Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'supersamochodow' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 12 wyników

  1. Abarth 695 biposto: „najmniejszy wśród supersamochodów” · Krótki opis modelu · Stylistyka dla osiągów · Pakiety tuningowe · Silnik i skrzynia biegów · DNA wyścigów: partnerzy techniczni · Dane techniczne · Warsztat Officine Abarth · Tor wyścigowy Autodromo „Riccardo Paletti” Abarth 695 biposto: „najmniejszy wśród supersamochodów”. Na torze „Riccardo Paletti” w Varano de' Melegari (Parma), marka Abarth zaprezentowała przedstawicielom międzynarodowej prasy nowego Abarth`a 695 biposto, doskonałe połączenie samochodu cywilnego z wyścigowym, idealny samochód sportowy do codziennego użytku. W 50. rocznicę powstania legendarnego Fiata Abarth 695, marka z logo Skorpiona składa mu hołd w postaci nowego Abarth`a 695 biposto, którego oficjalna premiera miała miejsce na Salonie Samochodowym w Genewie 2014. Od czerwca tego roku, ilość zebranych zamówień na tę nowoczesną ikonę marki przekroczyła możliwości produkcyjne na bieżący rok. Tego sukcesu można się było spodziewać, zważywszy na entuzjazm, z jakim Abarth 695 biposto został przyjęty podczas głównych europejskich wydarzeń motoryzacyjnych, w których brał udział: Goodwood, Festival of Speed, LeMans Classic, Lignières Historique, Salon Privée. Nie mówiąc już o Gumball 3000, pokazowej imprezie supersamochodów, która po raz pierwszy przyjęła oficjalny samochód - właśnie 695 biposto. Teraz „najmniejszy wśród supersamochodów” jest gotowy uwolnić 190 koni mocy na europejskich drogach. Pierwsze dostawy są przewidziane już na koniec tego roku. Ten pobudzający adrenalinę samochód jest produkowany w warsztacie Officine Abarth w Turynie, gdzie rzemieślnicza precyzja i dbałość o szczegóły, typowe dla najbardziej ekskluzywnych samochodów Abarth`a, spotykają się z najlepszą technologią samochodów wyścigowych. Zresztą, od czasów założenia po dzień dzisiejszy, producent marki z logo Skorpiona nigdy nie cofał się pod naporem wyzwań, które czasami wydawały się wręcz niemożliwe do zrealizowania: Abarth 695 biposto – najmniejszy wśród supersamochodów – jest kolejnym dowodem na to, że pomysłowość i pasja nie znają granic. 695 biposto jest najlepszym przykładem filozofii wyznawanej przez Carla Abartha – podsumowanym przez hasło „Niedziela na torze, poniedziałek w biurze”, który chciał każdemu dać możliwość realizacji jego pasji, sprawić, że zwykłe rzeczy stają się niezwykłe, a zwykli kierowcy każdego dnia będą się czuć jak wyścigowi kierowcy. We Włoszech cennik Abarth`a 695 biposto rozpoczyna się od kwoty 39.000 Euro. Krótki opis modelu. Abarth rzucił sobie wyzwanie, wprowadzając na drogi samochód, który, w granicach prawa, gwarantuje osiągi i wrażenia takie, jakie zapewnia 695 Assetto Corse, startująca w Pucharze Abarth na najbardziej prestiżowych torach Europy. Aby to zagwarantować, założenia początkowe zawierały restrykcyjne wymagania, ukierunkowane na osiągnięcie technicznych celów i zapewnienie niezwykłych osiągów: · Silnik 1.4 T-Jet o mocy do 190 KM, najmocniejszy silnik, jaki kiedykolwiek został zamontowany w cywilnym Abarcie o mocy 139 KM/litr, absolutny rekord w tej kategorii silników; · masa własna równa 997 kg, ze stosunkiem masy do mocy wynoszącym zaledwie 5.2 kg/KM; · przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,9 sekundy; · maksymalna prędkość 230 km/h; · rekordowa sprawność dzięki ograniczonej masie, szerokiemu rozstawowi kół oraz kompaktowemu kształtowi nadwozia z krótkim rozstawem osi i krótkimi zwisami. Te cele projektu mogły zostać osiągnięte tylko przy użyciu części i technologii przeniesionych ze świata wyścigów do samochodu cywilnego - znakomitego „DNA”, które zrodziło się z doświadczenia nabytego na torach wyścigowych całego świata i które przyczynia się do tego, że Abarth 695 biposto jest uznawany za „najmniejszy wśród supersamochodów". Specyfikacja techniczna przewiduje powiększony intercooler, wysokiej jakości układ dolotowy BMC, układ wydechowy Abarth by Akrapovic z aktywnym zaworem, regulowane amortyzatory Extreme Shox, układ hamulcowy Brembo, 18 - calowe, ultra lekkie obręcze kół OZ oraz tytanowy pałąk bezpieczeństwa firmy Poggipolini. Tak jak w autach wyścigowych, również wnętrze 695 biposto celowo pozostaje bazowe, w poszukiwaniu maksymalnej ergonomii jazdy i redukcji wagi. Dlatego wyposażenie standardowe przewiduje siedzenia Abarth Corsa firmy Sabelt z oparciami kadłubowymi z włókna węglowego, oprzyrządowanie z kolorowym ekranem TFT 7”, „flat panel”, typowe płaskie panele drzwi, aby podkreślić charakter 695 biposto. Wyścigowa forma została również potwierdzona wyborem materiałów technologicznych do wykonania wsparcia dla stóp w przedniej części podłogi, gdzie dywanik, typowy dla samochodów cywilnych, ustępuje miejsca poszyciu z aluminium, temu samemu materiałowi, który został użyty do wykonania pedałów hamulca, sprzęgła, gazu oraz podnóżka kierowcy i pasażera. Stylistyka dla osiągów. Silny i indywidualny styl 695 biposto zrodził się z konkretnej potrzeby: zagwarantowania maksymalnych osiągów, bez rezygnacji z typowej elegancji charakterystycznej dla włoskiego stylu i uznanego kultowego charakteru Abarth`a. Nowy Abarth 695 biposto z zewnątrz wyróżnia się kilkoma bardziej wydatnymi i „umięśnionymi” elementami: zderzak przedni został całkowicie zmieniony, aby zagwarantować maksymalny przepływ powietrza, dzięki dużej wstawce aerodynamicznej wykonanej z włókna węglowego, tak samo, jak zderzak tylny, „wyrzeźbiony” by zagwarantować, że wykonany z włókna węglowego wydech udoskonali przepływy powietrza i umożliwi montaż układu wydechowego Abarth firmy Akrapovic. W wyniku prób przeprowadzonych w tunelu aerodynamicznym na bardziej wydatny został również przeprojektowany spojler tylny, natomiast surowe testy na torze zagwarantowały maksymalną utylizację ciepła z układu hamulcowego, dzięki ultra lekkim obręczom kół OZ. Zwiększenie rozstawu kół wymogło nowy „body kit” z poszerzonymi nadkolami i specjalnymi listwami progowymi, również z wstawką z włókna węglowego. Nadwozie charakteryzuje najnowszy matowy kolor szary Performance, dający wrażenie, że samochód został stworzony z takiego samego materiału, co nawierzchnia drogi, a ponadto wygląd przedniej części maski, klamek drzwi oraz tylnej klamki podkreślają tytanowe wykończenia. W środku, wyścigowy charakter 695 biposto widoczny jest w stylu, który łączy najnowszą technologię z dbałością o szczegóły. Jakiś przykład? Tylny tytanowy pałąk bezpieczeństwa firmy Poggipolini, słynącej z niesłychanie precyzyjnej obróbki mechanicznej oraz rozwiązań konstrukcyjnych i redukujących masę, w efekcie stosowania specjalnych stopów, dzięki czemu firma ta stała się punktem odniesienia w sektorze motoryzacyjnym, F1 i lotniczym. Tylną kabinę - bez siedzeń - charakteryzuje poszycie materiałem technicznym, który, podobnie jak nadwozie, przypomina kolor i fakturę asfaltu. Poza tym, do pałąka bezpieczeństwa przymocowana jest siatka ochronna do zabezpieczenia bagażu oraz czteropunktowe pasy bezpieczeństwa o wyścigowym wzornictwie, wyprodukowane przez firmę Sabelt, będącej na świecie wyznacznikiem jakości w dziedzinie wyścigów oraz partnerem technicznym wielu profesjonalnych zespołów i kierowców. Znaczek Sabelt można znaleźć również na standardowych siedzeniach: są to „Abarth Corsa firmy Sabelt” o konstrukcji wykonanej z kompozytu lub włókna węglowego, z tapicerką powstałą w wyniku połączenia elektrycznie zgrzewanej Alcantary i skóry w kolorze tytanu, w nowatorskich kolorach i wersjach wykończenia dla Abartha. Niektóre detale podkreślają też ile trudu i pasji zostało włożonych w realizację samochodu: klamka wewnętrzna wykonana jest z czerwonego „paska”, z tego samego materiału co czteropunktowe pasy bezpieczeństwa, siatka na drobne przedmioty stanowi dopełnienie panelu drzwi przednich, a na tabliczkę znamionową na obudowie środkowej można nanieść imię klienta. Na zewnątrz, otwór na antenę jest uszczelniony korkiem z frezowanego aluminium z logo 695 biposto, ramka lamp tylnych jest czarna, aby zagwarantować maksymalną harmonię na zewnątrz, natomiast splot włókna węglowego został ułożony symetrycznie, tworząc „strzałkę”, symbol dynamizmu i sportowego ducha 695 biposto. Pakiety tuningowe. Lista usprawnień technicznych do indywidualizacji 695 biposto jeszcze wyraźniej podkreśla jego wyścigowe zacięcie: wybierając zestaw „Racing Windows" na przykład, można wyposażyć swój samochód w stałe szyby przednie z przesuwnymi panelami z poliwęglanu, po raz pierwszy dostępnymi w samochodzie sportowym z homologacją do użytku drogowego. Pozostając nadal w temacie światowych premier, 695 biposto jest pierwszym samochodem “street legal”, w którym dostępna jest sportowa kłowa skrzynia biegów (z pierścieniami zapadkowymi - dog ring), dzięki czemu zmiana biegów jest tak szybka, że wytrawni kierowcy nie muszą używać sprzęgła. To unikatowe i ekskluzywne wyposażenie, zrealizowane w oparciu o wiedzę i umiejętności Bacci Romano, przeniesione została prosto z wyścigowych i rajdowych wersji samochodów i przeznaczone jest dla doświadczonych kierowców, stanowiąc alternatywę dla pięciostopniowej skrzyni biegów. Aby zagwarantować jedyne w swoim rodzaju wrażenia, jakich może dostarczyć samochód wyścigowy, sportowa kłowa skrzynia biegów (z pierścieniami zapadkowymi), jest połączona z selektorem biegów działającym w schemacie litery H, charakteryzującym się typową „wieżyczką” ze stopu lekkiego, prawdziwą perełką precyzyjnej mechaniki, samoblokującym mechanizmem różnicowym, konsolą deski rozdzielczej oraz tunelem z włókna węglowego. Na liście usprawnień technicznych nie mogło zabraknąć zestawu na tor, przeznaczonego dla kierowców, którzy chcą doprowadzić do granic możliwości swojego 695 biposto: w tym zestawie znajdziemy siedzenia Abarth Corse firmy Sabelt z konstrukcją z włókna węglowego, czteropunktowe pasy bezpieczeństwa z homologacją do użytku sportowego, cyfrowy rejestrator danych MXL firmy Aim, aby na bieżąco kontrolować każdy aspekt osiągów samochodu, jak i homologowany kask z napisem 695 biposto. Wyraźna inspiracja samochodami wyścigowymi widoczna jest również w niektórych rozwiązaniach estetycznych, takich jak pokrywa silnika o specyficznej stylistyce z dwiema wypukłościami inspirowanymi klasycznym modelem 124 Abarth, która została wykonana z aluminium, w hołdzie starym samochodom oraz jako rozwiązanie techniczne w celu zmniejszenia masy samochodu. Maska ta dostępna jest z zestawem „124 special” wraz z kompletem „mechanical caps” wykonanym z frezowanego metalu na wodę, olej i paliwo albo w „zestawie z włókna węglowego”, który pozwala nadać samochodowi wygląd supersamochodu, przyczyniając się do dalszej redukcji masy samochodu, dzięki poszyciom słupków, lusterkom wstecznym, poszyciu deski rozdzielczej i panelom przednim i tylnym wykonanym z włókna węglowego. Silnik i skrzynia biegów. Nowy Abarth 695 biposto zapewnia doskonałe osiągi: dzięki wadze wynoszącej zaledwie 997 kg i silnikowi 1.4 T-Jet, o mocy 190 KM, to samochód ze stosunkiem masy do mocy wynoszącym zaledwie 5.2 kg/KM i najlepszym przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w tej kategorii samochodów, wynoszącym zaledwie 5,9 sekundy, który osiąga maksymalną prędkość 230 km/h. Jednostka napędowa 1,4 litra to turbodoładowany, 16-zaworowy silnik z 4 cylindrami o pojemności 1.368 cm3, ten sam, który był zamontowany w 695 Assetto Corsa podczas Pucharu Abarth`a oraz w bolidzie Formuły 4. W 695 biposto silnik rozwija maksymalną moc 190 KM przy 5.500 obrotach/min oraz maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 3.000 obrotach/min. Moc wynosi 139 KM/litr, absolutny rekord w tej kategorii silników, ale to, co szczególnie zaskakuje, to szybkość reakcji samochodu na pedał przyspieszenia, owoc ogromnej pracy włożonej w udoskonalenie układu ssącego, wydechowego i turbosprężarki. Po raz pierwszy w samochodzie „street legal” została zamontowana sportowa kłowa skrzynia biegów (z pierścieniami zapadkowymi) z zewnętrznym sterowaniem oraz samoblokującym mechanizmem różnicowym, jak również sprzęgło pochodzące z samochodów wyścigowych, dzięki czemu zmiana biegów jest tak szybka, że wytrawni kierowcy nie muszą używać sprzęgła. Interfejs dla kierowcy to prawdziwe dzieło sztuki: „wieżyczka” w całości wykonana ze stopu lekkiego z wyborem biegów w układzie „H”, gwarantuje jedyną w swoim rodzaju współpracę z kierowcą, analogicznie do samochodów wyścigowych. To unikatowe i ekskluzywne wyposażenie, zrealizowane w oparciu o wiedzę i umiejętności Bacci Romano, przeniesione zostało prosto z wyścigowych i rajdowych wersji samochodów i przeznaczone jest dla doświadczonych kierowców, stanowiąc alternatywę dla pięciostopniowej skrzyni biegów. Partnerzy techniczni: z toru na drogę. Abarth postawił sobie za cel znalezienie doskonałej równowagi, aby zaprezentować na drodze samochód, który, zachowując pełne bezpieczeństwo, zagwarantuje iście wyścigowe osiągi i wrażenia, czyli wydobędzie esencję Abarth`a, a wszystko to poprzez staranny wybór wysokiej jakości materiałów, nowoczesnych technologii i doskonałych partnerów. Wszystko w Abarcie 695 biposto posługuje się językiem zaczerpniętym ze świata wyścigów, również dzięki współpracy z partnerami technicznymi, którzy podzielają z Abarth`em zamiłowanie do wyścigów oraz obsesję na punkcie osiągów. Ich wkład w wymyślenie, zaprojektowanie i realizację modelu biposto był tak samo ważny jak wysiłek włożony w pokonanie własnych ograniczeń. Aby zapewnić moc oraz wysokie osiągi silnika, obudowa filtra doładowania dynamicznego z wykończeniem z włókna węglowego została opracowana we współpracy z BMC, światowym liderem w branży filtrów i urządzeń z systemem dolotowym powietrza wykorzystywanym w branży wyścigowej. Dalej, aby zapewnić maksymalne osiągi silnika oraz charakterystyczny dźwięk Abarth`a, układ wydechowy wykonany z tytanu z aktywnym zaworem został opracowany we współpracy z Akrapovic, firmą produkującą układy wydechowe wykorzystywane podczas Moto GP, Superbike, Supersport, Supermotard, Motocross, Enduro i rally raid. Po naciśnięciu przycisku SPORT na desce rozdzielczej następuje całkowite otwarcie zaworu wydechowego, co przyczynia się do poprawy osiągów oraz wzbogacenie samochodu o mocny i jedyny w swoim rodzaju dźwięk. Osiągi jak w supersamochodzie są połączone z niezawodnością i bezpieczeństwem zapewnionymi przez układ hamulcowy Brembo, pochodzący ze świata wyścigów, z pływającymi, wentylowanymi tarczami przednimi (305X28mm) i czterotłoczkowymi, aluminiowymi zaciskami (4X38mm). Aby umożliwić bardziej wymagającym kierowcom odpowiednie doznania jazdy we wszystkich warunkach, samochód wyposażony jest też w amortyzatory hydrauliczne z możliwością regulacji wysokości firmy Extreme Shox, będącej europejskim liderem w dostarczaniu dynamicznych rozwiązań dla pojazdów startujących w F1, przez „Le Mans series”, aż po WTCC. Jeżeli chodzi o zachowanie na drodze, „ultralekkie” felgi są dostarczane przez OZ, firmę będącą symbolem Made in Italy w zakresie doskonałych produktów do indywidualizacji samochodów i motocykli, która może poszczycić się wieloma międzynarodowymi sukcesami w F1, Rally, DTM oraz Indy car, i którą łączy z marką Abarth włoski smak, wyścigowa tradycja i certyfikowana jakość. Prawdziwa „ikona” świata wyścigów, Abarth 695 biposto oferuje szyby przednie stałe z przesuwnymi panelami z płyty Lexan, wykonanymi przez firmę Isoclima przy zastosowaniu innowacyjnego materiału dostarczonego przez Sabic. Dzięki współpracy technicznej, wyposażenie to, istotne dla zmniejszenia ciężaru, zostało po raz pierwszy zastosowane w samochodzie sportowym homologowanym do normalnego użytku drogowego. Inną „światową premierą” jest możliwość wyboru sportowej kłowej skrzyni biegów (z pierścieniami zapadkowymi), opracowanej we współpracy z firmą Bacci Romano i połączonej samoblokującym mechanizmem różnicowym mechanicznym w celu zagwarantowania maksymalnych osiągów dynamicznych pojazdu. Dla pasjonatów wyścigów pragnących na bieżąco kontrolować osiągi pojazdu, dostępny jest „data logger” MXL oferowany przez AIM Sport, światowego lidera technologii pozyskiwania i wyświetlania danych dla motorsport i racing. Tytanowy pałąk bezpieczeństwa „light rollbar” wykonany jest przez Poggipolini, firmę, która od wielu lat specjalizuje się w produkcji specjalnych komponentów zgodnie z życzeniami stajni wyścigowych i kierowców rajdowych biorących udział w rajdach i wyścigach. Znany producent Sabelt dostarcza specjalne fotele racing, wykonane z kompozytu lub włókna węglowego oraz 4-punktowe pasy homologowane do użytku sportowego. Sabelt „ubiera” również wielu zawodowych kierowców rajdowych, nie mogło zatem zabraknąć kolekcji sportswear dedykowanej kierowcom modelu 695 biposto. Klienci mogą zamawiać sportową odzież techniczną z homologacją FIA: kombinezon i rękawice zindywidualizowane własnym nazwiskiem, obuwie racing oraz kask zaprojektowany specjalnie dla 695 biposto. Mopar. Mopar - marka zajmująca się usługami, Customer Care, oryginalnymi częściami zamiennymi i akcesoriami dla marek z grupy Fiat Chrysler Automobiles – posiada w swojej ofercie dla Abarth`a 695 biposto ekskluzywne usługi, takie jak „Mopar Vehicle Protection", wyjątkowe rodzaje kontraktów serwisowych oferowanych przez Fiat Chrysler Automobiles zapewniające swoim Klientom maksymalną ochronę i spokój dzięki szerokiej gwarancji na części mechaniczne i dedykowanym planom przeglądów okresowych, a także usługom pomocy drogowej i naprawom wykonywanym przez wysoce wyspecjalizowany personel, używający wyłącznie oryginalnych części zamiennych. Dodatkowo, Klient Abarth`a 695 biposto może liczyć na „Abarth 24H Mobile”, mobilną aplikację dostępną bezpłatnie do pobrania na Apple Store i Google Play w 13 krajach europejskich w 5 językach (włoski, francuski, niemiecki, hiszpański i angielski). Do głównych oferowanych usług należą funkcje: „Znajdź Dealera", aby znaleźć najbliższego Dealera lub warsztat, „Instrukcje Obsługi", aby mieć zawsze przy sobie wyciąg z instrukcji obsługi swojego samochodu, „Pomoc drogowa" niezbędna w razie potrzeby. Dzięki usłudze „Kontakt" można skontaktować się telefonicznie z Działem Obsługi Klientów poprzez bezpłatną linię lub mailowo, używając formularza kontaktowego. Sportowy duch i charakter Abarth`a 695 biposto są źródłem inspiracji dla fascynującej „Brand Extension” dedykowanej nowemu modelowi. Projekty dotyczą różnych kategorii: kolekcja odzieży - Capsule Collection, designerskie produkty oraz produkty merchandisingowe z kolekcji premium. W szczególności, wyścigowy charakter Abarth`a 695 biposto określa styl nowej kolekcji odzieży. Kolory, materiały i szczegóły są doskonale zharmonizowane z samochodem. Kolekcja Capsule Collection dedykowana jest pasjonatom, zarówno mężczyznom, jak i kobietom, którzy lubią wyróżniać się i poszukują ekskluzywności. Naszym celem jest przeniesienie cech wyróżniających 695 biposto na całą kolekcję Abarth`a, nadając każdemu produktowi wyjątkowego znaczenie. W tym celu została przygotowana ekskluzywna kolekcja produktów merchandisingowych wysokiej jakości. Wybrano włókno węglowe i aluminium, a komponenty mechaniczne samochody stały się inspiracją atmosfery produktu. Produkty z logo Abarth 695 biposto będą oferowane przez naszego dostawcę logistycznego Mopar i dystrybuowane przez sieć dealerów FCA i Abarth. Dane techniczne [TABLE=width: 633] <tbody>[TR] [TD]SILNIK [/TD] [TD]Liczba i układ cylindrów [/TD] [TD]4 cylindry w rzędzie, 4 zawory/cylinder, 1368 cm3. [/TD] [/TR] [TR] [TD]Moc maksymalna kW(KM) [/TD] [TD]190 KM (140kW) przy 5500 obr./min. [/TD] [/TR] [TR] [TD]Moment maksymalny Nm g/m [/TD] [TD]250 nm przy 3000 obr./min (tryb sport) [/TD] [/TR] [TR] [TD]Turbo [/TD] [TD]gt1446 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Średnica cylindra x skok (mm) [/TD] [TD]72x84 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Stopień sprężania [/TD] [TD]9,8:1 [/TD] [/TR] [TR] [TD]UKŁAD WYDECHOWY [/TD] [TD]Tłumik [/TD] [TD]dual stage Abarth by Akrapovic [/TD] [/TR] [TR] [TD]FILTR POWIETRZA [/TD] [TD]Filtr [/TD] [TD]filtr BMC ota [/TD] [/TR] [TR] [TD]WAGA [/TD] [TD]Masa własna [/TD] [TD]997 kg [/TD] [/TR] [TR] [TD]OSIĄGI [/TD] [TD]Maksymalna prędkość (km/h) [/TD] [TD]230 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Przyspieszenie 0-100 km/h (sek) [/TD] [TD]5,9 [/TD] [/TR] [TR] [TD]PRZENIESIENIE NAPĘDU [/TD] [TD]Napęd na koła [/TD] [TD]Przednie [/TD] [/TR] [TR] [TD]Skrzynia biegów [/TD] [TD]Mechaniczna 5-stopniowa (opcjonalnie sportowa kłowa skrzynia biegów z samoblokującym mechanizmem różnicowym mechanicznym) [/TD] [/TR] [TR] [TD]ZAWIESZENIE [/TD] [TD]Przednie [/TD] [TD]McPherson ze stabilizatorem poprzecznym [/TD] [/TR] [TR] [TD]Tylne [/TD] [TD]belka skrętna i stabilizator poprzeczny [/TD] [/TR] [TR] [TD]Amortyzatory [/TD] [TD]Extreme Shox z regulacją wysokości i sportowe sprężyny [/TD] [/TR] [TR] [TD]KOŁA [/TD] [TD]Rozmiar felgi [/TD] [TD]18" z ogumieniem 215/35 [/TD] [/TR] [TR] [TD]HAMULCE [/TD] [TD]Przednie [/TD] [TD]Perforowane i wentylowane tarcze, średnica 305 x 28 mm, zaciski Brembo z aluminium [/TD] [/TR] [TR] [TD]Tylne [/TD] [TD]Tarcze wentylowane ø 240 mm x 11 mm. [/TD] [/TR] [TR] [TD]UKŁAD KIEROWNICZY [/TD] [TD]Rodzaj układu kierowniczego [/TD] [TD]Wspomaganie elektryczne dualdrive z trybem SPORT [/TD] [/TR] [TR] [TD]ZUŻYCIE PALIWA I NORMA EMISJI SPALIN [/TD] [TD]Cykl miejski (l/100km) [/TD] [TD]8,2 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Cykl mieszany (l/100km) [/TD] [TD]6,2 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Cykl pozamiejski (l/100km) [/TD] [TD]5,1 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Emisja CO2 (g/km) [/TD] [TD]145 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Norma emisji spalin [/TD] [TD]Euro 6 [/TD] [/TR] [TR] [TD]KOŁA [/TD] [TD]Felgi aluminiowe [/TD] [TD]18" z ogumieniem 215/35 [/TD] [/TR] [TR] [TD]LICZBA MIEJSC [/TD] [TD]Liczba miejsc [/TD] [TD]2 [/TD] [/TR] [TR] [TD]WYMIARY [/TD] [TD]Szerokość (mm) [/TD] [TD]1627 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Wysokość (mm) [/TD] [TD]1488 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Rozstaw osi (mm) [/TD] [TD]2300 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Rozstaw kół przednich (mm) [/TD] [TD]1418 [/TD] [/TR] [TR] [TD]Rozstaw kół tylnych (mm) [/TD] [TD]1411 [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] Warsztat Officine Abarth. Zlokalizowany na terenie dawnego Wydziału Mechaniki zakładu Mirafiori noszących dzisiaj nazwę Officine 83 i siedziba od 2007 r. Centrum Stylu Fiat Chrysler Automobiles – siedziba Abarth`a zajmuje zadaszony obszar o powierzchni 23.000 m2. Od 2008 r. znajdują się tutaj wszystkie działy produkcji, projektowania i zarządzania marką spod znaku Skorpiona, prawdziwe atelier doskonałości motoryzacyjnej Made in Italy. Od niedawna, po raz pierwszy w Europie, marka samochodowa „otwiera" drzwi swojego zakładu, wykorzystując technologię Google Street View. Powstaje w ten sposób „Virtual Tour Abarth", wyjątkowe doświadczenie full immersion, pozwalające odkryć turyński zakład Abarth'a, w którym dzięki pasji i know-how powstają wyjątkowe samochody. Dostępna przez oficjalną stronę Abarth i platformę Google Maps, sugestywna podróż umożliwia użytkownikowi zwiedzenie każdego zakątka siedziby marki spod znaku Skorpiona. Podróż rozpoczynamy w hallu, gdzie przedstawione są elementy wyróżniające markę. Na białej bocznej ścianie umieszczona jest włoska flaga - podkreślająca włoski charakter marki - i klasyczny znak Abarth w formacie 3D, wysoki na 1 m i wykonany ze stali. Na głównych drzwiach wejściowych, umieszczony jest stalowy napis Abarth, natomiast na szklanych drzwiach przesuwnych naklejona jest teksturowana grafika przedstawiająca główne mechaniczne części samochodu, element wyróżniający wszystkich dealerów Abarth`a. Idąc dalej, po prawej stronie możemy podziwiać charakterystyczną „wall of fame Abarth”: 40 historycznych fotografii upamiętniających zwycięstwa, sukcesy i najważniejsze modele ze świata Abarth, tak jak miało to miejsce 60 lat temu w historycznym biurze Carla Abarth`a. Z lewej strony hallu wejściowego znajduje się showroom o powierzchni 560 m2 „opowiadający” o przeszłości i przyszłości marki poprzez wystawę historycznych modeli, samochodów wyczynowych i nowej gamy Abarth'a. Wystawa zindywidualizowana kolorami marki (czerwony i biały z elementami w kolorze szarym) odwołuje się do historii, pokazując rzeczywisty związek z tradycją. Następnie spacerujemy korytarzami, w których podziwiamy dziedzictwo i historię marki, docierając do miejsca, gdzie w sugestywny sposób odtworzono biuro Karla Abarth'a. Fascynująca podróż dociera do serca zakładu, na halę warsztatową: tu znajdują się podnośniki, na których umieszczone są samochody, przy których pracują mechanicy, poszczególne działy techniczne, gdzie auta są montowane oraz kabina lakiernicza. Podróż prowadzi do serca zakładu, czyli na halę warsztatową: tutaj znajduje się osiem podnośników używanych do tuningowania samochodów, wydziały techniczne, na których montowane są pojazdy oraz kabina lakiernicza. Innowacyjne narzędzie pozwalające odkryć gamę Abarth'a, z możliwością „surfowania po" wszystkich samochodach w wizualizacji 360° wewnątrz kabiny. Najciekawszą strefą, którą z pewnością należy odwiedzić jest obszar dedykowany Abarth'owi 695 biposto, prawdziwe „wirtualne atelier", gdzie możemy podziwiać go pod każdym kątem, zarówno nadwozie, jak i wnętrze, a także poznać dzięki rysunkom technicznym i filmom video jego ekskluzywne wyposażenie oraz zastosowane technologie. Wirtualna podróż Abarth'a gwarantuje zatem wyjątkowe doznania podczas odkrywania świata i wartości spod znaku Skorpiona. Dzięki licznym hotspotom, obecnym na każdym ekranie surfowania, którym odpowiadają zakładki ze szczegółowymi informacjami, użytkownik może przeglądać fascynujące multimedialne zawartości. Dodatkowo, dzięki zindywidualizowanemu graficznemu interfejsowi Abarth oraz intuicyjnym przyciskom surfowania emocjonująca podróż online na Street View jeszcze bardziej wciąga, dzięki funkcjom zoom, fullscreen, automatyczny widok 360°, help i wielu innym narzędziom. Ta niesamowita wirtualna podróż do zakładu Abarth'a w Turynie jest doskonałą okazją, by odkryć całą gamę produktów bezpośrednio w miejscu, gdzie są one produkowane. Nie tylko samochody, ale także pakiety tuningowe, akcesoria i produkty merchandisingowe zaprojektowane dla pasjonatów marki Skorpiona. Ten innowacyjny projekt jest pierwszym krokiem Abarth'a w kierunku „nowej ery" marki, która raz jeszcze potwierdza ogromne zaangażowanie i umiejętność dostosowania się do otaczającej nas rzeczywistości technologicznej. Narzędzie stanowi ewolucję aktualnego katalogu, umożliwiając wygodniejsze przeglądanie zawartości i szybszą aktualizację, pozwalającą przeżyć „Abarth experience" w wizualizacji 360°. Projekt „Virtual Tour Abarth" został po raz pierwszy zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Paryżu za pomocą Oculus Rift, rewolucyjnych gogli, które pozwalają „zanurzyć się" w wirtualnej rzeczywistości, odtwarzając w 3D miejsca znane z codziennego życia, w tym przypadku turyński zakład i hale montażowe Abarth'a. Technologia zastosowana w goglach Oculus Rift umożliwia poruszanie się w świecie wirtualnym, obracając jedynie głowę, tak jak robimy to w rzeczywistości. Tor wyścigowy Autodromo „Riccardo Paletti”. Współczesna ikona marki będąca kwintesencją sportowego charakteru marki wpisanego w „DNA Abarth”, nowy 695 biposto jest „najmniejszym z supersamochodów”, który daje z siebie wszystko na torze, na którym prędkość, krótsza droga hamowania oraz przyspieszenie poprzeczne są niezbędne do uzyskania pierwszorzędnych czasów przejazdu: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,9 sekundy i prędkość maksymalna równa 230 km/h. To powód, dla którego Abarth zdecydował się zorganizować dla międzynarodowej prasy wyjątkowy test drive na międzynarodowym torze wyścigowym „Riccardo Paletti” w Varano de' Melegari, w pobliżu Parmy, jednym z włoskich torów wyścigowych posiadających homologację FIA (od 2002r.). Wyróżniający się wymagającą dużego zaangażowania trasą o długości 2,4 km, Autodromo „Riccardo Paletti” od 1991 roku jest również siedzibą Międzynarodowego Centrum Bezpiecznej Jazdy (CIGS), stworzonego i kierowanego przez byłego kierowcę wyścigowego Formuly 1, Andrea de Adamicha. Autodromo „Riccardo Paletti” jest znany także, dawniej i obecnie, jako teren szkoleniowy i pierwsza scena dla wielu młodych kierowców wyścigowych, którzy stali się słynnymi mistrzami w zawodach motocyklowych i samochodowych. Nawet Mistrzami Świata, jak w przypadku Jacques Villenueve, który właśnie na torze w Varano stawiał swoje pierwsze kroki w Formule 3, lub Valentino Rossi, wiernego „stałego Klienta” toru już od najmłodszych lat. Także wielu innych znanych sportowców zmagało się na najlepszych zakrętach „Parabolica” i „Ickx” : Alessandro Zanardi, Giancarlo Fisichella, Alessandro Nannini, Babini, Tamburini, Luca Badoer, Raikkonen, Doriano Romboni, Ivan Goi. Dzięki ciągłemu rozwojowi jakościowemu i licznym oferowanym zajęciom, CIGS jest obecnie jedną z najlepiej wyposażonych struktur w Europie i od momentu jego założenia (1991), ściśle współpracuje z markami grupy Fiat Chrysler Automobiles w przygotowywaniu kursów bezpiecznej i sportowej jazdy. Obecnie Autodromo „Riccardo Paletti” jest również siedzibą Abarth Driving Academy, szkoły założonej przez markę spod znaku Skorpiona we współpracy z Międzynarodowym Centrum Bezpiecznej Jazdy Andrea de Adamicha. Kursy prowadzone przez Abarth Driving Academy mają jeden wyraźny cel, tak jak samochody spod znaku Skorpiona: zwiększenie bezpieczeństwa, ale także przyjemności czerpanej z jazdy, poprzez ćwiczenia „Negatywnej Jazdy“, czyli dotyczące kontroli nad pojazdem w ekstremalnych i awaryjnych sytuacjach, a także poprzez ćwiczenia „Pozytywnej Jazdy”, w których na torze udoskonala się techniki jazdy oraz właściwe przyspieszania w celu pokonania zakrętów, właśnie aby zapobiegać sytuacjom „Negatywnej Jazdy”. Uczestnicy kursów mają do dyspozycji samochody Abarth 500, Abarth 500 Assetto Corse i Abarth Grande Punto. Kursy prowadzą i nadzorują zawodowi kierowcy wyścigowi – instruktorzy: w istocie, z CIGS współpracują niektórzy z najlepszych włoskich i międzynarodowych kierowców wyścigowych, z ogromnym doświadczeniem zarówno w F1, jak i rajdach, na przykład: Andrea Piccini, Mimmo Schiattarella, Alex Fiorio, Piero Liatti, Andrea Aghini, Antonio Tamburini, Rui Aguas, Marco Cavigioli, Giampiero Simoni, Fabio Mancini, Luca Rossetti i Alessandro Balzan. Źródło: Fiat Auto Poland
  2. Koenigsegg One:1 - nowy krl supersamochodw? 0-400 km/h w 20 sekund?! Nie potrafię sobie tego wyobrazić...
  3. Coś dla fanów supersamochodów!
  4. Coś dla miłośników Supercars!
  5. Coś dla miłośników tego auta i fanów supersamochodów...
  6. więcej: http://www.dragtimes.info/forum/showthread.php?t=228
  7. <script type="text/javascript" src="http://www.wrzuta.pl/wrzuta_embed.js?wrzuta_key=sd0ipu0KmF&wrzuta_flv=http://makus.wrzuta.pl/vid/file/sd0ipu0KmF/superauta&wrzuta_mini=http://c6.wrzuta.pl/wm2944/593b306300216c89472e57fb/superauta&wrzuta_name=superauta&wrzuta_width=450&wrzuta_height=416"></script>
  8. Dziewięć supersamochodów <object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=9hy7LZWnCUI"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=9hy7LZWnCUI" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object> <object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=-x23xNiJPLk"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=-x23xNiJPLk" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
  9. <script type="text/javascript" src="http://www.wrzuta.pl/wrzuta_embed.js?wrzuta_key=1b9KQs2l9F&wrzuta_flv=http://www.wrzuta.pl/vid/file/1b9KQs2l9F/kolekcja_supersamochodow&wrzuta_mini=http://c.wrzuta.pl/wm2093/c9878f4e002cc9ea44f3ccb2/Kolekcja%20supersamochodow&wrzuta_name=Kolekcja%20supersamochodow&wrzuta_width=450&wrzuta_height=416"></script>
×