Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'system' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 87 wyników

  1. co uważacie na temat systemu wyboru trybu jazdy? na stronie Mazdy jest następująca informacja: "Zaawansowany silnik SKYACTIV-G o pojemności 2,0 l lub 2,5 l jest dostępny z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów oraz nowym systemem wyboru trybu jazdy. To innowacyjne rozwiązanie pozwala wybrać jeden z dwóch trybów jazdy, poprawiając dynamikę samochodu na drodze." ciekawi mnie jaki ma to realny wpływ na prowadzenie samochodu oraz eksploatację silnika. Mazda6 Sedan z technologią SKYACTIV
  2. Czy stosujecie u siebie alarmy antywłamaniowe ? Mieszkam od niedawna w dzielnicy domków jednorodzinnych - nie mam jeszcze zaprzyjaźnionych sąsiadów. Często nikogo nie ma, nie chciałbym kiedyś wrócić do spustoszonego domu.
  3. Audi zdobywa nagrodę za system zdalnego prowadzenia - Czasopisma „Auto Bild” i „Computer Bild” nagradzają Audi - Ogromny sukces w przeprowadzonym wśród czytelników plebiscycie „Connected Car Award” - Marka z Ingolstadt wygrywa w kategoriach „Telefon”, „Nawigacja” i „Internet”. Ingolstadt, 13 grudnia 2013 r. Prestiżowe media potwierdzają, że Audi zajmuje wiodącą pozycję w pod względem prac rozwojowych związanych z systemem zdalnego prowadzenia samochodów. Za to właśnie rozwiązanie, zespoły redakcyjne czasopism „Auto Bild” i „Computer Bild” przyznały czterem ringom tytuł „Technologicznego Pioniera”. Koncern Audi ustanawia zupełnie nową jakość w zakresie połączenia swoich samochodów w sieć. W głosowaniu „Connected Car Award” przeprowadzonym przez czasopisma „Auto Bild” i „Computer Bild”, marka Audi zdobyła trzy nagrody — więcej niż jakikolwiek inny producent. W zorganizowanym w tym roku po raz pierwszy konkursie, czytelnicy brali pod uwagę wszystkie aspekty łączności samochodu, na przykład łączność z Internetem i sposób działania systemu nawigacji. Innym ocenianym obszarem były systemy wspomagające, dzięki którym podróżowanie jest bezpieczniejsze i wygodniejsze. Czytelnicy „Auto Bild” i „Computer Bild” mogli oddawać swe głosy w ośmiu różnych kategoriach. Po przeliczeniu około 320 000 głosów, Audi okazało się zdecydowanym zwycięzcą. Cztery ringi zdobyły wyróżnienia w trzech różnych kategoriach. W kategorii „Telefon”, za najlepsze technicznie urządzenie, czytelnicy uznali Audi phone box, umożliwiający wygodne połączenie telefonu komórkowego z anteną samochodu. W kategorii „Nawigacja”, największe uznanie zyskały mapy Audi z obrazami Google Earth. W kategorii „Internet” wygrało połączenie standardu LTE i Wi-Fi. W takiej kombinacji, szybki standard komunikacji bezprzewodowej umożliwia dostarczanie do samochodu dużej ilości danych, natomiast hotspot Wi-Fi przesyła je na urządzenia mobilne. „Oczywiście jesteśmy zachwyceni sukcesem odniesionym w plebiscycie «Connected Car Award»” — skomentował Ricky Hudi, szef Działu Rozwiązań Elektrycznych i Elektronicznych Audi. „W ostatnich latach poświęciliśmy temu obszarowi bardzo dużo pracy. Chciałbym podziękować wszystkim, którzy się tym zajmowali. Taka nagroda stanowi zarówno motywację, jak i zachętę do wdrażania kolejnych pionierskich rozwiązań.” Ceremonia wręczenia nagród odbędzie się na początku stycznia 2014 r., na targach elektroniki użytkowej International CES w Las Vegas. Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. Mazda CX-5 rozbita podczas jazdy prbnej - zawid system automatycznego hamowania A mnie dziwi, że przedstawiciel salonu zdecydował się pozwolić kierowcy na taki "test", choć z drugiej strony skoro system ma działać, to czemu potencjalnemu klientowi tego nie udowodnić?
  5. więcej -> System COD dostępny już w trzech silnikach Audi | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  6. Tryumf efektywności System COD dostępny już w trzech silnikach Audi -Technika odłączania cylindrów powoduje obniżenie zużycia paliwa nawet o 20 procent -Zastosowanie w jednostkach 1.4 TFSI COD, 4.0 TFSI COD i W12 COD -Audi RS 6 Avant rozwija moc 412 kW (560 KM), spalając przy tym zaledwie 9,8 l. na 100 km Ingolstadt, 13 listopada 2013 r. Redukcja zużycia paliwa nawet o 20 procent – technika cylinder on demand (COD) to dowód na najwyższe kompetencje Audi w dziedzinie konstrukcji jednostek napędowych. Innowacyjny system odłączania cylindrów znalazł już zastosowanie w silnikach benzynowych 1.4 TFSI COD i 4.0 TFSI COD, a teraz także w jednostce W12 COD nowego Audi A8 L. Technika cylinder on demand (COD) jest bardzo uniwersalna. Zastosować można ją zarówno w silnikach czterocylindrowych z wtryskiem bezpośrednim, w jednostce V8 TFSI a także w dwunastocylindrowym silniku wolnossącym. W każdym z nich, na wyższych biegach, od niskich do średnich obciążeń oraz niewielkiej i średniej prędkości, system automatycznie odłącza połowę cylindrów do momentu, dopóki kierowca nie doda więcej gazu. W aktywnych cylindrach sprawność wzrasta, ponieważ optymalne punkty ich pracy przesuwają się w kierunku wyższych obciążeń. Proces przechodzenia w różne tryby pracy przebiega tak delikatnie, że jest ledwo wyczuwalny. W modelach ośmiocylindrowych aktywne łożyska silnika w dużym stopniu kompensują wibracje, a system redukcji hałasu Audi Noise Cancellation (ANC) redukuje niepożądane odgłosy wytwarzając w fazie odłączonych cylindrów odpowiednie przeciwdźwięki. Zależnie od modelu, stosuje się albo jedno albo oba z tych rozwiązań. W jednostce 1.4 TFSI COD system odłącza drugi i trzeci cylinder, w przypadku silnika 4.0 TFSI – drugi, trzeci, piaty i ósmy cylinder. Odłączenie powoduje dezaktywację wtrysku i zapłonu. Tzw. elementy krzywkowe, przesuwane przez napędzane elektromagnetycznie trzpienie na wałku rozrządu, zamykają zawory. Wcześniej komory spalania napełnianie są jednak ponownie czystym powietrzem, by zmniejszyć ciśnienie w cylindrach. W jednostce W12 o mocy 368 kW (500 KM), zastosowano specjalny wariant techniki COD. Tutaj zawory pozostają otwarte. System najpierw dezaktywuje wtrysk i zapłon we wszystkich zaworach lewego rzędu, tak że silnik pracuje jako sześciocylindrowiec. Zanim temperatura w katalizatorze obniży się, cylindry lewego rzędu są znowu aktywowane, a prawego – dezaktywowane. W dłuższym cyklu, oba rzędy cylindrów są na przemian aktywne i nieaktywne. Wymiernym wynikiem zastosowania techniki COD jest znaczna redukcja zużycia paliwa. Według testów NEDC, w modelach RS 6 Avant i RS 7 Sportback o około pięć procent. Zamontowany w nich silnik 4.0 TFSI COD o mocy aż 412 kW (560 KM), zadowala się zaledwie 9,8 l. benzyny na 100 km. Natomiast jednostka napędowa 1.4 TFSI COD o mocy 103 kW (140 KM) zużywa średnio tylko 4,7 l. paliwa na 100 km. W testach NEDC odłączenie cylindrów daje oszczędność ok. 0,4 l. na 100 km, a przy umiarkowanej prędkości nawet o 20 procent. Źródło: Volkswagen Group Polska
  7. więcej -> Pierwszy taki system w MINI, wiadomości ze świata motoryzacyjnego, park samochodowy w Polsce, rynek motoryzacyjny | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  8. 1288hp Porsche Monster's Motec Anti Lag System http://www.youtube.com/watch?v=uLBQr9QsINU&list=TL_8-lwgFy7B4agLyOixS2QsepL-t3A5VW
  9. Nowy system Sony AV Center ze zintegrowaną nawigacją TomTom Warszawa, 10 września 2013 – Sony zintegruje mapy i nawigację TomTom z nowym pokładowym systemem informacyjno-rozrywkowym Sony AV Center. Kierowcy będą mogli korzystać ze wskazówek nawigacyjnych TomTom, w tym funkcji IQ Routes, która znajduje najszybsze trasy i podaje najdokładniejsze godziny przyjazdu. Aplikacja TomTom do Sony AV Center oferuje mapę Europy Zachodniej i wiele przydatnych funkcji nawigacyjnych. Trasy z wieloma postojami pozwalają zaplanować wiele przystanków na trasie, a trasy ekologiczne ograniczają wydatki na paliwo. Aplikacja zapewnia też wypowiadane nazwy ulic, zaawansowanego asystenta pasów ruchu oraz łatwe aktualizacje mapy. „Doświadczenie Sony w dziedzinie rozwiązań audiowizualnych oraz nawigacja TomTom to doskonała kombinacja dla kierowców” — powiedział Charles Cautley, dyrektor zarządzający działu Automotive w firmie TomTom. — „Jesteśmy bardzo zadowoleni, że Sony wybrało nas na dostawcę nawigacji do nowej generacji systemów AV Center. Kierowcy zyskają nowy sposób na doświadczenie najlepszej nawigacji, jednocześnie ciesząc się znakomitą jakością dźwięku i innymi atrakcyjnymi funkcjami multimedialnymi”. Sony AV Center ma ekran o wysokiej rozdzielczości WVGA i przekątnej 6,1”/15.5 cm, który zapewnia jaśniejszy i bardziej klarowny widok map TomTom. Ponadto funkcja App Remote zapewnia kierowcom dostęp do aplikacji i treści na smartfonie z poziomu ekranu systemu. „Dzięki wbudowanej nawigacji TomTom nowe urządzenie Sony AV Center oferuje kierowcom wszystko, czego potrzebują w samochodowym systemie informacyjno-rozrywkowym” — powiedział Tomohiro Suko, dyrektor generalny Sony Europe. — „Wiemy, że TomTom zapewni klientom Sony najwyższy komfort nawigacji, a mapy i technologia wyznaczania tras TomTom wywarły na nas duże wrażenie”. System Sony AV Center XNV-KIT602 został zademonstrowany na targach samochodowych IAA 2013 we Frankfurcie. Informacje dodatkowe Ceny i dostępność System Sony AV Center XAV-602BT będzie dostępny od października 2013 r. w Ameryce Północnej i od 2014 r. w Europie. Moduł GPS można kupić w komplecie z Sony AV Center albo jako opcjonalne akcesorium. Funkcje nawigacyjne TomTom w Sony AV Center XNV-KIT602 Nowa generacja Sony AV Center, model XNV-KIT602, integruje nawigację TomTom za pośrednictwem oddzielnego modułu GPS, XA-NV300T. Aplikacja nawigacyjna TomTom jest wstępnie zainstalowana w urządzeniu. Mapy są przechowywane na karcie SD w module GPS. Funkcje aplikacje TomTom: - Mapa Europy Zachodniej - nawigacja „od drzwi do drzwi” w Europie Zachodniej. Mapy są przechowywane na karcie SD, więc kierowcy nie potrzebują sygnału komórkowego ani roamingu, aby pozostać na właściwej drodze. -Łatwe aktualizacje map - łatwa aktualizacja map TomTom za pośrednictwem karty SD. -IQ Routes - największa na świecie baza danych dotyczących rzeczywistych czasów podróży. Dzięki niej kierowcy zyskują najszybsze trasy i najdokładniejsze godziny przyjazdu. - Trasy z wieloma postojami - kierowcy mogą zaplanować wiele postojów na trasie i sprawdzić godzinę przyjazdu. - Trasy ekologiczne - te paliwooszczędne trasy ograniczają zarówno wydatki kierowców, jak i niekorzystny wpływ na środowisko. - Zaawansowany asystent pasów ruchu - jasno pokazuje, którym pasem należy jechać na skrzyżowaniu, aby nie przegapić skrętu. - Wypowiadane nazwy ulic - aby kierowca nie musiał odrywać oczu od drogi, wypowiadane wskazówki obejmują nazwy ulic, co jeszcze bardziej ułatwia skręcanie. - Optymalny widok - lepszy widok to łatwiejsza nawigacja. Podczas jazdy w nocy ekran jest automatycznie przyciemniany, aby nie oślepiał kierowcy. Źródło: TomTom
  10. więcej -> System autonomicznej jazdy według Nissana [VIDEO], pojazdy zasilane paliwem wodorowym, nowości na rynku samochodowym, testy samochodów osobowych | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  11. Firma Volvo zademonstrowała w Goeteborgu szereg rozwiązań, jakie w 2015 roku trafią do produkcji wraz z nowym modelem XC90. Jednym z najbardziej dopracowanych systemów jest system wykrywający krawędź drogi lub barierę, zapobiegający wypadnięciu pojazdu z drogi. Gdy system kamer wykryje, że samochód niebezpiecznie zbliżył się do skraju jezdni, układ samoczynnie skieruje samochód na właściwy tor jazdy. System działa w zakresie prędkości 70-200 km/h, a więc takich, podczas których konsekwencje wypadnięcia z drogi mogą być bardzo poważne. Platforma podwoziowa SPA Najnowsze systemy elektroniczne trafią do samochodów wykorzystujących najnowsza platformę podwoziową Volvo – SPA. Pierwszym modelem zbudowanym na tej platformie będzie nowy XC90, który trafi do sprzedaży na początku 2015 roku. Ten i pozostałe modele wykorzystujące SPA, będą miały zupełnie nową architekturę układów elektronicznych, która umożliwi zastosowanie szereg technologii bezpieczeństwa. Jedną z nich będzie wykrywanie krawędzi jezdni. Ten i inne systemy elektroniczne będą powiązane zarówno z układem kierowniczym jak i hamulcowym. Coraz więcej systemów będzie mogło korygować tor jazdy i prędkość pojazdu. Samochody oparte na platformie SPA są kolejnym krokiem przybliżający Volvo do osiągnięcia celu 2020. Od tego roku poziom bezpieczeństwa w samochodach Volvo ma być tak wysoki, aby nie ginęli w nich ludzie. Jak działa system? System wykorzystuje kamerę i radar, które śledzą położenie samochodu względem krawędzi jezdni. Układ rozpoznaje bariery energochłonne, białe linie oznaczające krawędź jezdni, a także linię pobocza, nawet gdy to nie wyraźnie oznaczone. W przypadku wykrycia, że samochód wyjeżdża z drogi, system przejmuje kontrolę nad układem kierowniczym i samoczynnie koryguje tor jazdy. Ta korekta odbywa się w sposób zdecydowany, ale jednak na tyle wyważony, by samochód nie wpadł w poślizg. Układ działa w zakresie prędkości 70-200 km/h jest więc rozwiązaniem zdecydowanie bardziej przydatnym w trasie, niż podczas jazdy miejskiej. Czego można zapobiec? Około połowy śmiertelnych wypadków w Szwecji i Stanach Zjednoczonych są wynikiem wypadnięcia pojazdu z drogi. To wypadki, w których nie dochodzi do zderzenia pojazdów, lecz w których kierowca zasłabł, zasnął za kierownicą lub w którym zabrakło mu koncentracji. Taki scenariusz dotyczy tras, po których samochody poruszają się z prędkością powyżej 70 km/h, dlatego konsekwencje wypadnięcia z drogi są tak poważne. Autonomiczna korekcja toru jazdy jest tak pomyślana, by pomóc kierowcy uniknąć zjechania z jezdni, ponieważ takie przypadki często kończą się tragicznie. Ponad połowa ofiar zdarzeń drogowych w Szwecji ginie w kraksach, w których bierze udział tylko jeden samochód – mówi Thomas Broberg, jeden z twórców tego rozwiązania. To pierwszy na świecie system który potrafi rozpoznać fizyczną krawędź drogi. To znaczy, że działa także na drogach, na których nie ma wymalowanych linii granicznych – dodaje Broberg. źródło: Volvo Auto Polska
  12. więcej -> To potrafi system multimedialny w nowym Oplu Insignia, badania rynku motoryzacyjnego, nowości na rynku samochodowym, ranking sprzedaży aut | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  13. [h=2]SYSTEM ZAPOBIEGANIA KOLIZJOM CZOŁOWYM[/h][h=2]W MODELU MITSUBISHI OUTLANDER[/h][h=2]DOCENIONY PRZEZ EURO NCAP[/h] System zapobiegania kolizjom czołowym firmy Mitsubishi Motors Corporation*, stanowiący wyposażenie nowej generacji modelu Outlander, która zadebiutowała w Europie kilka miesięcy temu, otrzymał wyróżnienie Euro NCAP Advanced. Wyższy poziom bezpieczeństwa Technologie zapobiegania kolizjom oraz łagodzenia ich skutków to w dzisiejszych czasach najważniejsze elementy wyznaczające poziom bezpieczeństwa samochodów. Dlatego od 2010 roku Euro NCAP Advanced przyznaje nagrody producentom, którzy wprowadzają na rynek nowe rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa, mające istotny wpływ na jego poprawę. Dla każdego zgłoszonego rozwiązania Euro NCAP wyznacza panel niezależnych ekspertów, którzy dokonują jego oceny na podstawie materiałów dostarczonych przez producenta. Dzięki logicznej i wnikliwej analizie sposobu opracowania, testowania oraz uwierzytelnienia danej technologii, a także za sprawą wszelkich istniejących danych z rzeczywistego użytkowania, można określić przypuszczaną skuteczność i sprawność działania danego systemu bezpieczeństwa. Jeśli założenia producenta mają mocne odzwierciedlenie w przebadanym materiale, Euro NCAP nagradza technologię podobnie, jak to właśnie miało miejsce z systemem zapobiegania kolizjom czołowym (FCM) firmy Mitsubishi Motors. 5 gwiazdek dla Outlandera Jako kolejny element dowodzący zaangażowania firmy Mitsubishi Motors w poprawę bezpieczeństwa na drogach, system FCM (szczegółowy opis poniżej) zadebiutował w 2012 roku w modelu Outlander nagrodzonym 5 gwiazdkami w testach zderzeniowych Euro NCAP. Pojazd wyposażony był również w szeroką gamę innych systemów bezpieczeństwa takich, jak aktywny tempomat* (ACC) czy system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu* (LDW), które pojawią się także w przyszłych modelach marki. W oświadczeniu wydanym przez Euro NCAP czytamy: „System zapobiegania kolizjom czołowym firmy Mitsubishi Motors nagrodzony przez Euro NCAP stanowi dobry przykład, jak niektórzy producenci samochodów dbają o ograniczenie liczby wypadków oraz ich ofiar na drogach oferując klientom automatyczne systemy hamowania.” Obok systemów ACC oraz LDW, nagrodzony przez Euro NCAP system zapobiegania kolizjom czołowym to kolejne rozwiązanie potwierdzające nieustanne zaangażowanie firmy Mitsubishi w rozwój rozmaitych inicjatyw i innowacji związanych z poprawą bezpieczeństwa, których kolejnym przykładem może być struktura nadwozia RISE (Reinforced Impact Safety Evolution)**, udoskonalone systemy bezpieczeństwa aktywnego czy regularnie wprowadzane na rynek, nowe systemy bezpieczeństwa biernego. *System dostępny zależnie od rynku lub modelu * * Opracowana przez Mitsubishi Motors struktura nadwozia RISE* jest konstrukcją samonośną, która zapewnia radykalną poprawę poziomu ochrony pasażerów w przypadku wielokierunkowych zderzeń. RISE to system rozpraszania energii zderzeń bocznych i tylnych przy ściśle kontrolowanych odkształceniach. Rozwiązanie to zwiększa poziom bezpieczeństwa pasażerów oraz ochrony układu paliwowego przy uderzeniach w tylną część pojazdu. System zapobiegania kolizjom czołowym* (FCM) Mitsubishi Motors System zapobiegania kolizjom czołowym (FCM) wykorzystuje ten sam radar (77 GHz), co aktywny tempomat (ACC). FCM to system wykrywający przeszkody na drodze przed pojazdem i automatycznie aktywujący hamulce w celu uniknięcia kolizji lub zmniejszenia jej skutków. Gdy pojawia się ryzyko kolizji czołowej, system ostrzega kierowcę sygnałem dźwiękowym oraz świetlnym na zespole zegarów, jednocześnie zwiększając ciśnienie w układzie hamulcowym. Jeśli kierowca zacznie hamować, wspomaganie hamowania awaryjnego (BA) zostanie uruchomione wcześniej, niż w normalnych warunkach jazdy, Jeśli ryzyko kolizji staje się bardzo wysokie, aktywuje się dwuetapowa funkcja automatycznego hamowania: - w pierwszym etapie nastąpi stosunkowo spokojne przyhamowanie pojazdu, które ma na celu wywołanie odpowiedniej reakcji kierowcy. - w drugim etapie następuje zdecydowana, automatyczna aktywacja układu hamulcowego aby uniknąć, bądź złagodzić skutki zderzenia. Skuteczne wsparcie ze strony systemu FCM ma miejsce, gdy pojazd porusza się z prędkością nieprzekraczającą 30 km/h i zbliża się nieruchomej przeszkody. W przypadku innych poruszających się pojazdów, system FCM również może pomóc uniknąć wypadku, jeśli różnica prędkości między Mitsubishi Outlanderem, a innymi pojazdami nie wynosi więcej niż 30 km/h. Przy większych różnicach prędkości system FCM nie jest w stanie zapobiec kolizji, ale przyczyni się do ograniczenia jej skutków. * System zapobiegania kolizjom czołowym (FCM) nie zadziała prawidłowo w każdej sytuacji drogowej i przy każdym natężeniu ruchu oraz wobec każdego napotkanego obiektu. Skuteczne działanie systemu jest również zależne od warunków pogodowych i drogowych. * System zapobiegania kolizjom czołowym (FCM) nie jest w stanie wykryć wszystkich typów pojazdów. FCM najefektywniej wykrywa pojazdy o rozmiarach samochodu osobowego lub większe. Źródło: MMC Car Poland
  14. więcej -> System Fiata z nagrodą Euro NCAP Advanced, baza rejestracji pojazdów, nowości na rynku samochodowym, ceny samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  15. System aktywnego hamowania dostępny w samochodach FIAT zdobywa nagrodę „Euro NCAP Advanced”. -Nagrodzony aktywny system bezpieczeństwa „City Brake Control”, który automatycznie uruchamia układ hamulcowy, zapobiegając kolizjom. -Przydatna pomoc w ruchu miejskim - system aktywnego hamowania aktywny przy prędkości poniżej 30 km/h. -Dostępny w modelach Fiat Panda i rodzinie 500L. Od 2010 roku organizacja Euro NCAP nagradza producentów, którzy wyposażają swoje samochody w nowoczesne systemy bezpieczeństwa, które gwarantują realne korzyści dla uczestników ruchu drogowego. Wśród takich nowinek znajduje się nowy system aktywnego hamowania City Brake Control, który otrzymał prestiżowe wyróżnienie „Euro NCAP Advanced 2013”. Oferowany jako opcja w modelach Fiat Panda i rodzinie 500L, innowacyjny system bezpieczeństwa wykrywa obecność innych pojazdów, czy przeszkód umieszczonych przed samochodem i automatycznie uruchamia układ hamulcowy, jeśli kierowca nie podejmuje działań zapobiegających kolizji. System „City Brake Control” został zaprojektowany, aby ułatwić jazdę w ruchu miejskim i działa zawsze, kiedy prędkość jazdy samochodu mieści się w zakresie od 5 do 30 km/h. Aktywny już w momencie uruchomienia samochodu, system może zostać dezaktywowany i ponownie włączony w zależności od woli kierowcy. System aktywnego hamowania wykorzystuje czujnik laserowy LIDAR (Light Detection And Ranging), umieszczony w górnej części przedniej szyby, który współdziała z systemem kontroli trakcji ESC (Electronic Stability Control). W zależności od pewnych parametrów takich jak: stan nawierzchni drogowej, dynamika i tor jazdy pojazdów, położenie przeszkód, system potrafi zapobiegać sytuacjom kolizyjnym w pełni (Collision Avoidance) lub też ograniczać ich skutki do możliwego minimum (Collision Mitigation). To zaawansowane urządzenie integruje działanie trzech układów: automatycznego hamowania awaryjnego (AEB), Prefill i systemu wspomagającego hamowanie awaryjne (Brake Assist). Pozostawiając kierowcy pełną kontrolę nad pojazdem, układ AEB reaguje na hamowanie awaryjne w obliczu nieuchronnej kolizji, gdy kierowca pozostaje bierny. Funkcja Prefill natomiast, błyskawicznie „dopełnia" ciśnienie w układzie hamulcowym, przyspieszając jego działanie zarówno na sygnał AEB, jak i w wyniku rozpoczęcia hamowania przez kierowcę. Układ Brake Assist z kolei rozpoznaje sytuację awaryjnego hamowania i maksymalnie podnosi ciśnienie, aby maksymalnie zwiększyć skuteczność układu hamulcowego. Źródło: Fiat Auto Poland
  16. więcej -> System Siri Eyes Free już dostępny małym Oplu [VIDEO], wiadomości ze świata motoryzacyjnego, rynek nowych samochodów, ranking sprzedaży pojazdów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  17. Mercedes Car-to-X - nowy system, ktry pozwoli na komunikacj midzy autami Ciekawe rozwiązanie, ale muszą to naprawdę dopracować, żeby zacząć montować w seryjnych modelach
  18. Marcino477

    Rc nitrous system

    W necie znalazłem informacje dotyczące instalacji podtlenku azotu w modelach samochodów z silnikami nitro i benzynowymi. Co sądzicie o takim rozwiązaniu? Jakie mogą być zalety a jakie wady takich systemów.
  19. Co sądzicie o wprowadzeniu na forum systemu punktów za aktywność i dalszej wymianie jego na nagrody? Myślałem o takiej opcji dla osób które piszą więcej niż np. 20 tematów miesięcznie. Czekam na Wasze zdania. Punkty wymieniane byłyby na nagrody - gadżety ForumSamochodowe.com.
  20. więcej -> System Volvo Sensus Connected Touch dostępny od czerwca [VIDEO], statystyki sprzedaży, testy samochodów osobowych, baza rejestracji pojazdów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  21. więcej -> Premiera w Genewie: Pierwszy system chroniący rowerzystów [VIDEO], sprzedaż nowych samochodów, najnowsze modele samochodów, park samochodowy w Polsce | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  22. [h=1]Impala Infotainment System Valet Mode[/h]
  23. [h=1]Opel ADAM Infinity Sound System[/h]
  24. Szef Audi Rupert Stadler potwierdza: „System zdalnego sterowania pojawi się w wyposażeniu naszych samochodów już w ciągu najbliższych dziesięciu lat" „Strategiczne zarządzanie IT“ tematem kongresu zorganizowanego przez niemiecki dziennik „Handelsblatt“ Audi connect jest systemem, który w przyszłości, w znacznym stopniu przyczyni się do zwiększenia zysków przedsiębiorstwa Praktyczne testy systemu zdalnego sterowania samochodem, przeprowadzone przez Audi przed trzema tygodniami na targach Consumer Electronics Show (CES) w Las Vegas, spotkały się z dużym zainteresowaniem. Teraz producent po raz pierwszy mówi o konkretnym terminie wprowadzenia produktu na rynek. „Zakładamy, że seryjna produkcja samochodów wyposażonych w system zdalnego sterowania będzie możliwa już w ciągu najbliższych dziesięciu lat" – stwierdził prezes zarządu Audi Rupert Stadler na 19. Dorocznym Kongresie niemieckiego dziennika „Handelsblatt“ w Monachium. Audi pokazało na targach CES, w jaki sposób autopilot, na życzenie kierowcy, może przejąć w ruchu ulicznym kontrolę nad kierownicą. Teraz organy ustawodawcze muszą wypowiedzieć się na temat regulacji związanych z odpowiedzialnością za system zdalnego sterowania samochodem, w tym z odpowiedzialnością cywilną. Według szefa Audi nie ulega przy tym wątpliwości, że: „W przypadku marki stosującej tak zaawansowane rozwiązania jak Audi, kierowca zawsze będzie sam decydował, kiedy zechce skorzystać z tego wsparcia.“ Rupert Stadler jest przekonany także o tym, że innowacyjne usługi wykraczające poza tradycyjne możliwości pojazdów, staną się w przyszłości znaczącym czynnikiem zwiększenia zysków ze sprzedaży. „Dzięki samochodowi jutra, mobilni będą nie tylko pasażerowie, mobilne będą również informacje“ – podkreślił w swoim przemówieniu na konferencji w Monachium. W zakresie rozbudowy systemów wsparcia, kluczowym obok stosowania sensorów elementem, będzie w przyszłości także skomunikowanie samochodu z kierowcą, internetem i infrastrukturą. Już dziś Audi jest liderem w segmencie premium, wyposażając swoje pojazdy w systemy zwiększające bezpieczeństwo i komfort jazdy oraz zindywidualizowane usługi online. Audi connect oferuje klientom kompleksowe usługi, możliwe dzięki inteligentnemu połączeniu rozwiązań osadzonych w tzw. chmurach obliczeniowych (ang. cloud computing). Należą do nich m. in. informacje drogowe online, mapy Google Earth i Street View, informacje o pogodzie, informacje o połączeniach lotniczych i kolejowych oraz dostęp do portali społecznościowych Facebook i Twitter. „Samochód marki Audi jest pod każdym względem największym urządzeniem mobilnym, jakie obecnie istnieje“ – stwierdził Rupert Stadler na konferencji managerów IT. Zauważył również, że czas spędzany przez kierowcę w samochodzie będzie w związku z tym odznaczał się większym bezpieczeństwem, dostępem do ogromnej puli informacji i będzie posiadał wysoką wartość jako „efektywnie spożytkowany“. Audi w swoich pojazdach oddzieliło cykle rozwojowe oprogramowania pokładowego, np. kart graficznych czy jednostek odpowiedzialnych za pracę multimediów, od trwających kilka lat cyklów rozwojowych pojazdów. Dzięki temu, możliwa jest ich bieżąca aktualizacja, dostosowująca systemy do najnowszych rozwiązań z dziedziny elektroniki i oprogramowania. Źródło: Volkswagen Group Polska
  25. więcej -> Mercedes szykuje pierwszy system do walki z jazdą pod prąd, rynek nowych samochodów, centrum badań rynku, badania rynku motoryzacyjnego | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
×