Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'szwecji' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 25 wyników

  1. Dramatyczny finał w Szwecji - Ogier wygrywa przed Neuvillem i Mikkelsenem - Finałowy Power Stage decydował o zwycięstwie w rajdzie - Rajd Szwecji po raz trzeci z rzędu wygrany przez załogę Polo R WRC Poznań, 16 lutego 2015 r. – Napięcie aż do ostatnich metrów: Sebastien Ogier z pilotem Julienem Ingrassią wygrali Rajd Szwecji. Francuzi z zespołu Volkswagena stoczyli jeden z najdramatyczniejszych pojedynków w historii rajdów WRC, odnosząc zwycięstwo nad załogami Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai) oraz nad swoimi kolegami z zespołu Volkswagena - Andreasem Mikkelsenem/Ola Floene. Miejsce na prowadzeniu zmieniało się do ostatnich kilometrów, a wszystkie trzy zespoły toczyły coraz bardziej zaciętą walkę, by do ostatniego odcinka startować z różnicą wynoszącą zaledwie 4,6 s. Dla Sebastiena Ogiera było to 26. zwycięstwo w cyklu WRC, porównywalne z rekordem jaki osiągnął legendarny Carlos Sainz. Ogier plasuje się teraz na 3. miejscu listy najlepszych kierowców wszechczasów. Poza tym załoga Ogier/Ingrassia jest jedyną spoza Skandynawii, której dwukrotnie udało się wygrać Rajd Szwecji. Andreas Mikkelsen po raz drugi z rzędu stanął na podium tego rajdu – jeszcze kilkaset metrów przed metą wygrywał z dwukrotnym mistrzem świata, dając z siebie wszystko i zmuszając rywala do maksymalnego wysiłku. Jak w thrillerze: walka Mikkelsena, Ogiera i Neuville’a trwała aż do ostatniego metra 4,6 sekundy – w przeliczeniu na odległość, jaką w tym czasie pokonuje rajdówka to zaledwie 162,84 metra – tyle dzieliło pierwsze trzy załogi przed ostatnim odcinkiem specjalnym. Trudno wyobrazić sobie bardziej emocjonująca walkę. To, który zespół stanął na najwyższym, a który na najniższym stopniu podium rozstrzygnęło się na ostatnich kilometrach spośród wszystkich 308 km odcinków specjalnych. Pojedynek między trzema kierowcami - Andreasem Mikkelsenem, Sebastienem Ogierem i Thierry Neuvillem zaostrzał się przez cały czas trwania rajdu. W historii tego sportu nigdy jeszcze nie rozegrano bardziej dramatycznego finałowego pojedynku pomiędzy trzema kierowcami. Wszystko rozstrzygnęło się kilkaset metrów przed metą – Sebastien Ogier uzyskał najlepszy czas na 16 kilometrach ostatniego odcinka specjalnego i tym samym zwyciężył w rajdzie. Jednak aż do ostatniego odcinka na trasie Rajdu Szwecji z minimalną przewagą prowadził Andreas Mikkelsen. Norweg swoje 2,7 s przewagi roztrwonił na 5,37 km przed metą wpadając w śnieżną zaspę i grzebiąc swoje nadzieje na zwycięstwo. Wypadnięcie z trasy oznaczało utratę 40 sekund, jednak załoga Mikkelsen/Floene powróciła na trasę i dojechała do mety, kończąc Rajd Szwecji na trzecim miejscu. Szczęśliwa trójka: trzeci Rajd Szwecji, trzecie zwycięstwo Volkswagena Sebastien Ogier w roku 2013, Jari-Matti Latvala w roku 2014 i ponownie Sebastien Ogier – Rajd Szwecji jest pierwszą rundą w kalendarzu eliminacji MŚ, którą Volkswagen wygrał po raz trzeci, wystawiając do walki Polo R WRC. Dla Volkswagena rajd ten oznacza 24. zwycięstwo w 28 startach oraz 45. i 46. miejsce na podium od chwili wystawienia do walki Polo R WRC w styczniu 2013 roku. Od tego czasu World Rally Car z Wolfsburga uzyskał najlepszy czas na 361 odcinkach specjalnych spośród ogółem 521. Odnosząc łącznie 25 zwycięstw – wliczając wynik Kennetha Erikssona/Petera Diekmanna (S/D) na Wybrzeżu Kości Słoniowej w 1987 r. – VW na liście rajdowych zwycięzców wszechczasów prześcignął Audi i zajmuje obecnie 8. miejsce. Kraina Śniegu – wyśmienite warunki na trasach Szwecji Mnóstwo lodu i śniegu, malowniczy zimowy krajobraz i świetne warunki do zmagań - Rajd Szwecji to idealny rajd zimowy. Duże opady śniegu tuż przed drugą rundą MŚ sprawiły, że trasa wyśmienicie nadawała się do rajdowej walki. Jej przebieg wyznaczały metrowe zaspy, od których kierowcy mogą odbijać się autami, by zyskać lepszy czas. To ryzykowna gra – jeśli samochód zbyt mocno wbije się w śnieżną ścianę, może obrócić się wokół własnej osi: to typowy błąd kierowców na Rajdzie Szwecji. Przydarzył się on co najmniej raz niemal każdemu z czołowych kierowców na którymś spośród 308 km odcinków specjalnych. Power Stage – trzy dodatkowe punkty dla Sebastiena Ogiera Zrezygnować z dodatkowych punktów w Power Stage, by spokojnie dowieźć zwycięstwo lub miejsce na podium? Nie podczas tegorocznego rajdu Szwecji. W cieniu niezwykle emocjonujących zmagań finałowych podczas Power Stage rozegrała się nie mniej ekscytująca walka o punkty dla trzech najszybszych zawodników. Zwyciężył i zdobył trzy punkty dwukrotny mistrz świata, Ogier. Spośród 27 Power Stage’ów dla Volkswagena był to 20., podczas którego kierowca fabryczny z Wolfsburga uzyskał maksymalną liczbę punktów. Dobrowolna rezygnacja: Latvala/Anttila wycofują się z rajdu Po nieudanym starcie zeszłoroczni zwycięzcy Jari-Matti Latvala i Miikka Attila pozostali bez punktów i w porozumieniu z zespołem zdecydowali się wycofać z rajdu po końcowym Power Stage’u. Powodem był przepis ograniczający zmianę pewnych komponentów samochodu. Dla Latvali/Anttili Rajdy Szwecji, Meksyku i Argentyny byłyby traktowane łącznie, zaś wycofanie się z rywalizacji w Szwecji sprawia, że przepis ten nie będzie miał zastosowania i da załodze większe możliwości zestrojenia ich Polo R WRC w następnych rundach. Wypowiedzi po Rajdzie Szwecji Sebastien Ogier, Volkswagen Polo WRC numer 1 „Niesamowity finał. Jestem naprawdę dumny z tego zwycięstwa, to jedno z moich najlepszych do tej pory. Pierwsze zwycięstwo w Szwecji, przed dwoma laty, gdy wygrałem z Sebastienem Loebem, było świetne, ale tegoroczne zostało okupione jeszcze trudniejszą walką. Julien i ja od pierwszego dnia aż do Power Stage’u dawaliśmy z siebie wszystko na każdym odcinku i jechaliśmy na maksymalnym limicie. I to się opłaciło. Na pewno końcówka rajdu należała do najbardziej emocjonujących – i to nie tylko dla widzów, ale też dla mnie osobiście. Oczywiście współczuję Andreasowi, któremu tak niewiele brakowało do pierwszego zwycięstwa i tak zaciekle z nami walczył. Jestem jednak pewien, że to nie był nasz ostatni pojedynek. On i Thierry Neuville pokazali wspaniałą walkę”. Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC numer 2 „To był zwariowany tydzień. Szkoda, że mój kolega z zespołu Andreas Mikkelsen nie wygrał swojego pierwszego rajdu w karierze. Gratuluję Sebastienowi Ogierowi, na pewno zasłużył na te 28 punktów. Jeśli chodzi o mnie, to muszę szukać w tym wszystkim pozytywów. Po moim błędzie w piątek, oczywiście nie brałem udziału w finałowej walce. Ale miałem czas, żeby wypróbować ustawienia auta i dzięki temu zdobyć trochę nowej wiedzy. Teraz jeszcze lepiej dogaduję się z moim Polo i to było widać już dzisiaj. Sezon dopiero się rozkręca i wszystko jeszcze może się zdarzyć. W Meksyku będę miał dobrą pozycję startową i na pewno ostro zaatakuję”. Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC numer 9 „Daliśmy z siebie wszystko do ostatniego metra, ale niestety przegraliśmy. Nigdy bym nie przypuszczał, że będę niezadowolony z miejsca na podium. W końcu, w mojej karierze nie tak znowu często na nim stawałem. Ale miałem tu szansę na świętowanie pierwszego zwycięstwa w Rajdowych Mistrzostwach Świata i byłem już naprawdę blisko. Popełniłem jeden mały błąd, obróciło mnie i straciłem tę szansę. Czuję gorycz i duże rozczarowanie, chociaż w sumie możemy być dumni z naszych osiągnięć. Jestem pewien, że moje pierwsze zwycięstwo to tylko kwestia czasu. Ale tak bardzo chciałem tę walkę trzech załóg rozstrzygnąć na swoją korzyść! Teraz pojedziemy na maksa w Meksyku, jeszcze raz spróbujemy powalczyć o wygraną.” Jost Capito, dyrektor Volkswagen Motorsport „Naprawdę emocjonujący rajd. Jestem pewien, że dzięki niemu mistrzostwa zyskały wielu fanów. O miejscu na podium zadecydowały dosłownie ostatnie metry. Aż do ostatniego odcinka prowadził Andreas Mikkelsen i był już blisko pierwszego zwycięstwa w Mistrzostwach Świata. Naprawdę wycisnął ostatnie poty z naszego dwukrotnego mistrza Sebastiena Ogiera i swojego przyjaciela Thierry Neuville’a i może być dumny z tego, co pokazał w tym rajdzie. Jego czas nadejdzie prędzej czy później, nie mam co do tego wątpliwości. Sebastien Ogier wykazał się wielką siłą charakteru i zasłużenie wygrał. Chylę czoła przed kierowcami i pilotami”. A był przecież jeszcze… … chyba jedyny pilot, który podczas rajdu osobiście kierował samochodem WRC: Ola Floene. Podczas Rajdu Szwecji pilot Andreasa Mikkelsena przejechał 220 km odcinków dojazdowych. Zamiana miejsc między kierowcą, a pilotem to w przypadku Mikkelsena i Floena żadna nowość – w 2012 roku podczas Rajdu Cypru Floene (już jako mistrz klasy IRC) poprowadził Skodę Fabię S2000 na końcowym OS-ie „Stavros”. Wykazał się przy tym dużymi umiejętnościami – na 16 kilometrach okazał się tylko o 45,7 s wolniejszy niż najszybszy kierowca na tym odcinku i jednocześnie zwycięzca całego rajdu - Nasser Al-Attiyah. Rajdowe mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Szwecji – zestawienie wyników Czwartek, 12 lutego 2015 #1 Ogier #2 Latvala #9 Mikkelsen SS 01S Karlstad I 01.90 km P07 (+ 1.1s) P03 (+ 0.4s) P05 (+ 0.7s) Klasyfikacja generalna 01.90 km P07 (+ 1.1s) P03 (+ 0.4s) P05 (+ 0.7s) Piątek, 13 lutego 2015 SS 02 Torsby I 14.76 km P01 P02 (+ 2.7s) P05 (+ 8.6s) SS 03 Röjden I 18.73 km P01 P05 (+ 5.8s) P02 (+ 2.2s) SS 04 Finnskogen I 20.76 km P02 (+ 1.6s) P01 P03 (+ 4.6s) SS 05 Kirkenćr I 07.07 km P01 P02 (+ 2.9s) P04 (+ 6.2s) SS 06 Kirkenćr II 07.07 km P08 (+ 8.0s) P02 (+ 2.2s) P05 (+ 4.1s) SS 07 Finnskogen II 20.76 km P04 (+ 2.3s) P01 P03 (+ 2.2s) SS 08 Röjden II 18.73 km P04 (+ 4.1s) P06 (+ 6.0s) P01 SS 09 Torsby II 14.76 km P20 (+ 38.6s) P41 (+ 8m 36.5s) P02 (+ 1.0s) SS 10S Karlstad II 01.90 km P01 P07 (+ 1.5s) P06 (+ 1.4s) Klasyfikacja generalna 124.54 km P04 (+ 24.7s) P23 (+ 8m 27.0s) P01 Sobota, 14 lutego 2015 SS 11 Fredriksberg I 18.15 km P03 (+ 6.0s) P02 (+ 3.1s) P01 SS 12 Rämmen I 22.76 km P01 P02 (+ 1.3s) P04 (+ 8.0s) SS 13 Hagfors Sprint I 01.87 km P01 P02 (+ 1.6s) P03 (+ 1.9s) SS 14 Vargĺsen I 24.63 km P01 P17 (+ 48.2s) P06 (+ 19.1s) SS 15 Fredriksberg II 18.15 km P13 (+ 14.6s) P09 (+ 10.8s) P02 (+ 3.7s) SS 16 Rämmen II 22.76 km P05 (+ 4.0s) P03 (+ 3.2s) P08 (+ 6.2s) SS 17 Hagfors Sprint II 01.87 km P11 (+ 2.0s) P13 (+ 2.7s) P05 (+ 1.4s) SS 18 Vargĺsen II 24.63 km P03 (+ 5.9s) P08 (+ 10.8s) P07 (+ 8.8s) Klasyfikacja generalna 134.82 km P03 (+ 9.6s) P17 (+ 9m 01.1s) P02 (+ 1.5s) Niedziela, 15 lutego SS 19 Lesjöfors 15.00 km P01 P04 (+ 9.8s) P02 (+ 1.3s) SS 20 Värmullsĺsen I 15.87 km P02 (+ 0.9s) P01 P03 (+ 4.7s) SS 21P Värmullsĺsen II 15.87 km P01 P04 (+ 11.5s) P19 (+ 42.8s) Klasyfikacja generalna 46.76 km P01 P12 (+ 9m 11.9s) P03 (+ 39.8s) Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Szwecji – wyniki końcowe 01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 2h 55m 30.5s 02. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai + 6.4s 03. Andreas Mikkelsen/Ola Floene (N/N), Volkswagen + 39.8s 04. Ott Tänak/Raigo Mőlder (EST/EST), Ford + 2m 26.0s 05. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai + 3m 31.5s 06. Elfyn Evans/Daniel Barritt (GB/GB), Ford + 3m 53.0s 07. Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL), Citroën + 4m 05.8s 08. Martin Prokop/Jan Tománek (CZ/CZ), Ford + 4m 26.0s 09. Yurii Protasov/Pavlo Cherepin (UA/UA), Citroën + 5m 32.2s 10. Mads Ostberg/Jonas Andersson (N/S), Citroën + 6m 50.9s … 12. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 9m 11.9s Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Szwecji – wyniki Power Stage 01. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 8m 05.6s 02. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai + 4.8s 03. Mads Ostberg/Jonas Andersson (N/S), Citroën + 9.9s Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), punktacja* Kategoria kierowców 1. Sébastien Ogier, 53 punkty; 2. Andreas Mikkelsen, 30; 3. Thierry Neuville, 30; 4. Jari-Matti Latvala, 19; 5. Mads Ostberg, 14; 6. Elfyn Evans, 14; 7. Ott Tänak, 12; 8. Kris Meeke, 10; 9.Hayden Paddon, 10; 10. Dani Sordo, 8; Kategoria producentów 1. Volkswagen Motorsport, 71 punktów; 2. Hyundai Motorsport, 55; 3. M-Sport, 32; 4. Citroën Total Abu Dhabi WRT, 20; 5. Volkswagen Motorsport II, 15; 6. Jipocar Czech National Team,10; 7. FWRT, 1; 8. Hyundai Motorsport N, 1 * wymaga zatwierdzenia przez FIA Źródło: Volkswagen Group Polska
  2. Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Szwecji Podwójne zwycięstwo Volkswagena w Szwecji - Jari-Matti Latvala wywalczył swoje drugie zwycięstwo w Volkswagenie, a trzecie w Szwecji - Drugie miejsce i pierwsze podium Rajdowych MŚ dla Andreasa Mikkelsena - Sébastien Ogier po wspaniałej pogoni kończy rajd na szóstym miejscu Poznań, 9 lutego 2014 – W drugim rajdzie Mistrzostw Świata (FIA WRC) Volkswagen odniósł drugie zwycięstwo w sezonie. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) i Andreas Mikkelsen/Mikko Markkula (N/FIN) zadbali nie tylko o hucznie świętowane podwójne zwycięstwo, lecz także o niebywale emocjonujący pojedynek. W trudnych warunkach – odwilż, śnieg i deszcz – w Rajdzie Szwecji po raz drugi z rzędu Polo R WRC okazał się być najszybszym samochodem. 43 z 69 możliwych trzech najlepszych czasów, z tego 19 wygranych odcinków specjalnych oraz przez pewien czas trzy samochody na trzech pierwszych pozycjach – także w 2014 roku Volkswagen poradził sobie w Szwecji lepiej od innych. Szczególnie dobrze spisali się skandynawscy kierowcy zespołu. Jari-Matti Latvala i Andreas Mikkelsen, którzy przez wiele kilometrów walczyli ze sobą o ułamki sekundy. Na koniec obaj zostali prawdziwymi zwycięzcami. Dla Latvali było to dziewiąte zwycięstwo w Rajdowych MŚ, trzecie w Rajdzie Szwecji i drugie dla Volkswagena, a dodatkowo dało mu prowadzenie w klasyfikacji kierowców. Mikkelsen po raz pierwszy stanął na podium w królewskiej klasie sportu rajdowego. Mistrzowie świata Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), którzy po błędzie spadli na dwudziestą pozycję, po zaciętym pościgu ukończyli ostatecznie Rajd Szwecji na szóstym miejscu. „Cieszymy się, że dobra jazda Jari-Matti Latvali w ten weekend przyniosła mu sukces” – powiedział dr Heinz-Jakob Neußer, Członek Zarządu Volkswagena ds. rozwoju technicznego. „To zwycięstwo było w pełni zasłużone. Andreas Mikkelsen jako nasz junior pokazał w ekstremalnych warunkach, że ma potencjał, aby znaleźć się w światowej czołówce. Pecha miał Sébastien Ogier ze swoim wypadnięciem z trasy. Niemniej także on, z dziesięcioma najlepszymi czasami oesów, udowodnił swoją klasę.” Pojedynek weekendu: Latvala kontra Mikkelsen Finlandia-Norwegia 13:10. Pojedynek kierowców Volkswagena Latvali i Mikkelsena prawie przez cały dystans Rajdu Szwecji trzymał fanów w napięciu. Dopiero ostatni dzień rajdu przyniósł decydujące rozstrzygnięcie bezpośredniej rywalizacji obu kolegów z zespołu. Rano w sobotę różnica między doświadczonym, a młodym kierowcą wynosiła tylko 3,6 sekundy. Dopiero minimalny błąd Andreasa Mikkelsena w ekstremalnie trudnych warunkach pozwolił Jari-Matti Latvali odetchnąć. Po poślizgu na 18-tym odcinku specjalnym Mikkelsen stracił decydujące sekundy. Jak wielka była dominacja kierowców Volkswagena w Rajdzie Szwecji, pokazują statystyki: Latvala 18 razy był w pierwszej trójce, Mikkelsen 13 razy. Jari-Matti Latvala zaliczył w Szwecji swój trzy setny najlepszy czas odcinka specjalnego. Pościg weekendu: Ogier na szóstej pozycji Spóźnione o ułamek sekundy wejście w zakręt i lądowanie w zaspie na poboczu, ale dzięki fanom powrót na trasę po kilku minutach – Sébastien Ogier i Julien Ingrassia w piątek w pełni poznali trudy i zalety Rajdu Szwecji. Mimo że błąd kosztował ich utratę prowadzenia, duet mistrzów świata w Polo R WRC ukończył jedyny rajd na śniegu w sezonie na dobrej pozycji. Seria najlepszych czasów odcinków specjalnych pozwoliła im wrócić z 20-tego miejsca na punktowane lokaty. Łącznie Ogier/Ingrassia dziesięć razy byli najszybsi na oesach. Rozplanowanie opon kluczem do sukcesu Cienka warstwa lodu i śniegu na pierwszych odcinkach, koleiny szutru przy drugim przejeździe – warunki w czasie Rajdu Szwecji nie były idealne dla opon z kolcami. Tam, gdzie szuter wystawał spod nawierzchni, kierowcy przy agresywnej jeździe ryzykowali wyłamanie wolframowych kolców w oponach Michelin X-ice North 2. W walce o zwycięstwo zarówno Jari-Matti Latvala jak i Andreas Mikkelsen dobrze rozplanowali swoje 28 egzemplarzy i na dwie ostatnie pętle w sobotę wyjechali z sześcioma nowiutkimi oponami Michelina. Powiększona przewaga – Volkswagen Motorsport na czele w klasyfikacji producentów Przewaga powiększona o dwanaście punktów: po drugim zwycięstwie w sezonie Volkswagen zajmuje pierwsze miejsce w kategorii producentów. 72 punkty wywalczyły dotychczas załogi fabryczne Sébastien Ogier i Jari-Matti Latvala, o 16 więcej, niż Citroën i o 50 więcej, niż M-Sport-Ford. Dwa dodatkowe punkty dla Jari-Matti Latvali w Power Stage Po zwycięstwie w Szwecji Jari-Matti Latvala został liderem tabeli Rajdowych Mistrzostw Świata, dwa dodatkowe punkty zebrał jako bonus za tak zwany Power Stage. Druga pozycja za kierowcą Citroena Madsem Østbergiem na ostatnim odcinku specjalnym, na którym przyznawane są dodatkowe punkty dla trzech najszybszych kierowców, oznaczała łącznie 40 punktów na koncie Latvali. Tuż za nim znajduje się Sébastien Ogier z pięcioma punktami straty. Andreas Mikkelsen z 24 punktami jest czwarty w klasyfikacji. Wypowiedzi, 3. dzień Rajdu Szwecji Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1 „Szósta lokata to dla nas całkiem niezły wynik. Naturalnie, że Julien i ja chcielibyśmy powtórzyć nasz sukces z ubiegłego roku, ale po moim błędzie w piątek osiem punktów to optymalny rezultat. W niewiarygodnie śliskich warunkach zaliczyliśmy bezbłędny ostatni dzień. Dziesięcioma najlepszymi czasami pokazaliśmy, że trzeba się będzie z nami liczyć w przyszłym roku. Rajd Szwecji jest zdecydowanie jedną z moich ulubionych imprez w kalendarzu. Gratulacje dla Jari-Matti i Miikka, którzy tak jak Andreas i Mikko wykonali fantastyczną robotę. Znów mamy w zespole powód do radości. A w mistrzostwach świata dużo się dzieje.” Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2 „To wspaniałe uczucie, wygrać Rajd Szwecji po raz trzeci. To zwycięstwo znaczy dla mnie wyjątkowo dużo, bo już w 2008 roku odniosłem tutaj mój pierwszy triumf. Dowieźć zwycięstwo do mety wcale nie było łatwo, bo ze względu na trudne warunki i dobre czasy moich kolegów z zespołu, mój pilot Miikka i ja musieliśmy być maksymalnie skoncentrowani i dać z siebie wszystko. Z powodu odwilży dużo jechaliśmy na szutrze i musieliśmy mądrze rozplanować opony. Andreas Mikkelsen był dla nas wczoraj trudnym przeciwnikiem, pojechał bardzo dobry rajd i w pełni zasłużył na miejsce na podium. Fakt, że mogliśmy uczciwie walczyć ze sobą i że nie było żadnego „team order”, to wspaniała sprawa. Nie tylko z tego powodu czuję się bardzo dobrze w Volkswagenie.” Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9 „Pierwszy raz na podium! Marzyłem o takim wyniku. Uzyskanie go, i to prawie u siebie w domu, to niewiarygodna sprawa. Ostatni dzień w Szwecji był znów prawdziwym wyzwaniem. Warunki z roztopionym śniegiem i wychodzącym spod niego szutrem na drugiej pętli bez wątpienia nie były łatwe. Długi czas miałem zwycięstwo prawie przed nosem, i to było wspaniałe. Po małym błędzie nie dałem już rady naciskać na mojego kolegę z zespołu Jari-Matti Latvalę. Zamiast tego skupiłem się na kontrolowaniu odległości od goniącego mnie Madsa Østberga. Na koniec jeszcze raz zrobiło się ciasno, ale ostatecznie obroniliśmy naszą drugą pozycję. Jestem bardzo dumny, że tutaj, w Rajdzie Szwecji, w chyba najtrudniejszych od kilku lat warunkach, udało mi się uzyskać tak dobry rezultat. Mój zespół, mój pilot Mikko Markkula i ja zasłużyliśmy na kilka piw. Jest powód do świętowania.” Jost Capito, Dyrektor Volkswagen Motorsport „Mamy zakontraktowanych najlepszych rajdowych kierowców świata, a oni tutaj w Szwecji mieli najszybszy i najbardziej niezawodny samochód – Polo R WRC. Jari-Matti Latvala zasłużył sobie na zwycięstwo doskonałą jazdą, ale także zaciętą walką z Andreasem Mikkelsenem, który przekonał nas wszystkich, że jest naprawdę dobry. Czapki z głów przed nimi dwoma. Ale też przed Sébastienem Ogierem. Dziesięć najlepszych czasów i zacięta pogoń mówią same za siebie. Przekonał się, że szczęście nie zawsze sprzyja najlepszym i że wykopywanie się ze śniegu to także jedna z atrakcji rajdów. Jako zespół mamy teraz luksus, a zarazem problem, że w Meksyku jako zespoły z pierwszego, drugiego i czwartego miejsca w tabeli będziemy musieli pierwsi wyjeżdżać na trasę. Chętnie zmierzymy się z tym wyzwaniem. Jestem niesamowicie dumny z wyniku i z zespołu, którego ciężka praca po raz kolejny się opłaciła.” Co się jeszcze wydarzyło … … nowy rekord Sébastiena Ogiera. Dopiero po 41 metrach fabryczny kierowca Volkswagena dotknął ziemi na sławnej hopce „Colin’s Crest” i poprawił dotychczasowy rekord Amerykanina Kena Blocka o całe cztery metry. I co jeszcze… … książę Karol Filip odwiedził niespodziewanie zespół Volkswagena w sobotę po południu. Jako książę Värmland, gdzie rozgrywany jest Rajd Szwecji, trzeci w kolejce następca szwedzkiego tronu ma nie tylko czysto geograficzne rozeznanie. W ubiegłym roku Karol Filip sam startował w historycznym Porsche 911 w imprezie towarzyszącej Rajdowi Szwecji. Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Szwecji – wyniki [TABLE] <tbody>[TR] [TD=colspan: 2]Środa, 5 lutego 2014 [/TD] [TD] [/TD] [TD]#1 Ogier [/TD] [TD]#2 Latvala [/TD] [TD]#9 Mikkelsen [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 01S [/TD] [TD]Karlstad 1 [/TD] [TD]01,90 km [/TD] [TD]P02 (+ 0,8 sek.) [/TD] [TD]P04 (+ 2,4 sek.) [/TD] [TD]P01 [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Klasyfikacja łączna [/TD] [TD]01,90 km [/TD] [TD]P02 (+ 0,8 sek.) [/TD] [TD]P04 (+ 2,4 sek.) [/TD] [TD]P01 [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Czwartek, 6 lutego 2014 [/TD] [TD] [/TD] [TD]#1 Ogier [/TD] [TD]#2 Latvala [/TD] [TD]#9 Mikkelsen [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 02 [/TD] [TD]Torsby 1 [/TD] [TD]07,03 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P03 (+ 2,7 sek.) [/TD] [TD]P04 (+ 3,8 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 03 [/TD] [TD]Kirkener 1 [/TD] [TD]07,16 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P03 (+ 6,6 sek.) [/TD] [TD]P02 (+ 5,7 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 04 [/TD] [TD]Finnskogen 1 [/TD] [TD]16,82 km [/TD] [TD]P06 (+ 7,1 sek.) [/TD] [TD]P03 (+ 2,3 sek.) [/TD] [TD]P01 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 05 [/TD] [TD]Kirkener 2 [/TD] [TD]07,16 km [/TD] [TD]P05 (+ 3,0 sek.) [/TD] [TD]P06 (+ 3,6 sek.) [/TD] [TD]P03 (+ 1,9 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 06 [/TD] [TD]Finnskogen 2 [/TD] [TD]16,82 km [/TD] [TD]P02 (+ 0,7 sek.) [/TD] [TD]P03 (+ 1,7 sek.) [/TD] [TD]P01 [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 07 [/TD] [TD]Torsby 2 [/TD] [TD]07,03 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P05 (+ 4,5 sek.) [/TD] [TD]P08 (+ 6,0 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Klasyfikacja łączna [/TD] [TD]62,02 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P03 (+ 12,2 sek.) [/TD] [TD]P02 (+ 5,8 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Piątek, 7 lutego 2014 [/TD] [TD] [/TD] [TD]#1 Ogier [/TD] [TD]#2 Latvala [/TD] [TD]#9 Mikkelsen [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 08 [/TD] [TD]Lesjöfors 1 [/TD] [TD]15,00 km [/TD] [TD]P36 (+ 4.30,5 Min.) [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P02 (+ 5,8 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 09 [/TD] [TD]Fredriksberg 1 [/TD] [TD]18,15 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P03 (+ 5,5 sek.) [/TD] [TD]P02 (+ 2,8 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 10 [/TD] [TD]Rämmen 1 [/TD] [TD]22,76 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P02 (+ 4,2 sek.) [/TD] [TD]P04 (+ 9,3 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 11 [/TD] [TD]Hagfors Sprint 1 [/TD] [TD]01,87 km [/TD] [TD]P02 (+ 1,7 sek.) [/TD] [TD]P09 (+ 3,0 sek.) [/TD] [TD]P06 (+ 2,8 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 12 [/TD] [TD]Lesjöfors 2 [/TD] [TD]15,00 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P02 (+ 2,3 sek.) [/TD] [TD]P03 (+ 7,3 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 13 [/TD] [TD]Fredriksberg 2 [/TD] [TD]18,15 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P02 (+ 6,6 sek.) [/TD] [TD]P03 (+ 7,5 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 14 [/TD] [TD]Rämmen 2 [/TD] [TD]22,76 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P02 (+ 11,1 sek.) [/TD] [TD]P04 (+ 13,7 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 15 [/TD] [TD]Hagfors Sprint 2 [/TD] [TD]01,87 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P18 (+ 8,2 sek.) [/TD] [TD]P04 (+ 2,9 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 16S [/TD] [TD]Karlstad 2 [/TD] [TD]01,90 km [/TD] [TD]P02 (+ 0,5 sek.) [/TD] [TD]P03 (+ 1,2 sek.) [/TD] [TD]P01 [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Klasyfikacja łączna [/TD] [TD]117,46 km [/TD] [TD]P09 (+ 3.38,4 Min.) [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P02 (+ 3,6 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Sobota, 8 lutego 2014 [/TD] [TD] [/TD] [TD]#1 Ogier [/TD] [TD]#2 Latvala [/TD] [TD]#9 Mikkelsen [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 17 [/TD] [TD]Hara 1 [/TD] [TD]11,32 km [/TD] [TD]P10 (+ 18,1 sek.) [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P04 (+ 3,9 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 18 [/TD] [TD]Torntorp 1 [/TD] [TD]19,26 km [/TD] [TD]P02 (+ 5,4 sek.) [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P09 (+ 25,7 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 19 [/TD] [TD]Vargåsen 1 [/TD] [TD]24,63 km [/TD] [TD]P06 (+ 13,3 sek.) [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P04 (+ 3,7 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 20 [/TD] [TD]Värmullsåsen 1 [/TD] [TD]15,87 km [/TD] [TD]P04 (+ 8,9 sek.) [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P03 (+ 5,8 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 21 [/TD] [TD]Hara 2 [/TD] [TD]11,32 km [/TD] [TD=colspan: 3]odwołany [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 22 [/TD] [TD]Torntorp 2 [/TD] [TD]19,26 km [/TD] [TD]P04 (+ 6,7 sek.) [/TD] [TD]P02 (+ 0,5 sek.) [/TD] [TD]P03 (+ 5,0 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 23 [/TD] [TD]Vargåsen 2 [/TD] [TD]24,63 km [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P03 (+ 3,0 sek.) [/TD] [TD]P02 (+ 2,6 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD]OS 24P [/TD] [TD]Värmullsåsen 2 [/TD] [TD]15,87 km [/TD] [TD]P04 (+ 3,7 sek.) [/TD] [TD]P02 (+ 1,1 sek.) [/TD] [TD]P07 (+ 7,9 sek.) [/TD] [/TR] [TR] [TD=colspan: 2]Klasyfikacja łączna [/TD] [TD]130,84 km [/TD] [TD]P06 (+ 4.29,9 Min.) [/TD] [TD]P01 [/TD] [TD]P02 (+ 53,6 sek.) [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Szwecji – wyniki końcowe 01. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen 3:00.31,1 godz.. 02. Andreas Mikkelsen/Mikko Markkula (N/FIN), Volkswagen + 53,6 sek. 03. Mads Østberg/Jonas Andersson (N/S), Citroën + 59,5 sek. 04. Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen (FIN/FIN), Ford + 2.26,9 min. 05. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford + 3.00,5 min. 06. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen + 4.29,9 min. 07. Henning Solberg/Ilka Minor (N/A), Ford + 4.47,5 min. 08. Pontus Tidemand/Ola Fløene (S/N), Ford + 5.38,2 min. 09. Craig Breen/Scott Martin (IRL/GB), Ford + 8.55,4 min. 10. Kris Meeke/Paul Nagle (GB/IRL), Citroën + 11.18,0 min. Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Szwecji – wyniki Power Stage 01. Mads Østberg/Jonas Andersson (N/S), Citroën 8.36,8 nin. 02. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 1,1 sek. 03. Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen (FIN/FIN), Ford + 2,9 sek. Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), punktacja Kategoria kierowców 1. Jari-Matti Latvala, 40 punktów; 2. Sébastien Ogier, 35; 3. Mads Østberg, 30; 4. Andreas Mikkelsen, 24; 5. Bryan Bouffier, 18; 6. Kris Meeke, 17; 7. Mikko Hirvonen, 13; 8. Ott Tänak, 10; 9. Elfyn Evans, 8; 10. Henning Solberg, 6; Kategoria producentów 1. Volkswagen Motorsport, 72 punkty, 2. Citroën Total Abu Dhabi WRT, 56 punkty; 3. Volkswagen Motorsport II, 26.; 4. M-Sport, 22; 5. Hyundai Motorsport, 8; 6. RK M-Sport WRT, 4 Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. więcej -> Scania rozbudowuje centrum techniczne w Szwecji | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  4. Autoliv pracuje nad alkomatem zapobiegającym przed jazdą Ť AUTOKULT.pl Super pomysł tylko ciężko rozwiązać problem np. gdy będą jechały 4 osoby nie trzeźwe dość mocno a kierowca trzeźwy lub kierowca po płukance np. Listerine bo przed randką
  5. "Czwórka" ze Szwecji... Więcej ---> http://stateofstance.com/2011/11/30/absolut-golf/
  6. Nieźle się zabawiają w tej Szwecji...
  7. 180SX ze Szwecji... Więcej ---> http://www.stancenation.com/2011/09/01/the-swedish-takeover/
  8. Oldskulowy Datsun ze Szwecji. Gniecie! Więcej ---> http://www.stancenation.com/2011/08/19/old-school-rocks-2/
  9. Piękność ze Szwecji! Więcej ---> http://www.stancenation.com/2011/08/01/the-flush-function/
  10. Zupełnie przyzwoita Miata ze Szwecji... Więcej ---> http://www.stancenation.com/2011/07/19/eunos-what/
  11. B. fajna Integra ze Szwecji! Więcej ---> http://www.stancenation.com/2011/07/16/sexy-swedish-honda/
  12. R34 ze Szwecji... Cudo! Więcej ---> http://www.stancenation.com/2011/05/28/swedish-beast/
  13. Niezła S15 ze Szwecji... Inne zdjęcia ---> http://www.superstreetonline.com/features/sstp_1012_1999_nissan_silvia_s15_spec_r/photo_01.html Więcej ---> http://www.superstreetonline.com/features/sstp_1012_1999_nissan_silvia_s15_spec_r/index.html
  14. A4 ze Szwecji. Wg mnie troche przedobrzony... Zdjecia ---> http://www.eurotuner.com/featuredvehicles/eurp_1005_2005_audi_a4_1_8t/photo_01.html Wiecej ---> http://www.eurotuner.com/featuredvehicles/eurp_1005_2005_audi_a4_1_8t/index.html
  15. JE1216

    VW Lupo SDI / Azev A (S)

    Lupo ze Szwecji... Wiecej ---> http://www.eurotuner.com/featuredvehicles/eurp_1102_2000_volkswagen_lupo_sdi/index.html Zdjecia ---> http://www.eurotuner.com/featuredvehicles/eurp_1102_2000_volkswagen_lupo_sdi/photo_14.html
  16. EVO VIII Ze Szwecji... Fajny... Zdjecia ---> http://www.modified.com/features/modp-0911-2004-mitsubishi-lancer-evolution-viii/photo_09.html Wiecej ---> http://www.modified.com/features/modp-0911-2004-mitsubishi-lancer-evolution-viii/index.html
  17. JE1216

    BMW 318i E21 (S)

    E21 ze Szwecji... Wiecej ---> http://www.stanceworks.com/forums/showthread.php?t=14037
  18. JE1216

    BMW E30 (S)

    E30 ze Szwecji na BBS-ach... Mocna i fajna bryczka... Wiecej ---> http://www.stancenation.com/2011/01/07/sweden-we-love-you/
  19. Acura NSX ze Szwecji... Ladne, agresywnie wygladajace auto... Wiecej ---> http://www.stancenation.com/2011/01/11/swedish-acura-nsx/
  20. JE1216

    VW Golf Mk. I (S)

    Kakaowy Golf I ze Szwecji.... Jak Wam sie podoba? Wiecej ---> http://www.stanceworks.com/forums/showthread.php?t=11259 PS. Ten kolor to raczaj kawa z duza iloscia mleka
  21. http://etransport.pl/wiadomosc,9447,autosan_s_a_wyeksportowala_kolejne_pojazdy_do_szwecji.html
  22. http://www.pardon.pl/artykul/6449/zakazane_rejestracje_sex_lsd_i_usa A ty [you:de1f4d52c6] co o tym sądzisz
  23. <object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=2FNZ3wQYbQs&hl=pl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=2FNZ3wQYbQs&hl=pl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
  24. CC w Austrii http://www.roadlook.pl/aktualnosci/kolejny-saab-9-3-bedzie-produkowany-w-szwecji-peugeot-308-cc-w-austrii.html
  25. http://www.roadlook.pl/frankfurt-2007/frankfurt-2007-saab-black-turbo-x-niespodzianka-ze-szwecji.html
×