrzymała nagrodę Ecobest 2012 za wprowadzenie na rynek rozwiązań technologicznych, dzięki którym samochody francuskiego koncernu są jeszcze bardziej przyjazne środowisku. W 2012 roku PSA po raz kolejny została europejskim liderem pod względem niskiego poziomu emisji – produkowane przez nią pojazdy emitowały średnio 122,5 gramów CO2 na kilometr. Christian Chapelle, dyrektor ds. budowy nadwozi i układów napędowych, odebrał nagrodę przyznaną przez jury złożone z dziennikarzy z 15 krajów Europy Środkowej i Wschodniej. Uroczystość odbyła się w obecności Kostísa Hadjidákisa, Ministra Transportu i Infrastruktury Grecji. Członkowie jury uznali, że na szczególne wyróżnienie zasłużyły wysokoprężna technologia HYbrid4, której światowa premiera odbyła się w ubiegłym roku, oraz napęd mikrohybrydowy. Co roku PSA inwestuje pokaźne kwoty, aby obniżać emisję CO2 wszystkich sprzedawanych przez koncern samochodów, niezależnie od ich przeznaczenia. Udoskonalenia układów napędowych w połączeniu z rozwiązaniami przyczyniającymi się do redukcji masy własnej pojazdów oraz poprawy ich właściwości aerodynamicznych umożliwiły osiągnięcie średniego poziomu emisji równego 122,5 gramów CO2 na kilometr. Oznacza to, że już w roku 2011 zostały spełnione wymogi, które Komisja Europejska wyznaczyła na 2015 rok. W ofercie Grupy PSA znajduje się szeroka gama technologii, od konwencjonalnych silników spalinowych po napędy elektryczne. - Nieustannie udoskonalane są silniki spalinowe, czego dobrym przykładem jest kompaktowa i wydajna trzycylindrowa jednostka EB o pojemności 1,0 litra. - Koncern PSA Peugeot Citroën poszerzył gamę modeli dostępnych z technologią mikrohybrydową e-HDi, która powoduje wyłączanie się silnika na postoju, co w ruchu miejskim pozwala zaoszczędzić do 15% paliwa i jednocześnie ograniczyć emisję CO2. - W 2012 roku Grupa PSA po raz pierwszy zastosowała hybrydową technologię napędową HYbrid4 w wybranych modelach z silnikami wysokoprężnymi. Technologia HYbrid4 dostępna jest obecnie w Peugeot 508, 508 RXH oraz 3008, a także w Citroënie DS5. Niecały rok po wprowadzeniu na rynek modeli z tym napędem koncern PSA zajmuje w Europie drugie miejsce pod względem liczby pojazdów hybrydowych, z udziałem w rynku wynoszącym 14%. - Koncern PSA Peugeot Citroën pozostaje liderem segmentu pojazdów elektrycznych we Francji oraz zajmuje drugie miejsce na Starym Kontynencie z wynikiem ponad 6 500 sztuk modeli Peugeot iOn oraz Citroëna C-Zero sprzedanych w 2012 roku. W 2013 roku w ofercie koncernu mają się pojawić lekkie samochody użytkowe z napędem elektrycznym. Konstruktorzy i inżynierowie Grupy PSA prowadzą badania nad innowacyjnymi rozwiązaniami, które mają umożliwić dalszą redukcję poziomu emisji CO2. W szczególności warto zwrócić uwagę na niedawno ujawnione wyniki prac nad takimi rewolucyjnymi technologiami, jak: - Hybrid Air, czyli hybrydowy, benzynowo-powietrzny układ napędowy, który stanowi istotny krok w stronę budowy samochodu zużywającego zaledwie 2 litry paliwa na 100 kilometrów. - Selective Catalytic Reduction (SCR), czyli technologia, która umożliwia redukcję emisji tlenków azotu oraz ograniczenie zapotrzebowania na paliwo w silnikach wysokoprężnych. Od 2013 roku technologia SCR będzie standardowo stosowana we wszystkich modelach z napędem wysokoprężnym spełniających wymogi normy Euro 6. Nagroda Ecobest Utworzone w 2000 roku w Rumunii Autobest to organizacja motoryzacyjna działająca na wschodzących rynkach europejskich, na obszarach zamieszkiwanych przez około 300 mln ludzi. Nagroda Ecobest za największe postępy w rozwoju motoryzacyjnych technologii ekologicznych wręczana jest przez jury Autobest, w którym zasiada 15 dziennikarzy, po jednym z Bułgarii, Cypru, Czech, Chorwacji, Grecji, Węgier, Macedonii, Polski, Rumunii, Rosji, Serbii, Słowacji, Słowenii, Turcji oraz Ukrainy. Są to doświadczeni, znani i szanowani w swoich krajach publicyści motoryzacyjni. Autobest źródło: Citroen Polska
  10. PRZYSZŁOŚĆ TECHNOLOGII POJAZDÓWELEKTRYCZNYCH W LEKKICH POJAZDACH CIĘŻAROWYCH Prezentacja możliwościwykorzystania energii z akumulatorów w lekkich pojazdachdostawczych na przykładzie dwóch nowych modeli koncepcyjnych Nissan bada możliwości szerszego zastosowania technologii pojazdów elektrycznych w lekkich pojazdach dostawczych e-NT400 Concept: propozycja wykorzystania technologii pojazdów elektrycznych w lekkich ciężarówkach Akumulatory litowo-jonowe zasilające agregat chłodniczy w Cabstarze e Refrigerator HANOWER(17 września 2012 r.) - Po uruchomieniu produkcjie-NV200 będzie on drugim zeroemisyjnym pojazdem w ofercie Nissana,ale firma bada także inne sposoby wykorzystania czołowych w skaliświatowej technologii pojazdów elektrycznych na rynku samochodówdostawczych. Na Salonie Motoryzacyjnym w Hanowerze naprzykładzie dwóch koncepcyjnych pojazdów elektrycznych firmazaprezentuje potencjalne nowe zastosowania zaawansowanychakumulatorów litowo-jonowych i elektrycznego zespołu napędowego. Pierwszym z nich będzie e-NT400 Concept. Wlekkiej ciężarówce opartej na modelu Cabstar zastosowano zespółnapędowy z Nissana LEAF. Tak właśnie powstał zeroemisyjny,stuprocentowo elektryczny samochód ciężarowy. Podobnie jak e-NV200, e-NT400 Cabstar Conceptbędzie mógł wjeżdżać do tych stref w mieście, w którychobowiązuje zakaz poruszania się pojazdów z silnikami spalinowymi,a praktycznie bezgłośna praca umożliwi jego eksploatację przez 24godziny na dobę bez uciążliwego hałasu i emisji spalin. Niskie koszty eksploatacji stanowią oprzełomowej ekonomicznej atrakcyjności pojazdu, natomiastakumulatory litowo-jonowe o dużej mocy i pojemności zasilające80-kilowatowy silnik elektryczny zapewniają zupełnie nowedoświadczenia w prowadzeniu pojazdu, wynikające między innymi zpłynnego przyspieszenia i braku wibracji. Przy zasięgu140 kilometrów (wg normy NEDC) oraz możliwości naładowaniaakumulatora do 80 procent pojemności w 60 minut za pomocązintegrowanej szybkiej ładowarki e-NT400 Concept mógłby w dużejmierze przyczynić się do obniżenia emisji CO2 w miastach przyjednoczesnym zwiększeniu wydajności i obniżeniu kosztóweksploatacji dla użytkujących go firm. Cabstar e-Refrigerator jest wyposażony wsilnik elektryczny, wysokowydajny agregat oraz akumulatorlitowo-jonowy. Zestaw ten nie służy jednak do napędzania pojazdu,ale do chłodzenia przewożonego towaru nawet po wyłączeniu silnikaspalinowego. Najważniejszy element pojazdu, czyli modułakumulatora został zbudowany przez 4R Energy Corporation - jointventure utworzone przez Nissan Motor Co., Ltd (51%) i SumitomoCorporation (49%), zajmujące się opracowywaniem nowych zastosowańdla akumulatorów litowo-jonowych z pojazdów elektrycznych, w tymzarówno nowych, jak i wycofanych z eksploatacji w pojazdach. Wykorzystanieenergii elektrycznej zamiast silnika spalinowego do zasilaniaagregatu chłodniczego pozwala ograniczyć emisję CO2 i hałasu.Kolejna korzyść wynika z eliminacji części rur doprowadzającychczynnik chłodniczy, co zmniejsza ryzyko jego wycieku. Akumulatorjest dodatkowo ładowany z dużego panelu słonecznego zamontowanegow pojeździe. Obydwa pojazdy koncepcyjne skonstruowaneprzez inżynierów Nissana pod kątem zaspokojenia specyficznychpotrzeb europejskiego klienta wciąż znajdują się w fazie rozwoju,a plany ewentualnego uruchomienia ich produkcji są analizowane. Hideto Murakami, Wiceprezes Nissana odpowiedzialny za GlobalnyDział Lekkich Pojazdów Dostawczych powiedział: „Oprócz e-NV200Nissan opracowuje szereg innych modeli wykorzystujących różnetechnologie pojazdów elektrycznych. Chcemy badać możliwościwykorzystania tych technologii na rynku pojazdów dostawczych, abydywersyfikować wartość, jaką pojazdy Nissana z tego segmentudostarczają użytkującym je firmom". Źródło: Nissan
  11. SukcesFiata i technologii MultiAir. Fiat Punto najcichszym autem w swojejklasie według testu tygodnika "Motor". Zdjęcia Fiata Punto: Fiat Punto fot. Fiat Auto Poland - Auto Galeria, Zdjęcia Samochodów, Tuning, Exotic Hałasto jeden z najważniejszych czynników wpływających na komfort orazbezpieczeństwo jazdy. Które auto jest najcichszym, a przez tonajwygodniejszym i gwarantującym spokój na drodze? Sprawdzili todziennikarze tygodnika "Motor". Najlepszymwśród samochodów miejskich okazał się Fiat Punto napędzanynowoczesną jednostką 1.4 MultiAir. Dziennikarzetygodnika "Motor" pokusili się o test głośnościsamochodów. Sprawdzili 300 modeli z różnych klas, z silnikamibenzynowymi, wysokoprężnymi, napędem hybrydowym i elektrycznym. Dopomiarów natężenia dźwięku używali sonometru. W każdym badanymaucie zawsze były zamknięte okna, a sprzęt audio i systemwentylacji - wyłączone. W przypadku, kiedy badany samochód byłwyposażony w szyberdach, testujący zasłaniali go roletą. Pomiarugłośności dokonywano na postoju i podczas jazdy z prędkością50, 100 i 130 km/h. Testujący podkreślają, że na głośność wkabinie, a przez to na komfort podróżowania wpływa wiele czynnikówm.in. kształt samochodu, szum opon, wyciszenie wnętrza i oczywiściesilnik (w tym przypadku od obrotów, na jakich pracuje i rodzajuzasilającego paliwa). Wyniki? Wklasie aut miejskich najcichszym samochodem jest Fiat Punto 1.4MultiAir w wersji o mocy 105 KM.Wynik, który dał mu pierwsze miejsce w zestawieniu to 64,7 dB. Dlaporównania najcichszy samochód w klasyfikacji generalnej osiągnął59,6 dB, a najgłośniejszy aż 73,5 dB. Średnia całego porównaniawynosi 66,9 dB. Takznakomity rezultat to w dużej mierze zasługa rewolucyjnejtechnologii MultiAir opracowanej przez inżynierów Fiat PowertrainTechnologies. Przypominamy, że silniki 1.4 Turbo z FPT, dziękiktórym debiutowała rewolucyjna technologia Multiair, zdobyłyprestiżową nagrodę International Engineof the Year 2012 (Międzynarodowy Silnik Roku 2010)w prestiżowej kategorii najlepszegonowego silnika roku. Oferowanam.in. dla Fiata Punto jednostka 1.4 MultiAir dostępna jest wwersjach o mocy: 105 KM, 135 KM, 165 KM i 180 KM (Abarth Punto). Wporównaniu z tradycyjnym silnikiem benzynowym o tej samejpojemności, system MultiAir pozwala znacznie zwiększyć moc imoment obrotowy przy wyraźnie niższym poziomie zużycia paliwa iemisji spalin. SercemMultiAir jest elektro-hydrauliczny układ sterujący zaworów,umożliwiający bezpośrednią regulację ilości powietrzadopływającego przez zawory dolotowe (bez udziału przepustnicy), awięc ograniczenie zużycia paliwa. System MultiAir pozwala obniżyćpoziom zanieczyszczeń w spalinach (ze względu na kontrolę procesuspalania), poprawiając jednocześnie dynamikę osiągów pojazdu. Itak emisja CO2 spada o 10%, o 10% zwiększa się natomiast moc, amoment obrotowy aż o 15%. MultiAir jest technologią uniwersalną,którą łatwo zaadaptować do wszystkich silników benzynowych, apotencjalnie także i do wysokoprężnych. FiatPunto z silnikiem 1.4 MultiAir Turbo o mocy 135 KM zyskuje charakteri osiągi samochodu o zacięciu sportowym - to samochód idealny dlaosób szukających dynamicznego i jednocześnie oszczędnego auta.Prędkość maksymalna Punto z silnikiem 135-konnym wynosi 200 km/h,a przyspieszenie od 0 do 100 km/h - zaledwie 8,5 sekundy. Wysokieosiągi idą w parze ze szczególnie niskim poziomem emisji CO2 - 129 g/km i zużycia paliwa - 5,6 l/100 km w cyklu mieszanym. Dobreosiągi i sportowy charakter są także zaletami silnika 1.4 MultiAiro mocy 105 KM – to samochód idealny codziennego użytkowania.Jednostka ta również spełnia wymogi normy Euro 5 i emituje 133g/km CO2przyzużyciu paliwa w cyklu mieszanym zaledwie 5,7 l/100 km. Napędzanytym silnikiem Punto przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 10,8sekundy i osiąga prędkość maksymalną 185 km/h. Silniejszejednostki 1.4 Multiair Turbo, o mocach od 135 KM do 180 KM, montowanesą także w samochodach Alfa Romeo MiTo i Giulietta. Dostępne sąrównież w Fiacie Bravo i Lancii Delta. Także sportowy Abarth Puntozawdzięcza swoje wysokie osiągitechnologiiMultiAir. Źródło: Fiat Auto Poland
  12. Innowacyjna baza z silnikiem działającym w technologii Euro VI zwiastuje nową generację Unimog 2014 Nowe silniki – przyjazne dla środowiska, mocne i ekonomiczne Oczyszczanie spalin – połączenie technologii SCR i filtrów cząstek stałych Jeszcze większa moc Dodatni bilans powierzchni ładunkowej: zoptymalizowana pod względem ładowności konstrukcja i większe możliwe obciążenie Kompaktowa budowa dzięki umiejętnemu rozmieszczeniu komponentów Mercedes-Benz Special Trucks pozwala spojrzeć w przyszłość technologii Unimoga, prezentując nowatorski napęd o klasie emisji spalin Euro VI na kompaktowym podwoziu. Pojazd ten stworzono na bazie średniego typu U 400. Ten uniwersalny nośnik narzędzi ze względu na swoją wszechstronność jest często stosowany w regionach wrażliwych ekologicznie. Rozwiązanie to, obok układu napędowego, jest jednym z pierwszych sygnałów zaawansowanej technologii i kompaktowych wymiarów, jakie Mercedes-Benz zamierza zastosować w przyszłym Unimogu. Seryjna produkcja tego modelu ruszy w nadchodzącym roku. Nowa generacja przyjaznych dla środowiska i ekonomicznych silników W celu osiągnięcia normy Euro VI w Unimogu zastosowana zostanie nowa generacja silników OM 934/936 o pojemności skokowej 5,1 lub 7,7 l i z czterema lub sześcioma cylindrami, wyprodukowanych przez Mercedes-Benz. Generacja ta będzie nosiła nazwę BlueEfficiency Power. Zespoły napędowe charakteryzują się przyjaznością dla środowiska, niskim poziomem emisji spalin, a także dużą ekonomicznością dzięki trwałości, niewielkiemu zużyciu paliwa, dodatków AdBlue i oleju silnikowego, a także długimi okresami pomiędzy kolejnymi przeglądami. Liczne udoskonalenia techniczne Nowe silniki przekonują licznymi udoskonaleniami technicznymi. Głowica cylindra z czterema zaworami na każdy cylinder dzięki dużemu zawirowaniu powietrza wewnątrz gwarantuje szybkie reagowanie na pedał gazu. Głowica cylindra i skrzynia korbowa połączone są ze sobą za pomocą sześciu śrub na każdy cylinder. Skutkuje to bardzo sztywnym i tym samym stabilnym zespoleniem. Znajdujące się na górze dwa wałki rozrządu do uruchamiania zaworów są zbudowane i oparte na wydrążonym wałku ze zmniejszonymi popychaczami. Konstrukcja tego rodzaju jest lekka i stabilna. Do udoskonaleń nowego OM 936 należy VCP (Variable Camshaft Phase). Pod tym pojęciem kryje się regulowany wał rozrządu – pierwszy tego typu wał rozrządu w silniku wysokoprężnym w ogóle. Regulacja umożliwia łatwiejszą regenerację filtra cząstek stałych. Jeżeli konieczna będzie regeneracja, to czasy otwarcia zaworów dostosowane zostaną do wyższego poziomu temperatury w ciągu spalinowym. Oczyszczanie spalin – połączenie technologii SCR i filtrów cząstek stałych Przy przetwarzaniu spalin w przypadku obu silników postawiono na technologię BlueTec-6 firmy Mercedes-Benz – zamknięty filtr cząstek w połączeniu z systemem SCR, stosowanym z powodzeniem od lat przez Mercedes-Benz, idealnie się uzupełniają. Zastosowanie technologii BlueTec-6 sprawia, że emisje cząstek zredukowane są do prawie zerowego poziomu wykrywalności, a emitowany tlenek azotu dzięki wtryskowi AdBlue w dołączonym katalizatorze SCR ulega rozkładowi na nieszkodliwe składniki powietrza. Nowe silniki przekonują możliwością niemal natychmiastowego zwiększenia obrotów i imponującym nabieraniem mocy przy równej pracy silnika. Wysoki moment obrotowy już przy niskich obrotach umożliwia niezależne i ekonomiczne nabieranie mocy przy obrotach niewiele wyższych od tych na biegu jałowym. Jest to istotne w przypadku typowego zastosowania pojazdu jako nośnika urządzeń, gdzie najważniejsze są duża siła pociągowa i wytrzymałość. Jeszcze większa moc Nowy Unimog czerpie korzyści ze zmniejszenia rozmiarów wysoce wydajnych jednostek napędowych: czterocylindrowy OM 934 ma wydajność, jaką do tej pory osiągały tylko silniki sześciocylindrowe. Jest on również wbudowany w bazę pojazdu. Dzięki nowym silnikom zwiększy się także moc Unimoga. Po raz pierwszy Unimog z silnikiem sześciocylindrowym osiąga moc 220 kW (299 KM). Przenoszenie mocy w nośniku urządzeń z napędem na cztery koła następuje poprzez skrzynię biegów znaną z innych modeli Unimoga. Została ona wzmocniona, tak jak osie przednie, i dostosowana do zwiększonego do 1200 Nm momentu obrotowego. Dzięki konstrukcji zoptymalizowanej pod względem masy i większemu dopuszczalnemu obciążeniu osiągnięto jeszcze lepszy bilans powierzchni ładunkowej niż w obecnym modelu. Nowe części pojazdu, takie jak filtr cząstek stałych do silników diesla i bardziej wydajne silniki z większymi systemami chłodnic, wiążą się z większą masą pojazdu. Aby temu zaradzić, projektanci modelu Unimog konsekwentnie wdrażali zoptymalizowaną wagowo konstrukcję, nie naruszając przy tym legendarnej stabilności i wytrzymałości modelu. Dotyczy to chociażby otworów w ramach oraz zastosowania kół aluminiowych. Koła z metali lekkich sprawdziły się już w samochodach ciężarowych używanych na budowach i do celów komunalnych. Niezmienioną powierzchnię ładunkową zapewnia także nieznaczne podniesienie dopuszczalnej masy całkowitej. Większa kompaktowość dzięki umiejętnemu rozmieszczeniu komponentów Znaczna wielkość silnika o klasie emisji spalin Euro VI, wynikająca z dużych rozmiarów chłodnicy i dodatkowych filtrów cząstek stałych, została zrekompensowana przez projektantów poprzez nowe ułożenie komponentów. Elementy chłodzenia zostały zainstalowane w dwóch miejscach podwozia. Większe zapotrzebowanie na chłodzenie silnika w przypadku klasy emisji spalin Euro VI spełnia między innymi zoptymalizowany opływ powietrza wokół silnika. Nowa koncepcja chłodzenia umożliwia także łatwiejsze serwisowanie. W porównaniu z obecnym modelem rozstaw kół w nowym Unimogu zmniejszy się o nawet osiem centymetrów. Rzut oka w przyszłość Mimo konieczności zwiększenia rozmiarów pojazdu w celu spełnienia wymogów Euro VI model Unimog zachował jednak kompaktowość jako jedną ze swoich unikalnych cech. Jego nowa generacja jest bardziej przyjazna dla środowiska i ekonomiczniejsza, a przed wprowadzeniem jej na rynek rekonstrukcji ulegną także takie aspekty pojazdu jak wydajność, przyjazność dla użytkownika, napęd, ergonomiczność i bezpieczeństwo. Źródło: Daimler AG
  13. Nissan JUKE-R zwyciężył w corocznie organizowanym plebiscycie SAMOCHÓD ROKU 2012 według magazynu PLAYBOY w kategorii NA SZCZYTACH TECHNOLOGII. Zwycięstwo zostało oficjalnie ogłoszone podczas uroczystej GALI PLAYBOYA w dniu 20 czerwca w Pałacu Zamoyskich w Warszawie. Tegoroczna Gala była wyjątkowa i huczna, gdyż magazyn PLAYBOY obchodził swoje 20 urodziny. Nagrodę w imieniu Firmy Nissan odebrał Paweł BIELECKI, Dyrektor polskiego oddziału Nissan Sales Central & Eastern Europe, a dziękując za przyznane wyróżnienie, powiedział m.in: „"JUKE-R to tylko 2 egzemplarze wyprodukowane na świecie w ciągu 22 tygodni. To samochód wyjątkowy, z wyglądem crossovera, a sercem GT-Ra. To prawie 500 koni mechanicznych i 3.7 sekund do setki. Innowacyjność, osiągi i moc w jednym." W uzasadnieniu jury, które przyznało temu przełomowemu crossoverowi oryginalny tytuł NA SZCZYTACH TECHNOLOGII 2012 czytamy: „Co to znaczy znależć się na szczytach technologii? Odpowiedź jest jedna. Zbudować samochód przełomowy, a jednocześnie błyszczący na tle konkurentów. Nasze jury zachwyciła ekstrawagancja projektantów Nissana, którzy w małe nadwozie wbudowali silnik potężnego super sportowego GT-Ra. Takie pomysły wymagają nie tylko odpowiedniego zaplecza technicznego, ale przede wszystkim śmiałych i nieszablonowo myślących inżynierów". JUKE -R jako przełomowa wersja sportowa popularnego modelu JUKE, zostanie wyprodukowany i przeznaczony do sprzedaży na świecie w bardzo limitowanej ilości tylko 23 sztuk. Zdobywając nagrodę PLAYBOYA, znalazł się wraz z modelami QASHQAI (kategoria Znak Czasów, rok 2007), NAVARA (kategoria Auto dla Twardziela, rok 2006), GT-R (Auto dla Twardziela, rok 2008) oraz JUKE (Auto z Seksem, rok 2011) w zaszczytnym gronie laureatów tego plebiscytu. źródło: NISSAN
  14. Lancer Evolution X - sportowe oblicze technologii <object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=zBlMDvT5d_E&hl=pl_PL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=zBlMDvT5d_E&hl=pl_PL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>
  15. piotrauto

    audi a4 b7 2,0TDI

    koledzy w jakiej technologii jest wykonany silnik 2,0TDI 170KM w audi a4 b7 podobno DPF to pompowtryski czy common rail
×