Skocz do zawartości

Znajdź zawartość

Wyświetlanie wyników dla tagów 'sukces' .



Więcej opcji wyszukiwania

  • Wyszukaj za pomocą tagów

    Wpisz tagi, oddzielając je przecinkami.
  • Wyszukaj przy użyciu nazwy użytkownika

Typ zawartości


Forum

  • Motoryzacja forum
    • Ogólnie o samochodach
    • Nasze pojazdy
    • Zakup samochodu - jakie auto kupić?
    • Ubezpieczenie OC, AC, NNW, Assistance
    • Testy samochodów
    • Niusy motoryzacyjne
    • Tuning
    • Własny biznes
    • Prawo w motoryzacji
    • Bezpieczeństwo na drodze
    • Forum 4x4, Terenowe, Off-road, Pick up
    • Samochody zabytkowe
    • Forum Caravaning
    • Sprzęt elektroniczny i soft
  • Problemy techniczne
    • Alufelgi, felgi i opony
    • Silnik, układ napędowy, chłodzenia i paliwowy
    • Podwozie, zawieszenie, układ kierowniczy i hamulcowy
    • Wnętrze samochodu, wentylacja, klimatyzacja
    • Elektryka i elektronika samochodowa
    • Diagnostyka samochodowa
    • Zrób to sam
    • Instalacje gazowe, LPG, CNG
    • Nadwozie, karoseria, oświetlenie, lakier
    • Inne problemy techniczne
  • Auto Forum
    • Forum Alfa Romeo
    • Forum Audi
    • Forum BMW
    • Forum Citroën
    • Forum Chevrolet i Daewoo
    • Forum Chrysler, Dodge i Plymouth
    • Forum Dacia
    • Forum Fiat
    • Forum Ford
    • Forum Honda
    • Forum Hyundai
    • Forum Jaguar
    • Forum Jeep
    • Forum Kia
    • Forum Lancia
    • Forum Land Rover i Range Rover
    • Forum Lexus
    • Forum Mazda
    • Forum Mercedes
    • Forum MINI
    • Forum Mitsubishi
    • Forum Nissan
    • Forum Opel
    • Forum Peugeot
    • Forum Porsche
    • Forum Renault
    • Forum Rover
    • Forum SAAB
    • Forum Seat
    • Forum Skoda
    • Forum SMART
    • Forum Subaru
    • Forum Suzuki
    • Forum Toyota
    • Forum Volkswagen
    • Forum Volvo
    • Exotic Cars
  • Skutery, motory, motocykle i inne jednoślady
    • Forum Jednoślady: motocykle, skutery, rowery
  • Sporty motorowe
    • Sporty motorowe
  • Pojazdy użytkowe
    • Forum Pojazdów Użytkowych
  • Virtual Tuning i Manga Cars
    • Forum Virtual Tuning - VT
    • Forum Manga Cars - Pixel Cars
  • Modelarstwo Samochodowe
    • Forum Modelarstwa Samochodowego
  • Rysowane Samochody
    • Ogólnie o rysowaniu
    • Stock
    • Tun
    • RS Concept
    • Zawody
  • Inne
    • Konkursy na forum
    • Przywitaj się :)
    • Hydepark
    • Fotografia
    • Auto Filmy: filmy motoryzacyjne
    • Auto tapety, gry i wygaszacze motoryzacyjne
    • Zloty, imprezy, targi motoryzacyjne
    • Sprawy organizacyjne
  • Ogłoszenia motoryzacyjne
    • Giełda samochodowa
    • Giełda części
    • Usługi motoryzacyjne
    • Praca w motoryzacji
    • Pozostałe motoryzacyjne
    • Ogłoszenia drobne

Blogi

Brak wyników

Brak wyników


Szukaj wyników w...

Znajdź wyniki, które...


Data utworzenia

  • Od tej daty

    Do tej daty


Ostatnia aktualizacja

  • Od tej daty

    Do tej daty


Filtruj po ilości...

Dołączył

  • Od tej daty

    Do tej daty


Grupa podstawowa


Profil Facebook


Profil Twitter


Strona internetowa


GG


Skype


Mój samochód


Lokalizacja


Prawko od


Zainteresowania


Profesja


Kilka słów o mnie

Znaleziono 34 wyników

  1. Sukces U400 NAC Rally Team na rajdzie Africa Eco Race 2015 Dla himalaistów – Mount Everest, dla żeglarzy – Cape Horn, a dla off-roaderów – Dakar. Miejsca owiane legendą, o których niektórzy śnią latami i których nazwa zawsze budzi żywsze bicie serca. 14 stycznia do kraju wrócili Polacy z zespołu NAC Rally Team, którzy wraz ze swoim Unimogiem po dwóch tygodniach morderczej ekspedycji osiągnęli szczyt marzeń każdego miłośnika jazdy w terenie – dotarli do mety w Dakarze, która od 7 lat stanowi cel rajdu Africa Eco Race. Najlepsza polska drużyna w klasie ciężarowej, NAC Rally Team startowała Unimogiem U400 i globalnie wywalczył wysokie 5. miejsce, tocząc nierówny bój z dużo silniejszymi ciężarówkami. Polska załoga w składzie: Piotr Domownik, Janusz Jandrowicz i Michał Ungurian dokonała tego wyczynu niejako „przy okazji”, ponieważ jej priorytetowym zadaniem było udzielanie wsparcia na afrykańskiej trasie Pawłowi Molgo i Ernestowi Góreckiemu, startującym terenówką, która nota bene wygrała rajd w grupie aut produkcyjnych. Polski Unimog zawsze przyjeżdżał na czas, gdy był potrzebny, i wielokrotnie wyciągał z tarapatów nie tylko swoich podopiecznych. Licznych wyrazów wdzięczności doczekał się zwłaszcza po 433-kilometrowym, jednym z najtrudniejszych etapów w Mauretanii. - Okazało się, że mauretański piasek jest kompletnie inny od tego, który znamy z Maroka, ale na szczęście to nie przeszkodziło naszemu Unimogowi – mówi Piotr Domownik. – Wystarczyło jeszcze bardziej spuścić ciśnienie (1,2 atmosfery z przodu i 1 atmosfery z tyłu – schodzić niżej byłoby już ryzykiem), zapiąć wszystkie blokady, którymi dysponujemy, i... daliśmy radę! Dzięki temu mogliśmy pospieszyć z pomocą załodze, którą się opiekowaliśmy, kilkakrotnie wyszarpując ją z piasku. Wielokrotnie zdarzało nam się pomagać również zupełnie obcym załogom, co zostało docenione przez organizatora i naszych zagranicznych kolegów. Na wydmach nierzadko stanowiliśmy wybawienie dla zawodników, którzy po raz „siedemnasty” zakopywali się w piasku, a próbując się wydostać z opresji, nieludzko się męczyli. Unimog, którym startowali Polacy z NAC Rally Team, to przygotowany na najtrudniejsze zadania model U400 z 2005 roku. Ciężarówka została profesjonalnie przebudowana we Włoszech przez serwis Giacoma Vismara, który w Dakarze startował aż 25 razy (m.in. wygrywając klasę ciężarówek w 1986 roku). Samochód Polaków na swym koncie ma również 3 starty w Dakarze (raz wywalczył znakomite 11. miejsce!), a także występy m.in. w egipskim Radzie Faraonów i argentyńskim Por Las Pampas. Jego ostatnim właścicielem był Włoch Pietro Fogliani. Unimog zaliczany jest do grupy T4.1 - „ciężarówek produkcyjnych”, będącej odpowiednikiem osobowej T2. Oznacza to, iż jest prawie seryjnym pojazdem, w którym dokonano tylko niewielkich modyfikacji. Oczywiście samochód został rajdowo wyposażony – m.in. w klatkę bezpieczeństwa, fotele kubełkowe czy system gaśniczy. 6-litrowy, 6-cylindrowy silnik wysokoprężny nie był tuningowany, a jedynie wymieniono w nim filtr powietrza, zmodyfikowano elektronikę i ustawienia komputera. Auto otrzymało również dodatkowy zbiornik paliwa i w sumie zabiera na pokład 350 litrów oleju napędowego. Ponadto na długie afrykańskie etapy przewidziano aluminiowy bak umieszczony na pace, który na co dzień pozostaje zdemontowany. U400 jest prawdziwą terenówką - posiada stały napęd na cztery koła, sportowe zawieszenie Ohlinsa, mosty portalowe i trzy mechaniczne blokady dyferencjałów. Nie ma jednak reduktora, ale w zamian za to kierowca dysponuje aż ośmioma biegami. Skrzynia biegów sterowana jest elektropneumatycznie. - To genialne rozwiązanie! - zachwyca się Piotr Domownik. - Zamiast tradycyjnego lewarka mam joystick, który przesuwam do przodu lub do tyłu, a bieg zatwierdzam poprzez naciśnięcie sprzęgła. Mam na to aż 20 sekund! Zbliżając się do zakrętu, mogę zawczasu wybrać odpowiednie przełożenie, a bieg zmienić tuż przed samym skrętem, trzymając obie ręce na kierownicy! Dużą zaletą auta jest jego seryjny system centralnego pompowania kół, który niezależnie obsługuje przednią i tylną oś (lub obie naraz). Przed wjechaniem w rejon wydm (lub po jego opuszczeniu) zawodnicy nie muszą zatrzymywać się, a co najwyżej zwolnić, gdyż paradoksalnie pompowanie powietrza trwa krócej od jego spuszczania. System pompowania przydaje się również, gdy Unimog łapie kapcia. Korzystając z zalet felg pierścieniowych, załoga szybko wymienia uszkodzoną oponę, a system błyskawicznie pompuje koło. Na wszelki wypadek na pace przewożony jest zapas w postaci jednego koła i jednej opony. Ponadto załoga transportuje zwykle około 250 kilogramów części zamiennych i 50 kilogramów narzędzi. Są to wyłącznie rzeczy podstawowe – poważniejsza naprawa na środku pustyni i tak jest niemożliwa. Zawodnicy chwalą możliwości off-roadowe Unimoga, który znakomicie czuje się w każdym terenie, a kiedy trzeba, potrafi pędzić po bezdrożach z prędkością 120 km/h. Jego żywiołem są jednak wydmy. Choć waży blisko 6 ton, znakomicie radzi sobie na piasku dzięki ogromnym oponom, które przy niskim ciśnieniu „rozpłaszczają się”, pełniąc funkcję gąsienic. Piotr Domownik dojeżdżając Unimogiem do Dakaru, spełnił jedno ze swoich życiowych marzeń. - Chciałem tu kiedyś dotrzeć na kołach i nie w roli turysty – mówi. – Udało się! Teraz coraz trudniej będzie nam wytyczać nowe rajdowe cele, ale na pewno niebawem się takie znajdą. Źródło: Mercedes
  2. Niesamowity sukces SKODY: pół miliona egzemplarzy trzeciej generacji modelu Octavia Wprowadzona na początku 2012 roku trzecia generacja ŠKODY Octavia okazała się wielkim sukcesem rynkowym. W połowie grudnia bramy fabryki w Mladá Boleslav opuścił jej półmilionowy egzemplarz: biała Octavia GreenLine. Trzecia generacja modelu Octavia jest niekwestionowanym rynkowym hitem na całym świecie – dociera na nowe rynki dzięki produkcji także poza Czechami: w Chinach, Indiach, Rosji, Kazachstanie i na Ukrainie. W Europie Zachodniej z kolei pod koniec listopada bieżącego roku jej sprzedaż zwiększyła się blisko o jedną czwartą. W Polsce niezmiennie model ten zajmuje pierwsze miejsce w klasyfikacji sprzedaży samochodów nowych. „Wyprodukowanie pół miliona egzemplarzy Octavii w mniej niż dwa lata dobitnie przekonuje o tym, jak dobrze model ten został przyjęty na międzynarodowym rynku. Jako ”serce marki”, ŠKODA Octavia jest fundamentem naszej strategii rozwoju. W nadchodzących latach planujemy wzmacniać tendencję wzrostową i zainteresować nowe grupy odbiorców Octavią i całą gamą atrakcyjnych modeli ŠKODY.” – mówi Werner Eichhorn, Członek Zarządu firmy ŠKODA ds. Sprzedaży i Marketingu. Trzecia generacja czeskiego bestsellera ustanawia nowe standardy swojej klasy, jako największa, najbezpieczniejsza, najlżejsza, najbardziej komfortowa, praktyczna i przyjazna środowisku Octavia w historii. Ponadto, szeroki wachlarz dostępnych wersji gwarantuje dopasowanie do potrzeb różnych grup konsumentów. Zarówno limuzynę, jak i kombi można połączyć z napędem na cztery koła. ŠKODA Octavia RS jest najszybszą produkcyjną odmianą tego modelu wszechczasów. Szczególnie przyjazna środowisku Octavia GreenLine odznacza się zużyciem paliwa na poziomie zaledwie 3,2 l oleju napędowego na 100 kilometrów (oraz emisją dwutlenku węgla 85 g/km). Bogatą gamę odpowiadającą na wszelkie oczekiwania Klientów uzupełniają Octavia G-TEC napędzana gazem ziemnym, uterenowiona Octavia Scout, ceniona za właściwości jezdne w terenie oraz niezrównanie bogato wyposażona linia Laurin&Klement, przywołująca najlepsze tradycje marki. Z tak szeroką gamą i doskonałymi atrybutami ŠKODA Octavia stała się rynkowym hitem. Jest jednym z najliczniej nagradzanych i wyróżnianych modeli w swojej klasie oraz zwycięzcą wielu testów porównawczych. Pod koniec listopada bieżącego roku sprzedaż Octavii w Europie Zachodniej wzrosła aż o 24,7%, ustanawiając nowe rekordy w szeregu krajów. Nieustanny wzrost zainteresowania tym modelem odnotowywany jest w całej Europie Centralnej, gdzie wynik Octavii wzrósł aż o 20%. Nie tylko w Polsce, ale i Czechach, Słowacji, na Węgrzech, Estonii, a także i w Finlandii, Chorwacji i Bośni i Hercegowinie oraz na Islandii przez pierwsze jedenaście miesięcy tego roku Octavia zajmowała pozycję rynkowego lidera sprzedaży. Równolegle do produkcji w Czechach, nowe egzemplarze ŠKODY Octavia opuszczają także taśmy produkcyjne w Chinach, Indiach, Rosji, Kazachstanie i na Ukrainie. Jako największy krajowy odbiorca ŠKODY, Chiny mają kluczowe znaczenie dla sukcesu także tego modelu. Nowa Octavia pojawiła się na tamtejszym rynku w połowie 2014 roku i od razu spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem odbiorców. W listopadzie wzrost sprzedaży Octavii w Chinach wyniósł aż 112,4%.
 Octavia zajmuje najważniejsze miejsce w strategii międzynarodowego wzrostu sprzedaży ŠKODY i jest główną siłą napędową przeprowadzanej dalej największej ofensywy modelowej w historii czeskiej marki. W najbliższych latach ŠKODA planuje podnieść roczną globalną produkcję do poziomu, co najmniej półtora miliona egzemplarzy. Octavia najlepiej obrazuje imponujący rozwój ŠKODY. Trwające dwadzieścia lat pasmo sukcesów rozpoczęło się od premiery pierwszej generacji tego modelu w roku 1996 – dziś ŠKODA to globalny producent samochodów obecny na ponad stu rynkach świata. Do końca listopada bieżącego roku do Klientów na całym świecie dostarczono już ponad 4,46 miliona egzemplarzy Octavii, co stanowi ponad 40% całkowitej sprzedaży marki w tym czasie. Źródło: Volkswagen Group Polska
  3. Pierwszy sukces powojennej ŠKODY Właśnie mija 60 lat od premiery ŠKODY Spartak, czyli pierwszego seryjnie produkowanego modelu z Mladá Boleslav, który po wojnie zdobył międzynarodowe uznanie. Jego historia zaczęła się 1 maja 1954 roku, gdy po raz pierwszy zaprezentowano szerokiej publiczności model 970. W zamyśle miał być rozwiązaniem przejściowym, na drodze do pojazdu prawdziwie popularnego, o całkowicie nowej koncepcji. Samochód ten wykorzystywał zasadnicze, sprawdzone podzespoły modeli 1101/1102, wywodzące się w linii prostej od przedwojennego, bestsellerowego Populara. Oznaczały one wsparcie konstrukcji na centralnej rurze nośnej, rozwidlonej z przodu dla uchwycenia rzędowego silnika OHV (stosowanego w modelach Popular OHV oraz powojennych Š1101/1102), wykorzystanie klasycznego układu napędowego i wahliwych półosi. Nowa ŠKODA miała początkowo nosić nazwę Rival, następnie Orlik, a ostatecznie Spartak i pod tą ostatnią przeszła do historii, mimo że oficjalnie ochrzczono ją zgodnie z jeszcze przedwojenną nomenklaturą - jako model 440 (4-cylindrowy, o mocy 40 KM). Nazwę Spartak oprotestował niderlandzki producent motocykli Sparta. Zakaz dotyczyć mógł, rzecz jasna, jedynie rynków kapitalistycznych, ostatecznie jednak, w grudniu 1955 roku, zdecydowano o ujednoliceniu oznaczenia modelu dla wszystkich krajów docelowych. Pierwszomajową prezentację 440-tki przygotowano z niespotykanym w tym czasie rozmachem. Samochód przyjęto bardzo ciepło, podkreślając zwłaszcza doskonały projekt nadwozia autorstwa inż. Velebnego. Produkcję seryjną nowej ŠKODY uruchomiono 24 października następnego roku i szybko okazało się, że przy cenie wersji Standard, ustalonej na poziomie 27 450 koron, pojazd nie ma szans masowo zmotoryzować zarabiających średnio nieco powyżej tysiąca koron miesięcznie mieszkańców Czechosłowacji. Z czasem jednak, także za sprawą przedłużającej się w czasie premiery projektu NOV („nowego samochodu osobowego”, zgodnie z założeniami projektu pojazdu popularnego, ostatecznie ŠKODY MB z lat 1964-69), model zdobywał coraz większą popularność, zaskarbiając sobie rzesze miłośników. Od listopada 1955 roku, ŠKODA 440 stała się jedynym, w pełni kompletowanym modelem w fabryce Mladá Boleslav. Dla większego modelu ŠKODA 1200, w macierzystej fabryce powstawały już tylko podwozia – resztą zajmowały się, znane i dziś filie Vrchlabì oraz Kvasiný. Model 440, zwany do dziś zwyczajowo Spartakiem, przez lata ewoluował. Dość szybko wzbogacono, początkowo prawdziwie – nomen omen – „spartańskie” wyposażenie odmiany Standard, obejmujące m.in. jedną wycieraczkę szyby przedniej, brak układu ogrzewania wnętrza i… amortyzatorów tylnych. Wersję Export dostarczano także w dwubarwnym lakierowaniu, i to w kilku kombinacjach linii podziału kontrastujących wzajemnie ze sobą powierzchni. Samochód zdobywał kolejne, najbardziej wymagające rynki, odbudowując przedwojenną sławę czechosłowackiego producenta. Już w 1957 roku zaprezentowano silniejszą odmianę z nadwoziem podstawowym - ŠKODĘ 445, sezon później - piękną, pozbawioną stałego dachu, 450-tkę. Od 1959 roku zbudowaną w ten sposób rodzinę pojazdów zastąpiono zmodernizowanymi modelami Octavia i Felicia. Jako ostatnia do gamy dołączyła Octavia Combi, produkowana od 1961 aż do 1971 roku. Historia pozostałych odmian zakończyła się w połowie 1964 roku, przed równym półwieczem, wraz z uruchomieniem montażu modelu MB. ŠKODA 440 rozpoczęła powojenną historię uczestnictwa modeli seryjnych marki w motosporcie. Pierwsze sukcesy odniosła jeszcze w sezonie swej premiery – w 1955 roku - w rajdach Alpejskim w Austrii, Viking w Norwegii i na trasie wyczerpującego maratonu Liege-Roma-Liege. Egzemplarze klasyfikowane w grupie A2, posiadały seryjne silniki wyposażone w zmodyfikowane głowice wykonane ze stopów lekkich. 440-tki pojawiły się wreszcie na odcinkach Rajdu Monte Carlo i bezdrożach afrykańskich ekspedycji. Łącznie, w latach 1955-59 zbudowano 75 417 egzemplarzy modelu 440, w wykonaniu Standard oraz Export (serie od 0. do 32.), zaś w latach 1957-59 kolejne 9 375 sztuk modelu 445 (serie 22.-32.) i 1 010 kabrioletów 450 (1958-59, serie 23.-32.). Model zalicza się nie tylko do najważniejszych budowniczych powojennej renomy marki ŠKODA, ale i bardzo cenionych pojazdów kolekcjonerskich, posiadających odpowiednio już dawną metrykę, oraz – jednocześnie – zaskakująco niekłopotliwych w obsłudze i utrzymaniu. Dane techniczne samochodu ŠKODA 440 (445), Typ 970 (Typ 983), 1955 (1957) silnik: rzędowy, czterocylindrowy, rozrząd OHV napędzany łańcuchem Triplex, chłodzony cieczą, chłodnica naporowa umieszczona z przodu pojazdu, wał korbowy ułożyskowany w trzech punktach, umieszczony z przodu, napęd kół tylnych średnica cylindra: (72 mm), skok tłoka 75 mm, objętość skokowa 1089 ccm (1221 ccm) stopień sprężania: 7,7:1 zasilanie: pojedynczy gaźnik Jikov 32SOP moc maksymalna: 40 KM (45 KM) przy 4200 obr./min maksymalny moment obrotowy: 68 Nm/2800 obr./min (84 Nm/2500 obr./min) układ smarowania: ciśnieniowy skrzynia przekładniowa: czterostopniowa, mechaniczna, zblokowana z silnikiem, początkowo synchronizacja 3. i 4. przełożenia, następnie także 2. W wersji Standard sterowana dźwignią umieszczoną w podłodze, w wersji Export oraz 445 – pod kierownicą. układ hamulcowy: hamulce bębnowe, jednoobwodowe ciekawostka: wał napędowy ukryty wewnątrz rurowej ramy nośnej, wymienne tuleje cylindrowe nadwozie: zamknięte, całkowicie stalowe, dwudrzwiowe wymiary nadwozia: długość 4065 mm, szerokość 1600 mm, wysokość 1430 mm, rozstaw osi 2400 mm masa własna: 900-930 kg (850 kg) ogumienie: 5.50x15”, obręcze stalowe, tłoczone prędkość maksymalna: 110 km/h pojemność zbiornika paliwa: 30 litrów średnie zużycie paliwa: 7,7 (8,0) l/100km ilość zbudowanych egzemplarzy: 75 417 (9 375) egzemplarzy Autor: Tomasz Orlik, czerwiec 2014 Fotografie: archiwum ŠKODY i Autora Źródło: Volkswagen Group Polska
  4. Dziesięć wyróżnień potwierdza status lidera nowego modelu Hyundaia segmentu A Hyundai i10 nagrodzony m.in. za jakość i wyróżniający design Klienci doceniają nowy model: 58 tysięcy zamówień w Europie w ciągu 4 miesięcy Zaledwie cztery miesiące od wprowadzenia na rynek, model Hyundai i10 Nowej Generacji może pochwalić się prawdziwym sukcesem sprzedażowym w Europie i zdobyciem 10 istotnych nagród, przyznanych głównie przez ekspertów branży motoryzacyjnej. Hyundai zebrał już 58 tysięcy zamówień na i10, który jest najlepiej sprzedającym się modelem Hyundaia w segmencie A. Zdobytym ostatnio wyróżnieniem jest prestiżowa nagroda Red Dot, powszechnie uznawana za wyznacznik innowacji w obszarze designu. Hyundai i10 Nowej Generacji konkurował z ponad 4 600 produktami i został doceniony przez jury, złożone z zawodowych projektantów, wykładowców uczelni i dziennikarzy. „Hyundai i10 Nowej Generacji został zaprojektowany i stworzony w Europie i dla Europy, a przyznane nagrody i wysoka sprzedaż udowadniają, że zdecydowanie przekonał do siebie Klientów.” – powiedział Allan Rushforth, Wiceprezes i COO Hyundai Motor Europe. Francuski magazyn L’Argus ogłosił Hyundaia i10 „Najlepszym Miejskim i Wszechstronnym Samochodem Roku”, zwracając uwagę na wydajny silnik, wysoki poziom wyposażenia standardowego i 5-letnią gwarancję bez limitu kilometrów. W Wielkiej Brytanii samochód zdobył aż trzy tytuły. Pierwszy, to „Najlepszy Mały Samochód Miejski” przyznany przez magazyn GQ, za połączenie ‘stylowej subtelności z wielkomiejskim charakterem’. CarBuer przyznał modelowi i10 tytuł ‘Samochód Roku’ oraz ‘Najlepszy Samochód Miejski’, wysoko oceniając jego jakość, styl i wartość. Również magazyn WhatCar docenił najmniejszy model w portfolio Hyundaia, określając go ’Najlepszym Samochodem Miejskim’. ’Flotowy Samochód Roku 2014’ to wyróżnienie niemieckiego Firmenauto w kategorii ’Mały samochód’, przyznane przez jury złożone z 280 niemieckich managerów flot, którzy jednomyślnie nagrodzili i10 za pewne prowadzenie, komfort i niskie koszty użytkowania. Magazyn Top Gear określił i10 jako ’Najlepszy Zakup Roku’, za dostarczenie Klientom wartości powyżej ich oczekiwań, przy jednoczesnym utrzymaniu wysokiej jakości. Jury konkursu Autobest, złożone z międzynarodowej grupy dziennikarzy motoryzacyjnych, również przyznało swoją główną nagrodę ‘AUTOBEST 2014’ modelowi i10, który został doceniony m.in. za przestronność i wysoką jakość. Magazyn Auto Motor i Sport w Polsce wyróżnił Hyundaia i10 Nowej Generacji w kategorii ‘Małe Samochody’ w organizowanym przez siebie konkursie BEST CARS 2014. Turecki magazyn Otohaber docenił podejście marki Hyundai do innowacyjnego projektowania samochodów, przyznając modelowi i10 tytuł ’Projekt Roku’. Dzięki wyróżniającym na tle konkurencji cechom, Nowy i10 zyskał także status ’Najlepszego Samochodu Segmentu A‘. Konkurencyjność modelu i10 Nowej Generacji została również potwierdzona przez analityków branży motoryzacyjnej. Badania przeprowadzone w pięciu krajach Europejskich wykazały, że i10 zachowa lepszą wartość rezydualną w porównaniu do swojego poprzednika. W Niemczech, po trzech latach eksploatacji, samochód utrzyma 48,6% swojej wartości, co jest jednym z lepszych wyników w klasie. Podobne wyniki spodziewane są w innych krajach europejskich – we Francji 54,1%, w Hiszpanii 46% oraz 49,8% w Wielkiej Brytanii. Hyundai i10 Nowej Generacji jest produkowany w tureckiej fabryce Hyundaia w Izmit. Jej zdolność produkcyjną zwiększono do 200 000 samochodów rocznie, dzięki inwestycji w rozbudowę i unowocześnienie, o wartości 508 milionów EUR. Obecnie 5 najlepiej sprzedających się modeli marki Hyundai produkowanych jest w dwóch europejskich fabrykach: i10 oraz i20 w Izmit (Turcja), natomiast ix20, ix35 oraz i30 w Nosovicach (Czechy). [TABLE=width: 621] <tbody>[TR] [TD]Nagradzający [/TD] [TD]Nagroda [/TD] [TD]Kraj / region [/TD] [/TR] [TR] [TD]AUTOBEST [/TD] [TD]AUTOBEST 2014 [/TD] [TD]Wschodnia Europa [/TD] [/TR] [TR] [TD]Top Gear [/TD] [TD]Zakup Roku [/TD] [TD]Europa [/TD] [/TR] [TR] [TD]L’Argus [/TD] [TD]Najlepszy Miejski i Wszechstronny Samochód Roku [/TD] [TD]Francja [/TD] [/TR] [TR] [TD]Firmenauto [/TD] [TD]Flotowy Samochód Roku w kategorii Mały Samochód [/TD] [TD]Niemcy [/TD] [/TR] [TR] [TD]Red Dot [/TD] [TD]Design Produktu – Samochody [/TD] [TD]Niemcy [/TD] [/TR] [TR] [TD]Auto Motor i Sport [/TD] [TD]Najlepsze Samochody 2014: Małe Samochody [/TD] [TD]Polska [/TD] [/TR] [TR] [TD]Otohaber [/TD] [TD]Projekt Roku Najlepszy Samochód Segmentu A [/TD] [TD]Turcja [/TD] [/TR] [TR] [TD]GQ [/TD] [TD]Najlepszy Mały Samochód Miejski [/TD] [TD]Wielka Brytania [/TD] [/TR] [TR] [TD]What Car? [/TD] [TD]Najlepszy Samochód Miejski [/TD] [TD]Wielka Brytania [/TD] [/TR] [TR] [TD]Car Buyer [/TD] [TD]Samochód Roku Najlepszy Samochód Miejski [/TD] [TD]Wielka Brytania [/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] źródło: Hyundai Motor Poland
  5. W zaledwie 18 miesięcy już 200 000 klientów z całej Europy zamówiło pierwszego niemieckiego subkompaktowego SUVa W lutym zebrano najwięcej zamówień od rozpoczęcia sprzedaży Rüsselsheim. Dobra passa Opla Mokki trwa — zaledwie w 18 miesięcy od swojego rynkowego debiutu Mokka po raz kolejny stała się europejskim bestsellerem. Opel może poszczycić się zebraniem już 200 000 zamówień na tego innowacyjnego subkompaktowego SUVa. Rekordowe zainteresowanie Mokką odnotowano w lutym 2014 r. Sprzedaż Mokki w Europie podwoiła się w niecały rok po osiągnięciu w kwietniu 2013 r. zakładanej wielkości sprzedaży, wynoszącej 100 000 egzemplarzy. Obecnie model zajmuje trzecie miejsce w Europie wśród subkompaktowych SUV-ów, a jego udział w tym segmencie wynosi około 11,3%. Mokka jest niekwestionowanym liderem w krajach skandynawskich: zarówno w Finlandii, jak i Norwegii wiedzie prym w swoim segmencie, z udziałem rynkowym wynoszącym odpowiednio: 24% i 21%. W Wielkiej Brytanii jej udział w tej kategorii wynosi 17%. W Niemczech Mokka jest na szczycie całego segmentu SUVów: prawie 12% udziału w rynku w pierwszych dwóch miesiącach bieżącego roku daje jej pierwsze miejsce, zgodnie z danymi niemieckiego Federalnego Urzędu Transportu Samochodowego – KBA. Również w Polsce popularność tego miejskiego SUVa rośnie – tylko w pierwszych dwóch miesiącach 2014 roku sprzedaż tego modelu wzrosła o 156% w stosunku do tego samego okresu ubiegłego roku, osiągając poziom 366 sztuk. Peter Christian Küspert, członek zarządu i wiceprezes ds. sprzedaży i obsługi posprzedażnej GM Europe, powiedział: „Opel Mokka po raz kolejny udowodnił swoją skuteczność w zdobywaniu klientów na trudnym rynku. Niezmiernie cieszymy się z faktu, że nasz mały mistrzowski SUV jest liderem w swoim segmencie, dzięki czemu odgrywa kluczową rolę w ożywieniu marki Opel i wprowadzeniu jej do grona zwycięzców”. Zaawansowane rozwiązania podobają się szerokiemu gronu klientów Popularny SUV Opla zebrał już wiele wyrazów uznania, jak choćby tytuł „Samochodu roku z napędem na cztery koła”, przyznany przez niemiecki magazyn „Auto BILD”. Mokka wprowadza innowacje do segmentu SUV-ów, udostępniając szerszemu gronu klientów rozwiązania stosowane w samochodach klasy wyższej. Są to, między innymi, takie elementy wyposażenia, jak: adaptacyjne reflektory AFL+, ergonomiczne fotele certyfikowane przez stowarzyszenie Aktion Gesunder Rücken e.V. (kampania na rzecz zdrowych pleców) oraz zintegrowany bagażnik rowerowy FlexFix drugiej generacji. Mierzący 4,28 m długości samochód oferuje wystarczająco dużo miejsca dla pięciu pasażerów oraz zapewnia podwyższoną pozycję siedzącą, dzięki czemu doskonale spisuje się w codziennych podróżach. Co więcej, dzięki sportowej stylistyce wnętrza i nadwozia model jest równocześnie idealnym towarzyszem podczas pełnych przygód weekendów. Opel Mokka zapewnia optymalne warunki i bezpieczeństwo jazdy dzięki najwyższej klasy technologiom, takim jak: elektroniczny program stabilizacji ESP Plus, układy HDC, wspomagający zjazd ze wzniesień, i HSA, ułatwiający ruszanie pod górę i kontrolę zjazdu ze wzniesienia oraz Opel Eye – kamerę przednią drugiej generacji wyposażoną w funkcje ostrzegania przed kolizją czołową, ostrzegania przed opuszczeniem pasa ruchu i udoskonalony system rozpoznawania znaków drogowych. Model jest dostępny z napędem zarówno na przednie, jak i na wszystkie koła. Układ 4x4 w razie potrzeby automatycznie aktywuje napęd na cztery koła i zapewnia maksymalne parametry jego pracy. W Polsce najtańszy Opel Mokka dostępny jest w cenie katalogowej już od 67 900 zł –wersja Active z napędem na przednie koła, silnikiem benzynowym o pojemności 1,6 l i mocy 85 kW/115 KM oraz 5-stopniową ręczną skrzynię biegów, wyposażona standardowo m.in. w klimatyzację oraz system audio. Obecnie w promocji samochód ten można już kupić od 63 900 zł. źródło: General Motors
  6. Sukces nowych, kompaktowych modeli Mercedes-Benz Fabryka Mercedes-Benz w Kecskemét pracuje na pełnych obrotach Stuttgart, Niemcy/Kecskemét, Węgry – Sprzedaż kompaktowych modeli Mercedes-Benz - Klasy A, B i CLA - w ciągu trzech pierwszych kwartałów br. wzrosła o blisko 70 proc. względem analogicznego okresu roku 2012. Ich produkcja w zakładach w Rastatt i Kecskemét idzie pełną parą. Fabryka w węgierskim mieście Kecskemét, otwarta w marcu 2012 roku, ma istotny udział w wydajności produkcji nowych kompaktów Mercedes-Benz. Obok Klasy B, która montowana jest również w niemieckim Rastatt, zakład jako jedyny zajmuje się wytwarzaniem czterodrzwiowego coupé CLA. Andreas Renschler, członek zarządu Daimler AG odpowiedzialny za produkcję samochodów oraz aut dostawczych Mercedes-Benz, odwiedził zakłady w Kecskemét i dokonał pierwszego bilansu po 18 miesiącach od uruchomienia tam produkcji: - Fabryka w Kecskemét to nasz pierwszy europejski zakład zlokalizowany poza granicami Niemiec. Warta 800 mln euro inwestycja ma decydujący wkład w naszą strategię wzrostu Mercedes-Benz 2020, zwłaszcza w kontekście globalnej odpowiedzialności za produkcję modelu CLA. Renschler zwrócił się również do zespołu pracowników fabryki: - Wielu z was należy do młodszego pokolenia zespołu produkcyjnego Mercedes-Benz. Tym bardziej jestem pod wrażeniem, gdy widzę, jakie zaangażowanie towarzyszy poszczególnym etapom montażu w fabryce. Każde wyprodukowane tu auto świadczy o tym, co mamy na myśli, gdy mowa o jakości Mercedes-Benz. Zakłady w Kecskemét i Rastatt wspólnie odpowiadają za produkcję nowej generacji kompaktowych modeli Mercedes-Benz, co pozwala na elastyczne i optymalne wykorzystanie ich mocy produkcyjnych. Fabryka w Kecskemét została otwarta w marcu 2012 roku, w ciągu niespełna czterech lat od podjęcia decyzji o lokalizacji zakładu. Od tej pory powstaje tam Klasa B, która montowana jest również w Rastatt, a od stycznia 2013 roku - również czterodrzwiowe coupé CLA. Obiekt zatrudnia ponad 3000 osób i należy do najbardziej atrakcyjnych pracodawców w regionie, także ze względu na system szkoleń oparty na modelu niemieckim. Historia sukcesu: nowa generacja kompaktowych modeli Mercedes-Benz Mercedes-Benz kontynuuje swoją ofensywę w segmencie kompaktowych aut premium: podczas wrześniowego salonu samochodowego we Frankfurcie zaprezentował nowego SUV-a o nazwie GLA. Dostawy pierwszych egzemplarzy modelu rozpoczną się wiosną 2014 roku. GLA to czwarta z pięciu nowości w portfolio kompaktowych aut Mercedes-Benz, adresowanych do nowych grup klientów. Dla przykładu, mniej więcej co druga Klasa A pada wyborem posiadacza samochodu innej marki, a średnia wieku nabywców modelu jest o 10 lat niższa niż w przypadku poprzednika. Wprowadzone już do oferty kompakty - Klasa A, Klasa B oraz CLA - spotkały się ze znakomitym przyjęciem rynkowym. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy br. znalazły na całym świecie 267 467 klientów, o 68,3 proc. niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wraz z wprowadzaniem modeli do oferty w kolejnych krajach przewiduje się dalsze wzrosty ich sprzedaży. Źródło: Mercedes-Benz Polska
  7. 1,5 miliona egzemplarzy Fabii - SKODA świętuje wielki sukces! Z fabryki wyjechał półtoramilionowy egzemplarz drugiej generacji Fabii. Obok Octavii, to najpopularniejszy model ŠKODY, produkowany obecnie w Czechach, Indiach, Rosji i Chinach. Jubileuszowy egzemplarz został wyprodukowany w fabryce w Mladá Boleslav i wyposażony jest w silnik wysokoprężny 1.2 TDI. Biorąc pod uwagę produkcję Fabii pierwszej generacji, która zadebiutowała na rynku w 1999 roku i przez osiem lat trafiła do 1 788 063 klientów, łączna produkcja dwóch generacji Fabii to 3 253 817 sztuk. Lepszym wynikiem w historii ŠKODY może się pochwalić tylko ŠKODA Octavia, której trzy generacje trafiły łącznie do 3 984 821 klientów. „ŠKODA Fabia to kluczowy model dla sukcesu firmy”, zauważa dyrektor generalny ŠKODY, prof. Winfried Vahland. „Wyprodukowanie 1,5 miliona egzemplarzy Fabii od 2007 roku to dowód na olbrzymią popularność tego modelu i zaufanie, jakim cieszy się on wśród klientów. W Europie i na wielu innych rynkach światowych, Fabia to drugi po Octavii najpopularniejszy model ŠKODY i podstawa sukcesu marki.” ŠKODA Fabia już od dnia debiutu ucieleśnia wszystko to, co w ŠKODZIE najlepsze – kompaktowe wymiary nadwozia i jednocześnie przestronne, praktyczne wnętrze, a także przemyślane rozwiązania i niskie zużycie paliwa. Dorzucając do tego zaawansowaną technologię i atrakcyjną cenę otrzymujemy jeden z najpopularniejszych i najbardziej udanych modeli w swojej klasie. Obecna generacja ŠKODY Fabia oferowana jest jako pięciodrzwiowy hatchback, przestronne kombi, wszechstronna odmiana Scout, sportowy model RS oraz wyjątkowo oszczędna wersja GreenLine, która zużywa średnio 3,4 l/100 km przy emisji CO2 na poziomie 88 g/km. Ponadto Fabia dostępna jest w wielu wersjach specjalnych, na przykład Monte Carlo, która odwołuje się do bogatego, bo aż 112-letniego, sportowego dziedzictwa marki. ŠKODA Fabia odnosi również sukcesy na rynku polskim – od stycznia bieżącego roku zajmuje pozycję lidera pośród wszystkich modeli dostępnych na rynku, z liczbą 7 321 zarejestrowanych egzemplarzy. Źródło: Volkswagen Group Polska
  8. Sukces Festiwalu Włoskiej Motoryzacji Forza Italia 2013 - 230 włoskich pojazdow zgromadzonych na Torze Poznań - Liczni przedstawiciele markowych klubów - Fiat Multipla z 1963 roku i Alfa Romeo SZ uhonorowane tytułami "Pojazd Zlotu" - Największa nieoficjalna parada włoskich pojazdów w Polsce Wielkim sukcesem zakończył się Festiwal Włoskiej Motoryzacji zorganizowany w zeszłą sobotę na Torze Poznań przez klub Forza Italia, Fiat Auto Poland i firmę Pol-Car - dealera marek Grupy Fiat-Chrysler. 230 włoskich maszyn, wykłady, konkursy wiedzy, a przede wszystkim jazda po torze wyścigowym - to wszystko czekało na uczestników zlotu ForzaItalia.pl, który odbył się 31 sierpnia na największym torze wyścigowym w Polsce. „Na sam zlot zarejestrowało się około 150 załóg. Przybyło też sporo gości. Szacujemy, że na obiekcie pojawiło się ponad 230 włoskich samochodów i motocykli - powiedział Komandor Zlotu Jakub Strzemżalski. - Licznie stawiły się markowe kluby, z czego bardzo się cieszymy. Widać, że w szeregach miłośników różnych modeli nastąpiła duża mobilizacja, aby ciekawie zaprezentować się na naszym festiwalu" - dodał organizator. Na uczestników Festiwalu Włoskiej Motoryzacji Forza Italia czekało wiele atrakcji. Wykład o najciekawszych prototypach włoskich vanów wygłosił Jakub Ziółkowski, o tajnym prototypie Ferrari F90 opowiedział Mateusz Żuchowski, a Maciej Godula z Klubu Fiat Multipla przedstawił historie „Latających FIAT-ów, czyli włoskich konstrukcji lotniczych z lat 40." oraz „Historie Polaków we włoskich maszynach". Zlotowicze mogli nie tylko pogłębiać swoją wiedzę na wykładach, ale również sprawdzić ją w konkursach. Kilkadziesiąt załóg zmagało się z niełatwymi testami, w których odpowiadali na pytania dotyczące włoskiej motoryzacji, sportów motorowych, a także regionu Toskanii i całej Italii. Nie zapomniano również o dzieciach, które chętnie uczestniczyły w konkursie rysunkowym przygotowanym przez Klub Fiata Multipla. Dużym zainteresowaniem cieszyła się też wystawa włoskich zdjęć Marty Król oraz rysunków samochodów wykonanych przez Piotra Włodarczyka. Prawdziwą ucztę dla oczu stanowiły zgromadzone na torze pojazdy. Szczególną uwagę przykuwały starsze i młodsze klasyki, a wśród nich niezwykle rzadko spotykana Alfa Romeo SZ, Alfa Romeo Spider Touring z 1961 roku, kilka zabytkowych Fiatów 500 i 600, wspaniałe Fiaty Multipla z przełomu lat 50. i 60., liczne Alfy Romeo Spider oraz Giulia (w tym w wersji coupe zaprojektowanej przez studio Bertone), a także legendy rajdowych tras, czyli Lancie Delta Integrale. Samochody te można było podziwiać nie tylko statycznie, ale również podczas przejazdów pokazowych po pętli Toru Poznań. Wrażenie robiły też najnowsze modele z grupy Fiat - Alfa Romeo Giulietta oraz MiTo, Abarth 500 i Punto, nowe Lancie Delta i Thema, a rekordową popularnością cieszyło się Maserati GranTurismo S. Największe atrakcje związane były jednak z samą lokalizacją imprezy, czyli torem wyścigowym, na którym uczestnicy zlotu spotkali się po raz pierwszy. 43 załogi wzięły udział w szkoleniu - poznaniu technik jazdy wyścigowej przeprowadzonym przez doświadczonych instruktorów z Automobilklubu Wielkopolskiego. Trzy godziny cierpliwego szlifowania umiejętności na poszczególnych sekcjach toru zostały nagrodzone trzema sesjami przejazdów z pełnym wykorzystaniem możliwości samochodów i kierowców po pętli toru. Najwytrwalsi „pełnym ogniem" pokonali blisko 100 km. Ci, którzy nie zdecydowali się na uczestnictwo w szkoleniu, mogli "poczuć smak" jazdy sportowej siedząc na prawych fotelach wyścigowego Fiata Panda 100HP należącego do Macieja Garsteckiego czy pucharowej Alfy Romeo 156 Łukasza Kawęckiego. „Taxi-drive'y" cieszyły się ogromnym zainteresowaniem uczestników. Wybrano także "Pojazdy Zlotu" - organizatorzy uhonorowali przepięknie odrestaurowanego Fiata Multipla z 1963 roku, należącego do Zbigniewa Olechnowskiego, zaś uczestnicy we własnym głosowaniu przyznali ten tytuł Alfie Romeo SZ z kolekcji Piotra Nagórskiego. Nagrody otrzymały także najaktywniejsze stowarzyszenia - klubem zlotu został Klub Fiata Multipla, a wyróżnienia otrzymały Lancia Klub Polska, Klub Alfa Romeo Pomorze oraz Squadra Corse Alfa Romeo Bydgoszcz. Posumowaniem zlotu była widowiskowa parada wszystkich uczestników. Nigdy wcześniej Tor Poznań nie gościł naraz tylu włoskich samochodów. Przeszło 140 pojazdów jednocześnie wjechało na tor, zdobywając nieoficjalny tytuł największej parady włoskich pojazdów w Polsce. Partnerem zlotu byli Fiat Auto Poland i firma POL-CAR, dealer marek Grupy Fiat-Chrysler.
  9. więcej -> Sukces technologii TSI Volkswagena w konkursie International Engine of the Year 2013, rynek nowych samochodów, ranking samochodów osobowych, ceny samochodów | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  10. więcej -> Sukces amerykańskiego VW Passata, najnowsze modele samochodów, ranking sprzedaży motocykli, wiadomości ze świata motoryzacyjnego | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  11. [h=1]Volvo Trucks - Volvo FE Hybrid - ogromny sukces[/h]
  12. więcej -> Sukces sprzedażowy modeli hybrydowych Toyoty w Europie, ranking samochodów osobowych, sprzedaż nowych samochodów, ranking sprzedaży aut | www.samar.pl źródło: IBRM Samar
  13. Sukces w konkursie red dot design awards 2013 Mercedes-Benz z nagrodami za najlepszy design Dwa osobowe modele Mercedes-Benz - nowa Klasa A oraz CLA - zdobyły nagrody red dot, uznawane za najbardziej prestiżowe w dziedzinie wzornictwa przemysłowego. Ceremonia wręczenia statuetek odbędzie się 1 czerwca br. w Teatrze Aalto w Essen. Następnie zwycięskie auta będą przez cztery tygodnie prezentowane na wystawie w muzeum red dot design. Swoje projekty do walki w konkursie red dot design awards 2013 zgłosiło 1885 producentów i designerów z 64 krajów świata. Firmowane przez Centrum Wzornictwa Nadrenii Północnej-Westfalii nagrody red dot postrzegane są jako znak najwyższej jakości w dziedzinie wzornictwa przemysłowego, a tradycja ich przyznawania sięga 1955 roku. W tym roku międzynarodowe jury złożone z niezależnych ekspertów oceniło łącznie 4662 produkty, wyróżniając te najlepsze pod względem jakości i funkcjonalności, pionierskie pod względem wzornictwa oraz najbardziej przyjazne środowisku. Według 37 członków jury nowa Klasa A i czterodrzwiowe coupé CLA w pełni spełniają wymienione kryteria. Dość wspomnieć, że nowy Mercedes-Benz CLA to najbardziej aerodynamiczny produkowany seryjnie samochód na świecie - zależnie od wersji, współczynnik oporu powietrza jego karoserii wynosi 0,22 lub 0,23. Wyjątkowo atrakcyjny design nowej Klasy A docenili również czytelnicy niemieckiego magazynu "AUTO BILD", przyznając jej tytuł najpiękniejszego samochodu w Niemczech i nagrodę AUTO BILD Design Award 2012. Źródło: Mercedes-Benz Polska
  14. Sukces Międzynarodowych Targów GasShow i Autoservice Expo 2013. W dniach 6 i 7 marca w Warszawie odbyła się już czwarta edycja Międzynarodowych Targów GasShow i towarzyszących im Międzynarodowych Targów Wyposażenia, Zaopatrzenia i Usług Dla Warsztatów Samochodowych Autoservice Expo 2013. Jest to największa na świecie imprea skupiających branżę LPG, CNG i LNG oraz firmy dostarczające produkty i usługi dla warsztatów samochodowych. W czasie zakończonej edycji targów swoją ofertę zaprezentowało prawie 200 firm z całego świata, łączna powierzchnia wystawiennicza przekroczyła 7000 mkw., a w ciągu dwóch dni imprezę odwiedziło 7 tysięcy gości - wśród nich zarówno profesjonaliści zajmujący się na co dzień montażem i obsługą samochodowych instalacji gazowych, właściciele warsztatów samochodowych, projektanci i dostawcy wyposażenia stacji tankowania autogazu, producenci i dystrybutorzy armatury i urządzeń dla LPG, LNG i CNG – zaworów, regulatorów, kuchenek i innych akcesoriów, firmy zajmujące się magazynowaniem i transportem LPG, producenci butli i zbiorników, a także cystern, jak również osoby prywatne zainteresowane użytkowaniem technologii LPG, LNG i CNG. Wszystko to przekłada się na fakt, że tegoroczna edycja była rekordową w całej historii imprezy. Na odwiedzających czekało mnóstwo atrakcji m. in.: po raz pierwszy przygotowano strefę Autogas Motor Show, w której prezentowali się importerzy i dystrybutorzy marek aut zasilanych LPG i CNG. Przed wejściem do hali targowej można było podziwiać autobus miejski Solbus napędzany skroplonym gazem ziemnym, prezentowanym przez firmę Gazprom Germania. Ogromnym zainteresowaniem wśród uczestników cieszyła się konferencja „Metan dla Motoryzacji“. Podczas Targów odbyła się też ogólnopolska premiera marki QGAZ, zaprezentowana przez firmę Orlen Gaz. Udział w GasShow i Autoservice Expo dla wielu firm było świetną okazją do przedstawienia swoich najnowszych produktów a także nawiązania nowych kontaktów biznesowych. Wiele rozmów kuluarowych prowadzonych w czasie targów, pierwszego dnia wieczorem przeniosło się na After Party w czasie którego rozdano nagrody MOTOINVENT i INPRO - wyróżnienia dla najlepszych produktów, urządzeń i usług prezentowanych przez wystawców. Poniżej znajduje się pełna lista zwycięzców w poszczególnych kategoriach: KATEGORIA: SYSTEMY INFORMATYCZNE I OPROGRAMOWANIE FIRMA: INTEGRA SOFTWARE: PRODUKT: Integra Webshop 3.0 KATEGORIA: SAMOCHODOWE TECHNOLOGIE LPG I CNG FIRMA: AC S.A. PRODUKT: STAG Diesel FIRMA: ALEX PRODUKT: Sterownik LPG/CNG Optima Pro-Tec FIRMA: ALEX PRODUKT: Wtryskiwacz LPG/CNG Napoleon FIRMA: AUTO GAZ CENTRUM PRODUKT: ZENIT PRO DIESEL FIRMA: ELPIGAZ PRODUKT: Sterownik Stella Maris FIRMA: EUROPEGAS PRODUKT: System OSCAR-N OBD CAN DYNAMIC FIRMA: KME PRODUKT: Reduktor Sekwencyjnego Wtrysku Gazu LPG TUR 6 FIRMA: PALACAR PRODUKT: Reduktor PALACAR KRW4 FIRMA: Prins Autogasystemen PRODUKT: VSI-2.0 System FIRMA: STAKO PRODUKT: Powłoka zbiornikowa Stone-Shield FIRMA: STENER PRODUKT: Zbiornik toroidalny pełny do aut ciężarowych FIRMA: Vialle PRODUKT: LPfi System KATEGORIA: TECHNOLOGIE DEDYKOWANE CNG FIRMA: Aqua Centrum Praha PRODUKT: Best CNG filling system FIRMA: Opel Auto Żoliborz Łomianki PRODUKT: Najlepszy serwis pojazdów z fabryczną instalacją CNG KATEGORIA DODATKI DO PALIW LPG/CNG: FIRMA: ERC PRODUKT: ERC GasLube-Special with the P1000 Formula FIRMA: ERC PRODUKT: ERC Diesel Particulate Filter Cleaning System FIRMA: Flashlube PRODUKT: Genuine Flashlube Valve Saver Fluid Tegoroczna edycja targów potwierdziła swoją pozycję jednej z najważniejszych na świecie imprez adresowanych do branży LPG, CNG, LNG – mówi Robert Łapiński pomysłodawca i organizator targów. Swoją ofertę podczas targów zaprezentowali wszyscy wiodący polscy i europejscy producenci oraz dystrybutorzy samochodowych instalacji gazowych LPG, CNG i LNG, dealerzy aut z oryginalnymi instalacjami gazowymi, projektanci i dostawcy wyposażenia stacji tankowania autogazu, firmy zajmujące się magazynowaniem i transportem LPG, producenci i dystrybutorzy armatury i urządzeń - zaworów, regulatorów, kuchenek i innych akcesoriów, producenci butli i zborników, a także cystern. Warto tutaj pamiętać o bardzo ważnej dla nas grupie wystawców, którzy kompleksowo zaopatrują warsztaty samochodowe. Już dziś zapraszamy na GasShow i Autoservice Expo 2014! Sponsorem Strategicznym imprezy była marka Flashlube. Sponsorami Złotymi zostały w tym roku firmy Orlen Gaz, Westport oraz ERC. Organizatorem wydarzenia jest firma ECP Media.
  15. Nowa Kia Cadenza zadebiutowała w USA. Czy ma szanse na sukces? Optima podobna, ale - wg mnie - nieco ładniejsza
  16. Rynkowy sukces nowego Actrosa Wg mnie, jedna z najładniejszych ciężarówek sprzedawanych obecnie na rynku
  17. Drugie miejsce Mazdy3 w kategorii samochodów dwu- i trzyletnich, Mazda2 regularnie w pierwszej dziesiątce, MX-5 niezawodna również w starszych rocznikach. Mazda należy do zwycięzców raportu usterkowości TÜV 2013, potwierdzając bardzo dobre pozycje w rankingu w latach poprzednich. Mazda3 jest kolejnym modelem marki wykazującym najmniej wad podczas przeglądów rejestracyjnych TÜV. Średni wynik usterkowości wynoszący zaledwie 2,7% daje Maździe3 drugie miejsce wśród samochodów dwu- i trzyletnich. Dla porównania, średnia dla tej grupy wynosi 6,1%. Również Mazda2 znalazła się wysoko w tej klasyfikacji – z udziałem wynoszącym 3,1% zajmuje piąte miejsce w tej grupie wiekowej. W grupie samochodów cztero- i pięcioletnich Mazda2 zajmuje drugie miejsce z wynikiem 4,8%, przy średniej dla tej grupy wiekowej na poziomie 10,6%. Wynik 8,7% daje Maździe2 szóste miejsce w grupie samochodów sześcio- i siedmioletnich (średnia: 17,2%), a w grupie pojazdów ośmio- i dziewięcioletnich - ósme miejsce z wynikiem 14,2%. Zaraz przed nią, na miejscu siódmym, z wynikiem usterkowości 13,4% sklasyfikowana została Mazda MX-5, co ponownie potwierdza jej legendarną już opinię wyjątkowo niezawodnego roadstera. To samo miejsce model MX-5 zajął też w klasie modeli dziesięcio- i jedenastoletnich; tutaj wynik wynosił 19,7%. Wyniki raportu usterkowości TÜV 2013, który sporządzono na podstawie analizy ponad ośmiu milionów badań rejestracyjnych w okresie od lipca 2011 do czerwca 2012 r., stanowią kolejny dowód niezawodności i długoterminowej jakości modeli Mazdy. Renomowany poradnik dotyczący używanych samochodów, który może służyć także jako ważna wskazówka przy zakupie nowego auta, ukazał się we współpracy z magazynem motoryzacyjnym AUTO BILD i jest dostępny na rynku od 7 grudnia 2012 r. źródło: Mazda Motor Poland
  18. W październiku 2012 w Paryżu odbyła się oficjalna i uroczysta ceremonia wręczenia nagród NISTEC 2012 (Nissan International Service Technical Contest). NISTEC jest jedynym w swoim rodzaju konkursem w branży motoryzacyjnej oceniającym przede wszystkim poziom wyszkolenia technicznego kadry serwisowej Sieci Nissana i stworzonym w celu uznania i doskonalenia profesjonalizmu ekip technicznych Nissana. W tegorocznej edycji NISTEC 2012 główne laury zwycięstwa przypadły dwóm Polakom z Sieci Nissana: Sławomir CZARNECKI zwyciężył w kategorii „NISTEC Jakość Pracy" (Quality of Work). Dominik KRAJEWSKI zajął 2 miejsce w kategorii „NISTEC Srebrny Medal w Europie" (Silver Award European Final). Technicy, którzy w konkursie NISTEC osiągają dobre wyniki, charakteryzują się wyjątkowym poziomem wiedzy, posiadają umiejętności oraz talent do naprawy samochodów, a to wszystko przekłada się bezpośrednio na zapewnienie najwyższego poziomu obsługi i troski o Klienta. Konkurs składał się z 4 zadań praktycznych: Silnik, Klimatyzacja, Elektryczne Szyby i Inspekcje Przeglądowe (PDI) oraz oceny z teoretycznego testu 30 pytań. W samochodzie były specjalnie spreparowane usterki i każdy uczestnik musiał usterkę zdiagnozować, ustalić przyczynę i naprawić zgodnie z procedurami serwisowymi Nissana. W konkursie brało udział 53 techników z całej Europy, a region Europy Centralnej reprezentowało 6 osób (3 z Polski, 2 z Węgier, 1 ze Słowacji). W ramach konkursu NISTEC przyznawanych jest 6 nagród: - NISTEC Złoty Medal w Europie; - NISTEC Srebrny Medal w Europie; - NISTEC Brązowy Medal w Europie; - NISTEC Bezpieczeństwo Pracy; - NISTEC Jakość Pracy; - NISTEC Szybkość Pracy; Dzięki zdobyciu dwóch z 6 głównych nagród NISSAN Sales Central & Eastern Europe stał się najbardziej utytułowaną organizacją tegorocznej edycji NISTEC, co świadczy o jakości szkolenia i wsparcia technicznego w regionie. źródło: NISSAN
  19. POLSKISUKCES W EUROPEJSKIM KONKURSIE NISTEC 2012 Wpaździerniku 2012 w Paryżu odbyła się oficjalna i uroczystaceremonia wręczenia nagród NISTEC 2012 (NissanInternational Service Technical Contest). NISTEC jest jedynym w swoim rodzaju konkursemw branży motoryzacyjnej oceniającym przede wszystkim poziomwyszkolenia technicznego kadry serwisowej Sieci Nissana i stworzonymw celu uznania i doskonalenia profesjonalizmu ekip technicznychNissana. W tegorocznej edycji NISTEC 2012 głównelaury zwycięstwa przypadły dwóm Polakom z Sieci Nissana: Sławomir CZARNECKI zwyciężył w kategorii „NISTEC Jakość Pracy" (Quality of Work). Dominik KRAJEWSKI zajął 2 miejsce w kategorii „NISTEC Srebrny Medal w Europie" (Silver Award European Final). Technicy, którzy w konkursie NISTEC osiągajądobre wyniki, charakteryzują się wyjątkowym poziomem wiedzy,posiadają umiejętności oraz talent do naprawy samochodów, a towszystko przekłada się bezpośrednio na zapewnienie najwyższegopoziomu obsługi i troski o Klienta. Konkurs składał się z 4 zadańpraktycznych: Silnik, Klimatyzacja, Elektryczne Szyby i InspekcjePrzeglądowe (PDI) oraz oceny z teoretycznego testu 30 pytań. Wsamochodzie były specjalnie spreparowane usterki i każdy uczestnikmusiał usterkę zdiagnozować, ustalić przyczynę i naprawićzgodnie z procedurami serwisowymi Nissana. W konkursie brało udział 53 techników zcałej Europy, a region Europy Centralnej reprezentowało 6 osób (3z Polski, 2 z Węgier, 1 ze Słowacji). W ramach konkursu NISTECprzyznawanych jest 6 nagród: - NISTEC Złoty Medal w Europie; - NISTEC Srebrny Medal w Europie; - NISTEC Brązowy Medal w Europie; - NISTEC Bezpieczeństwo Pracy; - NISTEC Jakość Pracy; - NISTEC Szybkość Pracy; Dzięki zdobyciu dwóch z 6 głównych nagród NISSAN SalesCentral & Eastern Europe stał się najbardziej utytułowanąorganizacją tegorocznej edycji NISTEC, co świadczy o jakościszkolenia i wsparcia technicznego w regionie. Źródło: Nissan
  20. Sukces Solarisa na targach w Hanowerze i Berlinie Z Arrinerą nie wychodzi to chociaż Solarisa mamy
  21. Audi świętuje kolejny historyczny sukces Fotki Audi: Audi fot. Volkswagen Group Polska - Auto Galeria, Zdjęcia Samochodów, Tuning, Exotic - Podwójne zwycięstwo Audi R8 LMS ultra w 24-godzinnym wyścigu na torze w Spa - Trzy zwycięstwa Audi w wyścigach 24-godzinnych, zaledwie w 71 dni - Sukcesy na torze Nürburgring, w Le Mans i w Spa Po raz drugi z rzędu Audi R8 wygrało najważniejszy samochodowy wyścig długodystansowy w klasie GT3, zapisując się kolejny raz w historii sportu motorowego. Audi jest pierwszym producentem, któremu w jednym roku udało się wygrać trzy najważniejsze wyścigi 24-godzinne rozgrywane w Europie: na torze Nürburgring w Niemczech, Le Mans we Francji, a teraz na torze Spa-Francorchamps w Belgii. Wszystko zaledwie w 71 dni. W 54. edycji 24-godzinnego wyścigu rozgrywanego na torze Grand Prix w belgijskich Ardenach, wystartowało 66 sportowych aut dwunastu różnych marek. Po 509 okrążeniach na torze o dł. 7 004 km, dwa Audi R8 LMS ultra wyszły na prowadzenie przed konkurencyjnymi markami: BMW, Mercedes-Benz, Porsche, Ferrari czy McLaren & Co. Jadący Audi R8 Andrea Piccini, René Rast i Frank Stippler z Audi Sport Team Phoenix zwyciężyli wyprzedzając swoich kolegów, Christophera Haasego, Christophera Miesego i Stéphana Ortelliego, z Audi Sport Team WRT. Zwycięzcy z Le Mans, Marcel Fässler, Tom Kristensen i André Lotterer jadący drugim pojazdem zespołu Audi Sport Team Phoenix, po spektakularnej pogoni za czołówką, zdołali przesunąć się z 63. pozycji na miejsce szóste. Drugie Audi R8 LMS ultra zespołu Audi Sport Team WRT, z załogą w składzie: Marco Bonanomi, Edward Sandström i Laurens Vanthoor, na początku dwudziestej pierwszej godziny odpadło z wyścigu w wyniku wypadku na sławnym zakręcie „Eau Rouge“. „Wygrana w trzech wyścigach 24-godzinnych zaledwie w 71 dni, to kolejna karta w pełnej sukcesów historii sportów motorowych, zapisana przez naszą firmę“ – powiedział po historycznym triumfie dr. Wolfgang Ullrich, szef Audi-Motorsport. „Dzięki obecności wielu wspaniałych zawodników i ich znakomitym wynikom, wyścig w Spa miał wyjątkowy charakter. Wystartowało w nim ponad 20 aut, z których praktycznie każde mogło odnieść zwycięstwo. Ostatecznie, po raz kolejny, zwyciężyło połączenie jakości, niezawodności i prędkości, z którego znane jest Audi. Każdy, kto pracował z nami na rzecz tego historycznego potrójnego zwycięstwa, może być z tego dumny – przede wszystkim nasze zespoły i kierowcy, ale oczywiście również wszyscy pracownicy w Ingolstadt, Neckarsulm i Biberach.“ Po pierwszej, trudnej godzinie wyścigu, oba samochody Audi R8 LMS ultra, po korekcie ciśnienia w kołach, pięły się stopniowo w górę klasyfikacji, stając się coraz większym zagrożeniem dla prowadzących początkowo aut ze stajni BMW. Audi zaczęły wychodzić na prowadzenie w czwartej godzinie. Od dziewiątej godziny Audi R8 LMS ultra jechały na czele stawki – i to w ekstremalnie trudnych warunkach, w strugach ulewnego deszczu, przy minimalnej widoczności i przy łącznie szesnastu wyjazdach samochodu bezpieczeństwa. Przy tym kierowcy Audi nie zamierzali robić sobie nawzajem żadnych podarunków. Do trzydziestej minuty przed końcem wyścigu, oba Audi R8 LMS ultra z numerami startowymi „16“ i „1“, reprezentujące zespoły Audi Sport Team Phoenix i Audi Sport Team WRT, toczyły zacięty pojedynek o zwycięstwo. Na prowadzenie wychodziło na przemian raz jedno, raz drugie auto. Na krótko przed godz. 15.00, Frank Stippler wykonał manewr wyprzedzania, który okazał się decydujący dla późniejszego zwycięstwa. Ponadto, słuszną okazała się strategia przyjęta przez Audi Sport Team Phoenix, polegająca na powtórnej wymianie przednich klocków hamulcowych, którą przeprowadzono w niedzielny poranek, po wyjeździe samochodu bezpieczeństwa. 30 minut przed końcem wyścigu Stéphane Ortelli otrzymał karę przejazdu przez aleję serwisową i to zadecydowało o zwycięstwie drugiego zespołu R8. „Tempo było niezmiernie wysokie, takie jak na wyścigach sprinterskich. Pomimo tego, nie mieliśmy nawet najmniejszego problemu technicznego, podobnie jak podczas wyścigu na torze Nürburgring.“ – cieszył się Werner Frowein z firmy quattro GmbH, odpowiedzialnej za prace rozwojowe nad samochodami sportowymi GT3 oraz ich sprzedaż. „Triumf ten jest kolejnym dowodem na to, że Audi R8 LMS ultra dyktuje warunki w wyścigach długodystansowych.“ O zaletach sportowego samochodu z wbudowanym przed tylną osią silnikiem przekonali się też Marcel Fässler, Tom Kristensen i André Lotterer, którzy należeli do najszybszych podczas wyścigu. Lotterer, tuż przed końcem pierwszej godziny został najechany przez inne auto, które nagle skręciło do alei serwisowej. Po wymianie drążków kierowniczych osi przedniej, zwycięzcy z Le Mans podjęli wyścig na nowo. Wystartowali z 63. pozycji, z jedenastoma okrążeniami opóźnienia. Ostatecznie dotarli, aż do szóstego miejsca i nadrobili trzy rundy. Najlepszym nie fabrycznym zespołem Audi była brytyjska drużyna GT3 Racing, która w swoim Audi R8 LMS zajęła znaczące, czternaste miejsce w klasyfikacji łącznej i dziewiąte miejsce w klasie Pro-Am. „I to podczas naszego pierwszego startu w wyścigach 24-godzinnych, będącego zaledwie czwartym startem tego auta w naszych barwach.“ – takiego pozytywnego podsumowania dokonał szef zespołu Aaron Scott. Do mety dojechały też Audi R8 LMS, wystawione przez zespoły Sainteloc Racing, JB Motorsport i Alfab. Pojazdy R8 LMS ultra drużyny Sainteloc Racing i United Autosports na skutek wypadków odpadły przed końcem wyścigu, przy czym francuska drużyna Sainteloc zajmowała przez pewien czas sensacyjne, piąte miejsce w klasyfikacji łącznej. Źródło: Volkswagen Group Polska
  22. SukcesFiata i technologii MultiAir. Fiat Punto najcichszym autem w swojejklasie według testu tygodnika "Motor". Zdjęcia Fiata Punto: Fiat Punto fot. Fiat Auto Poland - Auto Galeria, Zdjęcia Samochodów, Tuning, Exotic Hałasto jeden z najważniejszych czynników wpływających na komfort orazbezpieczeństwo jazdy. Które auto jest najcichszym, a przez tonajwygodniejszym i gwarantującym spokój na drodze? Sprawdzili todziennikarze tygodnika "Motor". Najlepszymwśród samochodów miejskich okazał się Fiat Punto napędzanynowoczesną jednostką 1.4 MultiAir. Dziennikarzetygodnika "Motor" pokusili się o test głośnościsamochodów. Sprawdzili 300 modeli z różnych klas, z silnikamibenzynowymi, wysokoprężnymi, napędem hybrydowym i elektrycznym. Dopomiarów natężenia dźwięku używali sonometru. W każdym badanymaucie zawsze były zamknięte okna, a sprzęt audio i systemwentylacji - wyłączone. W przypadku, kiedy badany samochód byłwyposażony w szyberdach, testujący zasłaniali go roletą. Pomiarugłośności dokonywano na postoju i podczas jazdy z prędkością50, 100 i 130 km/h. Testujący podkreślają, że na głośność wkabinie, a przez to na komfort podróżowania wpływa wiele czynnikówm.in. kształt samochodu, szum opon, wyciszenie wnętrza i oczywiściesilnik (w tym przypadku od obrotów, na jakich pracuje i rodzajuzasilającego paliwa). Wyniki? Wklasie aut miejskich najcichszym samochodem jest Fiat Punto 1.4MultiAir w wersji o mocy 105 KM.Wynik, który dał mu pierwsze miejsce w zestawieniu to 64,7 dB. Dlaporównania najcichszy samochód w klasyfikacji generalnej osiągnął59,6 dB, a najgłośniejszy aż 73,5 dB. Średnia całego porównaniawynosi 66,9 dB. Takznakomity rezultat to w dużej mierze zasługa rewolucyjnejtechnologii MultiAir opracowanej przez inżynierów Fiat PowertrainTechnologies. Przypominamy, że silniki 1.4 Turbo z FPT, dziękiktórym debiutowała rewolucyjna technologia Multiair, zdobyłyprestiżową nagrodę International Engineof the Year 2012 (Międzynarodowy Silnik Roku 2010)w prestiżowej kategorii najlepszegonowego silnika roku. Oferowanam.in. dla Fiata Punto jednostka 1.4 MultiAir dostępna jest wwersjach o mocy: 105 KM, 135 KM, 165 KM i 180 KM (Abarth Punto). Wporównaniu z tradycyjnym silnikiem benzynowym o tej samejpojemności, system MultiAir pozwala znacznie zwiększyć moc imoment obrotowy przy wyraźnie niższym poziomie zużycia paliwa iemisji spalin. SercemMultiAir jest elektro-hydrauliczny układ sterujący zaworów,umożliwiający bezpośrednią regulację ilości powietrzadopływającego przez zawory dolotowe (bez udziału przepustnicy), awięc ograniczenie zużycia paliwa. System MultiAir pozwala obniżyćpoziom zanieczyszczeń w spalinach (ze względu na kontrolę procesuspalania), poprawiając jednocześnie dynamikę osiągów pojazdu. Itak emisja CO2 spada o 10%, o 10% zwiększa się natomiast moc, amoment obrotowy aż o 15%. MultiAir jest technologią uniwersalną,którą łatwo zaadaptować do wszystkich silników benzynowych, apotencjalnie także i do wysokoprężnych. FiatPunto z silnikiem 1.4 MultiAir Turbo o mocy 135 KM zyskuje charakteri osiągi samochodu o zacięciu sportowym - to samochód idealny dlaosób szukających dynamicznego i jednocześnie oszczędnego auta.Prędkość maksymalna Punto z silnikiem 135-konnym wynosi 200 km/h,a przyspieszenie od 0 do 100 km/h - zaledwie 8,5 sekundy. Wysokieosiągi idą w parze ze szczególnie niskim poziomem emisji CO2 - 129 g/km i zużycia paliwa - 5,6 l/100 km w cyklu mieszanym. Dobreosiągi i sportowy charakter są także zaletami silnika 1.4 MultiAiro mocy 105 KM – to samochód idealny codziennego użytkowania.Jednostka ta również spełnia wymogi normy Euro 5 i emituje 133g/km CO2przyzużyciu paliwa w cyklu mieszanym zaledwie 5,7 l/100 km. Napędzanytym silnikiem Punto przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 10,8sekundy i osiąga prędkość maksymalną 185 km/h. Silniejszejednostki 1.4 Multiair Turbo, o mocach od 135 KM do 180 KM, montowanesą także w samochodach Alfa Romeo MiTo i Giulietta. Dostępne sąrównież w Fiacie Bravo i Lancii Delta. Także sportowy Abarth Puntozawdzięcza swoje wysokie osiągitechnologiiMultiAir. Źródło: Fiat Auto Poland
  23. GT Academy 2012: sukces Polakw! Dwch naszych rodakw w pierwszej dziesitce
  24. http://www.youtube.com/watch?v=ZVzMQW7xw2o&feature=channel_video_title
  25. Dacia Duster - Sukces gwarantowany! <object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=8WlDRUR4DgQ&hl=pl_PL&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=8WlDRUR4DgQ&hl=pl_PL&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>
×