Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'tec' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 2 wyniki

  1. [h=1]Ofensywa CNG: nowa ŠKODA Octavia G-TEC[/h] [h=2]› Światowa premiera w Genewie: nowa ŠKODA Octavia zasilana CNG[/h][h=2]› Przyjazna dla środowiska: tylko 5,4 m3 (3,5 kg) gazu ziemnego na 100 kilometrów (97 g CO2/km)[/h][h=2]› Duży zasięg: do 1.330 km na gazie i benzynie[/h][h=2]› Najnowocześniejsza technika: dwupaliwowy turbodoładowany silnik 1.4 TSI/81 kW[/h][h=2]› Start najnowszego członka „zielonej” rodziny modeli ŠKODY: już 97 modeli ŠKODY z emisją poniżej 120 g CO2/km, z tego 17 poniżej 100 g CO2/km[/h] Genewa/Mladá Boleslav, marzec 2014 – rozbudowując paletę swojej rodziny przyjaznych dla środowiska modeli, ŠKODA z naciskiem stawia na samochody na gaz ziemny. Najmłodszym przedstawicielem tego rodzaju aut jest nowa ŠKODA Octavia G-TEC, która święci światową premierę na Salonie Samochodowym w Genewie. W tej wersji startuje zdecydowanie najważniejszy model czeskiego producenta, po raz pierwszy seryjnie produkowany z zasilaniem na gaz ziemny. Bestseller ŠKODY jest obecnie po ŠKODZIE Citigo CNG Green tec drugim czeskim modelem na gaz ziemny. Rozpoczęcie sprzedaży nastąpi w maju. Zasilanie CNG jest dostępne dla Octavii limuzyny i Octavii Combi. „W rozwoju palety swoich modeli ŠKODA konsekwentnie dąży do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji CO2”, powiedział dr Frank Welsch, Członek Zarządu ŠKODY ds. Rozwoju Technicznego i Designu. „Zasilanie gazem ziemnym jest ważnym filarem naszej długofalowej strategii. CNG jest rozsądnym rozwiązaniem przyjaznego dla środowiska napędu, które dziś jest dostępne w dobrym stosunku ceny do jakości. W ten sposób spełniamy życzenia naszych klientów oczekujących samochodów przyjaznych dla środowiska, ekonomicznych i zarazem w przystępnej cenie. Nowa Octavia G-TEC stawia silny akcent środowiskowy w klasie kompaktów, zwiększając jeszcze atrakcyjność naszej zdecydowanie najsilniejszej serii produkcyjnej”, dodał Welsch. Octavia G-TEC, podobnie jak Octavia Scout, jest po limuzynie, kombi, kombi 4×4 i sportowym RS-ie najnowszym wariantem nowej ŠKODY Octavii. Wprowadzenie na rynek odbywa się w krajach europejskich: Austrii, Belgii, Czechach, Danii, Finlandii, Holandii, Francji, Luksemburgu, Niemczech, Norwegii, Słowacji, Słowenii, Szwajcarii, Szwecji i Włoszech. Dwupaliwowy turbodoładowany silnik 1.4 TSI/81 kW Green tec o zasięgu jazdy na paliwie w zbiornikach do 1.330 km Nową ŠKODĘ Octavia G-TEC napędza turbodoładowany silnik 1.4 TSI o mocy 81 kW (110 KM). Silnik ten może być zasilany zarówno benzyną, jak i CNG. CNG oznacza sprężony gaz ziemny (Compressed Natural Gas). Seryjnie model ten jest wyposażony w pakiet Green tec, w skład którego wchodzą rozwiązania techniczne: funkcja Start-Stop i odzyskiwania energii hamowania. Nowoczesny silnik spełnia normę EU6, która będzie obowiązywać od września 2014 roku. Zasięg nowej Octavii G-TEC robi wrażenie: nawet tylko na samym CNG Octavia G-TEC pokona bez dodatkowego tankowania do 410 km. Zużycie gazu ziemnego wynosi 5,4 m3 (3,5 kg) na 100 km, co odpowiada emisji CO2 zaledwie 97 g/km. Samochód na benzynie ma zasięg do 920 km. Tym samym Octavia G-TEC po zatankowaniu zbiorników do pełna może przejechać bez uzupełniania paliwa do 1.330 km. Oszczędność Octavii G-TEC nie odbywa się kosztem dynamiki. Maksymalny moment obrotowy 200 Nm jest rozwijany w zakresie od 1.500 do 3.500 obr./min. Octavia G-TEC rozpędza się w 10,9 sekundy od 0 do 100 km/h, a jej prędkość maksymalna wynosi 195 km/h. Silnik w Octaviu G-TEC jest dwupaliwowy, tzn. może być zasilany benzyną lub gazem ziemnym. Sterownik silnika stale przetwarza określone parametry (np. temperaturę silnika, jakość zatankowanego CNG) i na ich podstawie decyduje o sposobie zasilania. Gdy temperatura silnika jest mniejsza niż minus 10 stopni Celsjusza (zimny rozruch), po uruchomieniu silnika najpierw jest wtryskiwana benzyna i dopiero po około 90–120 sekundach następuje przejście na gaz ziemny. W pozostałych przypadkach z reguły, także podczas rozruchu – najpierw gaz ziemny! Dopiero, gdy zbiorniki gazu zostaną opróżnione, następuje przejście na benzynę. Przełączenie odbywa się automatycznie. Zbiornik benzyny mieści 50 litrów. Ilość odpowiedniego paliwa – gazu ziemnego i benzyny – jest pokazywana na tym samym wskaźniku. Zależnie od tego, którym paliwem jest aktualnie zasilany silnik, na wskaźniku jest pokazywana ilość benzyny lub CNG. Gdy silnik pracuje na gazie ziemnym, wskaźnik ilości paliwa pokazuje zapas gazu ziemnego. Świeci przy tym zielona lampka kontrolna. Gdy silnik pracuje na benzynie, na tej samej skali przedstawiony jest zapas benzyny, a zielona lampka kontrolna gaśnie. Odpowiedni zasięg na CNG lub na benzynie można odczytać na komputerze pokładowym. Tankowanie gazu ziemnego jest bardzo proste. Przyłącze zaworu ciśnieniowego gazu znajduje się bezpośrednio za pokrywą wlewu paliwa, za którą jest także wlew benzyny. Oba zbiorniki gazu ziemnego mają łączną pojemność maksymalnie 97 litrów lub 15 kg gazu ziemnego pod ciśnieniem 200 barów. Zbiorniki są umieszczone pod podłogą bagażnika, na specjalnej ramie. Miejsce uzyskano, likwidując wnękę na koło zapasowe i nieco podnosząc podłogę komory bagażnika. Udane umieszczenie zbiorników sprawia, że niemal nienaruszona została duża ilość miejsca w kabinie. Dzięki temu także Octavia na gaz ziemny może się pochwalić najlepszymi wymiarami wnętrza w swoim segmencie. Bagażnik ma pojemność 460 litrów (limuzyna) albo 480 litrów (kombi). Zmiany techniczne w silniku do pracy na dwóch rodzajach paliwa W celu przystosowania silnika do zasilania dwoma paliwami inżynierowie ŠKODY wprowadzili w silniku różne modyfikacje techniczne. Silnik otrzymał nowy sterownik, który reguluje pracę motoru zasilanego każdym rodzajem paliwa i między innymi steruje także pracą wtryskiwaczy CNG. Na listwie rozdzielacza gazu jest umieszczony czujnik temperatury i ciśnienia. Oprócz tego do pracy na CNG został przystosowany skok zaworów przez zmianę krzywek wałka rozrządu. Ponieważ gaz ziemny w porównaniu z benzyną ma gorszą smarność, zmieniono prowadnice i gniazda zaworów dolotowych i wylotowych. Zawory wylotowe otrzymały także inne uszczelniacze trzonków. Dla optymalnego zapłonu CNG zastosowano świece zapłonowe o odpowiedniej wartości cieplnej. Ponadto technicy zoptymalizowali obszar turbiny i charakterystykę regulacji turbosprężarki. Nowy skład i wielkość warstwy katalitycznej w katalizatorze trójfunkcyjnym ma pozytywny wpływ na skład spalin ŠKODY Octavia G-TEC. Dobór zawieszenia samochodu został dopasowany do dodatkowego obciążenia zbiornikami gazu i zmienionego rozkładu nacisku na osie. W układzie zawieszenia zastosowano przednią oś z kolumnami MacPhersona i tylną oś wielowahaczową. ŠKODA Citigo CNG Green tec odnosi sukcesy Nowa ŠKODA Octavia G-TEC jest obecnie drugą ŠKODĄ zasilaną gazem ziemnym. Od października 2012 roku dostępna jest ŠKODA Citigo CNG Green tec. To niewielkie „czyste” auto zużywa tylko 4,4 m3 (2,9 kg) gazu ziemnego na 100 km, co odpowiada emisji CO2 zaledwie 79 g/km. Jego łączny zasięg jazdy wynosi 620 km (400 km na gazie, 220 km na benzynie). Podobnie jak w Octavii G-TEC, także tu pod podłogą są umieszczone dwa zbiorniki z oszczędnym wykorzystaniem miejsca. Sprzedaż Citigo CNG Green tec świetnie się rozwija. W 2013 roku ŠKODA dostarczyła klientom łącznie ponad 1.300 samochodów. Rozgłos w zeszłym roku wzbudziła szczególna rekordowa jazda: w sierpniu 2013 roku austriacki mistrz jazdy na kropelce, Gerhard Plattner, pokonał w ciągu pięciu dni trasę z Włoch do Szwecji samochodem Citigo CNG ze średnim zużyciem paliwa 2,39 kg gazu ziemnego na 100 km. Na całą trasę o długości 2.619 km potrzebował on na paliwo zaledwie 81,24 euro. Przyjaźnie dla środowiska: 97 modeli ŠKODY z emisją CO2 poniżej 120 g/km Ze startem nowej ŠKODY Octavia G-TEC marka ponownie stawia wykrzyknik w zakresie samochodów przyjaznych dla środowiska. Oprócz aut na gaz ziemny świadczą o tym modele GreenLine, szczególnie oszczędne i emitujące mało dwutlenku węgla. Z wyjątkiem ŠKODY Citigo, w odniesieniu do której do dyspozycji jest wspomniana wersja CNG, dla każdej rodziny modelowej ŠKODA oferuje wersję GreenLine: od Fabii po Superba. Charakterystyczną cechą modeli GreenLine są nowoczesne rozwiązania oszczędnego zużycia paliwa jak funkcja Start-Stop, odzyskiwania energii hamowania i opony o zmniejszonym oporze toczenia. Do tego dochodzą specjalne optymalizacje aerodynamiki i napędu. Bogata oferta samochodów przyjaznych dla środowiska jest sednem intensywnych wysiłków ŠKODY dla konsekwentnej realizacji strategii ochrony środowiska „GreenFuture”. Celem jest uczynienie modeli ŠKODY jeszcze bardziej oszczędnymi i polepszenie długotrwałego korzystania z zasobów. Obecnie Czesi oferują 97 modeli z emisją CO2 poniżej 120 g/km, w tym 17 z emisją poniżej 100 g/km. Drugi punkt ciężkości strategii GreenFuture dotyczy procesu produkcji. Do 2018 roku producent chce na wyprodukowany samochód zmniejszyć o 25 procent zużycie energii i wody oraz zredukować ilość odpadów i wielkość emisji. Trzecim filarem GreenFuture jest ochrona środowiska w zakładach dealerskich i warsztatach. Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. Nissan Juke n-tec - edycja specjalna dla fanw Google Nie wiem, czy tylko ja mam takie wrażenie, ale Juke wydaje mi się kobiecym autem. Choć wersją Juke-R bym nie pogardził
×